Sari la conținut

Harley Davidson Sportster 1200 Low - Brontozaurul


ddmkro
 Share

Postări Recomandate

Dar Mz-ul l-ai dat?! Sper sa nu, ca asta ar fi suprema lipsa de respect fata de o asa motoreta! :moron: ! Ps Daca il mai ai.., vine Craciunul, nu ar strica o fapta buna! Am si eu unul care isi doreste o surioara! :moron:

 

Mz-ul nu mai este - il depozitasem la socru-meu impreuna cu un scuter Piaggio Vespa si o tona de piese, undeva la tara. La un mom a vrut sa isi faca ordine in curte si in viata, si le-a dat pe toate la fier vechi ( m-a intrebat inainte ce-i drept, ceva de genul, eu nu le mai tin in curte, vii sa le iei sau le arunc ? N-aveam unde sa le tin, am incercat sa gasesc unul-altul interesat de asa ceva...n-am gasit pe vremea aia, tocmai ce explodase piata de japoneze relatv ieftine, nimeni nu voia o bunicuta ).

S-ar putea sa mai fie ceva piesulici. O sa imi arunc o privire primavara viitoare - FYI: era un MZ RT/3 1960, modelul cu 4 viteze, sistem de racire mai performant ( aripioare mai mari), alezajxcursa = 58x52, cilindree 123 cmc, raport compresie 8:1, putere 8,5 CP la 5600 rot/min.

Mesaj completat

Sunet neregulat de HD

 

Am avut ceva probleme cu forumul zilele trecute - asta era un titlul unui post mai lung - am mai aflat cate ceva despre sunetul HD. O sa postez diseara

Mesaj completat

 

DB killere si reducerea de decibeli.

 

DB Killer ele pe care le-am facut, se pare ca nu sunt atat de eficiente pe cat mi-am imaginat. Sa va povestec cum ma convinsei de asta. Azi de dimineata, vad niste baieti pe splai, care lucrau pe sensul celalat. Ma apropii cu motorul, si cand trec prin dreptul lor, ei "pickhammer"-eau ceva - isi intoarsera capul la unison dupa mine, cu fetele marcate de uimire.

Eu cand aud un pickhammer sau un tractor, prima chestie care imi vine in minte este: Motor ?!

Imi si inchipui controversa muncitorilor cu pickhammerul, cand auzira sunetul de HD, dar nu vazura motorul: Pickhammer ?!

Parca ii si aud vorbind la un coniac Unirea: Ba sa-mi bag p**a, trecut unul cu un picamar pe sensul celalat.

 

Mesaj completat

Sunet HD neregulat la ralenti

 

"Explicatia" principala, gasibila la orice colt pe net este "V-TWIN la 45 cu maneton comun"...Nu, nu este asta o explicatie stiintifica de ce sunetul este neregulat, haotic la ralenti, mai ales in contextul unei management electronic al motorului.

Cel mult treaba asta cu "v-twin la 45..." justifica frecventele exploziilor, si nimic mai mult:

- bum ( explozie)

- pauza 315 grade

- bum

- pauza 405 grade

- bum

- pauza 315 grade

- ...

De ce totusi este haotic sau neregulat ? Teoria proiectarii sistemelor, spune ca ptr un sistem cu design regulat, in care intrarile sunt controlate, iesirile vor fi tot controlate (regulate). Designul V-TWIN la 45 cu maneton comun nu are nimic neregulat in sine. Asta inseamna ca ptr o functionare haotica la o anumita turatie, trebuie sa existe o coordonata, un input neregulat/random/haotic.

 

Ok, hai sa vin cu o poveste interesanta.

Am tot insistat ca ar fi crossoverul de vina ptr ralenti haotic. Se pare ca nu este chiar asa.

Prin anii 90 - in 94 cred ca au inceput testele si in 96 au introdus pe piata - HD a inceput sa isi puna probema introducerii injectiei electronice.

I-au angajat pe baietii de la Weber-Marelli ptr treaba asta. Astia, tehnicieni excelenti, au muncit pe branci si au prezentat prototipul baietilor de la HD.

Evident ca ei se concentrasera pe performanta, economie, curbe de cuplu, putere, comportament in mers,in sarcina, mers frumos al motorului....

I-au chemat pe oficialli de la HD, si, mandri, au dat drumul la motor, au dat ceva ture, au pus motorul pe dyno...astia de la HD cam verzi la fata spre nedumerirea inginerilor de la WM.

Ce se intamplase ? Motorul se comporta bine in sarcina, dar la ralenti nu se auzea ca un Harley !!!!! Ca de, baietii de la WM erau ingineri, nu oameni de marketing.

Asa ca, pe caietul de sarcini de la WM a mai aparut o sarcina - motorul HD cu injectie sa sune ca un HD carburat la ralenti.

Deci baietii de la WM s-au intors la planseta de proiectare, cam amarati ce-i drept.

Primul lucru pe care l-au facut au fost sa descopere misterul - de ce suna nerotund la Harley-ul carburat la ralenti ?

Nu a fost foarte usor sa se prinda de ce - exista teoria aia a sistemelor ( si a bunului simt as zice eu...) care spune ca ptr un design regulat, cu input regulat, outputul trebuie sa fie tot regulat. Deci daca ralenti-ul suna neregulat trebuie sa existe un o coordonata vadit neregulata/haotica, care sa strice echilibrul.

Bun, iata rezultatele:

Cursa lunga la piston combinata cu camera lunga a tubului de admisie ( e de fapt un tub in Y, numit in engleza intake manifold ) incurajeaza aparitia turbulentelor lungi ( in timp) in camera de admisie intre 500 - 1200 de ture. Ce se intampla cu incetinitorul: pistonul 1 soarbe o portie de amestec, in ramura de admisie a celuilalt cilindru se formeaza o depresiune ( hai sa zicem un inceput de vid), admisia se termina la cilindrul 1, partea de amestec neintrata in cilindrul 1 se expandeaza in ramura celuilat, se intoarce inapoi in a doua ramura -> turbulenta. In plus, amestecul e puternic neomogen ptr aceeasi turatie.

Simplist explicat, dar cam asa se intampla. Rezultat ? cantitatea de amestec din cilindri la aceeasi turatie nu e egala -> explozii de intensitati diferite, arderi cu viteze diferite. Are sens ? Mie mi se pare ca da.

Ok, au venit baietii de la WM si cu o solutie ptr "prezervarea" sunetului de HD la ralenti:

- scantei voit haotice din cand in cand(nu extraordinar de haotice, ca altfel arzi supapele cu arderi lente sau si mai rau spargi pistoanele cu detonatii)

- surplusuri sau minusuri de benzina date de injectoare

Totul controlat de ECU.

 

Se spune ( EXACT ASA - SE SPUNE, FARA ASUMAREA RESPONSABILITATII) ca HD ar fi refuzat asemenea solutii scandaloase ( :scratch: )

Povestea asta o stiu de la un inginer HD, care a refuzat sa-mi confirme explicit faptul ca HD a alterat intentionat prin managementul motorului functionarea teoretic regulata a motorului cu injectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 440
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Apai nu mai bine cumperi un HD carburat daca vreai sunet istoric? Aia de la Triumph au trecut de faza istorica (am fost in 3 din fabricile lor iar schimbarea se vede,am sa dezvolt) initial au pus capacele ce dadeau impresia ca ai carburator (o solutie vizuala ce mie imi place) acum insa nici macar nu se mai streseaza pentru ca nu merita (exempul cel mai clar fiin Thunderbird). Evident, Triumph nu avea o traditie V-Twin insa sunetul unui Speedmaster in sarcina este absolut bestial (mi-aduce aminte de Alfa V6). Astazi,Triumph este organizata exact ca o fabrica japoneza. Majoritatea monteurilor sunt tineri, multa automatizare insa la sectia motoare e plin de insi cu parul carunt. As vrea sa merg si la Guzzi odata,ma darama twinurile de fiecare data cand le vad. A, si daca aveti vreodata timp/bani,mergeti la muzeul motocicletei din Birmingham. Despre crossover,am si eu pe mobra unul si intr-adevar nu are legatura cu mersul neregulat insa eu am lada aia imensa de catalizator care anuleaza absolut orice urma de iregularitate. Ma gandesc sa o dau jos si sa pun un simplu Y-Pipe. Zvonurile spun ca e contraindicat insa ma gandesc ca daca erau proaste,nu s-ar fi facut. Absolut tot zgomotul e anulat acolo,am toba goala si in afara de backfires nu se aude nimic special .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
ai mai pornit brontozaurul?

 

Da. L-am mai pornit fix dupa prima zapada, pe 19 decembrie. A pornit fara probleme, l-am lasat sa mearga vreo jumatate de ora - abia dupa un sfert de ora - douazeci de minute a ajuns chiulasa pe la vreo suta de grade - testat prin metoda scuipatului. Brontozaurul "bodoganea" intr-o parte, aia cu tobele, cu capra sau cu ce naibii or fi fost bubuiau si "trompetzeau" pe langa.

Dupa aia l-am invelit in 2 huse - aia de la HD ca sa fie, si una heavy-weight pe deasupra, de iarna. Imi trecuse prin cap intr-un moment de slabiciune psihica sa ii invelesc fiecare roata in folie de plastic, dar mi-a trecut - n-are ce dracu' sa se intample. Cel mult o sa ii pice cromul de pe spite si jenti.

Nu stiu daca am spus aici povestea gecii pe care o am acum. Am o geaca cu aspect vintage - adica arata uzata, decolorata, dar nu e pe bune, e din "styling".Motivele ptr care am ales-o nu sunt neaparat ptr ca sunt fan infocat Johnny din The Wild One.

Prima mea geaca adevarata a fost una de sport-strada - rosu cu alb si negru. Culori vii, piele de calitate.Dupa o tura cu ea era plina de gaze si mizerii care se vedeau mai ales pe partea alba. Am curatit-o o data, de doua ori, dar pana cand ? Ca sa nu mai spun ca se rosese la umeri in locurile in care purtasem rucsacul. Pana la urma ajunsesem sa nu mai vad partile bune din geaca ci numai rosaturile si mizeriile de pe ea. Asa ca am zis - domne, imi iau o geaca cu aspect de uzat/folosit ca sa nu mai am probleme de astea - sa ma zgaiesc in fiecare zi la orice pata de mizerie, la orice zagrietura sau riz. Pana acum e un mariaj bun - m-am linistit, mi se rupe de rosaturi, mizerie si alte alea. O mai curat cand e vreme rea si nu am ce face.

Asa si cu Brontozaurul - da-l dracu', daca e sa rugineasca, macar s-o faca mai repede, sa scap de o grija, ca sa nu mai stau sa ma uit la fiecare pata in parte...Important e sa nu ma lase in drum si sa ma simt bine cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca neregulariatea la HD (V-twin la 45*, cu bielele pe acelasi maneton) vine din urmatoarea secventa:

1. Admisie cil. 1

2. Dupa 45* incepe admisia la cil.2

3. Compresie cil 1 la 180* dupa momentul 1.

4. Compresie cil 2 la 180* dupa momentul 2 si 45* dupa momentul 3

5. Scanteie cil 1, dupa terminarea compresiei

6. Scanteie cil 2, la 45* dupa momentul 5.

7. Detenta cil 1

8. Detenta cil 2, la 45* dupa momentul 7

9. Evacuare cil 1

10. Evacuare cil 2

 

Si ciclul se reia. Se observa ca intre cele 2 scantei ambielajul se roteste doar 45*, dupa care urmeaza o lunga perioada fara zgomot. Motorul functioneaza aproape ca un monocilindru - si de aici vin si vibratiile caracteristice atat HD-ului, cat si monocilindrelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca neregulariatea la HD (V-twin la 45*, cu bielele pe acelasi maneton) vine din urmatoarea secventa:

1. Admisie cil. 1

2. Dupa 45* incepe admisia la cil.2

3. Compresie cil 1 la 180* dupa momentul 1.

4. Compresie cil 2 la 180* dupa momentul 2 si 45* dupa momentul 3

5. Scanteie cil 1, dupa terminarea compresiei

6. Scanteie cil 2, la 45* dupa momentul 5.

7. Detenta cil 1

8. Detenta cil 2, la 45* dupa momentul 7

9. Evacuare cil 1

10. Evacuare cil 2

 

Si ciclul se reia. Se observa ca intre cele 2 scantei ambielajul se roteste doar 45*, dupa care urmeaza o lunga perioada fara zgomot. Motorul functioneaza aproape ca un monocilindru - si de aici vin si vibratiile caracteristice atat HD-ului, cat si monocilindrelor.

 

Da domnule, ai dreptate in ceea ce priveste vibratiile, ai dreptate si cu ciclul motor + maneton comun la un V la 45 ca parte a farmecului sunetului de HD ( cred ca am explicat si io de vreo 3 ori aceeasi secventa, over and over again...). Daca postul de tau se referea cumva la neregularitatea sunetului la ralenti despre care imi tot bat gura de pomana, atunci imi pare rau sa iti zic ( mint :o nu imi pare rau de loc, dar prea m-am invatat cu limbajul de politician ), nu ai dreptate absolut deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce?

Pai treaba cu V la 45 cu maneton comun explica de ce se aude la ralenti "pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop",

unde liniuta(-) = pauza scurta ... = pauza lunga.Asta e teoria sunetului tractoristic, ptr ca ptr multi necunoscatori suna a tractor.

Teoria de mai sus nu explica absolut deloc de ce la ralenti pauzele scurte nu au toate aceeasi durata si nici cele lungi nu au aceeasi durata. In realitate motorul meu se aude la ralenti ca si cum se tureaza un pic, mai pierde apoi o explozie-doua, devine regulat, apoi iarasi isi pierde ritmul... adica se aude ca un tractor dereglat.

 

Am asa o tristete de la zapada asa si in general de la vremea asta potrivinica...acum ceva timp, imi placea iarna...mai nou, ma enerveaza ca nu imi gasesc sensul...m-as tot plimba cu motorul de nebun...Acum tot ce imi ramane e sa imi mai arunc un ochi pe forumul asta si sa ma dau rotund, chestie care nu imi aduce cine stie ce satisfactii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai treaba cu V la 45 cu maneton comun explica de ce se aude la ralenti "pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop",

unde liniuta(-) = pauza scurta ... = pauza lunga.Asta e teoria sunetului tractoristic, ptr ca ptr multi necunoscatori suna a tractor.

Teoria de mai sus nu explica absolut deloc de ce la ralenti pauzele scurte nu au toate aceeasi durata si nici cele lungi nu au aceeasi durata. In realitate motorul meu se aude la ralenti ca si cum se tureaza un pic, mai pierde apoi o explozie-doua, devine regulat, apoi iarasi isi pierde ritmul... adica se aude ca un tractor dereglat.

 

Am asa o tristete de la zapada asa si in general de la vremea asta potrivinica...acum ceva timp, imi placea iarna...mai nou, ma enerveaza ca nu imi gasesc sensul...m-as tot plimba cu motorul de nebun...Acum tot ce imi ramane e sa imi mai arunc un ochi pe forumul asta si sa ma dau rotund, chestie care nu imi aduce cine stie ce satisfactii.

Tot zapada asta pacatoasa imi da si mie o stare asemanatoare ca a ta, asa ca, de plictiseala, m-am gandit sa fac unele modificari la mobra - una din ele fiind modificarea tobelor. Am cautat pe net diverse variante, sa vad care suna cel mai aproape de Harley. Mentionez ca motorul VTX 1300 e similar cu HD-ul - V-twin la 52*, bielele pe acelasi maneton. Unele tobe aftermarket fac soundul apropiat, dar secventa sonora e mai ritmata - ceea ce ma face sa cred ca VTXul da scanteile in anti-faza, nu aproape in faza, ca la HD. Uite, cand s-o face mai cald o sa verific, o sa invart manual ambielajul, sa vad exact cum apar scanteile. Interesant este insa faptul ca si la aceste motoare apar uneori la ralenti sincope in functionare, de genul celor care te intriga pe tine la HD.

 

Cica maine se face mai cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot zapada asta pacatoasa imi da si mie o stare asemanatoare ca a ta, asa ca, de plictiseala, m-am gandit sa fac unele modificari la mobra - una din ele fiind modificarea tobelor. Am cautat pe net diverse variante, sa vad care suna cel mai aproape de Harley. Mentionez ca motorul VTX 1300 e similar cu HD-ul - V-twin la 52*, bielele pe acelasi maneton. Unele tobe aftermarket fac soundul apropiat, dar secventa sonora e mai ritmata - ceea ce ma face sa cred ca VTXul da scanteile in anti-faza, nu aproape in faza, ca la HD. Uite, cand s-o face mai cald o sa verific, o sa invart manual ambielajul, sa vad exact cum apar scanteile. Interesant este insa faptul ca si la aceste motoare apar uneori la ralenti sincope in functionare, de genul celor care te intriga pe tine la HD.

 

Cica maine se face mai cald.

 

Mmmm...de ce nu vinzi VTX-ul si iti iei un Harley care chiar suna ca un Harley ? :o Mi se pare mai cinstit asa ...

Singura explicatie cat de cat valida tehnic legata de sincopele la ralenti ale HD, mi-a dat-o un baiat care lucreaza la HD - turbulente in tubul de admisie la ture joase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot zapada asta pacatoasa imi da si mie o stare asemanatoare ca a ta, asa ca, de plictiseala, m-am gandit sa fac unele modificari la mobra - una din ele fiind modificarea tobelor. Am cautat pe net diverse variante, sa vad care suna cel mai aproape de Harley. Mentionez ca motorul VTX 1300 e similar cu HD-ul - V-twin la 52*, bielele pe acelasi maneton. Unele tobe aftermarket fac soundul apropiat, dar secventa sonora e mai ritmata - ceea ce ma face sa cred ca VTXul da scanteile in anti-faza, nu aproape in faza, ca la HD. Uite, cand s-o face mai cald o sa verific, o sa invart manual ambielajul, sa vad exact cum apar scanteile. Interesant este insa faptul ca si la aceste motoare apar uneori la ralenti sincope in functionare, de genul celor care te intriga pe tine la HD.

 

Cica maine se face mai cald.

 

 

 

 

fiind motor vtwin cu un singur maneton ,pistonul din fata intra la detenta un pic intarziat. in turatie de relanti se simte cel mai bine intarzierea. de aceea motorul vibreaza foarte tare si are "galopul " acela in turatii joase.

Mesaj completat

nu imi place harley davidson, este o motocicleta care nu iti ofera cine stie ce. dar asa cum e ea ,este unica si inimitabila. este un simbol, o bucatica de istorie, este legenda. harley davidson nu va putea fi copiat niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mmmm...de ce nu vinzi VTX-ul si iti iei un Harley care chiar suna ca un Harley ? :o Mi se pare mai cinstit asa ...

In aceasta discutie chiar nu intru, ca ne certam mintenas. E plin forumul de contre nesfarsite japo vs HD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In aceasta discutie chiar nu intru, ca ne certam mintenas. E plin forumul de contre nesfarsite japo vs HD.

 

Corect, e plin netul de contre. Mi-am permis sa iti sugerez sa iti iei Harely ptr ca din postul tau am inteles ca ai vrea sa faci VTX-ul sa sune ca un Harley sau cat mai apropiat.

Cat despre motoare, fiecare are motivele lui sa ii placa sau sa detina un anumit stil,tip sau marca de motor.

 

Am pus niste poze cu motorul, inainte de revelion. Ii sta bine in zapada, trebuie sa recunosc :o.

Cealalta poza este despre cum isi tin meseriasii motoarele - ce atata bullshit cu pus la iernat, dat cu ceara pe roti,turnat ulei in cilindri...nu frate, direct sub ninsoare. Motorul e facut sa mearga nu sa il tii in casa, nevasta sau amanta o tii in casa. Bmw-ul galben avea cum un an sau doi, turturi pe el !! Un strat gros de gheata si turturi ca fusese tinut sub o streasina. Si mai merge inca.

 

Mesaj completat

fiind motor vtwin cu un singur maneton ,pistonul din fata intra la detenta un pic intarziat. in turatie de relanti se simte cel mai bine intarzierea. de aceea motorul vibreaza foarte tare si are "galopul " acela in turatii joase.

Imi pare rau dar nu reusesc sa inteleg explicatia.

Mesaj completat

http://www.animatedpiston.com/Evo.htm

http://www.animatedpiston.com/BMW.htm

 

ptr a vedea in interiorul motoarelor,folositi butonul sageata din dreapta jos

post-20099-1262804243_thumb.jpg

post-20099-1262804307_thumb.jpg

Editat de ddmkro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact ca bmw-ul galben sta si vaca mea. de la prima zapada pana pe 30 dec a stat asa si a pornit la a doua apasare de buton.

 

sambata daca e frumos poate o scot la o plimbare sa reincarcam bateria :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Gata, azi s-a deschis oficial sezonul la brontozauri.

Porni la prima cheie - stat in zapada, cu bateria pe ea, cam o luna.

Initial voiam doar sa verific bateria, dar chiar nu ma putui abtine - ca un drogat in criza, alergai in casa, ma echipai la repezeala si

dadui o tura de control, e superb. E adevarat ca la capitolul aderenta se simte asfaltul rece, dar merita.

Traficul lejer si amortit - putine masini si oamenii nestresati.

La un semafor, vad un motor in spate, ii fac loc, vine langa mine, ne salutam. GSX-R 1000 - poate un k5 ? - viziera neagra. Verde, pleaca gixxerul ca din pusca, si hop pe o roata. 80-90 de km la ora, abia ma tineam de el - sunt cam conservator la inceput de sezon, pana imi amintesc din nou, aderenta e scazuta, franale sunt proaste la Harley. 2 semafoare si jumatate putui sa ma tin de el ( el pe o roata :cheers:) ). Frumos spectacol oricum.

 

Trebuie sa tocmesc un asasin platit sa hacuiasca pisicile din zona - iar gasii par si urme de labutze pe rezervor - a fost zapada si stratul de piper si de chilli

s-a dus. Ce este frustrant ptr mine, ca la motorul de langa mine - cbr 600, nu ii fac domnule nimic !!!

Parca le si aud - puah, Honda, ne-am mai cuibarit noi pe de-astea, am mai vazut de-astea...Hai sa tragem un chef mic pe Harley pana nu se prinde fraieru' si da cu pier.

Sau te pomenesti ca o fi vreun motan cu vise de biker, ca urmele erau pe sa si rezervor...parca il si vad stand ca meseriasul pe sa, lungindu-se pe rezervor sa ajunga la comenzi, si cum trece o pisica, il si aud- Papusa, te fac o tura cu Harley-ul ? Sau, papusa, ai mai facut-o pe un Harley ?

Trag la Harley, nemernicele mici ...O fi asta vreun semn ca Harleyul are o valoare pe care noi oamenii nu o percepem cu simturile noastre limitate. Could be...

 

Asa ca pana gasesc un asasin, luai iarasi 5 pungi de piper + 5 de ardei iute si "marcai" teritoriul.

 

Sa ne auzim cu bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, azi s-a deschis oficial sezonul la brontozauri.

Porni la prima cheie - stat in zapada, cu bateria pe ea, cam o luna.

Initial voiam doar sa verific bateria, dar chiar nu ma putui abtine - ca un drogat in criza, alergai in casa, ma echipai la repezeala si

dadui o tura de control, e superb. E adevarat ca la capitolul aderenta se simte asfaltul rece, dar merita.

Traficul lejer si amortit - putine masini si oamenii nestresati.

La un semafor, vad un motor in spate, ii fac loc, vine langa mine, ne salutam. GSX-R 1000 - poate un k5 ? - viziera neagra. Verde, pleaca gixxerul ca din pusca, si hop pe o roata. 80-90 de km la ora, abia ma tineam de el - sunt cam conservator la inceput de sezon, pana imi amintesc din nou, aderenta e scazuta, franale sunt proaste la Harley. 2 semafoare si jumatate putui sa ma tin de el ( el pe o roata :cheers:) ). Frumos spectacol oricum.

 

Trebuie sa tocmesc un asasin platit sa hacuiasca pisicile din zona - iar gasii par si urme de labutze pe rezervor - a fost zapada si stratul de piper si de chilli

s-a dus. Ce este frustrant ptr mine, ca la motorul de langa mine - cbr 600, nu ii fac domnule nimic !!!

Parca le si aud - puah, Honda, ne-am mai cuibarit noi pe de-astea, am mai vazut de-astea...Hai sa tragem un chef mic pe Harley pana nu se prinde fraieru' si da cu pier.

Sau te pomenesti ca o fi vreun motan cu vise de biker, ca urmele erau pe sa si rezervor...parca il si vad stand ca meseriasul pe sa, lungindu-se pe rezervor sa ajunga la comenzi, si cum trece o pisica, il si aud- Papusa, te fac o tura cu Harley-ul ? Sau, papusa, ai mai facut-o pe un Harley ?

Trag la Harley, nemernicele mici ...O fi asta vreun semn ca Harleyul are o valoare pe care noi oamenii nu o percepem cu simturile noastre limitate. Could be...

 

Asa ca pana gasesc un asasin, luai iarasi 5 pungi de piper + 5 de ardei iute si "marcai" teritoriul.

 

Sa ne auzim cu bine.

 

 

si pe mine ma trnima pisicile. trebuie sa imi retapitez saua din cauza lor. am numai urme de gherute pe sa si rezervor :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pe mine ma trnima pisicile. trebuie sa imi retapitez saua din cauza lor. am numai urme de gherute pe sa si rezervor :cheers:

 

Mda, culmea e ca am facut treaba degeaba si m-am si grabit - iar e zapada ...ma gandesc la ceva alternativ - o cutie cu gaurele, plina cu piper si ardei iute, pusa pe sa, sub husa. Sa vad daca am chef de asta, dar sigur trebuie sa am chef "to protect my investment", cum mi-a zis cineva, mirat ca ma zgarcesc sa dau banii pe o husa de la HD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e mai simplu in loc de cutie cu o carpa mare pe sa pe care dai cu diverse chestii pina gasesti combinatia care chiar nu le place :cheers: eventual cu un rahat din ala de la petshop care pretinde ca alunga pisicile/cainii.

 

La mobra mea botzesc pur si simplu husa pe sa ca sa nu aiba loc sub husa. Gaseam si eu urme mai ales cind ploua, se bagau la adapost. Bineinteles, asta nu rezolva si dragostea fara limite pe care o au pentru poalele husei diferite patrupede :banana:

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa tocmesc un asasin platit sa hacuiasca pisicile din zona - iar gasii par si urme de labutze pe rezervor - a fost zapada si stratul de piper si de chilli

s-a dus. Ce este frustrant ptr mine, ca la motorul de langa mine - cbr 600, nu ii fac domnule nimic !!!

Parca le si aud - puah, Honda, ne-am mai cuibarit noi pe de-astea, am mai vazut de-astea...Hai sa tragem un chef mic pe Harley pana nu se prinde fraieru' si da cu pier.

 

Un prieten, coforumist si el, are aceeasi problema cu o matza. Solutia: da saua jos si o pune in masina. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am inceput si eu sezonul, taras grapis, printre zapezi/ploi, printre gropi ...

Brontozaurul merge in continuare, nu prea am ce sa scriu despre el, a pornit la prima cheie, de fiecare data - nu am avut bateria in casa.

Merge, isi face treaba.Sportsterul e potrivit ca motor de oras.

 

Iesire cu HOG-ii partea a 2-a Bucuresti -Russe

-----------------------------------------------------

Sambata trecuta 20.03.2010 am mai iesit cu HOG-ii o data.

Aveam in mine o lehamite datorita experientei neplacute, dar mi-am zis ca ar fi corect sa mai incerc o data.

 

Motociclete - 30 de bucati + un trike care in oglinda retrovizoare arata a nava extraterestra.

 

Vremea - uscata, primavarateca, numai buna de motociclism.

 

Drumul - ok pana acolo. As categorisi dumul moale, lipsit de pericole numai bun de promenda.

Cel spre Cheia e mult mai tehnic - e prost, se merge mult pe o banda, se merge prin sate.

 

Organizarea - buna, ne-am impartit in 3 grupuri, am nimerit de fiecare data langa oameni experimentati sau disciplinati.

Grupurile in care am mers s-au pastrat compacte - nu s-au labartat sau strans ca un acordeon beat.

Am apreciat unul dintre tailgunner-i - nu i-am retinut numele, dar intr-o situatie a fost agresiv asa cum ar fi trebuit - a tinut toate masinile la respect, pana au trecut toti din grup.

 

Oamenii - exista in continuare oameni in HOG a caror singura tangenta cu HD este contul in banca, sau criza varstei a doua (nemotociclisti din punctul meu de vedere sau ne-motociclisti adevarati ), dar am intalnit si oameni interesanti dpdv a motociclismului. Am avut de unde alege. Am gasit cativa care erau de-ai mei.

 

In ce a constat distractia:

Mers pana la Russe, pe malul Dunarii la o terasa si mancat peste. Un pretext ptr iesit din Bucuresti. Soare, frumos, siesta pe malul Dunarii intins la soare.

 

A meritat ?

Da, mai ales ca inceput de sezon a fost excelenta o plimbare linistita, in grup.

 

Altele

Vreo 3 zile m-a durut noada (coccis). In partea bulgareasca drumul a fost prost -gropi, cratere, denivelari.

Cand mergi in grup, ritmul e impus de grup iar libertatea de miscare mult mai mica. Din cauza asta, nu prea am putut face ocoliri de obstacole cum as fi vrut, am mai luat si in plin gropi, denivelari, poate ritmul as fost un pic tocator ptr vertebrele mele. Noroc ca am simtit asta acasa.

 

Cred ca este de luat in calcul mersul in grup mai ales ptr persoane neexperimentate - cu conditia desigur ca in grup sa fie si persoane experimentate -

-grupul e mai sigur, e mai vizibil, nu esti tu singur si restul lumii. Inveti motociclism "pe gratis", adica fara stresul pe care l-ai avea ca incepator, singur, pe acelasi drum.

 

Alte alea

----------

Cum iarna a fost lunga, singura mea tangenta cu motociclismul a fost salivare la poze, filmulete, rasfoit cataloage, cumparat prostii.

Dintre prostiile ptr care am facut o manie, loc de cinste il ocupa ochelarii. Daca se poate vintage, de motociclist/aviator neamt/rus/american din al 2-lea razboi mondial. Am facut rost de o pereche de ochelari rusesti de aviator, foarte confortabili de purtat, din pacate au lentile de sticla...pana una alta mi-am laut o pereche de Uvex red baron....care nu se potriveau la casca open face...asa ca i-am modificat si pe astia.

 

Dintre prostiile care merita cumparate, amintesc DESCALTATORUL DE CIZME.E una dintre chestiile alea care isi ascunde genialitatea sub modestie.

http://www.louis.de/_30f773bec3ae1db885713...tnr_gr=20200299

Mie imi plac cizmele, dar inainte sa am descaltatorul asta, ma chinuiam groaznic cu cizmele, mai ales daca eram transpirat. Imi este foarte simplu sa ma descalt acum.

 

In incheiere

--------------

A inceput sezonul, au inceput si incidentele/accidentele. Aveti grija cum conduceti - suntem cred toti constienti de riscurile evidente:

- soferii inca nu s-au obisnuit cu noi

- drumurile sunt pline de gropi

- noi am cam ruginit de atata stat, ne-am cam iesti din mana

 

Nu uitati:

- odata la ghidon, ESTI RESPONSABIL. Fie ca sunt gropi, denivelari, mazga, nisip, vreme proasta, soferi/motoristi care te sicaneaza, animale, pietoni neatenti, nave extraterestre care apar din senin, TU RASPUNZI. Fata de tine insuti si fata de cei dragi.

 

- daca ai pasager, raspunzi si ptr el. De TINE depinde daca ajunge teafar la destinatie sau in cosciug sau scaun cu rotile.

 

- Alegerea e a ta. Poti spune oricand NU. Daca esti baut, obosit, dumul e prost, riscant, ti-e frica, te simti nesigur, e negura, ploaie, frig, te simti rau, poti spune NU. Poti cere ajutorul unui sofer care sa iti tina spatele. Poti trage pe dreapta si astepta. Poti lasa motorul acolo, la o benzinarie, intr-o curte, etc.Poti chema niste prieteni sa te escorteze. NU ESTE NICI O RUSINE SA SPUI NU. NU AI NIMIC DE DOVEDIT. E treaba ta cum iti organizezi prioritatile.

 

- cel mai rau pacat al unui motociclist e suprestimarea.Motociclistii veterani spun ca inca au de invatat...si sunt vii inca dupa nenumarate sezoane si 'jdemii de kilometri.

 

Miki

Editat de ddmkro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultima fraza n-am inteles-o.

 

poti sa detaliezi ideea aceea?

 

Supraestimarea ca pacat

-----------------------------

Probabil multi dintre noi credem ca suntem buni ca motociclisti.

Cum verificam asta ?

De unde stim ca suntem atat de buni precum ne credem ?

Mergem undeva, intr-un mediu controlat, in care o autoritate competenta si obiectiva ne verifica intr-un mod perfect cuantificabil si unitar, franarea de urgenta, inclinarea, reactia la obstacole neprevazute, mers pe ploaie, mazaga, gropi, mers in trafic ?

Nu. Nu exista la noi asemenea autoritate. Si cred ca daca ar exista, nu multi i-ar calca pragul.

 

Uneori e mai bine sa nu distrugi idolii...proprii idoli. Se prea poate ca multi dintre noi sa traim prin idolii astia, prin parerile (uneori gresite) pe care le avem despre noi, pareri pe care de multe ori le proiectam cu succes asupra altora.Oamenii incep sa ne creada asa cum NU suntem, si traim atat de mult in minciuna asta, incat daca ceva obiectiv ar distruge esafodajul credinteleor false, n-am mai ramane cu nimic.

 

 

Si, totusi, cum stabilim ca suntem buni ca motociclisti?

-------------------------------------------------------------

>>>>>Dupa numar de kilometri in general?

Sunt kilometri si kilometri...nu este la fel mersul in oras ca mersul in afara, nu este la fel mersul in grup ca mersul individual, nu este la fel mersul intr-un oras/tara civilizata ca mersul intr-o tara necivilizata - India ? Afganistan ?.Nu este la fel mersul in zona aglomerata ca mersul in zona neaglomerata.

 

>>>>>Prin comparatie cu altii ?

X are 200.000 de km la activ, dar la plecare de la semafor l-am facut.Sau pe Cheia l-am luat la mustata, in curba fara vizibilitate. Sau, am mers in grup cu el, si io faceam depasirile mai bine/agresiv/ mergeam mai repede. Sunt deci mai bun. Brusc am crescut in ochii mei cu 200.000 de km in plus.

 

>>>>>Prin jmekeriile pe care le stim ? O avea X cinspe sezoane, 1 milion de km pe diferite motoare, da' io merg pe o roata mai mult decat el.

 

>>>>>Dupa numarul de sezoane merse si supravietuite?

 

>>>>>Dupa numarul de sezoane merse, supravietuie si fara incidente? O remarca frumoasa a unui instuctor moto american:Pilotam motociclete de vreo 20 de ani si credeam ca am experienta de 20 de ani. Am participat la o demonstratie moto a politistilor americani, si mi-am dat seama ca de fapt am o experienta de un an multiplicata de 20 de ori.

 

>>>>>Dupa numar de motociclete diferite conduse ?

...

 

Ma tem ca nu exista un raspuns clar, universal si unanim acceptat.

Unde duc toate intrebarile astea, cred ca e clar. Nu prea aveam un sistem de referinta obiectiv cand stabilim ca suntem buni motociclisti.

 

Si atunci, e bine sa ne credem mai buni decat suntem ?

 

E desigur foarte atragator tabloul - noi inconjurati de invatatei, ca niste meseriasi, in capul mesei, nasi sau zei ai motociclismului,

dand lectii, toata lumea luand notite.

 

Dar rupandu-ne de tabloul asta, care gadila intr-un mod placut pipota motociclistica, sa ne trezim la realitatea dura: e bine fata de noi sa ne supraevaluam?

 

Eu cred ca NU. In momentul in care te supraevaluezi, cobori garda. Devii delasator. Incepi sa traiesti din credinte false.Nu mai ai nimic de invatat, nimic de exersat, esti prea bun. Mult prea bun.Tu stii TOTUL. Aproape ca tu ai inventat MOTOCILISMUL.Esti un Dumnezeu al motociclismului.

 

Si se intampla ca iti "sare" o groapa in fata, iti taie o masina calea, iti apare nisip/ulei/balega in curba pe trasa, etc. SI NU ESTI PREGATIT PTR SITUATIA ASTA.

Ptr ca ultimele sezoane ai fost mai preocupat sa (iti) demonstrezi ca tu esti prea bun, de multe ori la terasa cu amicii. Mult prea bun ca sa mai exersezi.Mult prea bun ca dupa ce ai ajuns la destinatie sa iti analizezi drumul, greselile si incidentele.

Tu ai devenit bun doar sa dai lectii.

Tu nu esti niciodata de vina, ptr ca esti prea bun.

 

Incep sa fie de vina gropile, drumarii, ploaia, mazga, balega, conservarii desigur, care au ceva cu tine...Orice altceva e de vina, ptr ca tu esti prea bun ca sa gresesti.

De curiozitate, rasfoiti un pic cele mai "popularizate" incidente. Pulimea motocilistica, in ciuda evidentei ( lipsa experienta, supraevaluare, lipsa control), da vina pe gropi, starea proasta a drumurilor etc. De ce oare? Poate ptr ca multi dintre noi fugim ca dracu de tamaie cand e vb sa recunoastem ca mai avem de invatat ? Adica ce, noi suntem mai prosti - o cunostinta de-a mea, incepatoare dupa standardele mele, mi-a atras atentia cand i-am sugerat ca ar mai avea ceva de invatat, pe ici pe colo, prin punctele esentiale : Dar eu nu mai sunt incepatoare !!! Sunt deja la al doilea sezon ( condusese 3000 de km....)

 

Sa ne-auzim cu bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt partial de acord ce cele expuse de tine, dar daca un motociclist are multe sezoane, multi km si un numar al accidentelor foarte mic, spre zero, consider ca are multa experienta.

pentru ca asa cum ai zis indiferent de ceea ce drumul iti arunca in cale, tu continui sa mergi inainte, inseamna ca faci ceva bine, ca ai experienta si ca reusesti sa mergi mai departe.

 

nu prea reusesc sa imi astern in cuvinte ceea ce gandesc dar cred ca intelegi ce vreau sa spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...