Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iarna v-a afectat serios.

GPL pe Africana? Asta mi-ar mai trebui, sa merg cu butelia dupa mine prin padure... Intr-un fel e buna, mai faci cate o omleta. Totusi ma gandesc ca e mai frumos sa merg linistit cu vacutza pe benzina, decat sa ma arunc pe burta in transee daca ma fura peisajul si trantesc dihania, asteptand sa vad daca sare in aer sau nu...

Xenonul de calitate nu se strica atat de usor, asa ca evitati chinezariile. Am bagat motorul prin noroaie, diferite rauri, am spalat-o cu presiune inclusiv pe balasturi, si merg perfect de mai bine de 4 ani. Doar la Basca Chiojdului am mers noaptea la lumina telefonului din cauza unei sigurante la care s-au oxidat contactele, in rest, am facut radiografii cu faruruile. 4300K e cea mai buna temperatura de culoare, pentru ca au albul usor galbui, care bate bine atat pe uscat, cat si pe ceata sau ploaie si asfalt ud. Tot ce sare de 6000K e lumina de OZN, total inutila pe sosea. S-a constat in urma unor studii ca motociclete echipate cu faruri cu lumina galbuie sunt mai bine vazute in trafic de catre soferi. De aceea Philips a creat becurile speciale pentru moto, care au o nuanta galbuie. Si banuiesc ca Philips sunt ceva mai buni la lumini decat chinezii.

Apoi, 1 litru la 100 de km, nu mi se pare un capat de tara. Poti sa elimini litrul in plus consumat, daca mergi ca bunicul, fara sa turezi excesiv, fara demaraje bruste, si nu in ultimul rand mergand la sala sa scapam de burta facuta de la berea cumparata din banii pe care i-am economisit din litrul acela de benzina... Daca era motor de camion, intelegeam sa va plangeti de consum, dar asa... Oricum, sper sa nu fiu prin preajma cand o sa se intalneasca Clujul cu Craiova... Sa vezi atunci discutii referitoare la consum, carburatoare... :)

Referitor la gume, stilul de condus influenteaza foarte mult durata de viata a unei anvelope. De ex, ma uitam la cauciucul lui Galen, si cred ca daca ar conduce mai sportiv pe curbe, guma nu o sa se mai toceasca atat de mult pe mijloc, deci poate ca o sa faca mai multi kilometrii. Dar daca conduce mai sportiv, creste consumul...

CONCLUZIA E CA PIERDETI PREA MULT TIMP CU DETALII, IN LOC SA VA BUCURATI DE DRUM. SAU DE PADURE...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine punctat, bine spus! Ma dau ca o baba cu africana cu 90km/h si scot consumul de 4,3 sau ma bucur de tot ce poate motorul asta in conditii usor mai zapacite si abia daca ajung cu un consum de 5,3. Pentru doar 3-4L in plus, am o zi plina de tot ce poate fi mai fain :-) :moto:

In privinta cauciucului lui Galen am aceeasi parere: uzat neuniform, pe curbe ori o lasa incet ori demaraje violente si franari pe masura cu spatele! Nu cred ca a mers cu anvelopa umflata peste normal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare cu experienta lui. Din punctul meu de vedere doar viteza (guma se inclzeste) si derapajele uzeaza guma. Acuma nici eu nu ma ridic pe o roata si nu fac drift nicaieri si mai ales nu blochez niciodata rotile la frinare. Schimbarea brusca sau neadecvata de viteze inseamna tot derapaj.

Pai a spus putin mai in urma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai a spus putin mai in urma...

 

Boiere cum e vremea pe la voi? Uite Kik si cu mine ne batea gandul sa mergem pe valea Doftanei.poate reusim prin weekend sa vedem cum reusesc sa scap de acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boiere cum e vremea pe la voi? Uite Kik si cu mine ne batea gandul sa mergem pe valea Doftanei.poate reusim prin weekend sa vedem cum reusesc sa scap de acasa.

 

Ionut, eu sint cu masina prin paduri we asta.

 

sa mor daca va inteleg cu xenoanele astea. sa stai sa imprastii matze peste tot sa legi empiric deviceuri de cadru samd.

eu zic ca daca se apuca japonezu sa faca ceva o face cu simt de raspundere si-o fi dimesionat cum trebuie luminile la motoreta asta

eu personal am neshete becuri de 55W cred insa de firma si cu + 125 sau 140% parca.

nu am simtit vreun moment nevoia de mai multa lumina asa ca nu pricep ce-i cu tararaia asta cu xenoanele.

 

sa ma lumineze careva !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ionut, eu sint cu masina prin paduri we asta.

 

sa mor daca va inteleg cu xenoanele astea. sa stai sa imprastii matze peste tot sa legi empiric deviceuri de cadru samd.

eu zic ca daca se apuca japonezu sa faca ceva o face cu simt de raspundere si-o fi dimesionat cum trebuie luminile la motoreta asta

eu personal am neshete becuri de 55W cred insa de firma si cu + 125 sau 140% parca.

nu am simtit vreun moment nevoia de mai multa lumina asa ca nu pricep ce-i cu tararaia asta cu xenoanele.

 

sa ma lumineze careva !

Stai ca m-ai pierdut pe drum... :-)

Daca mi-a picat un bec si mi-am luat din peco unul de 55w nu-i ok? Am remarcat eu ca dupa, am avut ceva lumina mai slaba pe farul ala cu toate ca aveam H4-55W . Trebuie sa aiba +125 sau altceva in specificatii???

Si eu sustin ideea ca luminile gandite de japonez sunt cele mai bune in orice conditii.

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contează Âşi producătorul becului, nu cred că au toți aceaÂşi calitate a filamentului / gazului ( puritatea acestuia ); sper să nu vorbesc prostii.

 

Kyk poate a avut becuri în genul Philips MotoVision / VisionPlus / X-treme Power, care au o luminozitate mai mare decât becurile clasice halogen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare..eu am avut pe mobre Motovision super multumit..pe africana am incercat xenon dar imi reseta tripul si am renuntat la el in favoarea X-treme Power ..nu am mers inca noaptea dar oricum se vede diferenta fata de un bec standard!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sustin ideea ca luminile gandite de japonez sunt cele mai bune in orice conditii.

 

Depinde de japonez

Sunt "clasice" lumanarile de la Yamaha Supertenere (ala vechi) si in general de la Yamaha

Ma mir ca TDM-ul meu vede bine, sincer

A nu se intelege ca am ceva contra Yamaha, baietii aia sunt chiar OK

Doar ca nu le place lor sa faca lumini ca lumea

La Africana mea nu simt de loc nevoia de xenoane

Am vrut sa cumpar de la cineva pentru TDM, dar mi le-a suflat altul. Cineva a zis ca bem uischi. Accept bere :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu diferenta asta de lumini normale si xenoane se poate observa clar dupa ce le-ai avut pe amandoua. Pe mobra veche am avut xenon 4300k, pe asta am bec normal de 55 cred si afirm tare si clar ca e altceva cu xenon. NU zic asta ca am avut la masina xenon si la moto bec normal si e cam acelasi lucru, le-am testat pe amandoua, si clar pt mine a fost o diferenta mare. Ca e suficienta lumina becului normal, sunt de acord, dar se poate si mai bine.

Acum alta intrebare, cate xenoane existau pe piata in '88 cand a fost scos primul model de africana? :scratch: dar in 2003 cand nu s-au mai fabricat? :scratch: deci a gandit bine japonezul...numai ca tehnologia a mai evoluat. :moron:

Cu alte cuvinte, haideti sa ne dam cu mobrele doar ziua ca atunci nu avem nevoie de lumini puternice :peace: ...e bun fiecare ce are si cu ce se simte multumit, restul e can can (discutam vorbe)

noroaie placute si adanci va doresc si pascut frumos ca a dat firu de iarba. :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord, tehnologia evolueaza permanent si evident ca xenoanele lumineaza mai bine, doar de aia au fost create

O sa imi pun si eu, dar ma bate gandul sa imi cumpar proiectoare de pus pe crashbar, ca e secsi

dar sezonul de investitii s-a incheiat, acum a inceput sezonul de plimbat

Citez tricoul lui Boieru': Doar fă! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca diferenta dintre h4 si xenon e ca intre ba20d(becurile de italia) si h4 apoi tin cu tabara ce e pentru xenoane. in alta ordine de idei dar tot despre lumini, cum ma plimbam eu noaptea pe la min pacasa m-o traznit ca vreu lumini deupa curba...sau mai bine zis sa urmeze directia rotii si o parte din lumina.

o idee legata de cum sa montez un proiector pe aripa fata si cum sa-i fac cablajul ma ajuta cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o idee legata de cum sa montez un proiector pe aripa fata si cum sa-i fac cablajul ma ajuta cineva?

 

Ii pui dinam :-))

 

 

 

Sau ii pui proiectorul agatat sub jugul amortizoarelor, chiar sub carena farurilor. Astfel ai luminat drumul pe directia rotii. :grinbandit:

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea ce recomandați voi merge pus în aplicație la viteză foarte mică.

 

Deja, după ce intervine counter-steeringul nu mai ajută poziționarea proiectoarelor pe furcă.

ÂŞi nici direcționarea proiectoarelor de pe crashbar astfel încât ( în mintea noastră ) să bată bine înspre interiorul curbei. Dacă e curbă la stânga, atunci proiectorul stânga luminează asfaltul de lângă roată, iar dacă e curbă la dreapta proiectorul dreapta face acelaÂşi lucru cu precizarea că în cazul unui vehicul ce vine din sens opus, proiectorul stângă îi va intra în ochi soferului la întâlnire.

 

Cu alte cuvinte, haideti sa ne dam cu mobrele doar ziua ca atunci nu avem nevoie de lumini puternice

 

ÂŞi ziua ai nevoie de lumini cât mai puternice, eu mergeam cu faza lungă ziua, câteodata aprindeam Âşi proiectoarele. Doar doar oi apărea Âşi eu mai însemnat în oglinzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea ce recomandați voi merge pus în aplicație la viteză foarte mică.

 

Deja, după ce intervine counter-steeringul nu mai ajută poziționarea proiectoarelor pe furcă.

 

 

Proiectorul de pe furca te ajuta indiferent de viteza deoarece punctul lui de oscilatie pe verticala este 0. Il folosoesti cu succes pe off-road. Am mers noaptea prin munti pe drum forestier, ploua destul de tare si cred ca ar fi fost de un real ajutor deoarece drumul era destul de denivelat si valurit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea proiectorului pe amortizor nu e buna, decat daca e cu xenon, altfel se scutura imediat filamentul cand dai intr-o groapa mai serioasa. Am avut asa ceva pe chopper, si schimbam mereu becuri. Pe Africana nu mi-as pune niciodata. Iar ceea ce spunea Mihutz nu mi se pare ok. Drumul prin padure e bine sa fie luminat cat mai de sus, altfel, umbrele aruncate de pamantul denivelat o sa ti se para ditamai craterele. Daca vreti lumina, xenonul e raspunsul. Sau mai nou tehnologia LED, dar e foarte scumpa. Nu ma refer la proiectoare cu led de 50 de ron setul, ci la lucruri serioase. KyK poate sa spuna de ce e capabil un proiector cu cu led serios, pentru ca mai mult ca sigur a vazut la prietenii cu 4x4.

Referitor la weekend, e cam intuneric afara ca sa va pot spune cum o sa fie vremea, dar azi a plouat usor, dar a fost cald. Ieri am ajuns acasa si deja am demontat spatele de la motor, dar daca e vorba de plimbare, il asamblez rapid cu soricei... Trebuie intai sa rezolv problema apei din motor, care disparea ca prin minune. Acum am descoperit si unde. Un surub mai nazdravan a sarit de la locul lui, si mi s-a scurs incet dar sigur toata apa din motor. Am mers fara, si destul de agresiv, cu Leo pe dealuri, si abia la intoarcere Edi a constat ca motorul meu e cam incins, dupa felul in care traznea din cauza dilatarii metalelor. I-am dat sa bea niste apa, si merge ... HONDA... Daca avea soricei in locul suruburilor, sigur nu aveam probleme. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihutz77 : făceam referire strict la cazul de rulat pe Âşosea, pe drum accidentat ( Âşi deci viteze mici ) nu percep ca fiind mai avantajoase proiectoarele montate pe furcă în detrimentul locurilor clasice ( crashbar, carene superioare ). Amicu' africanist din BraÂşov ce are motocicleta albă cu număr de TM Âştiu că are proiectoarele montate foarte aproape de far, dar nu-mi aduc aminte din discuțiile purtate care a fost părerea lui referitor la poziționarea acestora.

 

LED-urile sunt într-adevăr cea mai eficientă soluție, mai reduci din consumul general, deci mai poți adăuga alte extras fără a-ți face griji de suprasolicitarea alternatorului. Iar un set de două proiectoare cu LED de maxim 10W bucata este suficient de puternic Âşi nici nu cauzează o gaură în buzunar. ( dar pretul este mai mare decât un set xenon chinezesc ). Mai multe detalii / sfaturi, găsiți aici : http://www.transalp.ro/forum/leduri-lanterne-proiectoare-etc-direct-din-china-t1486.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihutz77 : făceam referire strict la cazul de rulat pe Âşosea, pe drum accidentat ( Âşi deci viteze mici ) nu percep ca fiind mai avantajoase proiectoarele montate pe furcă în detrimentul locurilor clasice ( crashbar, carene superioare ). Amicu' africanist din BraÂşov ce are motocicleta albă cu număr de TM Âştiu că are proiectoarele montate foarte aproape de far, dar nu-mi aduc aminte din discuțiile purtate care a fost părerea lui referitor la poziționarea acestora.

 

LED-urile sunt într-adevăr cea mai eficientă soluție, mai reduci din consumul general, deci mai poți adăuga alte extras fără a-ți face griji de suprasolicitarea alternatorului. Iar un set de două proiectoare cu LED de maxim 10W bucata este suficient de puternic Âşi nici nu cauzează o gaură în buzunar. ( dar pretul este mai mare decât un set xenon chinezesc ). Mai multe detalii / sfaturi, găsiți aici : http://www.transalp....hina-t1486.html

 

Salutare!

eu sunt amicu cu africana alba :) si proiectoarele le-a montat neamtul de la care a fost adusa motocicleta, cativa oameni mi-o zis ca nu sunt montate unde trebuie dar m-am incapatanat pana la prima tranta mai zdravana pe coclauri cand vaca s-a proptit in proiectorul drept, si mi-o bulit ambele carene si fata si dreapta fata, aha sa nu uitam de parbrizul crapat :D asa ca acum am ramas fara proiectoare, cu doua carene crapate si cu trei gaurele in care au fost prinse proiectoarele in ambele carene ... nu recomand :D proiectoarele sunt de vanzare, foarte rezistente cu mici julituri :D

p.s. la Nadrag o sa vreau 2 abtibilduri sa imi maschez gaurelele :))))

 

o zi faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, salut !

 

În ceea ce priveÂşte lumina, aveai vedere mai bună înspre interiorul curbei noaptea, pe asfalt ( deci Âşi viteză încât să te inclini ) cu ele aprinse, față de situația în care aveai doar farurile aprinse ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu stiu, pentru ca ele nu erau conectate la baterie, am inteles de la 112cstelia ca neamtul le daduse jos ca sa ii faca itp-ul sau ceva de genul asta si inca nu le facuse legaturi, in fine ideea e ca la mine au ajuns deconectate, mai trebuia sa fac eu cateva chestii sa le leg dar nu am mai apucat pentru ca incepator fiind cred ca a treia iesire cu vaca a fost undeva mai sus de Cabana Diham si acolo am si avut incidentul cu proiectorul pe un hop mai ciudat, eu fara experienta, primul motor, vaca mare = poc, poc poc...si dupa te culege Rul de pe unde apuca :))))

 

Apropo am si niste coburi Krauser de vanzare, pentru ca suportii erau din aia cu semnalizari integrate din ceva plastic si i-am facut praf si pe aia tot atunci :D

 

p.s. Andry tu esti baiatul cu Transalpul din spate de la Onix din Bv?

 

 

uite asa aratau proiectoarele a doua motocicleta e a mea

post-67703-0-40408100-1333786106_thumb.jpg

Editat de CipriAT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...