Sari la conținut

redresor prea puternic.. ?


DR_ybis
 Share

Postări Recomandate

salut,

 

poate cineva sa-mi spuna daca pot sa folosesc un redresor pe care scrie 12V cu 4A si cu arith. (probabil de la arithmetic??) de min.45Ah ca sa incarc o baterie de 12V cu 8Ah. Si daca pot, cum?

 

:wacko:

Salut ! Mai intai ce fel de baterie este, cu acid, sau baterie uscata ? Si la ce serveste exact ? In principiu poti sa incarci bateria cu redresorul respectiv, dar avand in vedere ca bateria are capacitate destul de mica si nu e bine sa-i aplici un curent mare de incarcare, inseriaza in circuit un bec de 12 V si cca. 5W. Becul se va aprinde slab, poti sa lasi bateria la incarcat cca. 3-4 ore.

Numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! Mai intai ce fel de baterie este, cu acid, sau baterie uscata ? Si la ce serveste exact ? In principiu poti sa incarci bateria cu redresorul respectiv, dar avand in vedere ca bateria are capacitate destul de mica si nu e bine sa-i aplici un curent mare de incarcare, inseriaza in circuit un bec de 12 V si cca. 5W. Becul se va aprinde slab, poti sa lasi bateria la incarcat cca. 3-4 ore.

Numai bine !

io zic sa il puna in paralel, tu? :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat in serie, becul va avea rolul unei rezistente ce limiteaza curentul prin acumulator. Daca se leaga in paralel va fi doar un alt consumator electric.

 

Bateria ar trebui s-o incarci cu un curent de maxim 10% din capacitate, deci 0,8 A; daca e mai putin nu se supara :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa este, becul se pune paralel pe baterie pentru a consuma din amperajul dat de redresor.

acumulatorul tau trebuie incarcat cu maxim 0.8A

daca redresorul tau scoate 4A, trebuiesc consumati 3.2A. asta inseamna pus in paralel un bec de minim 3.2A x 12V= 38.4W

cel mai bine e sa pui doua becuri unul de 21W si unul de 15 W sau doua becuri de 21W.

o varianta mai simpla este sa iti confectionezi dintr-un alimentator (chiar si de telefon) care scoate 12v si maxim 0.8A

daca gasesti unul care scoate 12 si 0.5A sau 0.4A, tii bateria la incarcat de doua ori mai mult timp (cam o zi, o zi jumatate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat in serie, becul va avea rolul unei rezistente ce limiteaza curentul prin acumulator. Daca se leaga in paralel va fi doar un alt consumator electric.

 

Bateria ar trebui s-o incarci cu un curent de maxim 10% din capacitate, deci 0,8 A; daca e mai putin nu se supara :wacko:

Ba iar incepeti cu tampenii? Toti ati ramas corigenti la fizica in clasa a 8-a (sau a 7-a)? Cum sa pui mai becul in serie, nu vei mai avea 12V pe baterie ci mult mai putin. Becul se pune in paralel. Si n-ai nevoie de nici un bec.

Spun a 30 de mia oara ca intr-un circuit INTENSITATEA CURENTULUI [mA] ESTE IMPUSA DE CONSUMATOR SI NU DE SURSA.

Cand te duci la bar si bei esti in pericol sa bei toate butoaiele de bere daca sa zicem ca au aia in magazie 100000 de butoaie sau 10? Sau bei cat te tine pe tine stomacul? Conteaza ca au aia 100000 de butoaie sau 10, daca tu esti in stare sa bei numai 10 halbe??????

Ba, nu ganditi deloc...

 

(Analogie mai buna nici nu gaseam, Ohm scrie pe mine)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca la constructia unui bloc muncitorii vor folosi o macara prea puternica ce se va intampla? Va arunca macaraua caramizile peste bloc?

 

Daca o masina are cauciucuri prea aderente ce se intampla? Se va lipi de asfalt?

 

Daca umflam o roata cu pompa sau cu compresorul, cum e mai bine? Se strica roata daca a fot umflata cu compresorul? Sau cu pompa?

 

Daca pe un prost din nastere il duci la scoala de reeducare sau la harvard, unde va invata mai mult?

 

Daca o femeie ramane insarcinata cu un negru cu penis de 25cm sau cu un japonez cu 12 cm, cu care va avea mai multi copii? Cu negrul sau cu japonezul? Sau va avea numai unul sau maxim 2? (la o singura sarcina)

 

Daca o planta e pusa intr-un ghiveci sau pe camp, unde va creste mai mare? (diferente majore)

 

Copacul se taie mai bine cu drujba sau cu toporul? (nu din punct de vedere al taietorului, dpdv al copacului)

 

Daca intr-o lampa cu gaz avem 1l de gaz sau 10l, cand va avea 10l va lumina mai tare?

 

Daca la o caruta avem 2 cai sau 100 de cai, in cazul cu multi cai caruta va merge mai repede? (nu luam puterea in calcul)

 

Daca din 2 copii unul mananca de 3 ori pe zi si altul de 5 ori pe zi, va creste cel cu 5 mai repede?

 

.....

 

:wacko: :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

poate cineva sa-mi spuna daca pot sa folosesc un redresor pe care scrie 12V cu 4A si cu arith. (probabil de la arithmetic??) de min.45Ah ca sa incarc o baterie de 12V cu 8Ah. Si daca pot, cum?

 

:wacko:

Lasa-i ma p-astia, baga la incarcat 10 ore si gata, da-o in mrtzii ei de baterie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]Cum sa pui mai becul in serie, nu vei mai avea 12V pe baterie ci mult mai putin. [...]

[...] Spun a 30 de mia oara ca intr-un circuit INTENSITATEA CURENTULUI [mA] ESTE IMPUSA DE CONSUMATOR SI NU DE SURSA. [...]

Ah, stiam ca-mi scapa ceva. Respectiv caderea de tensiune pe bec. Sa-mi fie rusinica.

 

Pe de alta parte, afirmatia ca "intensitatea este impusa de consumator" e foarte gresita in cazul incarcarii acumulatorilor, care sug mult mai mult decat e safe in prima parte a incarcarii (curentul scade pe parcurs, spre final fiind limitat intr-adevar de acumulator sub cei 10% amintiti).

In practica, la incarcatoarele simple (gen transormator/redresor) exista o protectie la supracurent sub forma unui intrerupator cu lamela bimetalica, ce decupleaza in urma incalzirii (si asigura intreruperi in incarcare, "sa se mai odihneasca" acumulatoru'). Insa e departe de regimul optim, iar in cazul acumulatorului din discutie sunt inclinat sa cred ca e chiar prea departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin, eram chiar curios si m-am mai documentat.

 

Daca faci treaba asta sa incarci bateria cat sa pornesti motorul, n-ar trebui sa pateasca mai nimica acumulatorul, chiar daca e incarcat in supracurent. Doar sa nu se repete prea des. Si sa aiba redresorul protectia de care aminteam.

 

Cat despre becuri... daca ai un aparat de masura pe-acasa, poti incerca sa legi IN SERIE un bec normal (220V/60W) si sa masori apoi tensiunea la bornele bateriei - trebuie sa ai macar 14V ca treaba sa functioneze corect, daca nu da-l drecu' de bec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare si multam de raspunsuri,

 

Acumulatorul (bateria) este o Varta are 12V si 8Ah.Este cu acid ca stiu ca i l-am pus eu anul trecut pe toamna, iar anul asta i s-a adaugat apa distilata la service(nu am stiut ca peste iarna ar fi fost bine sa-mi iau bateria de pe motocicleta). Iar redresorul este un Geminy 11 Telwin luat din Brico... . Pe redresor are 2 optiuni: 6 V cu 2 Amperi arithmetic (am aflat ca acest aritmetic se refera la cei 2 A, ) si este recomandat pentru baterii de min 15Ah, si 12 V cu 4A arith., recomandat pentru baterii de min 45Ah.

 

Acu, in asteptarea raspunsurilor de la voi, m-am documentat si eu nitelus si statistica raspunsurilor este cam urmatoarea:

 

-95% recomanda folosirea unui acumulator care sa furnizeze doar 10% din amperajul bateriei fara alte complicatii (adica sa folosesc un redresor care sa dea 0.8 A si sa-l las probabil 10 ore ???) ... deci in cazul meu nu am cum..

- 5% recomanda tot felul de variante incluzand introducerea de consumatori suplimentari. Cel mai logic mi se pare sfatul lui mony si thvlad, cu specificatia ca se leaga in paralel e clar, .... dar cum in paralel (la bornele bateriei ??) (asa cum Dan Cata spuse)

O sa incerc sa aplic. Belbody se pare ca are de asemenea dreptate , adica consumatoru’ face regula.. Am fost la un magazin de moto si scutere si aveau baterii de 12V cu 4Ah si cica le formatau la ei inainte sa le vanda iar formatarea se facea cu ... un redresor de 12V si 4A . L-am intrebat pe tip cum facea si spunea ca le incarca pana „se sting niste becuri de pe redresor”. Deci merge si asa. Desi si aici „literatura” spune ca s-ar putea sa se distruga bateria , dupa cum a spus si cycler.

 

Dupa sarbatori va las un mesaj cu ce a iesit, in orice caz nu o incarc pe motor, niste „Voci” de pe net spuneau ca poate crapa instalatia electrica adica cabluri si altea alea si se complica problema.

 

Inca ceva intrebari: pot sa leg in serie un multimetru pus pe amperaj in timpul inarcarii ca sa vada ochiul meu cati amperi arunca redresoru spre baterie? Si incalzirea bateriei in timpul incarcarii este normala?

 

 

Multumesc pentru pareri si sfaturi,

 

sarbatori fericite asfalturi uscate si un sezon bun si fara probleme!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar multa teorie, dar fara vreo concluzie certa.

Belbody, e corect ce zici tu, dar problema e alta. Sursa de tensiune, care nu e ideala decit in manualul de fizica de a 6-a, furnizeaza un curent maxim, limitat de rezistenta ei interna. Problema, daca exista vreuna, poate aparea atunci cind incarcatorul poate furniza un curent prea mare. Nu stiu amanunte despre fizica si chimia acumulatoarelor plumb-acid, dar daca scrie pe el ca-i bine sa nu-l incarci la curent mai mare de o valoare data, probabil nu scrie degeaba.

Cit despre chestia cu pusul becului in serie/paralel... Atit cit stiu eu, un acumulator poate fi vazut ca un condensator de capacitate foarte mare. Si asa cum un condensator, cind e descarcat, se comporta initial ca scurtcircuit cind i se aplica o tensiune la borne, si bateria va "trage" mai mult curent, functie de starea de descarcare. Iar daca incarcatorul ii va putea livra un curent suficient de mare, poate (adica e posibil, dar nu sigur) sa apara o buba.

Si mai trebuie tinut cont de faptul ca exista incarcatoare "inteligente", care se comporta ca sursa de tensiune sau curent, functie de starea bateriei. Iar un consumator conectat in serie/paralel poate "zapaci" incarcatorul. Nu stiu daca e cazul. In fine... daca nu vrei sa experimentezi, poti folosi un redresor simplu de perete, de 1A sa zicem, pe care sa-l lasi citeva ore pe baterie, pina se incarca suficient incit sa porneasca motorul. Dupa aia, faci o tura cit sa incarci bateria.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare si multam de raspunsuri,

 

Acumulatorul (bateria) este o Varta are 12V si 8Ah.Este cu acid ca stiu ca i l-am pus eu anul trecut pe toamna, iar anul asta i s-a adaugat apa distilata la service(nu am stiut ca peste iarna ar fi fost bine sa-mi iau bateria de pe motocicleta). Iar redresorul este un Geminy 11 Telwin luat din Brico... . Pe redresor are 2 optiuni: 6 V cu 2 Amperi arithmetic (am aflat ca acest aritmetic se refera la cei 2 A, ) si este recomandat pentru baterii de min 15Ah, si 12 V cu 4A arith., recomandat pentru baterii de min 45Ah.

 

Acu, in asteptarea raspunsurilor de la voi, m-am documentat si eu nitelus si statistica raspunsurilor este cam urmatoarea:

 

-95% recomanda folosirea unui acumulator care sa furnizeze doar 10% din amperajul bateriei fara alte complicatii (adica sa folosesc un redresor care sa dea 0.8 A si sa-l las probabil 10 ore ???) ... deci in cazul meu nu am cum..

- 5% recomanda tot felul de variante incluzand introducerea de consumatori suplimentari. Cel mai logic mi se pare sfatul lui mony si thvlad, cu specificatia ca se leaga in paralel e clar, .... dar cum in paralel (la bornele bateriei ??) (asa cum Dan Cata spuse)

O sa incerc sa aplic. Belbody se pare ca are de asemenea dreptate , adica consumatoru’ face regula.. Am fost la un magazin de moto si scutere si aveau baterii de 12V cu 4Ah si cica le formatau la ei inainte sa le vanda iar formatarea se facea cu ... un redresor de 12V si 4A . L-am intrebat pe tip cum facea si spunea ca le incarca pana „se sting niste becuri de pe redresor”. Deci merge si asa. Desi si aici „literatura” spune ca s-ar putea sa se distruga bateria , dupa cum a spus si cycler.

 

Dupa sarbatori va las un mesaj cu ce a iesit, in orice caz nu o incarc pe motor, niste „Voci” de pe net spuneau ca poate crapa instalatia electrica adica cabluri si altea alea si se complica problema.

 

Inca ceva intrebari: pot sa leg in serie un multimetru pus pe amperaj in timpul inarcarii ca sa vada ochiul meu cati amperi arunca redresoru spre baterie? Si incalzirea bateriei in timpul incarcarii este normala?

 

 

Multumesc pentru pareri si sfaturi,

 

sarbatori fericite asfalturi uscate si un sezon bun si fara probleme!

 

I=U/R

 

daca legi becul in serie, o sa ai acelasi curent atat prin bec cat si prin baterie, si caderi de tensiune diferite pe bec si baterie, dar care insumate or sa iti dea tensiunea redresorului (12V sau cat ai tu...). Daca pui becul in paralel cu bateria, adica cate un fir la fiecare borna, o sa ai aceeasi tensiune pe fiecare consumator(baterie si bec) dar curenti mai mici; I=Ibaterie+Ibec. :wacko:

 

Poti linistit inseria un amp[ermetru cu bateria, urmand sa vezi ca, cu cat se incarca bateria mai mult, cu atata o sa scada curentul indicat de ampremetru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan Cata are dreptate.

 

Un acumulator obosit, va suge foarte mult curent.

Pe motocicleta mea am avut un acumulator Varta, care era pe moarte. L-am comletat la nivel cu apa distilata, am verificat cu densimetrul (1.10 concentratie) si cu voltmetrul 11,04V.

Aveam deja baterie noua cumparata si pur si simplu ma "jucam cu acumulatorul vechi".

Am un redresor moto facut de mine dintr-un alimentator de 12v si 1A. Acumulatorul este de 14A.

Nu am folosit redresorul moto, ci pe cel auto care scoate 12 A.

Acumulatorul moto descarcat lua 8A in primul sfert de ora (si se incalzea)

dupa ce l-am lasat sa se raceasca (cam dupa vreo 15 minute de incarcare) densitatea a fost de 1.15 si tensiunea de 12V si putin (nu mai tin minte exact).

Cand s-a racit l-am incarcat din nou (ma rog... am continuat incarcarea) si acumulatorul sugea ceva mai putin de 8A.

Faza s-a tot repetat pana cand chiar s-a incarcat acumulatorul (cam 1.26 acidul si 14.1 V acumulatorul cand s-a linistit din fiert)

Ultimul curent de incarcare a fost peste 2,5A.

La aceste masuratori am "folosit" numai indicatorul ampermetrului de pe redresor, desi aveam tot timpul multimetrul conectat la acumulator, tind sa cred ca indica aproximativ bine ampermetrul de pe redresor.

Acumulatorul Varta presupun ca are 3 ani.

Nu am reusit sa pornesc motorul cu el. Invartea dar se simtea ca nu are curent suficient desi supsese cam 28-30 A (calculat ochiometric).

Acumulatorul nou, desi statuse doar 8-9 ore la mai putin de 1A (deci supsese cam 7-8 A) nu a avut nicio greata. A invartit cu sarg si motorul a pornit.

 

Donez pentru distractii acumulatorul Varta. :wacko:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine v-am regasit ‚ :wink:

 

Pe scurt iata ce am facut

 

1)mai intai am incarcat cu un/o „Quick Charge” era prevazut si in manualul de service moto ca pot sa-i dau 12V/la 4A dar nu mai mult de o ora, si avertizau ca totusi sa nu fortez bateria cu prea multe incarcari de genul asta. Deci, am incarcat fara bec legat doar cu redresor si voltmetru pus la borne. Dupa aprox 1h a ajuns de la 10.6V la 14.1V. Dupa ce am luat redresorul a inceput sa scada Voltajul singur pana la 12.8V cam in 30minute.

 

2)m-am apucat sa descarc eu bateria cu un bec de 12V/20W care primea conform formulei (p=u*i) cam 1,6A.. In aprox 1h amperajul imi arata1.44 iar tensiunea statea stabil la 10.4V.

 

3)am reincarcat din nou de data asta cu bec legat la borne si cu ampermetru pus in serie (zic eu!?) adica:

Cablu negru redresor(-) legat la cablu negru ampermetru(-) – iesire prin cablu rosu ampermetru(+) care l-am legat la borna (-) a bateriei. La borna plus a bateriei am venit cu cablu rosu redresor(+). Am legat in paralel becul. Rezultat – NIMIC. Adica redresoru refuza sa- si aprinda beculetele alea ale lui de 75%, 50% si 100%, becul pus in paralel pe baterie nu se aprindea, iar ampermetrul arata 00.0 (era pus pe 10A si cu firul rosu mutat in pozitia corespunzatoare)

 

4) am renuntat la configuratia de mai sus. Am trecut pe voltmetru, am lasat becul de 12V/20W in paralel si am pornit redresorul. A inceput usurel sa creasca voltajul(becul consumator s-a aprins) a sarit imediat la 13.0V si cam in 4 ore a ajuns la 13.7V. Bateria nu s-a incalzit, in schimb cam mirosea a ceva acid, cred, prin camera. In fine am scos becul consumator, am oprit redresorul si deconectat de la borne, bateria mi-a aratat brusc 14.6V, dupa 5min insa citeam 13.1V, dupa 4h 12.9Vdupa 12h-12.6V, dupa 24h-12.6V, dupa 36h-12.3V...si restul mai vad diseara.

 

 

Acu am intrebari:

 

- Legat de pct-ul 1) si 3) – este normal sa scada voltajul asa rapid de la 14.1 la 12.xxV, fara consumator (am citit undeva ca exista scadere naturala a voltajului intre 1 si 25%/luna; la mine pare mult mai rapid)?

- Legat de pct-ul 2) – este normal sa descarc acumulatorul asa repede (adica sa-l aduc la 10.xxV)?

- La 3) este buna configuratia cu ampermetru conectat asa cum l-am legat eu (mentionez ca am incercat sa-l leg si cu becul in serie dar becul nu s-a aprins in schimb am simtit ca se incalzeste cablul multimetrului aproape de borne)?

 

Ma intereseaza aceste aspecte foarte mult pentru ca tocmai am scos-o din iarna si am platit 1300Ron service si ITP. Nu-mi place s-a ma bag in treaba altuia adica a celor specializati pe service, dar cand am scos bateria am vazut niste cabluri roase, doar chestia aia care le tine impreuna manunchi, sper ca nu si cablurile din manunchi. As vrea sa vad si daca incarca alternatorul motorului. Nu prea sunt in bani ca sa ma plimb pe la service asa ca incerc sa dreg eu pe unde se poate. Oricum o schimbare de ulei schimbare de bujii, ungere lant si schimbare filtru de ulei si cica si curatire filtru aer(desi nu prea cred ca au curatat) + ITP au costat 1300. Nu stiu e scump, e normal, voi ce ziceti?. De asemenea cam am suruburi ruginite pe ea. Ce ar trebui facut? La service mi s-a spus ca nu le ung cu nimic ca oricum ruginesc.

 

 

Multam pt sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi se pare scump 1300 ron pentru cele descrise de tine. Depinde, evident si de tipul de ulei folosit. Daca ai bagat ulei de 200 ron litrul si ai baia de 4 litri... plus 4 bujii la 70-80 lei bujia... atunci e chiar ieftin tinand cont de manopera si de itp.

 

revenind la prima problema.... cu acumulatorul.

in caz ca ai "inseriat" in felul urmator: - redresor la + acumulator si becul intre + redresor si - acumulator... ai ars becul pentru ca au intrat in el vreo 24V (presupunand ca acumulatorul avea vreo 10-11V si redresorul vreo 14-15V in sarcina). Asta ar explica neaprinderea becului si incalzirea cablului multimetrului. O alta posibilitate ar fi ca ai pus multimetrul pe masurat amperi in paralel pe redresor sau pe acumulator si practic ai facut scurtcircuit.

 

Cand incarci orice acumulator cu acid, din cand in cand, acumulatorul trebuie "clatinat" astfel incat sa iasa bulele de gaz dintre placile cu plumb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi se pare scump 1300 ron pentru cele descrise de tine. Depinde, evident si de tipul de ulei folosit. Daca ai bagat ulei de 200 ron litrul si ai baia de 4 litri... plus 4 bujii la 70-80 lei bujia... atunci e chiar ieftin tinand cont de manopera si de itp.

 

revenind la prima problema.... cu acumulatorul.

in caz ca ai "inseriat" in felul urmator: - redresor la + acumulator si becul intre + redresor si - acumulator... ai ars becul pentru ca au intrat in el vreo 24V (presupunand ca acumulatorul avea vreo 10-11V si redresorul vreo 14-15V in sarcina). Asta ar explica neaprinderea becului si incalzirea cablului multimetrului. O alta posibilitate ar fi ca ai pus multimetrul pe masurat amperi in paralel pe redresor sau pe acumulator si practic ai facut scurtcircuit.

 

Cand incarci orice acumulator cu acid, din cand in cand, acumulatorul trebuie "clatinat" astfel incat sa iasa bulele de gaz dintre placile cu plumb.

 

salut,

 

becul nu s-a ars, ca l-am folosit dupa aia. Inca nu imi este clara legarea. Eu am facut asa: redresor borna(negativa) -> (-)ampermetru (+) -> borna negativa baterie ; iar becul legat in paralel si lumina fara probleme. NU sunt lamurit de ce nu mi-a aratat nimic ampermetrul.

 

O sa tin minte la prima incarcare, sa scutur bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ampermetrul se pune in serie (trebuie sa masoare curentul care trece prin el)... dupa cum scrii mai sus, l-ai pus bine.

Nu scutura bateria... doar inclin-o usor intr-o parte si alta pana ies bulele de gaz.

Dupa ce se incarca (obligatoriu fara dopurile de aerisire ale celulelor) mai lasi bateria pana termina de "fiert" - cam 2 ore si dupa aia o inclini din nou sa iasa gazele si ii pui dopurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

becul nu s-a ars, ca l-am folosit dupa aia. Inca nu imi este clara legarea. Eu am facut asa: redresor borna(negativa) -> (-)ampermetru (+) -> borna negativa baterie ; iar becul legat in paralel si lumina fara probleme. NU sunt lamurit de ce nu mi-a aratat nimic ampermetrul.

 

O sa tin minte la prima incarcare, sa scutur bateria.

probabil ai un multimetru ca si al meu;

 

daca are 3 borne, una ii marcata cu COM, una pe care scrie 10Amax si una cu V ohm A si ala de la dioda;

 

ca sa masori ce vrei tu sa masori, alege borna cu com si cea cu 10A max :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scaderea tensiunii pe baterie e normala. O baterie buna si perfect incarcata trebuie sa aiba 12.8 (sau era 12.6?) la borne.

O baterie deteriorata nu se va incarca pina la acei 12.xx volti chiar daca o s-o incarci o saptamina. Probat de mine.

 

Probabil problema cu ampermetrul e cea de care a zis Dan Cata, daca masori curent trebuie sa schimbi borna cablului "cald".

 

OT: cit despre 1300 RON pe service + ITP... Sa-mi bag ..la daca nu-mi vine sa ma fac mecanic. Adica: 4l ulei Motul 10W40 7100 - cca. 250 RON, 4 bujii NGK CR9EK - 100 si ceva de RON, filtru ulei - 30 RON, spray de uns lant Motul - 45 RON (btw, ti-au dat sprayul tie, nu?), spray de curatat Motul 45 RON. Filtrul de aer eu il scot in 10 minute, deci manopera ar veni cam 10 RON pentru treaba asta, la un service cu manopera 50 RON/ora. Curatat si uns lant tot vreo 10 minute. Schimbat bujiile - la mine cam 3 minute. Hai sa zicem ca toate operatiile astea is oleaca mai complicate la o carenata, vad ca ai ZX9. Sau o fi scos si pus carenele inapoi la fiecare operatie? Apai ies citeva sute bune de RON diferenta, si nu se pot justifica decit printr-o inspectie tehnica ca la carte. Macar la lichidul de frina s-au uitat? Daca nu e cazul, cred ca ti-e clar ca ai luat o mica teapa :wink: Sa nu-mi zici ca s-au uitat la supape, lant de distributie si din astea, ca parca mi-ar veni greu sa te cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil ai un multimetru ca si al meu;

 

daca are 3 borne, una ii marcata cu COM, una pe care scrie 10Amax si una cu V ohm A si ala de la dioda;

 

ca sa masori ce vrei tu sa masori, alege borna cu com si cea cu 10A max :lol:

 

 

 

 

asa am facut. Am verificat amperajul la bec legat la baterie si am citit 1.6 pana la 1.4A la un bec de 12V/20W. Dar nu am reusit sa mai citesc ceva cand am introdus si redresoru in schema. :D

 

Ampermetrul se pune in serie (trebuie sa masoare curentul care trece prin el)... dupa cum scrii mai sus, l-ai pus bine.

Nu scutura bateria... doar inclin-o usor intr-o parte si alta pana ies bulele de gaz.

Dupa ce se incarca (obligatoriu fara dopurile de aerisire ale celulelor) mai lasi bateria pana termina de "fiert" - cam 2 ore si dupa aia o inclini din nou sa iasa gazele si ii pui dopurile.

 

 

o sa incerc, dar pe bateria mea scrie "Once baterrery is filled do not open again" , iar pe banda care acopera dopurile scrie de asemenea "do not open" .... si totusi ..sa o deschid ?? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...