Sari la conținut

L E D - uri - Relee pentru LED


Dan Cata
 Share

Postări Recomandate

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 181
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare,

 

Multe din motoarele mai vechi au becuri cu filament incandescent; si multi vor sa faca conversia la LED-uri, unii ca arata mai bine, altii ca le consuma mobra mai mult, etc.

 

Acuma, in afara de varianta cu rezistente de 21W inseriate cu fiecare semnal, de ce sa nu inlocuim cu un releu proiectat pentru LED-uri, la care sa ii adaugam functia de avarii, ca oricum multe mobre nu o au si mi se pare utila.

 

Asadar... majoritatea releurilor de semnalizare au 3 pini: plus, minus si comanda. Ca in schema asta:

 

post-22404-1264762766_thumb.jpg

 

Ce am gasit pana acuma pe Louis, sunt astea 2:

 

10033844_880_FR_06.JPG si

 

http://www.louis.de/_20f160462edeaadda0a7e...;TITLE=10032036

 

Acuma... daca as folosi primul releu, ce trebuie sa fac sa am si avarii pe mobra? Un intrerupator care sa faca contact intre gri, albastru si maro?

 

Orice sfaturi is binevenite!

 

Thanks.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se gasesc leduri cu fasung normal? daca da unde si ce pret. vreau si eu sa pot pune avarii. o sa urmaresc cu interes topicul :lol:

da, din cate stiu eu, orice bec cu filament are echivalentul cu LED.

 

pana la urma o sa ma ajute @binox cu o schema de releu de semnalizare cu LED-uri si o sa fac disponibile toate informatiile pe care le am :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era unu' care vindea led-uri in soclu T5 (cel pe care-l folosesc majoritatea becurile de bord) pe la noi, google it.

da' binox de ce nu pune schema pe forum? eu credeam ca forumu' e ca sa mai afle oamenii una-alta :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era unu' care vindea led-uri in soclu T5 (cel pe care-l folosesc majoritatea becurile de bord) pe la noi, google it.

da' binox de ce nu pune schema pe forum? eu credeam ca forumu' e ca sa mai afle oamenii una-alta :|

LED-uri ai de unde cumpara, is pe toate gardurile acuma :disappointed:

 

binox a fost destul de amabil incat sa imi zica ca ma ajuta daca nu ma descurc sa fac o schema cu LM555. cand iese treaba o sa o fac/em publica :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10033844_880_FR_06.JPG

 

Cred ca ramane sa iau releul asta de la louis.

 

Acuma... ala de luis are numai 2 pini: care cum e? Ca ala original are 3, adeca plus, minus si comanda. La asta de louis cum e? Plusu e tot una cu ala de comanda sau cum?

 

Altceva... nu gasesc unu de auto ca sa aiba gata in ele pinii pentru avarii? ca sa nu ma bag in instalatia electrica a mobrei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
10033844_880_FR_06.JPG

 

Cred ca ramane sa iau releul asta de la louis.

 

Acuma... ala de luis are numai 2 pini: care cum e? Ca ala original are 3, adeca plus, minus si comanda. La asta de louis cum e? Plusu e tot una cu ala de comanda sau cum?

 

Altceva... nu gasesc unu de auto ca sa aiba gata in ele pinii pentru avarii? ca sa nu ma bag in instalatia electrica a mobrei?

E foarte simplu!

Pinul notat cu plus în schemă se duce la plusul releului vechi, care vine prin contact, iar celălalt pin se duce înainte de comutatorul de schimbare a direcției de semnalizare. Acest releu nu mai are masă, deoarece nu-i mai trebuie.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact cum a zis mariion.

vezi doar ca e posibil ca folosindu-l pe cel cu doi pini sa te trezesti cu problema pe care o am eu. datorita faptului ca e autoalimentat e posibil ca tensiunea pe care-o "maninca" sa faca sa nu se aprinda o parte din LED-uri. daca cei care au facut semnalele cu LED-uri n-au fost atit de idioti incit sa inserieze un nr mare de LED-uri sau daca cei care au proiectat releul s-au gindit si la asta (chiar daca diversi o sa-ti spuna ca sigur merge, n-ai de unde sa stii) n-o sa ai probleme. e posibil sa ti se intimple asta si cu releul cu 3 pini, dar mult mai putin probabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ne ai spus de ce te ai lasat pagubas cu montajul lui binox. Intentionez sa mi fac si eu un montaj dupa una din schemele urmatoare (a doua mai exact) :

 

 

http://niqro.3x.ro/semnalizare0/semnalizare0.htm

 

Exista vre-un dezavantaj? Nu se merita?

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e 50 RON unul la louis...

 

oricum nu cred ca pot sa il fac eu ca sa am si functia de avarii, care ma intereseaza cel mai mult.

 

functia de avarii cred ca se poate face numai de la intrerupatorul de pe ghidon.

 

in plus, trebuie facuta o carcasa, is mai multe, si sincer pentru 50 RON...

 

dar sa vedem :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pentru functia de avarii tot iti trebuie un buton suplimentar, presupun ca motorul tau nu a fost prevazut cu asa ceva....

pai mobra mea are deja avarii, din fabrica, este vorba de varadero-ul unui prieten care va avea LED-uri in loc de becuri.

Mesaj completat

am vazut in catalogul auner un releu de semnalizare special pentru LED da nu zice cai pini are si vine direct cu mufa

pai cred ca cam toate releele de semnalizare pt LED au 2 pini, iar functia de avarii o faci punand in scurt firul de comanda cu plusurile de la stanga si dreapta.

 

acuma... gasesc undeva intrerupator care sa faca scurt intre 3 fire deodata? sa fie si waterproof.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

Pentru avarii se poate pune un buton simplu cu doua diode la firele de pe ghidon. De la releu pe firul ce duce la ghidon se pune intrerupatorul apoi o dioda conduce catre lampa S si una catre lampa D,astfel cand semnalizezi normal nu lumineaza amandoua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte simplu!

Pinul notat cu plus în schemă se duce la plusul releului vechi, care vine prin contact, iar celălalt pin se duce înainte de comutatorul de schimbare a direcției de semnalizare. Acest releu nu mai are masă, deoarece nu-i mai trebuie.

Succes!

adica plusu la alb cu verde si celalalt pin la gri in schema asta (releul e in coltu din dreapta sus):

 

/index.php?...t&id=569556

 

agree?

Mesaj completat

Pentru avarii se poate pune un buton simplu cu doua diode la firele de pe ghidon. De la releu pe firul ce duce la ghidon se pune intrerupatorul apoi o dioda conduce catre lampa S si una catre lampa D,astfel cand semnalizezi normal nu lumineaza amandoua.

de ce sa pui un buton si 2 diode in loc sa pui doar un buton? :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma care e faza cu semnalizarile cu LED-uri? Nu mai sunt bune becurile? S-au scumpit? :lol:

Mie personal mi se pare un "upgrade" lipsit de sens.. devreme ce becurile lumineaza f bine iar pe moto/auto nu se pune problema de ... economie.

 

Daca mobra/auto vine din fabrica cu LED-uri.. sa fie sanatoasa, inseamna ca are toata instalatia priectata pentru ele (releu, etc)

Dar daca are becuri si vrei sa pui LED-uri.. mi se pare sa te scarpini la tampla stanga cu mana dreapta.. "upgrade" ca sa fim .. cool.. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma care e faza cu semnalizarile cu LED-uri? Nu mai sunt bune becurile? S-au scumpit? :lol:

Mie personal mi se pare un "upgrade" lipsit de sens.. devreme ce becurile lumineaza f bine iar pe moto/auto nu se pune problema de ... economie.

 

Daca mobra/auto vine din fabrica cu LED-uri.. sa fie sanatoasa, inseamna ca are toata instalatia priectata pentru ele (releu, etc)

Dar daca are becuri si vrei sa pui LED-uri.. mi se pare sa te scarpini la tampla stanga cu mana dreapta.. "upgrade" ca sa fim .. cool.. :disappointed:

Belbody, multe mobre vin din fabrica cu niste semnale care arata penibil. de exemplu Banditul meu are stock niste semnale de risul satului, cred ca si IJ-ul le are mai frumoase. nu-mi baga textul cu "producatorul le-a facut cum trebuie sa fie" pentru ca producatorul le-a facut asa ca sa reduca costurile, devreme ce la modelele ulterioare a decis sa imbunatateasca pina si acest detaliu. si exista oameni pentru care motorul e ceva mai mult decit un simplu obiect practic (btw, daca partea practica ar primea nu si-ar lua nimeni motor), adica vor sa le imbunatateasca aspectul. nici eu nu sint fan LED-uri 100% pentru ca multe chestii de pe piata sint niste semi-improvizatii care nu se compara cu becurile cu incandescenta de 21W si tocmai de aia am pus pe spate tot semnale cu bec.

ca sa-ti dau si o motivatie practica. acuma vreo doi ani un (cuvant urat) mi-a trintit motoru' in parcare. de la soc s-a bulit becul unui semnal. LED-urile nu se bulesc de la socuri (cel putin nu in aceeasi masura ca becurile) si au durata de viata mare decit a mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma care e faza cu semnalizarile cu LED-uri? Nu mai sunt bune becurile? S-au scumpit? :lol:

Mie personal mi se pare un "upgrade" lipsit de sens.. devreme ce becurile lumineaza f bine iar pe moto/auto nu se pune problema de ... economie.

 

Daca mobra/auto vine din fabrica cu LED-uri.. sa fie sanatoasa, inseamna ca are toata instalatia priectata pentru ele (releu, etc)

Dar daca are becuri si vrei sa pui LED-uri.. mi se pare sa te scarpini la tampla stanga cu mana dreapta.. "upgrade" ca sa fim .. cool.. :disappointed:

ledurile is ca si ABS-ul la mobra, nu iti dai seama ce bune is pana nu le incerci :lol:

 

iaca de consum; 84W cand pornesc avariile... cam mult.

 

apoi, mai si arata bine; pe viitor o sa imi iau ceva sticle transparente si chiar dau bine cu leduri in ele. asa imi place mie sa mai bag bani din cand in cand in mobra sa arate mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tot nu am inteles cum fac sa am avarii pe motor? sa zice ca mai iau un buton si-l montez pe ghidon. ce fire trag la el si de unde?

 

eventual pe schem de mai sus daca imi poate bifa careva as fi recunoscator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa fiu putin offtopic....mi-am comandat stop pe led cu semnale incluse...dupa ce il motez am itzeles ca tre sa conectez niste rezistente pe fiecare functie(inclusiv semnale) sau un releu....

intrebarile mele:

1.Ce rezistente sa folosesc?am inteles unele reglabile pt. a regla rapiditatea cu care clipesc.

2.Daca cumpar releul de mai sus acela este universal si se potriveste la un r6 din 2000,fara sa afectez altceva??

 

Defapt daca are cineva ammabilitatea sa imi explice pas cu pas(asa ca pentru mai putin cunoscator :disappointed:) cum pot sa imi montez stopul si sa functioneze corect.

 

Mesaj completat

o sa fiu putin offtopic....mi-am comandat stop pe led cu semnale incluse...dupa ce il motez am itzeles ca tre sa conectez niste rezistente pe fiecare functie(inclusiv semnale) sau un releu....

intrebarile mele:

1.Ce rezistente sa folosesc?am inteles unele reglabile pt. a regla rapiditatea cu care clipesc.

2.Daca cumpar releul de mai sus acela este universal si se potriveste la un r6 din 2000,fara sa afectez altceva??

 

Defapt daca are cineva ammabilitatea sa imi explice pas cu pas(asa ca pentru mai putin cunoscator :lol:) cum pot sa imi montez stopul si sa functioneze corect.

post-13259-1265068019_thumb.png

post-13259-1265068471_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...