duc Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 placute se pot face si acasa; eu am facut, in criza de altceva, dar parerea mea ca nu se merita sa te apuci sa muncesti 2 ore la o placuta cand le gasesti gata facute cu 80 de lei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 mai baieti, voi ati citit ce am scris ? am zis eu undeva ca imi fac EU placutele de frana? am zis ca EU imi fac disc? nu am zis ca pot sa il fac EU acasa, am zis numai ca DACA AI MASINILE NECESARE (ca nu poti taia la flex) daca ai meterialele (ca nu are mama topitorie si nici eu cunostintele sa deduc compozitia chimica exacta) daca ai cunostintele sa recalesi materialul (si aici nu ma refer la gigi, ma refer la un angajat, doi care asta au studiat), atunci e posibil.. ce am zis gresit aici? ceea ce incercam sa spun este ca uneori, contrar aparetelor, lucruri aparent imposibile sunt realizate in ateliere mici (dar cu scule pe masura). ma uitam la niste tipi din africa de sud care reconstruiau motoare (alezaje, marit capacitate cilindrica si compresie) si nu au , din ce am citit, mai mult de 10 angajati. cati oameni la noi , in atelierul fabricii sau intreprinderii, nu fac treburi fenomenale pentru conditiile in care lucreaza? si ma refer la un singur om. si daca tot vorbim de un singur om si ce se poate face daca ai sculele necesare, una dintre cele mai smechere motoare de viteza a fost construita in garajul unui australian, si a turnat singur blocul motor si toate celelalte piese. repet, incercam sa spun, ca un atelier mic, ca numar de angajati, dar daca are aparatura si cunostintele necesare, pot face lucruri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 @gaxel Adica ai vrut sa spui tu, tu cu cuvintele tale ceea ce inseamna productie la Bosch, Lucas, ATE, si toti ceilalti care de zeci de ani se ocupa in mod profesionist de productia componentelor de frina. BRAVO ...sau am inteles gresit???? Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 16, 2009 Share Postat Iulie 16, 2009 uite exemplu motorului v1000. motor care a dat clasa in superbike, motor construit de un singur om, in garaj, om care a turnat fiecare piesa a motorului. ceea ce am vrut sa spun este ca se pot gasi lucruri de calitate, chiar daca nu sunt produse pe banda rulanta sau in cantitati enorme. inca din primul post am zis ca totul depinde de masinile folosite si de respectarea adevarului stiintific (sunt complet importiva lucrurilor facute dupa ureche sau "las ca merge asa" si sunt constient ca parerea inginerului este indispensabila). eu as avea incredere sa cumpar un disc de frana pentru care tolerantele maxime acceptate sunt sub 0.01 milimetri, disc care a fost facut din materiale recomandate de un inginer, discul a fost calit folosind o metoda "certificata" si standardizata, chiar daca acest disc a fost produs intr-un atelier cu 4 angajati ce exemplu. nu vreau sa incep o dicutie inutila. eu cu motorul meu, chiar si cu ijul, mereu pun cheie dinamometrica si mereu citesc ce zice manualul si respect pe cat posibil. nu mi-as incarca singur placutele de frana si nu mi-as face singur discuri de frana DAR as avea incredere in ceva facut cu simt de raspundere de o companie foarte mica dar care face asta de multa vreme. sa nu uitam ca in manufacturarea unui bloc motor de ferarri nu lucreaza prea multi oameni, ca moto morini are cam 100 de angajati (ultima data cand am citit) si exemplele pot continua. ceea ce sustin e ca se poate cu putini angajati daca exista scule, materiale si se respecta cu sfintenie procedeele stiintifice.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Iulie 16, 2009 Share Postat Iulie 16, 2009 Eu pot sa va destainui din experienta mea personala. Am vrut sa-mi fac o toba de esapament, am zis: "ce eu nu pot? de ce sa dau bani pe ea?" Dupa ce mi-am frecat mintea cu o schita cam o zi intreaga, am ajuns la necesarul de materiale. M-am dus sa le cumpar si am pus pe hartie fiecare leu cheltuit. Bloc de aluminiu, suruburi, coliere, pasta pentru lustruit aluminiul, pop-nituri, etc. Cu exceptia strunjitului pe care am dat bani restul muncii a fost facut de mine. Rezultatul a fost cam 75% din asteptarile mele in termeni de calitate si aspect. Ca pret am ajuns pe undeva la 40 eur, bani la care puteam cumpara o toba finala SH de pe ebay. Morala o trageti singuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 intrebare : ieri am zis sa schimb uleiul ca trebuia. adica era in plan, desi nu are prea multi km. Acum am o mare suspiciune: coca cola me minte cu nerusinare sau mobra mea produce ulei? Ideea e ca am scos tot uleiul si filtrul si am umplut doua sticle de 1.5l de cola si mi-a mai ramas cam 100-200ml ulei. In sticlele lor sunt de 1.5 si intra mai putin in fapt? din ce stiam eu la un schimb pun 2.6 (sau 2.8 cand schimb si filtru nu tin minte manualul pe de rost). de obicei cand schimbam uleiul motorul era cald, acum era rece ca nu poate fi pornit. e normal ca stand nemiscata 3 saptamani sa se scurga si uleiul care altfel ar fi fost "sus" in instalatie? o sa verific manualul cand umplu (placile e ambreiaj sunt la marinat, azi le schimb si pun ulei) dar ma mir sa scot putin peste 3l de ulei. mereu am pus ulei si am verificat joja si mereu a pierdut ulei (scutu era mereu umed) dar pe unde exact nu stiu. poate era prea mult si am facut in trecut o gresala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 baga nasu' putin in ulei si vezi daca miroase a benzina. io m-am trezit la ST ca imi tot crestea nivelul de ulei si devenea din ce in ce mai apos. concluzia finala a fost ca nu-mi mai inchideau bine cuiele si benzina se scurgea in motor cand statea pe loc. in cazul asta ai mai multe rezolvari: schimbi cuiele pontou, sau inchizi robinetii cand o lasi pe cric sau pui o electrovalva care inchide circuitul de benzina cand iei contactul. eu am ales ultima varianta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 @gaxel Ca sa faci un schimb ca lumea de ulei, el trebuie sa fie cald, adica sa fie circulat, ca sa spele particolele care se produc din cauza arderii benzinei si a uzurii. Nivelul uleiului il verifici desfacind joja de ulei si nu o infiletezi la loc ci numai o "proptesti" de blocul motor. E posibil sa fi curs uleiul din motor inapoi in baie, de aceea nivel mai mare. Dece schimbi discurile de ambreiaj??? (si le tii la marinat???? dece?) Citi km are AT-ul? Foloseste ulei mineral 10W40 sau daca consuma ulei, 15W40, in nici un caz sintetic sau partial sintetic, numai ulei mineral, altfel e posibil sa patineze ambreiajul!!!!!! Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 @gaxel Ca sa faci un schimb ca lumea de ulei, el trebuie sa fie cald, adica sa fie circulat, ca sa spele particolele care se produc din cauza arderii benzinei si a uzurii. Nivelul uleiului il verifici desfacind joja de ulei si nu o infiletezi la loc ci numai o "proptesti" de blocul motor. E posibil sa fi curs uleiul din motor inapoi in baie, de aceea nivel mai mare. Dece schimbi discurile de ambreiaj??? (si le tii la marinat???? dece?) Citi km are AT-ul? Foloseste ulei mineral 10W40 sau daca consuma ulei, 15W40, in nici un caz sintetic sau partial sintetic, numai ulei mineral, altfel e posibil sa patineze ambreiajul!!!!!! Africanu in primul rand stiu ca schimbul de ulei se face cu motorul cald dar in situatia de fata a trebuit sa il schimb acum si nu o pot porni pentru ca nu am cabluri de acceleratie, filtru de aer, rezervor, si sa pun furtun de benzina, filtru il puteam ignora, sa accelerez la mana, ar merge dar e complicat si impractic (am schimbat uleiul noaptea ca daca dau pe jos risc sa imi iau amenda ) si nici sa il incalzesc si sa fac zgomot nu merge sub geam ca vine politia instant.. lume civilizata). stiu ca se schimba cu motorul cald si stiu cum se masoara, dar in cazul de fata nu am avut de ales. oricum uleiul nu era nici vechi si nici km necesari nu ii avea , si urmatorul schimb o sa vina repede (2-3 luni maxim). placile de ambreiaj : asa am citit peste tot pe net si in toate cartuliile de mecanica pe care le-am vazut eu, ca inainte sa le pun e preferabil sa le tin (pe cele noi) in ulei o seara. nu stiu care e rostul, dar daca asa zice ingineru asa fac. de ce le schimb? patineaza cel vechi si i-a ajuns si lui ). accelerez si urca in ture fara sa pastreze proportionalitatea cu cresterea vitezei. desfac si masor si arcurile sa fie in limite admise, si grosimea placilor si compar cu dimensiunile de service din manual, dar vreau sa il desfac oricum, trebuie. la peste 4000 ture turez aproape degeaba si astept sa iau viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 legat de km nu stiu .. tind sa cred ca are 40 000 sau 140 000 ) povestea e asa.. eram eu mic si nu stiam ce sa fac asa ca am mers si am cumparat de la alfamotors in bucuresti. stiam ca motorul a fost cazut, ca are scutul zgariat, rezervorul putin infundat si o carena laterala refacuta. plasticele nu erau in cea mai buna stare.. pe bord arata cam 20 000km+ si nu am crezut. am pornit-o, am dat o tura, mi-a placut am cumparat-o in anul cu licenta, si tocilar fiind a stat in garaj mai ales ca ocazional am mai calarit si alte prostii. imediat dupa licenta am plecat din tara, deci a stat cuminte in garaj un an jumate cred. in primii doi ani am facut cu ea cam 2000km poate nici aia. am venit acasa , am luat-o si am plecat cu ea sa ma plimb si m-a dus fara nici o reparatie la bruxelles, paris, acum mergeam cu ea in belgia in fiecare zi, am facut cam 25 000 fara nici o reparatie in afara de un releu, o baterie, 2 camere fata, si un surub sau doua care s-au defiletat. acum ma pregatesc ca tre sa trag un tur de 5000km in mai putin de o saptamana. si vreau daca tot incep, sa fac lucrurile cum trebuie. singurul lucru pe care tind sa il cred real despre motor este ca am gasit dupa ceva vreme in carena, pe interior, un abtibild de la o revizie motul, si in mai 1998 mobra avea numai 16 000km. daca e adevarat ca ala a facut in 8 ani 16 000km, dupa a busit-o si a stat mult in garaj, ar fi plauzibil ca aveam cam 20 000 cand am luat-o eu ).. dar nu ma intereseaza atata vreme cat merge. si saraca porneste in fiecare zi si in ultimii 4 ani nu a avut parte de nici un reglaj. si nimic altceva in afara de schimb de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 Bah, eu mi-am facut deja rez la casuta pt ca am lasat cortul de izbeliste la intrunirea de la Predeal (sunt alergic la cort de atunci incolo!) insa, vad ca voi nu mai pomeniti niica de intrunirea noastra, parca vad ca voi fi singur pe acolo ca sa vedeti farmece si blasteme ce va fac! Faceti pe dreakul in paispe si veniti cat mai multi ca ne facem de cacao sa fim 2-3! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 eu vin sigur sigur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 baga nasu' putin in ulei si vezi daca miroase a benzina. io m-am trezit la ST ca imi tot crestea nivelul de ulei si devenea din ce in ce mai apos. concluzia finala a fost ca nu-mi mai inchideau bine cuiele si benzina se scurgea in motor cand statea pe loc. in cazul asta ai mai multe rezolvari: schimbi cuiele pontou, sau inchizi robinetii cand o lasi pe cric sau pui o electrovalva care inchide circuitul de benzina cand iei contactul. eu am ales ultima varianta .. uleiul meu pute rau a benzina.. am mirosit in sticla care a ramasa neumpluta. chiar pute bine a benzina. acum din solutiile descrise de tine cred ca cel mai simplu si elegant pentru mine, ar fi sa cumpar un set de garnituri pentru carburi , si cuie.. idei careva de unde sa iau si ce ca eu nu stiu ... multam .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 @gaxel asuma-ti riscul, schimba uleiul si verifica regulat nivelul. La Africa Twin, ca e RD 04, 07 sau 07a, toate au pompa de benzina electrica (din fabricatie). Deci faza cu "curge benzina in cilindru" nu merge. Ar putea fi aspirata doar daca se misca pistoanele. Daca vrei sa verifici cuiele pontou, trebuie "doar" sa dai jos carburatoarele, desurubezi capacele unde sint plutitoarele, inchizi ( ridici cu mina) plutitoarele si sufli in furtunul de benzina. Daca trece aerul (ceea ce nu cred) ele nu sint etanse. Abia atunci iti faci ginduri sa cumperi altele. Compara mere cu mere si pere cu pere, nu toate motocicletele sint la fel, doar ca au 2 roti..... Si atunci daca tot ai carburatoarele in mina, verifica si pistonasele de la soc, la ambele carburatoare, ele trebuie sa se miste foarte usor. Nu-ti face atitea ginduri, incearca cu logica si cu cit mai putini bani, AT-ul are motor bun!!!! Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 carburile de rd04 si rd07 sunt "identice" ca si constructie , diferentele fiind date de tubulatura exterioara (traseul benzinei e putin diferit la rd07 si nu se mai evapora benzina din carburi cand sta pe loc mult). diferente ar fi ca surubu de amestec e infiletat 1/4tura mai mult la rd04, parca plutitoarele sunt la inaltimi diferite, jigloarele difera cu putin in grosime, si atat. constructia e aceeasi, aceeasi pompa de benzina.. eu nu am mai intalnit problema asta pana acum si nu am habar de la ce ar fi (ca sa fiu sincer) in acelasi timp vreau sa stiu ca fac totul bine. e prima oara cand ma joc cu africa, restul experientei e pe ij, si ce am mai ajutat/vazut la prieteni. dar vreau daca am desfacut, chiar de ma costa 2-3 sute e in plus sa stiu ca lucrurile sunt bune. mi se pare pacat sa ma bazez ca africa e motor bun (este ca merge in orice conditii) si daca pot sa o ajuta sa fie in parametri de ce sa nu o fac ? acum citesc manualul si vad ce zice... revin cu comentarii si intrebari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 @gaxel fara suparare, dar eu cred ca tu nu ai nevoie de ajutor, ci doar tema de discutie. Ce e rau in faptul ca ti se dau sfaturi, pe care tu le "stii" de fapt, le interpretezi in felul tau. Tu spui ca nu te doare sa dai 200-300 ca, de, tu ai banii. Sa-ti fie de bine. Daca poti sa repari cu bani putini sau deloc, care e problema care te abtine sa o faci? Tu compari IJ cu motor in 4 timpi. Ai dreptate, si acolo se misca pistonul in sus si in jos. Dar cam asta a fost. Si daca pui intrebari in forum, atunci sa ai si incredere in ceea ce ti se spune. Am zis!!! Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 (editat) eu vin sigur sigur! Din Timisoara venim in principiu 10. Doua persoane sunt cam cu semnul intrebarii. Vom pleca vineri la 6 dimineata pe ruta Timisoara - Buzias - Lugoj - Caransebes - Otelul Rosu - Hateg - Petrosani - Lacul Vidra - Voineasa - Brezoi - Calimanesti - Salatrucel - Ianculesti - Suici - Valea Danului - Curtea de Arges - Valea Iasului - Valea Faurului - Robaia - Domnesti - Berevoiesti - Godeni - Campulung Muscel - Rucar - Fundata - Moeciu de Jos - Bran - Tohanu Nou - Rasnov -> 460km Editat Iulie 18, 2009 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 Neatza la poporul african.. .. azi m-am apucat sa imi desfac furca ca prea ma hitzina.. si evident cd am ajuns la boltul de jos (damper rod bolt) cu toata atentia sa pice inbusul cum trebe samd s-a dus naibii (adica acuma mi invarte inbusul cam in gol). .. fr-o idee cum sa il desfac?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 (editat) Fr-o idee cum sa il desfac?! Ideile clasice:. cu un patent sau patent blocabil daca e surubul la care ma gindesc eu faci un sant in floarea surubului (daca se poate) si desfaci cu o surubelnita plata (dar mai lata) sau cruce (daca merge) Incerci sa infigi un cap de surubelnita stea (6-8 sau mai multe 'raze') daca se poate, sudat ceva acolo si desurubat cu totul extractor de suruburi N.E.: nu stiu cum arata surubul, cit e de mare el, cit e de mare capul lui, daca e ingropat , daca e usor de ajuns la el si spatiu suficient pentru manevrat pe linga el sculele di dispozitivele susmentionate. Editat Iulie 18, 2009 de ser79ban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 Ideile clasice:.cu un patent sau patent blocabil daca e surubul la care ma gindesc eu faci un sant in floarea surubului (daca se poate) si desfaci cu o surubelnita plata (dar mai lata) sau cruce (daca merge) Incerci sa infigi un cap de surubelnita stea (6-8 sau mai multe 'raze') daca se poate, sudat ceva acolo si desurubat cu totul extractor de suruburi N.E.: nu stiu cum arata surubul, cit e de mare el, cit e de mare capul lui, daca e ingropat , daca e usor de ajuns la el si spatiu suficient pentru manevrat pe linga el sculele di dispozitivele susmentionate. multam de sugestii .. am reusit cu o stea batuta pina la urma acum alta itrebare bucsa cu teflon pe dinafara e aproape uzata .. adica incepe sa se cam vada cuprul de sub telfon pe unele portiuni.. pp ca ar fi indicat sa o schimb stie cineva unde pot gasi prin bucuresti? ca sa nu stau cu furca desfacuta 3 sapt pina mi-a lua din afara? multam pentru ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 care din ele? aia de sus sau aia de jos e uzata?? pt ca aiade jos lucreaza pe exterior si cea de sus lucreaza pe interior... sa nu faci vre-o confuzie! de gasit nu cred ca gasesti pe stoc pe undeva.... cel mai bine chimbi uleiul si semeringurile si le comanzi si o faci la iarna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 care din ele? aia de sus sau aia de jos e uzata?? pt ca aiade jos lucreaza pe exterior si cea de sus lucreaza pe interior... sa nu faci vre-o confuzie! de gasit nu cred ca gasesti pe stoc pe undeva.... cel mai bine chimbi uleiul si semeringurile si le comanzi si o faci la iarna! da cea de jos care este fatuita cu teflon pe partea exterioara.. prezinta o uzura max 25% o portiune unde a aparut cuprul peste care este aplicat stratul. in rest este in regula.. acum am pus furca la loc (semeringuri noi atat de ulei cat si de praf, ulei proaspat, curatat totul cat de bine am putut si arcuri noi, o-ringuri noi). si asa cum imi sugerezi si tu la iarna bag si bucsele.. desi e pacat de semeringuri si ulei (alti bani alta distractie..) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 asta asa este pacat de bani.... dar si sa stai fara mobra 2-3 saptamani..... merge si asa pana la iarna ca e in ulei si frecarea este mica in ulei... sa ne vedem sanatosi pe 24! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chris.alfa Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat imi sta ghidonul cu furca tot intr-o parte partea drapta e mai interior. cu alte cuvinte cand vreau sa merg drept trebuie sa tin putin ghidounul spre drapta si se poate vedea si pe telescoape ca sunt virate putin in dreapta nu doar ghidonul. ceva sugestii? asta ar mai fi singurl inconvenient la mobra mea in rest eu zic ca e ok. am schimbat destule pe ea de cand am luat-o si pina acum avand in vedere ca are 50000km si placutele se pare ca au fost originale atat lantul cat si pinioanele deci au trebuie schimbate. si alte consumabile. vreau sa fie totul perfect functional astept sfaturile voastre nu stiu daca reusesc sa ne vedem pe 24 desi imi doresc din ziua in care mi-am luat vaca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iulie 19, 2009 Share Postat Iulie 19, 2009 cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfatimi sta ghidonul cu furca tot intr-o parte partea drapta e mai interior. cu alte cuvinte cand vreau sa merg drept trebuie sa tin putin ghidounul spre drapta si se poate vedea si pe telescoape ca sunt virate putin in dreapta nu doar ghidonul. ceva sugestii? asta ar mai fi singurl inconvenient la mobra mea in rest eu zic ca e ok. am schimbat destule pe ea de cand am luat-o si pina acum avand in vedere ca are 50000km si placutele se pare ca au fost originale atat lantul cat si pinioanele deci au trebuie schimbate. si alte consumabile. vreau sa fie totul perfect functional astept sfaturile voastre nu stiu daca reusesc sa ne vedem pe 24 desi imi doresc din ziua in care mi-am luat vaca. slabeste cele 8 suruburi dela jug infer si super cite 1/2 ture, pune roata intre piceoare ca la bicicleta indrepti de ghidon si stringi suruburile la loc in stea,,,,si sa nu te puna satan sa nu vi la rasnoave. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.