YamahaRider Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 (editat) daca intreseaza pe cineva, am o cunostinta care face alezare profesionala la pastile... adica de exemplu tu ai jocu la o supapa pe admistie 0,10mm in loc de 0,17mm. Din pastila respectva va trebuii sa alezezi 0,07mm.lucru care nu se poate face chiar asa cu usurinta, dar omu pe care il cunosc chestie computerizata care face asha ceva cu precizie maxima. Editat Octombrie 7, 2008 de YamahaRider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 daca intreseaza pe cineva, am o cunostinta care face alezare profesionala la pastile... adica de exemplu tu ai jocu la o supapa pe admistie 0,10mm in loc de 0,17mm. Din pastila respectva va trebuii sa alezezi 0,07mm.lucru care nu se poate face chiar asa cu usurinta, dar omu pe care il cunosc chestie computerizata care face asha ceva cu precizie maxima. esti sigur ca jocul in supape nu se largeste in timp?La masina se mareau distantele. In cazul asta trebuiesc pastile mai groase,nicidecum mai subtiri.Dar poate nu ma pricep eu. Cineva care se pricepe ne poate lamuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 esti sigur ca jocul in supape nu se largeste in timp?La masina se mareau distantele.In cazul asta trebuiesc pastile mai groase,nicidecum mai subtiri.Dar poate nu ma pricep eu. Cineva care se pricepe ne poate lamuri? jocul se poate mari - prin uzura sau depuneri pe scaunul supapei jocul se poate micsora - prin uzura scaunului supapei, a talerului sau alungirea cozilor supapelor - dar ultima numai dupa f multi km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 jocul se poate mari - prin uzura sau depuneri pe scaunul supapeijocul se poate micsora - prin uzura scaunului supapei, a talerului sau alungirea cozilor supapelor - dar ultima numai dupa f multi km ok ,senchiu Am sunat la AB si mi-au spus ca m-ar costa 280 lei +tva plus pastilele care costa in jur de 17,5 lei (bucata,cred) Problema e ca lasi motoru desfacut la ei cam o saptamana pana-ti vin pastilele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaRider Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 vreau sa incep cu inceputul si anume cu tot sistemul de actionare a supapelor, pana sa ajungem la aceasta numita ``pastila``. Pastila este de fapt un cilindru micut in care intra coada supapei si care are o grosime.aceasta grosime este notata pe pastila cu un numar. Se stie foarte clar ca atunci cand o supapa se uzeaza, im primul rand se uzeaza scaunul acesteia, adica locul unde bate cand se inchide. Acest scaun, cand se uzeaza, coada supapei se ridica o data cu uzura.Deci pastila veche va trebui inlocuita cu una de valoare mai mica, deci cu o grosime mai mica. Masuratoarea se face intre axa cum came cand aceasta nu actioneaza supapa respectiva si oala. imi pare rau ca nu pot pune momentan niste poze cu pozele reale, dar saptamana viitoare sper sa reusesc. Am facut un desen care sper sa fie explicit, astept cu mare placere orice contrazicere sau intrebare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 (editat) ok ,senchiuAm sunat la AB si mi-au spus ca m-ar costa 280 lei +tva plus pastilele care costa in jur de 17,5 lei (bucata,cred) Problema e ca lasi motoru desfacut la ei cam o saptamana pana-ti vin pastilele. 340 lei nu e scump dar aici mai adaugi 17 lei x4 pastile - nici asta nu e mare capat de tara 50 lei garnitura - o am de la ei problema e ca nu vreau sa las mobra pe bara o saptamana. suxx. si asta ca nu vor sa tina pe stoc macat pastile in valoare de 100E nu vad dece as da aia 340 lei daca o pot desfaca la un garaj, masor ce imi trebuie si dau commanda. dureaza max o zi in plus. Editat Octombrie 7, 2008 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaRider Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 la voi este simplu ca sunt doar 4 supape deci 4 pastile la astea de viteza sunt 16 la cele noi, si 20 la cele mai vechi cum am eu la un yzf 750R iar pentu tine zidu`le am niste pastile de kawasaki dar nush daca iti sunt bune, ma cam indoiesc, dar daca se gasesc e super bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabrielleru Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 am priceput si eu acum cum sta treaba , daca am timp o sa intreb cat costa aici(germania) operatiunea.. cred ca e mai scump... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaRider Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 (editat) Desi sunt foarte multe contraziceri (nu mai dua nume), unii zic ca la motoarele motocilindrice (din cauza turatiei mici) jocul supapelor se mareste o data cu uzura. Am mari indoieli: Am o explicatie cat de poate de inteligenta si convingatoare 1.Daca jocul s-ar mari ar trebui sa apara uzura intre axa cu came si oala, deci uzura oalei si uzura axei cu came. Oala nu se schimba si nu este o piesa de mai multe dimensiuni in funcie de uzura cum este pastila. 2.Cand jocul se micsoreaza, apare uzura LOGICA a scaunului supapei, si se rectifica prin inlocuirea pastilei respective cu o pastila mai mica. Si acum am intrebarea cea mai grea pentru cei care considera ca se mareste jocul -am spus mai sus ca marirea jocului se datoreaza uzurii oalei, dar oare daca s-ar uza oala s-ar uza uniform? -oare ati observat voi ca axa cu came nu apasa uniform pe oala si este un semicerc care apasa din ce in ce mai mult, ajunge la un maxim, dupa care incepe sa scada forta de apasare. Deci este clar ca daca ar exista uzura mare a oalei, aceasta ar avea in ea dupa 60 mii de km un shantz de 0,10 mm prin care trece axa cu came in momentul deschiderii si inchiderii supapei.si nu ar mai exista aceste pastile de reglaj, ar exista eventual niste oale de schimb, sau niste oale pe grosimi in functie de uzura. Si cu asta promit ca am terminat cu teoria pastilei, ca nu mai are nici un rost sa ma bag unde nu e loc. Editat Octombrie 7, 2008 de YamahaRider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 problema e ca nu vreau sa las mobra pe bara o saptamana. suxx. si asta ca nu vor sa tina pe stoc macat pastile in valoare de 100Enu vad dece as da aia 340 lei daca o pot desfaca la un garaj, masor ce imi trebuie si dau commanda. dureaza max o zi in plus. iti spun eu de ce. Desfaci mobra (si nu ai putine de desfacut),masori ,dai comanda. Intrebare: Mai montezi mobra la loc pentru 3-4 zile ,pana-ti vin pastilele?Si apoi o demontezi iar? Eu am hotarat sa fac operatia asta cand se strica vremea ca sa nu plang dupa ea o saptamana. Deci este clar ca daca ar exista uzura mare a oalei, aceasta ar avea in ea dupa 60 mii de km un shantz de 0,10 mm prin care trece axa cu came in momentul deschiderii si inchiderii supapei.si nu ar mai exista aceste pastile de reglaj, ar exista eventual niste oale de schimb, sau niste oale pe grosimi in functie de uzura. tu ai in foarte mare parte dreptate in ceea ce priveste uzura pastilei. Oala sau cama se pot uza si ele dar intr-un timp mai indelungat,ele fiind facute dintr-un otel mai dur decat pastilele.Deci pastilele fiind mai moi ,preiau foarte mare parte din uzura (vezi cuzinetii de la masina) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaRider Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 (editat) Desfaci mobra (si nu ai putine de desfacut),masori ,dai comanda.Intrebare: Mai montezi mobra la loc pentru 3-4 zile ,pana-ti vin pastilele?Si apoi o demontezi iar? Eu am hotarat sa fac operatia asta cand se strica vremea ca sa nu plang dupa ea o saptamana. ca sa masori jocul supapelor nu desfaci decat capacul de sus al motorului.de la axa cu came, daca ai 4 supape insemna ca masuratoarea jocului nu dureaza mai mult de 10 minute. dar sunt de acord cu tine ca n are nici un rost sa desfaci mobra de 2 ori pentru o singura intervenie.deci iti dau drepate Editat Octombrie 8, 2008 de YamahaRider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 iti spun eu de ce.Desfaci mobra (si nu ai putine de desfacut),masori ,dai comanda. Intrebare: Mai montezi mobra la loc pentru 3-4 zile ,pana-ti vin pastilele?Si apoi o demontezi iar? Eu am hotarat sa fac operatia asta cand se strica vremea ca sa nu plang dupa ea o saptamana. eu nu iau pauza nici pe vreme rea, deci nu am optiunea asta am programare maine dimineata pt reglat injectia. am intrebat de supape si mi-a venit o idee: ce ar fi sa ne strangem cativa si sa luam naiba un set complet de pastile sa le avem noi pe stoc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabrielleru Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 eu nu iau pauza nici pe vreme rea, deci nu am optiunea asta am programare maine dimineata pt reglat injectia. am intrebat de supape si mi-a venit o idee: ce ar fi sa ne strangem cativa si sa luam naiba un set complet de pastile sa le avem noi pe stoc aim in! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius13 Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 Buna,tocmai am cumparat un BMW F650 din 95 si am nevoie de mansoanele de admisie in carburatoare(sunt foarte crapate) unde sa caut? PS e o motocicleta buna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 (editat) Buna,tocmai am cumparat un BMW F650 din 95 si am nevoie de mansoanele de admisie in carburatoare(sunt foarte crapate) unde sa caut?PS e o motocicleta buna? Te sfatuiesc sa le cumperi noi de la automobile bavaria. Probabil ca toate piesele din cauciuc sunt crapate. Inlocuieste cu ocazia asta si toate furtunele, le gasesti la metru la magazinele de piese auto, sa cumperi si coliere noi. E o motocicleta foarte buna daca ai grija de ea. Editat Octombrie 9, 2008 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 ca sa masori jocul supapelor nu desfaci decat capacul de sus al motorului.de la axa cu came, daca ai 4 supape insemna ca masuratoarea jocului nu dureaza mai mult de 10 minute. la mine ,fiind model 1999 trebuie sa desfac si carena rezervorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 ce ar fi sa ne strangem cativa si sa luam naiba un set complet de pastile sa le avem noi pe stoc si ce facem daca la doi insi ne trebuiesc aceleasi cote? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 si ce facem daca la doi insi ne trebuiesc aceleasi cote? un set are 10 pastile de aceeasi cota de obicei trebuie 1-2 pastile, restul le compui din alea care le ai - un de la o supapa prea stransa se pune in locul cu o supapa prea slaba, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Octombrie 10, 2008 Share Postat Octombrie 10, 2008 un set are 10 pastile de aceeasi cota de obicei trebuie 1-2 pastile, restul le compui din alea care le ai - un de la o supapa prea stransa se pune in locul cu o supapa prea slaba, etc cat costa un set? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan! Postat Octombrie 10, 2008 Share Postat Octombrie 10, 2008 de cateva zile toba a inceput sa scoata un sunet din ce in ce mai tare deoarece s-a rupt o parte din garnitura de sub colierul care vine la imbinarea dintre cele doua parti - cea care vine din motor si cea care duce la toba finala - de unde pot sa imi comand una? sau pot gasi garnituri prin bucuresti ca sa nu mai astept comanda pe care as da-o in afara? A doua problema ar fi ca dupa iesirea prin Muntii Vrancei si pauza de o saptamana pe care a luat-o suspensia fata parca e putin fragila si simt ca joaca ceva pe acolo. am verificat roata nu are joc, niciun surub nu e slabit, trebuie sa schimb uleiul din furca? De unde imi pot face rost de manualul de service si intretinere in limba engleza? L-am gasit doar in germana si franceza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diles Postat Octombrie 10, 2008 Share Postat Octombrie 10, 2008 manual in engleza pt GS am eu. presupun totusi ca tu vrei pt F (pana in 2000) iar d'asta n-am. pm pt yahoo id. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick 85 Postat Octombrie 10, 2008 Share Postat Octombrie 10, 2008 Pentru cei interesati, vand FLANSA ADMISIE BMW F 650 din 1996 folosita. Motorul avea 30 000 km cand am schimbat-o si ii in stare de functionare. Cateva crapaturi superficiale la exterior, interiorul ii perfect. Pentru interesati PM si va pot trimite poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
glucian Postat Octombrie 10, 2008 Share Postat Octombrie 10, 2008 (editat) Deja sunt deprimat... Face din ce in ce mai urat. M-am uitat la cablul de ambreiaj si in stare f buna - nicio sarmulita rupta. Face tot felul de sunete - in a 1-a si pe liber - cloncane, caraie in a 1-a, in mers, caraie si in a 2-a si peste toate astea - scartaie (cam cum face o curea de alternator uzata la masina). Scartaie cand apas manta de ambreiaj... Va spun - e o galagie in cutia si pe la abreiaj de zici ca nu are ulei deloc in ea... Nush ce sa-i mai fac. Nu stiu daca sa mai umblu cu ea sau sa o bag in service.. Faza e ca nu face tot timpul asa - tot ce am scris mai sus face aleator, cel mai adesea cand e motorul f incins. Toate astea de azi dimineata de cand i-am schimbat uleiul... M-am intors azi la mecanicul de la Bavaria sa-i spun de toate astea - jur ca nu a facut nicio figura motorul cat a dat el o tura cu ea. Ma gandesc ca era cam rece ca lucrez la 5 minute de locatia lor si nu a avut timp sa se incinga. Mi-a spus sa mai astept ca poate nu a ajuns uleiul peste tot si ca ar trebui sa-si revina in scurt timp. Cred ca o sa-i schimb uleiul in prima faza dar nici nu stiu ce sa-i bag... Daca are cineva idee despre ce naiba e vorba, va rog... PS: este vorba despre un F650 GS din 2001 cu aprox 33 000 km la bord. Editat Octombrie 10, 2008 de glucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius13 Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Buna,la cat se schimba distributia la F650 ST please?unde gasesc oglinda dreapta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
beje Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Sper sa ma primiti si pe mine in club. Sunt proaspat motociclist si proaspat posesor de BMW F650ST Iata si o poza cu nemtoaica: ... momentan este in asteptarea numerelor rosii dar sper ca in weekend sa o scot la o plimbare cel putin prin oras. Sunt foarte incepator si m-am gandit foarte mult ce motocicleta sa imi iau. BMW-ul asta mi s-a parut cea mai buna solutie. E o motocicleta versatila, care te iarta mult la denivelarile din frumoasa noastra tara si care imi va da posibilitatea sa explor ceea ce mi-am dorit cel mai mult de la motociclism: libertatea. Spun asta pentru a fi bine inteles: am decis sa ma apuc de acest hobby nu din dorinta de viteza ci din dorinta de libertate, vant care sa bata deasupra mea, eu motocicleta si drumul (asfaltat sau nu ) Voi reveni cu primele impresii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.