kyvacka Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 deschid acest topic in speranta ca mai sunt utilizatori a acestei metode de brazare a aluminiului si nu numai,utilizatori cu care sa schimbam pareri si sfaturi utile .este vorba de utilizarea acelor vergele de sudura folosite pentru materiale neferoase prin metoda incalzirii materialului de sudat la 393 C si topirea vergelei la marginea de imbinare.am descoperit aceasta metoda relativ noua cautand pe net solutii de sudare a aluminiului .am un carter de motor din aluminiu cu bucati rupte din el[bucati pe care le aveam]pe care doream sa il sudez.gasind pe Youtube acest procedeu relativ simplu de aplicat am decis sa apelez si eu la el,curios si sa vad daca realitatea e pe masura reclamei.asadar am comandat un set de 5 electrozi[nu sunt practic electrozi ptr. ca nu au nici un fel de flux de sudura si nu este folosit vreun aparat electric]care a venit cu o periuta cu peri din inox[cica e singura indicata pentru curatarea materialului si o sudura trainica].ca sursa de caldura am folosit o mica lampa cu butan[de instalatii].am fixat fragmentele rupte pe pozitie si am trecut la incalzirea materialului.datorita suprafetei mari de radiere si a becului mic al lampii procesul de incalzire a durat cam mult dar in final dupa mai multe tatonari am reusit sa lipesc bucatile rupte insa doar pe o parte[cea din interior]a carterului.intre timp mi s-a terminat si rezervorul de butan.rezultatul chiar daca partial arata binisor si lipirea pare trainica.materialul lipiturii are o rezistenta mecanica mai mare ca cea a materialului de baza. acum daca cineva a mai facut asa ceva as vrea sa va intreb daca incalzind materialul pentru a lipi si partea cealalta[in exterior]nu exista riscul de a dezlipi prima sudura.eu ma tem ca da si cred ca prin urmare va trebui sa renunt la ideea de a lipi si pe exterior,lucru care ma cam face sa stramb din nas. daca ati m-ai experimentat cu asa ceva sau a-ti gasit pe net ceva materiale mai aprofundate despre asta va rog sa imi dati ceva sfaturi.eu nu am gasit decat chestii legate de lipituri simple[astupat o gaura,lipit doua bucati metal etc.]si as vrea sa ma documentez cat mai bine inainte sa incerc altceva. cand o sa am o sa pun si ceva poze cu rezultatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boaska Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 este buna metoda asta. polizezi pe urma si gata. singurul lucru important este experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 deschid acest topic in speranta ca mai sunt utilizatori a acestei metode de brazare a aluminiului si nu numai,utilizatori cu care sa schimbam pareri si sfaturi utile .este vorba de utilizarea acelor vergele de sudura folosite pentru materiale neferoase prin metoda incalzirii materialului de sudat la 393 C si topirea vergelei la marginea de imbinare.am descoperit aceasta metoda relativ noua cautand pe net solutii de sudare a aluminiului .am un carter de motor din aluminiu cu bucati rupte din el[bucati pe care le aveam]pe care doream sa il sudez.gasind pe Youtube acest procedeu relativ simplu de aplicat am decis sa apelez si eu la el,curios si sa vad daca realitatea e pe masura reclamei.asadar am comandat un set de 5 electrozi[nu sunt practic electrozi ptr. ca nu au nici un fel de flux de sudura si nu este folosit vreun aparat electric]care a venit cu o periuta cu peri din inox[cica e singura indicata pentru curatarea materialului si o sudura trainica].ca sursa de caldura am folosit o mica lampa cu butan[de instalatii].am fixat fragmentele rupte pe pozitie si am trecut la incalzirea materialului.datorita suprafetei mari de radiere si a becului mic al lampii procesul de incalzire a durat cam mult dar in final dupa mai multe tatonari am reusit sa lipesc bucatile rupte insa doar pe o parte[cea din interior]a carterului.intre timp mi s-a terminat si rezervorul de butan.rezultatul chiar daca partial arata binisor si lipirea pare trainica.materialul lipiturii are o rezistenta mecanica mai mare ca cea a materialului de baza.acum daca cineva a mai facut asa ceva as vrea sa va intreb daca incalzind materialul pentru a lipi si partea cealalta[in exterior]nu exista riscul de a dezlipi prima sudura.eu ma tem ca da si cred ca prin urmare va trebui sa renunt la ideea de a lipi si pe exterior,lucru care ma cam face sa stramb din nas. daca ati m-ai experimentat cu asa ceva sau a-ti gasit pe net ceva materiale mai aprofundate despre asta va rog sa imi dati ceva sfaturi.eu nu am gasit decat chestii legate de lipituri simple[astupat o gaura,lipit doua bucati metal etc.]si as vrea sa ma documentez cat mai bine inainte sa incerc altceva. cand o sa am o sa pun si ceva poze cu rezultatul. salut pune si un link te rog interesant zic eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 (editat) ...vergele de sudura folosite pentru materiale neferoase prin metoda incalzirii materialului de sudat la 393 C si topirea vergelei la marginea de imbinare... Daca doresti sa deschizi o dezbatere pe aceasta tema, ataseaza foto cu realizarile tale, prospectul electrozilor si tot ce stii in legatura cu ei(daca ai bine-nteles), subiectul este interesant! Altfel vei primi raspunsuri "in doi peri"! Parerea mea este ca aceasta metoda descrisa este o liptura (brazare) fara rezistenta mecanica, insa in anumite cazuri foarte eficienta. Este folosita cu succes la fabricarea radiatoarelor si caloriferelor auto, frigidere, agregate de aer conditionat etc. Pentru a efectua aceasta operatie piesele se ung in zona de contact cu o pasta decapanta, specifica fiecarui metal(contine si o pulbere metalica) si este factorul principal al operatiei. Apoi incalzirea la o anumita temperatura, aliajul respectiv este la pragul de lichefiere iar prin capilaritate umple toate lufturile. Fara aceasta pasta decapanta rezultatul va fi un esec. N-ai scris nimic de acesta pasta! ..sau n-ai stiut? Editat Martie 29, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 Daca doresti sa deschizi o dezbatere pe aceasta tema, ataseaza foto cu realizarile tale, prospectul electrozilor si tot ce stii in legatura cu ei(daca ai bine-nteles), subiectul este interesant! Altfel vei primi raspunsuri "in doi peri"! Parerea mea este ca aceasta metoda descrisa este o liptura (brazare) fara rezistenta mecanica, insa in anumite cazuri foarte eficienta. Este folosita cu succes la fabricarea radiatoarelor si caloriferelor auto, frigidere, agregate de aer conditionat etc.Pentru a efectua aceasta operatie piesele se ung in zona de contact cu o pasta decapanta, specifica fiecarui metal(contine si o pulbere metalica) si este factorul principal al operatiei. Apoi incalzirea la o anumita temperatura, aliajul respectiv este la pragul de lichefiere iar prin capilaritate umple toate lufturile. Fara aceasta pasta decapanta rezultatul va fi un esec. N-ai scris nimic de acesta pasta! ..sau n-ai stiut? nu se foloseste nici un fel de pasta.nu stiu la ce fel de procedeu te referi tu.cat despre rezistenta mecanica:las imaginile sa vorbeasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 foarte interesant daca ne-ai putea inpartasi si noua de unde le-ai cumparat pretul etc ar fi foarte bine multumesc PS te-am sunat si a raspuns fratele tau sper ca ti-a spus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 ...nu stiu la ce fel de procedeu te referi tu... La brazare. Dar nu asta conteaza. Inradevar imaginile spun tot. Este vorba despre o lipire cu un aliaj nou, Durafix care lipeste neferosele cu exceptia inoxului(ma voi mai documenta). O noua tehnica, de care nu stiam! M-mesc pt informatie si raman cu atentia marita pe acest topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kex83 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 foarte interesantdaca ne-ai putea inpartasi si noua de unde le-ai cumparat pretul etc ar fi foarte bine multumesc PS te-am sunat si a raspuns fratele tau sper ca ti-a spus cred ca am elucidat misterul. am reusit sa citesc titlul filmuletului de pe youtube si scria durafix. apoi am tastat in gugle durafix si mi-a gasit www.durafix.ro. pentru cei care nu stiu sa foloseasca internetul preturile sunt cam asa: kit cu 5 electrozi durafix si o perie din sarma ca aia din filmulet = 24Euro. Kitul cu 10 electrozi e 36 Euro. Sper ca ti-am fost de folos. datele de contact in caz de vrei sa-i suni pe cei de la reprezentanta sunt astea: S.c. Zamatech S.r.l. - Durafix Romania Oituz 9/15 Onesti Bacau 601077 Romania CUI: RO 10624206 Nr. de inregistrare: j04/556/1998 Cont Euro: RO67RNCB0030013811020004 Cont Lei: RO51RNCB0030013811020001 Telefon: +40744838470 +40723838470 +40745885531 Fax: +40234326480 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 buna asta cu cautatul... acu un an am deschis un topic cu electrozi astia si sa discutat in el mai mult de reglarea relantiului /index.php?...l=reparatie+alu www.durafix.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 ..sa discutat in el mai mult de reglarea relantiului... ... ..asta este Probabil ca la acea vreme ralantiul era la ordinea zilei. Comentarii, ceva pe tema data??? ...chiar nimic!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 vad ca e identica cu sudura cu acetilena(autogen). apropo ce lungime au electrozii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boaska Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 pai nu v-am spus ca e veche metoda? electrozi de al si acetilena.... cate bai de bmw s-au lipit asa..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 pai nu v-am spus ca e veche metoda?electrozi de al si acetilena.... cate bai de bmw s-au lipit asa..... cu autogen topesti si materialul pe care vrei sa il sudezi.cu metoda asta nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 vad ca e identica cu sudura cu acetilena(autogen). apropo ce lungime au electrozii? Nici pe departe,cu autogenul topesti si materialul parental si pe cel de adaos iar aici nu e cazul.Asta e mai mult o lipire la cald iar electrozii astia contin in ei o pasta care nu lasa sa se formeze oxidul de aluminiu. Nu am incercat sa lipesc piese din alu masiv ci am facut cateva reparatii la un atas din alu,tabla 0,5mm si merge dar e mi-a fost f.greu ca tabla flamba in toate directile din cauza calduri.Am reusit dar si barba imi ajunsese aproape de oo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 Nici pe departe,cu autogenul topesti si materialul parental si pe cel de adaos iar aici nu e cazul.Asta e mai mult o lipire la cald iar electrozii astia contin in ei o pasta care nu lasa sa se formeze oxidul de aluminiu. Nu am incercat sa lipesc piese din alu masiv ci am facut cateva reparatii la un atas din alu,tabla 0,5mm si merge dar e mi-a fost f.greu ca tabla flamba in toate directile din cauza calduri.Am reusit dar si barba imi ajunsese aproape de oo. eu am lipit un carter moto si cu toate ca am folosit o lampa mica cu butan am reusit pana la urma sa incalzesc.ideal ar fi un arzator cu acetilena cu bec mic.la lipire de piese mici merge mai repede. trebuie totusi sa amintim ca acesti electrozi lipesc si alte metale sau aliaje neferoase:cupru,zinc,zamac,alama etc. ,dar si tabla galvanizata.nu adera la otel obisnuit sau inox[cu toate ca e nemagnetic]. un electrod are cam 50 cm lungime si o grosime de cam 4 mm.la 20 ron cat vine un electrod atunci cand comanzi 5 buc. eu zic ca iesi mai ieftin daca ai mai multe chestii de sudat decat daca ai apela la un sudor.iti trebuie un pic de rabdare si sa respecti instructiunile intocmai.eu pot sa zic ca sunt multumit.daca mai incercati si altii va rog sa va impartasiti aici parerile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Usor scump ... dar daca intradevar face ce arata pe Youtube atunci merita..... mai ales la sudura zamac !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 eu am lipit un carter moto si cu toate ca am folosit o lampa mica cu butan am reusit pana la urma sa incalzesc.ideal ar fi un arzator cu acetilena cu bec mic.la lipire de piese mici merge mai repede.trebuie totusi sa amintim ca acesti electrozi lipesc si alte metale sau aliaje neferoase:cupru,zinc,zamac,alama etc. ,dar si tabla galvanizata.nu adera la otel obisnuit sau inox[cu toate ca e nemagnetic]. un electrod are cam 50 cm lungime si o grosime de cam 4 mm.la 20 ron cat vine un electrod atunci cand comanzi 5 buc. eu zic ca iesi mai ieftin daca ai mai multe chestii de sudat decat daca ai apela la un sudor.iti trebuie un pic de rabdare si sa respecti instructiunile intocmai.eu pot sa zic ca sunt multumit.daca mai incercati si altii va rog sa va impartasiti aici parerile. Foarte interesant!Eu am dat comanda de un kit cu 10 electrozi! .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Nici pe departe,cu autogenul topesti si materialul parental si pe cel de adaos iar aici nu e cazul.Asta e mai mult o lipire la cald iar electrozii astia contin in ei o pasta care nu lasa sa se formeze oxidul de aluminiu. Nu am incercat sa lipesc piese din alu masiv ci am facut cateva reparatii la un atas din alu,tabla 0,5mm si merge dar e mi-a fost f.greu ca tabla flamba in toate directile din cauza calduri.Am reusit dar si barba imi ajunsese aproape de oo. ma refeream la modul in care se sudeaza, pt ca se incalzeste dar nu topesti materialul parental si se lucreaza cam la fel. eu sudez cu acetilena si de aia zic ca e putin identic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 ma refeream la modul in care se sudeaza, pt ca se incalzeste dar nu topesti materialul parental si se lucreaza cam la fel. eu sudez cu acetilena si de aia zic ca e putin identic. identic inseamna la fel.putin identic inseamna putin la fel,adica aproape deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 pai nu v-am spus ca e veche metoda?electrozi de al si acetilena.... cate bai de bmw s-au lipit asa..... dap, e veche ca tehnologie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Termenul de sudura este impropriu. Metoda este o metoda de "cositorire" cu un aliaj de lipit dur. De aici si rezistanta mecanica mare. Asa zisul electrod contine si un flux. Aliajul de lipit in sinte este mai mult ca sigur un aliaj al zincului cu aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 dar mecanic, brazarea nu "tine" ca sudura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Care faci comanda de asa ceva, ca ma intereseaza si pe mine vreo 2 electrozi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 (editat) Termenul de sudura .....este o metoda de "cositorire" .....contine si un flux....este mai mult ca sigur un aliaj al zincului cu aluminiu. Asa crezi sau sti sigur? Comerciantul spune altceva(ba mai mult, da si niste filmulete):..."Acest produs revolutionar,conceput special pentru sudarea aluminiului,nu utilizeaza flux, facandu-l simplu de utilizat si prietenos cu mediul"... Nu poti dezvolta putin concluzia ta, si de unde sti compozitia? Eu sunt curios daca transmite bine caldura, as putea astfel sa maresc aripioarele de racire pe cilindrii! Editat Aprilie 3, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diversionist Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Termenul de sudura este impropriu. Metoda este o metoda de "cositorire" cu un aliaj de lipit dur. De aici si rezistanta mecanica mare. Asa zisul electrod contine si un flux. Aliajul de lipit in sinte este mai mult ca sigur un aliaj al zincului cu aluminiu. Intr-adevar aduce a cositorire. Stie cineva exact ce contine aliajul si cam pe unde are pct de topire ca nu am gasit nik pe net. Aluminiu nu cred ca exista in aliaj - mai greu cu pct de topire, sau daca e, atunci intr-o proportie foarte mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.