Sari la conținut

cazatura pe colentina


B-61-MPJ
 Share

Postări Recomandate

de ce ti-e fria de aia nu scapi :disappointed:) . pe scurt veneam pe colentina spre domana ghica si la intersectia cu fundeni eram pe linia de tramvai si la culoarea verde primele masini au plecat facand loc sa intru si eu dar brusc frana cel din fata iar eu tocmai faceam o manevra mai brusca sa trec linia de tramvai asa ca am piscat cam brusc frana fata si nu-mi aduc aminte decat ca m-am intins pe jos vreo 4-5 m. viteza cu care veneam era de vreo 30 maxim. un singur om a oprit si ii multumesc restul claxonau sa ma dau la o parte .

 

Concluzia trasa : cand depasesti colana trebuie sa ai viteza mica si evitata linia de tramvai cat se poate de mult

echipamentul obligatoriu chiar daca mori de cald . multumesc celor care au pus poze si au povestit ca la o simpla iesire fara

protectii poti sa o patesti rau asa ca spre fericire nu am nici macar o zgarietura eram blindat cu armura geaca piele peste

genunchere pe sub blugi si casca normal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce ti-e fria de aia nu scapi :disappointed:) . pe scurt veneam pe colentina spre domana ghica si la intersectia cu fundeni eram pe linia de tramvai si la culoarea verde primele masini au plecat facand loc sa intru si eu dar brusc frana cel din fata iar eu tocmai faceam o manevra mai brusca sa trec linia de tramvai asa ca am piscat cam brusc frana fata si nu-mi aduc aminte decat ca m-am intins pe jos vreo 4-5 m. viteza cu care veneam era de vreo 30 maxim. un singur om a oprit si ii multumesc restul claxonau sa ma dau la o parte .

 

Concluzia trasa : cand depasesti colana trebuie sa ai viteza mica si evitata linia de tramvai cat se poate de mult

echipamentul obligatoriu chiar daca mori de cald . multumesc celor care au pus poze si au povestit ca la o simpla iesire fara

protectii poti sa o patesti rau asa ca spre fericire nu am nici macar o zgarietura eram blindat cu armura geaca piele peste

genunchere pe sub blugi si casca normal

concluziie tale sunt foarte intelepte, ce pot sa iti spun e ca imi pare rau ca ai ajuns la ele fiind la categoria "tot patitu'i priceput".

ca parere personala, ca sfaturi nu imi permit sa dau: nu te baza prea mult pe echipament, ca nu mergi la cruciada. cei mai multi fac apologia echipamentului si sincer nu sunt foarte sigur cat este de bine. eu nu m'as sui fara echipament full doar pe enduro sau circuit (si nu ma atrage nici una din cele doua, deci nu se aplica). in rest nu sunt convins. incearca sa mergi in blugi si geaca de piele maxim ca echipament (eventual fara geaca) si poate ca vei avea senzatia ca esti foarte expus. atunci vei conduce mult mai preventiv, si asta cred ca e cel mai bun echipament. evident, se aplica atunci cand ai ceva experienta pe drum (pana atunci echipamentul full este o masura de prevedere foarte inteleapta, doar sa nu te fure valul sa crezi ca armura te va tine in viata). va rog, asta e doar parerea mea, nu e motiv de flame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supara gabi, dar sfatul tau e...nu mai zic cum e ca ne spurcam p'acilea. Nu crezi ca mult mai bine este sa combini echipamentul cu conducerea preventiva ? Pentru ca oricat de linistit ai conduce, tot se gaseste unul care sa te "faca". Eu unul il port nu pt greselile mele pt ca imi cunosc limitele destul de bine, ci pt greselile celorlalti. Iar unul care conduce ca diliul cu echipament pe el, fi sigur ca la fel va conduce si in pantaloni scurti...

 

MPJ, bine ca ai scapat fara probleme :disappointed: Iar de zgarieturile pe care presupun ca le ai pe mobra, asta e, nu te amara, se mai intampla. Ideea e sa ti minte pt ca data viitoare sa nu repeti greseala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Idea este ca se poate intampla de fiecare data daca franezi brusc la viteza asa cand ai ghidonul bracat, mai ales cand treci peste liniile de tramvai. Nu stiu frate de ce folositi fata la viteza asta... :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea este ca daca nu puneam frana prea brusca aveam timp sa opresc insa a fost fractiunea asta de secunda . este aiurea ca eram foarte constient de prostia care o faceam dar s-a intamplat firar sa fie ma bucur ca am vazut cum este si cand cazi:) asa ca am avut de invatat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gabi are dreptate.

Multi se incred prea mult in echipament. Daca esti echipat full si ai casca de 500 euro asta nu inseamna ca esti iron-man.

Cel mai bun echipament e compus din ochi-creier-maini si picioare. Ca nu strica sa ai echipemant cand astea nu functioneaza bine, e altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supara gabi, dar sfatul tau e...nu mai zic cum e ca ne spurcam p'acilea. Nu crezi ca mult mai bine este sa combini echipamentul cu conducerea preventiva ? Pentru ca oricat de linistit ai conduce, tot se gaseste unul care sa te "faca". Eu unul il port nu pt greselile mele pt ca imi cunosc limitele destul de bine, ci pt greselile celorlalti. Iar unul care conduce ca diliul cu echipament pe el, fi sigur ca la fel va conduce si in pantaloni scurti...

man, nu ne spurcam ca nu avem motive.

nu am spus ca e cel mai bine sa mergi in slapi pe motor, si nu dau sfaturi. ce cred eu insa este ca echipamentul full iti creeaza un fals nivel de confort care te impinge la prostii (spun asta din proprie experienta). am acasa tot felul de protectii la care am renuntat repede (le am in dulap). oricat ai fi de "cu capul pe umeri", confortul echipamentului te impinge la un fel de a conduce mai sportiv. cel putin asa a fost in cazul meu.

merita totusi sa incerci sa compari: cum mergi echipat full si cum fara echipament. aici ma refer la stilul de condus. eu sunt mai precaut, mai ponderat, si ajung la destinatie doar cu cateva minute mai tarziu.

este corect, echipamentul este bun si pentru acele situatii cand ajungi jos din vina altuia, doar ca in orice accident intre 2 protagonisti nu este un singur vinovat. in cele mai multe situatii ambii au partea lor de vina, doar ca legal de cele mai multe ori unul este in culpa. si ajungi jos "nevinovat" pentru ca ai mers poate mai sportiv si mai putin ponderat decat ai fi facut-o daca erai "dezechipat". mai ajungi jos si singur, fara sa te faulteze nimeni, putem dezbate tema foarte pe larg, dar deviem tare.

repet, doar ca incercare si comparatie, tu cu tine, si evident cand ai ceva experienta de mers pe drum in general. ca incepator e foarte bun echipamentul, fara discutie, greseli vei face inevitabil foarte multe.

te rog sa accepti ca este o parere personala, si, repet, nu caut sa ma cert cu nimeni. incerc doar sa deschid un alt unghi din care sa privesti lucrurile, fara pretentia detinerii adevarului absolut.

 

OnTopic: daca depasesti pe linia de tranvai, cand repliezi o faci la viteza mica (chiar si 30kmph poate fi mult) si franezi pana sa atingi linia de fier, niciodata in timp ce esti peste fier. iar cand e ud jos te rogi intens, poate ajuta :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia trasa : cand depasesti colana trebuie sa ai viteza mica si evitata linia de tramvai cat se poate de mult

echipamentul obligatoriu chiar daca mori de cald .

 

Pacat ca ai tras concluzia abia acum si pe pielea ta cand altii au patit-o de atatea ori si e plin forumul de informatii utile care te ajuta sa scapi de eventualele trante :disappointed:

Lasa ca nu e nimic grav..mai cazi, te ridici si mergi mai departe :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca esti ok. eu mi-am bagat o regula de baza in cap care m-a ajutat pana acum. sunt deosebit de sigur ca respectarea ei este motivul pentru care nu am cazut. si crede-ma ca m-am bagat in fundu masinilor cum ai facut si tu. intai frana spate iar apoi frana fata. (in oras). logica este ca atunci cand ai blocat-o pe una poti sa o eliberezi pastrand forta de franare pe cel putin o roata. daca franezi numa fata si ajungi sa o blochezi , atunci cand o eliberezi te duci ca berbecu in masina , stalp , pieton sau ce s-a nimerit sa-ti stea in cale.

in afara orasului este invers.intai frana fata si apoi frana spate (ca sa nu derapeze mobra).

frana "de oras" cum am denumit-o eu este de fapt o frana la viteze mici (pana in 60km/h). peste viteza aia aplic frana "corecta". stiu ca pare dificil sa le separi si sa te gandesti cum sa franezi de fiecare data in functie de viteza si de cat de aproape esti de ceilalti in trafic dar este posibil si in situatii de urgenta. stiu asta pentru ca am facut frane de urgenta de multe ori. pe autostrada am franat din 180-190km/h in 70km/h aplicand frana fata si dupa aia frana spate. daca faceam invers eram pe jos.

in traficul din bucuresti ma uitam dupa o domnisoara si n-am observat ca era intersectia blocata.la fel era sa ma urc pe unu dar prima frana a functionat genial.am blocat roata fata , am dat drumul la frana fata si am oprit numai cu spatele. daca franam invers eram pe jos.

regula definitiva din ce am inteles eu (de la motociclisti mai batrani , din carti , din documentare si din putina mea experienta) este ca intotdeauna , indiferent de viteza , indiferent de suprafata de rulare trebuie folosite ambele frane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in traficul din bucuresti ma uitam dupa o domnisoara si n-am observat ca era intersectia blocata.la fel era sa ma urc pe unu dar prima frana a functionat genial.am blocat roata fata , am dat drumul la frana fata si am oprit numai cu spatele. daca franam invers eram pe jos.

 

Sincer ori ai confundat fata cu spatele ori vorbesti aiurea. Nu mai apuci sa dai drumu la fata, daca ai blocat-o te cam culegi de pe jos. In schimb poti sa redresezi mai bine spatele cand il blochezi (n-am cazut niciodata cand am blocat spatele). Parerea mea e ca dai indicatii total aiurea.

 

@initiator cred ca te-ai speriat si ai blocat fata. Am patit si eu faza asta nu aveam reflexul format, degeba realizam ca o sa blochez fata daca mana apasa in frana. In timp nu mai intru brutal in frana fata ci o pisc mai degraba. Bine ca nu ai iesit mai sifonat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog sa ma scuzi dar sunt de opinie ca dai cu mamaliga in teveu. front wheel skid cum ii zic astia este redresabil. exista un mit printre motociclisti cum ca blocarea rotii spate e o frectie iar blocarea rotii fata este fatala si se soldeaza cu o cazatura. cand am purtat ultima oara discutia asta pe forum mi-au sarit in cap toti reiserii si desi argumentasem ca blocarea rotii spate are printre urmari un highside de toata frumusetea mi-am luat-o in barba sistematic.nu mai vreau sa elaborez pe subiect pentru ca intre timp am blocat si fata si spatele de cateva ori si sunt bine mersi iar mobra fara o zgarietura.

permite-mi pentru ca nu am timp sa explic :

 

http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic.asp?TOPIC_ID=144

http://www.webbikeworld.com/Motorcycle-Saf...raking-tips.htm

http://georgiab2.org/articles/BRAKESweb.pdf

http://valuride.com/faq_main_page.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog sa accepti ca este o parere personala, si, repet, nu caut sa ma cert cu nimeni. incerc doar sa deschid un alt unghi din care sa privesti lucrurile, fara pretentia detinerii adevarului absolut.

Normal, o accept ca parere personala si oarecum iti dau dreptate, dar nu o accept ca aplicabilitate practica :cheers: Si eu, ca si tine, mi-am expus punctul de vedere prin prisma proprie.

Si cu echipament si fara, personal conduc pe cat de prudent posibil si prefer sa intarzii 5min decat sa ma supun unor riscuri inutile. Cu toate astea am picat de 2 ori, o data ca incepator, mi-a luat unul fata si nu eram prea priceput la franarea de urgenta si m-am varsat ca bolovanul, iar a doua oara m-a inghesuit o duba, intentionat sau nu, pe linia de tramvai, pe ploaie . Eram full constient cam am sanse 50/50 sa pic sau nu, dar daca ma atingea duba picam sigur si poate ma si tragea pe sub roti. Asa ca am ales linia si din nou m-am imprastiat.

Chestia este ca si cu echipament si fara, as fi fost in exact aceleasi situatii, doar ca echipamentul a facut diferenta intre cateva vanatai minore si niste dureri musculare sau rotule sparte, carne lasata pe astfal samd.

Just my 2.5 cent :disappointed:

 

PS

man, nu ne spurcam ca nu avem motive.

Ma bucur ca ne putem contrazice in mod civilizat :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.... mi-au sarit in cap toti reiserii si desi argumentasem ca blocarea rotii spate are printre urmari un highside de toata frumusetea mi-am luat-o in barba sistematic.nu mai vreau sa elaborez pe subiect pentru ca intre timp am blocat si fata si spatele de cateva ori si sunt bine mersi iar mobra fara o zgarietura....

 

Ce highside la 3o pe ora frate ? :cheers: Si explicam si mie cum ai blocat roata fata si a fost totul ok, ca eu nu stiu engleza. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate.nu ai cum sa faci highside la 30km/h pentru ca nu ai viteza suficienta. de aceea spuneam mai sus ca in oras obisnuiesc sa franez intai cu spatele si dupa aceea cu fata pe cand inafara orasului franez invers pentru a comprima fata si a evita un derapaj spate. din ceea ce mi s-a intamplat mie si din restul resurselor disponibile mai mult sau mai putin gratuit eu am invatat asa:

cand roata fata se blocheaza la viteze mici , medii , mari se elibereaza imediat frana.

cand roata spate se blocheaza la viteze mici , medii se elibereaza imediat frana.

cand roata spate se blocheaza la viteze mari se tine blocata pana cand motocicleta s-a oprit.

 

motivul este urmatorul : intr-o situatie de urgenta se folosesc ambele frane. frana fata ridica fundul motocicletei si frana spate nu mai are acelasi efect pentru ca se pierde tractiune. in acel moment roata fata incetineste mai repede decat roata spate cauzand ca aceasta sa plece in exteriorul curbei (forta centripeta). la eliberarea brusca a franei spate roata prinde imediat aderenta si se aliniaza cu roata fata aruncand motociclistul prin lanu de cucuruz.

 

in privinta blocarii franei fata pot sa-ti spun ca am blocat-o si nu este sfarsitul lumii. evident ca la 10km/h cu ghidonul stramb o sa cazi. dar in linie dreapta nu patesti nimic. se pot bloca chiar ambele frane si nu este nici o problema.

ex :

 

In cazul unei coliziuni iminente cel mai probabil motociclistul va bloca ambele frane. Pentru a obtine maximum de decelerare in cel mai scurt timp cu putinta motocicleta trebuie sa fie verticala (in parte pentru ca se pierde instant controlul directiei). Cel mai bine ar fi sa nu se blocheze spatele pentru ca asigura forta giroscopica dar ideal ar fi sa nu se blocheze niciuna pentru ca coeficientul de frecare scade cu 30% in momentul in care cauciucurile incep sa alunece.

Daca te uiti la topicul de accidente o sa vezi ca multi motociclisti spun ca au pus motocicleta jos ca sa nu intre intr-un obstacol. De fapt au blocat fata cand motocicleta nu era verticala (probabil luau o curba sau au franat incercand sa evite obstacolul in acelasi timp).

 

Acu o sa rog adminul sa-mi stearga posturile de pe topicul asta ca sigur iese cu trambite si n-are nici un rost. Am raspuns ca sa fiu civilizat. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si explicam si mie cum ai blocat roata fata si a fost totul ok, ca eu nu stiu engleza.

Ii cam dau dreptate vacii moarte :disappointed: - daca blochezi fata cu mobra orizontala si roata dreapta si ai si inspiratia sa ii dai imediat drumul, ai sanse mari sa scapi doar cu un mic dans al ghidonului (am patit-o de 2 ori, fara sa ma imprastii). Daca in schimb ai roata virata...eh, alta poveste :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate.nu ai cum sa faci highside la 30km/h pentru ca nu ai viteza suficienta. de aceea spuneam mai sus ca in oras obisnuiesc sa franez intai cu spatele si dupa aceea cu fata pe cand inafara orasului franez invers pentru a comprima fata si a evita un derapaj spate. din ceea ce mi s-a intamplat mie si din restul resurselor disponibile mai mult sau mai putin gratuit eu am invatat asa:

cand roata fata se blocheaza la viteze mici , medii , mari se elibereaza imediat frana.

cand roata spate se blocheaza la viteze mici , medii se elibereaza imediat frana.

cand roata spate se blocheaza la viteze mari se tine blocata pana cand motocicleta s-a oprit.

 

motivul este urmatorul : intr-o situatie de urgenta se folosesc ambele frane. frana fata ridica fundul motocicletei si frana spate nu mai are acelasi efect pentru ca se pierde tractiune. in acel moment roata fata incetineste mai repede decat roata spate cauzand ca aceasta sa plece in exteriorul curbei (forta centripeta). la eliberarea brusca a franei spate roata prinde imediat aderenta si se aliniaza cu roata fata aruncand motociclistul prin lanu de cucuruz.

 

in privinta blocarii franei fata pot sa-ti spun ca am blocat-o si nu este sfarsitul lumii. evident ca la 10km/h cu ghidonul stramb o sa cazi. dar in linie dreapta nu patesti nimic. se pot bloca chiar ambele frane si nu este nici o problema.

ex :

 

In cazul unei coliziuni iminente cel mai probabil motociclistul va bloca ambele frane. Pentru a obtine maximum de decelerare in cel mai scurt timp cu putinta motocicleta trebuie sa fie verticala (in parte pentru ca se pierde instant controlul directiei). Cel mai bine ar fi sa nu se blocheze spatele pentru ca asigura forta giroscopica dar ideal ar fi sa nu se blocheze niciuna pentru ca coeficientul de frecare scade cu 30% in momentul in care cauciucurile incep sa alunece.

Daca te uiti la topicul de accidente o sa vezi ca multi motociclisti spun ca au pus motocicleta jos ca sa nu intre intr-un obstacol. De fapt au blocat fata cand motocicleta nu era verticala (probabil luau o curba sau au franat incercand sa evite obstacolul in acelasi timp).

 

Acu o sa rog adminul sa-mi stearga posturile de pe topicul asta ca sigur iese cu trambite si n-are nici un rost. Am raspuns ca sa fiu civilizat. :cheers:

Cred ca dai indicatii proaste incepatorilor care citesc acest topic. Toate ghidurile de motociclism - de la cele scrise de politistii de prin Canada pana la cele scrise de chopperisti din state sau de motociclisti care au participat la curse - spun unul si acelasi lucru: corect se franeaza cu spatele la limita la care nu blochezi roata si dupa 0.8-1 secunde franezi cu fata tot la limita de a nu bloca roata, indiferent daca ai 30 sau 300km/h. Iar discutia cu blocatul rotii ar trebui diferentiata in functie de tipul de motocicleta, ca eu am vazut oameni facand stoppie cu blocatul rotii din fata pe SS si le-a iesit, pe cand la motociclete cu distanta intre roti mare si cu balon pe spate si roata de bicicleta pe fata ca a mea blocatul spatelui se lasa doar cu niste guitzaturi ca de purcel injunghiat dar poate fi redresat din ghidon (si rezulta pana la urma intr-o frana destul de eficienta) pe cand blocatul rotii din fata chiar si pe drum drept are ca rezultat un efect de insurubare urmat de buca si umar pe asfalt, singurul lucru neclar e in chestia asta e de fapt pe care parte e filetul in ziua respectiva :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca parere personala, ca sfaturi nu imi permit sa dau: nu te baza prea mult pe echipament, ca nu mergi la cruciada.

Ai partial dreptate: pe de-o parte echipamentul te scapa de zgarieturi si cam atat, in cazuri foarte rare te scapa de unele fracturi. Daca e cazul de hemoragii interne, entorse, etc, poti sa ai si costum de Robocop si tot nu scapi. Ca-n bancul: "Politia rutiera, la locul accidentului, explica intr-un interviu TV despre importanta purtarii echipamentului de protectie: - Uitati-va la acest om care nu a purtat echipament de protectie: capul spart, intestinele imprastiate, picioarele rupte, mainile in sant. In schimb, uitati-va si la cel care a purtat echipamentul de protectie complet: parca-i viu!".

 

Pe de alta parte sentimentul de Zuperman pe care zici care zici ca ti-l da costumul, sa stii ca el apare incet-incet si fara costum. Da, primul drum fara protectii esti crispat ca un incepator pe o racheta, dar dupa cateva mii de KM crosetezi benzile cu genunchii goi ca un scuterist de Voluntari.

 

Asa ca nu recomand renuntarea totala la protectii: eu fara casca si manusi nu plec niciodata, fara genunchere extrem de rar. In majoritatea traseelor am si un ghiozdan sau protectia de spate pentru coloana. Restul le consider optionale si le iau in general in afara orasului. Dar geaca peste plasa cu protectii n-am purtat niciodata. Pentru ca dai in extrema cealalta, condusul devine atat de incomod incat s-ar putea sa intri in belele tocmai ca nu poti sa fii atent la trafic din cauza protectiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai partial dreptate: pe de-o parte echipamentul te scapa de zgarieturi si cam atat, in cazuri foarte rare te scapa de unele fracturi. Daca e cazul de hemoragii interne, entorse, etc, poti sa ai si costum de Robocop si tot nu scapi. Ca-n bancul: "Politia rutiera, la locul accidentului, explica intr-un interviu TV despre importanta purtarii echipamentului de protectie: - Uitati-va la acest om care nu a purtat echipament de protectie: capul spart, intestinele imprastiate, picioarele rupte, mainile in sant. In schimb, uitati-va si la cel care a purtat echipamentul de protectie complet: parca-i viu!".

 

Pe de alta parte sentimentul de Zuperman pe care zici care zici ca ti-l da costumul, sa stii ca el apare incet-incet si fara costum. Da, primul drum fara protectii esti crispat ca un incepator pe o racheta, dar dupa cateva mii de KM crosetezi benzile cu genunchii goi ca un scuterist de Voluntari.

 

Asa ca nu recomand renuntarea totala la protectii: eu fara casca si manusi nu plec niciodata, fara genunchere extrem de rar. In majoritatea traseelor am si un ghiozdan sau protectia de spate pentru coloana. Restul le consider optionale si le iau in general in afara orasului. Dar geaca peste plasa cu protectii n-am purtat niciodata. Pentru ca dai in extrema cealalta, condusul devine atat de incomod incat s-ar putea sa intri in belele tocmai ca nu poti sa fii atent la trafic din cauza protectiilor.

Sunt off-topic, dar geaca (cu protectiile scoase) am purtat de mai multe ori peste protectiile de stil enduro (scut) din cauza capriciilor vremii: pleci vara ca e cald cu scut, se face frig, si iei jacheta peste scut... Desigur jacheta aia iti ofera in plus protectii minimale (eu de exemplu am una care are ceva inserat in ea, cam 5mm).

Cred ca tu te refereai la aia paranoici care-si iau jacheta cu protectii peste scut, dar eu pana acum nu am vazut decat unul, care s-a bagat la concurs de endureala la Ciolpani anul trecut fiind incepator si campion de mers pe bicicleta, si pana la urma i-a folosit ca a tras o tranta din aia mare (a ratat o curba in varful dealulului cam unde erau budele), si s-a sculat si a plecat repede ca spera ca totusi sa prinda locul 2 si cred ca pana la urma l-a prins...

Editat de pmoldovan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca tu te refereai la aia paranoici care-si iau jacheta cu protectii peste scut

Pai chiar initiatorul zicea ca:

eram blindat cu armura geaca piele peste genunchere pe sub blugi si casca normal

 

Geaca fara protectii port rar pentru ca e transpiratie fara o minima protectie. In general ori port geaca cu protectii (toamna/iarna) ori armura cu plover subtire de lana si geaca de ploaie daca e cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate.nu ai cum sa faci highside la 30km/h pentru ca nu ai viteza suficienta. de aceea spuneam mai sus ca in oras obisnuiesc sa franez intai cu spatele si dupa aceea cu fata pe cand inafara orasului franez invers pentru a comprima fata si a evita un derapaj spate. din ceea ce mi s-a intamplat mie si din restul resurselor disponibile mai mult sau mai putin gratuit eu am invatat asa:

cand roata fata se blocheaza la viteze mici , medii , mari se elibereaza imediat frana.

cand roata spate se blocheaza la viteze mici , medii se elibereaza imediat frana.

cand roata spate se blocheaza la viteze mari se tine blocata pana cand motocicleta s-a oprit.

 

motivul este urmatorul : intr-o situatie de urgenta se folosesc ambele frane. frana fata ridica fundul motocicletei si frana spate nu mai are acelasi efect pentru ca se pierde tractiune. in acel moment roata fata incetineste mai repede decat roata spate cauzand ca aceasta sa plece in exteriorul curbei (forta centripeta). la eliberarea brusca a franei spate roata prinde imediat aderenta si se aliniaza cu roata fata aruncand motociclistul prin lanu de cucuruz.

 

in privinta blocarii franei fata pot sa-ti spun ca am blocat-o si nu este sfarsitul lumii. evident ca la 10km/h cu ghidonul stramb o sa cazi. dar in linie dreapta nu patesti nimic. se pot bloca chiar ambele frane si nu este nici o problema.

ex :

 

In cazul unei coliziuni iminente cel mai probabil motociclistul va bloca ambele frane. Pentru a obtine maximum de decelerare in cel mai scurt timp cu putinta motocicleta trebuie sa fie verticala (in parte pentru ca se pierde instant controlul directiei). Cel mai bine ar fi sa nu se blocheze spatele pentru ca asigura forta giroscopica dar ideal ar fi sa nu se blocheze niciuna pentru ca coeficientul de frecare scade cu 30% in momentul in care cauciucurile incep sa alunece.

Daca te uiti la topicul de accidente o sa vezi ca multi motociclisti spun ca au pus motocicleta jos ca sa nu intre intr-un obstacol. De fapt au blocat fata cand motocicleta nu era verticala (probabil luau o curba sau au franat incercand sa evite obstacolul in acelasi timp).

 

Acu o sa rog adminul sa-mi stearga posturile de pe topicul asta ca sigur iese cu trambite si n-are nici un rost. Am raspuns ca sa fiu civilizat. :disappointed:

 

Eu inteleg prin roata blocata....o roata care NU se mai invarte. Daca ne referim EXCLUSIV la roata fata lucrul asta nu poate avea decat doua consecinte in functie de viteza si de unghiul de bracare al rotii fata de axul motorului. Faci stopi necontrolat si te duci in cap sau iti "fuge" fata si te duci in cap.

 

Daca blochezi roata spate, pana pe la 80( asta este ce am "probat" eu, poate altii eu reusit mai bine...) te ridici in scarite putin , dai din qur si eliberezi frana + fata daca este cazul in functie de cum simti si situatie... poti bea o cafea linistit dupa aia.

 

Nu mi-o lua in nume de rau dar ce zici tu + youtube cu profesionisti, nu sunt chiar sfaturi care pot fi puse in practica imediat de oameni care in mod curent fac 20 de km pe zi cu motorul spre servici sau spre gagica.

 

Deci personal recomand folosirea cu incredere a franei spate la mers urban obisnuit , 50-60.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum spunea si Cap0ne, poti sa blochezi fata cu motocicleta dreapta si sa scapi daca ii dai drumul instant. Ghidonul o sa faca foarte urat dar cam atat. Cel mai bine este sa cunosti limitele franei fata, pentru ca aceasta te previne, prin zgomot sau tremurat, cand este pe punct de a se bloca.

Editat de Zircon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum spunea si Cap0ne, poti sa blochezi fata cu motocicleta dreapta si sa scapi daca ii dai drumul instant. Ghidonul o sa faca foarte urat dar cam atat. Cel mai bine este sa cunosti limitele franei fata, pentru ca aceasta te previne, prin zgomot sau tremurat, cand este pe punct de a se bloca.

 

Eu vorbeam de practica de zi cu zi, pentru un motociclist "de oras", nu de sfaturi pentru MotoGP. Am eu asa o vaga impresie, ca 9 din 10 la blocajul rotii fata sunt pe jos. Poate chiar mai bine. :cheers:

Personal prefer realitatea si nu teoria, buna si ea pana la un moment dat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...