Sari la conținut

redresor prea puternic.. ?


DR_ybis
 Share

Postări Recomandate

Scaderea tensiunii pe baterie e normala. O baterie buna si perfect incarcata trebuie sa aiba 12.8 (sau era 12.6?) la borne.

O baterie deteriorata nu se va incarca pina la acei 12.xx volti chiar daca o s-o incarci o saptamina. Probat de mine.

 

Probabil problema cu ampermetrul e cea de care a zis Dan Cata, daca masori curent trebuie sa schimbi borna cablului "cald".

 

OT: cit despre 1300 RON pe service + ITP... Sa-mi bag ..la daca nu-mi vine sa ma fac mecanic. Adica: 4l ulei Motul 10W40 7100 - cca. 250 RON, 4 bujii NGK CR9EK - 100 si ceva de RON, filtru ulei - 30 RON, spray de uns lant Motul - 45 RON (btw, ti-au dat sprayul tie, nu?), spray de curatat Motul 45 RON. Filtrul de aer eu il scot in 10 minute, deci manopera ar veni cam 10 RON pentru treaba asta, la un service cu manopera 50 RON/ora. Curatat si uns lant tot vreo 10 minute. Schimbat bujiile - la mine cam 3 minute. Hai sa zicem ca toate operatiile astea is oleaca mai complicate la o carenata, vad ca ai ZX9. Sau o fi scos si pus carenele inapoi la fiecare operatie? Apai ies citeva sute bune de RON diferenta, si nu se pot justifica decit printr-o inspectie tehnica ca la carte. Macar la lichidul de frina s-au uitat? Daca nu e cazul, cred ca ti-e clar ca ai luat o mica teapa :D Sa nu-mi zici ca s-au uitat la supape, lant de distributie si din astea, ca parca mi-ar veni greu sa te cred.

 

cam ce spui tu acolo, au facut la service; problema mea este afurisita de instalatie electrica ca m-a lasat dupa 3 zile. Sambata ma duc cu bateria incarcata sa vad ce figuri mai face. Oricum la service nu cred sa fii umblat la valve, supape, carburatoare etc. Au uns lantul dar nu mi-au dat spray, dar am eu unu acasa. M-a necajit ca am vazut cabluri cu izolatia roasa, puteau sa le reizoleze si ei. In afara de asta a scos rateuri in prima zi dupa service de am crezut ca sparge toba. Adevaru-i ca m-am dat doar la vit 1, 2 si 3 si am cam turat-o,ca nu,am mai mers de-un an cu ea (adica din primavara lui 2008) si tre sa mai ma reobisnuiesc cu animalu' , cu strada si cu animalu'-n strada. Cat tine benzina nefolosita in ea, ai idee?.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuiesc scoase dopurile la acumulatorul tau.

Ce am scris mai sus e valabil doar pentru acumulatori cu acid, nu si pentru cei cu gel cum ai tu. Nici macar nu trebuiesc "leganati" aia cu gel.

 

Benzina ar fi bine sa o schimbi daca poti, daca nu, baga plin rezervorul cu benzina noua, dar inainte pune un aditiv in benzina (de curatat injectoare sau carburatoare, dupa cum e cazul). Calculezi cat trebuie sa torni, nu il pune pe tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a masura curentul in circuit, inserierea unui ampermetru nu e suficienta si nici nu ofera o masuratoare exacta, pentru ca intotdeauna in circuit se interpune rezistenta interna a acestuia si se schimba datele problemei.

Cel mai corect este sa se inserieze in circuit o rezistenta de valoare mica dar cu rezistenta fixa si cunoscuta exact. Se masoara tensiunea pe aceasta rezistenta cu un voltmetru bun, apoi se calculeaza curentul, I = U/R. Dar si asa, apoi treuie recalculat curentul fara acea rezistenta in circuit. Voltmetrele digitale aflate in comert nu masoara curentul exact, nu va puteti baza pe ele nici macar ca idee...

Aaa, si ca fapt divers, ce am descris mai sus face si ampermetrul, alta metoda de masurare DIRECTA a intensitatii curentului nu s-a inventat inca. Asa si cu puterea, nu se poate masura direct. Aparatele masoara tensiuni, au rezistente fixe cunoscute si apoi calculeaza curenti si puteri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a masura curentul in circuit, inserierea unui ampermetru nu e suficienta si nici nu ofera o masuratoare exacta, pentru ca intotdeauna in circuit se interpune rezistenta interna a acestuia si se schimba datele problemei.

Cel mai corect este sa se inserieze in circuit o rezistenta de valoare mica dar cu rezistenta fixa si cunoscuta exact. Se masoara tensiunea pe aceasta rezistenta cu un voltmetru bun, apoi se calculeaza curentul, I = U/R. Dar si asa, apoi treuie recalculat curentul fara acea rezistenta in circuit. Voltmetrele digitale aflate in comert nu masoara curentul exact, nu va puteti baza pe ele nici macar ca idee...

Aaa, si ca fapt divers, ce am descris mai sus face si ampermetrul, alta metoda de masurare DIRECTA a intensitatii curentului nu s-a inventat inca. Asa si cu puterea, nu se poate masura direct. Aparatele masoara tensiuni, au rezistente fixe cunoscute si apoi calculeaza curenti si puteri.

Au, Belbody, vezi ca acusi deschid si eu un thread "Fenomene electrice inexplicabile", si tare mi-e ca tu ai fi primul invitat in "emisiune" :D

Ce-a facut omul e corect, a masurat curentul de incarcare cu un ampermetru serie.

Aparatele (ieftine) din comert nu masoara nimic cu mare precizie, dar sint suficiente pentru a-ti face o idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a masura curentul in circuit, inserierea unui ampermetru nu e suficienta si nici nu ofera o masuratoare exacta, pentru ca intotdeauna in circuit se interpune rezistenta interna a acestuia si se schimba datele problemei.

Cel mai corect este sa se inserieze in circuit o rezistenta de valoare mica dar cu rezistenta fixa si cunoscuta exact. Se masoara tensiunea pe aceasta rezistenta cu un voltmetru bun, apoi se calculeaza curentul, I = U/R. Dar si asa, apoi treuie recalculat curentul fara acea rezistenta in circuit. Voltmetrele digitale aflate in comert nu masoara curentul exact, nu va puteti baza pe ele nici macar ca idee...

Aaa, si ca fapt divers, ce am descris mai sus face si ampermetrul, alta metoda de masurare DIRECTA a intensitatii curentului nu s-a inventat inca. Asa si cu puterea, nu se poate masura direct. Aparatele masoara tensiuni, au rezistente fixe cunoscute si apoi calculeaza curenti si puteri.

asta asa ii, masoara tensiunea :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand off topicul... omul a masurat corect. A inseriat ampermetrul in circuit.

Faptul ca a fost un ampermetru analog sau un multimetru digital e mai putin important. Oricum, ampermetrele indiferent ca sunt analogice sau digitale masoara caderea tesiunii pe cel putin o rezistenta cunoscuta, care are o valoare foarte mica dar putere suficient de mare (in functie de domeniul de valori).

Pentru a masura incarcarea unui acumulator, valoarea masurata nu este critica, ea trebuie doar sa se incadreze in niste valori ale curentului cat de cat exacti, dar nu critici. Precizia aparatului poate fi si de 80-90 la suta (desi majoritatea aparatelor de masurat tind sa aiba o precizie ce se apropie de 100%).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand off topicul... omul a masurat corect. A inseriat ampermetrul in circuit.

Faptul ca a fost un ampermetru analog sau un multimetru digital e mai putin important. Oricum, ampermetrele indiferent ca sunt analogice sau digitale masoara caderea tesiunii pe cel putin o rezistenta cunoscuta, care are o valoare foarte mica dar putere suficient de mare (in functie de domeniul de valori).

Pentru a masura incarcarea unui acumulator, valoarea masurata nu este critica, ea trebuie doar sa se incadreze in niste valori ale curentului cat de cat exacti, dar nu critici. Precizia aparatului poate fi si de 80-90 la suta (desi majoritatea aparatelor de masurat tind sa aiba o precizie ce se apropie de 100%).

ia-mi si mie te rog un ampermetru desta ce masoara caderea tensiunii, ca iti dau banii pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia-mi si mie te rog un ampermetru desta ce masoara caderea tensiunii, ca iti dau banii pe el.

Omu' voia sa zica ca ampermetrele masoara curentul indirect, adica masoara de fapt tensiunea pe o rezistenta cunoscuta, ceea ce e adevarat, din cite stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voltmetrele digitale aflate in comert nu masoara curentul exact

 

 

Correct! Voltmetrul masoara tensiunea! Dai o bere? :D

 

Poate sunt cam off topic, dar am si eu o intrebare: Se lanseaza ceva sateliti pe orbita, de am ajuns sa bagam in calcul si rezistenta interna la multimetru? Hai ma oameni buni! Reveniti cu picioarele pe pamant! Asta este treaba de savanti, nici decum de niste violatori de babe sataniste! Hai noroc! U= RXI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia-mi si mie te rog un ampermetru desta ce masoara caderea tensiunii, ca iti dau banii pe el.

Bai Ghitza, INTENSITATEA CURENTULUI ELECTRIC este o marime empirica, nu se poate masura direct.

 

Orice AMPERMETRU din lumea asta masoara caderea de tensiune de pe o rezistenta cunoscuta, apoi iti calculeaza tie curentul cu legea lui OHM.

 

Asa ca mars cu mistourile la tine la colt cu bajetii.

 

Si mister Calind, asisderea, nu cred ca ne-am tocit amndoi coatele pe bancile facultatii.

 

(chiar nu stiu de ce imi bat gura) (MARIION unde esti?/ )

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Ghitza, INTENSITATEA CURENTULUI ELECTRIC este o marime empirica, nu se poate masura direct.

 

Orice AMPERMETRU din lumea asta masoara caderea de tensiune de pe o rezistenta cunoscuta, apoi iti calculeaza tie curentul cu legea lui OHM.

 

Asa ca mars cu mistourile la tine la colt cu bajetii.

 

Si mister Calind, asisderea, nu cred ca ne-am tocit amndoi coatele pe bancile facultatii.

 

(chiar nu stiu de ce imi bat gura) (MARIION unde esti?/ )

 

 

nu trebuie sa ne zici la toti cum te alintau parintii cand erai mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar de atat esti in stare???

de agitat spiritele am vazut ca esti bun, tu, mariion si inca unu care o luat ban mai demult.

 

ii drept ce o scris Belbody referitor la ampermetru, doar ca nu mi-o picat atunci fisa; atata numa ca nu is de accord cu ce mi-o scris, de parca el le stie pe toate;

 

cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de agitat spiritele am vazut ca esti bun, tu, mariion si inca unu care o luat ban mai demult.

 

ii drept ce o scris Belbody referitor la ampermetru, doar ca nu mi-o picat atunci fisa; atata numa ca nu is de accord cu ce mi-o scris, de parca el le stie pe toate;

 

cele bune.

Bine, imi pare rau, hai sa nu ne certam ca intre manelisti.

Eu asa am invatat la scoala si mai e ceva:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Correct! Voltmetrul masoara tensiunea! Dai o bere? :D

 

Poate sunt cam off topic, dar am si eu o intrebare: Se lanseaza ceva sateliti pe orbita, de am ajuns sa bagam in calcul si rezistenta interna la multimetru? Hai ma oameni buni! Reveniti cu picioarele pe pamant! Asta este treaba de savanti, nici decum de niste violatori de babe sataniste! Hai noroc! U= RXI

Uuu... unde-ai gasit babe sataniste? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze... dar cand am scris mai sus ca voltmetrul masoara curentul eram varza de oboseala. Normal ca masoara tensiunea. M-am exprimat gresit.

Si daca tot sunt off topic... toate multimetrele analogice mai vechi (cu ac) au in interior cateva rezistente putin mai puternice... unele dintre rezistente contin doar cateva spire de nichelina (probabil este nichelina). Prin aceste rezistente trece curentul, iar multimetrul masoara caderea de tensiune pe rezistentele respective.

 

P.S. Hai ca nu mai are rost sa ne dam specialisti pe un domeniu atat de simplu... nu are rost sa il complicam inutil.

Trebuia doar sa ii spunem omului cum este bine sa incarce acumulatorul... si eventual ce a gresit.

 

Sa auzim numai de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, hai sa inchidem cu concluzii (cel putin ale mele), poate or mai folosi si altora +/- incepatori:

 

1) un acumulator merge incarcat cu un redresor care sa aiba voltajul bateriei si un amperaj ceva mai mare decat minimul recomandat la redresor. Modalitatea de incarcare este "quick charge" dar nu este cel mai sanatos lucru pentru baterie. In plus la mine s-a descarcat foarte repede bateria de la sine dupa o astfel de incarcare.

 

2) se poate folosi schema cu bec in paralel la borne. Eu am incarcat 12 ore, si nu s-a mai descarcat asa repede.

In manualul tehnic al moto spune de un test la rece, adica cu bateria afara: daca 30' se pastreaza la un voltaj de 12,8 sau mai mare, atunci bateria este in bune conditiuni. Daca este intre 12,00 si 12,8 atunci bateria trebuie reincarcata. Iar daca este 11,5 - 12,00 trebuie alta baterie. De asemenea mai este un test care recomanda scaderea tensiunii pana la un min 12.6 V in cateva ore. La mine in 12 h a ajuns de la 12.6 deci incarcarea cred ca a fost buna si bateria inca este buna.

 

3) poate este o regula simplista insa o reafirm si eu acum mai ales pentru incepatori: solicitati manualele tehnice la orice cumparati fie ca-i motocicleta fie ca-i un simplu acumulator si cititi-le ca spun multe chestii care trebuie respectate si care ne feresc, cred eu, de servisuri costisitoare pentru orice chestie minora ca rezolvare dar majora in functionarea motocicletei. Eu de exemplu nu mi-am schimbat benzina dupa ce mi-am batut capul cu bateria si bineinteles ca nu a pornit motorul si am descarcat si bateria foarte rapid , :) ... scuze mony stiu ca mi-ai spus dar ...

 

 

Deci asfalt uscat sezon bun si .. nu va luati de masini pline de smecheri cand sunteti singuri cu motorul ca poate sa iasa nasol.. am vazut cu ochii mei sambata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun eu ce e cel mai bine :

Folositi cu incredere instalatia motocicletei. Bateria se incarca in mers pe un motor care functioneaza corect. Bateria o incarci pe redresor iarna cand o iei in casa, daca o incarci de fiecare data cand o folosesti mai bine arunci motocicleta.... sau cauti sa repari ce bube ai acolo..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, stiam ca-mi scapa ceva. Respectiv caderea de tensiune pe bec. Sa-mi fie rusinica.

 

Pe de alta parte, afirmatia ca "intensitatea este impusa de consumator" e foarte gresita in cazul incarcarii acumulatorilor, care sug mult mai mult decat e safe in prima parte a incarcarii (curentul scade pe parcurs, spre final fiind limitat intr-adevar de acumulator sub cei 10% amintiti).

In practica, la incarcatoarele simple (gen transormator/redresor) exista o protectie la supracurent sub forma unui intrerupator cu lamela bimetalica, ce decupleaza in urma incalzirii (si asigura intreruperi in incarcare, "sa se mai odihneasca" acumulatoru'). Insa e departe de regimul optim, iar in cazul acumulatorului din discutie sunt inclinat sa cred ca e chiar prea departe.

 

foarte adevarat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@belbody

Intr-un fel asa este. Spun "intr-un fel" pentru ca motocicletele incarca putin cam prea mult acumulatorul.

Motivatia este simpla.

Capacitatea acumulatorului este mica (comparativ cu autoturismul) si se presupune ca drumurile facute sunt scurte tot comparativ cu autoturismul.

Timpul dintre doua consumuri foarte mari (pornitul cu demarorul) este foarte mic raportat la capacitatea acumulatorului.

Din aceasta cauza, curentul si eventual tensiunea de incarcare sunt putin mai mari. De obicei tensiunea e cea corecta, dar sunt multe cazuri in care depaseste constructiv 14.4V (constructiv vorbind).

Mai exact acumulatorul este lasat sa se incarce cu curent mai mare de 10%.

 

Dar, intr-adevar acumulatorul se incarca "strasnic" pe motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...