Sari la conținut

Univers Moto - mai 2009


umoto
 Share

Postări Recomandate

Editorial

3 “Bune/rele”

 

Mondo motor

6 Rubrică de Âştiri

 

Test Âşi tehnică

8 Drive-test: Ducati Streetfighter S. “Cursiera naked”

12 Drive-test: BMW F 800 R. “Fun 800 Roadster”

16 Drive-test: Moto Morini Scrambler 1200. “Fare la bella figura”

20 Drive-test: Kawasaki VN 1700 Classic. “Classic Cruising”

24 Prezentare: Yamaha WR 125 R/X. “Variațiuni opus 125”

26 Drive-test: Gilera SP 800. “Mare Âşi tare”

28 Test comparativ pe circuit: Aprilia RSV4 Factory vs Honda Fireblade. “Revelația”

36 Test comparativ: cinci funbike-uri cu accesorii touring. “Călătorie funtastică”

 

Magazin

48 Sfaturi tehnice: demontarea Âşi reglarea axului direcției. “Direcția optimă”

50 Retro: Honda CB 750 Four. “Pioniera epocii Four”

54. Studiu de piață: mărci cu cea mai bună imagine. “Best Brands 2009”

58. Miting moto. “Se miÂşcă țara... pe două roți!”

60. Eveniment: KTM Track-test Day. “Zi portocalie”

62 Drive-test ATV: KTM 450 XC, 525 XC Âşi 505 SX. “CosaÂşii zburători”

64 Consiliere second-hand: 12 japoneze de 400 cmc. “Chugata 400”

 

Mică publicitate

68 Motociclete second-hand

 

Sport

72 Moto Grand Prix: Doha – Qatar, Motegi – Japonia, Jerez – Spania. “Go!”

74 C.M. Superbike/Supersport: Assen – Olanda. “Recital Haga”

76 C.M. Superbike/Supersport: Aprilia RSV4 Âşi BMW S1000 RR. “Noua Europă”

78. Motocros Ciolpani: Etapa a V-a a Campionatului Est European Âşi etapa a II-a a Campionatului Național de Motocros. “Salturi extreme”

80 Enduro XM Raid: Zilele Buzăului. “Enduro în trei acte”

 

 

 

 

post-48454-1243328461_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Mai este cineva pe forum care citeste UM dar si Motociclismo ? Eu fac asta de cateva luni, si am observat cu niscaiva deranjare ca sunt articole comune. :D

 

 

eu m-am pacalit (din nou) si am cumparat motociclismo, in 10 min. nu aveam ce sa mai citesc

 

cand cumparam motolife (in 2000 parca) citeam cate o saptamana la fiecare revista, acum cred ca si lor (ziaristilor) le este sila sa mai scrie - copy/paste si gata revista, de poze nici nu mai vorbesc cred ca sunt luate de pe google :P

 

ce as vrea sa citesc intr-o revista:

articole de calatorie scrise de motocilisti-scriitori romani

teste facute pe plan local

date practice

bursa

articole referitoare la motocicletele enduro-touring

descrieri la accesorii si echipamente

motoare de epoca, putina istorie nu strica

 

ce nu imi place sa citesc:

teste de comparatie pe 10 paginii (o jumate de pagina, maxim una intreaga este de ajuns)

articole de calatorie ale strainilor - pe astea le citesc si pe bloguri sau forumuri (HU/advrider)

articole referitoare la motocicletele sport, scutere, exotice (pe care nu le vei vedea niciodata in romania)

articole scrise la comanda - de ex in m. e un articol referitor la f800r pe 6 pagini total plictisitor

articole cu atv-uri

articolele de la competitii scrise de .... (cuvant urat) - daca tot va este sila sa scrieti atunci puneti doar clasamentul nu mai consumati hartia degeaba

 

 

PS din 100 de pagini cat are motociclismo doar 23 sunt interesante pentru mine, din care jumate sunt poze adica 11 pagini de text - pentru asta am dat 7,9 lei, mai bine il faceti 10-15-20 lei si puneti si voi continut cum trebuie sa nu imi mai para rau ca dau bani pe o revista moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu m-am pacalit (din nou) si am cumparat motociclismo, in 10 min. nu aveam ce sa mai citesc

 

cand cumparam motolife (in 2000 parca) citeam cate o saptamana la fiecare revista, acum cred ca si lor (ziaristilor) le este sila sa mai scrie - copy/paste si gata revista, de poze nici nu mai vorbesc cred ca sunt luate de pe google :D

 

ce as vrea sa citesc intr-o revista:

articole de calatorie scrise de motocilisti-scriitori romani

teste facute pe plan local

date practice

bursa

articole referitoare la motocicletele enduro-touring

descrieri la accesorii si echipamente

motoare de epoca, putina istorie nu strica

 

ce nu imi place sa citesc:

teste de comparatie pe 10 paginii (o jumate de pagina, maxim una intreaga este de ajuns)

articole de calatorie ale strainilor - pe astea le citesc si pe bloguri sau forumuri (HU/advrider)

articole referitoare la motocicletele sport, scutere, exotice (pe care nu le vei vedea niciodata in romania)

articole scrise la comanda - de ex in m. e un articol referitor la f800r pe 6 pagini total plictisitor

articole cu atv-uri

articolele de la competitii scrise de .... (cuvant urat) - daca tot va este sila sa scrieti atunci puneti doar clasamentul nu mai consumati hartia degeaba

 

 

PS din 100 de pagini cat are motociclismo doar 23 sunt interesante pentru mine, din care jumate sunt poze adica 11 pagini de text - pentru asta am dat 7,9 lei, mai bine il faceti 10-15-20 lei si puneti si voi continut cum trebuie sa nu imi mai para rau ca dau bani pe o revista moto

 

 

 

In primul rand, as dori sa apreciezi ca din toate criticile pe care le primesc jurnalistii moto pe forum, noi, ce de la Motociclismo suntem singurii care raspundem. In al doilea sunt incantat sa raspund acestei critici, pentru ca nu prea am primit critici pana acum.

 

Am sa raspund punctual:

 

- nu exista articole comune Motociclismo - UM - Motolife. Exista eventual subiecte comune, in ceea ce priveste motocicletele de test, cu marea diferenta ca daca in celelalte reviste acestea sunt scrise din mapa de presa, in Motociclismo, ne-am si dat cu ele in Romania (!!!) sau la lansarile internationale. Daca ai face afirmatii critice informandu-te asupra subiectului, ai observa - din punct de vedere statistic !!!- ca am avut cele mai multe teste cu motociclete in Romania, la inceput cate unul sau doua per editie, apoi in medie 2,3, poate si 4.

 

 

NOTA BENE:

- Suntem singura revista care la rubrica second hand "ne obosim" sa testam pe bune motocicleta, se poate verifica, si nu facem compuneri de pe internet, asa ca te rog, ai macar decenta si nu baga Motociclismo in aceeasi oala cu restul. Motocicletele pe care le-am testat, poate deja 50, au fost aproape toate fara Casco, cu benzina pusa de multe ori de noi, si cu multe negocieri cu importatorii si dealerii pentru a le primi.

 

Visul meu personal este o revista moto cu continut in exclusivitate Made in Romania, dar cum oare, cand datorita lispei de cultura moto si a insignifiantei pietei autohtone, nu suntem invitati la lansari si exista marci de renume care nu pun la dispozitia jurnalistilor motoare de test. Spune-mi tu cum. Mai ales in momentul de fatza, o revista moto este o absoluta aventura economica si cred ca ar trebui mai degraba apreciati oameni care au pasiunea sa faca asa ceva. Iar daca avem teste de la italieni, macar le traducem ca lumea, pentru ca daca de exemplu tu, vrei sa iti cumperi un BMW F 800 R , sa poti vedea despre ce e vorba, sau poate intereseaza pe cineva cum e un Moto Guzzi V7 Classic.

Consider ca ar fi o problema daca aceste articole traduse ar reprezenta in exclusivitate continutul revistei, cum se mai intampla pe la noi, nu atunci cand incercam sa le echilibram in fiecare numar, cu teste facute la noi.

 

- singurele articole la comanda din Motociclismo sunt advertorialele, o spun deschis. Si chiar si atunci, incerc sa scriu un text cat mai funky si care sa prezinte o informatie utila, decat vesnicele texte "Calitate si profesionalism". Afirmatia - F 800 R - articol la comanda mi se pare ridicola. Te rog, demonstreaza.

 

- un comparativ pe o jumatate de pagina/ o pagina, este o idee care frizeaza ridicolul. Cred ca - tusesc - comparativele intre sportivele de 600, respectiv de 1000, sunt utile pentru bikerii romani.

 

- articole de calatorie: ce spui de JJ Polnaja, ai auzit de el? L-am condus pana la iesirea din Romania, cand unii se codeau sa scoate banii de benzina si cazare si am scris o poveste pe tema asta. Apoi, raidul pe Transalpina, o sumedenie de articole de turism scrise de romani, de la turul Romaniei, la calatorii in Africa, in Asia???? Prietene, te rog, pune mana si citeste revista!

 

Enduro Touring: am inteles ca nu am fi avut asa ceva? Dar despre un test facut la noi cu 990 Adventure, ce spui??? Sau Pan European? Imi pare rau, am ales sa traducem articole de la italieni, in ceea ce priveste, R 1200 GS, Stelvio sau Moto Morini Granpasso? Ce spui, ne scrii tu un comparativ de jumatate de pagina despre cele motoare? Si te rog, ia gaseste si niste poze de Google, sa vedem sunt? Ai idee de rezolutie si dpi? Fii sigur ca nu gasesti decat foarte rar astfel de poze MOCA pe net.

 

- cat despre poze: am toata increderea ca fotografii nostri sunt foarte talentati si daca ai avea curiozitatea sa rasfoiesti revista ai vedea ca la noi motoarele nu apar pozate drept, cu 50 km/h, sa nu cumva sa ai un soc cand o sa vezi cate un knee-down, cate un stoppie, cate o scarita pe asfalt...

 

ARTICOLE DE LA COMPETII SCRISE IN SILA? Prietene tu ai scris in sila! Daca am PARTICIPAT la un numar de curse de motocros, asa ca fraieru, ca mi-am rupt un picior la enduro, tot ca fraieru, doar ca sa scriu mai interesant despre cursa si nu sa stau pe margine, sa descriu FEELINGUL, de asta ce zici? Si intotdeauna am bagat clasamentul.

 

MAMA, ce m-am enervat, deja fac ca Vadim... :P dar sunt niste acuzatii aruncate aiurea!!!

 

Articol despre RedBull Romaniacs scris in urma a trei zile petrecute pe pista??? Does this shit ring a bell? Sa vezi cum se inghesuiau restul jurnalistilor la sendviciuri in masina presei... Deci chiar m-am enervat, sper sa ne intalnim la anul pe un circuit de motocros, poate o sa mai iti schimbi parerile astea superficiale si fara nici un fundament real. Poate tu scrii la comanda, amice.

 

si vezi ca o imagine face cat o mie de cuvinte. am fost in carja pana la erzberg sa fac cateva pentru numarul din iuluie. Sau daca tu esti unul dintre pensionarii care prefera sa citeasca 10.000 de semne, fara un singur intertitlu, cu niste poze varate meschin in articol, si faci calcule pret/imagini/ text, fii amabil si nu mai cumpara Motociclismo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

nu sunt acuzati aiurea ci este parerea mea personala de cumparator al revistei,

eu chiar am cumparat m. pentru ca din cele 3 reviste moto pe care le stiu asta e singra unde am norocul sa mai gasesc ceva de citit (11-23 de pagini din 100)

 

puteam doar sa imi zic oful si gata insa am trecut o lista a cea ce imi place si ce nu, in speranta ca poate in viitor se va schimba ceva, eu chiar imi doresc sa citesc o revista moto de calitate (unde macar 50 de pagini sa le citesc de placere)

 

sau poate am eu gusturile proaste iar cea ce se publica in reviste este cea ce isi doresc cititorii - in cazul asta o sa continui cu citirea blogurilor si a forumurilor iar din cand in cand tot o sa mai cumpar o revista in speranta ca se va schimba ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze pentru replica "înfocată" a colegului meu, dar, după cum se vede, își ia jobul foarte în serios. :cheers:

Ideea e că noi ne străduim să aducem în revistă cam tot ce spui tu în lista ta. Doar că, de multe ori, din circumstanțe care nu depind de noi, nu prea putem. Am înțeles că testele cu motociclete exotice sau supersportive ți se par inutile, dar există alții care vor să citească așa ceva, chiar semnificativ mai mulți decât pasionații de enduro-touring. Cât despre motociclete enduro-touring, ne plac și nouă foarte mult, le testăm de fiecare dată când avem ocazia, am avut și comparative, le-am avut și pe copertă. Am încercat să scriem articolele despre competiții cât mai bine, dar, pentru că la unele dintre curse nu putem ajunge, nu avem foarte multe detalii de povestit. În rest, după cum a zis și colegul Marc, chiar am și flirtat cu competițiile la nivel amator (mai mult el :banana: ). Mulțumim pentru critici și aprecieri și pentru că ne-ai cumpărat revista. Sperăm să o cumperi în continuare și să te satisfacă mai mult pe viitor. De-asta insistăm noi ca cititorii să ne critice, ca să putem să ne îmbunătățim produsul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti,

Dati dovada de un minimum bun-simt, luati-va "diacriticile" si plecati fiecare la "scara" voastra !

Sunteti la stapan, traiti in Romania si asta va stigmatizeaza tot timpul...

Va compatimesc din mers !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog frumos sa imi explici unde si cu ce am gresit. am raspuns la o critica, dur e adevarat. pot accepta faptul ca articolele mele sunt scrise prost dar nu pot accepta ca cineva sa imi spuna din fata monitorului sau ca sunt scrise in sila.

 

stapane, trebuia oare sa incep un thread separat in "sertarasul" motociclismo? aici am fost interpelat, aici am raspuns.

 

Analiza literara:

"sunteti la stapan" - eu nu, eu am o conditie superioara. Comment: macar mi-am ales eu stapanul si pot alege oricand sa plec. Oricum, poti sa fii sigur: imi place ceea ce fac.

 

"traiti in Romania" - eu nu, eu traiesc altundeva, sunt smecher si am plecat.

"asta va stigmatizeaza" si mai grav "tot timpul". din nou, observam o extraordinara detasara din partea lui Freedom, care, elitist, nemuritor, rece, omniscient, trece mai departe pe calul lui, aruncand o flegma in directia saracilor jurnalisti moto.

Editat de marque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, Marc!

Desi intrat pina-n git de vreo 5 luni intr-o criza mai mult de timp decit economica, o sa-ncerc sa-ti raspund pe scurt, in numele... hai sa-i zicem "entitatii" Univers Moto (ca "redactiei" e poate prea mult spus, desi Manuela face mai multe aici decit un "simplu" director de productie). Si poate, in paralel, raspund si criticilor unor cititori (straniu expuse insa pe topicul "nostru" apropo de revista... voastra !) In fine, unele critici sint universal valabile in peisajul presei moto romanesti - si implicit inevitabil cumva... absurdistane.

 

Sincer acu': nimanui (nici noua, nici voua, nici concurentilor "motolaifari") cred ca nu i-au murit nici laudatorii, dar mai ales detractorii; ma mira doar aparitzia unora noi, dintre... NOI. Nu stiu oricum de unde-ai scos afirmatia ca "sinteti singurii care raspundeti criticilor cititorilor". ... Sa fi fost Dan Nastase "mutulica" vreodata? Sau Demostene, ori chiar JE ?!

 

Alta chestie scrisa probabil sub impulsuri "vadimiste" : ca doar testele "voastre" SH sint elocvente, alilalte (pur "internautice" dupa tine) fiind bune de sters cel mult lantzu' cu ele. Mai jos, o sa dau un copy/paste la un reply de-al meu adresat unui cititor care avea aceleasi idei putine... dar fixe la capitolul "teste SH" (asta, apropo si de primul punct critic - ala cu ignorarea criticilor).

Ce sa mai zic de implicita critica "prin ricoseu" adusa de tine traducerilor din UM ? Te rog chiar sa-mi aduci, daca asta ti-e convingerea, argumente vizavi de eventualele erori... fie ele MINUSCULE (care nu exista - d-aia le si scriu cu majuscule) din traducerile/adaptarile din UM.

Nu mai intru acu-n istoria standardizarii terminologiei moto - operatiune facuta de UM si nu de altii si, ce-i si mai important, nu intru nici in vreo analiza critica a ORICARUI CONCURENT de-al nostru (chestie care observ ca nu-i deloc reciproca).

 

Io zic ca, la fel ca-n cazul ministrilor care simuleaza de fapt c-ar conduce tzara de la televizor, ne-ar sta mai bine noua, astora din presa moto, sa ne dam cu presupusa mai mult prin revistele din propriile ograzi decit pe netul asta ametzit (OK, nu trebuie nici el total ignorat, dar nici luat drept barometru infailibil), fiindca-n definitiv "cifrele vorbeste" :banana: si nu stiu daca vreuna din revistele moto romanesti se poate lauda ca a zdrobit cumva definitiv concurenzta, simultan cu ruperea gurii tirgului. :lol:

 

Nu cred asadar ca-i cazul sa ne laudam excesiv cu teste in viteza a II-a pe Amckart ori cu altele, la fel de "elocvente", facute la 30-40% din potentialul unui miar supersport pe traseul Bucuresti-Snagov-retur si in acelasi timp sa strimbam din nas la traducerea unor teste complexe si... complete preluate din Vest - si, by the way, facute de multe ori in colaborare cu piloti profesionisti. OK, idealul clar c-ar fi o revista moto 100% "romaneasca" - dar in globalizarea asta tare ma tem ca nimic nu mai poate fi "neaosh", fie si doar din motivul ca s-ar scrie in ea tot despre motoare japoneze, italiene, germane etc.

Apropo de moto-patriotism :lol: - ce-ar fi sa ma bat si io o tzira cu caramida-n piept c-am scris de trei ori pin-acu', facind si unele proiecte proprii la tema, despre ideea unei motociclete romanesti, ei?! Si ca pe voi nici in pix nu va doare de asta ?!

 

Serios acum, chiar m-am intins prea mult la taclale, draga Marque, asa ca mai pot doar sa-ti urez sa scrii la fel de misto ca pina acu' - da' te rog eu, daca se poate, mai mult in MOTOCICLISMO decit pe-aici, unde se pare ca o influentza oculta a pixelilor virusati :lol: (plus poate imposibilitatea de-a mai edita mesajele prea "rele") te mai incrinceneaza uneori.

Succesuri :cheers: maxime lui Motociclismo ! (na ca va facui si reclama...)

 

Salut, GoKart!

Eu fiind autorul "dezamagirii" tale, uite ca-ti raspund (cu argumente), chiar daca se zice ca-n presa "arguing with the readers is bad for the business". Respect insa opinia oricui (inclusiv a ta), chiar daca nu-s de acord cu ea. Asadar:

 

1. Niciodata nu poti multumi pe toata lumea. Evident, sint alti cititori incintati de noul mod de prezentare a articolelor de consiliere SH (vezi aprecierile la nr.3 - "EnDuRo 350").

2. OK, Punctul 1 poate fi pur subiectiv (ca si opinia cititorului respectiv... dar si ca opinia ta). Pe net iti garantez insa ca nu gasesti chiar TOATE datele din articol !!!

3. Notiunea de "test individual cu un anume motor SH" (la care vad ca tii atit de mult) e contrara logicii. Sa-ti mai spun si de ce? Bineeee...

In tarile "normale" , concluziile unui asemenea test n-ar interesa chiar pe nimeni (motiv pentru care de fapt nicio revista serioasa de afara nu le face). De ce? E f. simplu: eventualii cumparatori nu vor sa afle cum se comporta ragalia "X" de la Raiul-Fiarelor-Smenuite ori rishnitza "Y" de la Ia-Motoare-Nene Srl. - pe care nu din lipsa de interes nu le mai luam.

Relevante sint doar: plusurile si minusurile specifice INTREGII serii de versiuni a unui anume model, istoria modificarilor aduse si, evident, situatia pietei la momentul actual (numar de exemplare, marja de preturi etc).

 

4. De aceea, dupa cum unii au remarcat pozitiv (iar tu negativ, asta e viata), de ceva timp am renuntat la modul asta balcanic de asa-zisa-consiliere SH, care sa nu-ti mai spun ca era asociata si cu o presupusa publicitate mascata facuta unor importatori SH (si nu doar de prin Remat-urile nipone).

 

Daca chiar duci insa dorul unor asemenea "teste SH", le gasesti oricum in alta parte. Asta-i de fapt si rolul pozitiv al concurentei libere din presa, sa multumeasca pe cei nemultumiti de alte publicatii.

Nu vom schimba, asadar, conceptul "consilierii SH" din Univers Moto, chiar daca tie nu-ti place. Sorry, desi, repet, respectam opinia fiecaruia si incercam sa satisfacem mai toate gusturile, atunci cind se intra in conflict cu convingeri argumentate, raminem pe pozitii.

 

Toate cele bune altfel, traiasca liberul arbitru!

Editat de Bunicul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi cer scuze daca am jignit pe cineva, nu asta a fost intentia mea (cel putin nu fata de persoane), aveam o mahnire mai veche referitoare la revistele moto (mai ales la "modelul" protv-ist pe care il adopta) iar ieri sa nimerit sa o am "proaspat" rasfoita langa mine, cand am vazut postul asta. respect-048.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin. Nefiind motociclist (inca...), ma refeream in postul meu din pagina 1,strict la faptul ca in aceeasi luna (sau la diferenta de 1 numar gasesc aceleasi modele in prim-plan).De ex: Motociclismo mai-Ducati Streetfighter/UM iunie Streetfighter. Martie Motociclismo KTM 990SMT/SMR .UM aprilie KTM 990 SMR/SMT. Cat despre eternul si fascinantul R1 de 2009 nu mai spun . E doar o coincidenta ? sau nu mai sunt motociclete de prezentat ? :cheers:

 

Mie unul mi s-ar parea interesant sa vad o comparatie intre naked-urile de 600, sau intre all-rounderele de aceeasi capacitate. Si niste enduroaice ar fi frumos de vizionat si savurat mai des in paginile revistelor. SI NU NUMAI KTM . Da stim ,sunt buni la ceea ce fac dar nu sunt SINGURII.

 

P.S. : Are rost sa le iau pe amadoua luna de luna? Sau sa ma limitez la una singura?

Have a nice day .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdanbaubau, hai sa-ti explic simplu si la obiect de ce apar teste asemanatoare in revistele de la noi. In primul rand, revistele moto romanesti sunt reviste generaliste, nici una dintre ele nu este axata pe o nisa anume, toate au cate putin din fiecare, prezentate intr-o maniera proprie. Asta odata.

 

A doua oara, toate cele trei reviste preiau articole din afara, de la diversi colaboratori sau alte trusturi de presa. E, in momentul in care se lanseaza o motoreta noua, sau un model nou de motoreta, presa si colaboratorii de presa sunt invitati de producatorii motocicletei respective la lansare. Apoi astia se dau cu motorul respectiv si scriu despre el. Eh, noi ca suntem din lumea a treia si vindem cateva motoare noi pe an, nu prezentam un interes foarte mare pentru producatori, asa ca foarte rar sunt invitati si jurnalisti de la noi la lansarile astea. Asadar, si jurnalistii de la Motociclismo Italia, si redactorii de la Motorpresse cat si Alan Cathcart sunt invitati la acea lansare. Eh, si ei cand ajung acasa scriu si publica imediat testul respectiv sau prezentarea modelului testat. Noi practic suntem a doua mana, vedem ce a aparut, vedem ce e nou si luam la tradus. Lucrul asta se poate face foarte usor, te apuci, deschizi siteul oficial al producatorului respectiv, iei niste poze de acolo si te apuci si aberezi pe poze si pe datele tehnice, dar parca tot mai bine iese un test scris de cineva care chiar s-a dat cu modelul respectiv si are o parere avizata. Iar ca Ducati Streetfighter a aparut in toate revistele odata, e normal, asta inseamna ca desi lumea cu apa calda nu se uita la noi, noi incercam sa tinem pasul cu ultimele aparitii. Oare cum ar fi fost sa citesti doar in UM despre Ducati SF si ca sa evitam sa-l publicam si noi la data aparitiei, il dadeam undeva prin.. septembrie. Oare ce interes mai prezenta motocicleta aia pentru public? Chiar daca fiecare revista prezinta acelasi model de motocicleta, fiecare o face in maniera proprie, unii cu poze frumoase, altii cu mai multe date tehnice iar ceilalti cu mai multa pasiune. Altfel este prezentat un Ducati de italieni, altfel de nemti si alta parere isi face un englez cand se sa pe acea motocicleta.

 

Sper ca te-am lamurit si ca vei ramane pe viitor acelasi cititor pasionat.

 

Toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin. Nefiind motociclist (inca...), ma refeream in postul meu din pagina 1,strict la faptul ca in aceeasi luna (sau la diferenta de 1 numar gasesc aceleasi modele in prim-plan).De ex: Motociclismo mai-Ducati Streetfighter/UM iunie Streetfighter. Martie Motociclismo KTM 990SMT/SMR .UM aprilie KTM 990 SMR/SMT. Cat despre eternul si fascinantul R1 de 2009 nu mai spun . E doar o coincidenta ? sau nu mai sunt motociclete de prezentat ? :rolleyes:

 

Mie unul mi s-ar parea interesant sa vad o comparatie intre naked-urile de 600, sau intre all-rounderele de aceeasi capacitate. Si niste enduroaice ar fi frumos de vizionat si savurat mai des in paginile revistelor. SI NU NUMAI KTM . Da stim ,sunt buni la ceea ce fac dar nu sunt SINGURII.

 

P.S. : Are rost sa le iau pe amadoua luna de luna? Sau sa ma limitez la una singura?

Have a nice day .

 

Te rog sa iei de asemenea in considerare si faptul ca Univers Moto este antedatat, ceea ce inseamna ca numarul de mai apare in aprilie, cel de iunie in mai si tot asa...

Daca in doua reviste vei gasi aceeasi motocicleta, fiind normal pana la urma sa prezinti o noutate, e important sa te uiti la articolele concurente ca la o completare a subiectului final. Nu e surprinzator daca de multe ori ajungi sa afli lucruri noi citind in doua locuri diferite despre acelasi model.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Demostene: La Multi Ani, mestere! Sau Happy Birthday... :makeout:

 

Respect!

 

Cu edit-ul de rigoare (dupa ce am citit ce scria in acest topic): Bre maestre, la Romaniacs nu cumva tu te ingramadeai la sandwichuri in masina presei, in timp ce Marc era pe pista? :rolleyes: :drink:

Editat de cobra_the_best
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce as vrea sa citesc intr-o revista:

articole de calatorie scrise de motocilisti-scriitori romani

teste facute pe plan local

date practice

bursa

articole referitoare la motocicletele enduro-touring

descrieri la accesorii si echipamente

motoare de epoca, putina istorie nu strica

 

ce nu imi place sa citesc:

teste de comparatie pe 10 paginii (o jumate de pagina, maxim una intreaga este de ajuns)

articole de calatorie ale strainilor - pe astea le citesc si pe bloguri sau forumuri (HU/advrider)

articole referitoare la motocicletele sport, scutere, exotice (pe care nu le vei vedea niciodata in romania)

articole scrise la comanda - de ex in m. e un articol referitor la f800r pe 6 pagini total plictisitor

articole cu atv-uri

articolele de la competitii scrise de .... (cuvant urat) - daca tot va este sila sa scrieti atunci puneti doar clasamentul nu mai consumati hartia degeaba

 

 

PS din 100 de pagini cat are motociclismo doar 23 sunt interesante pentru mine, din care jumate sunt poze adica 11 pagini de text - pentru asta am dat 7,9 lei, mai bine il faceti 10-15-20 lei si puneti si voi continut cum trebuie sa nu imi mai para rau ca dau bani pe o revista moto

 

In primul rand, referitor la PS-ul tau, este normal si logic ca sa nu fie intreaga revista interesanta pt tine, eu asa cred, ca fiecare are "zona"lui de interes. Nici mie nu-mi plac deloc vitezanele sau supermoto de exemplu... dar suntem oameni cu gusturi si pareri diferite.

Ce nu inteleg nici eu: de ce naiba sunt poluate revistele moto cu ATV-uri, mai ales daca sunt si reviste speciale de ATV?

 

Apoi... ca vrei articole de la motociclisti-scriitori romani inteleg, si eu ma mir ca nu apar mai multe mai ales ca vad pe forum ca se calatoreste, chiar si in locuri deosebite, dar de ce nu ar fi si cele de la cei straini? Si ele sunt interesante, poate chiar mai interesante, si nu tb sa stai neparat sa cauti pe bloguri, in alte limbi. Asa si despre calatoriile romanilor, gasesti pe forum cam tot ce vrei si poti lua legatura cu protagonistii.

 

Apropos de asta, nu am inteles a cui este vina, de ce in UM au aparut doar peripetiile unui ungur de la raliul Budapesta-Bamako si de romanii participanti nu se pomeneste nimic. (a nu se intelege cumva vreo tenta antiungureasca)

 

Surprindrea mea: de ce oare ai putea sa-ti doresti testele facute pe plan local??????

Afara sunt facute de profesionisti, cu multi ani de experienta, poate chiar piloti prfesionisti, au circuite si strazi unde poti face teste adevarate, probabil ca nu trebuie sa laude motocicletele aiurea doar ca sa primeasca si data viitoare alta la test... Eu cred ca un test tradus dintr-o revista cunoscuta este mult mai elocvent.

Acelasi lucru este valabil si pentru accesorii, echipamente, anvelope, navi etc care, apropos, sunt mult neglijate la noi. Si, fir-ar sa fie, de exemplu in Motorrad sunt atatea... de ce naiba nu se pot traduce si pt romani in UM de exemplu??

 

In Romania cred ca lispeste din pacate o revista cu adevarat TOURING, cum sunt multe in limba Germana (ex: Tourenfahrer sau Reise Motorrad pe care eu le cumpar lunar). Aici vezi reportaje din tot felul de destinatii, motociclete cu specific touring si toate cele necesare (echipamente, accesorii, navi etc). Poate ca interesul nu este inca atat de crescut ca sa renteze o astfel de revista?

 

Vlad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Germania iti poti inchiria ,contra unei sume modice pe care ti-o permiti , aproape orice clasa de motor!

 

In Germania poti testa de cele mai multe ori free o multitudine de motoare nou aparute!

 

In Germania primesti niste oferte de preturi la achizitia unui motor nou de ti se invarte casca pe cap!

 

In Germania gasesti oferte pt excursii moto in niste conditii incredibile si la niste preturi de dai pe spate!

 

In Germania iti permiti sa faci 1000 de km intr-un weekend fara sa te usture portofelu la final!

 

As putea sa continui asa mult si bine. am incercat sa subliniez doar o parte din motovele pt care la noi inca nu cred ca ar avea suscces o revista exclusiva de touring,chopper,SS, etc :rolleyes:

 

In plus avem o masa mare,prea mare de "rideri anuali". Apreciez revistele asa cum sunt si sper la mai mult pe viitor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... ca vrei articole de la motociclisti-scriitori romani inteleg, si eu ma mir ca nu apar mai multe mai ales ca vad pe forum ca se calatoreste, chiar si in locuri deosebite, dar de ce nu ar fi si cele de la cei straini? Si ele sunt interesante, poate chiar mai interesante, si nu tb sa stai neparat sa cauti pe bloguri, in alte limbi. Asa si despre calatoriile romanilor, gasesti pe forum cam tot ce vrei si poti lua legatura cu protagonistii.

 

daca ne referim strict la informatie, e adevarat, o gasesti in orice cantitate ori calitate pe net - insa cand vorbim de o revista moto (pe care eu o citesc in timpul liber) consider ca trebuie sa fie "distractiva" (sa te distraga de la treburile zilnice) si informativa

fiind roman eu de fiecare data am savurat articolele in care erau prezentate turele facute de romani (din africa, europa, din tara, etc.) - cele scrise de straini nu au nici un farmec in afara de cantitatea informationala pe care mi-o ofera (cantitate pe care o pot gasi si pe forum/blog)

 

Surprindrea mea: de ce oare ai putea sa-ti doresti testele facute pe plan local??????

Afara sunt facute de profesionisti, cu multi ani de experienta, poate chiar piloti prfesionisti, au circuite si strazi unde poti face teste adevarate, probabil ca nu trebuie sa laude motocicletele aiurea doar ca sa primeasca si data viitoare alta la test... Eu cred ca un test tradus dintr-o revista cunoscuta este mult mai elocvent.

Acelasi lucru este valabil si pentru accesorii, echipamente, anvelope, navi etc care, apropos, sunt mult neglijate la noi. Si, fir-ar sa fie, de exemplu in Motorrad sunt atatea... de ce naiba nu se pot traduce si pt romani in UM de exemplu??

 

referitor la teste, pentru mine cel putin sunt irelevante si nu am incredere in ele, suntem in anul 2009 cati dintre noi isi aleg mobra in functie de testul din revista (prezent pe 10 pagini) si cati apeleaza la informatiile furnizate de utilizatori pe forumuri ?!?!?

insa imi plac "testele" facute pe plan local cu diferite modele (chiar si second-hand) in conditiile noastre rutiere, logistice, reprezentarea locala a firmelor, service etc. - nu poti sa compari doua modele unde chiar daca unu e mai bun decat celalalt acesta neavand reprezentanta (service de calitate) in romania NU va putea fi o optiune viabila (vezi stelvio)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la teste, pentru mine cel putin sunt irelevante si nu am incredere in ele, suntem in anul 2009 cati dintre noi isi aleg mobra in functie de testul din revista (prezent pe 10 pagini) si cati apeleaza la informatiile furnizate de utilizatori pe forumuri ?!?!?

insa imi plac "testele" facute pe plan local cu diferite modele (chiar si second-hand) in conditiile noastre rutiere, logistice, reprezentarea locala a firmelor, service etc. - nu poti sa compari doua modele unde chiar daca unu e mai bun decat celalalt acesta neavand reprezentanta (service de calitate) in romania NU va putea fi o optiune viabila (vezi stelvio)

 

Aici ai dreptate. Si eu sunt de acord cu testele facute inhouse, si asta nu o spun in calitate de membru al redactiei Motociclismo, ci ca simplu motociclist roman. Imi plac testele din afara, vezi masuratori si date care aici nu prea ai cum sa le obtii, vezi timpi pe circuit mai cu toate modele posibile, dar hei, oamenii aia au circuite adevarate, in care poti schimba si viteza a III-a (daca intelegeti ce vreau sa spun). Ma intereseaza orice test facut aici prin prisma faptului ca este un test prezentat obiectiv, din punctul de vedere al riderului de rand care se da cu motorul ala in conditii normale de trafic si de asfalt, chit ca este un Fireblade sau un Diversion. Oare cati dintre posesorii de Fireblade le dau pe circuit si le exploateaza la macar 80% din capacitatea lor? Aia care pot face asta cred ca nu sunt in targetul revistelor si oricum, sunt foarte putini si despre ei se scrie-n reviste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NOTA BENE:

- Suntem singura revista care la rubrica second hand "ne obosim" sa testam pe bune motocicleta, se poate verifica, si nu facem compuneri de pe internet, asa ca te rog, ai macar decenta si nu baga Motociclismo in aceeasi oala cu restul. Motocicletele pe care le-am testat, poate deja 50, au fost aproape toate fara Casco, cu benzina pusa de multe ori de noi, si cu multe negocieri cu importatorii si dealerii pentru a le primi.

 

N-as fi vrut sa ma bag in discutia asta intre ziaristi ptr nimic in lume, dar... Stimate domn, v-ati gandit ca "ailalti", care nu testeaza SH-urile cu care va dati d-voastra, s-au dat cu motoretele alea pe vremea cand dumneavoastra va ocupati cu alte chestii, mai putin cu motorete? Eu chiar cunosc oamenii ("si de colo, si de colo") care scriau de SH-uri si ma indoiesc ca d-voastra aveati datele fizice necesare testarii unei motociclete atunci cand acesti oameni chiar erau pe motociclete. Pe Demostene il cunosc bine (nu pot spune ca suntem chiar prieteni, dar am mers "roata la roata"), iar Marian Bucataru (fost la ML) imi este unul dintre cei mai buni prieteni...

Cu tot respectul, domnule Sandu, dar dumneavoastra jigniti nu doar niste oameni, dar chiar ii faceti si pe prietenii lor sa va raspunda!

 

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...