Sari la conținut

GS-ul meu nu trage cum trebuie..


arrakis
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am si eu o problema cu GS-ul meu (500f din 2004): nu trage la fel de bine ca alte modele din aceeasi breasla (comparat cu un gs din 2003 si unul din 93); :D

Nu am apucat sa merg cu alte modele ca sa am termen de comparatie si implicit mi se parea ca merge ok, dar baietii care l-au incercat au spus ca “nu trage,da in gat si intarzie in accelerare” :bounce: .

 

Alte informatii care ar putea sa fie relevante:

- Carburatoarele au fost curatate si reglate prin in noiembrie (din pacate am impresia ca mecanicul a facut reglarea mai la ochi);

La reglare, desi am cerut sa se pastreze parametrii recomandati de producator, mecanicul mi-a zis ca a umblat putin la debitul de aer pt mai multa putere (se pare ca a iesit pe dos).

- Am verificat bujiile si amestecul este ok (ambele bujii arata cum trebuie);

- Carburatoarele sunt sincronizate;

- Discul de ambreiaj nu pare sa alunece; o sa fac un test mai concludent zilele astea si revin cu informatii daca e cazul;

- Motorul consuma ok (benzina), dar pare sa manance mai mult ulei (de 3 ori mai mult decat in mod normal).

- Uleiul a fost schimbat pe toamna si am facut doar 1500 km cu el;

- Motorul are doar 4000 km la bord; (s-ar putea ca cei de la reprezentata de unde l-am luat, sa fi umblat putin la KM dar nu cu mult).

- Filtru aer K&N;

- Toba Leo Vince SBK (cu sitele scoase :cheers: ). Cand am schimbat toba nu am simtit o diferenta prea mare (poate un pic mai lenesa in treapta I si II).

 

Acum, pt cei care se pricep: poate va dati putin cu parerea despre cauza problemei. Si eventual ce si cum sa verific ca sa ma lamuresc de unde vine si beleaua asta.

Am nevoie si de o recomandare pentru un service de incredere unde sa reglez carburatoarele (cu amestec,nivel benzina,cuie dozaj,etc), sa ia compresia etc.

 

De asemenea, ma intreb daca e vreo problema daca mai merg cu ea asa o vreme.

 

Merci!

Editat de arrakis2oo6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,

 

Am si eu o problema cu GS-ul meu (500f din 2004): nu trage la fel de bine ca alte modele din aceeasi breasla (comparat cu un gs din 2003 si unul din 93); :D

Nu am apucat sa merg cu alte modele ca sa am termen de comparatie si implicit mi se parea ca merge ok, dar baietii care l-au incercat au spus ca “nu trage,da in gat si intarzie in accelerare” :bounce: .

 

Alte informatii care ar putea sa fie relevante:

- Carburatoarele au fost curatate si reglate prin in noiembrie (din pacate am impresia ca mecanicul a facut reglarea mai la ochi);

La reglare, desi am cerut sa se pastreze parametrii recomandati de producator, mecanicul mi-a zis ca a umblat putin la debitul de aer pt mai multa putere (se pare ca a iesit pe dos).

- Am verificat bujiile si amestecul este ok (ambele bujii arata cum trebuie);

- Carburatoarele sunt sincronizate;

- Discul de ambreiaj nu pare sa alunece; o sa fac un test mai concludent zilele astea si revin cu onformatii daca e cazul;

- Motorul consuma ok (benzina), dar pare sa manance mai mult ulei (de 3 ori mai mult decat in mod normal).

- Uleiul a fost schimbat pe toamna si am facut doar 1500 km cu el;

- Motorul are doar 4000 km la bord; (s-ar putea ca cei de la reprezentata de unde l-am luat, sa fi umblat putin la KM dar nu cu mult).

- Filtru aer K&N;

- Toba Leo Vince SBK (cu sitele scoase :cheers: ). Cand am schimbat toba nu am simtit o diferenta prea mare (poate un pic mai lenesa in treapta I si II).

 

Acum, pt cei care se pricep: poate va dati putin cu parerea despre cauza problemei. Si eventual ce si cum sa verific ca sa ma lamuresc de unde vine si beleaua asta.

Am nevoie si de o recomandare pentru un service de incredere unde sa reglez carburatoarele (cu amestec,nivel benzina,cuie dozaj,etc), sa ia compresia etc.

 

De asemenea, ma intreb daca e vreo problema daca mai merg cu ea asa o vreme.

 

Merci!

 

 

Dar inainte de a sincroniza carburatoarele tragea mai bine ?cand l-ai luat tragea mai bine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar inainte de a sincroniza carburatoarele tragea mai bine ?cand l-ai luat tragea mai bine ?

 

Buna intrebare, NU.

Tipul care mi l-a adus in Bucuresti, mi-a zis de la inceput ca nu trage ca al lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate are kitul de limitare la25kw instalat ?!

 

Din cate stiu eu GS-urile nu sunt limitate. Unde se pune limitarea aceasta?

Carburatoarele au fost desfacute complet, iar toba inlocuita; deci nu prea are cum sa fie pe carburatie sau evacuare.

 

Sau poate trebuie segmentat

 

hmm, segmentat dupa 4000 de km?

Poate doar daca i-au facut rodajul complet aiurea (ceea ce nu e neaparat imposibil :cheers: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una la mana un reglaj de amestesc nu se prea mai face dupa ochi daca ai scule de bun simt. Iti recomand un reglat nivel de benzina dupa cartea GSului, dupa reglat amestescul dar cu colortune si la sfarsit o noua sincronizare. Partea mai naspa e ca spui ca mananca ulei si asta nu e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderea a fost verificata ? Senzorul de aprindere vine montat fix sau permite ceva reglaj ? Mie imi pare a fi o problema de reglaj de avans sau un reglaj gresit cu un dinte la lantzul de distributie. Asta ar trebui sa se poata verifica usor, dupa ce-i dai jos capacul de la distributie, de sus si citesti in manual cum se face sincronizarea distributiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati va rog sa-mi ziceti si unde pot sa fac verificarile necesare. Chiar nu am idee in ce service sa am incredere pentru operatiile de mai sus (review-urile la service-uri vad ca sunt impartite pe forum).

 

Eu ma gandeam la Motor Team pt ca sunt aproape de mine si par ok, dar ma lipsesc de comoditate si merg unde stiti din proprie experienta ca se face treaba bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu GS-urile nu sunt limitate. Unde se pune limitarea aceasta?

Carburatoarele au fost desfacute complet, iar toba inlocuita; deci nu prea are cum sa fie pe carburatie sau evacuare.

 

 

 

hmm, segmentat dupa 4000 de km?

Poate doar daca i-au facut rodajul complet aiurea (ceea ce nu e neaparat imposibil :cheers: )

 

Crezi ca in 4-5 ani a facut doar 4000 km ? eu fac 4-5000 pe sezon.daca mai mananca si ulei...eu unu cred ca trebuie segmentat...parerea mea

Editat de maryan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca in 4-5 ani a facut doar 4000 km ? eu fac 4-5000 pe sezon.daca mai mananca si ulei...eu unu cred ca trebuie segmentat...parerea mea

 

Pai a stat intr-o reprezentata fara sa fie vanduta. O mai scoteau baietii de acolo din cand in cand.

Mecanicul pe care l-am luat cu mine, a zis ca pare sa aiba putin mai mult decat ce scrie pe ceas, dar nu cu mult.

 

O sa adaug verificarea compresiei pe lista mea :cheers:. Totusi sper sa nu ai dreptate si sa fie de la carburatie sau altceva mai usor de rezolvat.

Editat de arrakis2oo6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderea a fost verificata ? Senzorul de aprindere vine montat fix sau permite ceva reglaj ? Mie imi pare a fi o problema de reglaj de avans sau un reglaj gresit cu un dinte la lantzul de distributie. Asta ar trebui sa se poata verifica usor, dupa ce-i dai jos capacul de la distributie, de sus si citesti in manual cum se face sincronizarea distributiei.

Arrakis pare rau ca ma bag dar discutia ia o intorsatura gresita si nu are rost.

Din pacate la gs senzorul de aprindere nu este reglabil,iar la capacul de la distributie nu s-a umblat niciodata din cate am observat.Manual pentru reparatii gs 2004 nu se gaseste,iar modelele anterioare sunt mult diferite pe parte de carburatie.

Eu am mers cu motorul si m-am uitat la el ieri si impreuna cu posesorul i-am facut sincronizarea(diferenta era de 0.01 bar).Asa cum spune si el mai sus diverse persoane si-au bagat nasul in reglajul de amestec,mutat cuie,marit nivelul ''ca sa traga'',dar fara scule speciale.

Motorul se manifesta asa: mers cu el linistit accelerat usor si constant urca in turatii fara probleme.Daca in schimb accelerez mai puternic da in gat pentru un moment dupa care incepe sa urce,il ajuta daca imediat dupa ce bag mana in gaz reduc din acceleratie.Pe frana de motor nu da explozii efectiv dar ceva zgomote anormale pe toba se aud constant.

Motorul nu intrerupe,inclin sa cred ca nu este pe parte electrica.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buun... deci daca nu e umblat la electrica si nici la distributie, si presupunem ca astea sunt in regula, din fabrica, atunci ramane in discutie doar carburatia.

Din ce a descris Andu, pare intr-adevar un reglaj deficitar de carburatie, insa nu stiu daca e vorba de amestecul aer/benzina, ala influenteaza mai mult regimul de ralanti, consumul, nu repriza. La tine pare sa fie afectata zona asta, de accelerare brusca.

Verifica suruburile care regleaza debitul de vacuum - daca este cu surub sau doar cu orificiu calibrat, depinde de modelul de carburator. Este posibil ca din cauza stagnarii indelungate sa fie obturat ala. Daca e cu surub, ar trebui sa il poti accesa de sus in jos, sa fie amplasat spre directia inainte a carburatorului, aproape de galeria de admisie - si sa regleze debitul de vacuum creat intre clapeta si cavitatea superioara membranei. Daca asta e prea strans, atunci debitul de vacuum e prea mic si de-asta membrana trage prea lent de paharul din carb.

Asta o poti verifica si dand jos filtrul de aer si uitandu-te la pahar, prin tubul carbului, sa vezi daca se ridica imediat cand deschizi clapeta de acceleratie. Daca totusi se ridica (ambele pahare, trebuie sa "danseze" in mod identic) si totusi nu se accelereaza, atunci acul dozator mai trebuie ridicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca mecanicul la care ai fost a umblat la aer fara sa umble si la debitul de benzina ti-a saracit amestecul aer - benzina, de aici si puterea mai mica in sarcina (la accelerari).

In alta ordine de idei, daca iti consuma ulei mai mult ar trebui sa mergi la un mecanic bun si sa ti-o verifice minutios, imi pare rau dar cu recomandari in acest sens nu te pot ajuta.

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abia ce am deschis topicul si deja s-a mai facut ceva lumina :cheers: Suneti de nadejde!

Cred ca am stat mai mult pe forum sa citesc replicile, decat sa imi fac treaba la serviciu :bounce:

 

Asa.., revenind la subiect, am inceput sa inteleg cam care ar putea sa fie cauza/cauzele.

Dar in continuare nu stiu unde ar fi cel mai bine sa merg cu motorul. Experimente nu vreau sa mai fac, asa ca as prefera sa dau un banut si sa rezolv la un service bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am avut timp sa caut detalii tehnice despre motorul tau, as vrea sa stiu daca are senzor la acceleratie; il gasesti in prelungirea axului clapetei de acceleratie si are 3 sau 4 fire ce ies din el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am avut timp sa caut detalii tehnice despre motorul tau, as vrea sa stiu daca are senzor la acceleratie; il gasesti in prelungirea axului clapetei de acceleratie si are 3 sau 4 fire ce ies din el.

nu are senzor sigur.. este o motocicleta relativ simplista

La carburatie, ce s-a modificat fata de modelele vechi a fost introducerea a 3 jicloare, fata de 2 cat erau inainte, plus ceva chestiuni legate de poluare-Euro.

Faptul ca da in nas la accelerari bruste inseamna ca e o problema pe alimentare/carburatie 100%. Daca tie iti mananca ulei deja prea mult si nu curge pe nicaieri, inseamna ca ori ti-a iesit vreo garnitura de la vreo supapa... si pe acolo pierde ulei.. sau deja segmentii dusi (folosita aiurea sau fara ulei).

 

Filtrul K&N si toba aftermarket cer jiclorul 1, 2 si 3 schimbat neaparat, altfel ai exact simptomele astea si in plus de asta, merge foarte saracit la turatii mari si cat de cat saracit la turatii medii-joase.

Pentru a intra in normal, ai nevoie de:

- 135 jiclor principal,

-60 jiclor secundar(nu stiu sigur daca nu cumva este la fel si cel stock)

- 20 jiclor pilot(ralanti).

Pe langa astea, presupunand ca inca sunt cuiele de dozaj originale (sper ca nu sunt Dynojet, ca alea dau numai probleme si nu permit accelerari bruste neam, dau drumul la prea multa benzina deodata),

-o shaiba #4 parca, ca sa urce fiecare cui de dozaj cu 1 mm.

 

Rezolva problema cu uleiul, ca e cam urgenta si tine cont de ce am scris mai sus, pt a-ti merge motorul normal cu modificarile tale. Da informatiile mecanicilor la care mergi, sa inlocuiasca respectivele componente.

 

Mai intai de toate, oricum trebuie date jos carburatoarele si suflate bine, aer comprimat ar fi excelent. Gaurile mici infundate, dau probleme mari de obicei

 

GS-urile se limiteaza prin carburatie.. mai exact, prin jicloare mult mai mici ca stock si gauri mai mici in plasticele acelea care se misca prin carb-uri (nu mai retin cum se numesc, s-a zis mai devreme). Se poate delimita, doar ca e nevoie de nitica munca

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am citit prea atent modificarile, eu am inteles ca doar toba ar fi schimbata, iar la motoarele in 4 timpi influentza tobei este foarte mica. Daca insa filtrul de aer nu mai e cel original, fii sigur ca de acolo este problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am citit prea atent modificarile, eu am inteles ca doar toba ar fi schimbata, iar la motoarele in 4 timpi influentza tobei este foarte mica. Daca insa filtrul de aer nu mai e cel original, fii sigur ca de acolo este problema.

filtru k&N +toba.. mi-a sarit imediat in ochi.. problema mare este insa cu uleiul. sper sa o rezolvi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

1.Parerea mea este ca trebuie sa schimbi filtru de aer (incearca un DELO sau Champion) astea K&N baga prea mult aer si iti trebuie super reglaje la benzina dupa. Consumul de ulei cred ca se datoreaza fie unui rodaj prost facut fie faptului ca se incinge probabil mai tare motorul datorita fluxului marit de aer...donno exactly!

 

2.Intreba cineva mai sus daca GS-ul 2004 are sensor de acceleratie...din cate stiu eu modelul din 2004(am acelasi motor) are o componenta care se cheama TPS>Throtle Position Sensor deci poate sa apara o problema si din jucaria asta!

 

Daca vrei o comparatie intre felul in care trag motoarele putem sa ne intalnim sapt asta si sa vezi diferenta! Da-mi un PM!

 

Bafta,

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a notat :D

Printez tot postul inainte sa ma duc in service cu motorul :bounce:

 

Revin cu o detaliere ceva mai buna asupra problemei:

1. In primul rand mie nu mi-a s-a parut nimic aiurea pt ca mergeam mai batraneste cu el (obisnuiesc sa schimb pana in maxim 7000);

2. In seara asta am schimbat treapta I si II la 7000, iar in treapta III am tinut mai multa vreme peste 7000;

Rezultat:

Dupa vreo 4-5 secunde tinute pe la 7500/8000, m-am trezit ca a zvacnit brusc si a inceput sa traga mai bine si sa mearga mai repede (ca si cum ar mai fi crescut turatia cu cel putin 1000). Am verificat insa, iar turatia era clar la aceeasi valoare; in schimb motorul parca tragea mai usor si viteza reincepuse sa creasca rapid.

 

Cam asta e..

Zilele urmatoare merg sa-i verific compresia.

 

Si astept in continuare sugestii pe tema "service bun" - aici sau pe PM.

Pana acum nu prea s-a inghesuit nimeni sa recomande ceva :cheers: ; chiar asa de rau stam la capitolul asta? :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am citit prea atent modificarile, eu am inteles ca doar toba ar fi schimbata, iar la motoarele in 4 timpi influentza tobei este foarte mica. Daca insa filtrul de aer nu mai e cel original, fii sigur ca de acolo este problema.

asa cred si eu. inainte sa te duci la mecanic imprumuta sau cumpara un filtru de aer standard

un prieten a pus pe gs 500e din 97 un filtru de aer k&n si avea o gaura de putere de pe la 5000 de ture. i-a cumparat alt filtru standard nou si a rezolvat beleaua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar, problema sta in filtrul de aer. Daca vrei sa pastrezi ce ai in carburatoare, ca setari de fabrica si jicloare, pune filtru de aer stock.. Daca vrei sa pastrezi K&N-ul si toba aftermarket impreuna, ai nevoie de cele scrise anterior de mine neaparat, sa scapi de toate problemele si gaurile in banda de turatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...