Jump to content
Sign in to follow this  
MaDoG

Yamaha Xj

Recommended Posts

he he, am spus motor de 600cc :burnout: , iar Dversion e din '92 pana atunci e xj 600.

 

 

Fantastic! abia astept sa vad un xj de 900, inca nu am avut ocazia sa vad una! Cand ajungeti pe la Brasov dati un semn! azi e ziua cea mare! ii schimb becul din far, ii montez unul galben cum aveau daciile vechi, ii confera un aer mai retro(daca se poate spune ''retro'' la varsta ei).

 

asta e ''Trompeta'' mea

 

Salutare din nou! este cineva de aici care calareste o Yamaha FJ 1200? stiu ca ''Draku'' are una, dar as vrea sa stiu ceva detalii despre ea, cum ar fi consum benzina si alte treburi, se poate trai cu asa ceva? eu am avut o Honda VF 1000 f2, nu consuma ea mult 6,4 litri cu 2 persoane calare cu tot cu bagaje, iar maxim cam 8 si un pic, dar ma usca la piese. Intelegeti ce vreau sa aflu. Astept opinii cat mai multe si mai variate! Numai bine!

 

cam tarziu cu raspunsul, dar poate te mai intereseaza...

asa este, eu am FJ1200

consumul cam pe aici se invarte, 6,3-6,4 (mediu)cu bagaje multe si 2 persoane pe ea, fara sa depasesc 130 km/h

peste viteza asta, nu mai cunosc consumul :)

se duce relativ usor catre 200 km/h si chiar mai sus (240-250). eu doar am "testat" acest aspect

in oras, cam 9-10 l/100 km

marele dezavantaj este racirea cu aer a unui motor asa mare. se incalzeste rapid si destul de mult. in afara orasului, pe sosea, nu sunt probleme. dar vara prin oras este destul de greu, nu poti atinge genunchii de rezervor

dezavantajul este compensat de calitatea materialelor din care este construit motorul. adica nu mi sa intamplat sa se caleze, desi din cauza traficului infernal, in cateva randuri, s-a intamplat sa inceapa sa fumege uleiul scurs pe langa garnitura capacului chiulasei. dar oricum nu trebuie exagerat in directia asta...

are o problema specifica modelului (recunoscuta de catre toti utilizatorii pe forumurile dedicate): o vibratie a motorului pe la 3500-4000 rpm, adica exact acolo unde se foloseste in mod curent. s-au incercat tot felul de solutii de reducere a vibratiilor, de la introducerea unor "amortizoare" de tipul unor contragreutati in interiorul semighidoanelor pana la recomandarea de a demonta/curata/gresa sistemul de prindere al motorului pe cadru (compus din bucsi silent si lagare de alunecare din bronz) inainte de fiecare sezon, reglarea exacta a jocului supapelor (are acelasi principiu si pastile ca si diversionul), sincronizarea carburatoarelor, etc. fiecare dintre ele cu o rata mai mare sau mai mica de succes, niciodata insa 100%

aceasta problema specifica genereaza alta: slabirea suruburilor partilor componente ale cadrului. care problema se poate rezolva elegant, prin folosirea fara zgarcenie a unor solutii de blocare a suruburilor

piesele de schimb, aici depinde de fiecare cum se descurca si de unde le cumpara (ebay, yamaha, wemoto etc). se pot gasi la preturi convenabile. de ex, un set de membrane de carburator (4 buc) after market a costat 100 eur plus munca de schimbat, pe cand piesa originala (sertar+membrana) costa intre 160 si 200 eur/buc

singurul dezavantaj in directia asta este dat de faptul ca, neexistand multe exemplare in ro, piata de piese sh este practic inexistenta. iar procurarea de afara a unor piese mari/grele (elemente de carenaj, parti de motor, roti, etc) este destul de costisitoare

 

in rest, ce sa-ti zic... fiabila daca este in mintile ei, rezerva de putere suficienta, este grea si asta confera stabilitate, etc

eu sunt multumit, dar nici nu am veleitati sportive (cu toate astea, prin statele unite exista grupuri de utilizatori care folosesc modelul, basic sau tunat, pentru racing, n-am stat sa aprofundez problema)

pentru ture lungi, se recomanta un parbriz special touring. firmele specializate (gen MRA) produc parbrize pentru acest model, destul de scumpe totusi

tot pentru turele lungi, in scopul diminuarii efectului vibratiilor asupra articuatiilor mainilor (cum spuneam, eu am folosit motorul preponderent in gama de turatii care favorizeaza aparitia acestor vibratii) eu am folosit un sistem rudimentar de "cruise control" format dintr-o....garnitura de instalatii de apa. e foarte eficient

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băieți, am nevoie de amortizor central pt Divă, am luat unul dar e prea lung (40 cm.), se pare că e de XT, în fine...am să postez și la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,as avea o intrebare :unsure: Cum schimb setarea la amortizor din spate? As vrea s-o pun pe o setare mai rigida,doar ca nu imi dau seama cum s-o fac :baldy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,as avea o intrebare :unsure: Cum schimb setarea la amortizor din spate? As vrea s-o pun pe o setare mai rigida,doar ca nu imi dau seama cum s-o fac :baldy:

 

In trusa de scule ai o cheie gen carlig, daca te uiti pe partea drepata la amortizor o sa vezi unde se pune cheia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cheie gen carlig

Olandeza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olandeza

Bine, ma, cand un om intreaba cum regleaza suspensia spate incerci sa dai raspunsul cat mai simplu, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru raspunsuri :bigstar: Am inteles acuma ce tip de cheie imi trebuie :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam tarziu cu raspunsul, dar poate te mai intereseaza...

asa este, eu am FJ1200

consumul cam pe aici se invarte, 6,3-6,4 (mediu)cu bagaje multe si 2 persoane pe ea, fara sa depasesc 130 km/h

peste viteza asta, nu mai cunosc consumul :)

se duce relativ usor catre 200 km/h si chiar mai sus (240-250). eu doar am "testat" acest aspect

in oras, cam 9-10 l/100 km

marele dezavantaj este racirea cu aer a unui motor asa mare. se incalzeste rapid si destul de mult. in afara orasului, pe sosea, nu sunt probleme. dar vara prin oras este destul de greu, nu poti atinge genunchii de rezervor

dezavantajul este compensat de calitatea materialelor din care este construit motorul. adica nu mi sa intamplat sa se caleze, desi din cauza traficului infernal, in cateva randuri, s-a intamplat sa inceapa sa fumege uleiul scurs pe langa garnitura capacului chiulasei. dar oricum nu trebuie exagerat in directia asta...

are o problema specifica modelului (recunoscuta de catre toti utilizatorii pe forumurile dedicate): o vibratie a motorului pe la 3500-4000 rpm, adica exact acolo unde se foloseste in mod curent. s-au incercat tot felul de solutii de reducere a vibratiilor, de la introducerea unor "amortizoare" de tipul unor contragreutati in interiorul semighidoanelor pana la recomandarea de a demonta/curata/gresa sistemul de prindere al motorului pe cadru (compus din bucsi silent si lagare de alunecare din bronz) inainte de fiecare sezon, reglarea exacta a jocului supapelor (are acelasi principiu si pastile ca si diversionul), sincronizarea carburatoarelor, etc. fiecare dintre ele cu o rata mai mare sau mai mica de succes, niciodata insa 100%

aceasta problema specifica genereaza alta: slabirea suruburilor partilor componente ale cadrului. care problema se poate rezolva elegant, prin folosirea fara zgarcenie a unor solutii de blocare a suruburilor

piesele de schimb, aici depinde de fiecare cum se descurca si de unde le cumpara (ebay, yamaha, wemoto etc). se pot gasi la preturi convenabile. de ex, un set de membrane de carburator (4 buc) after market a costat 100 eur plus munca de schimbat, pe cand piesa originala (sertar+membrana) costa intre 160 si 200 eur/buc

singurul dezavantaj in directia asta este dat de faptul ca, neexistand multe exemplare in ro, piata de piese sh este practic inexistenta. iar procurarea de afara a unor piese mari/grele (elemente de carenaj, parti de motor, roti, etc) este destul de costisitoare

 

in rest, ce sa-ti zic... fiabila daca este in mintile ei, rezerva de putere suficienta, este grea si asta confera stabilitate, etc

eu sunt multumit, dar nici nu am veleitati sportive (cu toate astea, prin statele unite exista grupuri de utilizatori care folosesc modelul, basic sau tunat, pentru racing, n-am stat sa aprofundez problema)

pentru ture lungi, se recomanta un parbriz special touring. firmele specializate (gen MRA) produc parbrize pentru acest model, destul de scumpe totusi

tot pentru turele lungi, in scopul diminuarii efectului vibratiilor asupra articuatiilor mainilor (cum spuneam, eu am folosit motorul preponderent in gama de turatii care favorizeaza aparitia acestor vibratii) eu am folosit un sistem rudimentar de "cruise control" format dintr-o....garnitura de instalatii de apa. e foarte eficient

 

Salut! multumesc pentru raspuns, nici eu nu am fost pe faza sa vad raspunsul. Exact aceleasi probleme legate de piese le-am avut si eu cand detineam o Honda VF 1000 F2, e un motor destul de rar, iar cand vine vorba de piese costurile sunt destul de ridicate, asta este. Inca mai oscilez intre FJ 1200 si Honda CBR 1000 F, CBR-ul asta fiind destul de controversat in sensul ca pe ea scrie ''Super Sport'', dar este un sport-touring veritabil, multi o lauda ca fiind stabila este destul de grea si are 130cp(teoretic) are si 6 viteze, alt avantaj al ei ar fi ca supapele se regleaza cu surub si contra-piulita, ca tot veni vorba de supape. Un dezavantaj ar fi pozitia care este ceva mai aplecat decat pe FJ 1200 si carena care inconjoara toata motocicleta, adica la cazatura stupida la iarba verde sau la o oprire nereusita apar tot felul de zgarieturi sau crapaturi in carenaj, cam astea ar fi dezavantajele care le stiu eu fata de regina FJ 1200. Despre consum nu stiu nimic, dar imi pot imagina.

Oricum daca ai vreodata drum spre Brasov sau in zona, da-mi un mail la yo6iog@yahoo.com ca sa vad si eu cat de mare e un FJ 1200, doar sa stau pe ea ca pe CBR m-am suit si sa mai discutam despre motoare. Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine are o cheie pentru reglaj la amortizor central ,,olandeza,,. lipseste din trusa mea de scule si tare am nevoie de ea ptr ca,motoreta incarcata cu cutii bagaj si pasager, da sa atinga de aripa la valurile din asfalt. amortizorul e setat pe pozitia 4. din 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar un semnal stanga fata are cineva ? ( stiu ca are la kronau )

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine are o cheie pentru reglaj la amortizor central ,,olandeza,,. lipseste din trusa mea de scule si tare am nevoie de ea ptr ca,motoreta incarcata cu cutii bagaj si pasager, da sa atinga de aripa la valurile din asfalt. amortizorul e setat pe pozitia 4. din 7.

 

http://www.louis.de/_30c1bc26d9a95d4d1dd76e930a2899494d/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=370&wgr=470&list_total=39&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10003977

 

asta cauti

poti comanda de la ei prin kronaumoto.ro ... aduc direct de la louis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece nu gasesc anvelope second pt diversionul meu, se pare ca va trebui sa recurg la anvelope noi - nu ca nu ar merita si el anvelope noi, dar pana acum gaseam second la un raport pret/calitate destul de bun. Ma intereseaza un profil care sa se comporte cat mai bine inclusiv pe drumuri fara asfalt. Ce imi recomandati la un pret bun? Deocamdata ce imi face cu ochiul pe anvelopemoto.eu sunt Avon AM26 TL sau Michelin PILOT ACTIV TL/TT dar nu sunt chiar ce caut ca si profil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece nu gasesc anvelope second pt diversionul meu, se pare ca va trebui sa recurg la anvelope noi - nu ca nu ar merita si el anvelope noi, dar pana acum gaseam second la un raport pret/calitate destul de bun. Ma intereseaza un profil care sa se comporte cat mai bine inclusiv pe drumuri fara asfalt. Ce imi recomandati la un pret bun? Deocamdata ce imi face cu ochiul pe anvelopemoto.eu sunt Avon AM26 TL sau Michelin PILOT ACTIV TL/TT dar nu sunt chiar ce caut ca si profil.

 

Metzeler Lasertec - arata ca curu' da' au mers ok la mine cu iesiri de pe drum inainte sa-mi iau tenere. Le duci pana la capat fara sa-ti faca probleme, sunt bune si pe ploaie si tin destul...

 

L.E.: Nu vrei anvelope TT pe janta TL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece nu gasesc anvelope second pt diversionul meu, se pare ca va trebui sa recurg la anvelope noi - nu ca nu ar merita si el anvelope noi, dar pana acum gaseam second la un raport pret/calitate destul de bun. Ma intereseaza un profil care sa se comporte cat mai bine inclusiv pe drumuri fara asfalt. Ce imi recomandati la un pret bun? Deocamdata ce imi face cu ochiul pe anvelopemoto.eu sunt Avon AM26 TL sau Michelin PILOT ACTIV TL/TT dar nu sunt chiar ce caut ca si profil.

 

Eu am pus anul trecut Michelin Pilot power

Cum arata pe Diva vezi in poze la mine in anunt din semnatura

Am fost multumit de cum merge atat pe uscat cat si pe ploaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece nu gasesc anvelope second pt diversionul meu, se pare ca va trebui sa recurg la anvelope noi - nu ca nu ar merita si el anvelope noi, dar pana acum gaseam second la un raport pret/calitate destul de bun. Ma intereseaza un profil care sa se comporte cat mai bine inclusiv pe drumuri fara asfalt. Ce imi recomandati la un pret bun? Deocamdata ce imi face cu ochiul pe anvelopemoto.eu sunt Avon AM26 TL sau Michelin PILOT ACTIV TL/TT dar nu sunt chiar ce caut ca si profil.

 

Salut! eu am avut pe Diversionul meu din '92 un set de cauciucuri Heidenau, sunt niste cauciucuri bune si sunt destul de ieftine (sunt germane), acum au 4 ani de cand sunt montate pe motocicleta, iar eu nu am avut nici o problema pe timp de ploaie sau asfalt umed. Aaa si sa nu uit am avut alt set de Heidenau montate si pe Honda vf 1000 care avea peste 100cp si aproape 280 de kile, nici o problema. Cauta pe net review-uri, este si un site, chiar si un magazin in Romania cauti pe google ca nu pot sa fac reclama aici. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

multam fain dragoslord. am gasit cheia cu pricina azi la un magazin cu tot felul de scule la rezonabilu pret de 50 ron.exact asa ca in poza . reglabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multam fain dragoslord. am gasit cheia cu pricina azi la un magazin cu tot felul de scule la rezonabilu pret de 50 ron.exact asa ca in poza . reglabila.

 

 

Să zic că operațiunea cu pricina se face la fel și cu un mops de instalații la rezonabilu preț de...:)

 

Am efecuat pe cont propriu (alături de prietenu Octa, de la secțiunea Virago) curățarea carburilor, în care am găsit nămol roșiatic și relicve de dinozaur,,,deci, a înviat Diva!:moto: Trage *lacrimă* și testez asta cu fiecare ocazie ;) DAR am descoperit că va trebui să schimb membranele.Am găsit asta... http://www.piese-motociclete.com/motor/pompa-benzina/flansa-carburator-set-4-buc-81500790-7598.html și mai e aceeași chestie cu un meleon în plus...:scratch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc @b374, @dragonlord, @FastForWard pt recomandari de anvelope.

 

Ca veni vorba de unelte, ma uitam prin manualul de la Haynes si am dat de ceva tool ce se foloseste dat jos surubul de pe "cluch boss". Pe la pagina vreo 57 (2.23) din manual. Ei chiar zic ca unealta asta se poate fabrica la nevoie

post-50874-0-55680100-1336594191_thumb.png

dar ma gandesc ca exista deja si pentru asta ceva smecherie la indemna prin gospodarie. Asa operatia nu pare complicata - cred ca si cu un cleste de tevi de poate tine corpul de ambreiaj pe loc. Nu?

Edited by robert_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut posesori de Yamaha XJ600. Ma intereseaza si pe mine, adica pe fratele meu, un far pt un XJ 600 din 1992, originar era modelul Diversion, dar el a cumparat motorul fara masca fata, cu un "far" aftermarket, cu care nu pre vede nimic seara/noaptea. Daca aveti vreo idee sau vreun produs care ne-ar fi de folos va rog sa ma contactati. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Sergiu , sunt George, iti multumeste unchiu ca ai trimis bobinele si suportii din plastic, iti trimit cateva poze cu xj-ul meu YAMAHA XJ 600 51J 73cp fabricatie 1986

post-62937-0-32996200-1336900528_thumb.jpg

post-62937-0-34021600-1336900628_thumb.jpg

post-62937-0-71913600-1336900684_thumb.jpg

post-62937-0-41410700-1336900763_thumb.jpg

post-62937-0-94350600-1336900830_thumb.jpg

post-62937-0-00567100-1336900901_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Sergiu , sunt George, iti multumeste unchiu ca ai trimis bobinele si suportii din plastic, iti trimit cateva poze cu xj-ul meu YAMAHA XJ 600 51J 73cp fabricatie 1986

 

Salut George! foarte faina motocicleta! se vede ca a fost ingrijita, sa o stapanesti sanatos si cat mai multi kilometri! si sa o respecti ca are totusi o varsta! he he! sa-mi trimiti te rog si niste poze cu XJ 900 al unchiului tau ca sunt tare curios, daca se hotareste sa-l vanda sa-mi dati si mie un semn. Sa ii transmiti salutari unchiului tau. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In trusa de scule ai o cheie gen carlig, daca te uiti pe partea drepata la amortizor o sa vezi unde se pune cheia.

Nu am avut noroc cu cheia olandeza DAR m-am descurcat cu un mops de instalatii :bounce:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut noroc cu cheia olandeza DAR m-am descurcat cu un mops de instalatii :bounce:

 

 

Din ce an este motocicleta ta, crezi sau (credeti) ca la a mea xj 600-1989 se poate regla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce an este motocicleta ta, crezi sau (credeti) ca la a mea xj 600-1989 se poate regla?

Din 97,dar cred ca este foarte asemanator. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am un xj 600 diversion '96. As vrea sa fac un upgrade la disc dublu pe fata. Pentru asta trebuie sa schimb furca si roata fata. Stiu sigur ca furca de FZR poate fi montata pe xj fara probleme. Eu am gasit totusi una de TDM 850 care pare asemanatoare (in catalogul de piese codurile sunt asemanatoare cu cele de la xj '98+ difera doar primele trei caractere aferente modelului). Are cineva idee daca ar fi posibil un astfel de "transplant"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...