Sari la conținut

L E D - uri - Relee pentru LED


Dan Cata
 Share

Postări Recomandate

eu tot nu am inteles cum fac sa am avarii pe motor? sa zice ca mai iau un buton si-l montez pe ghidon. ce fire trag la el si de unde?

 

eventual pe schem de mai sus daca imi poate bifa careva as fi recunoscator.

pai e simplu :disappointed:

 

releul tau OEM are 3 pini, plus, minus si comanda... la ghidon, unde ai intrerupatorul ala de unde semnalizezi stanga sau dreapta, ai 3 fire, adica comanda, stanga si dreapta; cand semnalizezi stanga, practic faci scurt circuit intre comanda si firul din stanga, cand semnalizezi dreapta, practic faci scurt intre comanda si firul din dreapta; deci... ca sa ai avarii, trebuie sa faci scurt intre comanda si firul din stanga si firul din dreapta, scurtul asta il afci cu un intrerupator on/off, nu unul de tip reset. intelegi? deci ca sa ai avarii pe motor, iti trebuie un intrerupator separat care sa faca scurt intre cele 3 fire de la ghidon: comanda, stnaga si dreapta :lol:

Mesaj completat

o sa fiu putin offtopic....mi-am comandat stop pe led cu semnale incluse...dupa ce il motez am itzeles ca tre sa conectez niste rezistente pe fiecare functie(inclusiv semnale) sau un releu....

intrebarile mele:

1.Ce rezistente sa folosesc?am inteles unele reglabile pt. a regla rapiditatea cu care clipesc.

2.Daca cumpar releul de mai sus acela este universal si se potriveste la un r6 din 2000,fara sa afectez altceva??

 

Defapt daca are cineva ammabilitatea sa imi explice pas cu pas(asa ca pentru mai putin cunoscator :lol:) cum pot sa imi montez stopul si sa functioneze corect.

 

Mesaj completat

nu conteaza daca ai semnale cu leduri incluse in stop sau in afara lui, e doar o treaba de unde is puse.

 

acuma, pentru ca ledurile consuma mult mai putin decat un bec normal cu filament de 10 sau 21 W cum a venit mobra din fabrica, si pentru ca frecventa de aprindere a becurilor depinde de puterea consumata de becuri, tu trebuie sa simulezi ca ai avea un bec normal in loc de leduri; treaba asta o poti face cu rezistenta de care ai pomenit, legata IN SERIE cu ledurile de pe spate; astfel, e ca si cand ai avea 4 becuri pe motor, si o sa se aprinda totul normal, ok. Asta daca ai becuri in fata si leduri in spate.

 

Daca ai peste tot leduri, eo zic ca merita sa iti iei un releu dela de la louis cu 48 ron sau cat e, pentru leduri. Astfel, puterea consumata o sa fie mai mica :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 181
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

acuma, pentru ca ledurile consuma mult mai putin decat un bec normal cu filament de 10 sau 21 W cum a venit mobra din fabrica, si pentru ca frecventa de aprindere a becurilor depinde de puterea consumata de becuri, tu trebuie sa simulezi ca ai avea un bec normal in loc de leduri; treaba asta o poti face cu rezistenta de care ai pomenit, legata IN SERIE cu ledurile de pe spate; astfel, e ca si cand ai avea 4 becuri pe motor, si o sa se aprinda totul normal, ok. Asta daca ai becuri in fata si leduri in spate.

adica in paralel.

cine vrea avarii tre' sa fie atent ca releele stock sint proiectate sa tina doar doua becuri de 21W + cel de bord, 3W si ceva (scrie pe ele). daca legati in paralel ambele ramuri o sa pilpiie rar si eventual o sa se prajeasca releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

dai o cautare "bec xenon" si apar si becuri mici cu LED pentru pozitie,numar,frana cu 1-4 leduri,de regula pe okazii ro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca lasi releul stock si pui rezistente in paralel pe LED-uri ca sa compensezi scaderea curentului tot aia e, adica tot o sa prajesti releul si tot prea lent o sa pilpiie. poti sa te apuci sa faci tot felul de scheme fantasmagorice care sa cupleze o rezistenta separata de valoarea potrivita doar cind esti pe avarie dar deja e exagerat si ar implica modificari prea mari. daca pui releu special pt. LED-uri ai scapat de problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa fiu putin offtopic....mi-am comandat stop pe led cu semnale incluse...dupa ce il motez am itzeles ca tre sa conectez niste rezistente pe fiecare functie(inclusiv semnale) sau un releu....

intrebarile mele:

1.Ce rezistente sa folosesc?am inteles unele reglabile pt. a regla rapiditatea cu care clipesc.

2.Daca cumpar releul de mai sus acela este universal si se potriveste la un r6 din 2000,fara sa afectez altceva??

 

Defapt daca are cineva ammabilitatea sa imi explice pas cu pas(asa ca pentru mai putin cunoscator :disappointed:) cum pot sa imi montez stopul si sa functioneze corect.

 

Mesaj completat

 

 

Am relizat ca e prea multa tevatura pentru un cost prea mic...asa ca o sa imi iau un releu...am intrat pe ebay si am gasit relee pt. leduri cu 2,3,5 pini...intrebarea mea este de care sa iau pt un r6 din 2000 ??? metionez ca nu prea am avut sau am vrut sa am ceva in comun cu practica si decurand am aflat aprox. pe unde vine releul...asa ca fitzi balnzi cu mine =))=)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am relizat ca e prea multa tevatura pentru un cost prea mic...asa ca o sa imi iau un releu...am intrat pe ebay si am gasit relee pt. leduri cu 2,3,5 pini...intrebarea mea este de care sa iau pt un r6 din 2000 ??? metionez ca nu prea am avut sau am vrut sa am ceva in comun cu practica si decurand am aflat aprox. pe unde vine releul...asa ca fitzi balnzi cu mine =))=)))

citeste atent topicul de la inceput; vezi ca schema aia electrica din primul post e de la Varadero, deci nu cred sa difere cu mult partea de releu de semnalizare la varadero fata de R6-le tau.

 

apoi intereseaza-te, trimitele mail alora si intreabai ce fac fiecare pin in parte.

 

sincer sa fiu... din ce am inteles eu pana acuma, mai mult de 3 pini / releu nu ar trebui sa fie, fiindca cu astia 3 faci tot ce ai nevoie, adeca e optimizat. intreaba-i cel mai bine ce face fiecare pin de la releul care vrei sa il cumperi si zi-ne si noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am trimis un e-mail care vinde leduri pt masina si auto.

l-am intrebat daca exista leduri pt moto direct in soclu original, si l-am intrebat daca e nevoie de conversie..... (leduri pt stop si semnale) . eu cred ca nu e nevoie sa cumparati releu pt leduri. exista leduri de 12V DC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la stop nu e nevoie de nici un fel de releu. dar led-uri pt semnal care sa mearga cum trebuie cu un releu standard foarte putin probabil sa existe. pur si simplu nu exista alta metoda de-a face sa nu pilpiie foarte repede decit sa cresti curentul consumat pina la valoarea standard (cam 1,6A pe bec).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am trimis un e-mail care vinde leduri pt masina si auto.

l-am intrebat daca exista leduri pt moto direct in soclu original, si l-am intrebat daca e nevoie de conversie..... (leduri pt stop si semnale) . eu cred ca nu e nevoie sa cumparati releu pt leduri. exista leduri de 12V DC

pfiu... pai normal ca exista leduri pe 12V. dar daca isi cumpara omul semnale gata cu leduri in ele se aplica ce am discutat mai devreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma, pentru ca ledurile consuma mult mai putin decat un bec normal cu filament de 10 sau 21 W cum a venit mobra din fabrica, si pentru ca frecventa de aprindere a becurilor depinde de puterea consumata de becuri, tu trebuie sa simulezi ca ai avea un bec normal in loc de leduri; treaba asta o poti face cu rezistenta de care ai pomenit, legata IN SERIE cu ledurile de pe spate; astfel, e ca si cand ai avea 4 becuri pe motor, si o sa se aprinda totul normal, ok. Asta daca ai becuri in fata si leduri in spate.

 

E total aiurea sa pui LED-uri, dar sa mai pui in paralel cu ele si niste rezistente. Pai atunci care mai e ratiunea de a inlocui becurile cu LED-uri?

Nu se mentine frecventa de palpaire daca inlocuiesti becurile cu LED-uri? Pai eu mi-am facut releu de semnalizare cu 555 a carui frecventa de semnalizare e total independenta de faptul ca pun becuri sau LED-uri. Si e f simplu de facut. Ce atata teorie?

Editat de ViorelX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E total aiurea sa pui LED-uri, dar sa mai pui in paralel cu ele si niste rezistente. Pai atunci care mai e ratiunea de a inlocui becurile cu LED-uri?

Nu se mentine frecventa de palpaire daca inlocuiesti becurile cu LED-uri? Pai eu mi-am facut releu de semnalizare cu 555 a carui frecventa de semnalizare e total independenta de faptul ca pun becuri sau LED-uri. Si e f simplu de facut. Ce atata teorie?

 

Ratiunea ar fi una pur estetica, avand avantajul ca o rezistenta in serie poate lega oricine are un minim de simt tehnic, si nu cunostinte de electronica. Rezistenta inseriata e cea mai simpla solutie. Ar mai fi solutia inserierii ledurilor cate 3 sau 4, folosirea de leduri care merg pe 12V(au propria lor rezistenta „incapsulata”), sau folosirea de led-uri intermitente. Si eu vreau sa mi fac un montaj de releu tranzistorizat, insa nu m am hotarat asupra schemei. Ai folosit un rezistor semi-reglabil ca sa reglezi frecventa de palpaire, sau...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E total aiurea sa pui LED-uri, dar sa mai pui in paralel cu ele si niste rezistente. Pai atunci care mai e ratiunea de a inlocui becurile cu LED-uri?

Nu se mentine frecventa de palpaire daca inlocuiesti becurile cu LED-uri? Pai eu mi-am facut releu de semnalizare cu 555 a carui frecventa de semnalizare e total independenta de faptul ca pun becuri sau LED-uri. Si e f simplu de facut. Ce atata teorie?

Rectific ce am zis, CalinD a corestat, rezistenta se leaga in PARALEL, astfel, un curent i1 va trece prin rezistenta si un curent I2 va trece prin montajul cu LED-uri.

 

Asadar, in paralel!!

 

Si pune schema aici ca sa vedem si noi impreuna cu piesele folosite. Ai ajuta multa lume astfel.

Mesaj completat

i give up.

dont-give-up.jpg

 

Hi bre... ce naiba... doar deia suntem aici ca sa invatam :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la stop nu e nevoie de nici un fel de releu. dar led-uri pt semnal care sa mearga cum trebuie cu un releu standard foarte putin probabil sa existe. pur si simplu nu exista alta metoda de-a face sa nu pilpiie foarte repede decit sa cresti curentul consumat pina la valoarea standard (cam 1,6A pe bec).

 

Leduri de pozitie cu tehnologie SMD - emit flux de lumina

 

Aceste leduri de noua generatie se bazeaza pe emiterea unei lumini sub forma de flux, nu o lumina punctiforma, fiind de 10 ori mai puternice decat ledurile normale.

Aceste leduri au de asemenea o perioda de viata de 7 ori mai mare deoarece nu se incalzesc.

Variantele sub care se gasesc sunt : bec cu 5, 9, 13, 24 de flux-uri sau variant mai ieftina Super Bright Led cu un singur flux.

 

aceste sunt bune pt auto/moto. e altfel de leduri. alt tip.

 

deci o sa ma interesez in continuare... nu va grabiti!

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pune schema aici ca sa vedem si noi impreuna cu piesele folosite. Ai ajuta multa lume astfel.

 

Am facut montajul in vara anului 2007. Din pacate n-am timp acum sa va pun schema aia. Am facut-o pe hartie si acum n-o am la indemana. Va pun doar niste poze de atunci ale montajului:

post-19681-1265217439_thumb.jpg

Va dau niste indicatii despre montaj:

Montajul pe care-l vedeti contine mai mult decat doar releul de semnalizare. Pe langa semnalizare, el mai gestioneaza luminile de pozitie, lumina de stop, precum si martorii luminosi din bord ai acestora si claxonul, al carui electromagnet e comutat electronic de un oscilator.

Semnalizatorul contine un oscilator construit cu un integrat 555 (in coltul din dreapta jos). Frecventa de semnalizare e fixata la valoarea standard de 1,4Hz prin componente R, C fixe. Detalii despre folosirea binecunoscutului integrat 555 gasiti la: http://www.doctronics.co.uk/555.htm, precum si in multe alte locuri.

Oscilatorul functioneaza permanent (consuma doar 4mA) si da un semnal de comanda pt un tranzistor MOSFET, pt comutarea becurilor sau eventual a LED-urilor. Ele se aprind doar daca se actioneaza comutatorul de semnalizare. Pt fiecare din cele 4 becuri de semnalizare am pus cate un releu REED peste care am infasurat cate o mica bobina. Daca toate becurile sunt bune, curentul trece prin toate aceste bobine, actioneaza releele REED si se aprind in bord niste LED-uri martor care palpaie o data cu semnalizatoarele (o lumina martor pt stanga si alta pt dreapta). Totodata semnalul martorilor face sa emita si claxonul un scurt semnal acustic pt confirmarea functionarii semnalizarii. Durata acestui scurt semnal acustic se regleaza din potentiometrul din stanga-mijloc. (Cele 2 potentiometre din stanga-sus regleaza frecventa si taria claxonului)

Daca unul din becuri se arde, nu mai lumineaza nici martorul de pe partea respectiva, nu se mai aude nici semnal acustic.

Desigur, se pot pune LED-uri in loc de becuri, dar atunci bobinele releelor REED vor necesita mai multe spire. Totusi, in cazul LED-urilor detectorul de curent nu mai are rost sa fie facut cu relee REED, ci mult mai simplu, cu niste rezistente. Si pt becuri exista o solutie mai moderna de a detecta curentul cu niste circuite integrate comparatoare, de care n-am avut la data cand am facut montajul.

Si eu am vrut atunci sa pun la semnalizatoare LED-uri in loc de becuri, dar n-am gasit LED-uri portocalii de mare putere la pret convenabil si am renuntat. Am pus totusi LED-uri albe pt lumina de pozitie fata, precum si LED-uri rosii la pozitia spate si frana.

Aici este o vedere a amplasarii montajului in corpul de far al motocicletei (IJ):

post-19681-1265217482_thumb.jpg

Mufa cu 5 fire intra in capsula tahometrului, unde alimenteaza mici LED-uri pe care le-am adaugat eu la cadran ca sa fie martori de semnalizare, pozitie spate si frana, precum si pt iluminarea scalei.

Daca voi avea timp, pe la primavara voi reface acest montaj intr-o varianta si mai buna, iar daca vor fi doritori, n-o sa-l fac doar pt mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tu iti dai seama ca cei care cer informatii pe topicul asta habar nu au de 555 sau daca are sau nu polaritate dioda :disappointed:

 

Si atunci dau niste bani pe un releu ce costa 50 ron. Numai PCB-ul care il ai tu acolo e vreo 20 ron, daca il cumperi si nu il faci tu.

 

Ma gandeam si eu la 555, dar parca e mai simplu sa iei un releu pt leduri :lol:

 

Dan Cata.

Editat de gabriela25
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci n-am ce sa le fac. Fara putin efort nu se poate face nimic. Evident ca cel mai usor e sa cumperi, dar semnalizatoarele comerciale au in general montaje a caror frecventa de semnalizare depinde de puterea becurilor. Daca se arde un bec frecventa de semnalizare se dubleaza. Eu am preferat ca martorii semnalizarii sa infirme semnalizarea chiar daca s-a ars doar un singur bec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Leduri de pozitie cu tehnologie SMD - emit flux de lumina

 

Aceste leduri de noua generatie se bazeaza pe emiterea unei lumini sub forma de flux, nu o lumina punctiforma, fiind de 10 ori mai puternice decat ledurile normale.

Aceste leduri au de asemenea o perioda de viata de 7 ori mai mare deoarece nu se incalzesc.

Variantele sub care se gasesc sunt : bec cu 5, 9, 13, 24 de flux-uri sau variant mai ieftina Super Bright Led cu un singur flux.

 

aceste sunt bune pt auto/moto. e altfel de leduri. alt tip.

 

deci o sa ma interesez in continuare... nu va grabiti!

 

numai bine

Tu ce înțelegi prin „tehnologie SMD”? Io nu înțeleg altceva decât „Surface Mounted Devices”, ceea ce înseamnă dispozitive montate pe suprafața imprimată a cablajului, adică dispozitive fără terminale, adică, pe înțelesul tău, fără picioare sau craci, aÂşa că, unde-i Âşpilgheru'?

Orice sursă de lumină, caldă sau rece, emite flux de lumină. Nu te mai da în bărci aiurea că sunt cu ochii pe tine!

Nici un LED (Light Emitting Diode - Diodă care emite lumină) nu se încălzeÂşte, el fiind o sursă rece de lumină. Toate emit flux Âşi nu lumină punctiformă. Lumina punctiformă este foarte greu Âşi, practic, imposibil de realizat. Acel flux de lumină poate fi concentrat într-un punct, printr-un sistem optic de lentile, astfel încât să dea efectul generic care duce al denumirea de lumină punctiformă.

Mai interesează-te, poate descoperi gravitația. :lol:

 

Mesaj completat

am trimis un e-mail care vinde leduri pt masina si auto.

l-am intrebat daca exista leduri pt moto direct in soclu original, si l-am intrebat daca e nevoie de conversie..... (leduri pt stop si semnale) . eu cred ca nu e nevoie sa cumparati releu pt leduri. exista leduri de 12V DC

Tu nu ai nici cele mai mici Âşi insignifiante noțiuni elementare de fizică Âşi/sau electricitate Âşi-ți dai cu părerea..

Cum e posibil aÂşa ceva?

Nu pot înțelege.. Ce legătură are tensiunea cu intensitatea curentului electric?

Nu mai trimite mail-uri Âşi nu mai întreba, că vei fi doar subiect de râs, aÂşa cum eÂşti Âşi aici, cel puțin pentru mine.

Ca să-ți exemplific la nivelul tău redus de cunoaÂştere în acest domeniu, fă un mic experiment:

Desfă-ți semnalizatoarele, numai dacă sunt aÂşa cum le-a făcut fabrica, atât semnalizatoarele cât Âşi releul de semnalizatoare Âşi înlocuieÂşte becurile de 21W, originale, cu becuri cu acelaÂşi soclu, dar de 5W, să vezi ce ți se întâmplă. Dacă ar fi să urmez logica ta, Âşi becurile de 21W cât Âşi cele de 5W sunt tot de 12V, dar, de ce vei avea o surpiză? :disappointed:

Mesaj completat

am trimis un e-mail care vinde leduri pt masina si auto.

l-am intrebat daca exista leduri pt moto direct in soclu original, si l-am intrebat daca e nevoie de conversie..... (leduri pt stop si semnale) . eu cred ca nu e nevoie sa cumparati releu pt leduri. exista leduri de 12V DC

Tu nu ai nici cele mai mici Âşi insignifiante noțiuni elementare de fizică Âşi/sau electricitate Âşi-ți dai cu părerea..

Cum e posibil aÂşa ceva?

Nu pot înțelege.. Ce legătură are tensiunea cu intensitatea curentului electric?

Nu mai trimite mail-uri Âşi nu mai întreba, că vei fi doar subiect de râs, aÂşa cum eÂşti Âşi aici, cel puțin pentru mine.

Ca să-ți exemplific la nivelul tău redus de cunoaÂştere în acest domeniu, fă un mic experiment:

Desfă-ți semnalizatoarele, numai dacă sunt aÂşa cum le-a făcut fabrica, atât semnalizatoarele cât Âşi releul de semnalizatoare Âşi înlocuieÂşte becurile de 21W, originale, cu becuri cu acelaÂşi soclu, dar de 5W, să vezi ce ți se întâmplă. Dacă ar fi să urmez logica ta, Âşi becurile de 21W cât Âşi cele de 5W sunt tot de 12V, dar, de ce vei avea, totuÂşi, o surpiză? :lol:

Mesaj completat

Am facut montajul in vara anului 2007. Din pacate n-am timp acum sa va pun schema aia. Am facut-o pe hartie si acum n-o am la indemana. Va pun doar niste poze de atunci ale montajului:

post-19681-1265217439_thumb.jpg

Va dau niste indicatii despre montaj:

Montajul pe care-l vedeti contine mai mult decat doar releul de semnalizare. Pe langa semnalizare, el mai gestioneaza luminile de pozitie, lumina de stop, precum si martorii luminosi din bord ai acestora si claxonul, al carui electromagnet e comutat electronic de un oscilator.

Semnalizatorul contine un oscilator construit cu un integrat 555 (in coltul din dreapta jos). Frecventa de semnalizare e fixata la valoarea standard de 1,4Hz prin componente R, C fixe. Detalii despre folosirea binecunoscutului integrat 555 gasiti la: http://www.doctronics.co.uk/555.htm, precum si in multe alte locuri.

Oscilatorul functioneaza permanent (consuma doar 4mA) si da un semnal de comanda pt un tranzistor MOSFET, pt comutarea becurilor sau eventual a LED-urilor. Ele se aprind doar daca se actioneaza comutatorul de semnalizare. Pt fiecare din cele 4 becuri de semnalizare am pus cate un releu REED peste care am infasurat cate o mica bobina. Daca toate becurile sunt bune, curentul trece prin toate aceste bobine, actioneaza releele REED si se aprind in bord niste LED-uri martor care palpaie o data cu semnalizatoarele (o lumina martor pt stanga si alta pt dreapta). Totodata semnalul martorilor face sa emita si claxonul un scurt semnal acustic pt confirmarea functionarii semnalizarii. Durata acestui scurt semnal acustic se regleaza din potentiometrul din stanga-mijloc. (Cele 2 potentiometre din stanga-sus regleaza frecventa si taria claxonului)

Daca unul din becuri se arde, nu mai lumineaza nici martorul de pe partea respectiva, nu se mai aude nici semnal acustic.

Desigur, se pot pune LED-uri in loc de becuri, dar atunci bobinele releelor REED vor necesita mai multe spire. Totusi, in cazul LED-urilor detectorul de curent nu mai are rost sa fie facut cu relee REED, ci mult mai simplu, cu niste rezistente. Si pt becuri exista o solutie mai moderna de a detecta curentul cu niste circuite integrate comparatoare, de care n-am avut la data cand am facut montajul.

Si eu am vrut atunci sa pun la semnalizatoare LED-uri in loc de becuri, dar n-am gasit LED-uri portocalii de mare putere la pret convenabil si am renuntat. Am pus totusi LED-uri albe pt lumina de pozitie fata, precum si LED-uri rosii la pozitia spate si frana.

Aici este o vedere a amplasarii montajului in corpul de far al motocicletei (IJ):

post-19681-1265217482_thumb.jpg

Mufa cu 5 fire intra in capsula tahometrului, unde alimenteaza mici LED-uri pe care le-am adaugat eu la cadran ca sa fie martori de semnalizare, pozitie spate si frana, precum si pt iluminarea scalei.

Daca voi avea timp, pe la primavara voi reface acest montaj intr-o varianta si mai buna, iar daca vor fi doritori, n-o sa-l fac doar pt mine.

B R A V O!

DeÂşi este destul de complicat Âşi nu prea se justifică în a fi făcută artizanal, ideea ta este foarte bună!

Excelent montajul Âşi destul de fiabil. Circuitul integrat 555, produs Âşi de I.P.R.S Băneasa, cândva, că nu Âştiu dacă acum mai există fabrica, este un integrat deosebit de robust Âşi de fiabil atât timp cât i se respectă parametrii dați de catalog. Este un circuit integrat proiectat Âşi fabricat în serie încă de prin 1978, dacă nu mă înÂşel Âşi folosit Âşi în zilele noastre. Ideea cu releele REED mi se pare extrem de bine documentată Âşi de practică, idee preluată, de altfel, de la schemele originale ale primelor relee de semnalizare electronice. De reținut mica observație că Âşi la indicarea vitezei pentru vitezometrele electronice, digitale, senzorul este un banal releu REED, adică, pe înțelesul tuturor, un microcontact care este acționat magnetic, adică, practic, sunt 2 lamele, una din ele elastică, prevăzută cu un mic magnet pe ea, care, în momentul în care este introdusă într-un alt câmp magnetic se miÂşcă Âşi o atinge pe cealaltă lamelă, care este fixă.

DeÂşi pentru un banal IJ, ideea ta mi se pare mai mult o irosire de timp liber, o apreciez Âşi o sustin! În productia de serie, însă, această idee poate fi aplicată Âşi realizată cu un preț de cost Âşi de vânzare foarte foarte mic, accesibil absolut tuturor. Dotările Âşi funcțiile acestui montaj, pe atât de simplu, sunt foarte ingenioase. Practic, este un mic creier electronic al întregii instalații electrice de semnalizare.

Încă o dată, B R A V O! :lol:

 

Mesaj completat

Leduri de pozitie cu tehnologie SMD - emit flux de lumina

 

Aceste leduri de noua generatie se bazeaza pe emiterea unei lumini sub forma de flux, nu o lumina punctiforma, fiind de 10 ori mai puternice decat ledurile normale.

Aceste leduri au de asemenea o perioda de viata de 7 ori mai mare deoarece nu se incalzesc.

Variantele sub care se gasesc sunt : bec cu 5, 9, 13, 24 de flux-uri sau variant mai ieftina Super Bright Led cu un singur flux.

 

aceste sunt bune pt auto/moto. e altfel de leduri. alt tip.

 

deci o sa ma interesez in continuare... nu va grabiti!

 

numai bine

Auzi, mă, tu crezi că dacă arunci niÂşte termeni aiurea, aÂşa, care par S.F.-uri pentru majoritatea, reuÂşeÂşti să-i impresionezi pe toți? :lol:

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de led-urile pentru auto moto..

Eu mi-am luat ca sa-mi "tunez" masina led-uri albastre pentru pozitii fata, exact ca cele din poza pusa de @Alveola. Numai cu pozitiile dadeau impresia faina ca am farurile cu lumina albastra.. masina fiind albastra.. (cocalareala, dar am vrut mai mult sa vad cum sunt).

Am dat o caruta de bani pe ele si s-au ars in exact 3 luni. (In CZ tre sa mergi cu luminile aprinse permanent la automobile, de mobre nu mai vorbesc)

Am trecut iar pe beculete si au mai mult de 6 luni, cele de la iluminat numarul cred ca sunt de cand masina si tot nu se mai ard...

 

 

 

sparge un bec si curata-l

asta era o gluma, nu?

 

Cred ca doar voia sa spuna sa folosesti soclul unui bec de 21W, iei un bec, spargi sticla - cureti si folosesti soclul ca suport pentru LED. (lipesti terminalele LED-ului in interiorul soclului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici un LED (Light Emitting Diode - Diodă care emite lumină) nu se încălzeÂşte, el fiind o sursă rece de lumină

Ai cam ramas in urma la capitolul leduri :lol:

Mai nou au aparut leduri care sar de 10W si se incalzesc in draci, pot fi folosite NUMAI cu radiator(eventual si ventilator)

Cel mai puternic led pe care-l stiu eu lumineaza cat un halogen de 75W din cate se lauda fabricantul .

Sunt de acord ca astea nu mai sunt simple diode emitatoare de lumina, dar principiul de baza presupun ca-i acelasi , fabricantii pastrand denumirea de LED.

 

@ViorelX solutia ta mi se pare extrem de complicata scumpa si invechita ca tehnologie, dar cel putin dpdv tehnologic se potriveste cu IJ-ul . Oricum important e ca functioneza si-ti apreciez munca :disappointed:

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...