Sari la conținut

baterie mai mare


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pai daca te uiti pur si simplu la becuri ai sa vezi ca scrie pe ele 12v si in jur la 25 A adica atat consuma,pai daca tu ii bagi 35 ia ghici ce se intampla ? si mai gandeste-te si la instalatia de pornire deci nu incerca pentru ca apoi o sa incepi sa cauti piese

 

 

Nu mai umblati cu speculatii.Se poate pune linistit.Acumulatorul are rol de a inmagazina curentul de la generator. Cand este nevoie de curent acumulatorul intra si isi face datoria.La fel si in timpul functionarii cand generatorul nu mai face fata consumatorilor acumulatorul este ca o rezerva tampon la functionarea acestora. Cum tu nu ai sa spunem o statie audio de 1000w pe mobra nu ai nevoie sa umbli la generator ca sa-ti ofere o putere mai mare de wataj ca sa faca fata consumatorilor si sa ofere la acumulator si el bineanteles mai mare o incarcare suplimentara.Nu intru in amanunte aici cu modificarile care trebuiesc facute de la generator pana la baterie.Cum tu pastrezi aceiasi consumatori la care generatorul tau de curent de pe mobra fac fata nicio problema.Bateria poate fi mai mare.Avantaje:pornirea mai rapida,prelungirea vietii acumulatorului(neavand acele solicitari la pornire sau la consumatori suplimentari).Deci concluzia este ca poti,daca ai loc unde.

 

 

@kato,

 

daca generatorul este pt bateria normala si se pune bateria de tico, nu cumva este o incarcare insuficienta pe bateria de tico? stiu ca bateria se incarca oricum ~90% din capacitate iar daca pui bateria mai mare nu se incarca la un procentaj mai mic?

 

 

 

@belbody,

 

here's one for you:

 

Daca incarc bateria cu un redresor mai mic, risc sa ard redresorul?

 

 

nu arzi redresorul. numai ca astepti mai mult timp pt incarcare, iar daca este curentul prea mic bateria nu se incarca la capacitate chiar daca il lasi zile intregi. teoretic, din ceea ce stiu eu, bateria trebuie incarcata cu 10% din curentul ei. ori, daca tu incarci cu 1% ce iese?

Editat de auto_geo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@belbody,

nu arzi redresorul. numai ca astepti mai mult timp pt incarcare, iar daca este curentul prea mic bateria nu se incarca la capacitate chiar daca il lasi zile intregi. teoretic, din ceea ce stiu eu, bateria trebuie incarcata cu 10% din curentul ei. ori, daca tu incarci cu 1% ce iese?

Da, asa este.

Ma intrebam de ce nu-si pune nimeni problema asta.... uneori un redresor poate fi mult mai scump decat o baterie... Sau pare el asa mai durabil ca se baga in priza... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, lasati teoria deoparte! Oricum nu va pricepeti decit sa jigniti si asta va face sa va simtiti bine.

Atita timp cit noul acumulator este incarcat in prealabil de la un redresor, aceasta baterie poate sa fie si de 1 milion de amperi, ea nu va mai trage curent din generatorul moto.

Pe timp de iarna eu scot bateriile de pe motor. Ca s-o mai pornesc din cind in cind, scot cablurile de curent si pornesc motorul de la bateria masinii (60A). Absolut nici o problema. Nu mi-am pus niciodata intrebarea de aici mentionata, e un non sens. Bateria da curent, energie, consumatorilor in regim de mers in oras. La semafor daca avem pornite ambele faruri, porneste si ventilatorul, turatia de relanti a generatorului nu acopera puterea consumata si bateria va prelua rolul de generator urmind ca sa-si recupereze energia pierduta dupa ce se tureaza din nou motorul.

Generatorul mobrei are o anumita putere maxima (in jur de 0.4kw-5000tr), daca bateria e descarcata tensiunea scade datorita curentului mai mare de incarcare.

M-as mira ca cineva sa puna pe mobra de la inceput o baterie de 35A descarcata!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria da curent, energie, consumatorilor in regim de mers in oras.

Daca e sa fim 100% corecti si teoreticieni pina la capat, curentul nu este o masura a energiei.

 

Oameni buni, lasati teoria deoparte!

Adica lasati teoria deoparte si faceti experimente cu propria mobra. Uite, te sfatuiesc si eu sa lasi teoria deoparte si sa pui Unisol in mobra ta, dar sa nu poi 3.5 litri, sau cit e recomandat in manual, ci s-o umbli pina la buson. Dupa asta sa-i dai drumul si s-o tii turata la 12000 timp de-o ora. Daca ramii in viata, te rugam sa faci si poze. Practicianule.

 

Pe timp de iarna eu scot bateriile de pe motor.

De ce? Ca s-o tii in casa, la temperatura crescuta, asa cum e absolut ne-recomandat pentru o baterie acid-plumb? Iar daca o sa ma faci iar teoretician, o sa-ti spun ca am experimentat practic cu o baterie stata timp de-o iarna afara. Ghici ce: in rimavara am dat la automat vreo 30-40 de secunde pina a pornit, si bateria parea sa mai poata duce destul de mult.

 

M-as mira ca cineva sa puna pe mobra de la inceput o baterie de 35A descarcata!!!

Dar cine stie ce se intimpla si se descarca in timp. Nu? De exemplu, avem montata o alarma si sta mobra nepornita vreo 2 luni, cu alarma activata.

 

Eu nu spun ca n-ai dreptate, dar pe de alta parte n-o sa pot pricepe in veci de ce unii se incapatineaza sa nu respecte normele prevazute de fabricant. Stiu, e o teorie a conspiratiei, ca sa trebuiasca noi sa cumparam ca prostii baterii speciale pt. motoare, cind am putea sa punem baterii reconditionate de Matiz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce? Ca s-o tii in casa, la temperatura crescuta, asa cum e absolut ne-recomandat pentru o baterie acid-plumb? Iar daca o sa ma faci iar teoretician, o sa-ti spun ca am experimentat practic cu o baterie stata timp de-o iarna afara. Ghici ce: in rimavara am dat la automat vreo 30-40 de secunde pina a pornit, si bateria parea sa mai poata duce destul de mult.

 

 

Fiecare face ce vrea la urma urmei, nu mai fiti atit de rai! Nu toate bateriile sint la fel, difera de la bucata la bucata. Am avut pe Solentza baterie care a tinut 5 ani, era cea mai ieftina de pe piata.

Discutia e despre baterie de amperaj mai mare sau mai mic. Actualmente am un R1/2000 care are baterie Yuasa, an de fabricatie 2005, a venit echipata cu ea din Japonia. Merge brici. A fost tinuta 2 ierni pe motor la temp scazute.

 

Adica lasati teoria deoparte si faceti experimente cu propria mobra. Uite, te sfatuiesc si eu sa lasi teoria deoparte si sa pui Unisol in mobra ta, dar sa nu poi 3.5 litri, sau cit e recomandat in manual, ci s-o umbli pina la buson. Dupa asta sa-i dai drumul si s-o tii turata la 12000 timp de-o ora. Daca ramii in viata, te rugam sa faci si poze. Practicianule.

 

Dar ce ai cu mine? Te-am suparat cindva? De unde pina unde vorba de Unisol sau Bunica? Pe sistemul asta de a combate pe cineva cu argumente derivate ajung sa te-ntreb daca e bine sau nu sa-ti speli ciorapii zilnic sau sa-ti cumperi o pereche in fiecare zi.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
De ce? Ca s-o tii in casa, la temperatura crescuta, asa cum e absolut ne-recomandat pentru o baterie acid-plumb? Iar daca o sa ma faci iar teoretician, o sa-ti spun ca am experimentat practic cu o baterie stata timp de-o iarna afara. Ghici ce: in rimavara am dat la automat vreo 30-40 de secunde pina a pornit, si bateria parea sa mai poata duce destul de mult.

 

 

Fiecare face ce vrea la urma urmei, nu mai fiti atit de rai! Nu toate bateriile sint la fel, difera de la bucata la bucata. Am avut pe Solentza baterie care a tinut 5 ani, era cea mai ieftina de pe piata.

Discutia e despre baterie de amperaj mai mare sau mai mic. Actualmente am un R1/2000 care are baterie Yuasa, an de fabricatie 2005, a venit echipata cu ea din Japonia. Merge brici. A fost tinuta 2 ierni pe motor la temp scazute.

 

Adica lasati teoria deoparte si faceti experimente cu propria mobra. Uite, te sfatuiesc si eu sa lasi teoria deoparte si sa pui Unisol in mobra ta, dar sa nu poi 3.5 litri, sau cit e recomandat in manual, ci s-o umbli pina la buson. Dupa asta sa-i dai drumul si s-o tii turata la 12000 timp de-o ora. Daca ramii in viata, te rugam sa faci si poze. Practicianule.

 

Dar ce ai cu mine? Te-am suparat cindva? De unde pina unde vorba de Unisol sau Bunica? Pe sistemul asta de a combate pe cineva cu argumente derivate ajung sa te-ntreb daca e bine sau nu sa-ti speli ciorapii zilnic sau sa-ti cumperi o pereche in fiecare zi.

Sase, ca s-a suparat Yagi (antena) sau Yogi (urs). :unsure:

Acum isi va spala ciorapii in public. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont si de faptul ca majoritatea motocicletelor au regulator de tensiune ce scurtcircuiteaza fazele alternatorului catre masa, deci se risipeste o cantitate destul de importanta de putere astfel,

 

Daca mi se permite, ca sunt un pic offtopic(e topic cu acumulatorul), eu stiu ca regulatorul de tensiune regleaza curentul de excitatie(rotor) astfel incat tensiunea de incarcare pe acumulator sa fie constanta, cam in jurul 13.8. Curentul maxim de excitatie e maxim cand consumatorii trag mult din alternator (la relanti in general). Cand curentul de excitatie e scazut, alternatorul nu converteste atata energie mecanica in energie electrica, asa ca nu as spune ca se risipeste ceva - exceptand pierderile de randament.

 

Daca s-ar pune faze la masa, si exista curent de excitatie, alternatorul s-ar bloca magnetic si s-ar rupe ceva prin el. Efectul termic mai pe urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@belbody,

 

nu arzi redresorul. numai ca astepti mai mult timp pt incarcare, iar daca este curentul prea mic bateria nu se incarca la capacitate chiar daca il lasi zile intregi. teoretic, din ceea ce stiu eu, bateria trebuie incarcata cu 10% din curentul ei. ori, daca tu incarci cu 1% ce iese?

 

Nu ii trebuie 10% curent de incarcare, poate fi si mai mic, dar mai mare decat curentul de autodescarcare, si acumulatorul se incarca full.

 

Caz concret documentat: Am un acumulator auto de 55Ah care este in tampon si incarcat doar de la panouri solare. Curentul maxim de incarcare este 1A(10% din 55A ar fi 5.5A). Panourile dau 16-17V, iar stabilizarea am facut-o la 13.8V cu LM17812 cu cateva diode in baza. Incarcarea s-a facut in 3 zile, asa cum l-am luat de la dealer. Cat timp tensiunea sta pe 13.8V, acumulatorul se incarca. Curentul de incarcare scade cu cresterea Ri - Ri creste cu incarcarea.

 

Bazandu-ma pe cele de mai sus, opinia mea in problema de fata ar fi: se poate si acumulator mai mare, dar doar atat de mare cat alternatorul sa poata sa-l incarce intr-un timp suficient de scurt. Acumulatorul da curent mare la pornire, tragi din el la semafoare, si daca are prea multi Ah, s-ar putea ca sa umbli prea mult timp descarcat cu el si sa se sulfateze. Eu as calcula capacitatea unui acumulator tinand cont de puterea alternatorului, puterea totala a consumatorilor si de faptul ca un acumulator cu Pb trebuie descarcat doar 15% din capacitate maxim inainte sa fie incarcat, iar incarcarea sa inceapa imediat dupa consum. La un consum mai mare procesele chimice musca din el ireversibil.

 

"Accumulators almost never die natural death, usually they are murdered"

 

:unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Daca mi se permite, ca sunt un pic offtopic(e topic cu acumulatorul), eu stiu ca regulatorul de tensiune regleaza curentul de excitatie(rotor) astfel incat tensiunea de incarcare pe acumulator sa fie constanta, cam in jurul 13.8. Curentul maxim de excitatie e maxim cand consumatorii trag mult din alternator (la relanti in general). Cand curentul de excitatie e scazut, alternatorul nu converteste atata energie mecanica in energie electrica, asa ca nu as spune ca se risipeste ceva - exceptand pierderile de randament.

 

Daca s-ar pune faze la masa, si exista curent de excitatie, alternatorul s-ar bloca magnetic si s-ar rupe ceva prin el. Efectul termic mai pe urma.

Da, ai dreptate!

Eu am pus o faza la masa, la un alternator si mi-a forfecat pana instant! :lol:

 

Nu ii trebuie 10% curent de incarcare, poate fi si mai mic, dar mai mare decat curentul de autodescarcare, si acumulatorul se incarca full.

 

Caz concret documentat: Am un acumulator auto de 55Ah care este in tampon si incarcat doar de la panouri solare. Curentul maxim de incarcare este 1A(10% din 55A ar fi 5.5A). Panourile dau 16-17V, iar stabilizarea am facut-o la 13.8V cu LM17812 cu cateva diode in baza. Incarcarea s-a facut in 3 zile, asa cum l-am luat de la dealer. Cat timp tensiunea sta pe 13.8V, acumulatorul se incarca. Curentul de incarcare scade cu cresterea Ri - Ri creste cu incarcarea.

 

Bazandu-ma pe cele de mai sus, opinia mea in problema de fata ar fi: se poate si acumulator mai mare, dar doar atat de mare cat alternatorul sa poata sa-l incarce intr-un timp suficient de scurt. Acumulatorul da curent mare la pornire, tragi din el la semafoare, si daca are prea multi Ah, s-ar putea ca sa umbli prea mult timp descarcat cu el si sa se sulfateze. Eu as calcula capacitatea unui acumulator tinand cont de puterea alternatorului, puterea totala a consumatorilor si de faptul ca un acumulator cu Pb trebuie descarcat doar 15% din capacitate maxim inainte sa fie incarcat, iar incarcarea sa inceapa imediat dupa consum. La un consum mai mare procesele chimice musca din el ireversibil.

 

"Accumulators almost never die natural death, usually they are murdered"

 

:blink:

Who murdered you? :unsure: :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mi se permite, ca sunt un pic offtopic(e topic cu acumulatorul), eu stiu ca regulatorul de tensiune regleaza curentul de excitatie(rotor) astfel incat tensiunea de incarcare pe acumulator sa fie constanta, cam in jurul 13.8. Curentul maxim de excitatie e maxim cand consumatorii trag mult din alternator (la relanti in general). Cand curentul de excitatie e scazut, alternatorul nu converteste atata energie mecanica in energie electrica, asa ca nu as spune ca se risipeste ceva - exceptand pierderile de randament.

 

Daca s-ar pune faze la masa, si exista curent de excitatie, alternatorul s-ar bloca magnetic si s-ar rupe ceva prin el. Efectul termic mai pe urma.

Ce spui tu e valabil la alternatoarele auto, la moto comuniste gen Ij, MZ, Dnepr, Jawa etc , la unele japoneze si la BMW-urile boxer deobicei. La majoritatea japonezelor alternatorul nu are infasurare de excitatie , are magneti permanenti al caror camp magnetic nu-l poti modifica iar limitarea tensiunii generate se face cum am spus prin scurtcircuitarea fazelor la masa cu tiristori(defapt se scurtcircuiteaza doar jumatate de alternanta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spui tu e valabil la alternatoarele auto, la moto comuniste gen Ij, MZ, Dnepr, Jawa etc , la unele japoneze si la BMW-urile boxer deobicei. La majoritatea japonezelor alternatorul nu are infasurare de excitatie , are magneti permanenti al caror camp magnetic nu-l poti modifica iar limitarea tensiunii generate se face cum am spus prin scurtcircuitarea fazelor la masa cu tiristori(defapt se scurtcircuiteaza doar jumatate de alternanta)

 

binox, cred ca ai dreptate, nu sunt la curent cu modul acesta de reglaj, dar acum o sa ma documentez un pic. Multumesc de clarificare! :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
binox, cred ca ai dreptate, nu sunt la curent cu modul acesta de reglaj, dar acum o sa ma documentez un pic. Multumesc de clarificare! :unsure:

Daca ai fi citit cu atentie tot topicul inainte sa vina 'Oligo'RaceTuning, ai fi vazut ca am explicat destul de clar cum se petrec lucrurile atat la alternatoarele cu excitatie electromagnetica (uzual intalnite la autoturisme), cat si la alternatoarele cu magneti permanenti. Uite, iti reiau, printr-un citat, ceea ce am spus cateva posturi in urma:

 

Daca bateria e descarcata mai mult, va absorbi un curent mai mare, pana cand se va incarca. Alternatorul sau releul de incarcare nu stiu sa faca o selectie, cui sa "dea" ma mult sau mai putin curent, pentru ca ele sunt proaste, nu stiu sa judece. Alternatorul este un simplu generator electric de tensiune, care furnizeaza la borne o tensiune mai mica sau mai mare, in functie de turatie. Cu cat creste turatia la arborele alternatorului, cu atat va creste mai mult si tensiunea la bornele lui. Pentru ca aceasta tensiune sa fie tinuta constanta, in anumite limite, in jurul valorii de 14V, se foloseste releul regulator. Tot ceea ce face releul regulator este sa pastreze o tensiune constanta in circuit.

Pe de alta parte, pe masura ce pornesti noi consumatori, tensiunea in circuit va tinde sa scada, releul va lasa alternatorul sa furnizeze o tensiune mai mare daca acesta are si de unde (adica daca are suficienta turatie la arbore), daca nu, tensiunea in circuit va scadea (a se vedea ca in ralanti, intensitatea farurilor scade usor). De aici, rezulta si faptul ca, fiind lasat motorul sa toarca mult timp la ralanti in timp ce absolut toti consumatorii sunt porniti, tensiunea in circuit va scadea iar bateria nu se va mai incarca suficient. Daca tensiunea in circuit, adica tensiunea la bornele alternatorului cat si tensiunea la bornele bateriei vor scadea in jurul valorii de 12,5 - 13V, tensiune la care sigur nu va mai circula curent dinspre alternator spre baterie, deoarece, in stare incarcata, tensiunea la bornele bateriei este in jur de 13 - 13,5V fara consumatori, atunci, se va produce urmatorul fenomen, cele 2 surse de tensiune, alternatorul si bateria se vor comporta ca doua surse puse in paralel care vor genera tensiune impreuna, alimentand consumatorii din instalatie. practic, tot mecanismul este ca in instalatie sa se mentina o tensiune mai mare decat tensiunea de la bornele bateriei fara consumatori, adica bateria trebuie, in permanenta, atat timp cat motorul functioneaza, sa joace rol de consumator pentru a se putea incarca, in acest caz, singurul generator din circuit ramanand alternatorul.

Pe de o alta parte, sa presupunem ca sunt porniti 2 consumatori importanti (bec far, electroventilator), tensiunea in circuit este 14,4V si lucrurile merg foarte bine. la un moment dat, electroventilatorul se opreste, pentru ca temperatura motorului a scazut la valoarea normala, nemaiavand nevoie de racire suplimentara. In acest caz, disparand un consumator important (electroventilatorul ia cam 40-60W), motorul fiind la vreo 5000 de ture, sa zicem, deci, implicit si alternatorul poate produce mai multa tensiune decat ar fi nevoie, tensiunea in circuit va tinde sa creasca peste valoarea de 14,4V initiala. In acest caz, releul de incarcare "va avea un cuvant de spus". Acum, daca este sistemul cel mai des intalnit la masini, cu alternator cu excitatie electromagnetica, adica cu rotor bobinat, releul va taia alimentarea rotorului, acest lucru va face ca alternatorul sa nu mai livreze tensiune, tensiunea in instalatie va scadea. Pana cand? Pana la limita minima pe care o are presetata releul, uzual 13,7 - 13,8V. Cand se va atinge aceasta tensiune in circuit, releul va alimenta iar bobina rotorului, alternatorul va livra iar tensiune, tensiunea in circuit va incepe iar sa creasca, va ajunge la 14,5V, sa zicem si mecanismul se va repeta, adica iar releul va taia alimentarea rotorului ..... etc.

Daca avem sistemul uzual intalnit la motocicletele japoneze, cu rotorul alternatorului prevazut cu magneti permanenti, adica cu excitatie magnetica permanenta, atunci, releul va lucra cu totul si cu totul altfel. Daca in primul exemplu, releul regla tensiunea in circuit controland alimentarea infasurarii rotorului alternatorului, acum, acest rotor este construit din magneti permanenti, carora nu are ce sa le faca. Si atunci, totusi, cum poate regle tensiunea in circuit? Raspunsul este foarte simplu. In interiorul majoritatii releelor regulatoare de acest tip, se afla, uzual, 3 thiristoare care au anozii conectati la fiecare din cele 3 faze ale alternatorului si catozii conectati toti, impreuna, la masa motocicletei, ca in figura. In momentul in care creste tensiunea peste 14,4V, sa zicem, cei trei thiristori vor fi comandati, de catre circuitul de monitorizare a tensiunii in circuit (IC sesor voltage in figura), sa se deschida, intrand in conductie, scurtcircuitand, practic, iesirea alternatorului, facand, astfel, ca la bornele lui sa nu mai furnizeze deloc tensiune. Astfel, tensiunea in circuit va scadea, iar cand va ajunge la pragul minim, sa zicem de 13,7V, thiristoarele vor fi scoase din conductie, astfel incat alternatorul va incepe sa furnizeze iarasi tensiune, crescand iarasi tensiunea in circuit. Mai departe, mecanismul se reia, fiind exact la fel, ca si principiu de functionare cu cel descris in exemplul de mai sus.

 

Doc1.doc

 

Sper ca nu sunt nelamuriri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi si mie, daca acel curent de duce in scurt, energia unde se disipa? pe tiristoare?

Nu comentez, stiu ca asa e, dar vreau sa inteleg. De ce nu se prajeste alternatorul cand tiristoarele intra in scurt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
zi si mie, daca acel curent de duce in scurt, energia unde se disipa? pe tiristoare?

Nu comentez, stiu ca asa e, dar vreau sa inteleg. De ce nu se prajeste alternatorul cand tiristoarele intra in scurt?

Da, pe thiristoare se duce si se transforma in caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion

Circuitul functioneaza in regim de impulsuri, din aceasta cauza nu este un scurtcircuit propriu-zis.

Puterea disipata in regimul de conductie este destul de mare, dar durata este foarte mica, asa ca, puterea medie desipata are o valoare acceptabila. Din aceasta cauza, infasurarile alternatorului nu se vor praji, la fel si thiristoarele. In plus, thiristorul nu conduce decat o jumatate de alternanta, cea pozitiva, adica jumatate din perioada sau mai putin.

Mai mult, un thiristor nu este un scurt, are si el o rezistenta interna, rezistenta care face ca la bornele lui, in conductie, sa aiba o cadere de tensiune de vreo 1,2V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Circuitul functioneaza in regim de impulsuri, din aceasta cauza nu este un scurtcircuit propriu-zis.

Puterea disipata in regimul de conductie este destul de mare, dar durata este foarte mica, asa ca, puterea medie desipata are o valoare acceptabila. Din aceasta cauza, infasurarile alternatorului nu se vor praji, la fel si thiristoarele. In plus, thiristorul nu conduce decat o jumatate de alternanta, cea pozitiva, adica jumatate din perioada sau mai putin.

Mai mult, un thiristor nu este un scurt, are si el o rezistenta interna, rezistenta care face ca la bornele lui, in conductie, sa aiba o cadere de tensiune de vreo 1,2V.

ia uite cine dadea sfaturi de gramatica, marele expert :blink: te-ai facut de cacao, mestere de data asta... te voi urmari de-acum incolo la fiecare post si te voi taxa :unsure:

Editat de marinesku73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
ia uite cine dadea sfaturi de gramatica, marele expert :blink: te-ai facut de cacao, mestere de data asta... te voi urmari de-acum incolo la fiecare post si te voi taxa :unsure:

Cum m-am facut de cacao? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi si mie, daca acel curent de duce in scurt, energia unde se disipa? pe tiristoare?

Nu comentez, stiu ca asa e, dar vreau sa inteleg. De ce nu se prajeste alternatorul cand tiristoarele intra in scurt?

 

asa ma gandeam si eu, dar asteptam parerea expertului.

 

how about my new face on avatar? cocalar.ro?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spui tu e valabil la alternatoarele auto, la moto comuniste gen Ij, MZ, Dnepr, Jawa etc , la unele japoneze si la BMW-urile boxer deobicei. La majoritatea japonezelor alternatorul nu are infasurare de excitatie , are magneti permanenti al caror camp magnetic nu-l poti modifica iar limitarea tensiunii generate se face cum am spus prin scurtcircuitarea fazelor la masa cu tiristori(defapt se scurtcircuiteaza doar jumatate de alternanta)

 

Triace, nu tiristori. I-l intreb azi pe inginerul electronist de la firma unde lucrez care este mecanismul exact in limitarea curentului la scurt . Mai exact se taie virfurile sinusoidei cind se depaseste 14.4V. Daca s-ar stabiliza clasic cu stabilizator serie puterea disipata este prea mare si s-ar supra dimensiona stabilizatorul. Mi-a explicat acum 2 ani dar am uitat.

Foarte important! Curentul de scurt este direct proportional cu distanta intrefierului dintre stator si rotor. La accidente cu lovirea pina la spargere a capacului de alternator de cele mai multe ori apare la scurt timp dupa reparatie arderea regulatorului datorita modificarii (deformarii reale) a marimii intrefierului (distanta intre marginile statorului si a rotorului) care duce la cresterea curentului maxim de scurtcircuit si arderea (scurtcircuitarea totala) triacelor(montate in paralel intre infasurari si masa motocicletei). Daca se arde unul sau 2 triace mai ramine o parte din energia alternatorului. Micsorarea intrefierului creste inductanta deci implicit a curentului.

Revin cu precizari. E adevarat 100% ca daca pui o baterie mai mare s-ar putea sa nu aibe timp sa se-ncarce 100% si atunci se va deteriora mai rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Triace, nu tiristori. I-l intreb azi pe inginerul electronist de la firma unde lucrez care este mecanismul exact in limitarea curentului la scurt . Mai exact se taie virfurile sinusoidei cind se depaseste 14.4V. Daca s-ar stabiliza clasic cu stabilizator serie puterea disipata este prea mare si s-ar supra dimensiona stabilizatorul. Mi-a explicat acum 2 ani dar am uitat.

Foarte important! Curentul de scurt este direct proportional cu distanta intrefierului dintre stator si rotor. La accidente cu lovirea pina la spargere a capacului de alternator de cele mai multe ori apare la scurt timp dupa reparatie arderea regulatorului datorita modificarii (deformarii reale) a marimii intrefierului (distanta intre marginile statorului si a rotorului) care duce la cresterea curentului maxim de scurtcircuit si arderea (scurtcircuitarea totala) triacelor(montate in paralel intre infasurari si masa motocicletei). Daca se arde unul sau 2 triace mai ramine o parte din energia alternatorului. Micsorarea intrefierului creste inductanta deci implicit a curentului.

Revin cu precizari. E adevarat 100% ca daca pui o baterie mai mare s-ar putea sa nu aibe timp sa se-ncarce 100% si atunci se va deteriora mai rapid.

Excelenta explicatia! :blink:

Aia cu accidentul e totala, clar! Se modifica intrefierul din accident! :unsure:

Dar, nu-i nimic, ti-ai dat si tu cu parerea.....si uite asa, am mai castigat o "legenda" aici:

/index.php?...t&p=1805188

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spuneam? Nimic.

Nu-mi plac mistocarelile, asa ca o las balta. Ce se face mai usor in viata? Se distruge. Atit si nimic mai mult.

 

Nenea, triacele sunt folosite in echipamentele de putere, la tensiuni inverse de 6-700V si chiar mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...