Sefulica3 Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Noroc! Aseara mi-a murit motorul (Suzuki GS 500E din 1994) in mers (vezi mai jos daca vrei un banc bun) si a pornit numai dupa ce am comutat robinetul rezervor in pozitia PRI. Habar nu am ce inseamna asta. Mie imi face motorul figuri in sensul ca merge intrerupt (cu semne de aer fals tras pe undeva sau reglaj necorespunzator amestec aer-benzina) si Sambata am programare la service. Dar vreau neaparat sa-mi spuna cineva ce inseamna PRI asta, PLS!!!!!!!!!!!. Nu au fost alte cauze, rezervorul era dat pe On, era aproape plin (vreo 7 litri) dar m-a lasat cand mi-era lumea mai draga. PS Carnetul l-am luat tot ieri. A fost primul meu drum cu motorul. Am iesit pe autostrada Soarelui. Am mers pana la breteaua Soselei de Centura. S-a oprit motorul chiar in dreptul benzii de accelerare (pentru cei care intra pe autostrada de pe Soseaua de Centura) pe care se aflau 2 Tiruri care, evident accelerau in momentul in care eu voiam sa trag pe dreapta. Nu puteam sa franez brusc si sa le las sa treaca pentru ca ma presa un idiot din spate. Noroc ca a inteles unul din soferi ce gesturi faceam, a franat, eu am intrat intre cele 2 Tiruri, m-am dat cat mai pe dreapta iar el m-a depasit pe stanga, la limita sa nu-l loveasca pe boul care ma presase anterior din spate care n-a inteles nimic din toata situatia. Dupa scoala de rahat pe care am facut-o (unde nu ai cum sa inveti decat sa mergi ca maimuta pe motor) m-am trezit intr-o situatie periculoasa. Va dati seama ca eram ud tot... Noroc ca am categoria B de ceva ani ca altfel sigur as fi franat brusc si... Ca la Teleshoping: " dar asta nu e tot": M-am linistit, am incercat sa pornesc motorul pana am ramas fara baterie. Misto faza. Pun mana pe mobil, o sun pe pe sotie (viitoarea sotie) sa-i spun ce am patit si ca intarzi cand... se inchide telefonul. Nu mai aveam baterie nici la mobil. Era de mult aproape golita bateria dar eu am uitat de asta avand altele pe cap la plecarea in primul meu drum cu motorul. Era ora 20.26. Ca sa am si mai mult noroc a inceput si furtuna. Exact spre Bucuresti s-au adunat nori de furtuna si a inceput sa fugere si sa trasneasca. Am luat motorul de ghidon si l-am impins pe banda de urgenta, pe contrasens pana la benzinaria MOL de la intrare in oras. Inutil sa mai spun ce cosmar a fost drumul printre haite de caini si fulgere si frica de o ploaie care putea sa puna capac si traversarea benzii de accelerare de care trecusem si pe care veneau masini mari si mici. La intrarea in Bucuresti a oprit un confrate de-al nostru sa ma ajute. Un baiat de treaba care se dadea pe Theodor Pallady si se ridica intr-o roata. S-a chinuit si el s-o porneasca impinsa, n-a mers, i-am multumit si am continuat drumul pana la benzinaria MOL. (nu mai aveam mult). Am lasat-o acolo, am dat o bere unui baiat sa se uite la ea, am mers acasa cu metroul (noroc ca l-au facut pana la Soseaua de Centura), am luat bateria de la scuter, am pus-o in masina langa sotie ( apropo, sotia era moarta de frica intrucat afara ploua si ea stia ca eu sunt pe Autostrada intr-un moment de tandrete cu ploaia si GS-ul asa ca o s-o las sa dea si ea de B sa am back-up), am luat trusa de scule si am pornit sa recuperez motorul. Evident nu a pornit, dar nu stiu ce mi-a venit si am comutat pe Pri. A luat-o, am dat inapoi pe On si am ajuns linistit acasa. Inutil sa spun ca dupa ce am trecut prin spaima de mai devreme am mers pana acasa asa lejer de parca strazile le cumparasem... Ploaia nu m-a mai deranjat. A inceput sa ploua exact dupa ce am lasat motorul la MOL si am luat-o spre Metrou. Aici a fost mana lui Doamne-Doamne 100%. M-am intors tot cu Metroul (era ora 23.20) si am recuperat masina cu sotie cu tot. Pana la urma am scapat cu bine dar primul drum nu-l voi uita niciodata. AJUTATI-MA CU PRI-UL ASTA si spuneti-mi de ce naibii s-a taiat alimentarea. Ce sa fac sa nu mia patesc asa ceva niciodata? Daca ma lasa mult mai departe eram hrana pentru caini, nu? MULTUMESC!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Noroc!Aseara mi-a murit motorul (Suzuki GS 500E din 1994) in mers (vezi mai jos daca vrei un banc bun) si a pornit numai dupa ce am comutat robinetul rezervor in pozitia PRI. Habar nu am ce inseamna asta. Mie imi face motorul figuri in sensul ca merge intrerupt (cu semne de aer fals tras pe undeva sau reglaj necorespunzator amestec aer-benzina) si Sambata am programare la service. Dar vreau neaparat sa-mi spuna cineva ce inseamna PRI asta, PLS!!!!!!!!!!!. Nu au fost alte cauze, rezervorul era dat pe On, era aproape plin (vreo 7 litri) dar m-a lasat cand mi-era lumea mai draga. PS Carnetul l-am luat tot ieri. A fost primul meu drum cu motorul. Am iesit pe autostrada Soarelui. Am mers pana la breteaua Soselei de Centura. S-a oprit motorul chiar in dreptul benzii de accelerare (pentru cei care intra pe autostrada de pe Soseaua de Centura) pe care se aflau 2 Tiruri care, evident accelerau in momentul in care eu voiam sa trag pe dreapta. Nu puteam sa franez brusc si sa le las sa treaca pentru ca ma presa un idiot din spate. Noroc ca a inteles unul din soferi ce gesturi faceam, a franat, eu am intrat intre cele 2 Tiruri, m-am dat cat mai pe dreapta iar el m-a depasit pe stanga, la limita sa nu-l loveasca pe boul care ma presase anterior din spate care n-a inteles nimic din toata situatia. Dupa scoala de rahat pe care am facut-o (unde nu ai cum sa inveti decat sa mergi ca maimuta pe motor) m-am trezit intr-o situatie periculoasa. Va dati seama ca eram ud tot... Noroc ca am categoria B de ceva ani ca altfel sigur as fi franat brusc si... Ca la Teleshoping: " dar asta nu e tot": M-am linistit, am incercat sa pornesc motorul pana am ramas fara baterie. Misto faza. Pun mana pe mobil, o sun pe pe sotie (viitoarea sotie) sa-i spun ce am patit si ca intarzi cand... se inchide telefonul. Nu mai aveam baterie nici la mobil. Era de mult aproape golita bateria dar eu am uitat de asta avand altele pe cap la plecarea in primul meu drum cu motorul. Era ora 20.26. Ca sa am si mai mult noroc a inceput si furtuna. Exact spre Bucuresti s-au adunat nori de furtuna si a inceput sa fugere si sa trasneasca. Am luat motorul de ghidon si l-am impins pe banda de urgenta, pe contrasens pana la benzinaria MOL de la intrare in oras. Inutil sa mai spun ce cosmar a fost drumul printre haite de caini si fulgere si frica de o ploaie care putea sa puna capac si traversarea benzii de accelerare de care trecusem si pe care veneau masini mari si mici. La intrarea in Bucuresti a oprit un confrate de-al nostru sa ma ajute. Un baiat de treaba care se dadea pe Theodor Pallady si se ridica intr-o roata. S-a chinuit si el s-o porneasca impinsa, n-a mers, i-am multumit si am continuat drumul pana la benzinaria MOL. (nu mai aveam mult). Am lasat-o acolo, am dat o bere unui baiat sa se uite la ea, am mers acasa cu metroul (noroc ca l-au facut pana la Soseaua de Centura), am luat bateria de la scuter, am pus-o in masina langa sotie ( apropo, sotia era moarta de frica intrucat afara ploua si ea stia ca eu sunt pe Autostrada intr-un moment de tandrete cu ploaia si GS-ul asa ca o s-o las sa dea si ea de B sa am back-up), am luat trusa de scule si am pornit sa recuperez motorul. Evident nu a pornit, dar nu stiu ce mi-a venit si am comutat pe Pri. A luat-o, am dat inapoi pe On si am ajuns linistit acasa. Inutil sa spun ca dupa ce am trecut prin spaima de mai devreme am mers pana acasa asa lejer de parca strazile le cumparasem... Ploaia nu m-a mai deranjat. A inceput sa ploua exact dupa ce am lasat motorul la MOL si am luat-o spre Metrou. Aici a fost mana lui Doamne-Doamne 100%. M-am intors tot cu Metroul (era ora 23.20) si am recuperat masina cu sotie cu tot. Pana la urma am scapat cu bine dar primul drum nu-l voi uita niciodata. AJUTATI-MA CU PRI-UL ASTA si spuneti-mi de ce naibii s-a taiat alimentarea. Ce sa fac sa nu mia patesc asa ceva niciodata? Daca ma lasa mult mai departe eram hrana pentru caini, nu? MULTUMESC!!!!!!!!!! ON , PRI si ... care e a 3-a inscriptie de la robinet? probabil OFF si atunci ai ramas fara benzina, comutand pe "rezerva" a pornit cu benzina de pe fundul rezervorului. Ar mai varianta ca ai uitat socul tras, s-a inecat, ai oprit rezervorul si apoi a pornit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 (editat) PRI este pozitia in care benzina curge liber prin robinet, folosita pt a umple carburatoarele dupa ce ramai fara gaz. Robinetul este vacuumatic, pe ON sau pe RES benzina curge prin robinet doar atata timp cat motorul este pornit si se creeaza vacuum pe furtunasul subtire care vine de la galeria de admisie la robinet. De ce ti s-a oprit in mers.... nu stiu. Posibil sa ai mizerie prin rezervor si sa infunde robinetul, posibil sa ai supapa din buson infundata si sa nu intre aer in rezervor => se creeaza depresiune in rezervor si in cele din urma nu mai curge benzina, decat dupa ce o lasi o vreme sau deschizi rezervorul. PS.: daca are "PRI" nu are "OFF", are "RES" Editat Iunie 26, 2009 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 PRI - (cred ca de la PRIority) - robinetul este deschis pe direct, benzina curge tot timpul ON - deschis - robinetul este actionat de o membrana vacuumatica, benzina curge doar cand motorul este pornit RES - rezerva - robinetul functioneaza tot prin membrana vacuumatica dar sub o anumita cantitate de benzina presetata de constructor Cand raman fara alimentare la motoarele fara pompa de benzina se golesc carburatoarele si inainte de re-porni, trebuiesc umplute cumva... asa ca se trece pe "direct" (PRI) si se asteapta ca gravitatia sa'si faca datoria. Exista modele de motoare care nu au PRI asa ca in situatii de acest gen singura solutie este sa "sugi" cu gura (!?) din furtunul de comanda a valvei vacuumatice. Din cele relatate de tine, dintr'un motiv sau altul la un moment dat ai ramas fara alimentare (poate ca nu mai veai 7L de benzina din cauza ca poate a consumat mai mult, poate a prins o mizerie si s'a blocat furtunasul de la rezervor...) si s'au golit carburatoarele. Bafta multa si nu te speria de astfel de mici "evenimente"... ele sunt inerente oricarui inceput. Toti am trecut prin experiente asemanatoare mai devreme sau mai tarziu. Ride Safe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sefulica3 Postat Iunie 26, 2009 Autor Share Postat Iunie 26, 2009 ON , PRI si ... care e a 3-a inscriptie de la robinet? probabil OFF si atunci ai ramas fara benzina, comutand pe "rezerva" a pornit cu benzina de pe fundul rezervorului. Ar mai varianta ca ai uitat socul tras, s-a inecat, ai oprit rezervorul si apoi a pornit N-am tras soclul ca e cald!!!!!!!!! ON, PRI si RES. Nu am OFF la robinet. Ca sa opresc benzina trebuie sa dau jos rezervorul si sub el am OFF. Am incercat si pe RES dar degeaba (oricum aveam 7 litri). PRI este pozitia in care benzina curge liber prin robinet, folosita pt a umple carburatoarele dupa ce ramai fara gaz.Robinetul este vacuumatic, pe ON sau pe RES benzina curge prin robinet doar atata timp cat motorul este pornit si se creeaza vacuum pe furtunasul subtire care vine de la galeria de admisie la robinet. De ce ti s-a oprit in mers.... nu stiu. Posibil sa ai mizerie prin rezervor si sa infunde robinetul, posibil sa ai supapa din buson infundata si sa nu intre aer in rezervor => se creeaza depresiune in rezervor si in cele din urma nu mai curge benzina, decat dupa ce o lasi o vreme sau deschizi rezervorul. PS.: daca are "PRI" nu are "OFF", are "RES" Asa e are RES nu OFF. Sa stii ca am deschis rezervorul ( sunt patit. Asa mi se intampla la Citroen Xantia pana sa schimb filtrul de motorina, dar nu cunosc explicatia exacta). Poate e ceva in neregula cu vacuumul si n-a mai tras benzina in carburator decat cand am fortat cu PRI. Oricum o sa vad si supapa de care mi-ai spus si filtrul din rezervor. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 PRI poate veni de la ,,TO PRIME" , adica a AMORSA circuitul, scoaterea aerului si umplerea cu benzina.............. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sefulica3 Postat Iunie 26, 2009 Autor Share Postat Iunie 26, 2009 PRI - (cred ca de la PRIority) - robinetul este deschis pe direct, benzina curge tot timpul ON - deschis - robinetul este actionat de o membrana vacuumatica, benzina curge doar cand motorul este pornit RES - rezerva - robinetul functioneaza tot prin membrana vacuumatica dar sub o anumita cantitate de benzina presetata de constructor Cand raman fara alimentare la motoarele fara pompa de benzina se golesc carburatoarele si inainte de re-porni, trebuiesc umplute cumva... asa ca se trece pe "direct" (PRI) si se asteapta ca gravitatia sa'si faca datoria. Exista modele de motoare care nu au PRI asa ca in situatii de acest gen singura solutie este sa "sugi" cu gura (!?) din furtunul de comanda a valvei vacuumatice. Din cele relatate de tine, dintr'un motiv sau altul la un moment dat ai ramas fara alimentare (poate ca nu mai veai 7L de benzina din cauza ca poate a consumat mai mult, poate a prins o mizerie si s'a blocat furtunasul de la rezervor...) si s'au golit carburatoarele. Bafta multa si nu te speria de astfel de mici "evenimente"... ele sunt inerente oricarui inceput. Toti am trecut prin experiente asemanatoare mai devreme sau mai tarziu. Ride Safe Merci. Am zis eu 7 litri dar aveam mai mult. Am bagat un betisor in rezervor si era plin 3 sferturi. Cred ca asta e explicatia. S-a infundat ceva si am ramas fara benzina in carburatoare. PRI poate veni de la ,,TO PRIME" , adica a AMORSA circuitul, scoaterea aerului si umplerea cu benzina.............. Multumesc. Am inteles acum ce inseamna. E ca la masina cand ramai fara benzina sau motorina. Daca nu esti atent si dezamorsezi instalatia...ai pus-o. Din ce spuneti voi cupland in pozitia PRI se face o amorsare fortata. Deci, traiasca PRI. Pacat ca n-aveam laptop-ul pe autostrada sa va intreb:)))). Inca o data, multumesc!!!!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Socul se trage nu neaparat ca s-o pornesti dimineata sau cand e frig...ci si atunci cand ramai fara benzina. Tragi socul, dai la automat si eventual ii dai si un spritz scurt. Daca dupa sta ok la relanti bagi socul complet si gata. Daca inca nu sta bagi socul si o tii din acceleratie la o turatie un pic peste relanti, ca sa poata trage benzina. Vezi verifica si robinetul ala in sine ca nu cumva sa se fi slabit ceva pe acolo si in mers sa comute singur pe una din celelalate pozitii ( vibratii, socuri, gropi...etc). PS: Atentie cu mersul pe contrasens pe banda de urgenta!!! Nu te mai juca cu din astea ca dintr-o situatie periculoasa poti ajunge in una si mai si. e drept ca in aceste circumstante alta solutie nu aveai...data viitoare fii mai prevazator! PS2: Este "shoc" nu soclul...nu stiu de unde ai auzit ca asa i-ar zice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sefulica3 Postat Iunie 26, 2009 Autor Share Postat Iunie 26, 2009 Socul se trage nu neaparat ca s-o pornesti dimineata sau cand e frig...ci si atunci cand ramai fara benzina. Tragi socul, dai la automat si eventual ii dai si un spritz scurt. Daca dupa sta ok la relanti bagi socul complet si gata. Daca inca nu sta bagi socul si o tii din acceleratie la o turatie un pic peste relanti, ca sa poata trage benzina. Vezi verifica si robinetul ala in sine ca nu cumva sa se fi slabit ceva pe acolo si in mers sa comute singur pe una din celelalate pozitii ( vibratii, socuri, gropi...etc). PS: Atentie cu mersul pe contrasens pe banda de urgenta!!! Nu te mai juca cu din astea ca dintr-o situatie periculoasa poti ajunge in una si mai si. e drept ca in aceste circumstante alta solutie nu aveai...data viitoare fii mai prevazator! PS2: Este "shoc" nu soclul...nu stiu de unde ai auzit ca asa i-ar zice Am inteles. Eu rar de tot am pornit Dacia tragand socul (soclu spuneau mecanicii si ideea era sa ma inteleg cu ei nu sa-i invat gramatica...; sincer, sincer, nu mi-a pasat niciodata cum se zice). Cand tragi socul obturezi aerul. Principiul e acelasi indiferent ca e nava spatiala, masina sau motor. Nu l-am tras fiindu-mi teama sa nu inec motorul ca pateam alta si mai gogonata. Oricum il trageam degeaba ca ea nu dadea nici un semn de pornire. Soc sau nu benzina...neam...pe instalatie. Multumesc mult si o sa fiu mai atent data viitoare. Crede-ma ca m-am hotarat s-o iau pe contrasens pentru ca se lasa noaptea si mi-ar fi fost din ce in ce mai greu sa ma fac observat... Ar fi fost varianta cu remorcarea, dar vedeam in departare furtuna si nu aveam unde sa ma adapostesc. Poate as fi fost tinta de Dart pentru trasnete )). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Ce zici tu suna a vacuum in rezervor sau pompa de benzina defectuoasa. Daca nu ai pompa si rezervorul nu e aerisit calumea (aerisirea infundata, valva din capac stricata etc), iti face vacuum in rezervor si merge de parca nu ar mai avea benzina (de fapt, are benzina in rezervor dar nu ajunge in carburi). Cand ai dat pe PRI (prime) ai deschis circuitul catre carburatoare si ai egalizat presiunea din rezervor. Daca mai patesti, incearca (cu motorul oprit) sa deschizi rezerovul de benzina. Daca nu iese usor busonu sau daca fasaie chand scoti bushonul, de la asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sefulica3 Postat Iunie 26, 2009 Autor Share Postat Iunie 26, 2009 Ce zici tu suna a vacuum in rezervor sau pompa de benzina defectuoasa. Daca nu ai pompa si rezervorul nu e aerisit calumea (aerisirea infundata, valva din capac stricata etc), iti face vacuum in rezervor si merge de parca nu ar mai avea benzina (de fapt, are benzina in rezervor dar nu ajunge in carburi). Cand ai dat pe PRI (prime) ai deschis circuitul catre carburatoare si ai egalizat presiunea din rezervor. Daca mai patesti, incearca (cu motorul oprit) sa deschizi rezerovul de benzina. Daca nu iese usor busonu sau daca fasaie chand scoti bushonul, de la asta e. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Nu ma pot abtine...dar acum imi aduc aminte si eu de primul motor si primul drum cu acte in regula Pe scurt, ma hotarasem acum vreo 3 ani sa intru in legalitate si sa-mi iau un motor inmatriculat. Neavand prea multi bani (ce reusisem sa mai pun deoparte din bursa si dintr-o practica de vara la Siemens) am zis ca va trebui sa iau o comunista, japonezele sarind la vremea respectiva de 1500 de euro cam toate. Am ales sa fie MZ-ETZ 250 pentru ca parea cat de cat decenta in comparatie cu, sa zicem, IJ sau Jawa. Si m-am pus pe cautat. In zona n-am gasit, sau ce am gasit erau peste bugetul meu. Intr-un final am gasit una la un tip din Turda care se incadra in buget. Am fost s-o vad, motorul parea sa mearga cat de cat (nu foarte grozav, dar mergea) si m-am hotarat sa o cumpar. De remarcat ar fi ca a facut pana pe spate cand eram in probe cu ea, ar fi trebuit sa-mi dea de gandit, dar am zis ca "asta e, se mai intampla, bine ca n-a facut pana dupa ce a ajuns la mine". Am stabilit cu omul sa pregateasca actele, eu urmand sa mai vin o data ca sa o iau si sa plec pe ea, cu numere rosii. Buun...zis si facut. Am venit, am luat motorul, si m-am pregatit sufleteste pentru drumul de 200 si ceva de kilometri (primul meu drum pe drumuri circulate!) de la Turda pana acasa. Toate bune si frumoase, plecat cu motorul, ajuns pana aproape de Alba Iulia, si undeva inainte de oras, la coborarea unei pante, cand dau o treapta in sus...surpriza! Imi scapa piciorul. Dau din nou si nu mai gasesc pedala de schimbator! Cum mai fusese trantita, pedala avea cateva suduri care au cedat si ... am ramas fara schimbator de viteze. Ce sa fac, ce sa fac? m-am dat jos, si am incercat sa o bag in a doua sau ceva de genul. N-am reusit, asa ca am strans ambreiajul si am inceput sa imping (orasul se vedea la orizont). Partea proasta e ca, pe langa faptul ca incet-incet incepea sa se intunece, am incercat s-o sun pe prietena mea sa o anunt ca intarzii si mi-a murit telefonul. Asa ca iata-ma si pe mine la primul drum, departe de casa, fara telefon, aproape fara bani, cu motor nefolosibil, in p**a goala cum s-ar zice. Am reusit cu ceva efort sa ajung la marginea orasului. Acolo am gasit un nene cu o Dacie si cu cu un pic de mestereala tipic romaneasca am indoit ce mai ramasese din pedala atata cat sa pot sa schimb vitezele. Si, din nou la drum. Intre timp se intunecase de-a binelea. Intre Alba si Vint (daca bine imi aduc aminte) alta belea : incepe motorul sa dea rateuri, apoi isi da duhul. Ma ia disperarea de data asta..drumul cam pustiu, intuneric bezna peste tot in jur, intr-un final ma prind ca nu mai aveam mai deloc benzina, dar, spre norocul meu, vechiul proprietar lasase robinetul pe "normal" si am putut sa trec pe rezerva si sa pornesc mai departe. La benzinarie am facut (aproape) plinul, adica am bagat benzina de toti cei 200000 sau ceva de genul cat mai aveam la mine si am pornit mai departe. Usurel, usurel, si tremurand de frig am ajuns cam pe la 1 noaptea acasa. Cred ca a fost una dintre putinele dati din viata cand chiar m-am bucurat sa-mi vad parintii. Si din punctul meu de vedere, cu toate peripetiile, a fost o aventura si o sa-mi aduc oricand aminte cu placere de drumul respectiv, si in general cam de toate drumurile facute cu ETZ-ul. SI, intr-un fel, chiar daca nu a trecut asa mult timp de atunci, pentru mine cel putin erau alte vremuri. Fie am mai crescut eu de atunci, fie intr-adevar lucrurile din jur s-au schimba (in rau!)...nu stiu. Cert e ca atunci mergeam aproape fara nici o grija si parca nu erau nici pe departe drumurile asa de penibil de aglomerate cum sunt acum. Si inca ceva, poate cei din Timisoara il cunosc pe Mircea Crainic, mecanicul de comuniste. Acum cateva zile i-am facut o vizita, si mi-a zis ca nici lui nu-i mai face nici o placere sa mearga in conditiile actuale. Sincer, e dureros ca un om care a mers zeci de ani pe motor si si-a trait mare parte din viata in atelier resuscitand fiare mai mult sau mai putin vechi sa ajunga sa renunte la motociclism. Din pacate asta e lumea si tara in care traim...din ce in ce mai bine. Hai ca deja cred ca am deviat cam mult de la subiect. Pentru proaspatul motociclist, nu pot decat sa-i urez sa aiba parte de ceea ce-si doreste de la motocicleta/motociclism. Cred ca e suficient. Eu sincer stiu ca destul de rar mai am parte (pe acest plan) de ceea ce imi doresc, sper macar altii sa aiba parte de mai multe bucurii moto. Ride safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinRUSE Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 (editat) Socul se trage nu neaparat ca s-o pornesti dimineata sau cand e frig...ci si atunci cand ramai fara benzina. Tragi socul, dai la automat si eventual ii dai si un spritz scurt. Daca dupa sta ok la relanti bagi socul complet si gata. Daca inca nu sta bagi socul si o tii din acceleratie la o turatie un pic peste relanti, ca sa poata trage benzina. Vezi verifica si robinetul ala in sine ca nu cumva sa se fi slabit ceva pe acolo si in mers sa comute singur pe una din celelalate pozitii ( vibratii, socuri, gropi...etc). PS: Atentie cu mersul pe contrasens pe banda de urgenta!!! Nu te mai juca cu din astea ca dintr-o situatie periculoasa poti ajunge in una si mai si. e drept ca in aceste circumstante alta solutie nu aveai...data viitoare fii mai prevazator! PS2: Este "shoc" nu soclul...nu stiu de unde ai auzit ca asa i-ar zice Care defapt se numeste CHOKE Dar nu suntem la ora de Limba Romana, suntem pe forum Editat Iunie 26, 2009 de CatalinRUSE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Tragi socul, dai la automat si eventual ii dai si un spritz scurt Nu cred ca e o idee tocmai buna - cand motorul este cald, de cele mai multe ori socul "ineaca" motorul , iar in situatia descrisa, folosirea "socului" ar fi fost oricum inutila atata timp cat camerele de nivel constant erau goale... pe de alta parte nu ai cum sa'i dai "un shpritz scurt" la carburatoarele cu membrana vacuumatica. Sunt convins ca interventia ta este bine intentionata si personal admir reprezentatele sexului frumos pe motor, mai ales cand au veleitati tehnice... te'as sfatui insa sa cugeti un pic mai mult inainte de a posta. Vorba ceea... "scripta manent". Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 (editat) Nu cred ca e o idee tocmai buna - cand motorul este cald, de cele mai multe ori socul "ineaca" motorul , iar in situatia descrisa, folosirea "socului" ar fi fost oricum inutila atata timp cat camerele de nivel constant erau goale... pe de alta parte nu ai cum sa'i dai "un shpritz scurt" la carburatoarele cu membrana vacuumatica. Sunt convins ca interventia ta este bine intentionata si personal admir reprezentatele sexului frumos pe motor, mai ales cand au veleitati tehnice... te'as sfatui insa sa cugeti un pic mai mult inainte de a posta. Vorba ceea... "scripta manent". Ride SAfe! Eu am scris doar cum am fost eu invatata sa fac in situatia descrisa iar la moto a mea tehnica asta se aplica foarte bine. PS: Eu am la CBR doar robinet de plin si de rezerva. S-ar putea in situatia lui sa fie un pic altfel, desi... Editat Iunie 26, 2009 de sailordana8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 ON: La Yamaha am avut un robinet identic: ON si RES sunt vacuumatice, cu doua stuturi de inaltime diferita in rezervor. PRI e curgere libera si e intr-adevar pentru umplerea carburatoarelor in caz de golire. DAR, daca ai putina benzina in rezervor, e cam degeaba ca nu ajunge la ele (cel putin la mine asa s-a intamplat) si trebuie fie sa umpli rezervorul, fie sa impingi pana iti sar capacele ca sa-si faca vacuum suficient si sa traga si ceva benzina (bateria e putin probabil sa reziste). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sefulica3 Postat Iunie 26, 2009 Autor Share Postat Iunie 26, 2009 Am primit o explicatie foarte buna prin PM. Posibil sa se fi blocat membrana vacuumatica care este situata in robinetul de benzina, acela cu ON, RES si PRI. Alta explicatie nu cred ca e in cazul meu. Coincide cu faptul ca mai am mizerie in rezervor. Cand am cumparat motorul am curatat rezervorul. Se vede ca nu destul de bine. Maine sau dupa ce o duc s-o vada un mecanic, il mai curat o data. Cu lantul sau cu foc. Glumeam cu focul dar... o data am curatat rezervorul cu foc. Evident ca nu am vrut. Norocul meu ca nu mai aveam benzina. Am vrut sa vad cata benzina mai e la un Ford care se oprise tot pe autostrada soarelui (acul indica 1/4 din rezervor, deci minim 10 litri), am dat bancheta din spate jos, am desurubat busonul si m-am uitat cu bricheta. Bine ca n-a bubuit. A luat foc, a ars toata mizeria si dup-aia mi s-a parut ca merge mai bine. Ajuns acasa am constatat ca aveam in portbagaj ditamai lanterna pe care prevazator o pusesem asa bine incat nu mai stiam unde e... EEE, COPILARIE, CE AMINTIRI FRUMOASE. Nu eram singur in masina. Mai erau: viitoarea sotie, sora mea si 2 nepotei care zgariau geamurile de la masina sa iasa cand au vazut focul pana in plafon. Au ramas socati si, o data, cum mergeau ei cu taxi-ul, i s-a terminat lu nea sofer benzina. A oprit, a scos o sticla de benzina din portbagaj si s pus-o in rezervor. Astora mici, mirosul de benzina le-a trezit amintiri frumoase si au inceput sa urle panicati la sor-mea: Luam foc mami, ca atunci cu George. Dupa cum vedeti am invatat o lectie. Ca sa vad exact cata benzina mai am in rezervor, aseara n-am mai aprins bricheta ci am introdus un betisor in rezervor. Multumesc pentru aplauze. Citind ce am scris credeti ca m-am hazardat sa devin motociclist? Merit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Eu unu, cu o masina buna merg fix pana unde se opreste acul de vitezometru. Si asta oriunde imi permite drumul. In conditiile astea, meritam sa-mi iau motor!? Nu prea, insa e alta mancare de peste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Eu am scris doar cum am fost eu invatata sa fac in situatia descrisa iar la moto a mea tehnica asta se aplica foarte bine. PS: Eu am la CBR doar robinet de plin si de rezerva. S-ar putea in situatia lui sa fie un pic altfel, desi... Fara a contesta autoritatea celui care te'a invatat aceasta "tehnica" repet, actionarea socului la pornirea unui motor incins duce de cele mai multe ori la inecarea sa. La motoarele care au doar "ON" si "RES" de obicei ambele pozitii sunt dependente de membrana vacuumatica. Ca sa umpli carburatoarele este nevoie o alta "tehnica": te asezi in genunchi, bagi in gura (furtunul de vacuum) si sugi! Aceeasi "tehnica" parca am vazut ca se foloseste cu rezultate bune si in alte domenii decat cel moto... dar nu mai reusesc sa'mi aduc aminte unde! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sefulica3 Postat Iunie 26, 2009 Autor Share Postat Iunie 26, 2009 Eu unu, cu o masina buna merg fix pana unde se opreste acul de vitezometru. Si asta oriunde imi permite drumul. In conditiile astea, meritam sa-mi iau motor!? Nu prea, insa e alta mancare de peste Da, tu meritai sa-ti iei motor. Chiar trebuia sa-ti iei daca iti place asa mult viteza... Eu nu cred ca e ceva rau sa mergi la maxim. Eu nu pot ca sunt fricos... Am mers si eu cu masinile cat au putut ele dar...mai demult...acum zici ca m-am bosorogit. Ma gandesc: daca sare vreo piesa, daca sare vre-un caine, daca, daca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Ce zici tu suna a vacuum in rezervor sau pompa de benzina defectuoasa. Ca sa ma bag si eu in seama, la GS500 nu exista pompa de benzina. On-topic: am patit si eu de 2 ori fenomenul la inceput, nu s-a mai repetat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 fcem pariu ca daca raman fara benzina , trag pe dreapta , dau pe rezerva ,trag socul si porneste la prima cheie su nu se ineaca . daca vrei pot sa ti si filmez Daca motorul tau are rezerva pe direct nu vad ce relevanta are folosirea (sau nu) a socului la pornire. Pe de alta parte, mai ales ca zici ca esti in bransa, ar trebui sa stii mai bine decat mine ca un motor bine incalzit, care porneste "la prima cheie" cu socul tras... are dereglat amestecul la idle/low rpm in sensul ca e prea sarac. In locul tau, in loc sa provoc pariuri puerile, as mai ridica nivelul sau dupa caz, i'as mai deschide un pic suruburile pilot. Asta bineinteles, daca nu cumva ai motor cu EFI... Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Daca motorul tau are rezerva pe direct nu vad ce relevanta are folosirea (sau nu) a socului la pornire. Pe de alta parte, mai ales ca zici ca esti in bransa, ar trebui sa stii mai bine decat mine ca un motor bine incalzit, care porneste "la prima cheie" cu socul tras... are dereglat amestecul la idle/low rpm in sensul ca e prea sarac. In locul tau, in loc sa provoc pariuri puerile, as mai ridica nivelul sau dupa caz, i'as mai deschide un pic suruburile pilot. Asta bineinteles, daca nu cumva ai motor cu EFI... Ride SAfe! Bre yogo, te pricepi ca un om mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 La Yamaha Diversion este la fel: On, RES,PRI. Res reprezinta rezerva, la mine de 3,5 litri, la un rezervor de 17 l. Si eu am patit la fel, ca nu am senzor de avertizare. Eram cu 140 si am vazut ca la acceleretie nu mai se misca acul turometrului. Am mai patit asa ceva. Ai 2 posibilitati: 1. dai pe res si astepti 5 min pana iti incarca pompa de benzina filtrul de benzina si pornesti in regula 2. dai pe PRI si pornesti instantaneu, dar nu trebuie sa uiti sa comuti pe RES. Adca aveai benzina in rezervor inseamna ca ori i-ai dat blana de ti-a luat 10 l la suta ceea ce nu cred ca esti incepator, ori ai gunoaie in rezervor si trebuie sa cureti rezervorul si cu robinetul.care are 2 filtre cand il scoti, ca e prins in 2 suruburi.Atentie sa nu rupi garnitura. ce spui tu, ca nu trage sau trage aer fals: a. verifica starea filtrului de aer, e posibil sa fie imbacsit si sa fie nevoie sa fie suflat, eventual schimbat. Trebuie sa ai un manual de intretinere sa vezi cum se face. b. Verifica garniturile cutiei filtrului de aer, acele gume care intra in difuzorul carburatorului... sa nu fi iesit vreuna sau sa nu fie prinsa bine in colier. Succes! PS. fa rost de un manual de intretinere-service si citeste amanuntit acolo si iti vei putea raspunde la multe intrebari dupa cateva luni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 gandeste bine ce se intampla cand scade nivelulde benzina nemaialimentandu-se din cauza ca sa terminat benzina ,dai robinetul pe rezerva apoi pornesti cu socul care compenseaza lipsa nivelului (amestec sarac ),asta daca nu vrei sa omori electromotorul pana ajunge benzina la nivelu la care este deobicei oricand si la orice se paote dovedi ca am prefecta dreptate gandeste ce se intampla daca ai nivelul mic ,cum merge motorul ? sarac , daca tragi socul cand motorul merge sarac ce se intampla ? da mai multa benzina ,deci nu va mai merge sarac aceeasi treaba se intampla si cand mergi pana aproape ca ramai fara benzina in carburatoare . se micsoreaza nivelul si incepe sa mearga sarac. p.s. citeste mai atent ce am scris si ai sa constati ca am spus ca" opresc ,dau pe rezerva ...." deci motorul despre care vorbeam nu este cu indicator de rezerva si trecere auto. pe rezerva si este cu on-of-res iar amestecul nu este sarac cum presupui tu , este exact cum trebuie , adica bujie caramizie, deci propunerea cu pariul ramane valabila Am priceput punctul tau de vedere, neintelegerea noastra a survenit datorita faptului ca ne refeream la situatii diferite: tu la pornirea cu carburatoarele partial golite, eu la inutilitatea socului cand carburatoarele au fost golite complet iar "instalatia" s'a dezamorsat (si nu exista pompa de benzina sau traseu gravitational direct). Imi cer scuze pentru neatentie. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.