cojo Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 salut, daca pui o baterie cu amperaj mai mare (de bun simt ,nu mai mare de 2-3 ori) si cu aceeasi tensiune, teoretic nu ar avea ce sa se arda, nu? ei bine, mie mi-a ars releul de incarcare si incerc sa imi dau seama daca e doar o coincidenta sau am o alta buba la partea electrica... e vorba de un scuter Kymco Agility 50 (4 amperi) pe care am pus bateria de pe o Yamaha Fazer (11 amperi parca) ca sa porneasca mai usor pe frigurile astea. voi ce parere/explicatie aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Daca bateria mai mare nu era foarte descarcata cand ai montat-o nu ar fi trebuit sa-ti afecteze releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 salut, daca pui o baterie cu amperaj mai mare (de bun simt ,nu mai mare de 2-3 ori) si cu aceeasi tensiune, teoretic nu ar avea ce sa se arda, nu? ei bine, mie mi-a ars releul de incarcare si incerc sa imi dau seama daca e doar o coincidenta sau am o alta buba la partea electrica... e vorba de un scuter Kymco Agility 50 (4 amperi) pe care am pus bateria de pe o Yamaha Fazer (11 amperi parca) ca sa porneasca mai usor pe frigurile astea. voi ce parere/explicatie aveti? Nu ca as vrea sa fiu rea, dar....daca tie iti trebuia baterie de 4 amperi si ai pus de 11, de cate ori rezulta ca ar fi mai mare?? Nu se bate cap in cap cu ce ai spus mai sus? "de bun simt ,nu mai mare de 2-3 ori" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Aberant. Normal ca s-a ars ptr ca el era construit sa incarce o baterie de 4A nu una de 11A si cu cat se chinuie mai tare sa incarce cu atat se incalzeste mai rau si se arde in cele din urma, ptr ca pur si simplu nu poate incarca o baterie atat de mare! este logic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Orice baterie are un curent de incarcare. O baterie de 4 A are un curent mai mic de incarcare decat o baterie de 11 A. Fa urmatorul experiment: pune o baterie de 4 A la incarcat pe redresor, apoi pune una de 11 A. Pune in SERIE cu bateria un ampermetru si vezi ce curent ia una si ce curent ia alta. Probabil ca releul tau nu a suportat curentul de incarcare de la bateria de 11 A .... si s-a ars. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cojo Postat Noiembrie 10, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 10, 2009 (editat) va multumesc pentru raspunsuri, ce spuneti voi pare logic, insa de aici inteleg ca releul meu nu avea o protectie la curentul pe care il putea debita?! pt ca ma gandesc ca bateria "cere" cat vrea ea insa incarcarea se face cum controleaza releul.. si inainte sa fac mutarea de baterie am sunat un electrician si un mecanic care m-au asigurat ca e ok, ba chiar mai bine ca va invarti mai tare la pornire. halal! daca tai cablajul releului si izolez, e ok sa pornesc scuterul de la buton, se defecteaza ceva 5 km cat il duc pana la un atelier sa mi-l verifice? avand magnetou, isi genereaz singur curentul pt scanteie si ma descurc 5 km fara semnalizari @sailordana8: initial credeam ca bateria mica e de 5 amperi, pe urma am aflat ca era de 4 Editat Noiembrie 10, 2009 de cojo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Diferenta dintre curentul de incarcare al unei baterii de 4Ah fata de al uneia de 11Ah daca bateriile sunt incarcate nu este atat de mare incat sa arda releul. Becul de la far de exemplu necesita un curent mult mai mare decat curentul de incarcare al unei baterii de 11 Ah care este ok si nu e descarcata prea tare. De multe ori la nevoie se foloseste baterie auto la pornirea motocicletelor si in acest caz deiferenta de capacitate dintre baterii este de 2-3 ori mai mare decat in cazul tau si nu se mai arde nimic. De unde stii ca-i ars releul si de unde stii ca s-a ars dupa schimbarea bateriei si nu inainte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Nu ca as vrea sa fiu rea, dar....daca tie iti trebuia baterie de 4 amperi si ai pus de 11, de cate ori rezulta ca ar fi mai mare??Nu se bate cap in cap cu ce ai spus mai sus? "de bun simt ,nu mai mare de 2-3 ori" nu as vrea sa fiu rau dar esti pe langa rau. o baterie incarcata de 11 ah (sau de 1000 dealtfel) este descarcata la pornire de x ah de demaror sau de sistemul de pornire. deci y ah, cu cat a fost proiectat sa consume acel sistem. adica tot atat incarca. daca pui o baterie de 11 ah mai goala iti ia mai mult sa o incarci cu un releu mai mic, atat. nu ma refer la voltaj, ala ramane acelasi. ma refer la amperaj. Aberant. Normal ca s-a ars ptr ca el era construit sa incarce o baterie de 4A nu una de 11A si cu cat se chinuie mai tare sa incarce cu atat se incalzeste mai rau si se arde in cele din urma, ptr ca pur si simplu nu poate incarca o baterie atat de mare! este logic. aberant estu tu Orice baterie are un curent de incarcare. O baterie de 4 A are un curent mai mic de incarcare decat o baterie de 11 A. Fa urmatorul experiment: pune o baterie de 4 A la incarcat pe redresor, apoi pune una de 11 A. Pune in SERIE cu bateria un ampermetru si vezi ce curent ia una si ce curent ia alta. Probabil ca releul tau nu a suportat curentul de incarcare de la bateria de 11 A .... si s-a ars. releul nu are treaba decat cu tensiunea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Orice baterie are un curent de incarcare. O baterie de 4 A are un curent mai mic de incarcare decat o baterie de 11 A. Fa urmatorul experiment: pune o baterie de 4 A la incarcat pe redresor, apoi pune una de 11 A. Pune in SERIE cu bateria un ampermetru si vezi ce curent ia una si ce curent ia alta. Probabil ca releul tau nu a suportat curentul de incarcare de la bateria de 11 A .... si s-a ars. Ce noroc pe noi că nu toate muÂştele fac miere ! Doamne apără Âşi păzeÂşte! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 (editat) Nu ca as vrea sa fiu rea, dar....daca tie iti trebuia baterie de 4 amperi si ai pus de 11, de cate ori rezulta ca ar fi mai mare??Nu se bate cap in cap cu ce ai spus mai sus? "de bun simt ,nu mai mare de 2-3 ori" Lasa bah Cojo, ca femeile s rele... Mai ales alea care au invatat si tabla inmultirii. Nu pune la inima, ca oricum acum e cool fara numar, fara numar E normal sa pui una de 11 amperi, daca tot are loc pe motor. Se oftica lumea ca n are bani sa-si ea si ei baterii de 5 ori mai puternice, fomistii drk ... Auzi daca mai ai loc sa pui doua de 11 Amperi, iti iese scuter electric. Cu 4 baterii faci reising ! PS> cum spunea si Binox, in mod normal nu are de ce sa se arda releul de la o baterie mai mare. Pune bateria pe resdresor si apoi du-te la service cu scuterul. La 11 amperi te tine sa meri si pana n Vama cu el, fara incarcare. Editat Noiembrie 11, 2009 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 (editat) fesu` mai bine taci daca nu stii cu ce se mananca un amarat de releu de incarcare! Mai du-te pe la scoala prietene si trateaza-te de sifilis decat sa vb aiurea ca vad ca iti afecteaza judecata! Editat Noiembrie 11, 2009 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cojo Postat Noiembrie 12, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2009 hai mai fratilor, si-asa avem fiecare probleme, ne mai lipsea sa ne certam si intre noi. cred ca nu e nimeni rau intentionat asa ca va rog lasati caratele cred ca am lamurit misterul, e f posibil diodele releului sa fi avut ceva si combinat cu o neatentie cand am pus bornele (invers ) sa fi facut un scurt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 fesu` mai bine taci daca nu stii cu ce se mananca un amarat de releu de incarcare! Mai du-te pe la scoala prietene si trateaza-te de sifilis decat sa vb aiurea ca vad ca iti afecteaza judecata! Te iei de om aiurea. Fesu` are dreptate. Tu faci confuzie intre tensiune si intensitatea c.e. P.S. Socrelul meu merge de 3 ani cu o baterie Rombat de 65A pe o motocicleta care a fost conceputa pt vreo 8 A. Guess what? N-a avut nici pe naiba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 Te iei de om aiurea. Fesu` are dreptate. Tu faci confuzie intre tensiune si intensitatea c.e. P.S. Socrelul meu merge de 3 ani cu o baterie Rombat de 65A pe o motocicleta care a fost conceputa pt vreo 8 A. Guess what? N-a avut nici pe naiba. Buna treaba, da unde a avut loc sa puna ditamai bateria de masina? De curiozitate intreb... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 Buna treaba, da unde a avut loc sa puna ditamai bateria de masina? De curiozitate intreb... Pai bateria o tine acoperita cu un rucsac sa nu o ploua, pe locul pasagerului (pe sa). Motocicleta e o Jawa 638 pe care o foloseste zilnic pt. mers la munca. Normal bateria si-a luat-o pt. masina crezand ca cea veche si-a dat obstescul sfarsit dar se dovedise doar ca lasase luminile aprinse la masina si se descarcase - dupa un "tratament" pe redresor si-a revenit. In schimb, am verificat personal instalatia electrica si nu are nici o problema, nu arde sigurante sau becuri etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 Buna treaba, da unde a avut loc sa puna ditamai bateria de masina? De curiozitate intreb... pe vremuri de mult apuse am vazut o jawa sau ij cu bateria pusa intro plasa de rafie agatzata de gulerul busonului de rezervor ... ij-u' ala consuma /100km cam 4 ltrii s'o galeata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 pe vremuri de mult apuse am vazut o jawa sau ij cu bateria pusa intro plasa de rafie agatzata de gulerul busonului de rezervor ... ij-u' ala consuma /100km cam 4 ltrii s'o galeata Aha... Si cand lasau mobra -n parcare isi luau cu ei sacosa de electricitate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 16, 2009 Share Postat Noiembrie 16, 2009 In toata discutia numai Fesu are dreaptate si Binox. Bateria mai mare nu are nici o legatura cu arsul releului... da, poate dureaza mai mult la o incarcare initiala, dar asta nu duce la arderea releului. Sunteti pe langa toti comentacii, stiu ca e greu la scoala sa intelegi notiunile de intensitate curent si tensiune, mai ales daca ai parte de profi dobitoci care te fac sa intelegi numai cu formule fara sa explice fenomenul. Numai daca o iei pe puteri o sa vezi ca nu e posibil sa arzi releul asa, daca de exemplu alternatorul debiteaza 300W maxim la 5000 rpm si regulatorul duce 300W, poa sa suga bateria cat vrea ca regulatorul nu are de unde sa dea mai mult de 300W incat sa se arda, si ORICUM, bateria nu se va incarca cu un curent de incarcare de 21A NEVER, oricat de mare ar fi. Si nu uitati ca avea valoare de 4 sau 11 sunt Ah (amperi ora) deci nu reprezinta un curent ci capacitatea bateriei. Curentul de incarcare are o limita superioara la orice bateria care nu este in scurt, iar cu cat capacitatea este mai mare cu atat durata de incarcare va fi mai mare, nu neaparat si curentul de incarcare mai mare. (de-aia apare h(ora) in unitatea de masura) (bine, asta ca sa pricepeti si voi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Noiembrie 16, 2009 Share Postat Noiembrie 16, 2009 In toata discutia numai Fesu are dreaptate si Binox. Bateria mai mare nu are nici o legatura cu arsul releului... da, poate dureaza mai mult la o incarcare initiala, dar asta nu duce la arderea releului. Sunteti pe langa toti comentacii, stiu ca e greu la scoala sa intelegi notiunile de intensitate curent si tensiune, mai ales daca ai parte de profi dobitoci care te fac sa intelegi numai cu formule fara sa explice fenomenul. In calitate de comentac (calitatea atribuita generos de tine), unde am gresit mai ales ca am facut referire clara la diferenta dintre intensitate si tensiune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 16, 2009 Share Postat Noiembrie 16, 2009 (editat) In calitate de comentac (calitatea atribuita generos de tine), unde am gresit mai ales ca am facut referire clara la diferenta dintre intensitate si tensiune? Pai ce, am zis ceva de tine? Tu esti "on the good side of the force" Acum am vazut ca am mentionat numai Fesu si Binox... deci restul automat... da. RECTIFIC! SI JORJ ARE DREPTATE! Mesaj completat Nu ca as vrea sa fiu rea, dar....daca tie iti trebuia baterie de 4 amperi si ai pus de 11, de cate ori rezulta ca ar fi mai mare??Nu se bate cap in cap cu ce ai spus mai sus? "de bun simt ,nu mai mare de 2-3 ori" PANA AICI ERAI MESERIASA IN RASPUNSURI DAR aici ai dat cu mucii in fasole,,, ori nu erai tu pe contul tau cand ai debitat asta? Sau erai chiar tu si cand dai sfaturi bune atunci e altcineva CARE CHIAR STIE CE SCRIE ? Editat Noiembrie 16, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Noiembrie 16, 2009 Share Postat Noiembrie 16, 2009 Discutati civilizat intre voi please, iar cei care nu se pricep si combat pe aici sa invete intii notiunile de baza si apoi sa-si dea cu parerea in mod avizat. uite o incercare de a lamuri intuitiv notiuni elementare: /index.php?...t&p=2182164 In cazul in speta capacitatea bateriei nu periclita releul decit daca era montata in stare complet descarcata. Oricum curentul maxim debitat de instalatie depinde de puterea generatorului care pariez ca nu depaseste cu mult 60w la un scuter. E vorba de dimensionarea circuitului magnetic si a bobinajelor. Poti sa-i montezi o baterie de capacitate oricit de mare, curentul maxim este limitat de puterea generatorului. Releul s-o fi ars de chinezarie ce e, sau s-o fi pus invers la un moment-dat bateria. Sasele sa se fi ars din cauza capacitatii mai mari a bateriei sint foarte reduse. Pune linistit altul si doar daca se arde aparent fara un motiv si asta, poti concluziona ca releul nu suporta curentul de incarcare absorbit de bateria supradimensiionata. E normal ca dupa n-spe mii de incercari de pornire infructuoase mai ales daca motorul este uzat sau carbul dereglat acumulatorul ori cit ar fi de mare se descarca apreciabil si solicita NUMAI PINA LA RESTABILIREA CAPACITATII PIERDUTE la start, in mod clar mai mult curent decit cel original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 16, 2009 Share Postat Noiembrie 16, 2009 In mod normal mai sunt si niste sigurante pe traseu care ar trebui sa se arda inaintea releului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Noiembrie 17, 2009 Share Postat Noiembrie 17, 2009 Valoarea curentului de încărcare este dependentă de diferența de potențial (voltaj) dintre generator Âşi baterie. O baterie cu o capacitate de stocare mai mare SUPORTĂ Âşi NU CERE un curent de încărcare mai mare. Curentul de încărcare la motoriÂşcă este limitat de puterea generatorului. Răspunsul la "cine este fiara care a stricat releul" este, casă-l citez pe Galen: DE CHINEZĂRIE CE ESTE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Noiembrie 17, 2009 Share Postat Noiembrie 17, 2009 bai, pe scurt, ca pentru tampiti: daca un motor (de masina sau de motocicleta sau de (cuvant urat)) consuma la pornire x amperi si dupa aia cu consumatorii porniti (sau nu neaparat) consuma y amperi, alternatorul este facut (nu releul) sa bage x+y amperi. ca a consumat dintr-o baterie de 1 amper sau de 1000 nu-l intereseaza, doar baga ceea ce a consumat. atat. adica sa zicem ca el merge cu 4. ca baterie. am pus una de 100. din 100 a luat 2-3. baga la loc 2-3 intr-un timp anume, nu inseamna ca tre' sa bage 100 la loc. bogdis, sah mat. ca si indianu' care repara legal de cand (cuvant urat) mea era mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Noiembrie 18, 2009 Share Postat Noiembrie 18, 2009 (editat) bai, pe scurt, ca pentru tampiti: daca un motor (de masina sau de motocicleta sau de (cuvant urat)) consuma la pornire x amperi si dupa aia cu consumatorii porniti (sau nu neaparat) consuma y amperi, alternatorul este facut (nu releul) sa bage x+y amperi. ca a consumat dintr-o baterie de 1 amper sau de 1000 nu-l intereseaza, doar baga ceea ce a consumat. atat. adica sa zicem ca el merge cu 4. ca baterie. am pus una de 100. din 100 a luat 2-3. baga la loc 2-3 intr-un timp anume, nu inseamna ca tre' sa bage 100 la loc. bogdis, sah mat. ca si indianu' care repara legal de cand (cuvant urat) mea era mica. Iată o explicație model intuitiv Âşi asociativ, demnă de sistemul de învățământ Waldorf, unde echilibrarea de potențial este asemănată cu egalizarea nivelului apei în două borcane de compot reciclate.... PS: Regula de bază: Nu te chinui să-i faci cuiva bine cu de-a sila, vindeți know-how-u', beneficiul va fi reciproc Âşi faima asigurată Editat Noiembrie 18, 2009 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.