Sari la conținut

Honda NTV650: allrounder minunat


benighted
 Share

Postări Recomandate

O motocicleta interesanta, care din pacate nu se mai fabrica. Se gaseste foarte rar, pentru ca lumea n-o prea mai da, te atasez de asa ceva si in plus nici nu se strica.

 

In primul rind, trebuie sa spun citeva despre mine: sunt un om comod. Vreau sa savurez motociclismul, si sa fie minim chinul. Nu vreau sa stau capra si nici sa giugiulesc un lant. Nu vreau sa am o mobra turata, care sa sune ca o risnita in calduri si sa traga tare abia de la 6-7000 rpm.

 

Mica descriere. Sa incepem, evident, cu avantajele.

 

Pozitia de mers e excelenta. Stai drept si comod, nu capra. Niciun pic de greutate in miini (care stau intinse) Cam ca pe un tourer BMW se sta, minus seaua putin mai ingusta. Lant n-are. Poti sa te lasi pe burta pe rezervor, dar n-are absolut niciun rost. Pasagerul sta si el foarte bine, seaua fiind aproape dreapta. Nu aplecat si cu miinile pe rezervor, ci drept si cu miinile pe miner, pe tine sau daca mergi linistit chiar in buzunar.

Un cardan tare ca piatra la care trebuie cam la doua sezoane schimbat uleiul. E ingusta cit sa te strecori lejer prin oras, si unghiul de bracare al ghidonului e bun. Pe o vitezana nu faci poligonul, pe asta da.

 

Motorul e destul de cunoscut printre posesorii de honda. E cam acelasi lucru cu ce gasim pe transalp si pe shadow de 650. Oribilitatea de DN-01 are si ea motorul asta, putin largit si pe injectie. Cine a mers pe ceva cu motorul asta il stie. Trage liniar si bine inca de la 1800-2000 rpm, iar toata puterea apare la 4000. 8500 e deja cu rosu.

 

Plasticul e putin. Doar de la rezervor pina la coada, pe sub sea. Fix cit trebuie ca sa acopere trusa de scule, rezervorul de lichid frina spate, pe cel de antigel si reglajele suspensiei spate. Chiar inainte de stop e un loc numai bun de tinut manualul, patru bujii de schimb si alarma :bounce:.

 

In plus, fiind monobrat pe spate, schimbatul cauciucului e bestial. Capac de plastic jos, scoti o siguranta, si apoi doar o piulitza mare. Scoti roata, schimbi cauciucul, pui roata. Fara grija la frina, fara alte timpenii. Nici nu trebuie ridicata sau mutata toba, si operatiunea se poate desfasura lejer cind e pe cricul central.

 

Handlingul e excelent. Mobra cere sa zgiriie cu cricul de asfalt. Trebuie avut grija cu tot cuplul ala (patineaza in a 3a) si cu cardanul care te ridica in curbe.

 

Demarajul e criminal, am patit sa vad smecherasi cu de-alde r6 si cbr600 privindu-mi spatele cu coada-ntre picioare.

 

Fiabila. am aproape 9000 km cu mobra si nu s-a busit nimic... am schimbat ulei, bujii si filtre, plus placutele spate. In rest, excelent. la urmatoarea revizie tre' sa pun alt lichid de frina.

 

Sa spun acum si ce nu-mi place (sunt si mare cusurgiu)

Motor cu carburator. Am spus, sunt comod. Nu-mi place sa am de umblat cu socul, nu-mi place relantiul variabil dat de carburatoare. Plus, mai trebuie sincronizate, curatate... urit.

Se incinge repede vara. Am mai vazut problema asta la multe honde, si explicatiile oficiale sunt "asa merg ele". E neplacut sa stai in trafic si sa-ti sufle pe picioare aer fierbinte din radiator. Si ventilatorul ala face treaba asta cu deosebit simt de raspundere.

Nu are indicator de nivel de combustibil. In consecinta, folosesc trip-meter-ul. Cind fac X kilometri, trec pe la peco sa fiu sigur. In general la 200km consuma cam 10-11 litri. Mai putin daca ies din oras sau daca pun benzina aia noua si buna de la rompetrol. OMV 100 si aia "smechera" de la MOL nu fac nimic sesizabil. Din fericire, robinetul pentru rezerva e accesibil.

N-am avut prea mult loc pentru balast si transformator de xenon. Sunt toate ingramadite la ghidon, in spatele farului, si mai bat una de alta cind e in sarcina, la ture putine. Minor nuisance.

In plus, as vrea o aripa fatza mai lunga. Dupa ploaie se mai stringe uneori noroi in radiator, si asta nu place, mai ales ca se incinge usor.

Cutia de viteze e de tractor 100%. Cloncane cu spor si daca nu o bagi BINE in treapta a doua sare in sarcina puternica. In schimb, e fiabila.

 

Cam atit, am epuizat subiectul :D

 

Upgrades planuite: crashbars, un parbriz mai inalt, cadru pentru topcase si coburi si respectivele genti. Daca aveti idee de unde pot face rost, rog dati un PM, as fi tare recunoscator. Eu am gasit pe polo, dar la scoruri urite pentru criza asta :D

 

Am aberat tare mult, ia sa pun si citeva poze.

Daca mai sunt printre voi posesori de modelul asta, manifestati-va. Am mai vazut prin trafic citeva...

 

post-15228-1244896516_thumb.jpg

post-15228-1244896544_thumb.jpg

post-15228-1244896554_thumb.jpg

post-15228-1244897134_thumb.jpg

post-15228-1244897151_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa stau capra... Nu vreau sa am o mobra turata, care sa sune ca o risnita in calduri si sa traga tare abia de la 6-7000 rpm.

 

Sa incepem, evident, cu avantajele...Stai drept si comod, nu capra....Pe o vitezana nu faci poligonul, pe asta da.

 

Demarajul e criminal, am patit sa vad smecherasi cu de-alde r6 si cbr600 privindu-mi spatele cu coada-ntre picioare.

 

Fiabila. am aproape 9000 km cu mobra si nu s-a busit nimic...

 

Amice, fara suparare dar cred ca esti un pic prea entuziasmat de mobra ta si mai cred ca ai ceva cu motoarele de viteza. Ok, NTV chiar e o motocicleta reusita si minunata dar... chiar nu inteleg de ce tot trebuia sa o prezinti, comparand-o asa des cu supersporturile? Sunt doua categorii complet diferite si nu prea se pot compara. Daca ai niste frustrari vis-a-vis de clasa SS, tine-le pentru tine, chiar nu era necesar sa le inserezi in prezentarea ta detaliata. Daca stai mai comod pe NTV decat pe R6 nu inseamna ca NTV e mai bun din simplul motiv ca au fost facute pentru 2 stiluri complet diferite de pilotaj, intelegi?

 

ps: te asigur ca poti sa faci poligonul si cu Hayabusa daca stii sa mergi.

ps2: demarajul o fi criminal... poate pana in 5-60 la ora (ca pana la 100 iti face cu mana orice SS de 600)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vrei parbriz mai mare?

asta nu e deja imens?

 

In conditiile in care pe mobra se sta drept, nu... am 1.85, si dupa multe incercari de reglaj am descoperit ca nu pot sa-l fac sa ma scape complet de vint... acum TOT curentul loveste viziera. Vreau sa pun un parbriz cit sa nu fie deloc vint. Am ramas impresionat de cele de la maxi-scutere :bounce: liniste si pace in spatele lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, fara suparare dar cred ca esti un pic prea entuziasmat de mobra ta si mai cred ca ai ceva cu motoarele de viteza. Ok, NTV chiar e o motocicleta reusita si minunata dar... chiar nu inteleg de ce tot trebuia sa o prezinti, comparand-o asa des cu supersporturile? Sunt doua categorii complet diferite si nu prea se pot compara. Daca ai niste frustrari vis-a-vis de clasa SS, tine-le pentru tine, chiar nu era necesar sa le inserezi in prezentarea ta detaliata. Daca stai mai comod pe NTV decat pe R6 nu inseamna ca NTV e mai bun din simplul motiv ca au fost facute pentru 2 stiluri complet diferite de pilotaj, intelegi?

 

ps: te asigur ca poti sa faci poligonul si cu Hayabusa daca stii sa mergi.

ps2: demarajul o fi criminal... poate pana in 5-60 la ora (ca pana la 100 iti face cu mana orice SS de 600)

 

nu e vorba ca-s supraentuziasmat de mobra... sunt altele de care-s entuziasmat, asta doar ma multumeste. scuze daca ofensez posesorii de SS-uri, dar din post se reflecta doar atitudinea mea fata de ele. ca sa fiu neutru, chiar as mai schimba nitel tonul dac-as mai putea edita post-ul. repet, insa: nu voiam sa pornesc vreun flamewar sau sa jignesc posesorii. Doar o parte dintre ei merita jigniri...

 

Testat, format parere, parerea se reflecta din post. SS-urile sunt beton pentru o ora-doua pe un circuit in weekend.. dar pentru oras si autostrada (pe unde le vedem destul de des) mi se par nasoale. La demaraj asa e... Mai precis, cam pina la 75 (cind eu deja am schimbat viteza cel putin o data). Dar sincer, mai mult nu ma intereseaza. Plus ca la mine toarce motorul, iar la SS-uri.. am scris in post.

 

despre poligon vorbeam din perspectiva elevului, nu a unui rider experimentat. Un experimentat il face si pe trike (evident, fara sa dea cu spatele :bounce:)

 

avem dreptul la exprimare libera, nu? parerea mea despre vitezane e asta, si o exprim destul de des. pentru ca nu le inteleg rostul in oras si pe autostrada. pentru ca sunt vehicule de magheristi. pentru ca ma enerveaza noaptea smecherii care si-au golit tobele si urla prin oras. pentru ca doar pe vitezane am vazut tarani in slapi si pantaloni scurti pina acum. cunosc si oameni calumea cu vitezane, dar muuulti pe care i-am vazut sunt teribilisti si smecherasi.

 

respect & ride safe

Editat de benighted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca daca pui parbriz mai mare va arata hidos

adevarul ca sunt motoare bune,fara mari pretentii legate de aspect sau fitze,dar cu minima intretinere te tin o viata

sa te bucuri de ea fara incidente

 

Total de-acord cu aspectul, si asta e imens pentru aspect si arata cam dizgratios.. dar pe ala mini dinainte l-a rupt un bivol, si am zis sa incerc unul mai mare. Si e fain sa nu te bata vintul pe drum :bounce:

 

multam de urari, la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-o stapanesti sanatos. Intradevar pare un motor reusit. Transmisia finala este pe cardan? Daca da, jos palaria. Legat de parbriz, cel pe care-l ai este suficient de mare. Problema lui este ca sta prea vertical. Sfatul meu incearca din suporti sa-l mai inclini catre spate, cca 5-6 cm, masurati in parte de sus si daca poti sa-l mai ridici inca 1-2 cm. Prin inclinare spre spate, curgerea laminara a aerului pe laterala si mai ales pe deasupra parbrizului se va face mai usor, iar prin ridicare se creiaza un spatiu la baza parbrizului pe unde trece aer care anuleaza depresiunea ce se formeaza imediat in spatele lui. Combinatia asta de manevre va face ca zona de turbulente sa fie un pic deasupra castii pilotului, iar in spate va trece peste pasager. Incearca sa modifici un pic suportii de prindere, chiar si provizoriu, pt probe, daca nu reusesti repozitionarea parbrizului cu ei, asa cum sant.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa nu te bata vantul ar trebui sa-ti schimbi motorul cu unul touring sau chiar maxiscuter .

Pe NTV am facut intr-o zi 800km dupa o noapte nedormita si a fost ok, un motor confortabil si placut la condus. E bun de touring dar la viteze cam pana in 120km/h.(stie sa mearga si cu 160-170 dar numai confortabil nu mai e la viteza aia).

Principalul dezavantaj al NTV-ului in opinia mea e greutatea cam mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa nu te bata vantul ar trebui sa-ti schimbi motorul cu unul touring sau chiar maxiscuter .

Pe NTV am facut intr-o zi 800km dupa o noapte nedormita si a fost ok, un motor confortabil si placut la condus. E bun de touring dar la viteze cam pana in 120km/h.(stie sa mearga si cu 160-170 dar numai confortabil nu mai e la viteza aia).

Principalul dezavantaj al NTV-ului in opinia mea e greutatea cam mare.

 

agreed :bounce: 120 e o viteza buna, dup-aia sufla tare. Agreed si cu maxiscuterul, chiar se intinde binoclul catre ceva de 500cc. NTVu e greutz, dar m-am obisnuit, acum il arunc aproape ca pe-o bicicleta prin trafic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, fara suparare dar cred ca esti un pic prea entuziasmat de mobra ta si mai cred ca ai ceva cu motoarele de viteza. Ok, NTV chiar e o motocicleta reusita si minunata dar... chiar nu inteleg de ce tot trebuia sa o prezinti, comparand-o asa des cu supersporturile? Sunt doua categorii complet diferite si nu prea se pot compara. Daca ai niste frustrari vis-a-vis de clasa SS, tine-le pentru tine, chiar nu era necesar sa le inserezi in prezentarea ta detaliata. Daca stai mai comod pe NTV decat pe R6 nu inseamna ca NTV e mai bun din simplul motiv ca au fost facute pentru 2 stiluri complet diferite de pilotaj, intelegi?

 

ps: te asigur ca poti sa faci poligonul si cu Hayabusa daca stii sa mergi.

ps2: demarajul o fi criminal... poate pana in 5-60 la ora (ca pana la 100 iti face cu mana orice SS de 600)

 

E un fenomen des intalnit mai ales la semafoare :P Privesti in spate cu coada ochiului in oglinda,nu saluti,ignori iar atunci cand se face verde dai biceee...Am mai facut inca un fraier cu Ss,cine a zis ca motoreta mea e slaba? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un fenomen des intalnit mai ales la semafoare :P Privesti in spate cu coada ochiului in oglinda,nu saluti,ignori iar atunci cand se face verde dai biceee...Am mai facut inca un fraier cu Ss,cine a zis ca motoreta mea e slaba? :D

 

Ciudat, mi-ai descris intocmai ce fac muulti rideri de SS-uri. Eu nu caut niciodata sa 'fac' pe cineva, poate doar la provocari vadite. Eu salut mereu, chiar daca de multe ori pwla raspuns... Si nu am o atitudine naspa fata de toti, ba chiar am buni prieteni care calaresc SS-uri. Si aia-mi stiu toti parerea despre genul ala de mobra, dar o tin pe a lor pentru ca aia le place...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

NTVul e foarte bun ca allrounder. Motor trainic, daca nu iti bati joc de el. Insa, nu e capabil de un demaraj extraotdinar, nu are suspensii de cursa lunga pt confort si stabilitate pe drumuri proaste, nu vireaza atat de bine incat sa fie ideal la strecurat, nu e facut sa tina 220 constant pe autostrada. Nu exceleaza cu nimic, dar asta nu e musai un defect :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...