Sari la conținut

problema monstruoasa


VincentVega
 Share

Postări Recomandate

Se da :

Monster 620 injectat.

Tailchop facut acasa, fara kit, adaugate semnale aftermarket.

 

Problema:

Cateva greseli minore la prima incercare, scurtcircuit. S-au rezolvat, inlocuit sigurantele, OK.

De data asta insa, nu reusesc sa ii dau de capat. Am ars 3 sigurante pana acum(30A).

Insa aici e mai ciudata problema : nu se ard la propriu sigurantele, ci doar pare sa se topeasca plasticul - lita din interior pare intacta. Verificat codita, nu vad fire dezizolate sau alte balarii. Totul functioneaza cum trebuie(sistem electric) Doar ca, o data la 50 de porniri, intorc cheia, si nimic. Deci, siguranta moarta.

 

Mentionez si faptul ca, in momentul in care inlocuiesc siguranta expirata, si o pun pe cea noua, se vad scantei. Exista deci masa (contactul pe OFF).

Sfaturi, sugestii ?

Multumiri anticipate. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

S-ar putea sa ai in continuare un scurtcircuit dar nu e atat de puternic si nu-ti arde siguranta imediat ci doar o incinge. Verifica cu atentie fiecare fir.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu exact la ce te referi, te rog sa fii mai explicit.

Becuri nu am schimbat, doar semnalizarile. Sunt cu LED si au rezistente. In mintea mea, astea sunt universale si nu prea ai cum sa o dai in bara. Gresesc ?

Inca nu am localizat problema ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu contactul pe OFF, daca nu ai alarma nu are voie sa scoata scantei. Ia un aparat de masura si verifica instalatia cum trebuie (tensiunea pe baterie, tensiunea pe contactele sigurantei, fara siguranta, curentul la +ul bateriei cu contact pe off, etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da :

Monster 620 injectat.

Tailchop facut acasa, fara kit, adaugate semnale aftermarket.

 

Problema:

Cateva greseli minore la prima incercare, scurtcircuit. S-au rezolvat, inlocuit sigurantele, OK.

De data asta insa, nu reusesc sa ii dau de capat. Am ars 3 sigurante pana acum(30A).

Insa aici e mai ciudata problema : nu se ard la propriu sigurantele, ci doar pare sa se topeasca plasticul - lita din interior pare intacta. Verificat codita, nu vad fire dezizolate sau alte balarii. Totul functioneaza cum trebuie(sistem electric) Doar ca, o data la 50 de porniri, intorc cheia, si nimic. Deci, siguranta moarta.

 

Mentionez si faptul ca, in momentul in care inlocuiesc siguranta expirata, si o pun pe cea noua, se vad scantei. Exista deci masa (contactul pe OFF).

Sfaturi, sugestii ?

Multumiri anticipate. :grinbandit:

Monteaza cu contactul scos in locul sigurantei un bec de semnalizare de cam 21 w, normal provizoriu cu doua fire. Se poate intimpla ca acesta sa se aprinda initial si apoi sa se stinga imediat, ceea ce inseamna ca "scinteile " sint provocate de incarcarea unui condensator. Ceea ce nu e nimic anormal, e un proces tranzitoriu. Daca insa becul ramine aprins si montezi unul de 55-75 de w si ramine si ala aprins sau inrosit, asta denota un consum permanent si nu e in regula, ai gresit ceva si mergi la un electrician priceput sa vada ce. Dar eu zic ca se va stinge imediat, sau chiar nu se va aprinde decit daca pui contactul si intra electronioca aia montata de tine in functiune.

 

Eu cred ca problema e provocata de calitatea mizerabila a sigurantelor, patesc si eu acelasi lucru la siguranta de la xenoane, tot asa, aia nu se arde, dar se belesc contactele in timp si trebuie sa o scot sa o curat. Cauta sa cumperi sigurante de firma eventual marca Bosch sau Siemens. Alea sint sigure. Se poate ca problema sa fie provocata si de soclul de siguranta care probabil nu e cel al motocicletei ci e pus aftermarket. Si ala poate fi foarte "chinezesc" , asa ca eu iti recomand sa pui ceva soclu chiar vechi recuperat de la ceva cutie de sigurante auto. Bafta si ma tii "la curent" :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi, sugestii. Toate sunt binevenite.

Soclul sigurantelor este cel original, de la mama lui.Sigurantele nu sunt chiar de cea mai buna calitate- am luat ce am gasit prin benzinarii.Am sa pun ceva mai bun sa vad ce se intampla cu proxima ocazie. De asemenea, caut in continuare sursa problemei, am sa pun in aplicare tot ce mi s-a spus pe aici.

Mii de multumiri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:grinbandit:

Omul a vrut sa spuna ca nu se oxideaza aliajul conductor cu care e poleit cuprul, nu ca nu se "arde la propriu" siguranta. Orice siguranta se arde daca se depaseste curentul pentru care a fost construita. Insa oxidarea contactelor care intra in soclu duce la aparitia unei rezistente de contact care disipind acolo putere, provoaca prin efect termic si electrocoroziune oxidarea si mai rapida a contactelor si in final topirea plasticului in care este inglobata siguranta si intreruperea circuitului respectiv desi siguranta propriu zis nu e arsa.

 

Continuitatea circuitului este insa intrerupta de stratul de oxid format si in plus se mai poate arde si oxida si soclul. Firmele serioase gen Siemens si Bosch reglementeaza foarte strict compozitia aliajului din care este facuta siguranta, astfel incit ea sa faca contact electric corespunzator cu soclul. Insa toata marfa chinezeasca facuta dupa specificatii proprii (nu sub licenta) este facuta cu economii incredibile de catre acesti galbejiti care se bucura sa cistige un sfert de sfert de cent peste tot unde cred ei ca se poate, ca sa mai haleasca niste boabe de orez in plus la prinzul lor saracacios.

 

Evitati sa cumparati bunuri care nu au certificat de origine sau nu au macar pe ele sigla CE ceea ce inseamna respectarea unor standarde minime de calitate. Banalele sigurante pot sa-ti faca viata un iad sau chiar sa duca la accident, intrerupind de exemplu noaptea circuitele de iluminare de exemplu. Mai bine dai un leu in plus sau cauti putin decit sa te expui la asemenea intimplari. Va vorbeste Stan -Patitul care a ramas tot asa din cauza unei chinezarii de sigurante de peco fara lumini frontale, din fericire doar la 50 m de destinatie.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revin pe aici ! verificati si firele de masa trebuiesc desfacute si restranse date cu spray de contact eventual curatate celelalte mufe date si ele cu spray de contact! si verificati firele din dreptul coloanei de directie sa nu aiba intreruperi sau scurturi din cauza schimbarii de pozitie cand se ia un viraj pe stanga sau pe dreapta se poate verifica si contactul electric deci sa nu o lungesc apelati la un specialist! sau la cineva care se pricepe cu adevarat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi, dar prefer sa o fac cu manuta mea.

M-am saturat de tot felul de specialisti, oameni inapti care isi baga mana fara sa aiba habar pe ce planeta se afla s.a.m.d.

Electrician moto in adevaratul sens al cuvantului nici macar nu exista. Sa-mi arate si mie cineva un asemenea exemplar ca eu il imbrac in aur si ma inchin la el.(IN RO)

Tocmai de asta am sa imi fac toate reviziile si toate reparatiile in Ungaria.Da, sunt 500 de km pana acolo, dar macar stiu ca am de-a face cu profesionisti.

 

Inca nu am rezolvat problema :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi, dar prefer sa o fac cu manuta mea.

M-am saturat de tot felul de specialisti, oameni inapti care isi baga mana fara sa aiba habar pe ce planeta se afla s.a.m.d.

Electrician moto in adevaratul sens al cuvantului nici macar nu exista. Sa-mi arate si mie cineva un asemenea exemplar ca eu il imbrac in aur si ma inchin la el.(IN RO)

Tocmai de asta am sa imi fac toate reviziile si toate reparatiile in Ungaria.Da, sunt 500 de km pana acolo, dar macar stiu ca am de-a face cu profesionisti.

 

Inca nu am rezolvat problema :kiss:

inainte de a da forintii, "adevaratilor specialisti" o intrebare simpla daca tot ai deschis topicul :wacko: Ai facut ceea ce ti-am recomandat eu? (chestia cu becul).

 

dupa toate probabilitatile nu ai nici o problema reala acolo. Ai folosit o siguranta proasta si probabil s-au cam defectat acum si contactele de la soclu. Poti sa-mi raspunzi sau sa dai forintii, in fond e problema ta :grinbandit:

Mesaj completat

inainte de a da forintii, "adevaratilor specialisti" o intrebare simpla daca tot ai deschis topicul :laugh: Ai facut ceea ce ti-am recomandat eu? (chestia cu becul).

 

dupa toate probabilitatile nu ai nici o problema reala acolo. Ai folosit o siguranta proasta si probabil s-au cam defectat acum si contactele de la soclu. Poti sa-mi raspunzi sau sa dai forintii, in fond e problema ta :unsure:

Si mai uita-te la o chestie, nu cumva ai pus rezistente de balast din greseala cu un ordin de marime mai mici la semnalizare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@galen : nu m-ai inteles.sfaturile primite aici le consider folositoare,si apreciez faptul ca oamenii incearca sa ajute.Forintii ii voi da pentru ca din cand in cand mai e nevoie de o revizie, de niste reglaje etc, deci nu ma refeream la problema pusa in discutie, vorbeam la modul general. Testul cu becul pe care mi l-ai sugerat nu am apucat sa-l fac din simplul motiv ca nu am avut timp sa ajung la un magazin(surprinzator, nu am asa ceva prin casa).

 

Si sigurantele alea, chiar daca sunt de cea mai proasta calitate posibila - de ce crapa doar 2 din cele 6 ?

Si mereu aceleasi. Nu cred ca de acolo vin problemele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@galen : nu m-ai inteles.sfaturile primite aici le consider folositoare,si apreciez faptul ca oamenii incearca sa ajute.Forintii ii voi da pentru ca din cand in cand mai e nevoie de o revizie, de niste reglaje etc, deci nu ma refeream la problema pusa in discutie, vorbeam la modul general. Testul cu becul pe care mi l-ai sugerat nu am apucat sa-l fac din simplul motiv ca nu am avut timp sa ajung la un magazin(surprinzator, nu am asa ceva prin casa).

 

Si sigurantele alea, chiar daca sunt de cea mai proasta calitate posibila - de ce crapa doar 2 din cele 6 ?

Si mereu aceleasi. Nu cred ca de acolo vin problemele.

Crapa mereu alea prin supraincalzire permanenta din urmatoarele motive:

1- pe circuitele respective ai un consum apropiat de valoarea maxima pentru care este construita siguranta. Sigurantele sint alese in general cu un coeficient de supradimensionare in plus de 20--100%. Astfel daca ai o siguranta de 30 de amperi apoi poti aprecia ca prin circuitul ala trec normal doar vre-o 20 amperi. Sigurantele de buna calitate permit trecerea fara incalzire al acestui curent, in schimb stifturile se oxideaza rapid.

2 - pe celelalte circuite ai probabil un consum mult mai mic decit valoarea nominala a sigurantei, de exemplu 3 amperi la o siguranta de 15 amperi. De aia rezista acolo orice stift de siguranta.

 

Problema ta este dubla. In primul rind presupun ca siguranta sau sigurantele pe care le-ai pus alimenteaza partile de iluminare si semnalizare custom pe care le-ai adaptat tu si alte circuite la care nu ai umblat, de exemplu ventilatorul, luminile frontale. Sa-mi trimiti textul pus de fabricant la sigurantele care iti fac probleme - cum ar fi "frontal ights", "fan" "ignition"etc. vezi ce scrie la fiecare sau ce simbol este desenat

 

1- faci testul cu becul ca sa vezi daca nu cumva ai un consum permanent mare acolo in urma unei greseli de montaj a gadgeturilor pe care le-ai pus, pentru ca tu ai spus ca vezi scintei cind pui siguranta si fara contactul pus pe ON.

2- daca totul e in regula, urmeaza sa-ti dau alte indicatii (masurarea consumului cu ampermetrul, identificarea circuitului gurmand, masuri de luat, etc.)

 

chestia e simpla, daca nu stii, dai banul! daca vrei sa fii ajutat sa stii, esti politicos :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi, dar prefer sa o fac cu manuta mea.

M-am saturat de tot felul de specialisti, oameni inapti care isi baga mana fara sa aiba habar pe ce planeta se afla s.a.m.d.

Electrician moto in adevaratul sens al cuvantului nici macar nu exista. Sa-mi arate si mie cineva un asemenea exemplar ca eu il imbrac in aur si ma inchin la el.(IN RO)

Tocmai de asta am sa imi fac toate reviziile si toate reparatiile in Ungaria.Da, sunt 500 de km pana acolo, dar macar stiu ca am de-a face cu profesionisti.

 

Inca nu am rezolvat problema :)

 

 

Hmmm!!! Pai,pregateste aurul si inchinaciunile!!!! La service-ul meu este un ELECTRICIAN MOTO! Nu intelege gresit,nu te invit ca si client,chiar nu e intentia mea,dar tonul folosit m-a facut sa ma simt putin...deranjat! Mai ales ca,daca nu te confund,ai fost la mine in service si ti-am descoperit probleme grave la Ducati,nu?La Ducati-ul cu care ai trecut pe la nu stiu ce mare reprezentanta,nu?Mi se pare exagerat sa calci in picioare profesionalismul meu si al altora din tara asta,atata timp cat la mine,de exemplu,ai gasit usa deschisa,sfaturi si indrumare in ceea ce ar trebui sa faci GRATIS,nu?

Vrei sa-ti faci motocicleta in Ungaria,Austria,Papua-Noua Guinee...,fa-o fara a jigni oameni care te-au ajutat,pentru ca eu,de exemplu,stiind ca ai trecut pe aici anul trecut,si stiind ca sunt mecanic moto,consider ca m-ai jignit si pe mine cu cele spuse mai sus;ori...nu vad de ce!

Si,inca o data,pregateste aurul ala,pentru ca in service-ul meu exista un ELECTRICIAN MOTO!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Marcel, atata timp cat nu am facut referire la dumneavoastra nu cred ca ar trebui sa va simtit ofensat. Din contra, la service-ul dumneavoastra am fost multumit chiar daca printr-o intorsatura de situatii nu am ajuns sa colaboram direct.Va asigur ca ori de cate ori sunt intrebat de un service bun va recomand cu caldura si nu am nici un soi de indoiala vis-a-vis de profesionalismul dumneavoastra.

Ma refeream la experientele de care am avut parte in ultima perioada, si altele cu vechiul motor pe la alti electricieni.Imi sustin deci afirmatiile cu mentiunea ca e vorba de majoritatea serviciilor de care am avut 'norocul' sa beneficiez.

Cele bune,Razvan

Editat de VincentVega
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crapa mereu alea prin supraincalzire permanenta din urmatoarele motive:

1- pe circuitele respective ai un consum apropiat de valoarea maxima pentru care este construita siguranta. Sigurantele sint alese in general cu un coeficient de supradimensionare in plus de 20--100%. Astfel daca ai o siguranta de 30 de amperi apoi poti aprecia ca prin circuitul ala trec normal doar vre-o 20 amperi. Sigurantele de buna calitate permit trecerea fara incalzire al acestui curent, in schimb stifturile se oxideaza rapid.

aceeasi problema o am si numai ca se manifesta la siguranta generala cea de pe releul de startare...e de 30 A.in mers mi se intampla sa mi se intrerupa de tot curentul pt cateva zecimi de secunda apoi revine si iar face asa peste cativa km.cand scot siguranta de acolo obs invelisul de plastic topit dar siguranta(metalul) intreg.o schimb si nu mai face probleme,pentru cateva sute de km.sunt sigurante de alea de la piese auto ieftine.

aaaa si inca ceva:am masurat incarcarea bateriei.generatorul,dupa releul de incarcare,becurile sunt cele specificate in manual...toate sunt OK.

Editat de gabriel03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Marcel, atata timp cat nu am facut referire la dumneavoastra nu cred ca ar trebui sa va simtit ofensat. Din contra, la service-ul dumneavoastra am fost multumit chiar daca printr-o intorsatura de situatii nu am ajuns sa colaboram direct.Va asigur ca ori de cate ori sunt intrebat de un service bun va recomand cu caldura si nu am nici un soi de indoiala vis-a-vis de profesionalismul dumneavoastra.

Ma refeream la experientele de care am avut parte in ultima perioada, si altele cu vechiul motor pe la alti electricieni.Imi sustin deci afirmatiile cu mentiunea ca e vorba de majoritatea serviciilor de care am avut 'norocul' sa beneficiez.

Cele bune,Razvan

 

tot OFFTOPIC:

Revin:tu ai fost cel care a generalizat!Nu vreau nici sa-mi faca cineva reclama,nici sa imi adun clienti,dar,daca tu ai avut "noroc" de meseriasi care muncesc ...pe genunchi,in garaje,fara nici o responsabilitate si fara un simt moral,nu generaliza.in tara asta sunt multi profesionisti,pe cativa din ei ii intalnesti si pe acest forum.Personal,am intalnit oameni,profesionisti,care m-au facut sa ma inchin,chiar mult mai tineri decat mine!Oameni care nu merita blamati...la general,cum ai facut tu! Asta m-a deranjat!

Si...ontopic:eu nu ma pricep la probleme de natura electrica,dar am un electrician/electronist moto,care a rezolvat probleme grave si aparent nerezolvabile la foarte multe motociclete!E un profesionist.Vrei sa-ti rezolvi problema?Iti dau inca o data sfatul pe care ti l-am mai dat:du-te la cel care se pricepe,nu la cel care doar...crede ca stie ceva!Daca vrei,te pun in legatura cu electricianul,vorbeste cu el personal,nu e angajatul meu,doar vine cand am nevoie de ajutor.

In rest...,asfalt uscat pentru toata lumea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa schimbi siguranta din nou,insa de data asta,inainte de a o schimba, sa "tragi" cu ceva ascutit papucii din soclu,sa ii apropii unul de celalalt,astfel incat siguranta sa intre cat mai fortat.Din experienta mea cu autoturismele(si cel mai bun exemplu este w/audi cu acele sigurante lamelare de pe baterie care din lipsa de contact topesc complet soclul in care sunt instalate)eu cred si sper ca asta sa fie problema.Nu ai nici un fel de probleme pe instalatie,atata timp cat ai pus siguranta calibrata(cu aceeasi valoare data de producator pt. instalatia respectiva)doar un simplu contact imperfect,acela provoaca incalzirea lamelelor sigurantei.Normal ca se topeste plasticul,ca si ala are un pct. de topire.

Sper sa te fi putut ajuta.Bafta.Eu zic sa incerci varianta asta,e cea mai simpla operatie si cea mai putin costisitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...