Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 unde gasesc in bucuresti asa ceva? imi trebuie 50x50cm ca sa imi fac un parbriz. stiti careva pe cineva care se ocupa cu asa ceva si poate taia o bucata dupa un model dat?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 unde gasesc in bucuresti asa ceva? imi trebuie 50x50cm ca sa imi fac un parbriz. stiti careva pe cineva care se ocupa cu asa ceva si poate taia o bucata dupa un model dat?? S-ar putea sa te coste la fel de mult ca si un parbriz nou. Incearca sa apelezi la firmele care se ocupa de productie publicitara, aia au plexi pentru tot felul de casete luminoase & shit. Luni, cand ajung al munca o sa-ti dau un raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2009 S-ar putea sa te coste la fel de mult ca si un parbriz nou.Incearca sa apelezi la firmele care se ocupa de productie publicitara, aia au plexi pentru tot felul de casete luminoase & shit. Luni, cand ajung al munca o sa-ti dau un raspuns. oki dude. ms de modelat cred ca reusesc si eu. plasticul sa imi fac rost de el ca nu prea am vazut de vazare sau nu stiu eu unde sa caut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 oki dude. ms de modelat cred ca reusesc si eu. plasticul sa imi fac rost de el ca nu prea am vazut de vazare sau nu stiu eu unde sa caut sal, nu vezi de vanzare pentru ca asa ceva se vinde numai la dimensiuni mari (de genul 200x150 cm). stiu pe cineva care lucreaza cu asa ceva si iti poate taia pe router orice forma (iti trebuie totusi un desen in corel, iar la un parbriz mai trebuie si gauri date la punct fix pentru prindere, si e mai bine sa le faca masina dupa desen decat sa le dai cu burghiul manual). totusi vad o problema mare: cum vei curba plexi, ca iti trebuie un sablon si cuptor mare mare; varianta incalzit cu feonul si indoit la mana nu prea o vad o optiune (cand zic feon nu te gandi la ala de uscat parul, e scula profi care scoate pana la 700 celsius aerul). da-mi un pm si vad cum te pun in legatura cu omul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2009 sal,nu vezi de vanzare pentru ca asa ceva se vinde numai la dimensiuni mari (de genul 200x150 cm). stiu pe cineva care lucreaza cu asa ceva si iti poate taia pe router orice forma (iti trebuie totusi un desen in corel, iar la un parbriz mai trebuie si gauri date la punct fix pentru prindere, si e mai bine sa le faca masina dupa desen decat sa le dai cu burghiul manual). totusi vad o problema mare: cum vei curba plexi, ca iti trebuie un sablon si cuptor mare mare; varianta incalzit cu feonul si indoit la mana nu prea o vad o optiune (cand zic feon nu te gandi la ala de uscat parul, e scula profi care scoate pana la 700 celsius aerul). da-mi un pm si vad cum te pun in legatura cu omul am carena destul de dreapta nu e nevoie de curburi sofisticate plastic sa am cu ce sa ma protejez de vant la viteze mai mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Gasesti la Praktiker bucati de 100X50 cm,cu grosime de 4 sau 6 mm.Cea de patru era 30 lei,deci nu e scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2009 Gasesti la Praktiker bucati de 100X50 cm,cu grosime de 4 sau 6 mm.Cea de patru era 30 lei,deci nu e scump. ms maine fac un drum pana acolo sa vad si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirci Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Cauzele tipice pentru voblaj sunt: presiunea inegala in roti, roti nealiniate sau inclinate, spite slabite, parbriz montat prost, transmisie proasta, viteza prea mare pentru designul motocicletei. Citat de aici. Succesuri nenumarate cu parbrizul home made Eu m-aÂş băga la confecționat cauciucuri. Am niÂşte rățusti de cauciuc pe care vreau sa le topesc, sper să obțin aceeaÂşi compoziție dintr-un Michelin Power Pilot! Dacă mai pun Âşi niÂşte sare, poate obțin 2CT-ul!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 eu am luat din baumax. indoirea lui intr-o forma simetrica s-ar putea dovedi o problema foarte mare totusi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Firmele cu traditie si renume ce fac parbrize folosesc anumite materiale care la impact sa nu devina sageti ce se infig in corpul/gatul motociclistului, care nu se aschiaza usor, care nu pleznesc la o piatra, care nu deformeaza, etc. De aceea au si marginile de sus "roluite" sau iti ofera si iti indica sa pui "chedere" de cauciuc, etc. Manufacturarea unor asemenea piese mai ales la motociclete de touring (implicit viteza mare) imi pare a joaca pe sanatatea proprie. Un parbriz de touring de TDM nu e un capat de tara ca bani, se gaseste destul de usor, etc. Just my 2 cents Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirci Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Eu m-aÂş băga la confecționat cauciucuri. Am niÂşte rățusti ... O mica corectură, pluralul este rățuÂşte, nu rățuÂşti! Mulțumesc profesorului universitar care m-a corectat!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 unde gasesc in bucuresti asa ceva? imi trebuie 50x50cm ca sa imi fac un parbriz. stiti careva pe cineva care se ocupa cu asa ceva si poate taia o bucata dupa un model dat?? Ia-ti mai bine unul gata facut de pe Louis, costa 15Euro alb sau 25Euro colorat gri inchis sau albastru inchis, si e facut din xilan (materialul din viziera castii moto, rezistent la socuri, si care se indoaie, nu se sparge in cioburi care taie), nu din plexiglass care era la moda cu cateva decenii in urma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) ATENTIE! Plexiglasul se sparge in aschii . Pentru viziere si parbrize se foloseste Policarbonat. Si varianta cea mai sigura..... cumpara unul stoc. Nu te juca. Consecintele pot fi mai scumpe decat un parbriz ieftin. Editat Ianuarie 31, 2009 de ketemeu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) Recomandarile de mai sus ale colegilor de forum in vederea achizitionarii unui parbriz gata facut sunt indreptatite. Sunt totusi de parere ca nu siguranta va fi cea care va pune probleme ci costurile. E posibil sa iasa mai scump "homemade" decat cumparat de-a gata... Daca totusi doresti sa produci singur asa ceva iti recomand sa te duci la Mons Medius. Ei lucreaza cu placi si iti pot vinde si bucati mai mici care le rezulta la taiere. Au de toate, Plexiglas, policarbonat, forex, poliester termoplastic, MAKROLON, cam orice in domeniul asta. www.monsmedius.ro Pentru indoirea recomand o termosuflanta, daca nu vrei sa cumperi una, am eu si ma ofer sa te ajut, dar fara nicio promisiune ca o sa iasa cum ti-ai dorit. Succes! Editat Ianuarie 31, 2009 de Hellryder Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2009 Ia-ti mai bine unul gata facut de pe Louis, costa 15Euro alb sau 25Euro colorat gri inchis sau albastru inchis, si e facut din xilan (materialul din viziera castii moto, rezistent la socuri, si care se indoaie, nu se sparge in cioburi care taie), nu din plexiglass care era la moda cu cateva decenii in urma. da-mi te rog codurile. multumesc Recomandarile de mai sus ale colegilor de forum in vederea achizitionarii unui parbriz gata facut sunt indreptatite. Sunt totusi de parere ca nu siguranta va fi cea care va pune probleme ci costurile. E posibil sa iasa mai scump "homemade" decat cumparat de-a gata...Daca totusi doresti sa produci singur asa ceva iti recomand sa te duci la Mons Medius. Ei lucreaza cu placi si iti pot vinde si bucati mai mici care le rezulta la taiere. Au de toate, Plexiglas, policarbonat, forex, poliester termoplastic, MAKROLON, cam orice in domeniul asta. www.monsmedius.ro Pentru indoirea recomand o termosuflanta, daca nu vrei sa cumperi una, am eu si ma ofer sa te ajut, dar fara nicio promisiune ca o sa iasa cum ti-ai dorit. Succes! multumesc de oferta si de sfaturi multumesc tuturor pentru sfaturile si grija pentru sanatatea mea. daca as gasi parbriz care sa faca ceea ce vreau eu sa fac cu plexiglasu asta clar l-as achizitiona dar pt TDM parbrizele touring sunt o gluma. eu vreau sa confectionez unul asemanator cu cel dp cruisere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 da-mi te rog codurile. multumesc Dat fiind ca vocabularul meu de germana se reduce la 100-200 de cuvinte (de genul "Ein bier bitte") mi-ar lua ceasuri intregi sa gasesc codul de la ce am cumparat deja... Oricum eu iti promit ca se poate, ca deja am obiectul ala montat de circa un an si cred ca provine de la o firma numita Puig. Vezi ceva de genul http://www.louis.de/_1026a20eb6535d975b5dd...8&anzeige=0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2009 Cauzele tipice pentru voblaj sunt: presiunea inegala in roti, roti nealiniate sau inclinate, spite slabite, parbriz montat prost, transmisie proasta, viteza prea mare pentru designul motocicletei. Citat de aici. Succesuri nenumarate cu parbrizul home made Eu m-aÂş băga la confecționat cauciucuri. Am niÂşte rățusti de cauciuc pe care vreau sa le topesc, sper să obțin aceeaÂşi compoziție dintr-un Michelin Power Pilot! Dacă mai pun Âşi niÂşte sare, poate obțin 2CT-ul!! ai scris numai tampenii, asa e cand e forum deschis pt toti care stiu sa apese 2-3 taste. Dat fiind ca vocabularul meu de germana se reduce la 100-200 de cuvinte (de genul "Ein bier bitte") mi-ar lua ceasuri intregi sa gasesc codul de la ce am cumparat deja... Oricum eu iti promit ca se poate, ca deja am obiectul ala montat de circa un an si cred ca provine de la o firma numita Puig. Vezi ceva de genul http://www.louis.de/_1026a20eb6535d975b5dd...8&anzeige=0 din pacate modelul care mi l-ai dat tu nu este pt TDM ce e pt tdm are fi codul 10006657 dar nu am nici cea mai mica idee despre cum arata pt ca daca e exact ca cel original dar cu o inaltime de 5cm mai mare e fix degeaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) Daca tot esti din Bucuresti vino intr-o zi la mine in Militari si-ti arat tot ce trebuie sa ai si sa stii ca sa faci parbrize artizanal si sursele de materiale. Nu asculta la cei care se inchina la firmele ce fac parbrize. Habar nu au despre ce vorbesc. Sant din acelasi material si cu aceeasi tehnologie pe care o folosesc si eu. Singura diferenta sta in productivitate. Eu fac un parbriz complet gata de montat in cca 6 ore, iar o firma care se ocupa numai cu asta probabil in 6 minute. Diferenta este si in pret. La MRA costa cca 100 euro, pe mine 30roni si cum am zis cateva ore de munca. Mai este o diferenta MRA lucreaza cu grosimi de 3 mm si am deja 2 prieteni la care s-au crapat dupa un sezon, iar eu am facut din material de 4- 5 mm si dupa 4 ani nu s-au crapat deloc. Precizez ca nu-mi fac reclama intrucat nu doresc sa fac parbrize la comanda, lucrez numai pt mine sau prieteni apropiati si numai pt motociclete similare cu a mea. Dar daca cineva chiar vrea sa se apuce de activitatea asta il sprijin cu tot ce stiu. Editat Ianuarie 31, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2009 Daca tot esti din Bucuresti vino intr-o zi la mine in Militari si-ti arat tot ce trebuie sa ai si sa stii ca sa faci parbrize artizanal si sursele de materiale. Nu asculta la cei care se inchina la firmele ce fac parbrize. Habar nu au despre ce vorbesc. Sant din acelasi material si cu aceeasi tehnologie pe care o folosesc si eu. Singura diferenta sta in productivitate. Eu fac un parbriz complet gata de montat in cca 6 ore, iar o firma care se ocupa numai cu asta probabil in 6 minute. Diferenta este si in pret. La MRA costa cca 100 euro, pe mine 30roni si cum am zis cateva ore de munca. Mai este o diferenta MRA lucreaza cu grosimi de 3 mm si am deja 2 prieteni la care s-au crapat dupa un sezon, iar eu am facut din material de 4- 5 mm si dupa 4 ani nu s-au crapat deloc. Precizez ca nu-mi fac reclama intrucat nu doresc sa fac parbrize la comanda, lucrez numai pt mine sau prieteni apropiati si numai pt motociclete similare cu a mea. Dar daca cineva chiar vrea sa se apuce de activitatea asta il sprijin cu tot ce stiu. ai PM imi place parbrizul asta cam asa ceva vreau si eu pt TDM si in plus as vrea sa pun un mic cheder de jur imprejuril marginii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Daca tot esti din Bucuresti vino intr-o zi la mine in Militari si-ti arat tot ce trebuie sa ai si sa stii ca sa faci parbrize artizanal si sursele de materiale. Nu asculta la cei care se inchina la firmele ce fac parbrize. Habar nu au despre ce vorbesc. Sant din acelasi material si cu aceeasi tehnologie pe care o folosesc si eu. Singura diferenta sta in productivitate. Eu fac un parbriz complet gata de montat in cca 6 ore, iar o firma care se ocupa numai cu asta probabil in 6 minute. Diferenta este si in pret. La MRA costa cca 100 euro, pe mine 30roni si cum am zis cateva ore de munca. Mai este o diferenta MRA lucreaza cu grosimi de 3 mm si am deja 2 prieteni la care s-au crapat dupa un sezon, iar eu am facut din material de 4- 5 mm si dupa 4 ani nu s-au crapat deloc. Precizez ca nu-mi fac reclama intrucat nu doresc sa fac parbrize la comanda, lucrez numai pt mine sau prieteni apropiati si numai pt motociclete similare cu a mea. Dar daca cineva chiar vrea sa se apuce de activitatea asta il sprijin cu tot ce stiu. Intr-adevar, mai bine hai sa lucram ca la Dacia lu' bunicu' cu dresul bunicii in loc de cureaua de la ventilator si sa le vindem si patentul celor de la Dacia.Si exemplele pot continua. Si acum serios, ca vad ca te hazardezi sa ne faci necunscatori in ce vorbim: - un MRA de touring e 75 E - as vrea sa ii cunosc personal pe cei 2 prieteni ai tai care au montat parbrize si le-au crapat. De povesti sunt satul, deci hai concret. Sa vedem, daca exista cei DOI prieteni, cum si-au montat parbrizele, daca au montat puferele de cauciuc, daca nu aveau carenele modificate si au fixat prin fortare, etc. - cu toate ca lucrezi, citez, "doar pt prieteni apropiati sau pt mine", iti faci publica manufacturarea, unui strain. Pardon, co-forumist. Si la final, un filmulet elocvent legat de discutia aceasta.Asa, subtire, de week-end Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 31, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) Intr-adevar, mai bine hai sa lucram ca la Dacia lu' bunicu' cu dresul bunicii in loc de cureaua de la ventilator si sa le vindem si patentul celor de la Dacia.Si exemplele pot continua. Si acum serios, ca vad ca te hazardezi sa ne faci necunscatori in ce vorbim: - un MRA de touring e 75 E - as vrea sa ii cunosc personal pe cei 2 prieteni ai tai care au montat parbrize si le-au crapat. De povesti sunt satul, deci hai concret. Sa vedem, daca exista cei DOI prieteni, cum si-au montat parbrizele, daca au montat puferele de cauciuc, daca nu aveau carenele modificate si au fixat prin fortare, etc. - cu toate ca lucrezi, citez, "doar pt prieteni apropiati sau pt mine", iti faci publica manufacturarea, unui strain. Pardon, co-forumist. Si la final, un filmulet elocvent legat de discutia aceasta.Asa, subtire, de week-end poate ca s-a oferit pentru ca a vazut cat de mult vor unii sa ma ajute. foarte bun filmuletul. intradevar avantajul policarbonatului e clar si singura teama sunt pietricele care pot sa sari in parbriz, restul sunt destul de SF, bolovani, arme, bate de baseball. thomas trebuie a tinem un pic cont si de modelu de parbriz. eu vrea unul mai mare si pe latime, MRA-ul fac pariu ca e doar mai inalt, creat fix pe croiala originalui. asta ma afecteaza la calatoiile mai lungi, nu-s genul care sa mearga cu viteza dar am de gand sa fac drumuri lungi anul acesta (daca trecm cu bine criza) si o sa ma nevoie de un parbriz mai mare care sa protejeze mai mult decat pieptul. Editat Ianuarie 31, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vulturul Cu Dinti Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Daca tot esti din Bucuresti vino intr-o zi la mine in Militari si-ti arat tot ce trebuie sa ai si sa stii ca sa faci parbrize artizanal si sursele de materiale. Nu asculta la cei care se inchina la firmele ce fac parbrize. Habar nu au despre ce vorbesc. Sant din acelasi material si cu aceeasi tehnologie pe care o folosesc si eu. Singura diferenta sta in productivitate. Eu fac un parbriz complet gata de montat in cca 6 ore, iar o firma care se ocupa numai cu asta probabil in 6 minute. Diferenta este si in pret. La MRA costa cca 100 euro, pe mine 30roni si cum am zis cateva ore de munca. Mai este o diferenta MRA lucreaza cu grosimi de 3 mm si am deja 2 prieteni la care s-au crapat dupa un sezon, iar eu am facut din material de 4- 5 mm si dupa 4 ani nu s-au crapat deloc. Precizez ca nu-mi fac reclama intrucat nu doresc sa fac parbrize la comanda, lucrez numai pt mine sau prieteni apropiati si numai pt motociclete similare cu a mea. Dar daca cineva chiar vrea sa se apuce de activitatea asta il sprijin cu tot ce stiu. Da, si eu vreau sa-mi fac un parbriz... ceva simplu, pentru unktm adv 640. Defapt, tre sa fie o completare a masti fata, s-o prelungeasca un pic, cat sa treaca curentul peste casca. Daca ai sfaturi si tehnologii, te rog, sunt numa' ochi si urechi. Ce scule, ce materiale, cum? Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) foarte bun filmuletul. intradevar avantajul policarbonatului e clar si singura teama sunt pietricele care pot sa sari in parbriz, restul sunt destul de SF, bolovani, arme, bate de baseball. thomas trebuie a tinem un pic cont si de modelu de parbriz. eu vrea unul mai mare si pe latime, MRA-ul fac pariu ca e doar mai inalt, creat fix pe croiala originalui. asta ma afecteaza la calatoiile mai lungi, nu-s genul care sa mearga cu viteza dar am de gand sa fac drumuri lungi anul acesta (daca trecm cu bine criza) si o sa ma nevoie de un parbriz mai mare care sa protejeze mai mult decat pieptul. SF sau nu, o piatra/ceva metalic de dimensiuni destul de reduse a reusit sa-mi sparga acum nu mult timp ochelarii de enduro (care-s ganditi sa reziste la plesneli) in mijlocul orasului, pe un bulevard. Asta asa, ca exemplu de SF-uri probabile. Ideea in filmul ala e sa vezi cum se aschiaza si cum se sparge acel parbriz. Din ce am vazut la MRA, ca ai dat exemplu asta, e cam asa: Presupun ca sunt si alte modele de la alte firme. Oricum, sincer, din partea mea poti pune si carton daca asta vrei. Ca tu mergi cu motorul ala, nu eu. Doar ti-am zis o treaba legat de diferenta dintre materiale si pericolul la care te expui cu asemenea manufacturari. In rest, sanatate. Editat Ianuarie 31, 2009 de Thomas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 1, 2009 Autor Share Postat Februarie 1, 2009 (editat) http://www.mrashop.de/mrashop/mra/ebdetail...=(159%2C20%2C0) asta am gasit la ei pe site si mi se pare cam mic pentru a rezolva problema aceeacu aschierea pot sa pun pe parbriz colant transparent pe ambele parti si am rezolvat problema cu aschierea Editat Februarie 1, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 Unul dintre cei cu parbriz MRA crapat, fara lovitura, dupa un sezon, este userul AS 25. Celalalt nu intra pe site, dar il rog sa te contacteze personal, daca obtin nr tau de telefon si il poti cunoaste personal in primavara la Arc. Tehnologia de prelucrare pt plexiglas sau policarbonat este identica. Difera temperaturile de termoformare, timpii de incalzire si revenire. Cine vrea poate alege singur din ce material v-a face parbrize. Nu am nimic cu cei ce comercializeaza MRA-uri, mai ales ca am cumparat de curand de la ei, dar vreau sa subliniez ca nici ei nu sant perfecti. Tehnologia de curbare are niste limite pe care uneori nici profesionistii nu le pot depasii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.