Sari la conținut

Intrebare Motoare Enduro


Daaaaan
 Share

Postări Recomandate

Am o maaare nedumerire...am cautat forumul asta in lung si in lat, la fel si anunturile de pe site-urile cu vanzari moto...si totusi...nu gasesc variante la ce vreau eu, si anume un motor cu urmatoarele caracteristici:

 

125 - maxim 200 cmc (deoarece e primul motor pe care ma urc)

2 timpi (deoarece prefer sa il repar mai des si ieftin, decat rar si sa ma coste cat piesele de la Audi la revizie :D)

enduro, NU cross, NU supermoto, NU street-enduro, NU motoare de strada cu cauciucuri de cross la care prima groapa le face praf suspensia, NU orice alta varianta in afara de un enduro "pur-sange" :P

1998 - 2003 (deoarece mai nou de atata imi sare considerabil din bugetul limitat drastic la 2000 EUR)

KTM, Husaberg, Husqvarna, sau cele 4 frumoase Japoneze, exclus chinezoaice sau italience :P

 

Singurele 2 motoare gasite pana acum sunt KTM exc 125 sau exc 200. Sa inteleg ca efectiv nu exista altceva ? :blink:

 

Va multumesc pt ajutorul acordat si pana acum, cu celelalte intrebari care le-am mai avut :D

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o maaare nedumerire...am cautat forumul asta in lung si in lat, la fel si anunturile de pe site-urile cu vanzari moto...si totusi...nu gasesc variante la ce vreau eu, si anume un motor cu urmatoarele caracteristici:

 

125 - maxim 200 cmc (deoarece e primul motor pe care ma urc)

2 timpi (deoarece prefer sa il repar mai des si ieftin, decat rar si sa ma coste cat piesele de la Audi la revizie :D)

enduro, NU cross, NU supermoto, NU street-enduro, NU motoare de strada cu cauciucuri de cross la care prima groapa le face praf suspensia, NU orice alta varianta in afara de un enduro "pur-sange" :P

1998 - 2003 (deoarece mai nou de atata imi sare considerabil din bugetul limitat drastic la 2000 EUR)

KTM, Husaberg, Husqvarna, sau cele 4 frumoase Japoneze, exclus chinezoaice sau italience :P

 

Singurele 2 motoare gasite pana acum sunt KTM exc 125 sau exc 200. Sa inteleg ca efectiv nu exista altceva ? :blink:

 

Va multumesc pt ajutorul acordat si pana acum, cu celelalte intrebari care le-am mai avut :D

Ba exista,s-ar putea sa am un 250 exc 2t din 2003 la sfarsit de saptamana,la ~2400eur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa iti "daram" eu primele doua criterii:

 

1. zici 125 maxim 200 fiindca e "primul motor"; O abordare destul de corecta a problemei dar totusi nu o sa te omoare daca e "un pic" mai mare. Am prieteni care au inceput cu DR 650, XT 600, DR 600, LC4 640 (le dau ca exemple, nu le recomand) si nu au patit nimic, merg bine-mersi si acum.

 

2. zici 2T sa nu te coste cat revizia la Audi; O comparatie destul de "prapastioasa" zic eu fiindca lucrurile sunt departe de a fi asa. Nici chiar la KTM (unde sunt ceva mai scumputze piesele) nu e chiar de speriat si in plus o sa fie mult mai rare "reparatiile capitale" exact cum ai zis si tu.

 

E bun un EXC 250 2T dupa cum recomanda csocso dar sa stii ca nici pe departe nu e "cuminte" cum probabil te astepti. Tie iti trebuie nu neaparat o motocicleta slaba ci una care sa nu te ia prin surprindere. :D

 

Nu prea am mai vazut pe piata dar un LC4 400 cred ca te-ar fi coafat si la bani si la performante si la comportament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa iti "daram" eu primele doua criterii:

 

1. zici 125 maxim 200 fiindca e "primul motor"; O abordare destul de corecta a problemei dar totusi nu o sa te omoare daca e "un pic" mai mare. Am prieteni care au inceput cu DR 650, XT 600, DR 600, LC4 640 (le dau ca exemple, nu le recomand) si nu au patit nimic, merg bine-mersi si acum.

 

2. zici 2T sa nu te coste cat revizia la Audi; O comparatie destul de "prapastioasa" zic eu fiindca lucrurile sunt departe de a fi asa. Nici chiar la KTM (unde sunt ceva mai scumputze piesele) nu e chiar de speriat si in plus o sa fie mult mai rare "reparatiile capitale" exact cum ai zis si tu.

 

E bun un EXC 250 2T dupa cum recomanda csocso dar sa stii ca nici pe departe nu e "cuminte" cum probabil te astepti. Tie iti trebuie nu neaparat o motocicleta slaba ci una care sa nu te ia prin surprindere. :D

 

Nu prea am mai vazut pe piata dar un LC4 400 cred ca te-ar fi coafat si la bani si la performante si la comportament.

 

 

la pct 1 tu vorbesti de motoare in 4T...ori...eu nu vreau unul din motivele enumerate la pct 2

 

la pct 2 ma refeream la faptul ca la inceput o sa il dau de multe ori de pamant, in consecinta o sa fie la fel de mult de reparat / inlocuit ca la un 2T. nu fiabilitatea o sa imi dea de furca, ci utilizarea necorespunzatoare si reactiile nepotrivite pe care probabil o sa le am la inceput (cel putin asa imi imaginez)

 

eu ma limitam la 200 tocmai ca sa nu fie chiar asa imprevizibil...lui csocso i-am si raspuns deja ca nu ma ajuta oferta lui...

 

Dar lasand astea...tu chiar crezi ca un 4T e mai ok pt mine decat un 2T?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar lasand astea...tu chiar crezi ca un 4T e mai ok pt mine decat un 2T?

 

Asta depinde si de modul tau de a conduce, de comportament in mare masura si de cat esti de dornic sa inveti motocicleta, nu sa "te invete ea pe tine". Un 4 timpi de capacitate medie e mai previzibil decat un 2T la aceeasi capacitate. Unde mai pui ca e si mai placut de condus si mai fiabil.

Nu spun ca nu are si 2T-ul farmecul lui insa:

- daca iti iei ceva de capacitate mica (125) o sa fii multumit o vreme (scurta) dupa care o sa vrei sa o dai; vei pierde foarte mult atat prin faptul ca e revanzare cat si prin faptul ca nu o sa mai fie ca atunci cand ai luat-o;

- 2T enduro sunt putine si rare; si de obicei nu prea sunt vanoase. Alea cu care poti sa te "dai bine" sunt cross-uri. Un exemplu bun de enduro (derivat din cross) in 2T, deci inmatriculabil este Kawasaki KDX 250. Nu are nici prea multi cai, dar nici prea putini, este usoara DAR e o motocicleta rara (e una din motocicletele mele preferate).

 

Parerea mea proprie si personala e sa incepi cu un 4T de capacitate medie, usurel si nu o sa regreti. O sa te acomodezi treptat cu puterea si dupa, sa zicem, un an ai sa vezi ce vrei in continuare:

- ori nu vei fi scos "untul" din motocicleta respectiva si o vei mai tine un sezon, timp in care vei mai investi in aftermarketuri vizuale si/sau de performanta;

- ori o vei da si vei trece la ceva mai nou si mai puternic tot in acelasi stil 4T;

- ori vei incerca un 2T performant de 250 - 300 cmc si vei sti cat de cat care e smecheria cu el;

- ori alta variatiune pe aceeasi tema.

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta depinde si de modul tau de a conduce, de comportament in mare masura si de cat esti de dornic sa inveti motocicleta, nu sa "te invete ea pe tine". Un 4 timpi de capacitate medie e mai previzibil decat un 2T la aceeasi capacitate. Unde mai pui ca e si mai placut de condus si mai fiabil.

Nu spun ca nu are si 2T-ul farmecul lui insa:

- daca iti iei ceva de capacitate mica (125) o sa fii multumit o vreme (scurta) dupa care o sa vrei sa o dai; vei pierde foarte mult atat prin faptul ca e revanzare cat si prin faptul ca nu o sa mai fie ca atunci cand ai luat-o;

- 2T enduro sunt putine si rare; si de obicei nu prea sunt vanoase. Alea cu care poti sa te "dai bine" sunt cross-uri. Un exemplu bun de enduro (derivat din cross) in 2T, deci inmatriculabil este Kawasaki KDX 250. Nu are nici prea multi cai, dar nici prea putini, este usoara DAR e o motocicleta rara (e una din motocicletele mele preferate).

 

Parerea mea proprie si personala e sa incepi cu un 4T de capacitate medie, usurel si nu o sa regreti. O sa te acomodezi treptat cu puterea si dupa, sa zicem, un an ai sa vezi ce vrei in continuare:

- ori nu vei fi scos "untul" din motocicleta respectiva si o vei mai tine un sezon, timp in care vei mai investi in aftermarketuri vizuale si/sau de performanta;

- ori o vei da si vei trece la ceva mai nou si mai puternic tot in acelasi stil 4T;

- ori vei incerca un 2T performant de 250 - 300 cmc si vei sti cat de cat care e smecheria cu el;

- ori alta variatiune pe aceeasi tema.

 

:blink:

 

 

 

.......acuma e bine ce ai facut? ai bagat indoiala in mine cum ca 2T e chiar ceea ce caut... :D ...trebuia sa plec zilele astea in ungaria la vanatoare de EXC200...acuma...poate o sa plec dupa 4T-uri...

 

zi-mi te rog niste variante de 4T-uri de 300-400 cmc la banii de care dispun, daca stii...

 

:D

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ziceti de un EXC 250 F ... cam tot la banii aia, in 4 timpi...e prea mic? trebuie 400 cc ca sa ma poata cara la 1.85m, 95 kg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,cel putin parerea mea este ca o sa fie slab 250 4t,o sa te plictisesti dupa o vreme(probabil scurta),si cum a spus si Lupu o sa pierzi timp si bani sa tot schimbi motoarele.Asa ca eu spun sa te gandesti bine(dar nu mult :blink: ),inainte sa cumperi ceva...BAFTA! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,cel putin parerea mea este ca o sa fie slab 250 4t,o sa te plictisesti dupa o vreme(probabil scurta),si cum a spus si Lupu o sa pierzi timp si bani sa tot schimbi motoarele.Asa ca eu spun sa te gandesti bine(dar nu mult :blink: ),inainte sa cumperi ceva...BAFTA! :D

 

de EXC400 in 4 timpi nu am bani..eventual o yamaha, sau un suzuki dr-z...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ziceti de un EXC 250 F ... cam tot la banii aia, in 4 timpi...e prea mic? trebuie 400 cc ca sa ma poata cara la 1.85m, 95 kg

 

Ia dai un click pe unul din motoarele de la mine din semnatura. Recomand yamaha care ii acolo, o frumusete de motor cu care o sa te obisnuiesti cu siguranta. O vinde un prieten, pretul e negociabil. Plus ca nu trebuie sa mergi in ungaria si mai e si inmatriculata la noi in Ro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia dai un click pe unul din motoarele de la mine din semnatura. Recomand yamaha care ii acolo, o frumusete de motor cu care o sa te obisnuiesti cu siguranta. O vinde un prieten, pretul e negociabil. Plus ca nu trebuie sa mergi in ungaria si mai e si inmatriculata la noi in Ro.

 

 

da...e frumoasa yamaha aia...dar ca si fiabilitate...ce stii despre WRF-uri, in general vorbind? dar DR-Z?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da...e frumoasa yamaha aia...dar ca si fiabilitate...ce stii despre WRF-uri, in general vorbind? dar DR-Z?

Din experienta scurta pe care am avut-o cu yamaha pot spune ca sunt printre cele mai fiabile motoare de pe lume, apoi as spune suzuki. Insa la suzuki ma limitez sa afirm asta doar din auzite, pe cand la yamaha din cele vazute, testate si detinute. Multe povesti despre fiabilitate gasesti pe forum, insa te asigur ca de yamaha in general numai de bine se vorbeste. Suna la nr din anunt si vb cu prietenul meu Dani, iti povesteste el mai multe, ca e mai in tema; daca vrei poti sa ma suni si pe mine: 0743069966.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand si eu WR-ul. O sa iti placa. :D

 

am inceput sa caut wr-uri..si am gasit la preturi cat de cat bune in ungaria...la noi, ca de obicei, sunt cu 500 eur mai scumpe... :blink:

pacat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inceput sa caut wr-uri..si am gasit la preturi cat de cat bune in ungaria...la noi, ca de obicei, sunt cu 500 eur mai scumpe... :D

pacat...

 

ai pus la calcul drumul si imatricularea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pus la calcul drumul si imatricularea?

 

pai..din cluj pana in budapesta sunt 500km...dus-intors cu remorca cu tot...2 plinuri = 100eur / 2 pers (2 motoare) = 50 eur

 

si de inmatriculat...am vreme...problema mea e ca nu am toti banii ACUM, nu ca nu as fi dispus sa dau mai mult... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sint de acord ca-i mai bine sa incepi cu 4T. La 2T tragi gazul si esti tot pe loc, iar daca mai tragi 1mm, esti in cap. Adica sint moarte pina intr-un punct, dupa care explodeaza. Iar 200-250 KTM, 2T... nici vorba la inceput. Cu de-astea se dau cei de la expert si profi la Romaniacs.

La banii de care zici, de ce nu te uiti si la un Suzuki DR 350 (in afara de cele de 600 amintite de ceilalti)? Sint usoare, docile, ieftine la intretinere si foarte fiabile. KTM 250 EXCF nu mi-a placut deloc: puturos rau si greu (mi s-a parut mai greu decit DR-ul).

Daca tii neaparat la ideea cu 2T, incearca Yamaha DT 125.

Tu ai nevoie de o mobra manevrabila, usor si ieftin de intretinut, robusta. Tine minte ca, in afara de banii pentru mobra, mai trebuie cam 500 euro pentru echipament complet...

Referitor la trintele de inceput - nu te ingrijora: toate enduristele sint facute sa le suporte, fara probleme, indiferent ca-s 2T sau 4T...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sint de acord ca-i mai bine sa incepi cu 4T. La 2T tragi gazul si esti tot pe loc, iar daca mai tragi 1mm, esti in cap. Adica sint moarte pina intr-un punct, dupa care explodeaza. Iar 200-250 KTM, 2T... nici vorba la inceput. Cu de-astea se dau cei de la expert si profi la Romaniacs.

La banii de care zici, de ce nu te uiti si la un Suzuki DR 350 (in afara de cele de 600 amintite de ceilalti)? Sint usoare, docile, ieftine la intretinere si foarte fiabile. KTM 250 EXCF nu mi-a placut deloc: puturos rau si greu (mi s-a parut mai greu decit DR-ul).

Daca tii neaparat la ideea cu 2T, incearca Yamaha DT 125.

Tu ai nevoie de o mobra manevrabila, usor si ieftin de intretinut, robusta. Tine minte ca, in afara de banii pentru mobra, mai trebuie cam 500 euro pentru echipament complet...

Referitor la trintele de inceput - nu te ingrijora: toate enduristele sint facute sa le suporte, fara probleme, indiferent ca-s 2T sau 4T...

 

DR-ul e cam vechi..totusi...95 parca e cel mai nou...

am inceput sa ma orientez catre 4T...yamaha wr, si cum wr250f nu gasesc din 2000-2001-2002, ca sa se incadreze in buget...ma reorientez catre wr400f...

echipamentul e luat deja...si am ramas cam la 1800-max 2000 eur... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresita parerea ca 250 4t este slab. O fi slab pentru aia care se dau in campionat la extrem/profi/clasa A. Poate aia sa scoata sufletul din el. Pentru un incepator sau hobby este perfect. Iti garantez ca n-o sa poti scoate din el mai mult de 50% in primii 2 ani. Pote doar daca 8 ore pe zi o sa fii in sa cu un profesor dupa tine. Cunosc crossisti si enduristi (buni nu amatori) care nu recomanda mai mult de 250. 4T.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu scuzele mele, incerc sa intru si eu in discutie si sa iti propun sa tintesti printre altele si la o honda dominator. Din punctul meu de vedere este o motocicleta care rezista bine si e ENDURO.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu scuzele mele, incerc sa intru si eu in discutie si sa iti propun sa tintesti printre altele si la o honda dominator. Din punctul meu de vedere este o motocicleta care rezista bine si e ENDURO.

cel mult soft-enduro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresita parerea ca 250 4t este slab. O fi slab pentru aia care se dau in campionat la extrem/profi/clasa A. Poate aia sa scoata sufletul din el. Pentru un incepator sau hobby este perfect. Iti garantez ca n-o sa poti scoate din el mai mult de 50% in primii 2 ani. Pote doar daca 8 ore pe zi o sa fii in sa cu un profesor dupa tine. Cunosc crossisti si enduristi (buni nu amatori) care nu recomanda mai mult de 250. 4T.

 

250 4t - ul de la yamaha nu exista pe piata la noi, nici in ungaria, decat modelele super-noi din 2005+

alte modele fiabile...ce ati recomanda? din 1999 - 2003

 

Cu scuzele mele, incerc sa intru si eu in discutie si sa iti propun sa tintesti printre altele si la o honda dominator. Din punctul meu de vedere este o motocicleta care rezista bine si e ENDURO.

 

nu sunt eu nu stiu ce expert, dar nu il consider enduro...mai degraba dual-purpose sau ceva de genul asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daaaaane, părerea mea este că te-ai orientat bine spre 2T cât mai uÂşoare, în speță 125/200 EXC.

Eu am început, mi-am luat botezul cu 200 EXC, fără să am în prealabil niciun fel de experiență în enduro.

Tot ce am avut în prealabil pe 2 roți a fost un motor de strada acu' vreo 12 ani cu care m-am dat puțin de tot la vremea respectivă.

AÂşa că nu te lua după cei care zic că 2t te omoară ca începător, nu este aÂşa, cel puțin în cazul meu nu a fost aÂşa Âşi nici vreun talent nativ n-am fost/nu sunt.

Te vei obiÂşnui cu motoreta Âşi-o să-ți placă tot mai mult.

 

E drept că mi-a fost greu, poate Âşi acum mi-e greu însă Âşi cu un 4T cam tot pe-acolo eÂşti ca începător.

Iar motor nou vreau să-mi iau anul acesta Âşi tot un 200 EXC va fi, cu siguranță.

Tot o să dai cu el pe jos, 2t sau 4t, ce-o fi.

 

Părerea mea este să-ți iei 4t daca vrei mai mult soft enduro, rally raid etc.

Dacă vrei hard-enduro mergi liniÂştit pe un 2t uÂşor (KTM sau Gas Gas, nu Âştiu să fie alte 2t foarte uÂşoare enduro - Far etc).

 

Succes!

Editat de seseseko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Duracell: Dominatoru nu-i enduro nici batut cu stalpu de telegraf. Ii ditai vaca. Are kg cat un BMW de 800cc.

 

 

Dane, noi am mai vorbit de una-alta: eu unu iti recomand 4t. Mic. Adica 250-400. WRurile sunt bune ca motoare. DRurile iarasi (stiu un DR din '86 care rupe brazda an de an si inca n-are nici pe dracu la motor in sine). XRurile de la Honda iar sunt foarte bune. In banii tai cred ca poti sa prinzi un XR de 250 sau, cu noroc, 400. Nu sunt cu mult mai grele ca un 2t (max 20kg in plus), dar sunt mult mai predictibile si maiiertatoare pentru un incepator, zic eu. Eu dupa experienta pe masini si un pic pe motor 4t mare, era sa ma dau de-a dura de 3-4 ori cu un 2t.

 

KTM nu as recomanda nimanui care nu vrea sa surubareasca. In general KTMurile sunt motoare de competitie, la care fiabilitatea nu e un punct forte. Bine, si caprele de 4t de mai sus tot spre competite sunt orientate, dar manualele lor nu recomanda explicit sa se refaca motoru la X ore de funcitonare.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar 200-250 KTM, 2T... nici vorba la inceput. Cu de-astea se dau cei de la expert si profi la Romaniacs.

ahh, ce tare sunt!! :D

 

Daaaaane, părerea mea este că te-ai orientat bine spre 2T cât mai uÂşoare, în speță 125/200 EXC.

Eu am început, mi-am luat botezul cu 200 EXC, fără să am în prealabil niciun fel de experiență în enduro.

Tot ce am avut în prealabil pe 2 roți a fost un motor de strada acu' vreo 12 ani cu care m-am dat puțin de tot la vremea respectivă.

AÂşa că nu te lua după cei care zic că 2t te omoară ca începător, nu este aÂşa, cel puțin în cazul meu nu a fost aÂşa Âşi nici vreun talent nativ n-am fost/nu sunt.

Te vei obiÂşnui cu motoreta Âşi-o să-ți placă tot mai mult.

 

E drept că mi-a fost greu, poate Âşi acum mi-e greu însă Âşi cu un 4T cam tot pe-acolo eÂşti ca începător.

Iar motor nou vreau să-mi iau anul acesta Âşi tot un 200 EXC va fi, cu siguranță.

Tot o să dai cu el pe jos, 2t sau 4t, ce-o fi.

 

Părerea mea este să-ți iei 4t daca vrei mai mult soft enduro, rally raid etc.

Dacă vrei hard-enduro mergi liniÂştit pe un 2t uÂşor (KTM sau Gas Gas, nu Âştiu să fie alte 2t foarte uÂşoare enduro - Far etc).

 

Succes!

asa e asa e.

Daaaane, daca vrei enduro,parerea mea e la fel: sa-ti iei ceva cat mai usor chiar daca intra in calcul si 2t

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...