Sari la conținut

Honda XR 600 R - pareri


AndR13
 Share

Postări Recomandate

Sper sa ma lamureasca cineva cu experienta in domeniu

Sunt incepator enduro, vreau sa practic hard enduro eventually, am tot avut vitezane de 4 ani incoace, dar vreau sa schimb la coclauri

Sunt fan Honda si mar interesa XR de 600 de prin 90-98.

Ce pareri aveti?? Are cineva??? Sfaturi etc..

Fiabilitate, putere, manevrabilitate??? cost intretinere??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea are a face XRu cu Hard Enduro, dar se apropie.

 

Fiabilitatea la XRuri e la nivel inalt (comparativ cu alte motoare de 'competitie'), insa atentie maxima pentru ca sunt motoare pe care proprietarii le omoara efectiv prin off-road. Putere ai garla, daca nu a umblat nimeni la raportul de transmisie.

 

Intrerinerea costa, in sensul ca uleiul se schimba foarte des (cam o data la cateva iesiri serioase), insa nu sunt pretentioase la ulei. Orice semi-sintetic de firma cat de cat decenta merge brici.

 

 

Sicner pentru trecerea de la vitezane la offroad te-ai orientat destul de bine. Alternativele ar fi modelele foarte noi de CRF-450X sau WR-450F (deci variantele enduro, NU cross). La ora actuala un CRF-450X e cam echivalent ca putere cu un XR-600R (modelele vechi); diferenta e doar putin la nivel de cuplu (deh, 150cc se simt).

 

XR600R e destul de vechi - XR 650 e modelul mai nou. Sincer nu recomand 600le pe motiv ca e VECHI. La ce motor e, slabe sanse sa gasesti unu in care sa nu fie nevoie sa bagi 1000 de coco doar sa iti mearga acceptabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, dar mie mi-ar convenii un motor care necesita mai putina "bibileala" cu intretinereaa, si din cate auzisem astea sunt cam asa.

Acum eu tot ma uit dar nu stiu ce alta alternativa as mai avea in maxim 2200 euro, ca stiu eu de xr de 650 dar sare pretu de la 3000 in sus, si nu ma tine asa de inceput.

Despre KTM vad ca sunt 1001 de pareri, pret de achizitie e mult mai acceptabil decat echivalentele Honda, dar cu intretinerea cum e???

Cam ce alte modele sunt de talia xr-ului, ma refer ca fiabilitate si putere pt coclauri??

 

Cam asta nu prea stiu eu, si poate cateodata sa mai vreau sa urc si ceva pasager si dus prin munte, deci astea mai de 350 si 400 cam pica nu?? Dar in acelasi timp nu sunt interesat de dominator si motoare asemanatoare (soft enduro).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu vrei soft enduro (unde intra Dominatoru', F650, Pegaso, XT6xx(z) etc) mai strange bani. Nu prea gasesti in 2000 de euro ceva decent. XRu daca il iei alergat iti blestemi zilele. KTM nu mai zic - astea si daca nu sunt alergate nu au tocmai fiabilitate deosebita.

 

Mai e o problema: orice tinde macar spre hard enduro e mobra de bibileala. Adica ulei schimbat la nr de ore (poti schimba pe riscu tau si la nr de km, dar sa nu crezi ca il schimbi mai rar de 2500km - asta daca tii la motor) si mici verificari ici colo. Mai mult, tot ce tinde de hard enduro nu are scarite de pasager; sunt si exceptii, printre modelele mai 'soft', dar parca ziceai ca nu vrei asa ceva.

 

Ce vrei tu sa iti ei nu prea corespunde cu ce te astepti de la motor: vrei ceva spre hard enduro, dar nu vrei sa te hinui cu intretinerea si vrei sa te dai si cu pasager. Se bat cap in cap astea...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok got it, sa traiti. :disappointed:

Lasand pasageru deoparte, am tot cautat, cum sar potrivi un yamaha wr 400 f??? Ok cu bibileala e ok, ma intere cum sunt moto astea si pentru ce sunt ideale?? Am inteles cu capitolul bibileala citind pe aici pe tot felu de topicuri, aia ne fiind o problema.

Sunt fiabile (ma refer sa nu carpe tot felu de piese pe ele)?? Sunt ok asa de inceput?? am gasit din 98 la 2000 de euroi....pareri?? cine mai are??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
ok got it, sa traiti. :D

Lasand pasageru deoparte, am tot cautat, cum sar potrivi un yamaha wr 400 f??? Ok cu bibileala e ok, ma intere cum sunt moto astea si pentru ce sunt ideale?? Am inteles cu capitolul bibileala citind pe aici pe tot felu de topicuri, aia ne fiind o problema.

Sunt fiabile (ma refer sa nu carpe tot felu de piese pe ele)?? Sunt ok asa de inceput?? am gasit din 98 la 2000 de euroi....pareri?? cine mai are??

Am avut aceeasi dilema cu tine si am intrebat un prieten care e mecanic (a lucrat inclusiv la KTM - acum are service propriu).

I-am zis ca vreau XR 400 sau 600 (citisem pe net de ele, am mai facut comparatii din cataloage si reviste mai vechi). Mi-a zis ca sunt vechi, ca sunt grele, ca nu sunt performante, ca mai bine imi iau KTM EXC 400-450-525.

l-am intrebat ce inseamna intretinerea la un astfel de motor. Mi-a zis ca e simplu: schimbi ulei si filtrul de ulei, uleiul din telescoape, speli filtrul de aer (sau il schimbi daca e prea uzat) - adica revizie totala - la 10 ore de functionare.

Cum nu am chef sa dau bani pe o motocicleta pe care mai mult o bibilesti decat mergi si cum nu am titluri de castigat in niciun campionat, mi s-a ridicat parul in cap. I-am zis ca vreau sa-mi iau un KTM la care sa fac intretinerea la 3000 de km. Mi-a raspuns: "Pai tu ce crezi, mah, ca asta e Honda XR?"

Deci... cu prima ocazie, cand am banii, am fugit si mi-am luat XR-ul vechi, greu, batran si urat. Si daca e mai uzat ma costa reparatia la el cat diferenta intre XR si un EXC sau WR uzat. (Deja mi-am facut rost de rezervor de 23 de litri de la Acerbis pt ea. Ca sa ma tot plimb :( )

Asa ca alege-ti un motor pt nevoile tale, nu pt nevoile lui Cyril Depres.

Bafta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XR600R e destul de vechi - XR 650 e modelul mai nou. Sincer nu recomand 600le pe motiv ca e VECHI. La ce motor e, slabe sanse sa gasesti unu in care sa nu fie nevoie sa bagi 1000 de coco doar sa iti mearga acceptabil.

Nu prea sunt de acord cu parerea ta. 

 

Ia-ti un xr de 600 si nu o sa-ti para rau. Este extrem de usor pentru capacitatea cilindrica si puterea pe care o are (123 kg fara benzina) asadar se preteaza onorabil si la hard enduro. Daca vrei sa faci rally-raid nu trebuie decat sa-i pui un pinion mai mic pe spate (foaia) si e "the best". La fiabilitate nu are rival. Al meu e din 1986 fiind dovada clara a fiabilitatii si calitatii Honda, mai ales ca atunci se faceau cu mai mult simtz de raspundere. E indestructibil.  Pun mai jos un link cu alt topic al posesorilor de XR unde poti gasi pareri de la posesori (avizati sa-si dea cu parerea) si poti vedea si cateva filmulete cu motorul meu la soft-enduro, ca sa auzi si sa vezi cum merge un XR600R de 23 de ani.

 

/index.php?...50&start=50

 

post-7484-1250541014_thumb.jpg post-7484-1250541031_thumb.jpg

 

post-7484-1250541050_thumb.jpg post-7484-1250541064_thumb.jpg

 

post-7484-1250541081_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnul meu, un 650 e cam la fel de fiabil ca un 600, doar ca e mai nou. Atat. Nu-i mare diferenta intre motoare. 650-ul are capacitate mai mare si compresia o idee mai mare. Sunt tot una motoarele!

 

Problema se pune in felul urmator: un model '86 care a avut N proprietari, din care jumate l-au alergat si un sfert nu l-au intretinut cum trebuie, va fi o rabla. Un 650 a avut de regula mai putini proprietari, deci mai putine sanse sa fie nedreptatit. De aia un 650 e de regula mai bun decat un 600, cel putin la piata s-h romaneasca.

 

 

 

Revenind; nu recomanda un XR pentru soft enduro cu pasager si mententanta putina - iti bati joc de om.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Eu mi-am luat un XL 600R ieri, din 1986, tot pentru enduro, nu hard ca sunt incepator in dinastea, dar ma intereseaza care este diferenta intre XL si XR, asta in performante, si de unde as putea face rost de un manual de reparatie si intretinere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.manualedereparatie.info/categorii/honda.html

 

XR-R (XR) - varianta mai suparata, mai 'hard'; de obicei nu au decat kickstart si nu prea sunt road-legal

XR-L (XL) - varianta mai de strada, mai 'soft'; de obicei au si electric si sunt road-legal (inmatriculabile)

 

Diferenta mai e si la intretinere: daca vrei sa ai grija de un XR, te va costa mult mai mult decat un XL (schimburi de ulei si piese mai dese).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama.

Am un XR de 250 .

Il am de aproape un (1) an.

Sunt mai mult decit multumit de el,sunt super multumit.

Nu e parerea unuia ce l-a cumparat ,s-a dat si nu i-a facut nimic,motiv pentru care lauda mobra,cu toate ca putea fi si un Yamaha,Suzi,Kawa,la fel de bine,nu?

Nu.

E parerea unui ce a bagat pina acum multi bani in mobra,300 doar in piston,supape,segmenti noi nouti si momentan e cu motorul facut bucatele in asteptarea unei piese din cutie.

:laugh:

Mda,si cu toate astea nu ma sperie acest XR.

Personal,consider ca am avut ghinion si atit.

Povestea motorului meu incepe intr-o zi de vara (cum era sa fie altfel),cind cineva cumpara de la altcineva doamna din poveste.

A fost dragoste la prima vedere.

Ea trecuta de prima tinerete,dar din familie buna,el baiat cu obraz fin si dornic de aventuri.S-au indragostit.

A urmat o trecere pe la service unde i s-a schimbat uleiul,filtrul de ulei,i s-a spalat filtrul de aer,i s-a facut o baie,pedala si dai prin munti.

Cum, domnite mai tinere si mai bine dotate sunt peste tot in lume,si toti,noi barbatii,ne rupem giturile dupa ele,asa si omul nostru.

A intilnit-o pe Suzi.

350,forme faine,cu glas grav,distinctiv,mai tinara dar si ea,naravasa.

Astfel,doamna din poveste a fost luata in grija de prietenul omului nostru,care ca orice iubaret ce se respecta a dus-o la service unde a pus ulei si filtru nou,a spalat filtrul de aer,i-a facut o baie si pedala prin munti.

Erau fericiti impreuna,urcau unde urcau si ceilalti cu domnite mai tinere si mai mari in centrimetri cubi decit ea,dar ea niciodata nu s-a dat batuta si ,si-a dus omul oriunde mergeau si restul.

Mai se ineca dupa ce picau impreuna prin munti,si trebuia sa ii dai ragaz 5 minute dupa care pornea gata de lupta la prima pedala.

Totul parea sa fie perfect,pina intr-o zi incare omul ei a dat peste o sora de a ei.

Tinara,foarte tinara,cea mai frumoasa si mai respectat din familie,dar si cea mai de temut dintre toate familiile.Cea mai respectata.

Atunci am fost intrebat daca nu doresc sa o cunosc pe doamna mai indeaproape si sa am grija eu de ea,daca cred ca ii pot face fata.

Tinar si eu,si dornic de aventuri,si auzind doar cuvinte de lauda la adresa ei,odata chiar am vazut-o la munca,am acceptat fara sa ma gindesc.

Ne-am imprietenit imediat.

Inainte de prima noastra iesire ca si cuplu,am dus-o la service,i-am schimbat uleiul si filtrul,i-am spalat filtrul de aer,i-am facut un dus ,pedala si prin munti.

A fost extraordinar,si s-a comportat cu mine ca si cu un bebe,eu fiind la prima iesire.

Nu se dadea batuta niciodata,chiar daca suratele ei o puneau la incercari din ce in ce mai grele.Imi ierta toate greselile si nu se oprea sa isi traga sufletul niciodata.

Pina intr-o zi cind inima ei a cedat,din cauza mea.

M-am suparat pe ea,caci obosita fiind de atita trinte vroia sa isi traga sufletul si a decis sa se odihneasca.

Eu ,incapatinat,am tot batut-o la cap si,nervos ca m-a facut sa astept atit am turat-o la maxim in gol.

La scurt timp ne-am accidentat amindoi,si ea a ramas cu gazul deschis la maxim dar cu capul in jos ,pina a oprit-o cineva.

Dupa 30 de minute de incercari,lovita,cu ghidonul strimb (doar atit),a pornit,dar nu mai era cea pe care o stiam eu.

La scurt timp a murit.

I-am luat piese noi,inclusiv inima noua,si a pornit de indata.

Calare pe ea aveam impresia ca nu e ea,se lua la intrecere cu suratele ei mai mari,uneori chiar si cu Regina.

Ne-am simtit bine impreuna,am facut rodajul ca la carte si eram pregatiti de orice batalie cu oricine si oriunde.

I-am facut schimbul de ulei,de filtru,i-=am spalat filtrul de aer,pe ea,si talpa prin munti.

In schimb niciodata nu m-am gindit sa vorbesc cu ea si sa vad daca nu o mai supara si altceva.

Saraca,nu a zis nimic,pina intr-o zi cind suparata ca nu o bibilesc si pe ea mai in detaliu,si-a rupt axul secundar din cutia de viteze.

 

 

 

 

Imi cer scuze,pentru felul de a-mi da cu parerea despre XR.

La fel cum am spus,nu mi-am propus sa am Honda,sau XR,putea fi orice alta mobra,important era sa am capra sa ma urc in munti,sa ma dau.

Daca toti ne-am fi uitat mai in detaliu,si nu doar sa serviceam mobra cum se face,cred ca azi nu ajungeam aici.

Acum astept dupa un ax nou.

Ce vreau sa spun de fapt:la orice motor trebuie sa bibilesti,personal nu cred ca sunt marci care necesita mai mult sau mai putina atentie.Normele din cartile de service nu sunt date aiurea de catre producator.

In schimb,putini dintre noi bagam de seama,toti vrem sa ne dam.

Motorul perfect nu s-a inventat si nici nu are nimeni interes sa il faca.

Toate marcile au personalitate.

Toate necesita atentie extra mai ales la detalii.

Cineva are o vorba: inainte de o tura cei cu japoneze beau cafeaua si fumeaza tigara.Cei cu Ktm fac schimb de chei sau surubelnite.

Prostia si marele neajuns e lipsa de piese japoneze,lipsa unor magazine cu preturi de bun simt,in detrimentul Ktm.

Piese gasesti pe orice gard pentru Ktm.

Daca ar fi sa o iau de la capat tot Honda si tot XR as lua......poate cu pornire la bumb.

A ,sa nu uit.

Doamna mea are 25 de ani.

Multi inainte !

 

 

 

 

P.S. speri sa iti poti face o parere mai buna despre XR dupa postul meu.

Arunca un ochi aici:

http://www.xrv.org.uk/forums/xr/30407-kerm...ild-thread.html

 

si aici

 

http://www.xrv.org.uk/forums/xr/31927-1985...n-finished.html

 

sau aici

 

 

Mesaj completat

date tehnice Xr 600

http://www.motorsports-network.com/HONDA/98mc/xr1.htm

 

proiect

 

http://www.4strokes.com/tech/honda/xrdsproj.asp

Editat de 6speed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am si eu un xr650r...

Il puteti vedea in urmatorul film de cateva ori intr-o cursa de enduro(week-end-ul trecut)

 

 

 

Nu am ajuns in primii trei, dar nu a fost vina motorului, ci a mea(lipsa antrenament).

Xr-ul poate multe, vorba lui Patrick: XR-ul e unul din cele mai bune motoare, pilotul e limita! Poate strada, supermoto, Paris-Dakar si enduro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutari enduristilor!!!!Uite....ca...in sfarsitr,dupa mult timp de tacere,revin si eu cu discutii.Suparat,ca din prea mult,a ramas mult prea putin si anume, singura enduroaica adevarata care mi-a mai ramas este xr-ul de 650,care nici macar nu are roti de enduro (pe care nu cred ca l-as vinde nici daca as muri de foame) si apropo de xr-ul de 600 (ca sa termin cu offtopic.ul),alataieri mi-a suras norocul! :laugh: . Cica un schimb cu aprilia rx pe un xr 600 din 1995,care nu arata el exemplar dar motorul ea atat de curat si de "neprihanit" (nici pic de fum,nici pic de clancaneala) incat poti manca de pe el.Motoreta se afla in alba iulia,am fost sa o vad si sa ma dau cu ea :laugh: dar inca nu am cu ce sa il aduc.Nu ma prea pricep la xr-u de 600 in schimb daca se apropie macar de cel de 650 ca performanta,fiabilitate si manevrabilitate e perfect!!!!Asa ca,daca tot a spart andr13 gheata cu acest topic,bagati aici,cunoscatorilor,cat mai multe info ca sunt de folos!! :laugh: .Acuma sa va spun care era planul de bataie.Iau xr-u de 600,fac schimbu de roti cu cel de 650,ca sa ramana cele de supermoto pe cel de 600,dupa care il vand pe asta de 600 pe bani sau la schimb pe un cr de 250.Insa mie tare frica,ca dupa ce ma dau cu el asa cu rotile lui de enduro,ma indragostesc si nu mai vreau sa-il vand,exact cum am patit cu cel de 650.Uratimi noroc la afaceri,mai veniti cu info in favoarea xr-ului de 600 si eu revin cu poze (eventual) si cu noutati!!BAFTA!!!

Editat de PURE PASSION
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...