Sari la conținut

Fantana Miorita - Kawa vs taxi


ottoMan
 Share

Postări Recomandate

Ca de obicei lumea o da in diverse pe un topic de unde ar trebui sa tragem niste invataminte , sau eventual sa aflam niste vesti imbucuratoare despre un motociclist accidentat.

 

Si eu am avut accident la Miorita in circumstante aproximativ asemanatoare ( neacordare de prioritate ) si toti care citesc acest topic ar trebui sa bage la cap urmatoarea fraza ...

 

Este un loc periculos , circulati cu prudenta in zona aia!!!!

 

 

ON topic : insanatosire grabnica motociclistului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nush, recunosc ca am incercat si acuma sa inteleg ce ai scris mai sus...

 

no offence, dar trebuie sa ma lamuresti ca din ghiveciu ala ce l-ai pus tu acolo nu prea am reusit sa inteleg...decat ce am scris mai sus.

 

deci...amicul tau trebuia sa cedeze trecerea, dar a fost lasat de un "politicos" sa iasa pe BANDA 1, dar amicul tau a zburat cumva pe banda 2 unde mergea unu lejereanu si l-a luat din plin...

 

SAU, amicul tau mergea pe banda 2, cand unu l-a lasat "politicos" pe alt automobilist care trebuia sa-i cedeze trecerea, sa iasa pe BANDA 1. Automobilistul a iesit pe banda 2 fara sa aiba si acceptul "politicos" al prietenului tau...

 

No acuma care-i varianta corecta??? Sincer din postul tau resiese prima varinta, dar acuma cand vad ca imi spui ca nush sa citesc (nu prea cred) sau ca nu inteleg ce citesc (probabil la cum ai povestit) ma gandesc ca poate ii totusi varianta 2.

 

sper sa ma lamuresti... :moto:

 

vad ca ai facut un efort. asa ca sa fac si eu, poate intelegi. intr-o intersectie, perpendiculara, la 90 de grade dintre un drum fara prioritate cu unul cu prioritate. amicul meu era pe drumul secundar, adica fara prioritate si vroia sa mearga inainte, drept, fara sa schimbe in nici un fel directia. Idiotul plin de bune intentii si "civilizat" opreste absolut fara nici un motiv si-i face semn sa treaca. asta trece asigurandu-se prea putin sau deloc, bazadu-se pe semnul facut de "pitesteanul bine intenstionat si civilizat", pe banda a doua, a venit unul fara nici o traba, nu conteaza ce viteza avea si nici de unde a venit, important e ca a venit probabil exact cu viteza care sa fie "mascat" de "politicos". problema e ca amicul meu ar fi trebuit sa se asigure, ca si taximetristul din cazul de fata. dar probabil ca atunci cand vezi pe unul "amabil" te grabesti sa nu-l incurci prea tare si nu te mai asiguri de ajuns. ideea e ca daca idiotul politicos ar fi respectat regula de prioritate si nu s-ar fi intamplat nimic. nici amicului mei, nici motoristului caruia ii este dedicat acest topic.

tot mult am scris, sper sa nu te oboseasca prea tare cititul si sa si intelegi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:wacko: :moto: FA-CE-TI SCHI-TA! FA-CE-TI SCHI-TA! FA-CE-TI SCHI-TA! :wacko: Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca a scapat doar cu niste zgarieturi probabil avea cam 160-180 km/h... noroc ca era wheelie ca altfel intra in plin in ala, asa a putut sa sara peste...

 

Sincer, sunt accidente unde viteza este factoru important, dar aici putea sa aibe si 40 km/h ca tot nu mai avea timp sa evite...

 

Sa-mi dau si eu putin cu parerea (este doar o parere, nu inseamna ca asa s-a intamplat).

 

Din punctul meu de vedere accidentul nu prea avea cum sa se intample cum a fost descris in primul post. De acolo se intelege ca masinile de pe bezile 1 si 2 care veneau dinspre baneasa spre casa presei au franat brusc ca sa lase un taxi care astepta sa intoarca in jurul fantanii taind toate cele 3 benzi. Asta pe o zona in care se circula de obicei cu viteza, cel putin 60-70 (eventual aveau viteza mai mica daca oprisera la trecerea de pietoni dar atunci nici motorul nu avea cum sa aiba viteza si oricum ar fi vazut taxiul care incearca sa se bage). Motociclistul care venea sa zicem cu 80 pe banda 3 nu a sesizat ca masinile opresc, si a vazut prea tarziu ca pe banda lui apare un taxi. Franeaza brusc, incearca sa-l evite prin spate dar nu mai are timp si intra in portbagaj.

 

Varianta mea: taxiul vrea sa taie cele 3 benzi sa intoarca in jurul fantanii, vede masinile undeva mai departe dar crede ca are timp sa se bage, masinile de pe benzile 1 si 2 il vad si incetinesc (nu exista nici un politicos care sa-l lase, nu vad cum ar putea cineva sa fie atat de politicos incat sa opreasca de la 70 sa-l lase pe unu sa taie 3 bezi), motorul nu-l vede, motorul vine cu viteza un pic mai mare, observa tarziu taxiul, incearca sa franeze dar nu are suficient timp sa opreasca, incearca sa-l evite dar intra in spatele taxiului.

 

Ca a scapat doar cu niste zgarieturi probabil ca a fost si chestie de noroc pentru ca daca te uiti daunele suferite de motor nu a fost un accident asa de usor:

"Pagube motor - far, carena fata, carene laterale, bulon zburat. bord, tot ce inseamna plasticaria din fata, jante strambe, rezorvor indoit cu oole motoristului, una peste alta urat. Motorul era un Kawa negru, sa mor daca mi-am dat seama de model. Oricum, arata ca nou inainte de accident. Acum arata ca un motor nou lovit rau"

 

Din cele spuse, taximetristul este clar vinovat insa este un accident care putea fi evitat de motociclist. Motociclistul ar trebui sa se invinuiasca in primul rand pe el si sa invete ceva din accidentul asta. Dobitoci/tupeisti vor fi mereu, depinde si de tine daca vei avea sau nu de-a face cu ei. Sunt constient ca exista si situatii de care chiar nu ai cum sa te feresti dar nu cred ca asta a fost una.

 

Concluzie finala: bine ca nu a patit nimeni nimic grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca ai facut un efort. asa ca sa fac si eu, poate intelegi. intr-o intersectie, perpendiculara, la 90 de grade dintre un drum fara prioritate cu unul cu prioritate. amicul meu era pe drumul secundar, adica fara prioritate si vroia sa mearga inainte, drept, fara sa schimbe in nici un fel directia. Idiotul plin de bune intentii si "civilizat" opreste absolut fara nici un motiv si-i face semn sa treaca. asta trece asigurandu-se prea putin sau deloc, bazadu-se pe semnul facut de "pitesteanul bine intenstionat si civilizat", pe banda a doua, a venit unul fara nici o traba, nu conteaza ce viteza avea si nici de unde a venit, important e ca a venit probabil exact cu viteza care sa fie "mascat" de "politicos". problema e ca amicul meu ar fi trebuit sa se asigure, ca si taximetristul din cazul de fata. dar probabil ca atunci cand vezi pe unul "amabil" te grabesti sa nu-l incurci prea tare si nu te mai asiguri de ajuns. ideea e ca daca idiotul politicos ar fi respectat regula de prioritate si nu s-ar fi intamplat nimic. nici amicului mei, nici motoristului caruia ii este dedicat acest topic.

tot mult am scris, sper sa nu te oboseasca prea tare cititul si sa si intelegi

 

Insisti in a demonstra ca politetea si comportamentul civilizat in trafic sunt cauzele accidentului. Scuza-ma ca-ti spun, dar in cazul prezentat de tine, "idiot" a fost amicul care nu s-a asigurat. Punct! Respectul pentru ceilalti participanti la trafic nu sunt generatoare de accidente. Asa incat, ar trebui ca data viitoare cand intalnesti un "idiot politicos" in trafic, sa te asiguri bine, dupa care sa multumesti eventual, in loc sa-i injuri pentru ca detin prea mult bun simt. Si apropo, nu stiu pe unde ai fost tu afara, dar comportamentul civilizat in trafic exista in cel putin jumatate din Europa.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi-am inchipuit ca postul meu va incepe asa o discutie.

 

Dar daca tot a inceput....

 

Din punctul meu de vedere, "politetea" nu is are locul de drumurile cu mai multe benzi dacat intr-o singura situatie. Unul vrea sa iasa de po o staduta laterala si sa faca stanga pe un bulevard cu mai multe benzi, unde SE STA pe toate benzile. In aceasta situatie, ala nici nu o sa iasa veci de pe strada aia daca nu il lasa cineva. Si avand in vedere ca oricum TOATE BENZILE sunt oprite in coloana la stop sau altceva, nu incurca pe nimeni.

 

In rest, o astfel de politete poate costa prea mult. Eu unul, desi incerc sa fiu civilizat in trafic nu fac astfel de gesturi si nici nu marsez la astfel de "oferte politicoase" din partea altor participanti la trafic. De cele mai multe ori, mai mult incurca circulatie decat sa o ajute.

 

Ce trebuie retinut...cu prudenta cand observi ca celelalte benzi au incetinit sau au oprit aparent fara motiv. E adevarat insa ca exista si situatii in care nu mai ai ce sa faci. Sunt curios daca notocicliestul in cauza nu poate sa ne lamureasca cum a fost, ca sa nu ne mai dam cu parerea aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi dau si eu putin cu parerea (este doar o parere, nu inseamna ca asa s-a intamplat).

 

Din punctul meu de vedere accidentul nu prea avea cum sa se intample cum a fost descris in primul post. De acolo se intelege ca masinile de pe bezile 1 si 2 care veneau dinspre baneasa spre casa presei au franat brusc ca sa lase un taxi care astepta sa intoarca in jurul fantanii taind toate cele 3 benzi. Asta pe o zona in care se circula de obicei cu viteza, cel putin 60-70 (eventual aveau viteza mai mica daca oprisera la trecerea de pietoni dar atunci nici motorul nu avea cum sa aiba viteza si oricum ar fi vazut taxiul care incearca sa se bage). Motociclistul care venea sa zicem cu 80 pe banda 3 nu a sesizat ca masinile opresc, si a vazut prea tarziu ca pe banda lui apare un taxi. Franeaza brusc, incearca sa-l evite prin spate dar nu mai are timp si intra in portbagaj.

 

Varianta mea: taxiul vrea sa taie cele 3 benzi sa intoarca in jurul fantanii, vede masinile undeva mai departe dar crede ca are timp sa se bage, masinile de pe benzile 1 si 2 il vad si incetinesc (nu exista nici un politicos care sa-l lase, nu vad cum ar putea cineva sa fie atat de politicos incat sa opreasca de la 70 sa-l lase pe unu sa taie 3 bezi), motorul nu-l vede, motorul vine cu viteza un pic mai mare, observa tarziu taxiul, incearca sa franeze dar nu are suficient timp sa opreasca, incearca sa-l evite dar intra in spatele taxiului.

 

Ca a scapat doar cu niste zgarieturi probabil ca a fost si chestie de noroc pentru ca daca te uiti daunele suferite de motor nu a fost un accident asa de usor:

"Pagube motor - far, carena fata, carene laterale, bulon zburat. bord, tot ce inseamna plasticaria din fata, jante strambe, rezorvor indoit cu oole motoristului, una peste alta urat. Motorul era un Kawa negru, sa mor daca mi-am dat seama de model. Oricum, arata ca nou inainte de accident. Acum arata ca un motor nou lovit rau"

 

Din cele spuse, taximetristul este clar vinovat insa este un accident care putea fi evitat de motociclist. Motociclistul ar trebui sa se invinuiasca in primul rand pe el si sa invete ceva din accidentul asta. Dobitoci/tupeisti vor fi mereu, depinde si de tine daca vei avea sau nu de-a face cu ei. Sunt constient ca exista si situatii de care chiar nu ai cum sa te feresti dar nu cred ca asta a fost una.

 

Concluzie finala: bine ca nu a patit nimeni nimic grav.

 

Ce usor e sa vorbesti din spatele monitorului, nu?

 

Sunt curios cat de bun esti tu ca motociclist pentru ca tipul care a avut accident era chiar bun in trafic, anticipa foarte bine si nu forta aiurea. Eu zic ca mai bine va uitati la cum stiti voi sa mergeti inainte sa aruncati sfaturi si maxime pe aici. Daca vine un tigan si iti da o bucata in freza asa din senin, si eu iti spun ca e vina ta ca nu te-ai ferit, cum e? cam la fel e si cu prioritatea. Una e sa mergi preventiv si alta e sa mergi speriat. daca iti e frica, stai acasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce usor e sa vorbesti din spatele monitorului, nu?

 

Sunt curios cat de bun esti tu ca motociclist pentru ca tipul care a avut accident era chiar bun in trafic, anticipa foarte bine si nu forta aiurea. Eu zic ca mai bine va uitati la cum stiti voi sa mergeti inainte sa aruncati sfaturi si maxime pe aici. Daca vine un tigan si iti da o bucata in freza asa din senin, si eu iti spun ca e vina ta ca nu te-ai ferit, cum e? cam la fel e si cu prioritatea. Una e sa mergi preventiv si alta e sa mergi speriat. daca iti e frica, stai acasa...

 

 

Din cate ai vazut am putine posturi pentru ca nu imi place sa vorbesc aiurea (forumul inseamna 5% lucruri utile, 95% lucruri pe langa) deci am incercat sa spun ceva ce consideram ca are sens, nu urmaream sa fac posturi. Cel care a avut accident poate merge (cum spui tu) cu capul pe umeri, nu am de unde sa stiu. Dupa cum am spus este o parere care poate fi evident gresita. Dar avand in vedere ca majoritatea motociclistilor se cred ori pe circuit, ori considera ca daca ai motor ai intaietate ori sunt prea destepti pentru cei din jur, ma poti intelege banuiesc de am facut acele presupuneri.

 

Exemplul tau e complet aiurea si nu are nici o legatura cu subiectul. Am spus ca exista si accidente de care nu ai cum sa te feresti dar acesta nu consider ca este unul.

 

Nu conteaza cum merg eu (poate sunt cel mai safe motociclist, poate sunt cel mai haotic). Important pentru acest topic este ca cei care-l citesc sa intelega si sa invete ceva care pana la urma sa ii ajute sa se expuna cat mai putin la accidente. Parerea mea consider ca a fost destul de pertinenta si se bazeaza si pe ceva experienta in trafic. Tu ai preferat insa sa nu incerci sa intelegi ce am vrut sa zic din moment ce zici ceva de genul "te crezi mai bun decat altii si iti permiti sa emiti judecati?.... ti-e frica, stai acasa". Pe langa campanii de "fair play in trafic" hai sa ne uitam fiecare si la noi si sa vedem daca putem face ceva sa fim mai safe. Si daca cineva iti spune ceva incearca sa te gandesti daca e corect ce zice sau nu, nu sa-l intrebi daca el asa face.

Editat de Goldbug
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exemplul meu este chiar pe subiect, dar nu vrei tu sa vezi asta. Cand unu iti taie fata mai ales daca mergi pe un drum cu prioritate, exista sansa sa nu mai poti face nimic pentru ca timpul de reactie este prea scurt sau inexistent. Nu cred ca ai fost acolo incat sa spui ca se putea evita, sau ca motociclistul e vinovat. Motociclistul nu cred ca era idiot sa intre in masina daca avea posibilitatea sa evite. cred ca si un copil isi poate da seama de asta.

 

Iar legat de comentariul tau privind dauna motocicletei. Iti aduc aminte ca acele teste ncap se fac la 50 km/h unde acele masini se fac zob. O motocicleta cu 50 km/h care se opreste brusc intr-un obstacol de o tona, ce crezi ca iese? A fost oprita violent, nu s-a dus taras dupaia.

 

Dar bineinteles ca tu o sa incerci sa insisti pe postul tau si pe parerea ta... Eu stiu mai multe decat ce s-a discutat aici deci imi permit sa spun ca nu vorbesc aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand 2 benzi se opresc...fara scartz probabil...si el vine ca berbecu' pe banda 3 si se infige in curu taxiului...nu tine de politetie...ci de cascat ochii la trafic si adaptat viteze la conditiile de mers. Trebuie sa iti dea de gandit ca aia nu se opresc fara motiv.

Chestii d-astea se intampla frecvent in scuarurile de pe Iuliu Maniude ex...2 benzi se opresc sa treaca / intoarca o masina...si vine de pe a 3 a unu care vede doar drept inainte si se infige in ala care intra in sosea (fara sa se uite la ce fac masinile pe pe celelalte benzi). La fel si la trecerile de pietoni..

Cand faci motoru zob asa...nu cred ca venea cu 60 sau cat e viteza acolo...daca nu a mai avut timp de reactie sa opreasca motorul si a intrat direct in taxiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand 2 benzi se opresc...fara scartz probabil...si el vine ca berbecu' pe banda 3 si se infige in curu taxiului...nu tine de politetie...ci de cascat ochii la trafic si adaptat viteze la conditiile de mers. Trebuie sa iti dea de gandit ca aia nu se opresc fara motiv.

Chestii d-astea se intampla frecvent in scuarurile de pe Iuliu Maniude ex...2 benzi se opresc sa treaca / intoarca o masina...si vine de pe a 3 a unu care vede doar drept inainte si se infige in ala care intra in sosea (fara sa se uite la ce fac masinile pe pe celelalte benzi). La fel si la trecerile de pietoni..

Cand faci motoru zob asa...nu cred ca venea cu 60 sau cat e viteza acolo...daca nu a mai avut timp de reactie sa opreasca motorul si a intrat direct in taxiu.

dar tu de unde stii maestre?eu am avut un accident la maxim 60 la ora,si am facut motocicleta praf(era un rs,deci era imposibil sa am peste 150)

 

orice impact frontal,e grav pentru motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi dau si eu putin cu parerea (este doar o parere, nu inseamna ca asa s-a intamplat).

 

Din punctul meu de vedere accidentul nu prea avea cum sa se intample cum a fost descris in primul post. De acolo se intelege ca masinile de pe bezile 1 si 2 care veneau dinspre baneasa spre casa presei au franat brusc ca sa lase un taxi care astepta sa intoarca in jurul fantanii taind toate cele 3 benzi. Asta pe o zona in care se circula de obicei cu viteza, cel putin 60-70 (eventual aveau viteza mai mica daca oprisera la trecerea de pietoni dar atunci nici motorul nu avea cum sa aiba viteza si oricum ar fi vazut taxiul care incearca sa se bage). Motociclistul care venea sa zicem cu 80 pe banda 3 nu a sesizat ca masinile opresc, si a vazut prea tarziu ca pe banda lui apare un taxi. Franeaza brusc, incearca sa-l evite prin spate dar nu mai are timp si intra in portbagaj.

 

Varianta mea: taxiul vrea sa taie cele 3 benzi sa intoarca in jurul fantanii, vede masinile undeva mai departe dar crede ca are timp sa se bage, masinile de pe benzile 1 si 2 il vad si incetinesc (nu exista nici un politicos care sa-l lase, nu vad cum ar putea cineva sa fie atat de politicos incat sa opreasca de la 70 sa-l lase pe unu sa taie 3 bezi), motorul nu-l vede, motorul vine cu viteza un pic mai mare, observa tarziu taxiul, incearca sa franeze dar nu are suficient timp sa opreasca, incearca sa-l evite dar intra in spatele taxiului.

 

Ca a scapat doar cu niste zgarieturi probabil ca a fost si chestie de noroc pentru ca daca te uiti daunele suferite de motor nu a fost un accident asa de usor:

"Pagube motor - far, carena fata, carene laterale, bulon zburat. bord, tot ce inseamna plasticaria din fata, jante strambe, rezorvor indoit cu oole motoristului, una peste alta urat. Motorul era un Kawa negru, sa mor daca mi-am dat seama de model. Oricum, arata ca nou inainte de accident. Acum arata ca un motor nou lovit rau"

 

Din cele spuse, taximetristul este clar vinovat insa este un accident care putea fi evitat de motociclist. Motociclistul ar trebui sa se invinuiasca in primul rand pe el si sa invete ceva din accidentul asta. Dobitoci/tupeisti vor fi mereu, depinde si de tine daca vei avea sau nu de-a face cu ei. Sunt constient ca exista si situatii de care chiar nu ai cum sa te feresti dar nu cred ca asta a fost una.

 

Concluzie finala: bine ca nu a patit nimeni nimic grav.

 

Man, nu stiu cat de brusc au franat masinile de pe benzile 1 si 2 pentru a lasa taxiul. Ce am relatat este varianta aflata de la motorist - am trecut-o si p-aia povestita de taximetrist. Pot baga mana in foc, insa, ca motociclistul nu avea foarte multa viteza in momentul impactului, pentru ca a scapat absolut intreg, doar cu o mana julita - pe care ar fi evitat-o daca ar fi avut manusile, dupa cum a zis si el. A vazut taxiul, a franat, a incercat sa evite prin spatele taxiului, dar acesta s-a oprit brusc, cu fundul pe banda a treia. In aceeasi pozitie se afla si cand am ajuns eu, omul nu miscase masina.

 

Si mie mi-ar fi greu sa cred ca cineva ar frana brusc de la 70-80 la ora ca sa lase un berbec sa faca stanga acolo - dar am vazut faza asta intamplandu-se cand stateam acolo si vorbeam cu motoristul accidentat - o tanti de pe banda trei a franat brusc ca sa lase un berbec de pe banda doi sa faca stanga in jurul fantanei. In spatele tantitei, un matiz a oprit din greu cu scart de roti. Doamnei si berbecului li s-a umplut frigiderul de carne de catre toti ceilalti soferi obligati sa opreasca brusc - benzile doi si trei. Toate s-au petrecut cub ochii politistului care a constatat pagubele de la accident. Pentru toti cei aflati acolo a fost o reconstituire partiala a accidentului petrecut cu putin inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca si politia i-a dat dreptate motociclistului, nu stiu care mai e scopul dezbaterii.

 

oricum cei carora li se pare natural sa dea prioritate celor care nu au, ar trebui sa se gandeasca la faptul ca pun in pericol integritatea celorlalti participanti la trafic, nu sa pozeze in "vai ce de treaba sunt eu, ii las pe toti"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...