Sari la conținut

Scapa Ulei!


NeWbIeRiDeR
 Share

Postări Recomandate

Imi tot scapa ulei din rezervoru' de ulei da nu stiu pe unde........Are ceva daca nu ii mai pun ulei in rezervor si ii pun in benzina? Si cam cat ulei ar trebuii sa pun la 5 l de benzina? Motoru' e HONDA CRM 125 R 2t

Mersi:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde ce ulei folosesti. Proportia variaza intre 1/35 si 1/50. (litri ulei/litri benzina) In general acest raport este trecut pe bidon la fiecare sort de ulei de amestec. Uleiurile bune se adauga 1litru la 50 litri de benzina, deci 1/50. Este insa bine sa folosesti un vas de amestec mai ales in sezonul rece cind uleiul tinde sa se "lase la fund". Vasul de amestec poate fi si o canistra in care invirti cu o tija de lemn sau metalica. Daca e metalica o si indoi la capat in lorma de L ca sa cresti eficienta amestecarii.

 

Pui intii uleiul, apoi progresiv benzina si invirti periodic sa se amestece cit mai omogen. Vara ajunge sa pui uleiul intii in rezervor (ai grija insa sa inchizi robinetul de benzina sa nu ajunga uileiul curat in carb). Apoi virtejurile generate de presiunea benzinei din pompa statiei de benzina ajung ca sa se amestece multumitor zeama. Nu te ajuta cu nimic sa pui mai mult ulei decit trebuie, motorul va scoate fum si uleiul va iesi ne ars pe toba, asa ca fii exact pe cit posibil. In plus se mai si ancraseaza bujia daca pui mult mai mult decit e necesar.

 

Cel mai bine e sa ai la tine o masura pe care ori o iei de la un magazin de articole pentru bebe, ori ti-o faci dintr-un pet de ala mic de 1/2 litri pe care il gradezi din 50 in 50 centilitri prin zgiriere cu un cui si intaresti semnele cu ceva carioca mai rezistenta. Cantitatea de ulei necesara o calculezi cu regula de 3 simpla. respectiv daca la 50 l benzina trebuie 1 l ulei la 15 l de benzina sa zic-X. Respectiv X= 15/50 litri, respectiv 0,3 litri sau 300 centilitri ulei.

 

Asa am umblat si eu cu masura dupa mine ani de zile cit am tinut ETZ-ul si de la un timp te obisnuiesti si merge struna, stii din cap cit ulei pui. Singura problema este ca trebuind sa pui uleiul de la inceput, trebuie sa estimezi cit mai exact cita benzina iti incape. Pentru asta poti sa-ti faci dintr-o bagheta de lemn o joja gradata care o introduci in rezervor (ca la trabi) pe care o tii in topcase alaturi de masura si rezerva de ulei. Aveam si de aia. E mai mult de lucru sa faci tu treaba pompei, dar motorul se unge sigur tot timpul. Bafta!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

niciodata sa nu pui ulei asa cum scrie pe bidon !!!!

Cat ulei tre sa pui in motor - scrie in manualul motoretei.

Pe foarte putine uleiuri am gasit sa scrie ceva de genula "amestec - atat cat zice producatorul motorului"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

niciodata sa nu pui ulei asa cum scrie pe bidon !!!!

Cat ulei tre sa pui in motor - scrie in manualul motoretei.

Pe foarte putine uleiuri am gasit sa scrie ceva de genula "amestec - atat cat zice producatorul motorului"

In manualul motoretei este prescrisa de obicei si marca de ulei preferata de producator, pe care o gasesti sau n-o gasesti. In primul caz respecti marca si dozajele, dar in al doilea tii cont doar de faptul ca motoarele moderne cu role peste tot si mai ales japonezele care au metal adevarat la toate zonele de frictiune, merg sigur cu 1/50 cu un ulei de calitate. Daca e ala de calitate sau nu , e simplu, alea de calitate au trecut dozajul recomandat pe bidon si se vede si din pret. Poti sa te increzi.

 

la ETZ puneam ulei ordinar romanesc in proportie de 1/35-1/40. Cu ala motorul mergea mai mult decit satisfacator. Altii puneau 1/25 dar nu faceau altceva decit sa infunde toba si sa ne afume pe noi ceilalti. Dar am folosit si ulei 2T repsol care mergea in dozaje de 1/100 si aveai si alt motor sub tine, fara fum si cu vre-o 5 cai in plus din ture . Un dozaj de 1/50 este convenabil pentru o serie de uleiuri de calitate ( sint de 3-4 ori mai scumpe decit uleiul romanesc dar merita) motorul merge fara fum, toba "se arde " si performantele sint optime.

 

Poti merge linistit si cu ulei romanesc folosind dozajul de 1/35. Scoti ceva fum dar mergi ieftin.

 

@zidu -"never say never" ai avut motoare in 2T? Iti spun eu ca alea sint de doua tipuri: Alea vechi care au bucse la boltul de piston cel putin daca nu si la ambielaj (ij-urile de 350, etc.necesita ungere zdravana, se punea 1/20 si aveai asigurat norulde fum 2T in spate, in plus cam trebuia sa ai o bujie la tine "just in case". Motoarele din "era noastra" au toate lagare cu ace, iar daca otelul mai e si de calitate, la fel si aliajul de piston (motoare japoneze), merg unse cu 1/50 sau chiar mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@zidu -"never say never" ai avut motoare in 2T? Iti spun eu ca alea sint de doua tipuri: Alea vechi care au bucse la boltul de piston cel putin daca nu si la ambielaj (ij-urile de 350, etc.necesita ungere zdravana, se punea 1/20 si aveai asigurat norulde fum 2T in spate, in plus cam trebuia sa ai o bujie la tine "just in case". Motoarele din "era noastra" au toate lagare cu ace, iar daca otelul mai e si de calitate, la fel si aliajul de piston (motoare japoneze), merg unse cu 1/50 sau chiar mai putin.

am 2t

 

cantitatea de ulei are legatura cu dimensiunea jocurilor, de aia e prescrisa de producator.

Calitatea lui iti da voie sa mergi la ture mai mari, sa dezvolti puteri mai mari, etc in motoare moderne

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi tot scapa ulei din rezervoru' de ulei da nu stiu pe unde........Are ceva daca nu ii mai pun ulei in rezervor si ii pun in benzina? Si cam cat ulei ar trebuii sa pun la 5 l de benzina? Motoru' e HONDA CRM 125 R 2t

Mersi:D

 

Incearca sa repari intai, poate poti sa revii la solutia fabricantului.

Goleste rezervorul de ulei si incearca sa sufli aer in el, o minima presiune. Nu stiu daca ai loc si posibilitate, dar poate iese vreo bula de aer si vezi unde scapa. Uleiul 2T(special pt ungere separata, nu toate merg pt ungere separata) ar trebui sa intre in carter. Nu stiu exact cum e rezolvata treaba cu obturarile cand pistonul trage amestec.

Daca renunti la ungere separata vezi daca nu trebuie sa obturezi tu ceva inainte.

 

Modificarea de la "cu pompa" la "premix(pre-mix ulei in benzina)" aduce niste modificari minore, dar demne de rumegat.

 

Un aspect: jicloarele din carbul tau au fost alese pentru benzina fara ulei. Cu ulei in benzina, vascozitatea e un piculet mai mare, trece mai greu prin jiclor, in plus la aceeasi cantitate de amestec benzina e mai putina o idee, ca ai si o parte de ulei la 50 de benzina, deci poate o sa-ti scada un pic puterea, eventual amestecul va fi un pic mai sarac, deci motor cateva grade mai fierbinte. Totusi tinand cont ca peste tot exista tolerante s-ar putea sa scapi cu reglajul relantiului si atat.(Chiar daca din calcule ti-ar trebui jiclor de 125.6 in loc de 125 al tau, nu exista asa ceva si urmatoarul poate e de 130 prea mare, deci ramai la 125 - valoari de la mine din burta pentru exemplificare). Dar trebuie sa fii atent un pic in exploatare sa fii sigur ca nu se incinge. Putere mai mare sigur nu o sa aiba.

 

Supapa de nivel constant din carb si alte piese in miscare din carb o sa o duca mai bine in schimb, ca vor fi unse.

 

Daca ai filtru de benzina intre rezervor si carb s-ar trebui sa fie nevoie sa-l scoti, din cauza vascozitatii un pic mai ridicate a amestecului fata de benzina curata s-ar putea sa se opuna curgerii gravitationale. Nu o sa se separe uleiul sau alte povesti, dar filtrul o sa franeze curgerea. Uleiurile au molecule lungi etc. Poate nu poti observa la ochi, insa in sarcina la ture mai mari ai putea avea fuel starvation(nu reusesc sa traduc "foamea" asta) si implicit si o ungere mai slaba. Am inteles ca exista si filtre pentru premix, as cumpara si eu dar nu am gasit(nici nu m-am dat peste cap sa caut)

 

La coborari lungi in frana de motor la ungerea cu pompa motorul primeste ulei, la sistemul premix fara benzina=fara ulei. Nu ma refer la 100m ci la coborari de 2km in frana de motor. Sigur o sa sara lumea ca nu-i chiar asa, eu zic ce zic fabricantii si solutia e simpla - tragi ambreiajul si ii mai dai gaz din cand in cand. Acum fiecare face cum vrea.

 

Uleiuri 2T slava domnului sunt inca destule, ia unul sa aiba standardul JASO-FC sau JASO-FD, sunt sintetice, bune, se auto-mixeaza in benzina, nu raman ca mierea pe fund. Merg perfect si in ungatoarele automate. Fara sa incerc reclama la un ulei necunoscut pentru mine, tocmai l-am cumparat(e JASO-FD) pun poza cutiei care are un sistem ingenios de masurare a celor 100ml pt 5l (1:50). Portabil, usor de folosit si fata de paharelul gradat avantajul e ca nu trebuie curatat, nu se prafuieste si implicit nu bagi mizerie in benzina. si cutia se poate reumple :-) Scuze pt micul offtopic de la sfarsit.

 

Daca a fost textul prea lung, rezumatul e: incearca sa repari ce ai, proiectantul nu le-a pus de prost. Daca nu reusesti, poti trece pe premix, dar apar diferente minore in exploatare. Succes!

 

Na ca uitasem poza:

2hyayid.jpg

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa demontezi rezervorul si sa-i gasesti problema de obicei se mai fisureaza de la vibratii sau uita-te bine la conductele de legatura s-ar putea acolo sa ai ceva fisura. Eu am patit asa cu ceva conducta , doar cand dadeam s-o misc atunci lacrima putin . Chestia cu amestecul direct in bezina fa-o de moment dar daca prin contructie e prevazut cu rezervor atunci pastreaza caracteristicile constructorului .

 

Numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil rezervorul si furtunele sunt la fel ca cele de pe nsr.

Deobicei sub rezervor e un fel de palnie care da uleiul din rezervor pe furtun in jos catre pompa.

Palnia aia deobicei la nsr-uri crapa apoi se sparge si se scurge ulei pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Merita tinut cont de faptul ca la uleiurile sintetice pentru 2T amestecul este de 1/100 sau 1% in loc de 2% la uleiurile minerale.

 

PS: Motorex si Shell (sintetic) recomanda 1%

 

 

spui tampenii, scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi tot scapa ulei din rezervoru' de ulei da nu stiu pe unde........Are ceva daca nu ii mai pun ulei in rezervor si ii pun in benzina? Si cam cat ulei ar trebuii sa pun la 5 l de benzina? Motoru' e HONDA CRM 125 R 2t

Mersi:D

pentru depistare poti incerca metoda folosita la vulcanizare sau sa pui benzina in loc de ulei , ar trebui sa curga mai repede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spui tampenii, scurt.

 

Cata inteligenta... cata noblete.....

 

Deci :

 

"Shell ADVANCE VSX 2 ...

... până la 1:100 .....

.... standardele API TC, JASO FC, ISO-L-EGC. "

 

Macar dezvolta ideiile.... sa nu se zica despre tine ca doresti doar sa fii Post-ator fruntas !!!!

 

Bafta si sa ne auzim la al 10000-lea post

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata inteligenta... cata noblete.....

 

Deci :

 

"Shell ADVANCE VSX 2 ...

... până la 1:100 .....

.... standardele API TC, JASO FC, ISO-L-EGC. "

 

Macar dezvolta ideiile.... sa nu se zica despre tine ca doresti doar sa fii Post-ator fruntas !!!!

 

Bafta si sa ne auzim la al 10000-lea post

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu07 hai sa nu o dam in offtopic, fiecare stie cat trebuie sa puna si pune cat vrea, cand nu uita(oops, alt avantaj al uleiului in benzina) In cazul de fata amestecul e facut de ungator si e cat a vrut fabricantul. Sa ne spuna initiatorul topicului daca a gasit buba, asta e important aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu07 hai sa nu o dam in offtopic, fiecare stie cat trebuie sa puna si pune cat vrea, cand nu uita(oops, alt avantaj al uleiului in benzina) In cazul de fata amestecul e facut de ungator si e cat a vrut fabricantul. Sa ne spuna initiatorul topicului daca a gasit buba, asta e important aici.

florinel e 'atins' de un raspuns;cum spunei,ulei in benzina nu curge in debitul necesar prin jigloare,pompa de ungere(mecanica/cu vid)ramane uscata,deci tot tre readus motorul in parametri initiali-adica sa mearga asa cum a esit pe poarta fabricii...sau se poate experimenta,cu tot felu de improvizatii,cate sute de metri face...

revenind,in ce stadiu e acum?

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Depinde ce ulei folosesti. Proportia variaza intre 1/35 si 1/50. (litri ulei/litri benzina) In general acest raport este trecut pe bidon la fiecare sort de ulei de amestec. Uleiurile bune se adauga 1litru la 50 litri de benzina, deci 1/50. Este insa bine sa folosesti un vas de amestec mai ales in sezonul rece cind uleiul tinde sa se "lase la fund". Vasul de amestec poate fi si o canistra in care invirti cu o tija de lemn sau metalica. Daca e metalica o si indoi la capat in lorma de L ca sa cresti eficienta amestecarii.

 

Pui intii uleiul, apoi progresiv benzina si invirti periodic sa se amestece cit mai omogen. Vara ajunge sa pui uleiul intii in rezervor (ai grija insa sa inchizi robinetul de benzina sa nu ajunga uileiul curat in carb). Apoi virtejurile generate de presiunea benzinei din pompa statiei de benzina ajung ca sa se amestece multumitor zeama. Nu te ajuta cu nimic sa pui mai mult ulei decit trebuie, motorul va scoate fum si uleiul va iesi ne ars pe toba, asa ca fii exact pe cit posibil. In plus se mai si ancraseaza bujia daca pui mult mai mult decit e necesar.

 

Cel mai bine e sa ai la tine o masura pe care ori o iei de la un magazin de articole pentru bebe, ori ti-o faci dintr-un pet de ala mic de 1/2 litri pe care il gradezi din 50 in 50 centilitri prin zgiriere cu un cui si intaresti semnele cu ceva carioca mai rezistenta. Cantitatea de ulei necesara o calculezi cu regula de 3 simpla. respectiv daca la 50 l benzina trebuie 1 l ulei la 15 l de benzina sa zic-X. Respectiv X= 15/50 litri, respectiv 0,3 litri sau 300 centilitri ulei.

 

Asa am umblat si eu cu masura dupa mine ani de zile cit am tinut ETZ-ul si de la un timp te obisnuiesti si merge struna, stii din cap cit ulei pui. Singura problema este ca trebuind sa pui uleiul de la inceput, trebuie sa estimezi cit mai exact cita benzina iti incape. Pentru asta poti sa-ti faci dintr-o bagheta de lemn o joja gradata care o introduci in rezervor (ca la trabi) pe care o tii in topcase alaturi de masura si rezerva de ulei. Aveam si de aia. E mai mult de lucru sa faci tu treaba pompei, dar motorul se unge sigur tot timpul. Bafta!

300 centilitri înseamnă 3 litri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...