Sari la conținut

Veteranii,adunarea!


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Ivane asa e cind esti tinar. Dar cind te mai "coci" si ai 2 copii acasa ( ai mei au 2 si 7 ani ) iti spun eu ca devii mai atent la ei decit la orice altceva. Nu vrei sa stii ce simt cind vad motoarele in jurul meu, sau cind ma mai dau cu cite unul. Invariabil, dupa fiecare plimbare cu un motor, citeva zile ma gindesc serios sa-mi iau din nou. Dar cind ajung acasa si vad cum imi sar copii de git, zic in sinea mea "mai tirziu cu moto"...

Daca aveam copiii mari era alta situatie. Dar am fost "golan" si m-am insurat tirziu.... :D

Dupa ce vor creste, poate voi fi linga voi din nou si pe 2 roti. Pina atunci ne mai vedem la un suc, agapa sau ce o fi. Voi pe 2 , eu pe 4 roti. Doamne ajuta ! :rolleyes:

Editat de ReluOlaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bagabontule, ai baietit cam multicel daca ai copiii asa mici! :rolleyes:

Sa-ti traiasca si sa te bucuri de ei alaturi de toti cei dragi tie, dar sfatul meu este ca un motor nu strica niciodata la casa omului! Cu ocazia asta poate invata si puii tai ceva frumos, ca la majoratul lor sa ai cu cine pleca, fiecare pe cite doua roti!

Mai mesteca problema, poate-poate gasesti calea de mijloc si lasi conserva pe locul doi, acolo unde-i este locul! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi amintesc cu nostalgie ce fata a facut mama cand tata a a adus prima oara Jawa in casa si s-a apucat sa o dezmembreze.Sa nu credeti ca stateam la curte.Era intr-un bloc cu 10 nivele la etajul 1.Cireasa de pe tort a fost cand dintro neatentie s-a varsat bateria pe covor.Nu prea isi permiteau ei atunci sa schimbe covorul si a ramas asa (ce-i drept,peticit) cam 5 ani dupa aceea.Suficienti ani ca sa il prind si eu la inghesuiala cand am bagat prima mea mobra in aceeasi camera, pe acelasi covor peticit.Ca deh, aschia nu sare....

Tata are meritul de a-mi fi strecurat microbul asta in sange de cand aveam 4 luni in burta mamei intr-o seara de toamna cand au plecat amandoi pe Manet pana la Perla sa bea o cafea.Tot el are meritul de a ma fi invatat sa surubaresc la tot ce insemna motor de Java,Mobra,Dacia,Skoda etc.

Acum are 68 de ani si permis valabil.Din pacate nu mai e activ.Nu ca nu ar fi vrut dar trei atacuri vasculare cerebrale l-au adus la nivelul unui copil de 5 ani si in plus ,o semi pareza dreapta care-l impiedica la un mers normal.

Cat mi-asi mai dori sa mai desfacem motoare in dormitorul mic cum o faceam odata...si mama...ar renunta la toate covoarele din casa numai ca sa-l vada cum a fost odata....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi amintesc cu nostalgie ce fata a facut mama cand tata a a adus prima oara Jawa in casa si s-a apucat sa o dezmembreze.Sa nu credeti ca stateam la curte.Era intr-un bloc cu 10 nivele la etajul 1.Cireasa de pe tort a fost cand dintro neatentie s-a varsat bateria pe covor.Nu prea isi permiteau ei atunci sa schimbe covorul si a ramas asa (ce-i drept,peticit) cam 5 ani dupa aceea.Suficienti ani ca sa il prind si eu la inghesuiala cand am bagat prima mea mobra in aceeasi camera, pe acelasi covor peticit.Ca deh, aschia nu sare....

Tata are meritul de a-mi fi strecurat microbul asta in sange de cand aveam 4 luni in burta mamei intr-o seara de toamna cand au plecat amandoi pe Manet pana la Perla sa bea o cafea.Tot el are meritul de a ma fi invatat sa surubaresc la tot ce insemna motor de Java,Mobra,Dacia,Skoda etc.

Acum are 68 de ani si permis valabil.Din pacate nu mai e activ.Nu ca nu ar fi vrut dar trei atacuri vasculare cerebrale l-au adus la nivelul unui copil de 5 ani si in plus ,o semi pareza dreapta care-l impiedica la un mers normal.

Cat mi-asi mai dori sa mai desfacem motoare in dormitorul mic cum o faceam odata...si mama...ar renunta la toate covoarele din casa numai ca sa-l vada cum a fost odata....

Suntem niste sentimentali,asta-i adevarul. Sanatate tatalui tau ii dorim. Voi reveni, posta si eu cu cateva amintiri din tineretile mele...Mai astept sa posteze si altii cateceva.Haideti domnilor sa mai si suspinam pe aici...

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu fie cu suparare dar cred ca aceste discutii ne vor apropia mai mult unul fata de celalalt, si la anul ce vine vom fi mai indulgenti. Sa ne ajute A-l de sus.......... sa vina urmatorul....caci parca incepem sa ne intelegem unul pe altul. :rolleyes: sa fie intr-un ceas bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem niste sentimentali,asta-i adevarul. Sanatate tatalui tau ii dorim. Voi reveni, posta si eu cu cateva amintiri din tineretile mele...Mai astept sa posteze si altii cateceva.Haideti domnilor sa mai si suspinam pe aici...

 

Eu am avut norocul sa stau la casa si sa am garaj, dar un prieten de-al meu Stefan Constantin, desi statea la casa, nu avea garaj , drept urmare, in fiecare iarna, isi baga motorul, o Honda CB 400 F , in casa.

Frumos este ca cel caruia i-a vindut-o prin '88,un tip Gigi zis Blanarul ( era cojocar)care statea pe Pantelimon a urcat motorul in apartament, la etajul 10. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inceput chiar mai jos, adica cu o capra ! :rolleyes: Honda mea de 400 ( CB-N care mai merge si azi ) a venit dupa 1 capra, 2 mobre, 1 CZ 175, MZ TS 250/1 si Jawa 350 ( eu si Dan Nastase am avut primele jawe modelul nou din buc. ). Honda mea a venit in '82, a fost prima japoneza noua din buc. si a fost initial argintie. Dupa accidentul de care am amintit citeva posturi mai inainte, a tebuit sa o fac rosie pentru ca rezervorul a fost indoit rau si nu a gasit tata afara decit rezervor rosu.... Si cum tot ce e vopsit pe moto se vinde gata vopsit, a trebuit sa-mi ia si capace laterale + codita tot rosii. Aripa fata mi-a vopsit-o Tibi in negru mat si n-am mai schimbat-o. Oricum argintie a stat doar 1 luna pentru ca accidentul l-am avut cind eram inca in rodaj.

Honda care a ajuns la Fane si ulterior la Gigi blanarul, a venit mult mai tirziu si era intr-adevar un model deosebit. A mea a fost o clasica.

Mesaj completat

Cam asa arata

Mesaj completat

Inainte de Honda mea, mai erau in buc. : yamaha 200 , yamaha xs-400 a lui Alexei Florescu cumparata second din Germania dar modelul de 27 cai care a ajuns ulterior la Tibi, si un CX-500 tot second a unui baiat de la arhitectura, imi scapa numele. Ulterior ( pina in revolutie ) au mai aparut in buc.: honda lui doru 500 XLR, inca un CX-500, o honda CBX-650 adusa tot de Alexei, un kawasaki 650 a lui zaharel, un suzuki 550 in 3 cilindri/2 timpi nu mai stiu modelul, honda de mai sus, si parca cam atit.

Misto a fost cind a primit Doru honda lui... A primit o cutie de carton in genul celor in care se livreaza plasmele. In afara de motor pe cadru, toate piesele erau in cutia aia pe linga cadru, fiecare ambalata frumos. Un fel de lego... Am muncit 2 zile sa o asamblam :D

post-48209-1256446852_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa lupte seculare, am reusit si eu sa-i conving pe admini ca nu am nevoie de semnatura parintilor pentru a posta pe acest site....

deci....bine v-am regasit, sau mai bine zis "gasit" veteranilor

oltenia va transmite salutari si va astept la discutii......ca de aprox 2 ani numai citesc ce scieti pe aici.....nu de alta , dar nu aveam "semnatura parintilor " :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa lupte seculare, am reusit si eu sa-i conving pe admini ca nu am nevoie de semnatura parintilor pentru a posta pe acest site....

deci....bine v-am regasit, sau mai bine zis "gasit" veteranilor

oltenia va transmite salutari si va astept la discutii......ca de aprox 2 ani numai citesc ce scieti pe aici.....nu de alta , dar nu aveam "semnatura parintilor " :moron:

Bun revenit in rindul bosorogilor! :lol: :D

Salutari imbuibate in zaibar si de-aici din Gorj! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa lupte seculare, am reusit si eu sa-i conving pe admini ca nu am nevoie de semnatura parintilor pentru a posta pe acest site....

deci....bine v-am regasit, sau mai bine zis "gasit" veteranilor

oltenia va transmite salutari si va astept la discutii......ca de aprox 2 ani numai citesc ce scieti pe aici.....nu de alta , dar nu aveam "semnatura parintilor " :rolleyes:

Aviatorule, te-am vazut ieri la inaugurarea parcului din Craiova. Din pacate, eram intr-o masina care nu putea opri si pana sa deschid geamul sa te salut eram deja departe. Sper ca te-ai distrat bine cu Iris si Voltaj, eu l-am prins doar pe Tudor Gheorghe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti cu povestile ca abia ma incalzisem si s-au terminat! :D

Pai sa va zic si io cum am carat un CZ 250 Sport, al unui prieten, la etajul 3 in dormitorul acestuia, carat pe bucati, modificat, montat lejer o iarna intreaga, si-apoi coborit cu el pornit pe scari, calare! Omul, un maiac al lucrului bine facut, a lustruit fiecare surubel al motocicletei, apoi cromat sau vopsit tot, iar montajul l-am facut io...si cum s-a incalzit vremea, am pornit motorul in dormitor si am iesit calare pe scari, spre uimirea vecinilor din bloc, care au iesit toti pe palier crezind ca-i cutremur!

Asta am facut-o dupa ce cu o iarna in urma amicul meu vazuse CZ-ul meu demontat bucati si refacut in dormitorul meu...doar ca io stateam la casa!

Imi amintesc ca am plecat parca prin 1982 la mare cu capra,cu inca un amic motociclist si cu prietena lui, cu canistrele cu benzina legate pe laterale, cu actuala mea muiere si cu bagajul in spinare, cu un gentoi cit China pe rezervor... Pe drum am schimbat pistoanele motorului amicului cu care plecasem, pistoane care au crapat fiindca el facuse o modificare care n-a rezistat.

In Mamaia (asta insemnind vreo 650km) am ajuns la ora 04,30 dimineata...si la prima trecere de pietoni, in linie dreapta pe linga lac, drum liber, soare care abia daca incerca sa rasara, am ramas fara carnet, fiindca aveam uluitoarea viteza de 115km/h, iar radarul era ascuns in flori...intr-un rond! Nici nu auzisem de radare ca ala pina atunci, iar trecerile de pietoni le numarai pe degete intr-un oras mare, iar in Mamaia care era ca si localitatea mea, mai neevoluata, nu credeam ca exista asa minuni acolo. Pe linga amenda primita, carnetul anulat, era sa mai fur si-o mama de bataie de la militienii (moldoveni) care au sarit pe noi ca pe infractori, noroc ca-s lung in catalige si-am scapat cu joc de glezne si filfiieli de labe! Am umblat bine-merci fara permis inca vreo 2 ani pina sa-mi recapat dreptul legal de a circula, timp in care nu am fost oprit nici macar odata in trafic. Dupa ce am luat iarasi examenul pentru A ajunsesem sa merg ca haiducii, mai mult prin paduri sau pe drumuri ocolitoare ca sa nu mai dau nas in nas cu radarul, lucru care s-a intimplat totusi de vreo citeva zeci de ori, incit in 1991 la nunta unui amic militian (de-acum politist) i-am donat ca dar de nunta bonuri de amenzi (chitante d-alea tipizate) in valoare de peste 3000 lei (si el le-a facut bani ulterior, ca nu se trecea numarul de inmatriculare sau altceva pe ele, din cauza de lene)...

Si amintiri imi vin la greu, dar mai las si pe altii sa se spovedeasca, io sper sa revin tura urmatoare! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, prieteni !

 

Este adevarat, am avut prima Jawa de 350 din "epoca moderna", originala, din Romania !

Celelalte erau... rusesti

 

post-882-1256556345_thumb.jpg

 

...Printre primele MZ ETZ...

 

post-882-1256556324_thumb.jpg

 

Primul BMW din gasca !

 

post-882-1256556309_thumb.jpg

 

Printre primele GS-uri din tara...

Cu care am realizat unele dintre cele mai frumoase recorduri ale mele:

Turul Romaniei (2200 km) in 48 de ore...

 

 

 

Pastrand tema "PRIMELE", in ceea ce ma priveste, ar fi foarte multe de vazut si istorisit...

 

post-882-1256556244_thumb.jpg

 

...Pentru albumul de familie al seniorilor...

Salut vartos de veteran !

post-882-1256558921_thumb.jpg

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum m-am facut mobrist si primul drum calare legal.

 

Microbul pentru mersul pe doua roti cu motor l-am luat de la un coleg de facultate, care avea si venea la scoala cu un Manet, cu un alt coleg ca pasager, fiind vecini. Eu ma rugam de el sa ma lase sa ma plimb, dandu-i din cand in cand si cativa lei pentru gaz. Astfel, in cursul celor cinci ani am chiulit la o serie de ore si asa neinteresante, dar care nu aveau urmari prea mari asupra situatiei scolare personale si am facut multi kilometri pe aleile politehnicii. In anul III (1980) colegul pasager si-a luat o Mobra 50S neagra, la care colegul cu Manet-ul i-a facut rodajul (~500 Km.). Baiatul a dat de doua ori examen, a picat de fiecare data la sala si s-a linistit. I-a demontat rotile si a bagat-o in dormitor.

In 1981, un alt coleg (care imi este si acum un foarte bun prieten), mai ales la sugestia nevesti-si (fiica de motociclist cu atas si sora de mobrist) si-a luat o Mobra 50S rosie. Fierul l-am luat impreuna de la magazinul Victoria, cam prin luna mai. Am dus-o de coarne pana la benzinaria de la Mihai Voda, i-am pus amestecul de benzina si ulei corespunzator si la a doua sau a treia carja a pornit. Mergea brici la ralanti dar nu vroia sa se tureze, acceleratia parca era blocata. Mentionez ca amandoi eram total profani in materie de Mobra, eu avand totusi o aplecare mai mare spre mecanica, el fiind un foarte bun electronist. Si astfel, cand pe ea la ralanti (maxim viteza a II-a), cand de coarne, sa se mai ostoiasca motorul am ajuns acasa la ei (Veteranilor). Acolo, in fata blocului, cu trusa de scule din dotarea motoretei si cu alte scule avute la indemana, m-am apucat sa vaz ce are acceleratia. Si astfel am facut bucati, pentru prima oara un carbelitor de Mobra(nestiind atunci cate altele vor mai urma). Bref, subarul era blocat (oxidat) in corp. Cum l-am montat la loc, la prima proba de parcurs, am ridicat-o pe o roata, asa de tare am accelerat, noroc ca am tinut-o bine si nu ne-am imprastiat. De atunci am facut toti trei scoala pe drujba respectiva, mobra stand la mine (eu locuind la parter intr-o vilisoara pe fosta Rahova, langa santierul unde se construia Casa Poporului iar ei la et. II la bloc). Doamne, ce curse de motocros am facut pe santier. Partea de poligon pentru examen o faceam in curtea scolii din apropiere, fosta 122).

In sfarsit am ajuns si la absolvirea facultatii (Transporturi - Material Rulant) in 1982.

Eu visam la un CZ mic (175 cm3), dar ai mei au zis pas, e prea periculos. Cadoul de absolvire a fost un CEC de 5000 lei cu castiguri in autoturisme (taica-meu castigand o Dacie in 1975).

La banchet, din vorba in vorba, am aflat ca colegul cu Mobra neagra ar vrea s-o vanda. Ne-am inteles la 5000 de lei, ca de, era ca noua (noua fiind 6325 lei). Am vorbit cu cel cu Manetul sa i-o monteze la loc, iar cand m-am dus sa dau avansul si sa o iau, mi-a zis ca nu porneste motorul si daca vreau sa o iau asa o da cu 4000 lei. Am batut palma, am luat-o de coarne (statea undeva pe Oltenitei pe langa Parcul Tineretului) si la vale prin Parcul Tineretului, pe langa Parcul Libertatii (acum Carol) am dus-o acasa. A doua zi am dus-o la atelierul de pe str. Sirenelor (destul de aproape de mine). Aici un mester a diagnosticat-o cu rulmentii de la ambielaj ancrasati. A crapat motorul, a schimbat rulmentii, mi-a reglat aprinderea si carburatia si a schimbat uleiul. Si iata-ma mandrul posesor al unei mobre care mergea (pentru mine atunci, bine).

Pana sa achizitionez eu fierul, prietenul cu mobra rosie a reusit sa obtina permisul (dupa inca vreo doua incercari nereusite).

M-am inscris si eu la examen fiind programat intr-o marti pe la inceputul lui august. Eu avand B-ul luat din prima (cu vestitul maior Albu, care dupa poligon mi-a zis: "Tovarase student, daca vreti sa continuati examenul, va duceti la frizer si va aranjati in mod corespunzator podoaba capilara", eu aratand cam ca in poza de mai sus, din 1982) de cand am intrat la facultate (1977), nu mi-am facut probleme si am luat tot din prima (fara sa ma laud).

Asadar am dat examenul marti, miercuri am luat drujba de coarne (mi-a fost tarsa sa merg calare, desi luasem examenul) si am dus-o la Gara Basarab, la Mesagerie cu destinatia Constanta, deoarece de joi (eu si un amic, amandoi liberi de pretene la timpul respectiv, precum si familia cu mobra rosie, pe care urma sa-i asteptam duminica sa vina calare) aveam arvunita o gazda la Eforie Sud. Joi am plecat impreuna cu amicul la mare, ducand si bagajele familiei mobriste. Vineri, cu ultimul tren m-am intors la Bucuresti (traiasca nasii), pentru ca sambata sa fiu prezent la ceremonia cu cuvantari si filme rutiere educative din Udriste, unde mi s-a inmanat documentul. In sfarsit, iar la gara si cu primul tren fuga la Constanta (in circa doua ore jumate nu ca acum in cinci, sase ore), avand ca bagaj doua sticle de un litru cu amestec de benzina si ulei, bine invelite sa nu miroasa.

Astfel, primul drum in conditii de deplina legalitate, l-am facut de la Constanta la Eforie Nord, unde a urmat o vacanta de vis.

Duminica au ajuns si prietenii calare, dupa un drum plin de peripetii, pe care am sa le povestesc altadata, ca merita.

In anul respectiv eu am facut un litoral prelungit, deoarece de la 1 septembrie mi-am luat in primire postul unde am fost repartizat, respectiv inginer stagiar la Depoul de Locomotive Palas Constanta.

Capra am adus-o acasa tocmai prin noiembrie si apoi pe la inceputul lunii mai 1983 am venit iar calare, stand tot pana in septembrie, cand am reusit, cu mari pile, sa ma apropii de casa. Cateodata insa imi pare rau ca nu am ramas in provincie...

 

Sper ca nu v-am plictisit.

 

:rolleyes: :D :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sforaici neica, mi-ai adus aminte de atelierul de pe Sirenelor, unde am dus pentru prima data un motor de CZ 175 Sport la reparat, venind cu el in coÂş cu trenul tocmai de la PlopÂşoru-Gorj. Motorul era al cumnatului meu, si nu m-a lasat sa-l crap io...cica sa-l duc la meseriasi, ca era varza!

Baietii de-acolo cind m-au vazut cu motorul in coÂş au lasat lucrul la alte dihanii si au sarit sa ma ajute. Pina la ora 14.00 era gata adunat la loc si functional. Doar era motorul cumnatului meu, Nonu-Grasu ( prezent si el la Tismana).

Pina a doua zi se plimba deja mindru cu CZ-ul sau unic in zona.

Am ramas mult timp bun prieten cu cei de pe Sirenelor, care mi l-au recomandat pe Tibi Troia care locuia pe Stupinei nr.3, pentru a-mi face carene si aripi de față din fibra, apoi cite-o casca integrala...etc.

Prieten bun eram si cu Marian de la magazinul de piese moto de pe ÂŞtefan cel Mare, apoi cu înlocuitorul lui, Gigi...

Acolo la magazin, linga stadion, intr-o parcare, l-am cunoscut personal pe Dan Nastase, care avea atunci un BMW...era pentru prima oara cind pipaiam un motor adevarat, cu toate ca citisem tot ce se putea citi despre motoare si despre sportul pe doua roti, inclusiv de nazdravaniile lui Dan Nastase in bricolaje si alte cele...

Ce-i drept, voi bucurestenii ati fost avantajati in acest domeniu, dar pasiunea pentru motoare ne-a mentinut si pe noi astia, provincialii, pe val!

Am si-acum prieteni cărunți care au motoare vechi, cu care circula, dar nu vor sa se dea in stambă si sa vina la intruniri.

Sper ca macar cei care ne-am cunoscut deja sa nu lasam miscarea asta a motociclismului sa ajunga doar o statistica sumbra!

Haideti cu povesti, ca deja mi-ati rascolit amintirile! :rolleyes:

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... l-am cunoscut personal pe Dan Nastase, care avea atunci un BMW...

era pentru prima oara cind pipaiam un motor adevarat, cu toate ca citisem tot ce se putea citi despre motoare si despre sportul pe doua roti, inclusiv de nazdravaniile lui Dan Nastase in bricolaje si alte cele..

 

Ce tineri eram, Ivanoiu... Ai 10 !

NOROC BUN !

 

:rolleyes:

Mesaj completat

post-882-1256566629_thumb.jpg

 

ATENTIUNE !

 

A aparul numarul 11-12 al revistei "Univers Moto"

La pag. 64-65 (pentru albumul familiei), articol cu intalnirea AMOVERO de la Tismana.

 

Sanatate si Multi kilometri frumosi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...