Sari la conținut

Yamaha R1


Postări Recomandate

Ce inseamna puterea... s-a departat cu usurinta. BMW-ul ala chiar puternic si mult mai pregatit, abia s-a tinut.

Totusi, gliseaza continuu, nici nu poate pune toata puterea jos...

Eu cred ca viitorul in rally-raiduri ar fi al motoarelor in 4 cilindri si tractiune 2x2...

Om mai vedea ce-o fi :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca viitorul in rally-raiduri ar fi al motoarelor in 4 cilindri si tractiune 2x2...

 

nici intr-o suta de ani. ar avea numai dezavantaje - grele, lipsite de manevrabilitate, cu putere mult prea mare care mai mult te-ar incurca. la rally trebuie agilitate, simplitate si fiabilitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si viteza medie cat mai mare :wink:

 

Un miar supersport are cam 160 de kile, o vaca mare de enduro trece lejer de 180...

Si la masini nu prea ma vazut motoare "simple", intr-un cilindru.

Nu prea vad constructorii avantaje participand in rally-raiduri, altfel ce s-a vazut mai sus ca se intampla cu un motor puternic, ar fi regula generala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si viteza medie cat mai mare :wink:

 

Un miar supersport are cam 160 de kile, o vaca mare de enduro trece lejer de 180...

Si la masini nu prea ma vazut motoare "simple", intr-un cilindru.

Nu prea vad constructorii avantaje participand in rally-raiduri, altfel ce s-a vazut mai sus ca se intampla cu un motor puternic, ar fi regula generala.

 

Mie mi-a placut matematica de mic :wink:

Yamaha R1 2009 - 206 kg cu 18 l de benzina,ulei si apa in radiatoare. asta inseamna la gol cam 180kg

KTM 690 enduro - 138 kg la gol.

oricum ai face, echipandu-le similar (rezervoare, scuturi, navigatie) ramai cu o diferenta de 40kg.

 

Nu stiu ce ai vazut tu in filmul ala ca se intampla cu un motor puternic - eu vad doar o circarie care nu sta dreapta nici o secunda si care ia curba ca cu tramvaiul care se da singura mult dupa ce au trecut motoarele de enduro. Degeaba ai cai daca nu poti sa-i pui la pamant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-aia am si zis 2x2 (2-trac).

 

Oricum asteptam sa vina cineva sa spuna ca datorita vitezelor mari de varf atinse, motoarele cu mai mult de 1 piston, au fost interzise in rally-raiduri. Ca e mai importanta securitatea pilotilor (si asta se vede clar din filmulet), decat performanta cu orice pret...

Dar prea putini fani de "Dakar" pe acest forum :wink:

Pacat... mare pacat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
D-aia am si zis 2x2 (2-trac).

Oricum asteptam sa vina cineva sa spuna ca datorita vitezelor mari de varf atinse, motoarele cu mai mult de 1 piston, au fost interzise in rally-raiduri. Ca e mai importanta securitatea pilotilor (si asta se vede clar din filmulet), decat performanta cu orice pret...

Dar prea putini fani de "Dakar" pe acest forum :lol:

Pacat... mare pacat...

 

 

Ceva de genul :

"Mda...si, ce-i cu asta???" sau

"Daca as avea timpul, garajul si 3-4000 de euro donatie pentru proiectul asta cred ca as construi-o. Asa, de dragul fiarelor".

Dpmdv, o aberatie tehnologica. Un motor care e fun o luna si dupa aceea il demontezi, fiindca nu ai ce face cu el.

Din minima (mea) experienta, in off-road as lua in calcul greutate cat mai mica, suspensii care sa lipeasca non-stop rotile de pamant si manevrabilitate (notiune inexistenta la peste 140 de kg la gol).

Tare curios as fi cam cum joaca centrul de greutate al blocului ala motor, patru in linie, la schimbari bruste de sarcina. El numai suplu si lunguiet nu e, pentru o buna distributie a greutatii pe verticala.

La fel rezervorul, care in loc sa se scurga pe laterale si in jos se imprastie si el pe orizontala.

De explozie de cuplu (de jos) si de frana de motor brutala, instantanee, chiar ca putem discuta la un miar, 4 in linie. Mda.

Sa zicem ca le obtinem din combinatia pinion-foaie. Sa vezi atunci masa inertiala in deplasare la o frana de motor. La cat de arhivat e metalul in motocicleta aia, o sa fie un adevarat fun.

Si da, si jumatatea posterioara e usoara. Ca sa poata topai in liniste la un traseu cu multe neregularitate, parcurs in picioare. Nu, spatele si bascula aia scurte, nici nu transmit scuturaturile in toata TazMania asta.

La Ktm Test Day nu stiam cum sa scap mai repede de 530 si sa ma intorc la 400 si istericalele alea in 2 timpi :D :D . Dovada ca prea multa putere (fata de cat ai nevoie) poate sa si incurce. Ma simteam pe 530 aproape ca pe camila mea (respectand proportiile, bineinteles, dar feelingul era identic - oboseala, nu fun)

Si rally-raid nu inseamna numai portiunile drepte din Dakar sau Baja unde zboara lumea cu 180 la ora pe deasupra nisipului/pietrelor.

Oare de ce or fi abandonat Yamaha cat au putut de repede, pe la inceputul anilor 90, blocul motor de 750, 4 in linie, in competitiile de rally-raid?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma refeream strict la faza cu CBR-ul pe plat. "Restul e cancan".

 

Din amintirile mele, stiu ca erau rare modelele fiabile de motoare 4 in linie la inceputul anilor 90. De fapt era utopic sa zici despre un supersport ca-i fiabil. Chiar si celelalte modele erau slabe la capitolul asta... Acum insa altfel stau lucrurile.

Pana si KTM-ul a inceput sa faca unele modele pe care sa te bazezi :D

Iar asta cu 2 timpi sub 100 de kile la Dakar... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@vis-a-vis:

Nu stiu, eu nu prea vad blocurile motor 4 in linie, indiferent de capacitate si unghiul in care ar fi asezate, folosite in rally-raid sau enduro.

Am inclus motoarele de 2T in discutie pentru a intari ideea despre necesitatea unei greutati cat mai mici. Eu cu ele am reusit niste miscari ce le vazusem numai prin reviste si despre care credeam ca sunt rezervate unei categorii de oameni cu abilitati mult peste medie.

Si inclin sa cred ca prin anii 80-95 se facea rally-raid cu Africa Twin, SuperTenere si Bmw-uri boxer fiindca nu inventasera materialele pentru componente de motor, sasiurile si tot ce vrei tu pentru a construi motociclete foarte performante, foarte usoare si cu un minim de fiabilitate competitionala.

Adica, inca se bazau pe fiare brute pentru rezistenta vs. materialele si tehnologiile din ziua de astazi.

Sincer, monstruozitatea de Adventure (cat de usurat o fi fost el) mi s-a parut o mare ciudatenie alaturi de WR-uri si EXC-uri editii rally, la Paris-Dakar. Si da, manevrarea unei asemenea bestii este mai mult decat riscanta, la greutatea ei si la viteza pe care o poate atinge. Iar manevrabilitatea in sectiuni foarte dificile cred ca era subiectul cel mai fun, avand in vedere greutatea ei.

Dar deja depasesc limita topicului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-aia am si zis 2x2 (2-trac).

 

Oricum asteptam sa vina cineva sa spuna ca datorita vitezelor mari de varf atinse, motoarele cu mai mult de 1 piston, au fost interzise in rally-raiduri. Ca e mai importanta securitatea pilotilor (si asta se vede clar din filmulet), decat performanta cu orice pret...

Dar prea putini fani de "Dakar" pe acest forum :D

Pacat... mare pacat...

 

daca ai fi un fan Dakar la fel de mare ca si mine ai stii ca de fapt sunt interzise motoarele cu mai multi cilindri PESTE 451cmc. De ex Aprilia RXV 450 are voie :-)

 

Si da, asa e - motoarele mari in mai multi cilindri au fost interzise din cauza vitezelor foarte mari la care ajunsesera. De fapt, au fost interzise dupa ce a aparut LC8-ul cu care regretatul Meoni a spart tot in 2002. Pana atunci nu fusese nici o problema cu biciclindrele mari pentru ca erau niste imensitati destul de greoaie cu care numai supermani ca peterhansel reuseau sa zboare. De fapt, cu putine exceptii, pana la aparitia LC4 rally majoritatea dakarurilor au fost castigate de bicilindre - tennere, africatwin, cagiva elefant, bmwgs. In momentul in care KTM a venit cu un motor usor, agil, cu suspensii adevarate cu care chiar si un pilot mai putin experimentat putea sa mearga cu 220-230km/h si-au dat seama ca nu e gluma.

Editat de ionut73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa se intampla de cele mai multe ori: cand ai bani prea multi incepi sa-ti bati joc de ei. Si eu care ma gandeam ca daca oi fi vreodata milionar in coco o sa-mi iau cate un motor din fiecare categorie... Parca ar fi mai simplu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai fi un fan Dakar la fel de mare ca si mine ai stii ca de fapt sunt interzise motoarele cu mai multi cilindri PESTE 451cmc. De ex Aprilia RXV 450 are voie :-)

Fiecare om mai are scapari :D

 

Si da, asa e - motoarele mari in mai multi cilindri au fost interzise din cauza vitezelor foarte mari la care ajunsesera. De fapt, au fost interzise dupa ce a aparut LC8-ul cu care regretatul Meoni a spart tot in 2002. Pana atunci nu fusese nici o problema cu biciclindrele mari pentru ca erau niste imensitati destul de greoaie cu care numai supermani ca peterhansel reuseau sa zboare. De fapt, cu putine exceptii, pana la aparitia LC4 rally majoritatea dakarurilor au fost castigate de bicilindre - tennere, africatwin, cagiva elefant, bmwgs. In momentul in care KTM a venit cu un motor usor, agil, cu suspensii adevarate cu care chiar si un pilot mai putin experimentat putea sa mearga cu 220-230km/h si-au dat seama ca nu e gluma.
Chiar daca nu agream stilul coleric al lui Meoni, disparitia lui a lasat un gol imens.

Pana la urma conteaza spectacolul, nu performanta cu orice pret...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...