Sari la conținut

Transformarea unui NX650 in Hard-Enduro


Xomin
 Share

Postări Recomandate

Topicul l-am creat pentru a arata evolutia mobrei mele din touring-enduro in hard-enduro si pentru a mai cere cate un sfat.

 

asa arata inainte:

3428299397_d3d078eb9f.jpg

 

iar incepand de azi:

3525799310_97d899bbb4_o.jpg

3525799142_8e8e8e8861_o.jpg

 

 

Prima zi de munca: dat jos carenele de pe fata, farul, izolat kilometrajul (pana il scot de tot), dat jos scaritele de pasager, ancorat rezervorul provizoriu de cadru

 

ce se mai poate da jos de pe ea?

 

ce cauciucuri s-ar potrivi pe dominatorul meu pentru un hard enduro? - in carte are 180 kg, la sfrasitul transformarii probabl va ajunge la 160

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

163 kg la gol, plus 2L ulei, plus benzina, vine cam vreo 176kg gata de drum. Apropo, cu carene + far + suport, ce faci? Stiu pe cineva care cred ca ar fi interesat de ele, eventual la schimb cu un far de enduro + diferenta, ca tot am vazut ca iti cauti :eek: Ai putea sa ii dai jos tobele, care sunt FOARTE grele. Cauta cineva niste tobe zilele astea (vezi tocipu de domi-uri). Le inlocuiesti cu ceva mai gol (dar e investitie asta). Macar le chiuretezi si tot mai scapi de vreo 5 kile pe spate.

 

Totodata cred ca ar fi mai bine sa iti polizezi un pic cele doua carene laterale spate, in punctul in care ar atinge toba in caz de cazatura. Bucatica aia curbata din spate nu face decat sa rupa si restu carenei, care altfel n-ar avea nimic. Pentru detalii, iti stau la dispozitie :D

 

Cat despre gume, sunt tentat sa dau sfaturi de cauciucuri enduro-touring (TKC80), care insa nu se comporta deosebit de bine in hardul de care vrei tu sa te tii :)

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

163 kg la gol, plus 2L ulei, plus benzina, vine cam vreo 176kg gata de drum. Apropo, cu carene + far + suport, ce faci? Stiu pe cineva care cred ca ar fi interesat de ele, eventual la schimb cu un far de enduro + diferenta, ca tot am vazut ca iti cauti Ai putea sa ii dai jos tobele, care sunt FOARTE grele. Cauta cineva niste tobe zilele astea (vezi tocipu de domi-uri). Le inlocuiesti cu ceva mai gol (dar e investitie asta). Macar le chiuretezi si tot mai scapi de vreo 5 kile pe spate.

 

Totodata cred ca ar fi mai bine sa iti polizezi un pic cele doua carene laterale spate, in punctul in care ar atinge toba in caz de cazatura. Bucatica aia curbata din spate nu face decat sa rupa si restu carenei, care altfel n-ar avea nimic. Pentru detalii, iti stau la dispozitie

 

Cat despre gume, sunt tentat sa dau sfaturi de cauciucuri enduro-touring (TKC80), care insa nu se comporta deosebit de bine in hardul de care vrei tu sa te tii

 

din piese momentan nu vand pentru ca e si de vanzare iar eventual le dau noului propietar :eek:, dar daca o pun la punct o sa scot ce am in plus la vanzare

 

tobele - ma gadesc sa le inlocuiesc cu ceva mai usor si mai zgomotos :) sau sa le golesc (nu ma pricep la astea, nu am mai umblat la tobe) - sti vreun mester care sa faca toata operatiunea dintr-o bucata (adica intr-o zi)

 

carenele laterale sunt foarte rezistente - se sparg doar daca dai cu ele in roca altfel sunt destul de rezistente si protejeaza pe o parte bateria de o eventuala ploaie

 

de tkc80 nici nu vreau sa aud - nu le pun nici macar pe gs - momentan o sa pun mitas e09, sunt mai vechi, la momentul respectiv nu mi-au placut dar poate o sa am o alta parere despre ele acum thinking-020.gif - insa pe viitor vreau ceva dedicat macadam + noroi + iarba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Isi mai facuse si CheluRebel Dominatorul de HARD. Mansoane ca ale lui nu vor mai exista vreodata. :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din piese momentan nu vand pentru ca e si de vanzare iar eventual le dau noului propietar :eek:, dar daca o pun la punct o sa scot ce am in plus la vanzare

 

carenele laterale sunt foarte rezistente - se sparg doar daca dai cu ele in roca altfel sunt destul de rezistente si protejeaza pe o parte bateria de o eventuala ploaie

Eu iti propuneam un schimb in sensul in care eu mi-am pus pe al meu far de care vrei tu, dar vreau sa-l reconstitui. Tu vrei ca al meu, eu vreau ca al tau :) In cazul in care te hotarasti sa renunti la partea din fata (carene fata - langa rezervor, masca far, far, suport bord, eventual melc), ai client sigur :D

 

Cam asa arata al meu acum:

post-33842-1242161663_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu niste sugestii care o sa te scape de niste kilograme:

- inlocuieste tobele originale cu una singura din carbon (sunt baieti in Bucuresti care fabrica)

- inlocuieste rezervorul original cu unul Acerbis din plastic (mult mai usor)

- renunta la portbagajul de metal

- pune-i aripa de plastic Acerbis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu niste sugestii care o sa te scape de niste kilograme:

- inlocuieste tobele originale cu una singura din carbon (sunt baieti in Bucuresti care fabrica)

- inlocuieste rezervorul original cu unul Acerbis din plastic (mult mai usor)

- renunta la portbagajul de metal

- pune-i aripa de plastic Acerbis

multam de sfaturi

 

 

urmatorul pas este alegerea unei masti

 

am urmatoarele variante:

 

APICO ALIEN BLACK - 85 Lei fara transport (transportul va mai costa intre 60 si 100 lei)

3a42_1.JPG

 

si

 

UFO Oregon - 280 Lei (cu transportul inclus)

PF01695_268_123.jpg

 

 

eu am o nelamurire, la ITP-ul din toamna imi va trebui o masca cu semnale sau merge si una fara semnale ?!?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

garantat ai nevoie de semnale, indiferent ca sunt pe masca sau normale. daca apelezi la spaga, relatii pentru ITP, uita de semnale.

ca si alegere pt. far, recomand UFO Oregon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam de sfaturi

 

 

urmatorul pas este alegerea unei masti

 

am urmatoarele variante:

 

APICO ALIEN BLACK - 85 Lei fara transport (transportul va mai costa intre 60 si 100 lei)

3a42_1.JPG

 

si

 

UFO Oregon - 280 Lei (cu transportul inclus)

PF01695_268_123.jpg

 

 

eu am o nelamurire, la ITP-ul din toamna imi va trebui o masca cu semnale sau merge si una fara semnale ?!?!?!

Din cate stiu eu, primul far nu este omologat, insa al doilea da. Mergi pe varianta a doua, parerea mea. Iar semnale chiar nu sunt o problema sa-ti montezi pt ITP. Eu mi-am luat cu 33 de lei o pereche de semnale cu becuri de 21W pe care le-am montat foarte usor chiar pe elementele de prindere din plastic ale mastii (respectiv niste distantiere livrate impreuna cu farul). Iesi mai ieftin decat cu spaga (parerea mea :eek: ) Asta ca sa nu mai spun ca le poti monta (in acelasi mod) pe cele originale :)

 

Daca ai nevoie de doua maini dibace, in limita timpului disponibil te pot ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- inlocuieste rezervorul original cu unul Acerbis din plastic (mult mai usor)

- renunta la portbagajul de metal

Nu cred ca vei putea gasi un rezervor Acerbis specific pentru modelul asta. Eu caut de o luna non-stop si nu se gaseste. Ai putea adapta unul de la model mai vechi (poti lua cam cu 300$ unul nou pt model 88-91) sau de la un XR250-XR650 (noi vreo 300e, SH se gasesc), dar nu se vor mai potrivi plasticele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu, primul far nu este omologat, insa al doilea da. Mergi pe varianta a doua, parerea mea. Iar semnale chiar nu sunt o problema sa-ti montezi pt ITP. Eu mi-am luat cu 33 de lei o pereche de semnale cu becuri de 21W pe care le-am montat foarte usor chiar pe elementele de prindere din plastic ale mastii (respectiv niste distantiere livrate impreuna cu farul). Iesi mai ieftin decat cu spaga (parerea mea :eek: ) Asta ca sa nu mai spun ca le poti monta (in acelasi mod) pe cele originale :)

 

Daca ai nevoie de doua maini dibace, in limita timpului disponibil te pot ajuta.

 

 

o sa raman la ufo cu semnale incluse ... mai stau o saptamana sa ved ce mai apare pe ebay, referitor la ajutor nu pot decat sa iti multumesc dar eu nu stau in bucuresti ci la vreo 30 km :P ... insa o sa vreau sa ajung cu dominatorul prin iulie in buc (sa umblu si la carburator, nu am umblat niciodata la el) poate ne italnim sa schimbam o parere una alta

 

in caz ca nu o sa il mai vand o sa tin dominatorul pentru hard enduro poate ne intalnim la o iesire prin munti :D

 

 

@switch stai cu ochii pe ebay ca sigur apare ceva

Editat de p.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dc vrei sa faci din asta hard-enduro, mai bine il vinzi si iei altul mai usor. si la 160kg e foarte greu, pe unele urcari o sa o ia inapoi din cauza greutatii, chiar daca ai cauciucuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai ce am cumparat de pe ebay masca oregon 60 lire cu tot cu transport - o voi vopsi in negru cand va sosi (probabil ca luni)

3545360738_a04b774b5d_o.jpg

 

am gasit si aripa de cros noua ufo la 22 de lire cu transport inclus - mai astept poate gasesc ceva mai ieftina prin tara second hand

 

maneta de frana am gasit la 4 lire frara transport - in tara am gasit la 15 euro tot fara transport :P

 

am gasit si niste baieti pe aici pe la mine care se pricep la confectionat crash-baruri (si sunt ieftini :))

 

@ser79ban - frumos dominator, dar vad ca are rezervorul zgariat :D cu siguranta ca trebuie pus crashbar - daca nu de protejat la impact macar pentru atenuarea impactului cu rezervorul

 

@TheIceman nu vreau sa fac uphill cu ea, dar fiind mai usoara o poti manevra mai usor prin noroaie si prin alte locuri unde e nevoie sa tragi de ea :D

Editat de p.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce dai jos din fatza cred ca vei economisi vreo 5-7 kg. Daca schimbi tobele, inca vreo 5-7kg. Per total nu sunt sigur ca vei putea sa aduci mobra sub 145kg. Asta si faptu ca e dstul de groasa si butucanoasa nu cred ca te va ajuta prea mult in noroi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce dai jos din fatza cred ca vei economisi vreo 5-7 kg. Daca schimbi tobele, inca vreo 5-7kg. Per total nu sunt sigur ca vei putea sa aduci mobra sub 145kg. Asta si faptu ca e dstul de groasa si butucanoasa nu cred ca te va ajuta prea mult in noroi :D

 

 

sunt constient ca nu se compara cu o mobra de cross (cam ce ai tu la semnatura) insa o mobra de cross sanatoasa costa cel putin 3-4000 euro iar pe mine nu ma va costa mai mult de 250 lire sa modific dominatorul - oricum pentru mine dominatorlu nu e prea greu (invatat cu gsu de 230 kg)

 

o iesire soft de tot :)

 

pentru mine singurele puncte unde mai am intrebarii sunt:

 

ce fel de cauciucuri sa ii pun? un raport bun intre cost/performanta - am un set de mitas e09 dar nu imi place aderenta

si cum sa ii fac crash barul ? sa fie usor, flexibil, sa protejeze rezervorul - am de gandit aici :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce fel de cauciucuri sa ii pun? un raport bun intre cost/performanta - am un set de mitas e09 dar nu imi place aderenta

 

Nu stiu ce "hard enduro" vrei sa faci tu, dar poti sa incerci Pirelli MT 21. Sunt putin mai scumpe ca Mitas-urile, dar tin aproape dublu. Au aderenta mai buna pe camp si surprinzator de buna pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultimele poze cu ea dupa ce i-am pus aripa cross si masca (far + semnale) :D ... urmatoarele pe lista nu neaparat in ordine cronologica sunt: modificare toba (din doua sa raman la una); confectionare/cumparare inaltatoare ghidon, crash bar (ca arata ca asta de la min. 4) ... deocamdata atat :)

 

3572965460_b28b2afbc4_b.jpg

 

3572159167_5147b01c7d_b.jpg

 

3572159529_82b8b3acc5_b.jpg

 

3572966880_0a071d0784_b.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu ai probleme la turatii mari? In mod normal la ce aripa i-ai pus, nu prea mai ajuge aerul cum trebe la priza...

 

Car despre crash-bar-urile alea... nu sunt sigur ca ai unde sa le prinzi sus.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei sa mai dai jos ceva kg? Scapa de tobele alea, fa-i adaptare la galerie si pune numai una, evident racing :rock:

 

Din aluminiu sau carbon eventual, sa fie cat mai redusa. Mai jos e rezervorul Acerbis pe care tu tre sa-l cauti si sa-l pui. Credeam ca vrei sa-l faci usor, te-apuci sa-i pui crashbars? Suportul de topcase nu-l dai jos?

 

tank_nx_650-95.jpg

 

Nu ai probleme la turatii mari? In mod normal la ce aripa i-ai pus, nu prea mai ajuge aerul cum trebe la priza...

 

Ai mare dreptate. Cred ca se poate rezolva usor problema prin decuparea aripii dupa modelul celei de pe Yamaha TT-R 600 (vezi foto). Sau a doua varianta, poti sa o scurtezi pur si simplu.

 

post-11474-1244499180_thumb.jpg

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am interesat de tobe si m-ar duce pe undeva pe la 70-90 euro

 

aripa nu a-s taia-o deocamdata, vreau sa vad cum se comporta

 

crashbarul il voi prinde de cadru, insa nu o sa fie ceva rigid ci flexibil, in caz de cazatura sa preia din zarieturile rezervorului - uitate in filmuletul ala - nu vor cantari mai mult de 3-4 kg insa imi vor proteja rezervorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...