Macke Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 Unde vrei sa tii motorul de pui intrebarile astea? Daca il tii in fata blocului, atunci avem ce discuta. Daca il tii in garaj, ia-ti gandul de la intrebarile alea, ca sunt cam inutile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marmotzell Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 Nu va sta afara, dar n-am nici garaj. Probabil va sta pe scara blocului, dak nu mi-o primeste matusimea s-o tina in casa. Dar acolo unde o s-o bage, iarna ingheatza apa pe conducta ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 OK, deci..eu o tin intr-o anexa a unei case, apartinand unui bun prieten. Iarna, cand sunt -20 grade afara, in sala aia sunt -8..-10 grade. Deci rece! Cu exceptia urmatoarelor: - spalat bine (eventual sters); - spalat si uns lant; - suspendat roti (pe stativ) - scrick central + stativ roata fata; - nu prea las multa benzina in rezervor; NU fac nimic altceva. Ca reguli de baza, nu o pornesc nici daca mi-e rau . Asta creeaza in general condens. Iarna frig, tevile calde dupa pornire .. etc, condens si de-aici rugina. Lasata nepornita nu are treaba. Nu las multa benzina in tanc pentru ca primavara trebuie alimentat cu benzina proaspata. Altfel trebuie sa pui solutie de fixare in rezervor, benzina pierzand bine din proprietati atatea luni. Nu pun ulei in pistoane, nu este necesar, pana acum motorul l-am lasat de 2 ori la iernat (Suzi) si 1 data Honda si nu au patit NIMIC. Merg bine .. chiar foarte bine! PS: acolo unde ai suruburi care au inceput sa rugineasca, poti pune si vasilina ... primavara o stergi la carpa si e ok! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 (editat) toate sfaturile despre `iernat` sunt MITURI ! dar evident fiecare face ce vrea Editat Septembrie 29, 2010 de gabi88 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 nu stiu cit de mit e. mie imi porneste greu dupa stat mult pe dreapta (citeva luni). daca-l pornesc macar o data la doua-trei saptamini nu e problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 mie imi porneste greu dupa stat mult pe dreapta (citeva luni). nu are benzina in carburator. vrei sa plece doar cu aer? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eliadar Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 (editat) da, rulmentii de la jug. o sa-i schimb cind o sa apuc dar pina una alta am strins piulita sa vad daca are vreun efect si rezultatul e clar, voblajul a disparut complet. pana la urma kitul de inaltare coborare nu influenta cu nimic voblajul tau. acum cred ca ti-ai dat seama de acord ca "pregatirea de iernat" face parte din miturile moto. io am tinut-o in garaj si am mai pornit-o odata la 2-3 saptamani si am lasat-o sa mearga la relanti pana s-a incalzit bine. asa mi-am tinut bateria in viata fara sa apelez la incarcator. (nu am avut nici o problema. daca nu o pornesc toata iarna trebuie sa-i scot bateria, altfel moare. atat...) la iarna am sa o tin intr-o casa la tara unde nu scade sub 0 niciodata... sper. Editat Septembrie 29, 2010 de Eliadar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 nu are benzina in carburator. vrei sa plece doar cu aer? hai sa-ti explic mai detaliat. 1 iau bateria acasa si o pun pe redresor, ca sa fie perfect incarcata 2 pun bujii noi 3 las robinetul de benzina pe PRI timp de 1 minut, trag socul, dau la automat (exact asa cum o pornesc in mod normal) -> nu porneste 5 repetat la intervale de citeva zeci de secunde incercarile -> absolut nimic 6 scos bujiile, uscat bujiile, repetat pasii 3-5 de citeva ori pina se descarca bateria -> nimic 7 pun alta baterie incarcata si reiau, incercind in toate felurile posibile, ori cu socul tras, ori cu acceleratie 8 dupa un alt numar de incercari reusesc sa obtin un rateu pe evacuare si niste vagi semne ca vrea sa o iau, creste speranta 9 dupa inca citeva incercari porneste 10 o las sa mearga 5 minute asa, incerc din nou, o ia din prima 11 plec acasa sa iau echipamentul ca s-o iau de la garaj, timp in care motorul a avut timp sa se raceasca (sub 10 grade in garaj) 12 cind ajung inapoi o ia din prima ca si cum nu s-ar fi intimplat nimic, si dupa asta merge asa tot sezonul, adica porneste fara probleme nu stiu care e explicatia dar mi-ar placea s-o aflu. pana la urma kitul de inaltare coborare nu influenta cu nimic voblajul tau. acum cred ca ti-ai dat seama mane, esti fantastic. te las ceva vreme sa-ti revii din bucuria pe care o simti acum si dupa aia fa urmatoarele: cauta mesajele mele din urma si vezi ca am mai zis, imediat dupa ce am pus kitul de coborire, ca nu a influentat voblajul. eu nu sint aici ca sa-ti demonstrez tie ca am dreptate. oricum, motocicletele noastre sint diferite in multe feluri: alte cauciucuri, poate alte presiuni in ele, eu am arcuri mult mai tari in amortizoarele fata pentru ca sa fie relevant ca la tine nu vobla. si doi, kit de coborire vroiam sa-mi pun oricum, pentru ca acum, cu el montat, mi-e MULT mai usor sa manevrez motocicleta la viteze mici. in plus, cum am mai scris, mi se pare ca Kultul nu arata bine cu spatele ridicat, pentru ca are o codita prea grosolana ca sa-i stea bine asa. daca-i pui ocodita de R1 se schimba povestea, dar eu nu intentionez s-o fac. ce conteaza e ca daca un amarastean are aceeasi problema si cauta pe google "voblaj bandit" poate da peste povestea asta si si-o rezolva si el. de acord ca "pregatirea de iernat" face parte din miturile moto.io am tinut-o in garaj si am mai pornit-o odata la 2-3 saptamani si am lasat-o sa mearga la relanti pana s-a incalzit bine. asa mi-am tinut bateria in viata fara sa apelez la incarcator. (nu am avut nici o problema. daca nu o pornesc toata iarna trebuie sa-i scot bateria, altfel moare. atat...) la iarna am sa o tin intr-o casa la tara unde nu scade sub 0 niciodata... sper. faptul ca ai pornit-o la 2-3 saptamini probabil a facut sa nu ai problemele pe care le-am descris mai sus. cum am zis, nici a mea nu-mi face probleme daca o pornesc la 2-3 saptamini. ia n-o porni tu 4 luni si mai vedem dupa aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 (editat) Caline, pai tocmai asta e ideea. Sa-mi bag, de 4 ani vorbim pe topicul asta de iernat si de 4 ani zicem aceeasi chestie. Daca o pornesti odata la 2 saptamani cate 5 minute nu tre sa redresezi bateria, nu tre sa dai cu gozuri in carburatoate (aditivi si alte celea), nu tre sa golesti sau sa umplii rezervorul, nu tre sa cureti bujii in primavara ........nimic Plus de asta, cum sa nu vrei sa o pornesti iarna din cand in cand, sa ii mai auzi glasul asa cate umpic, sa nu uiti ca ai motor? Faza cu inchis benzina, pus vaselina nustiuunde, gresat pe dracu, umplut sau golit rezervorul, nu mai sunt valabile de la Simson incoace. Promit sa nu mai scriu nimic legat de acest subiect, decat celor nouveniti in randul nostru care cer pareri, celor de 100 de ani cu care am aceasta discutie diaintea erei noastre nu va mai raspund (chit ca acum nu m-ati intrebat ) Iesiti mai ca e vreme buna, nu va ganditi deja la mumificat motoare Editat Septembrie 29, 2010 de alin_barburas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 Eu tin mobra in garaj, nu stiu cand va urma iernatul la mine.. Oricum, cred ca o sa iau bateria in casa si nu vor fi probleme..asa a facut si cel de dinaintea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 (editat) eu nu mi-o tin in oras la iernat si poate sa-mi fie oleaca peste mina sa ma duc sa-i dau o cheie. daca exista o solutie (aditiv sau orice altceva) nu vad de ce sa n-o folosesc. exista discutia asta si pe alte forumuri si parerea pare sa fie ca ajuta. chestii gen pus o lingurita de ulei in cilindri deja mi se par si mie aberatii. singura problema e cu pornitul. a, si un sfat chiar prietenesc, legat de tinutul peste iarna. mare, mare atentie la presiunea din pneuri dupa scosul din iarna. 1 ca e posibil sa fie mult mai frig la prima iesire decit cind ati facut ultima data presiunea in toamna si 2 mai scapa aer. anul asta eu am avut o atmosfera pe ambele pneuri, in loc de 2,2 si 2,5. daca nu ma credeti pe cuvint ca asta face motorul muci scoateti si voi aer pina la o atmosfera si vedeti cum se comporta. ca sa va faceti o idee cum e: voblajul de care v-am zis pare un fleac prin comparatie. Editat Septembrie 29, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 si 2 mai scapa aer. anul asta eu am avut o atmosfera pe ambele pneuri, in loc de 2,2 si 2,5. daca nu ma credeti pe cuvint ca asta face motorul muci scoateti si voi aer pina la o atmosfera si vedeti cum se comporta. ca sa va faceti o idee cum e: voblajul de care v-am zis pare un fleac prin comparatie. Eu nu am avut chiar o atmosfera,ci undeva intre 1,5 si 2 fata de 2.5 kg/cm2 teoretic nu mai stiu exact si era instabila in viraje.Am crezut ca sunt eu de vina,ca am ruginit peste iarna. M-am uitat acum pe un converter de unitati si cred ca atmosfera e unitatea cea mai apropiata de kg/cm2 cum scrie pe bascula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 instabila e putin zis. la orice frinare esti la un pas sa te duci jos, motorul se duce in toate partile. de luat curbe asa nici nu mai zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Banditosul argintiu Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Caline, pai tocmai asta e ideea.Sa-mi bag, de 4 ani vorbim pe topicul asta de iernat si de 4 ani zicem aceeasi chestie. Daca o pornesti odata la 2 saptamani cate 5 minute nu tre sa redresezi bateria, nu tre sa dai cu gozuri in carburatoate (aditivi si alte celea), nu tre sa golesti sau sa umplii rezervorul, nu tre sa cureti bujii in primavara ........nimic Plus de asta, cum sa nu vrei sa o pornesti iarna din cand in cand, sa ii mai auzi glasul asa cate umpic, sa nu uiti ca ai motor? Faza cu inchis benzina, pus vaselina nustiuunde, gresat pe dracu, umplut sau golit rezervorul, nu mai sunt valabile de la Simson incoace. Promit sa nu mai scriu nimic legat de acest subiect, decat celor nouveniti in randul nostru care cer pareri, celor de 100 de ani cu care am aceasta discutie diaintea erei noastre nu va mai raspund (chit ca acum nu m-ati intrebat ) Iesiti mai ca e vreme buna, nu va ganditi deja la mumificat motoare Salutare, Aline. Nu stiu ce te-o apucat. De ce esti asa ursuz si posac? Ce ai bre cu oamenii? Si ce daca vorbesc despre mumificat motoare? N_au voie ca vine un plictisit de Alin care nu- in apele lui! Sa-ti bagi, de patru ani , nu te gandesti ca sunt unii care nu au inca 4 ani de motorism. Si cine naiba merge inapoi la pagina 125 sau nu stiu care, sa vada cum se mumifica motoru' Aline, stiai ca pentru fiecare nou nascut toate bancurile sunt noi? Nu exista "bancuri vechi", si cand cineva spune ca: asta_i veche..... se inseala Hai numa bine, ca am sedinta de dimineata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marmotzell Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 oooook , recunosc ca nu ma asteptam sa aprind o astfel de polemica legata de iernat. Intr-adevar, am mai citit si in alte parti si m-am gandit sa intreb si aici k poate Banditul are nishte puncte tari si nishte puncte slabe (vezi treaba cu pornitul lui Calin, userul ca am inteles ca nu-l chiama asa). Nici eu nu voi avea cum s-o pornesc periodic, si k sa-mi aduc aminte k am motor, o sa-i fac un filmulet inainte de "mumificare". Treaba cu suspendarea rotilor am inteles k e importanta, k sa se evite deformarea anvelopelor. Roata spate se rezolva cu cricul central, sa vedem ce o sa improvizez pentru roata fatza pt k n-am stander :-?. Treaba cu conservatul benzinei (here again valabil pentru cei care o "mumifica" definitiv pentru 3-4 luni) este foarte importanta. Este mai simplu sa ai rezervorul plin cu benzina aditivata, dekt sa stai sa golesti 4 carburatoare, si alea destul de complicate (la minsk era alta treaba ). Altfel, fara aditiv, benzina pe timpul iernii face mazga, care, in functie de kt e de proasta e benzina si de cantitatea de depuneri pe care o lasa, poate duce pana la blocarea jicloarelor, plutitoarelor si asta cred k stiti si voi k e rau!!!. Treaba cu ulei in cilindri (o fi sau nu mit), am intalnit oameni care s-au plans k de la urme de condes care au produs cateva puncte de rugina, frig si altele s-au blocat segmentii, care din nou cred k stiti ca nu e bine. Daca voi ziceti k Banditul n-are probleme am rezolvat problema. N-am nici un surub ruginit deci no grease. Pentru partile feroase voi folosi ceara de polis, pe care n-o mai lustruiesc, o las asa de protectie (nu e ceara, e mai degraba lapte ) ). Mai am o intrebare (repet, motorul va fi tras pe dreapta fara posibilitate de pornire periodica): cum va tineti bateriile in viata? Redresoarele auto sunt bune? Voi aveti incarcatoare inteligente (gel Louis)? Are cineva modelul acela cel mai ieftin (vreo 20 Euro), isi face treaba?? BTW: am o baterie KYMCO cumparata asta primavara, deci n-are decat un sezon, si n-a fost "omorata niciodata" pana acum. Totul pe ea scrie in coreana sau ce o fi aia. Pe capacul de sus scrie "DO NOT OPEN". Inseamna k este fara intretinere??? Data viitoare knd o desfac o sa caut pe net modelul, dar va intreb si pe voi dak aveti idee. Numai bine si da duamne inca cateva zile frumoase de rulat ! la vin fiert!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Intru si eu in discutie: Si eu am avut aproape aceleasi probleme precum Calin in primavara asta, dar a mers mai repede. Io o tin in casa. Nepornita -3 luni. O recomandare (si singura ) ar fi sa fie unse cu wd40 toate mufele electrice si putin spalata. Bateria , am scos-o de pe motor si am tinut-o la caldura (adica casa, nu la pieptul meu ), nu am incarcat-o nu nimic. In primavara a fost ok bateria. Rezervorul era plin cu benzina. Nu pune mana sa-i scoti/faci ceva la bateria aia. Anu asta o sa o comit la fel. Am patit-o si eu de curand cu 1 atm pe fata.. in curbe imi braca ghidonul stanga sau dreapta mult mai usor... de fapt de capul lui. My 2 cents. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 (editat) Ca sa mut un pic discutia in lateral, as vrea sa ii pun niste arcuri progresive si un ulei mai tare in furca. In afara de Calin nu stiu care si-a mai pus asa ceva. Cand i-am zis lu' Bogdan Padure (mecanicul cu multe referinte de bine) despre arcuri progresive, mi-a zis sa nici nu ma gandesc pt ca roata o sa "tzopaie" la franare. Pareri, sugestii, experiente? Editat Septembrie 30, 2010 de sorinbogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Banditosul argintiu Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Eu nu am avut chiar o atmosfera,ci undeva intre 1,5 si 2 fata de 2.5 kg/cm2 teoretic nu mai stiu exact si era instabila in viraje.Am crezut ca sunt eu de vina,ca am ruginit peste iarna. M-am uitat acum pe un converter de unitati si cred ca atmosfera e unitatea cea mai apropiata de kg/cm2 cum scrie pe bascula. Salve, Dane. 1 kg/cm2 = 0.968 atm = 0.981 bar 1 atm = 1.033 kg/cm2 = 1.013 bar 1 bar = 1.02 kg/cm2 = 0.987 atm. Numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Eu nu am vrut sa nasc o polemica cu rugina, insa am avut o pata de rugina si care lasata s-a amplificat peste iarna. Altfel spus locul abia se vedea ca sare un pic vopseaua, cand am scos-o deja se vedea ruginica . Am pus vaselina pana ajung s-o rezolv! Atentie, conteaza MEDIUL in care o tineti. Un bun amic, pe care Calin il stie foarte bine (octav) si-a lasat motorul in garaj cu husa pusa, iar la 2 saptamani cand a ridicat-o (husa), motorul era UD TOT! Facuse condens, dar masiv! Puneam mana pe motor, printre cilindri, si o scoteam uda! Benzina...eu nu fac plin pentru ca primavara realimentez. Am constatat o chestie chiar anul trecut, deci nu primavara asta. Am lasat banditul cam cu 1/2 rezervor. Am mers cu motorul cativa zeci de km pana am realimentat si permanent am avut impresia ca motorul nu toarce cum trebuie. Am zis ca tine de obisnuinta, ca nu condusesem demult, insa si anul asta, pana cand am alimentat am patit-o la fel. Nu vreau dau cautari care mai de care pe google ca sa vin cu probe ca benzina se "decalibreaza" in timp...mai ales ca vorbim de 3-4 luni. Ba la mine a stat din 4 oct pana in 20 aprilie, ceea ce inseamna cam 6 luni Problemele lui Calin le patesc si eu. Doar la prima pornire, primavara. Cred ca tine si de pompa aia de vacuum care trage benzina, tine si si de faptul ca "rezervoarele" carburilor se golesc si sunt uscate ... anul trecut am dat vreo 4-5 chei pana a pornit, anul asta cam 8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Ca sa mut un pic discutia in lateral, as vrea sa ii pun niste arcuri progresive si un ulei mai tare in furca. In afara de Calin nu stiu care si-a mai pus asa ceva. Cand i-am zis lu' Bogdan Padure (mecanicul cu multe referinte de bine) despre arcuri progresive, mi-a zis sa nici nu ma gandesc pt ca roata o sa "tzopaie" la franare. Pareri, sugestii, experiente? cum adica arcuri progresive, cum se comporta alea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 nu topaie nimic. imbunatatirea e clara. arcurile aftermarket vin cu ulei mai tare, optional. de exemplu cele Hagon (UK). iar cele Wurth (nemtesti) au, instructiuni pe site unde-ti explica ce fel de ulei sa pui (tot 15W parca). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Ai fost nevoit sa pui o frana brusca si foarte puternica de cand ai arcuri progresive ? Eu am vazut o topaiala din aia pe un hornet la o frana incredibil de puternica ( din weelie i se terminase drumul si a trebuit sa puna roata jos si frana ).. si in loc sa alunece cauciucul a inceput sa topaie roata. - nush daca o fi bine au ba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 cum adica arcuri progresive, cum se comporta alea ? Spirele intr-un capat sunt mai dese iar in celalalt mai rare. La noi la bandit cam "plonjeaza" furca in momentul in care franezi. Arcurile astea impiedica fenomenul, in sensul ca de ce se comprima mai mult furca, d-aia se intareste mai tare. Sper ca a inteles cineva ceva din ce am zis p-aici. Mesaj completat Spirele intr-un capat sunt mai dese iar in celalalt mai rare. La noi la bandit cam "plonjeaza" furca in momentul in care franezi. Arcurile astea impiedica fenomenul, in sensul ca de ce se comprima mai mult furca, d-aia se intareste mai tare. Sper ca a inteles cineva ceva din ce am zis p-aici. http://www.louis.de/_20a87d0734371fca16ce8...tnr_gr=10045856 Uite asa arata astea de la louis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vulturul Cu Dinti Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 (editat) SAlutare, As vrea sa-mi fac banditul alb perlat. Cred ca are forme frumoase care pe negru nu sunt puse in evidenta! Am facut aici o simulare... si cu ceva carbon fiber pe ici pe colo Ornamentul din dreapta sus l-as trage pe lungimea aripii, a rezervorului si un pic pe coada. In stil Cafe racer. Ce parere aveti? Cum vi se pare? Jenti albe sau negre ? Referitor la arcuri progresive, intrebam si eu cu ceva timp in urma, daca stie cineva ce fel de arcuri sunt in furca Bandit 650 K8. Am intrebat la Motorteam si-mi spuneau ca ar fi progresive de ceva ani incoace, dar as vrea info din gura cuiva care a desfacut sau vazut cu ochii lui. Editat Septembrie 30, 2010 de Vulturul Cu Dinti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Sal. arata bine banditu` alb. Am si eu o intrebare. Culoarea (care e in acte) de ce e data, de cadru sau de restul componentelor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.