Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

intrebare : bascula la rd04 are intre cadru si bascula vreun distantier sau saiba de

plastic? ca la mine n-am gasit nik si la f650 aveam.

 

da, exista un distantier intre cadru si bascula, in partea dinspre lant!!

daca spune-i vineri ti-o masuram!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am desfacut o bascula week-endul asta, dar nu am gasit nimic ca in prima poza!!

doar distantierul pe care il ai si tu montat pe bascula

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, cu axul acela nu se mai poate face nimic. O rabotare ulterioara la o cota mai mica cu confectionarea unui pinion corespunzator nu este o solutie, trebuie si cementat si se va uza oricum rapid fiind mai subtire.

Dar deoarece cu axul ORICUM nu se mai poate face nimic, sudarea pinionului este solutia provizorie(1-2 ani). Normal daca pinionul mai tine atita. Se sudeaza electric canelurile de foaia pinionului pe rind. Suduri fierbinti si profunde, nu agataturi. Dupa fiecare sudura ansamblul se raceste complet cu jet de apa de la furtun, asa nu se va decali pinionul si nu se va "duce" simeringul. Cind va fi cazul pinionul poate fi scos relativ usor cu flexul si dalta. Cunosc caz concret care a rezolvat asa, a mai mers un an si din cite stiu a vindut asa motorul, iar noul proprietar a mai mers inca bine merci pina a avut si alte motive sa crape motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, cu axul acela nu se mai poate face nimic. O rabotare ulterioara la o cota mai mica cu confectionarea unui pinion corespunzator nu este o solutie, trebuie si cementat si se va uza oricum rapid fiind mai subtire.

Dar deoarece cu axul ORICUM nu se mai poate face nimic, sudarea pinionului este solutia provizorie(1-2 ani). Normal daca pinionul mai tine atita. Se sudeaza electric canelurile de foaia pinionului pe rind. Suduri fierbinti si profunde, nu agataturi. Dupa fiecare sudura ansamblul se raceste complet cu jet de apa de la furtun, asa nu se va decali pinionul si nu se va "duce" simeringul. Cind va fi cazul pinionul poate fi scos relativ usor cu flexul si dalta. Cunosc caz concret care a rezolvat asa, a mai mers un an si din cite stiu a vindut asa motorul, iar noul proprietar a mai mers inca bine merci pina a avut si alte motive sa crape motorul.

 

 

Sustin si eu parerea colegului Galen cu niste mici rectificari

 

nu suda de nici o culoare pinionul de ax (acolo sant niste jocuri axiale pentru a nu uza prematur axul )

nu suda nici un canel de nici o culoare (foarte greu o sa aflii duritatea materialului tau precum si cel a canelului ) cu atat mai putin continutul de carbon a canelului precum si a axului )

daca vrei sa scoti in final pinionul cu dalta si flexul nu prea cred deoarece pinionul in cel mai rau caz se scoate cu un ciocan de impact invers (poti sa il scoti cu ce vrei tu doar asa iti vei da seama ce jocuri si ce simeringuri strici)

sudura nu se raceste cu apa , iar pentru o sudura cat mai perfecta trebuie aduse ambele piese de sudat la o temperatura egala (sa nu crezi cumva ca e vorba de temperatura ambientala.

 

Nu dau sfaturi pentru ca nu sant fariseu dar daca vrei sa faci o treaba buna si nu in lucru de 3 lei cauta pe e-bay sau pe situri dedicate AT (sant destul de multi italieni care dezmembreaza AT)

 

Spor in toate tu stii cati bani ai si ce cum vrei sa iti repari jucaria.

 

Spor in toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt mmircea:

Mie mi se pare mult mai elegant inlocuirea axului cutiei de viteza. Ma refer la cel in cauza, cel cu pinionul de atac. Este adevarat, trebuie demontat tot motorul. Dar eu zic ca merita munca. O sa trebuiasca scule mai mult sau mai putin speciale (de ex pt demontarea volantei) dar se pot imprumuta sau se poate apela la service-uri. Deasemenea vor trebui inlocuite garniturile de chiulasa. Prin urmare, ca si investitie, va trebui achizitionat axul in cauza, garnituri de chiulasa si timp. Restul garniturilor merg foarte bine confectionate din carton de calendar. Parerea mea e ca o AT merita o astfel de operatie, si nu suduri dubioase si precare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt mmircea:

Mie mi se pare mult mai elegant inlocuirea axului cutiei de viteza.

Vorba unui prieten de-al meu "vorbim vorbe vorbite" ,Pe banii cui sa va face desfacerea si remontarea motorului la loc? te intreb pe tine @andreibelcic, va-ti gindit la citi bani trebe?

@Dracones, inchipueti ca nu-ti permiti sa crapi motorul ,ci doar trebe sa te dai cu fierul, atunci cea mai buna varianta este cea zisa de @Galen si @Criss.

Cind aveam Mobra 50, le sudam pedalele de 3 ori pe an, si tot mergea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as zice ca Africa Twin nu e mobra, asa ca nu merita un asemenea tratament. Ii trebuie schimbata piesa in cauza, ca motocicleta sa isi pastreze statutul de legenda, nu sa o vedem pe marginea drumului, defecta. Cati bani costa daca te lasa in drum? Mai bine facuta bine acasa, si nu ai griji pe drum

Editat de Mociclistu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorba unui prieten de-al meu "vorbim vorbe vorbite" ,Pe banii cui sa va face desfacerea si remontarea motorului la loc? te intreb pe tine @andreibelcic, va-ti gindit la citi bani trebe?

@Dracones, inchipueti ca nu-ti permiti sa crapi motorul ,ci doar trebe sa te dai cu fierul, atunci cea mai buna varianta este cea zisa de @Galen si @Criss.

Cind aveam Mobra 50, le sudam pedalele de 3 ori pe an, si tot mergea.

 

Pai am zis cati bani trebuie: noul ax, garnituri de chiulasa si o bere pt tipul cu cheie pneumatica pt desfacerea volantei.

Pedale nu-i bai sa sudezi. As zice ca sunt accesorii ale motorului. Chiar si asa, sudate bine, nu ar trebui repetata operatia de 3 ori pe an, la nici un tip de mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi ea legenda... o fi ea mandra rau ... da 400 ~ 500 E( cat aproximez eu asa rapid reparatia ) fara mana de lucru ...ax + toate garniturile( is scumpe de tot ...si daca tot e AT ...pai nu merita garnituri noi?...te zgarcesti aici si te trezesti ca curge o garnitura dupa ceva timp) ca efectiv desfaci TOT!!! ...si sigur mai gasesti si altele de schimbat ... + timpul /scule pentru cineva care lucreaza mai mult in weekend la mobra si putin dupa servici daca mai se poate ... ma vad mesterind la o lucrarea dinasta 2 ~ 3 saptamani si asta intrun caz fericit... ca daca deschid si trebe ceva schimbat ce nu am comandat mai stai 2 saptamani sa iti vina piesele.

 

Sudura?...10 E ?...asa cu indulgenta...timp 2 ~ 3 ore cu tot .Nu tine?...ce ai pierdut?aia 10E si 2~3 ore...oricand prima varianta ramane valabila in cazul in care nu merge.

 

O poza cu pinionul care era acolo se poate?Ciudat de ce nu au facut axul mai dur decat pinionul sa se duca acesta si nu axul... ce o fi fost in capul lor...

 

Daca scoti axul ... il vreau :laugh: ...pentru analiza :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, ceva s-a intamplat. Ceva dubios. Poate un pinion de atac cu acelasi nr de moatze la interior dar mai mici, astfel incat juca inainte-inapoi pe ax. Poate un ax aftermarket facut din fier de gratare (putin probabil).

Ca timp de munca in regim hobby, intradevar, este o lucrare de iarna. Dar banii investiti sunt mai putini decat banii pt o alta mobra echivalenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, ceva s-a intamplat. Ceva dubios.

In postul original a scris ce s-a intamplat:

"Nu avea piulita de siguranta si asta a permis pinionului sa miste liber si sa provoace asa ceva."

 

Cert este ca nu putem lua decizia in locul lui mmircea, pentru ca fiecare stie ce are sau nu are in portofel sau in cont

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai axul e vreo 170 de europeni la Onda si setul complet de ganituri cam 100 aftermarket + manopera ... nu-i chiar un capat de tara ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai axul e vreo 170 de europeni la Onda si setul complet de ganituri cam 100 aftermarket + manopera ... nu-i chiar un capat de tara ...

 

 

Exact Sherky,

 

Astea sunt preturile dupa o inspectare a pietii. Eu spun ca e o lucrare care trebuie facuta. Si cum spunea si unul din prietenii de pe forum, apuc sa-i vad matzele. Sper sa nu mai apara si alte surprize...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu recomand schimbarea axului... Dar daca nu sunt bani... Oricum, e nasol.

Sherky, mai poti sa ma ajuti si pe mine cu un set de rulmenti de ghidon?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja suna a sondaj, dar si eu as suda pinionul daca as fi in situatie similara. Daca motorul nu consuma atat ulei incat sa se vada pe bujii sau nu are alte probleme relevante, nu as fi curios ce e inauntru. Nu stiu cum e la RD07 dar la RD04 o tabla cu 2 suruburi de 6 asigura pinionul si prea putin probabil ca lipsa acestora sa duca la o asemeanea uzura. Cel putin o data merita sudat acolo un pinion nou. Cum zicea cineva mai sus. Ce ai de pierdut? Un pinion (uzat, daca mergi ceva cu el), 1 ax (belit), 1 ora de munca si probabil 1 electrod. Si in anglia se practica cu succes din cate am citit pe xrv.org. Unii au schimbat deja mai multe pinioane cu metoda asta si merg f bine in continuare. Fiabilitatea nu cred ca e o problema. (decat daca mergi la sudorul lui Pedros :laugh: ) In alta ordine de idei, pe forumul xrv.org.uk vindea cineva o cutie de viteze intreaga cu axul in stare perfecta. Cerea vreo 100 de euro sau lire. Merita cautat un pic, poate o mai are. Ax nou este pe la nemti la 80 de euro (aftermarket) cat despre garniturile de chiuloasa aftermarket vs. honda se spune ca diferenta de calitate e semnificativa, sa nu spun altfel. Eu ma refer aici la garnituri de CX500, dar nu cred ca nu s-ar aplica si la AT. Succes in orice caz!

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e la RD07 dar la RD04 o tabla cu 2 suruburi de 6 asigura pinionul si prea putin probabil ca lipsa acestora sa duca la o asemeanea uzura.

 

E la fel. Axul acela s-a putut uza doar din cauza unui pinion cu diferente la caneluri fata de canelurile axului. Cu alte cuvinte un pinion facut pe la vreo intreprindere de vreun "meserias" la care masuratorile i-au dat cu virgula...

 

Sfatul meu: sudeaza un pinion. Circula vara asta, bucura-te de motocicleta si la iarna bagi motorul la facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E la fel. Axul acela s-a putut uza doar din cauza unui pinion cu diferente la caneluri fata de canelurile axului. Cu alte cuvinte un pinion facut pe la vreo intreprindere de vreun "meserias" la care masuratorile i-au dat cu virgula...

 

Sfatul meu: sudeaza un pinion. Circula vara asta, bucura-te de motocicleta si la iarna bagi motorul la facut.

 

 

Africana am luat-o pentru un drum lung in vara asta (peste 20.000 km - ma duc si eu in Asia ca tot motociclistul roman) si motorul trebuie sa fie in top shape. Zi de zi calaresc un Dominator, care e la inaltime prin romanica on sau off road. Dar la un drum asa lung, cu bagaje, Africana cred ca e cel mai bun motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alo, domnul cu carenele... Ie gata micii? Hai , nu ne mai tine pe jar... Eu m-am apucat de demontat fatza motorului meu si vreau sa stiu daca ma bazez pe tine sau ma apuc de modelat.

Stie cineva seria rulmentilor de la ghidon, sau macar dimensiunile lor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva seria rulmentilor de la ghidon, sau macar dimensiunile lor?

Asa, repede, in viteza, am gasit codul pe Louis, 39,95 eur cu tot cu protectie si alea-alea

10051209 , valabil pt RD04 si RD07 (dar si la Transalp)

10051209: 47 x 26 x 15 / 47 x 26 x 15 / 2 Staubschutzmanschetten

Am gasit si ceva cote plus instructiuni, tot pe Louis

Cotele

Instructiuni

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrat si eu in panica cu canelurile alea, asa ca am hotarit sa le ung :laugh:

post-4028-1300550850_thumb.jpgpost-4028-1300550858_thumb.jpgpost-4028-1300550843_thumb.jpgpost-4028-1300550826_thumb.jpgpost-4028-1300550807_thumb.jpgpost-4028-1300550834_thumb.jpg

 

Ideea era mai veche, profit de inlocuirea chitului de lant ca sa o pun in practica. Ungere rapida momentan, sa vad cum merge, daca va trebui voi adauga si un strangulator reglabil sau ceva robinet pe conducta. Un rezervor de ulei inghesuit cumva linga acumulator furnizeaza zeama de uns, iar un comutator cu LED de control permite pornirea la nevoie a electrovalvei. Totul este ascuns si departe de jeg si factori mecanici. Nu cred ca a mai facut cineva sistemul asta, sint curios ce rezultate obtin ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici acum nu m-am dat batut cu descifrarea vin-ului motiv pentru care am dat peste asta

http://www.cmsnl.com/honda-xrv750_model1269/ , e util sa gasiti piata pt. care a fost asamblata mobra

 

Mesaj completat

Am intrat si eu in panica cu canelurile alea, asa ca am hotarit sa le ung :laugh:

post-4028-1300550850_thumb.jpgpost-4028-1300550858_thumb.jpgpost-4028-1300550843_thumb.jpgpost-4028-1300550826_thumb.jpgpost-4028-1300550807_thumb.jpgpost-4028-1300550834_thumb.jpg

 

Ideea era mai veche, profit de inlocuirea chitului de lant ca sa o pun in practica. Ungere rapida momentan, sa vad cum merge, daca va trebui voi adauga si un strangulator reglabil sau ceva robinet pe conducta. Un rezervor de ulei inghesuit cumva linga acumulator furnizeaza zeama de uns, iar un comutator cu LED de control permite pornirea la nevoie a electrovalvei. Totul este ascuns si departe de jeg si factori mecanici. Nu cred ca a mai facut cineva sistemul asta, sint curios ce rezultate obtin ;)

asteptam feedback si info pt. lucru manual

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei 15W50 clar, dar de care? Ce parerea aveti? Placutele de frina spate le schimb 2-3 chituri pe sezon. Parca marca ferodo m-au tinut mai mult, au ceva insertie metalica sinterizata. Pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...