Sari la conținut

Disc frana incalzit


Postări Recomandate

Salut,

 

Trebuie sa recunosc, ca nu sunt tocmai priceput la chestiile ingineresti...

 

Am observat ca discul de frana de pe spate se incalzeste destul de tare, impreuna cu tot angrenajul mecanismului de franare. Nu stiu cat de normal e.

Se intampla dupa distante relativ scurte gen 10 km prin oras, nu pe temperaturi f ridicate.

In cazul in care ar fi normal, nu inteleg de ce nu se incalzeste si fata ?! De franat, franez cu ambele in 99% din cazuri.

 

Voi ce parere aveti?

 

Multumesc anticipat! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Trebuie sa recunosc, ca nu sunt tocmai priceput la chestiile ingineresti...

 

Am observat ca discul de frana de pe spate se incalzeste destul de tare, impreuna cu tot angrenajul mecanismului de franare. Nu stiu cat de normal e.

Se intampla dupa distante relativ scurte gen 10 km prin oras, nu pe temperaturi f ridicate.

In cazul in care ar fi normal, nu inteleg de ce nu se incalzeste si fata ?! De franat, franez cu ambele in 99% din cazuri.

 

Voi ce parere aveti?

 

Multumesc anticipat! :P

 

daca ai mobra mai veche verifica pistoanele de la etrier sa lucreze asa cum trebuie :laugh:, adica sa nu mearga infranata sau sa frece mai mult decat e nevoie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri am schimbat si eu placutele frana fata cu unele noi. am dat cateva ture cu cateva franari violente sa vad cum lucreaza. de lucrat lucreaza prost(nu prea tine bine), dar asta pana ce se formeaza dupa uzura discului sa calce pe toata suprafata lui, asta e ok, am mai mers si azi cam 100km, isi fac treaba mai bine in schimb cand pun mana pe ele friiiig :P , de zici ca ti poti aprinde tigara pe ele la. cand am vazut in ce hal se infierbanta nu am mai trecut de 100 km/h caci ma tem sincer sa nu ma trezesc cu surprize al naibii de neplacute....cu frana eliberata roata se invarte ok, nu e infranata. cu placutele vechi nu am verficat niciodata cat de tare se infierbanta, dar eu cred ca e ceva normal sa se supraincalzeasca, mai ales ca placutele sunt noi si-si fac si ele cumva ''rodajul''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi sa nu mergi cu pedala de frana putin calcata!

(talpa sprijinita pe pedala, etc)

 

se mai intampla. :P

e f posibil.si eu sincer am patit asa de cateva ori.ma trezeam ca apasam pe frana spate :laugh:.dar la mine se incalzea roata spate de la butuc aveam joc la rulmenti erau dusi,mirosea si a fier incins,cand i-am scos era destula pilitura depusa pe bucse

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca garniturile de praf de la pistonsase ,sau de la piston , nu stiu cate pistoane ai tu in etrier , sunt duse , schimba-le ,s-a pus mizerie acolo si pistonul/ele nu revin suficient la loc

bah, tu ai ridicat mobra pe cric de sti asa de bine? :P Cel mai probabil nu-i etrier de Dacie..., iar de multe ori ruginesc bolturile alea de ghidaj cand patrunde apa in burduf (in loc de vaselina)

E usor sa dai sfaturi scumpe pe banii lu altu...

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca garniturile de praf de la pistonsase ,sau de la piston , nu stiu cate pistoane ai tu in etrier , sunt duse , schimba-le ,s-a pus mizerie acolo si pistonul/ele nu revin suficient la loc

 

Daca si-a schimbat omul placutele, ca sa si le puna pe alea noi se presupune ca a trebuit sa impinga pistonasele in interior ceva ceva ... daca s-a gandit sa isi curete si pistonasul/pistonasele e bine, daca nu poate ar fi cazul sa si le curete ...

 

 

bah, tu ai ridicat mobra pe cric de sti asa de bine? :P Cel mai probabil nu-i etrier de Dacie..., iar de multe ori ruginesc bolturile alea de ghidaj cand patrunde apa in burduf (in loc de vaselina)

E usor sa dai sfaturi scumpe pe banii lu altu...

 

Uite desteptu unde era ... Incearca sa vii cu sfaturi nu cu remarci de 2 lei, e plin forumul de persoane ca tine ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca si-a schimbat omul placutele, ca sa si le puna pe alea noi se presupune ca a trebuit sa impinga pistonasele in interior ceva ceva ... daca s-a gandit sa isi curete si pistonasul/pistonasele e bine, daca nu poate ar fi cazul sa si le curete ...

care om ? ca parca sunt 2, din care numai unul are placute noi

 

Uite desteptu unde era ... Incearca sa vii cu sfaturi nu cu remarci de 2 lei, e plin forumul de persoane ca tine ...

bah, tu esti avocat sau te simti cu musca pe caciula?

Eu unul am fost prin service-uri si mi-au schimbat piase care nu au rezolvat problema pe care o acuzam, desi in prealabil platisem si diagnoza. Despre asta era vorba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah, tu ai ridicat mobra pe cric de sti asa de bine? :P Cel mai probabil nu-i etrier de Dacie..., iar de multe ori ruginesc bolturile alea de ghidaj cand patrunde apa in burduf (in loc de vaselina)

E usor sa dai sfaturi scumpe pe banii lu altu...

 

cate etriere si pistonase ai schimbat sau curatat tu ??? stii macar cum arata? principiul este acelasi la toate

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca urmatoarele:

1. Pus pe cricul central sa vezi daca nu apasa pe disc cind frina nu e actionata.

2. Mergi 10-20 km folosind doar frina fata si vezi daca se incing.

3. Cind mi-am schimbat placutele de frina pe spate si lichidul de frina, mecanicul care a facut operatia mi-a zis ca etrierii de pe fata revin greu la loc si e de la garnituri. Discurile de pe fata se incalzeau inegal, si asta confirma o problema acolo. Am mers in continuare asa, si prtoblema a disparut de la sine. :-??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cate etriere si pistonase ai schimbat sau curatat tu ??? stii macar cum arata? principiul este acelasi la toate

stiu cum arata si ce se intampla pe acolo, dar nu am schimbat ca nu a fost nevoie si nici nu am desfacut ca sa vad din ce cauza functioneaza :laugh:

 

Incearca urmatoarele:

1. Pus pe cricul central sa vezi daca nu apasa pe disc cind frina nu e actionata.

2. Mergi 10-20 km folosind doar frina fata si vezi daca se incing.

3. Cind mi-am schimbat placutele de frina pe spate si lichidul de frina, mecanicul care a facut operatia mi-a zis ca etrierii de pe fata revin greu la loc si e de la garnituri. Discurile de pe fata se incalzeau inegal, si asta confirma o problema acolo. Am mers in continuare asa, si prtoblema a disparut de la sine. :-??

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e de mentionat ca nu e bine sa mergi daca se incing tare, lichidul de frina are o temperatura maxima de functionare. Eu am ramas fara frina spate din cauza asta odata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah, tu ai ridicat mobra pe cric de sti asa de bine? :lol: Cel mai probabil nu-i etrier de Dacie..., iar de multe ori ruginesc bolturile alea de ghidaj cand patrunde apa in burduf (in loc de vaselina)

E usor sa dai sfaturi scumpe pe banii lu altu...

care-s, ma, bolturile de ghidaj? :)

iar te-ai uitat la seria dune sau startrek si ai luat-o razna? :D :D :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca toate verificarile de mai sus nu releva o problema,mai am o intrebare: Ai pus placute sinterizate? Alea au mai mult metal si se incing mult mai tare decat cele organice, si de aici temperatura mare la care ajunge discul. Pe langa asta, discul spate se va raci intotdeauna mai greu decat cele de pe fata, datorita modului in care ajung curentii de aer la el.

 

Si ca sa eviti problema expusa de CalinD, legata de faptul ca poti ramane fara frana daca se incinge lichidul (ceea ce e perfect adevarat, am patit-o cu lichid DOT 4 standard de le Delphi), iti recomand sa umpli instalatia, si fata si spate, cu lichid de frana DOT 4 RBF 600 de la Motul. Are punctul de fierbere uscat la 312 grade, respectiv umed la 216 grade, cu aproximativ 80-100 de grade (in ambele situatii) mai mult decat un lichid de frana DOT 4 oarecare. Merg cu RBF de vreun an, am placute sinterizate fata+spate si pot spune ca pe discul spate poti praji linistit oua dupa 13 km in oras. Si totusi frana isi pastreaza performanta in conditiile astea de temperatura.

 

care-s, ma, bolturile de ghidaj? :)

iar te-ai uitat la seria dune sau startrek si ai luat-o razna? :D :D :P

 

 

Bolturile de ghidaj, aka slider pins, aka glisanti sunt cele 2 sau 3 tije pe care culiseaza etrierul cand se actioneaza frana. Se ung cu vaselina siliconica sau PBC si sunt intotdeauna protejate de burdufe de cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca toate verificarile de mai sus nu releva o problema,mai am o intrebare: Ai pus placute sinterizate? Alea au mai mult metal si se incing mult mai tare decat cele organice, si de aici temperatura mare la care ajunge discul. Pe langa asta, discul spate se va raci intotdeauna mai greu decat cele de pe fata, datorita modului in care ajung curentii de aer la el.

 

Si ca sa eviti problema expusa de CalinD, legata de faptul ca poti ramane fara frana daca se incinge lichidul (ceea ce e perfect adevarat, am patit-o cu lichid DOT 4 standard de le Delphi), iti recomand sa umpli instalatia, si fata si spate, cu lichid de frana DOT 4 RBF 600 de la Motul. Are punctul de fierbere uscat la 312 grade, respectiv umed la 216 grade, cu aproximativ 80-100 de grade (in ambele situatii) mai mult decat un lichid de frana DOT 4 oarecare. Merg cu RBF de vreun an, am placute sinterizate fata+spate si pot spune ca pe discul spate poti praji linistit oua dupa 13 km in oras. Si totusi frana isi pastreaza performanta in conditiile astea de temperatura.

 

 

 

 

Bolturile de ghidaj, aka slider pins, aka glisanti sunt cele 2 sau 3 tije pe care culiseaza etrierul cand se actioneaza frana. Se ung cu vaselina siliconica sau PBC si sunt intotdeauna protejate de burdufe de cauciuc.

ce e aia pbc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce e aia pbc?

 

 

Poly-Butyl Cuprysil, o vaselina cu proprietati asemanatoare celei siliconice, adica rezista la temperaturi inalte si umezeala si nu ataca in nici un fel cauciucul din care sunt facute burdufele de protectie.

Editat de Wolfman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poly-Butyl Cuprysil, o vaselina cu proprietati asemanatoare celei siliconice, adica rezista la temperaturi inalte si umezeala si nu ataca in nici un fel cauciucul din care sunt facute burdufele de protectie.

mda. si, totusi, crezi ca acele bolturi depasesc 65 de grade, temperatura la care rezista o vaselina normala?

nu mi se pare deloc normal ca intreg etrierul sa depaseasca aceasta temperatura.

Editat de marinesku73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda. si, totusi, crezi ca acele bolturi depasesc 65 de grade, temperatura la care rezista o vaselina normala?

nu mi se pare deloc normal ca intreg etrierul sa depaseasca aceasta temperatura.

Pai o parte din temperatura se transfera daca lichidul poate ajunge la 300 grade atunci si acel bolt poate ajunge la +65grade

 

 

LOGIC ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda. si, totusi, crezi ca acele bolturi depasesc 65 de grade, temperatura la care rezista o vaselina normala?

nu mi se pare deloc normal ca intreg etrierul sa depaseasca aceasta temperatura.

 

 

In general etrierii sunt de aluminiu, tocmai pentru a prelua si disipa repede caldura de la placute/disc. Si da, in anumite conditii de exploatare a fanei si temperatura exterioara (gen mers in oras pe 40 de grade), caldura de la etrier se transmite si la glisiere. Tinand cont ca in unele situatii (in timpul franarii mai exact) etrierul poate ajunge la 100 de grade sau peste, o vaselina normala va curge. In plus, vaselina siliconica si pbc-ul au o alta proprietate esentiala: nu ataca sub nici o forma cauciucul, spre deosebire de vaselinele pe baza petroliera. Burdufele care protejeaza culisantii sunt de cauciuc. Do the math.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca toate verificarile de mai sus nu releva o problema,mai am o intrebare: Ai pus placute sinterizate? Alea au mai mult metal si se incing mult mai tare decat cele organice, si de aici temperatura mare la care ajunge discul. Pe langa asta, discul spate se va raci intotdeauna mai greu decat cele de pe fata, datorita modului in care ajung curentii de aer la el.

 

Si ca sa eviti problema expusa de CalinD, legata de faptul ca poti ramane fara frana daca se incinge lichidul (ceea ce e perfect adevarat, am patit-o cu lichid DOT 4 standard de le Delphi), iti recomand sa umpli instalatia, si fata si spate, cu lichid de frana DOT 4 RBF 600 de la Motul. Are punctul de fierbere uscat la 312 grade, respectiv umed la 216 grade, cu aproximativ 80-100 de grade (in ambele situatii) mai mult decat un lichid de frana DOT 4 oarecare. Merg cu RBF de vreun an, am placute sinterizate fata+spate si pot spune ca pe discul spate poti praji linistit oua dupa 13 km in oras. Si totusi frana isi pastreaza performanta in conditiile astea de temperatura.

 

 

 

 

Bolturile de ghidaj, aka slider pins, aka glisanti sunt cele 2 sau 3 tije pe care culiseaza etrierul cand se actioneaza frana. Se ung cu vaselina siliconica sau PBC si sunt intotdeauna protejate de burdufe de cauciuc.

pai tocmai diferenta intre DOT 3 si DOT 4, DOT 4 si DOT 5 este punctul de fierbere !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai tocmai diferenta intre DOT 3 si DOT 4, DOT 4 si DOT 5 este punctul de fierbere !!!

 

 

Nu numai asta. Mai este si vascozitatea, si compresibilitatea. Si citeste mai atent ce-am scris. RBF 600 DOT4 are pct de fierbere mai ridicat decat al oricarui alt DOT4.

Editat de Wolfman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...