Jump to content
Sign in to follow this  
metaxa

Yamaha FJR 1300

Recommended Posts

Salutare,

Mai jos o comparatie f pe scurt intre cele 2 generatii, de fapt o enumerare a diferentelor de la generatia a doua:

- oglinzi restilizate (usor mai estetice dupa parerea mea);
- bord restilizat (parere personala - ceasurile din a doua generatie chiar arata mai bine decat Gen I dar e chestie de gust); nu stiam ca Gen I nu are indicator de treapta viteza insa cert e ca la Gen II computerul (consum instantaneu sau consum mediu sau temperatura exterioara) este in echiparea standard;
- la Gen II ABS este standard oferit
- Gen II are bascula spate cu f putin mai lunga (~2cm) pentru o mai buna stabilitate si pentru a preveni ridicare pe o roata la demaraje f agresive 'solo';
- Gen II are grupul conic final cu un usor mai 'lung' (un dinte in plus la coroana) pentru un mers mai 'deturat' si un consum insesizabil mai mic (practic Gen II are ~150 rot/minut mai putin la 160km/h decat Gen I);
- scaritele spate la Gen II sunt asezate mai jos si usor mai departate pentru un confort imbunatati al pasagerului;
- guri de aerisire la carene restilizate si ajustabile la Gen II; teoretic in cele 2 pozitii de reglare la Gen II se obtine o dirijare a aerului cald din carene pe langa rider sau departe de el insa, since, nici eu si nici alti posesori nu au sesizat diferente notabile intre cele 2 pozitii;
- faruri si stop restilizate - personal prefer dpdv design Gen II si la capitolul asta;
- frane combinate la Gen II - maneta actioneaza 6 din cele 8 pistonase fata iar pedala actioneaza etrieul spate pe prima jumatate de curs si, in plus, si ultimele 2 pistonase de pe fata in ultima parte a cursei (la apasare mai ferma a pedalei);
- sa rider reglabila pe inaltime (2 pozitii) la Gen II;
- ghidon ajustabil fata/spate (3 pozitii) la Gen II.

Cam astea mi-au venit in minte pe fuga - cert e ca 'inima' = motorul si cutia sunt neschimbate intre cele 2 generatii (de fapt exista o usoara modificare la catalizatoare la Gen II - motiv pentru care se incadreaza la Euro 2).
Referitor la alegere - diferentele sunt in primul rand de ordin estetic; ca fiabilitate - prima generatie a avut 2 probleme importante: senzorul de acceleratie (se schimba gratuit prin 'official recall' la un dealer autorizat Yamaha). A doua problema, mult mai grava, este cea referitoare la jocuri in ghidurile de supapa. Problema referitoare la supape apare in 99% din cazuri inainte de 25.000km (este cauzata de simeringuri prea stranse pe cozile de supapa care 'sterg' tot uleiul iar coada lucreaza in ghidul de supapa 'pe uscat' si in timp isi face joc). Problema cu supapele s-a manifestat in special la modele f vechi (2001-2003). In general cand cauti fiabilitate la un model este bine sa cumperi din cele care sunt fabricate chiar inainte de lansarea face-liftului; pe langa un pret foarte bun obtii si un model care a fost 'vindecat de bolile copilariei' :).
Problemele principale care pot aparea la unele modele Gen II sunt: legaturi la masa sensibile - se folosesc niste piese de otel oxidabil din pacate la distribuirea legaturilor la masa. Pentru asta nu stiu sa exista recall pentru inlocuirea gratuita insa acele conexiuni fie se pot desface destul de usor, curata si unge cu o vaselina dielectrica pentru a preveni oxidarea (sau chiar imbracarea legaturii in silicon pentru a nu intra umezeala), fie se poate comanda din USA un cablaj imbunatatit care se potriveste perfect pe cablajul OEM (cu mufe originale Yamaha) - pe mine m-a costat vreo 50$ parca. O alta problema care poate aparea in timp este tot de electrica - butucul de contact are contactele usor subdimensionate si mai ales la cele care au si accesorii mari consumatoare de curent montate fara releu (faruri suplimentare, manere incalzite, sha incalzita etc) pot aparea oxidari/topiri ale plotilor din butuc. Si asta am prevenit-o foarte simplu comandand din USA un releu cu cablaj original care muta curentul din butuc prin releu (a costat parca 70$ sau ceva de genul) si elimina orice risc legat de butucul de contact..

Oricum pentru cei din Bucuresti recomand cu caldura service-ul Yamaha (MotoDynamics) - au un mecanic foarte iscusit si cu care va puteti sfatui etc si nu au tarife prohibitive...

Bafta la achizitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor o intrebare: cat consuma mobrele voastre la drum - oras, mers intins, solo, cu pasager bagaje?

Cam face cu ochiul FJR-u ca un potential upgrade in viitor la CBF, si am zis sa ma mai intersez inainte ce si cum :)

 

@cocoon mersi de info m-ai scutit de cateva ore de citit in stanga si in dreapta!!! :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Nu stiu din ce motiv pentru a doua oara consecutiv am pierdut abonarea la topicul asta, deci nu am mai primit nici notificari :(

 

Revenind la intrebarea de mai sus despre consum iti pot raspunde partial (99% din drumuri sunt in afara orasului si cu pasager, deci nu iti pot da detalii despre consum solo sau oras):

 

5.6-6.2 la drum intins (mers cam cu 100 in localitati; 140-160 in afara cu varfuri de 180); la mers sportiv pe drumuri virajate cam 6.5-6.7 (mers mai in 'ture'); in concediu pe autostrada incarcat cu aproape 40kg de bagaje a sarit de 7 (7.1-7.2) la mers 160-180...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ...cam grabit colegu :P

deci se confirma ce am mai citi pe review-le din starinatati. Am zis ca vreau sa aud de la posesori nu de la reclame.
Eu in general tin limita de viteza...deci viteza de croaziera e cam 90-110 in afara localitatilor.
5.6 nu e consum rau luand in considerare ca in aceleasi conditii... pasagera+bagaje si CBF-u tot acolo consuma.

ca fiabilitate cum se tine? Pana acum am avut numa mobre pe carburator care in principiu ca la 2-3 ani au nevoie de curatenie si sunt fiabile. FJR e pe injectie.
Am avut yamaha...si pot sa zic ca a fost "bullet-proof" cum se spune, deci ca si marca nu am dubii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Despre fiabilitate scrisesem detaliat intr-un al doilea topic despre fjr1300 de aici de pe forum dar vad ca a disparut in 'neant' topicul :(


Ca orice motocicleta - are si FJR-ul hibele lui:


1) Generatia I (2001-2005): posibile probleme la senzorul de pozitie acceleratie (se schimba gratuit la Yamaha cu model imbunatatit de senzor); a doua problema - mai grava - probleme la ghidurile de supapa - cauzeaza treptat jocuri si zgomote ale supapelor. Problema a aparut doar la anumite modele din Gen I din cauza folosirii unor simeringuri de supapa prea etanse care impiedicau uleiul sa unga coada supapei. Acest tip de problema aparea, daca era cazul, inainte de 20.000km - deci daca iei un motor cu mai multi km ai scapat de problema (adica nu se numara printre cele afectate);


2) Generatia a II-a (2006-2013): posibile probleme cu unele legaturi la masa care se oxideaza (destul de usor de rezolvat sau prevenit de un electrician prin racordarea suplimentara a unor fire la masa motocicletei). Posibile probleme cu butucul de contact usor sub-dimensionat mai ales pentru cei care monteaza accesorii electrice gen manere incalzite, faruri suplimentare, sa incalzita etc - se rezolva sau previne destul de usor de un electrician prin montarea unui releu de protectie dupa butucul de contact (pentru a micsora curentul care trece prin contactele din butuc).


3) Despre Generatia a III-a si Gen 3 facelift nu m-am documentat.


Mai jos lista de piese schimbate de mine in 97.000km (moto achizitionat de nou la 0 km):


- placute frana spate - primul set la 33.000km si al doilea la 70.000km

- placute frana fata - 72.000km - mi se pare o durata de viata foarte mare pentru placutele OEM (si nu merg cu moto 'batraneste')

- montat releu butuc contact si dublat legaturi masa pentru a preveni problemele mentionate mai sus;

- 50.000km - verificat joc supape, curatat corpuri acceleratie;

- 95.000km - verificat joc supape, curatat corpuri acceleratie si schimbat intinzatorul de lant distributie (nu facea probleme - l-am schimbat preventiv fiindca tot se umblase la supape; la modele 2006-2007 poate incepe sa faca mici zgomote la relanti pe la 100-150.000km - daca e cazul se recomanda inlocuirea preventiva cu modelul revizuit de intinzator - cost ~70E)

- anvelope, ulei, filtre, bujii, antigel, lichid frana/ambreiaj bineinteles;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topicul nu s-a pierdut in neant, el se afla la sectiunea Motocicleta mea. /index.php?/topic/688436-yamaha-fjr-1300-a/

Si un alt topic facut de mine. /index.php?/topic/729768-fjr-ul-1300-nu-e-motocicleta/

Ultimele postari is de prin 2015 :)

 

partea buna ca daca lumea nu sta pe forum sa tot discute de probeleme, inseamna ca mobrele tin bine si lumea mai bine se da pe curbe in loc sa piarda timpu pe forum :D

 

anu acesta sigur nu o sa mai schimb mobra, dar daca cumva careva e prin Timisoara sa dea un semn... dau o bere sa vad si eu live cum stau pe un FJR... poate e prea inalt sau nici nu-mi place pozitia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi prea inalta daca ai 1.60 cm, daca ai peste iti vine bine. Dintre sport touringuri este cea mai joasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

partea buna ca daca lumea nu sta pe forum sa tot discute de probeleme, inseamna ca mobrele tin bine si lumea mai bine se da pe curbe in loc sa piarda timpu pe forum :D

 

 

 

Daca te preocupa partea de fiabilitate arunca o privire aici referitor la km parcursi:

http://www.fjrforum.com/forum//index.php/topic/126374-fjr-mileage-milestones/page-1

 

Baietii astia chiar merg cu motoarele comparativ cu noi. Apar destul de multi cu peste 200.000miles (320.000km) cu motor original; recordul este de 395.000miles (635.000km) cu un motor - asta chiar e record.

Unii dintre cei de mai sus posteaza si lista de componente schimbate in intervalul in care au acumulat acei km - mi-au parut de bun simt.

 

 

Poate fi prea inalta daca ai 1.60 cm, daca ai peste iti vine bine. Dintre sport touringuri este cea mai joasa.

 

Inaltimea declarata la sha nu este intotdeauna relevanta. In cazul meu am fost surprins cand m-am suit pe FJR si, desi conform cifrelor de inaltime sha si inaltime proprie (1.83) ar fi trebuit sa ajung lejer cu picioarele jos - totusi shaua mai lata decat la alte motociclete ma forta la o pozitie mai 'cracanata' la manevrele de parcare (lucru care echivaleaza cu o pozitie mai inalta a sheii). Lucrurile s-au inrautatit la mine cand am modificat si garda la sol (am ridicat motocicleta cu ~2.5cm pentru a nu mai atinge cu scaritele si cricurile in curbe). Cu toate astea e o chestiune de obisnuinta, dupa cateva manevrari ale motocicletei te obisnuiesti cum sa pui talpa mai ferm pe asfalt pentru a evita eventuale probleme.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te preocupa partea de fiabilitate arunca o privire aici referitor la km parcursi:

http://www.fjrforum.com/forum//index.php/topic/126374-fjr-mileage-milestones/page-1

 

Baietii astia chiar merg cu motoarele comparativ cu noi. Apar destul de multi cu peste 200.000miles (320.000km) cu motor original; recordul este de 395.000miles (635.000km) cu un motor - asta chiar e record.

Unii dintre cei de mai sus posteaza si lista de componente schimbate in intervalul in care au acumulat acei km - mi-au parut de bun simt.

 

 

 

Inaltimea declarata la sha nu este intotdeauna relevanta. In cazul meu am fost surprins cand m-am suit pe FJR si, desi conform cifrelor de inaltime sha si inaltime proprie (1.83) ar fi trebuit sa ajung lejer cu picioarele jos - totusi shaua mai lata decat la alte motociclete ma forta la o pozitie mai 'cracanata' la manevrele de parcare (lucru care echivaleaza cu o pozitie mai inalta a sheii). Lucrurile s-au inrautatit la mine cand am modificat si garda la sol (am ridicat motocicleta cu ~2.5cm pentru a nu mai atinge cu scaritele si cricurile in curbe). Cu toate astea e o chestiune de obisnuinta, dupa cateva manevrari ale motocicletei te obisnuiesti cum sa pui talpa mai ferm pe asfalt pentru a evita eventuale probleme.

Bafta.

Na vezi.... daca la 1.83 ai avut probleme eu cu 1.75 posibil sa nici nu ajung :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit, a mers cu a mea si un amic de 1.70 chiar si asa inaltata - daca pune cu nadejde varfurile/talpile pe pamant se descurca. Si sa ne gandim ca fjr a fost gandit in primul rand pt japonezi (pentru inaltimea lor au gandit si parbrizul OEM total subdimensionat) - daca ajung ei e ok si pentru noi ;)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,eu am 1.65-1.67 m cam asa,ma bate un gand,dar inainte sa imi fac vise si sa renunt la ideea se a trece la fz1 fazerde la fz6 ,as vrea sa stiu daca e cineva dispus din bucuresti sa ma lase sa ma urcsi eu pe al lui fjr 1300.as fi recunoscator.

Edited by sonyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://cycle-ergo.com/

 

aici poti sa testezi orice motor cu aproximatie... asa am vazut si eu ca as cam ajunge...nu chiar cu toata talpa.

Ne precis, totusi e un simulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara!

Va rog care este consumul real pt FJR1300 inainte de 2006 si dupa..(am inteles ca un 2006 s.a umblat la cutie) pt mers normal, 120-140 si pt fuga pe autostrada.

m.ar interesa unul mai vechi(cam de 10 ani)

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara!

Va rog care este consumul real pt FJR1300 inainte de 2006 si dupa..(am inteles ca un 2006 s.a umblat la cutie) pt mers normal, 120-140 si pt fuga pe autostrada.

m.ar interesa unul mai vechi(cam de 10 ani)

Multumesc!

Generatia I, 2005 ABS, 5,4 mers 100-140 solo, aprox. 6 intre140-160, sare de 6 peste 160, pe serpentine tras tare cu tobele pe asfalt ajunge si la 11

» Post actualizat in 09 Sep 2016 07:36

Apropo, cocoon, abia mi-am achizitionat un kit de inaltare cu 3 cm ca mai am un pic si gauresc tobele :). Cu kitul tau s-a modificat ciclistica motocicletei? Daca da, in bine sau rau?

» Post actualizat in 09 Sep 2016 07:57

O imagine din vara asta, Coasta Dalmata, Croatia!

post-40638-0-57386200-1473407784_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

E cineva din Bucuresti posesor de FJR? As fi curios sa vad cum stau pe ea.

Intentionez sa achizitionez una, dar din pricina unor probleme medicale la genunchi trebuie sa fiu foarte atent cu pozitia in sa.


multam fain!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare,


Pentru a n-a oara din nu stiu ce motiv forumul nu imi trimite notificare de update pe acest topic desi sunt abonat la el...


Si acum cateva raspunsuri in ordinea intrebarilor:


1) Nu am motorul in Bucuresti pentru cei care ar fi vrut sa stea pe el si sa testeze pozitia; dar in iarna asta posibil sa iau o decizie privind schimbare moto/upgrade si poate il aduc pentru vanzare. Oricum pe amatori ii sfatuiesc sa mearga cu incredere la MotoDynamics (Sos Odai - pe centura - acces dinspre Otopeni) - sunt foarte amabili si ultima data aveau expus un 2016 care nu are modificari la partea de sha/pozitie ghidoane. Modelul pre-2006 nu are shaua reglabila pe inaltime si are pozitia undeva la mijloc fata de cele 2 pozitii ale generatiei 2&3;


2) Consum Generatia a II-a (>2006) in cazul meu (intotdeauna cu pasager): 5.8-6.5 la drum intins (mers cam cu 100 in localitati; 140-160 in afara cu varfuri de 180); la mers sportiv pe drumuri virajate cam 6.5-8.1 (mers mai in 'ture'); in concediu pe autostrada incarcat si cu aproape 40kg de bagaje a sarit de 7 (7.1-7.2) la mers constant 160-180;


3) Despre kitul de crestere garda la sol: intr-adevar, mi-am montat dupa vreo 10.000km pentru a evita contactul ambelor cricuri + tobe + scarite cu asfaltul. Ciclistica nu pot zice ca s-a modificat - un lucru enervant initial a fost pozitia sheii foarte putin aplecata in fata (motocicleta mai ridicata de spate), motiv pentru care la drumuri foarte lungi (peste 1000km/zi) a aparut un noua zona suferinda pe fese :))))) dar m-am obisnuit. Am incercat si pozitia de sha ridicata (cu kitul de inaltare spate deja montat) - ajung in continuare relativ ok cu picioarele jos (1.83m) dar in cazul meu ma deranjeaza shaua inaltata fiindca nu imi mai ajunge parbrizul pe inaltime, asa ca am coborat la loc shaua :( . Oricum dupa ce o ridici de spate trebuie sa te obisnuiesti sa pui piciorul mai ferm in pamant cand opresti/manevrezi prin parcare. Cricul central nu mai ridica asa mult motocicleta insa ridicarea pe central e mult mai usoara (parcata pe cricul central mai raman 1.5-2cm intre roata spate si sol pe cand la garda la sol standard distanta e vizibil mai mare); pe cricul lateral motocicleta va sta mult mai aplecata decat cu garda la sol standard insa nu m-a incurcat cu ceva asta pana acum.


Pentru colegul cu probleme la genunchi - iti pot spune ca si cu shaua coborata picioarele nu stau prea flexate, probabil daca ridici shaua e si mai relaxanta pozitia.

Edited by cocoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa ma asez pe un FJR de 1300 si pentru cei curiosi la 174 cm abia ajungeam jos....doar din varfuri tineam mobra. Asa la stat e ok, dar sa manevrezi pentru o parcare sau ceva nu mai e foarte stabila treaba.
Poate cu bagaje si pasager se mai lasa. Nu stiu in ce pozitie era saua sau arcu din spate.

 

...oricum nu-mi fac griji inca ca nu am bani sa schimb :)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa fac achizitia nu am facut vreun test-drive dar am avut posibilitatea in showroom sa stau pe un FJR. Desi la inaltimea sheii cifrele aratau la fel cu motorul pe care il aveam la acel moment, pe FJR simteam ca nu ajung cu picioarele suficient jos insa motivul era altul: shaua la FJR este mai lata, te obliga sa stai mai cracanat si pierzi putin din lungimea picioarelor. Ideea este ca trebuie sa fii atent la primele drumuri si manevre pana te obisnuiesti cu ea si cu greutatea, apoi este ok. Cel putin asa a fost in cazul meu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am apucat sa ma sui pe vreuna, dar am ajuns la locul faptei si am achizitionat motocicleta! :))

Acum astept sa ajunga acasa si sa ne plimbam in prag de iarna.

post-19969-0-04709700-1479145759_thumb.jpg

Edited by StefanLeonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos! La multi km safe! :)

Edited by cocoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou posesor de fjr 1300din 2002.

Pana acum sunt super incantat de motocicleta. Am un parbriz vario touring mai inalt decat cel din fabrica. Protectia la vant mi se pare cel mai mare avantaj apoi cuplul care-l are motorul, manevrabilitatea(fata de vfr vtec), am impresia ca are centurl de greutate mult mai jos. Am condus motorul cand l-am luat 200 de km la 11 grade si pot spune ca am simtit racoare doar la degetele mainilor putin. Ma puteti ajuta cu sfaturi sau linkuri de unde por sa-mi iau un suport gps, sau daca are cineva de vanzare. De preferat ceva de la ram mount. Multumesc si asfalt uscat

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa-l stapanesti sanatos

e cineva din Bucuresti sa ma lase si pe mine sa incalec un FJR , ma tenteaza rau sa fac o schimbare la anul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...