Sari la conținut

La Cat Se Schimba Uleiul?


SILVIU.C
 Share

la cat schimbati uleiul la vitezana?  

86 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

-pai daca in carte scrie la 10.000,de ce sa-l schimb mai devreme?

-am respectat toate reviziile,deci care-i problema?

-pot sa am 120 la 5000 ture in a-3-a sau 9000in a-2-a...

 

-da dar am limitator...

Nu am contestat ca iti scrie asa in carte. Si la Yamaha scrie la fel ,doar ca am spus ca mi se pare ENORM de mult ,cel putin pt turatiile la care lucreaza o motocicleta.Gandeste-te logic ca si la o masina de generatie mai noua ,tot pe la 10000km se schimba uleiul ,dar la ce turatii lucreaza masina si la ce turatii motorul???....gandeste logic. Eu ,cand am pus topicul ,am spus pt o exploatare NORMALA .Asa si cu masina poti merge de nebun la 5-6000rpm ,dar repet am spus NORMALA exploatarea ,nu sa mergi de nebun cu 9-10000rpm intr-a intaia sau a doua.Ca daca ai merge asa de turat ,eu zic ,ca uleiul ar trebui mult mai des schimbat decat la 6000km. La noi ,la curse ,dupa o SINGURA cursa ,schimba uleiul majoritatea. Oare de ce????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-nu stiu cum e la curse dar banuiesc:trebuie performanta pt.2 ore de exemplu,iar consumabilele sunt proiectate,sa dea max. in acel timp,apoi la gunoi(am cumparat din catalog de la ducati cateva chestii racing,si m-am lecuit,nu am inteles nimic din ele pe strada, si s-au dus rapid)

-in cartea motorului nu spune nimic de genul :daca mergi in10000 schimbi uleiul la 5000km,daca-i dai5000 de ture schimbi la 10000km!

-in schimb spune sa verific nivelul regulat si sa completez...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si atunci de ce nu a pus rosu ,STRICT unde atinge puterea maxima?!...la mine ,la K6 ,atinge puterea maxima la 11000rpm(din cartea tehnica) ,dar turometrul se duce pana la 13500cand intra pe rosu. Oare de ce nu a pus rosu la 11000rpm daca e asa aiurea?? :angryfire:

 

 

Curba de putere si cuplu e specifica fiecarui model, iar plaja de turatie o folosesti cum crezi de cuviinta, pe cand marcajul rosu e pus acolo sa intelegi ca peste turatia aia avariezi motorul. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-nu stiu cum e la curse dar banuiesc:trebuie performanta pt.2 ore de exemplu,iar consumabilele sunt proiectate,sa dea max. in acel timp,apoi la gunoi
Uleiul care se foloseste la noi ,la curse ,este cumparat din comert ,deci in nici un caz sa nu te gandesti ca cine stie ce fel de ulei folosesc
-in cartea motorului nu spune nimic de genul :daca mergi in10000 schimbi uleiul la 5000km,daca-i dai5000 de ture schimbi la 10000km!
Pentru ca se refera pt un mers NORMAL. Daca ai un stil agresiv sau mergi turat aiurea in tramvai ,e logic ca uleiul nu mai poate sa-ti ofere aceiasi protectie ca si cand ai merge normal ,nu???....iar atunci trebuie schimbat mult mai des
in schimb spune sa verific nivelul regulat si sa completez...
La ORICE masina sau motocicleta noua spune sa ai grija si sa verifici regulat nivelul la ulei ,asa ca nu stiu ce ti se pare asa iesit din comun o banala verificare :angryfire:
Curba de putere si cuplu e specifica fiecarui model, iar plaja de turatie o folosesti cum crezi de cuviinta, pe cand marcajul rosu e pus acolo sa intelegi ca peste turatia aia avariezi motorul.
Bun ,peste turatia aia avariez motorul ,dar de ce exista acea limita unde iti taie benzina sau scanteia?!!?!...aia de ce mai este pusa?! Inteleg ,turometru cu zona rosie iti indica unde incepi sa treci in cealalta extrema ,dar de ce producatorul a pus si acea chestie si iti taie aprinderea?! :angryfire: ...oare nu tot din acelasi considerent?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silviu tata cand am spus eu ca un ulei dupa 8000 de km e la fel ca cel dupa 6000? :lol: :crack: Pai in 2000 de km chiar nu se intampla nimik? :D Mi-a placut ca ai pus chestionarul cu un "preludiu" ce influenteaza opinia publica...pai asa vorbisem? :moto: Am citit posturile si am observat ca si-ai exprimat punctul de vedere numai specialisti frate mai bine spus numai chimisti unu si unu :( mi-a placut de cel care miroase,pipaie si analizeaza atent uleiul :hurt: Ma intreb daca ai fi pus chestionarul cu urmatoarele valori: 8.000 si 10.000 cati mai scriau ca il schimba la 6000? :angryfire: Sunt convins ca multi dintre voi il schimbati la 2000 dar nu vreti sa iesiti din acest tipar 6000!!! :eek: Eu am schimbat uleiul numai la 8000 si nu am pus nici-un motor pe chituci!Sa ma invatati si pe mine cum va dati voi seama ca un ulei este gata de schimb...in afara de citirea kilometrajului :lol:

Schimbati-l voi la 6000 de km ca nu cumva sa patiti ca Popescu cu Ferrari :( caci eu tot la 8000 am sa-l schimb ca asha imi place mie sa f..t motoarele!!! :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silviu tata cand am spus eu ca un ulei dupa 8000 de km e la fel ca cel dupa 6000? Pai in 2000 de km chiar nu se intampla nimik?
Hai ca o dai in diverse. Oare cine spunea sa ne uitam la uleiul meu dupa 6000km si la al tau dupa 8000 ,asa cica vizual si sa vad ca nu este nici o diferenta??...dar cand ti-am spus ca vizual nu poti sa-ti dai seama si sa mergem la un laborator chimic ,ai dat-o iarasi la intors.Asa ca ,chiar nu inteleg rostul la citatul tau :angryfire:
Mi-a placut ca ai pus chestionarul cu un "preludiu" ce influenteaza opinia publica...pai asa vorbisem?
Am vorbit si am pus poll-ul si intrebarea din poll ,exact cum am discutat?!?!?....eu zic ca este identica intrebarea cu ce am vorbit ,ca mi-am expus si eu parerea mea ,care ti-am spus-o si tie ,scuza-ma ,dar nu credeam ca nu am voie sa-mi spun parerea si tocmai de aceea am si cerut si ALTE pareri.Dar ,ma rog ,iarasi "nu intelegi" ,de fapt te faci ca nu intelegi
Am citit posturile si am observat ca si-ai exprimat punctul de vedere numai specialisti frate mai bine spus numai chimisti unu si unu mi-a placut de cel care miroase,pipaie si analizeaza atent uleiul
Hahhhahaha...cine vorbea. Repet iarasi intrebarea de la inceput:oare cine mi-a zis sa facem "analiza" aia plina de "inteligenta" ,intre uleiul meu la 6000 si al tau la 8000 ,asa palpabil la mana si ochiometric??? :angryfire: ...acum ai uitat subit ,nu?

 

Eu am schimbat uleiul numai la 8000 si nu am pus nici-un motor pe chituci!
Motorul ,indiferent cat ar fi de pus pe chituci ,tot porneste si merge ,asa ca nu prea inteleg. Doar stii caz concret care consuma 1litru la mie si porneste si merge fara probleme. Sau tu crezi ca motorul are aceiasi compresie si cu un ulei schimbat la 6000 si cu unul schimbat la 8-10000???!??!....sau tu faci compresia tot la "ochi" :hurt: si iti dai seama cand mai are compresie si cand nu :eek: ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-NU CRED CA EXISTA MERS NORMAL,IAR DACA STIAU CA POT AVEA PROBLEME,NU DADEAU GARANTIE 2 ANI FARA LIMITA DE KM.

-IN CARTEA TEHNICA,IN AFARA DE PRIMII 2500KM,UNDE ITI RECOMANDA TURATIA MAX.,DUPA AIA NU MAI SPUN NIMIC DE TURATIE,DECI DACA RESPECTI INTERVALELE DE REVIZIE PT.FIECARE TIP DE MOTORETA NU VAD DE CE SA apara probleme.

-(sunt acelasi cu lordos)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silviu eu nu am zis ca nu sunt diferente intre cel de 6000 si cel de 8000 dar nu atat de mari cum crezi tu!Eu am spus ca daca le comparam nu se vede nici o diferentza mare care sa te faca sa schimbi uleiul precum ca ar fi "muci"!!!Dupa ce am postat eu observ ca cei care au votat 6000 nu mai spun nimic!De ce oare? :angryfire:

Cand o sa il schimb am sa-ti aduc o mostra sa ne uitam la el...bine-ar fi sa aduci si tu o mostra cu unu la 6000!Pana atunci te pup dulce miarule! :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:angryfire:

 

Cand o sa il schimb am sa-ti aduc o mostra sa ne uitam la el...bine-ar fi sa aduci si tu o mostra cu unu la 6000!Pa

 

Cum poti sa vezi tu calitatea uleiului uitandu-te la el???!!! Ce naiba esti tractorist???

PS: Tu oricum schimbi uleiul foaaarte rar, dar noroc cu pasagerul care-l schimba mai des.. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta incerc si eu sa-i explic ,dar el ma tine intr-una ca sa ne uitam la ulei ,de parca ii fac voodo din priviri ,chiar nu-l inteleg...exact ca pe vremuri. I-am spus daca tot o tine mortis ,sa mergem la un laborator chimic si sa analizam uleiul la 6000 si la 8000 ,acolo se vede EXACT uzura ,nu din ochi ...chiar nu-l inteleg :angryfire: ...de fapt am eu o vaga banuiala ,dar ma abtin

 

Silviu eu nu am zis ca nu sunt diferente intre cel de 6000 si cel de 8000 dar nu atat de mari cum crezi tu!
Pai nici intre cel la 8000 si cel la 10000 nu sunt diferente mari ,atunci hai sa-l schimbat toti la 10000 ,nu?..nu are nici o logica :angryfire:
Dupa ce am postat eu observ ca cei care au votat 6000 nu mai spun nimic!De ce oare?
Au spus de cateva ori ,dar se pare ca nu intelegi deloc ,asa ca de ce sa continue cand tu nu intelegi ,ma rog ,te faci ca nu vrei sa intelegi.

 

Iti mai repet odata ,poate intelegi...chiar daca nu ii dai forja si mergi NORMAL ,gandeste-te ce turatie ai intr-a sasea la 120-140 si fa o comparatie cu turatia masinii la aceiasi viteza si gandeste-te ca multe masini au termenul de schimbare al uleiului tot pe la 10000..deci ,CLAR nu e termen de comparatie intre uzura celor 2 uleiuri. Si daca imi dai replica ca este ulei special de moto ,special ca sa reziste la turatii mari ,raspunde-mi si mie la intrebarea ,daca e asa de bun si rezista la asemenea turatii ,de ce nu il baga pe masini si sa prelungeasca termenul de schimb de ulei la masini la peste 30000km????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de ulei&turatie sau turatie&ulei am observat o chestie.

GS'ul mau are 61.000km facuti la 59.200 am schimbat uleiul(Motorex 10w40 full sintetic).Nr relativ mare de km m'a facut paranoic in a verifica uleiul si iote o chestie interesanta - poate sa nu fie general valabila!

Cam 1000 de km dupa ce l'am schimbat am mers peste 7000rpm - 8000 dar nu mai mult de 8500-precizez k puterea max e la 9200(un drum dus-intors Brasov - aproape constant 7500rpm + diverse drumuri Bucuresti si imprejurimi).Imediat dupa schimb nivelul uleiului pe joja era peste indicatorul de max (1mm deasupra), dupa mia asta de km uleiul a sczut intre cele 2 liniute indicatoare (s'a dus cam 4-5 mm mai jos).Restu' de aprox 800shi_ceva_de km i'am facut in jur de 5000 rpm max 6000 fff rar la care schimbam treapta.Urmarea a fost ca uleiul nu a mai scazut mai mult de 1mm-2 pe joja si maine cred ca fac iar mia.

Poate la alte motoare nu se verifica dar la mine dak merg pana in 6000 (dar nu cred ca am stare) am sa'l schimb la 7000 poate 8000 ca'i full sintetic.

In rest bafta, shi motoare lubrifiate...sa fie de folos ce'am latrat aici!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot va uitati in cartea tehnica sa vedeti cate ture aveti voie in rodaj de ce nu credeti cartea cand va zice cand sa schimbati uleiul? Si nu credeti ca schimbarea uleiului trebuie cuplata cu schimbarea filtrului?

Filtrul se infunda, nu conteaza ca rulezi cu sintetic sau mineral. Schimbatul mai des nu strica motorului dar costa. E drept ca nici nu ajuta prea mult daca il schimbi degeaba, dar ai liniste sufleteasca.

Si inca ceva, puteti schimba uleiul cat de des vreti voi ca tot nu ajuta cand faci whellies. Acolo numai o baie si pompa de ulei speciale previn uzura prematura a motorului.

Iar, in final, eu schimb la 5000 km ulei si filtru pentru ca e ieftin, deci sunt in afara limitelor sondajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam 1000 de km dupa ce l'am schimbat am mers peste 7000rpm - 8000 dar nu mai mult de 8500-precizez k puterea max e la 9200(un drum dus-intors Brasov - aproape constant 7500rpm + diverse drumuri Bucuresti si imprejurimi).Imediat dupa schimb nivelul uleiului pe joja era peste indicatorul de max (1mm deasupra), dupa mia asta de km uleiul a sczut intre cele 2 liniute indicatoare (s'a dus cam 4-5 mm mai jos).Restu' de aprox 800shi_ceva_de km i'am facut in jur de 5000 rpm max 6000 fff rar la care schimbam treapta.Urmarea a fost ca uleiul nu a mai scazut mai mult de 1mm-2 pe joja si maine cred ca fac iar mia.
Ai vrut sa subliniezi ca daca i-ai dat putina talpa ,ti-a papat uleiul ,iar cand ai lasat-o mai moale nu a mai papat ,sau ce ca nu inteleg? :angryfire: ...daca te referi la treaba asta ,eu zic ca e perfect LOGIC ce ti s-a intamplat
Si nu credeti ca schimbarea uleiului trebuie cuplata cu schimbarea filtrului?
Sunt perfect de acord cu tine. La mine ,la suzuki spune ca filtrul se schimba la a doua schimbare a uleiului ,dar NU am acceptat acest lucru si am platit la fiecare schimb de ulei si un nou filtru.Daca tot schimbi uleiul ,da-i si un filtru sanatos ,chiar daca este acelasi tip de ulei...este exact ca si cand ai refolosi un prezervativ :angryfire: :hurt:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-baaaa,sunteti bolnavi!!schimbati uleiul cand scrie in carte,ca n-or fi aia de le-au facut mai prosti decat noi,hai sa fim seriosi!!!!!!!

 

-parerea mea:cu schimbul de ulei e ceva de genul unde-i lege nu-i tocmeala,asa ca votarea asta nu are nici o valoare si nici discutia sens....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baaaa,sunteti bolnavi!!schimbati uleiul cand scrie in carte,ca n-or fi aia de le-au facut mai prosti decat noi,hai sa fim seriosi!!!!!!!
Asta am spus si eu ,dar cand am spus-o am primit urmatoarea replica :"e logic sa te cheme mai repede ca au domne' interes sa-si vanda produsele" si am ramas masca si eu i-am recomandat sa nu mai schimbe niciodata uleiul ca sa nu le faca producatorilor de ulei vanzare :hurt: :eek: :lol: .E nebunie totala
parerea mea:cu schimbul de ulei e ceva de genul unde-i lege nu-i tocmeala,asa ca votarea asta nu are nici o valoare si nici discutia sens....
Asa am zis si eu ,dar uite ca s-au mai ridicat si alte voci contra acestor schimbari :angryfire: si iata-ma si pe mine punand acest topic :angryfire:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bracio daca nu cunosti adevarul nu mai vorbi dude,si stai tu linistit ca lucrurile nu sunt chiar asa cum par a fi...stii tu la ce ma refer...afla ca tu traiesti o mare deziluzie
Tocmai ca STIE prea bine adevarul ,iar tu ai muscat momeala
Silviu chiar nu mai are rost sa continui subiectul:e cum spui tu!
Chiar ma gandeam cand o sa-ti dai seama ca ai gafat-o peste masura si cand ai sa te opresti. O sa discutam diseara mai pe indelete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol:

Bracio daca nu cunosti adevarul nu mai vorbi dude,si stai tu linistit ca lucrurile nu sunt chiar asa cum par a fi...stii tu la ce ma refer...afla ca tu traiesti o mare deziluzie :eek:

Silviu chiar nu mai are rost sa continui subiectul:e cum spui tu! :angryfire:

 

Deziluzie?!?! :( :angryfire: :hurt:

Bai Mayaghery, cu riscul de a te supara pe mine si de a-mi spune ca am figuri in cap, eu unul nu vreau sa fiu partas la "combinatiile" din gasca noastra de Buzau, mai ales cand sunt anumite "manevre ilegale"...

Pana una alta transmite apropiatilor tai intrusi, stii tu cui....ciocu' mic si joc de glezne...caci daca mai aud o vorba ... :lol: :moto:

PS:

Editat de Braccio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAi oameni, daca citeati pdf-ul ala cu testarea uleurilor mai vedeati si voi cam ce trebuie sa faca si cum trebuie sa fie uleiul ala ca sa isi faca treaba. Uleiul se uzeaza in mai multe moduri ( mecanic, termic, contaminare) , isi pierde din proprietati in functie de solicitarile la care e supus, iar uzura asta nu e deloc liniara. Adica la 10.000 :angryfire: nu e "de 2 ori" mai uzat ca la 5000 , uzura creste exponential spre finalul duratei de viata. Examinarea cu simturile proprii nu iti poate da valori absolute, dar iti dai seama cam in ce stare se afla, si cine s-a balacit mai mult prin motoare poate sa confirme. Cum arata, cum miroase, cum se simte la mana . Luati pe deget o picatura de ulei uzat dupa care probati un ulei proaspat, veti vedea diferenta..unul "scartaie", celalalt "unge". Ce am scris mai sus e valabil la minerale si semisintetice, cu full sintetic nu prea am avut de a face .

 

Hai sa aveti bafta ! :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Examinarea cu simturile proprii nu iti poate da valori absolute, dar iti dai seama cam in ce stare se afla, si cine s-a balacit mai mult prin motoare poate sa confirme. Cum arata, cum miroase, cum se simte la mana . Luati pe deget o picatura de ulei uzat dupa care probati un ulei proaspat, veti vedea diferenta..unul "scartaie", celalalt "unge".
NU contest acest lucru ,dar nu m-ai inteles. Amicul meu voia sa comparam un ulei scos la 6000 ,cu unul scos la 8000. E logic ca asa nu iti poti da seama de mai nimic ,dar intre un ulei NOU si unul dupa 6000 sau 8000 e logic sa sesizezi imediat deosebiri. Deci ,repet el se referea intre un ulei la 6000 si unul la 8000 pt o comparatie....mie mi s-a parut cam :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:baldy:

 

Deziluzie?!?! :ok: :) :crack:

Bai Mayaghery, cu riscul de a te supara pe mine si de a-mi spune ca am figuri in cap, eu unul nu vreau sa fiu partas la "combinatiile" din gasca noastra de Buzau, mai ales cand sunt anumite "manevre ilegale"...

Pana una alta transmite apropiatilor tai intrusi, stii tu cui....ciocu' mic si joc de glezne...caci daca mai aud o vorba ... :baldy: :what:

PS:

:baldy: hehe... ce bine la zici... :)

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuia sa pun la poll 6000km si sub 6000km ,asa ca poti vota linistit. :)

10.000???? Nici la masina nu tin uleiul atit de mult
Uite ca mai sunt si cei care schimba la 10000. Nu contest ca yamaha si ducati au marit intervalul de schimb la 10000 ,dar mi se pare ENORMMM de mult.Dar e doar parerea mea :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...