ady21blaga Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 (editat) Salut, sunt destul de nou pe forum, am un transalp din 94 xl600v, motocicleta a cam stat in ultimele 2-3 luni (am repornit-o de cateva ori si cateva ture scurte)' Ieri ma duc sa o repornesc, nu avea curent la baterie asa ca i-am legat bateria la bat. de la masina si i-am dat cheie (dupa lungi chinuri a pornit dar intr-un cilindru doar). De 2 ori a luat-o si celalat dar f f scurt - 1,2 secunde; Acum eu nu am lucrat in viata mea la un moto, dar cunostinte de mecanica detin destul de multe (fost proprietar de dacia 1300, stiu totul despre delcou, bujii, pompa benzina si carburator). Vreau sa-mi sugerati cu ce sa incep verificarile a.i. prin eliminare sa gagesc rapid buba, deoarece vaca trebe dusa la iernat pe roti ... sper ca prin eliminare sa nu ramana ultimul CDI-ul Cine a mai avut Transalp, sau ceva asemanator ca motor care a pornit intr-un cilindru sa ma ajute va rog Editat Octombrie 29, 2009 de ady21blaga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 - "cine a mai avut Transalp" - e tare asta, nu, n-are nimeni transalp, e motocicleta foarte rara. Cred ca ultima cauza din pacate pentru tine e si prima. CDI-ul e capul rautatilor in 78,3% din cauzele de mers in 1 cilindru la transalp. Ca sa verifici daca e el e simplu. Cauti o a 5-a bujie, (Ta-ul are 4) si scoti fisa din lateral de la cilindrul care nu merge. Pui bujia asta in fisa si o tii cu partea metalica de cadru sau de motor sa faca masa.. Pornesti si vezi daca bujia asta care o tii in mana scanteieste. Conditia e sa o tii lipita bine de cadru ca daca nu, si merge, te zgaltaie bine de tot. Metoda 2: Daca cumva ne-mersul cilindrului nu este insotit si de moartea turometrului faci asa: -inversezi cdi-urile intre ele, pornesti si vezi daca problema se muta pe celalalt cilindru si totodata moare si turometrul odata cu intreruperile. Atunci CLAR, CDI-ul e de vina, de fapt unul din ele... sau daca esti norocos doar conexiunile lui. Daca turometrul face figuri in faza actuala, problema e clara de la CDI - sau conexiunile lui. Succes! Mesaj completat Ar mai fi o varianta, cea de la benzina, daca zici ca motocicleta a stat. E posibil ca un carb sa fie gol sau cu nivel insuficient si cuiul pontou blocat la el. Pentru a testa ciocaneste cu coada de ciocan de lemn in ele, poate se deblocheaza. SAu: Goleste ambele carburatoare pe la surubul de golire, exista cate unul la fiecare in lateral in partea cea mai de jos. Rotesti de-ala si o sa vezi ca o sa curga benzina prin bumburelul ala de jos din dreptul surubului. Dupa ce le golesti le umpli iar si repeti cu golitul... (la fiecare golire inchizi robinetul la rezervor sau daca merge membrana de vacuum nu o sa curga din rezervor anyway... Daca ai benzina calumea in ambele carburi inseamna ca NU de la ele e problema. Repet, in 78,3% din cazuri e de natura electrica, carburile la TA nu au nici un K_K_ de reglaj... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady21blaga Postat Octombrie 29, 2009 Autor Share Postat Octombrie 29, 2009 ok, deci sa incep cu sfarsitul ca e mai sigur - cand te referi la conexiuni ale CDI-ului mai exact sa ma uit la firele care intra-ies din/in CDI sa nu fie intrerupte, dezlipite etc? sau sa ma chiorasc prin interiorul CDI-ului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 da, pot fi doua cazuri, eu am patit si asa si asa. de obicei un CDI se strica: - de tot - cazu asta nu ai ce sa-i mai faci - doar mufa care este incastrata in el se strica, mai exact se dezlipesc (crapa) lipiturile pinilor mufei de pe cablajul intern - in cazu asta trebe chirurgie si reparat... vezi detalii pe Transalp.ro - exista topic dedicat - "renumitul CDI" la sectiunea electrice - sunt si poze acolo, linkuri, tat ce trebe - asta e cel mai frecvent caz. - firele care intra in mufa, pot fi corodate si intrerupte pe interior, sau chiar pinul din mufa tata dezlipit sau rupt de firul lui... am patit si asta si era sa stric CDI bun... firele au izolatia destul de tare si la prima vedere par OK. Ca sa testezi zdrangane mufa si misca firele in timp ce motorul merge si vezi daca poti reproduce intreruperea... nota: totul de mai sus se refera numai la CDI de Transalp. (a nu se crede ca orice CDI face asa, ca habar nu am) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 Sau poate pur si simplu s-a inecat in urma incercarilor nereusite de pornire, asta ar fi cea mai optimista situatie La problema asta ai in principiu 2 solutii: - desfaci bujiile si le usuci si cu ocazia asta vezi si cam cum a mers cilindrul respectiv - astepti o perioada eventual incerci a doua zi sa o pornesti din nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 Sau poate pur si simplu s-a inecat in urma incercarilor nereusite de pornire, asta ar fi cea mai optimista situatie La problema asta ai in principiu 2 solutii: - desfaci bujiile si le usuci si cu ocazia asta vezi si cam cum a mers cilindrul respectiv - astepti o perioada eventual incerci a doua zi sa o pornesti din nou Crede-ma ca in aproape 3 ani de Transalp nu am reusit sa-l inec. La Transalp nu se aplica problemele clasice moto: porneste greu la cald, porneste greu la rece, se ineaca, mai stiu eu ce... Transalpul porneste in orice situatie la primul boton si dimineata la rece cu socul tras.. Eu nu am pomenit niciodata sa porneasca intr-un cilindru din cauza de carburatie... sau de frig sau oricare alta cauza decat electrica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 subscriu ! ar mai fi varianta daca mobra este de dupa 95' sa fie vreo bobina dusa si sa nu-ti dea scanteie ( putin probabil ) sau una destul de de des intalnita dupa cdi, diafragma de la carbelitor, bellbody stie dar 99% este cdi-ul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 Da, dar la mine cu diafrgma montata aiurea cilindrul mergea, cel putin la relanti, nu era problema, nu se tura si nu tragea cot la cot cu celalalt, dar de mers mergea saracu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady21blaga Postat Octombrie 30, 2009 Autor Share Postat Octombrie 30, 2009 (editat) Ok, mersi de sfaturi, azi dc se opreste ploaia, cu un vin cald in spatele blocului o desfac sa vad ce naiba are. Am uitat sa mentionez ca avea bateria descarcata si i-am dat curent de la masina (poate sa distruga CDI-ul curentul de la o bat. de masina legat la bat. de moto in timp ce-i dai la automat - sincer i-am dat cateva ture bune pana o luat-o intr-un cilindru). Editat Octombrie 30, 2009 de ady21blaga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 Ok, mersi de sfaturi, azi dc se opreste ploaia, cu un vin cald in spatele blocului o desfac sa vad ce naiba are.Am uitat sa mentionez ca avea bateria descarcata si i-am dat curent de la masina (poate sa distruga CDI-ul curentul de la o bat. de masina legat la bat. de moto in timp ce-i dai la automat - sincer i-am dat cateva ture bune pana o luat-o intr-un cilindru). Asta e cu semnul intrebarii, depinde cum ai facut conectarea... aveai contactul pus cand ai legat firele de la masina? daca da.. e posibil dar cine stie... cand legi bateria de masina la orice moto e bine sa o faci fara contact, abia dupa ce ai legat BINE firele pui contactul la moto...si pornesti apoi deconectezi masina... nu stiu ce sa zic... incarca bateria ta cu un redresor si porneste cu ea. ca sa elimini din start faza cu CDI-ul, scoate saua si inverseaza-le.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady21blaga Postat Noiembrie 26, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 26, 2009 Salut, incredibil dupa atat timp am reusit sa ma ocup un pic de motor (mi-o trebuit o zi de genu: sa fie lumina, sa fie cald, sa nu ploaie, sa nu am altceva de lucru, si sa mai fie un transalp langa mine). Am pus CDI-urile mele pe un alt TransAlp - a pornit la sfertu .... deci exclus din start CDI-uri Apoi am curatat, uscat toate cele 4 bujii ... si i-am facut vant din deal ... a luat-o scurt in ambii cilindrii apoi a murit inca vreo 4 lansari de pe deal ... nimic apoi am scos o bujie si am pus-o pe cadru si i-am dat la automat (NU SCOATE SCANTEIE!!!) ce e de facut in continuare? ce si cum sa mai verific? poate imi mai explica cineva procedeul cu bujia mai pe indelete (eu am scos o fisa - am bagat bujia in ea si am apropiat-o de cilindru, apoi am lipit-o de cilindru) si nimik?!? multan mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 Salut, incredibil dupa atat timp am reusit sa ma ocup un pic de motor (mi-o trebuit o zi de genu: sa fie lumina, sa fie cald, sa nu ploaie, sa nu am altceva de lucru, si sa mai fie un transalp langa mine). Am pus CDI-urile mele pe un alt TransAlp - a pornit la sfertu .... deci exclus din start CDI-uri Apoi am curatat, uscat toate cele 4 bujii ... si i-am facut vant din deal ... a luat-o scurt in ambii cilindrii apoi a murit inca vreo 4 lansari de pe deal ... nimic apoi am scos o bujie si am pus-o pe cadru si i-am dat la automat (NU SCOATE SCANTEIE!!!) ce e de facut in continuare? ce si cum sa mai verific? poate imi mai explica cineva procedeul cu bujia mai pe indelete (eu am scos o fisa - am bagat bujia in ea si am apropiat-o de cilindru, apoi am lipit-o de cilindru) si nimik?!? multan mult poate ti-ai raspuns singur. mai sunt bujiile probabil imi dau si eu cu parerea nu-s cunoscator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 Salut, incredibil dupa atat timp am reusit sa ma ocup un pic de motor (mi-o trebuit o zi de genu: sa fie lumina, sa fie cald, sa nu ploaie, sa nu am altceva de lucru, si sa mai fie un transalp langa mine). Am pus CDI-urile mele pe un alt TransAlp - a pornit la sfertu .... deci exclus din start CDI-uri Apoi am curatat, uscat toate cele 4 bujii ... si i-am facut vant din deal ... a luat-o scurt in ambii cilindrii apoi a murit inca vreo 4 lansari de pe deal ... nimic apoi am scos o bujie si am pus-o pe cadru si i-am dat la automat (NU SCOATE SCANTEIE!!!) ce e de facut in continuare? ce si cum sa mai verific? poate imi mai explica cineva procedeul cu bujia mai pe indelete (eu am scos o fisa - am bagat bujia in ea si am apropiat-o de cilindru, apoi am lipit-o de cilindru) si nimik?!? multan mult Poate cel mai bun sfat ti-l poate da Belbody. Verifica rezistenta bobine/lor de inductie (nu stiu cate are Transalpu daca zici ca are 2 bujii pe cilindru) apoi le compari cu valorile din manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 Bujiile poa sa fie muci ca tot dau scanteie daca e aprinderea buna, si in cazul cu probatul pe cadru daca bujia e naspa scanteia se duce pe alaturi o vezi, te electrocutezi un pic, etc... La tine mai exista varianta si cred ca sigur e asta 100%. CDI-urile nu au absolut nimic, motocicleta are ceva in sensul: - CDI-urile sunt super OK si asta e FFFF bine, esti norocos. FIRELE DE LA MUFELE DE PE MOTOCICLETA CARE INTRA IN CDI-URI SUNT INTRERUPTE - de obicei se f_ut in interiorul mufei sau exact inainte de mufa, izolatia arata perfect, dar in interior litzele de cupru sunt rupte. Sfatul meu, ia mufa care vine pe cilindrul cu probleme, scoate fiecare papucel din ea cu ajutorul unui ac (daca te-ai mai jucat cu conectori electric de orice fel stii cum - fiecare papucel/pin are o piedica minuscula pe care o impingi cu acul apoi pinul culiseaza afara. Odata scosi papuceii din mufa tragi de ei sa vezi care e intrerupt... daca gasesti firul rupt il lipesti la loc si gata.. Vezi ca la fiecare CDI sunt 2 mufe, una cu 2 papucei si una cu 4. E posibil ca problema sa fie pe cea cu 2, aia este de alimentare pt CDI (12v), daca unul din ele e dus, CDI nu functioneaza deloc, deci "mumu" scanteie. Daca mufele sunt ok, (dar tre sa verifici bine de tot, aparent pot aparea OK, dar de multe ori nu e asa) atunci tot undeva pe traseu e problema, de la CDI pana la bobine sau de la alimentare sau pick-up pana la CDI. Verifica bine, problema e banala, trebuie doar sa depistezi unde. Spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 Ar mai putea fi si senzorul de aprindere defect sau conexiunea acestuia catre cdi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 de ce nu o iei din aproape in aproape? nu ai scanteie la bujii - pune bujiile pe alt motor si ia de pe altu si vezi daca la fel face. apoi la fel cu fisele apoi masori bobina/bobinele (nu stiu cate ai) apoi vezi daca ai semnal la intrare in bobina. apoi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 in general poti da cu wd40 prin toate mufele care le gasesti de ce sa dai WD40 prin mufe? ca doar nu e conductor electric. o sa se adune tot praful pe unsoarea de WD40. sau e vreun fel de "fludor la tub" si nu stiu eu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 de ce sa dai WD40 prin mufe? ca doar nu e conductor electric. o sa se adune tot praful pe unsoarea de WD40. sau e vreun fel de "fludor la tub" si nu stiu eu? eu prefer spray-ul de contacte uscat in detrimentul wd40-ului. tot din cauza jegului ce se aduna dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 de ce nu o iei din aproape in aproape? nu ai scanteie la bujii - pune bujiile pe alt motor si ia de pe altu si vezi daca la fel face. apoi la fel cu fisele apoi masori bobina/bobinele (nu stiu cate ai) apoi vezi daca ai semnal la intrare in bobina. apoi... Bai nu mai zapaciti omul cu diverse solutii fanteziste. Motorul de TA e harciog batran, nu se strica asa usor.. Butonul de on/off nu are cum sa fie odata ce motocicleta merge intr-un cilindru, ala taie tot, ambele CDI-uri. @Binox, in 7 milioane de reviewuri si povesti citite nu am intalnit 1 transalp cu pickup stricat. Lasati-l sa incerce ce am zis eu, am patit asa ceva si pot pune pariu ca asta e! 99,9% Transalpul are 2 bobine si 2 bujii pe fiecare cilindru, fiecare cilindru merge bine merci si cu o bujie doar, nici macar nu se simte diferenta, deci se exclude sa fi crapat ambele bobine simultan. Firele de la CDI sunt problema si 50% inclin sa cred ca sunt cele de alimentare de care ziceam mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr.mengele Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 Transalpul are 2 bobine si 2 bujii pe fiecare cilindru, fiecare cilindru merge bine merci si cu o bujie doar, nici macar nu se simte diferenta, deci se exclude sa fi crapat ambele bobine simultan. Firele de la CDI sunt problema si 50% inclin sa cred ca sunt cele de alimentare de care ziceam mai sus. Am patit la honda vt 500 e acelasi lucru si au fost bujiile! S-au inteles sa se strice in acelasi timp Sa le verifice si dupa aceea sa se uite la contactele de la cdi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 Am spus mai sus si repet. Cand aprinderea merge corect, cu fisa scoasa de pe bujie inca se observa scanteia daca fisa este aproape de cadru, nu e nevoie de nimic... poti sa pui si cea mai tampita bujie ever si tot da scanteie spre cadru sau te electrocuteaza. El a facut asta cum spunea mai sus, si nu a observat nici un fel de scanteie! Deci, ce legatura au bujiile la treaba asta daca el nu are tensiune inalta in fisa??? Vrei sa filmez sa-ti arat cum iese scanteia din fisa cand o apropii de cadru, fara bujie fara nimic in ea?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 27, 2009 Share Postat Noiembrie 27, 2009 CARE ATI FOLOSIT wd40 SUNT SIGUR CA STITI CUM STA TREABA De acord - si eu am folosit de multe ori si e super bun, si pentru contacte si pentru alte locuri... eu curatam/ungeam si lantul cu el. Sprayul de contacte nu trebuie sa conduca electric, sprayul trebuie sa curete oxidul care nu conduce si sa lase metalul curat. Mesaj completat de ce sa dai WD40 prin mufe? ca doar nu e conductor electric. o sa se adune tot praful pe unsoarea de WD40. sau e vreun fel de "fludor la tub" si nu stiu eu? ce spui aici e o prostie, sprayul de curatat contacte nu trebuie sa conduca in nici un caz.. citeste ce am scris mai sus. Mesaj completat Si pentru contacte WD40 e ideal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Noiembrie 28, 2009 Share Postat Noiembrie 28, 2009 Am citit putin pe aici ce se discuta , si ar fi bine ca fiecare sa bage bine la cap sa nu dea curent de la masina! Infiferent de moto, ca cel mai probabil se duce CDI-u... am auzit cateva cazuri in care s-a dat curent de la masina si s-a dus CDI-u, plus ca a patit si fratele meu la un Cagiva Canyon... de cativa ani , nu recent! Eu zic sa se tina cont de asta ca nu e o prostie ! Nu de alta dar aud pe multi ca dau curent de la masina cand nu le porneste mobra ... riscanta manevra! Posibil sa ai noroc , da posibil sa nu ... si ii scumpa discractie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 28, 2009 Share Postat Noiembrie 28, 2009 Din ce vad eu, propietarul nu prea da semne...deh.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Noiembrie 28, 2009 Share Postat Noiembrie 28, 2009 poti da curent si de la o baterie de 200de Ah .important este sa se incadreze in plaja de tensiune recomandata de constructor. am dat curent prin borne la foarte multe motoare si nu am patit niciodata asa ceva , unde a fost cazul am incarcat bateria pe redreseor sau am pus una buna Corect , dar nu toti stiu asta! Si exista riscul destul de mare sa pateasca omu ce patesc majoritatea din necunostinta de cauza, adica sa se duce draq CDI-u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.