Mihai Florea Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 m-am pricopsit asta vara cu o motocicleta batrana suzuki gsx 400 ez care pe langa faptul ca are destule bube ale batranetii acum si motorul a trebuit sa i-l dau jos fiindca la ultimul drum in bucuresti acolo m-a si lasat balta... mai pe scurt la o plecare de pe loc la "rece" mi s-a bulit cusinetul bielei din stanga ce face legatura cu arborele...am fost nevoit sa merg asa chinuit inca vreo 20 km in bucuresti otopeni-berceni numai ca sa ajung intr-un piston pana unde sta un prieten motociclist ca macar sa am la cine sa apelez pt ajutor sau gazduire,asta duminica ulterior am ajuns in constanta cu motocicleta in duba la 4 noaptea ,asta se intampla la inceputul lui octombrie....fostul proprietar patise si el un necaz similar si banuiam despre ce-i vorba,cu toate ca asta era alt motor de skimb...(deci posibil sa fie o boala a acestui model). am facut rost de cusineti originali intre timp de la fostul proprietar care nu a apcuat sa-i mai mnonteze fiindca a skimbat motoru cu totul pe cel vechi bulit din aceeasi cauza , si cand acum 2 saptamani mi-am facut timp sa desfac arborele...surpriza...arborele cotit este ovalizat in zona cusinetului bielei stangi....adica arborele este ok in rest numai ca zona pe care el calca cu biela nu mai este perfect rotunda datorita frecarii intense cu cusinetul bulit care practic s-a contorsionat si oarecum topit intr-un fel...in plus,daca pun biela din dreapta cu cusinetul ei aferent pe locul celei stangi, ba merge ok juma de tura,ba am joc restu jumatatii...daca pun biela stanga si cusinetii noi,nu se poate strange pana la capat,deci si cusinetii noi sunt de cota prea mare (banuiesc cota 2 fata de cota 0 la care e acum motorul).... ideea ar fi urmatoarea pana nu ma enervez si ma decid s-o arunc la gunoi...ai mai dau o sansa....vreau sa gasesc un atelier de mecanica fina care poate sa rectifice arborele in zona in care s-a tocit in mod inegal si sa mi-l refaca rotund, poate folosind noiii cusineti de cota mai mare dupa rectificare acestia se vor potrivi ( sper!) va rog daca nu in constanta macar in bucuresti undeva stiti sigur ca se poate face kestiunea aceasta ???? sau reformulez....MERITA MACAR sa fac asta ? sau tot o carpeala de 2 lei care ma tine 1000km iese ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 cauta si tu un motor second, sau un arbore second, avand in vedere ca au turatii f mari e mai greu cu rectificare facuta la meserie si vor aparea vibratii in functionarea motorului, bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 Pe Bd Timisoara era un service care rectifica arbori, chiuloase, etc. Cred ca-i zice Fiat acum. Si pe Fabrica de chibrituri, Motor service. Or mai fi si altele. Problema este daca arborele cotit + cuzinetii sant singura problema, pt ca daca urmeaza pistoane, bolturi,segmentii, ambreiaj, cutie de viteze clar nu merita. Vei investi in ea cu mult mai mult decat poti obtine la o vanzare ulterioara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 Daca ai mai mult de o sutime ovalizare la vibroken NU MERGE! In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime) Daca ai iesit cu uzura vibrokenului din ultima cota de cuzinet Nu v-a merge! Nimeni nu va incerca sa rectifice vibroken de moto pentru ca doar stabilirea punctului de plecare pe masina de rectificat ti-a luat o sutime sau mai mult din material. La auto si alte masini rectificarea vibrokenelor cu cota de reparatie este din 25 in 25 sutimi, la majoritatea.... Concluzie finala :NU MERGE! Vibroken nou sau SH bun cu cuzineti stabiliti dupa cod bloc si vibroken! Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 Conform manualelor nu se rectifica din cauza ca este facut deja la limita minima si mai rau daca arborele este deja ovalizat asa dar arbore bun cu cuzinetii aferenti.Mai poti incerca sa faci ceva :rectificat si facut cuzineti dupa arbore,sunt multi care fac asta.Mefin Sinaia sunt cei mai buni.Asta in cazul in care nu vrei sa bagi prea multi bani in piese. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 Are un tip din Ploiesti de vanzare un motor sh de GSX400. Da mi un PM daca te intereseaza si o sa caut nr. lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 (editat) Daca ai mai mult de o sutime ovalizare la vibroken NU MERGE!In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime) Daca ai iesit cu uzura vibrokenului din ultima cota de cuzinet Nu v-a merge! Nimeni nu va incerca sa rectifice vibroken de moto pentru ca doar stabilirea punctului de plecare pe masina de rectificat ti-a luat o sutime sau mai mult din material. La auto si alte masini rectificarea vibrokenelor cu cota de reparatie este din 25 in 25 sutimi, la majoritatea.... Concluzie finala :NU MERGE! Vibroken nou sau SH bun cu cuzineti stabiliti dupa cod bloc si vibroken! Succes! eu am vrut sa fiu mai bland in exprimare........... Editat Noiembrie 29, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduSPR Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 Uita de posibilitatea cu rectificatul arborelui. N-o sa tina 100%. Singura soluie este alt arbore, sh fara uzura cu cuzineti noi standard, sau alt motor functional. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 (editat) Daca ai mai mult de o sutime ovalizare la vibroken NU MERGE!.. Vibroken nou sau SH bun cu cuzineti stabiliti dupa cod bloc si vibroken! Succes! Nu stiu de ce stiu eu ca e vorba de ZECIMI si nu sutimi. O sutime e putin rau...ala nici nu e joc. 0.25 = 2.5 zecimi sau 25 sutimi. 1 sutime...no way. Un mecanic mai vechi in ale meseriei mi-a zis ca la masina 7 sutimi e cam limita la care NU se considera joc si deci nu trebuie sa repari motorul La moto nu stiu exact, insa cotele mi se par INFIME...am sa ma uit si eu in manual ca sa vad, macar de curiozitate Mesaj completat OK, am verificat pe un manual de Bandit ... se pare ca cifrele se invart in jurul marjei de valori: 0.05 mm - 0.1 mm adica intre 5 sutimi si 1 zecime, in functie de piesa/loc. Editat Noiembrie 30, 2009 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 Nu stiu de ce stiu eu ca e vorba de ZECIMI si nu sutimi. O sutime e putin rau...ala nici nu e joc. 0.25 = 2.5 zecimi sau 25 sutimi. 1 sutime...no way. Un mecanic mai vechi in ale meseriei mi-a zis ca la masina 7 sutimi e cam limita la care NU se considera joc si deci nu trebuie sa repari motorul La moto nu stiu exact, insa cotele mi se par INFIME...am sa ma uit si eu in manual ca sa vad, macar de curiozitate Mesaj completat OK, am verificat pe un manual de Bandit ... se pare ca cifrele se invart in jurul marjei de valori: 0.05 mm - 0.1 mm adica intre 5 sutimi si 1 zecime, in functie de piesa/loc. Ce stii tu se aplica la auto nu la moto! Citeste tot textul care l-am scris :Am spus o sutime ovalizare peste limita max admisa cu cei mai grosi cuzineti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 Daca ai mai mult de o sutime ovalizare la vibroken NU MERGE!In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime) Daca ai iesit cu uzura vibrokenului din ultima cota de cuzinet Nu v-a merge! Nimeni nu va incerca sa rectifice vibroken de moto pentru ca doar stabilirea punctului de plecare pe masina de rectificat ti-a luat o sutime sau mai mult din material. La auto si alte masini rectificarea vibrokenelor cu cota de reparatie este din 25 in 25 sutimi, la majoritatea.... Concluzie finala :NU MERGE! Vibroken nou sau SH bun cu cuzineti stabiliti dupa cod bloc si vibroken! Succes! Nu te mai contrazice singur, daca vezi ca nu ai dreptate, mai bine nu o mai da la intors. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 Nu te mai contrazice singur, daca vezi ca nu ai dreptate, mai bine nu o mai da la intors. Imi spui si mie te rog unde m-am contrazis si unde nu am dreptate? Tu ce intelegi din aceasta propozitie: Daca ai iesit cu uzura vibrokenului din ultima cota de cuzinet Nu v-a merge! Este a-3-a propozitie de sus in jos ! Respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 (editat) In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime) uite cu asta, iar in contextul dat de baiatul cu suzuki teoretic ar putea rectifica arborele si ar respecta si cotele pentru ca mai ales la o motocicleta mai veche tolerantele sunt mai mari, iar din sutime in sutime cum ziceai tu, nu am vazut la niciuna pt, culmea ca majoritatea suporta 7-8 sutimi bataie fara a fi nevoie de a umbla la arbore sau la cuzineti. Mesaj completat M-am uitat acum in manualul de la gsxr si bataia maxima la arbore poate de fi de 8 sutimi, ce depaseste poate fi rectificat daca e cazul si se pun cuzineti de reparatie in functie de cota. Editat Noiembrie 30, 2009 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime) uite cu asta, iar in contextul dat de baiatul cu suzuki teoretic ar putea rectifica arborele si ar respecta si cotele pentru ca mai ales la o motocicleta mai veche tolerantele sunt mai mari, iar din sutime in sutime cum ziceai tu, nu am vazut la niciuna pt, culmea ca majoritatea suporta 7-8 sutimi bataie fara a fi nevoie de a umbla la arbore sau la cuzineti. Scuza-ma esti pe linga! Nu o sa ai niciodata la un motor de motocicleta care se invirte cu 10000 rotatii pe minut 7-8 sutimi ovalizare la vibroken! ""In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime)"" Este corect ce am spus! Mesaj completat In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime) uite cu asta, iar in contextul dat de baiatul cu suzuki teoretic ar putea rectifica arborele si ar respecta si cotele pentru ca mai ales la o motocicleta mai veche tolerantele sunt mai mari, iar din sutime in sutime cum ziceai tu, nu am vazut la niciuna pt, culmea ca majoritatea suporta 7-8 sutimi bataie fara a fi nevoie de a umbla la arbore sau la cuzineti. Scuza-ma esti pe linga! Nu o sa ai niciodata la un motor de motocicleta care se invirte cu 10000 rotatii pe minut 7-8 sutimi ovalizare la vibroken! ""In service manual ai 3 sau 4 cote de cuzineti in 3 sau 4 sutimi toti(adica din sutime in sutime)"" Este corect ce am spus! In imgine ai cuzineti de la motorul tau! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 (editat) Pey si din poza ta sunt din 4 in 4 sutimi cotele de la cuzineti. Iar la o motocicleta mai veche sigur tolerantele sunt mai mari si de asemenea si posibilitatea de a o repara. Editat Noiembrie 30, 2009 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 Nu va mai certati aiurea,principiul cotelor de reparatii ,este acelasi si la auto si la moto! Cotele difera intre auto si moto din cauza grosimi vilbrochenului! Poti sa ai cuzinet bulit in cota 1 si sa nu ai strat afectat si sa nu rectifici nimic! La fel de bine poti avea cuzinet in cota 0 bulit si sa fi nevoit sa rectifici arborele 2-3 cote sau sa nu poti sa-l mai rectifici deloc! Se pot face rectificari cu simt de raspundere si se pot face si la misto(adica sa mariti moto sau auto si dupa aceea ,,focu la ei")! In cazul de fata se masoara si se vede daca mai exista posibilitatea unei cote ,daca nu altul mai bun! Problema este in viziunea mea urmatoarea: 1.de ce s-a bulit cuzinetul? 2.am inteles eu gresit sau cotele cuzinetilor difera de la o biela la alta? 3.daca difera inseamna ca s-a mai facut reparatie la unul dintre ei? 4.daca s-a facut reparatie trebuiau adusi la aceeasi cota sau merge rectificat doar cel afectat(in caz ca s-a bulit doar 1)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 (editat) Nu va mai certati aiurea,principiul cotelor de reparatii ,este acelasi si la auto si la moto!Cotele difera intre auto si moto din cauza grosimi vilbrochenului! Poti sa ai cuzinet bulit in cota 1 si sa nu ai strat afectat si sa nu rectifici nimic! La fel de bine poti avea cuzinet in cota 0 bulit si sa fi nevoit sa rectifici arborele 2-3 cote sau sa nu poti sa-l mai rectifici deloc! Se pot face rectificari cu simt de raspundere si se pot face si la misto(adica sa mariti moto sau auto si dupa aceea ,,focu la ei")! In cazul de fata se masoara si se vede daca mai exista posibilitatea unei cote ,daca nu altul mai bun! Problema este in viziunea mea urmatoarea: 1.de ce s-a bulit cuzinetul? 2.am inteles eu gresit sau cotele cuzinetilor difera de la o biela la alta? 3.daca difera inseamna ca s-a mai facut reparatie la unul dintre ei? 4.daca s-a facut reparatie trebuiau adusi la aceeasi cota sau merge rectificat doar cel afectat(in caz ca s-a bulit doar 1)? Nu ne certam, (cel putin eu nu ma cert cu nimeni, incerc sa ajut,atita tot! 1)Cotele cuzinetilor de la moto nu sunt la fel ca cei de la auto! 2)La moto nu ai cote de reparatie(0,1,2 etc) 3)La auto cotele de reparatie sunt din 25 in 25 de sutimi(asa ca ai de unde trece la o cota superioara daca ai lipsa din vibroken) 4)DA! La moto cuzineti difera de la o biela la alta!(se stabilesc dupa codul de vibroken si biela ,pentru manetoane si vibroken si bloc pentru palier) 5)Cuzineti se bulesc la moto destul de usor datorita vitezelor mari ale vibrokenului, daca nu sunt indeplinite codintii de baza legate de presiune ,debit de ulei capacitate de ungere a uleului, spatiu intre cuzineti si vibroken. Concluzie finala: Vibrokenul moto nu se rectifica! PS.Este o procedura ,se numeste acoperire cu plasma si rectificare dupa. Din pacate nu stiu prin Romania sa se faca asa ceva (LA VIBROKENE DE MOTO) Succes la reparatii,dar va rog,documentativa bine inainte! Mesaj completat Pey si din poza ta sunt din 4 in 4 sutimi cotele de la cuzineti. Iar la o motocicleta mai veche sigur tolerantele sunt mai mari si de asemenea si posibilitatea de a o repara. Prietene iarta-ma dar nu vrei sa intelegi, sau nu ai folosit niciodata un micrometru! De la prima cota de la cuzinetul cel mai subtire,cel verde 1,480 la ultima cota de la cuzinetul cel mai gros cel galben 1,496 este diferenta de 1,6 sutimi adica 16 miimi adica 16 micrometri! Asa ca se te rog inainte de a deschide un motor si alege cuzineti asigura-te ca stii foarte bine sa folosesti un micrometru! Ti-am gasit pe net un manual foarte bun pentru a invata sa folosesti micrometru si sublerul! Micrometru.ppt Editat Noiembrie 30, 2009 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 (editat) Sunt inca in dubii despre valorile cotelor de la cuzineti asa ca am reeditat postul. Cat despre rectificat e clar ca la toti arborii de motocicleta se poate face asta intr-o anumita limita decenta. Editat Noiembrie 30, 2009 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 (editat) Sunt inca in dubii despre valorile cotelor de la cuzineti asa ca am reeditat postul. Cat despre rectificat e clar ca la toti arborii de motocicleta se poate face asta intr-o anumita limita decenta. Ce ai tu acolo sunt cuzineti de joc axial! Baiatule las-o moale citeste mai bine manualul! Sper din tot sufletul ca nu esti mecanic! L-ai reeditat postul dar am retinut ca m-ai jignit,in primul post! Eu nu spun aberatii!! Mesaj completat Citeva imagin din arhiva personala cu un motor ca al tau, Motor care l-a facut cineva si nu a stiut cum sta treaba cu cuzinetii! Poate asa o sa intelegi.... Editat Noiembrie 30, 2009 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Decembrie 1, 2009 Share Postat Decembrie 1, 2009 Oameni buni, si arborii compresoarelor(turbinelor)din aviatie se repara daca se incadreaza in cotele de reparatie date de fabricant. La nici un motor , cu atat mai mult cand este vorba de vilbrochen, nu se specifica de fabricant ca se va schimba si nu repara! Daca se incadreaza intr-una din cotele de reparatie , atunci se rectifica si se monteaza cuzinetii corespunzatori. Numai in cazul in care nu mai suporta rectificare pentru-ca depaseste si ultima cota de reparatie, se va schimba vilbrochenul. Cat despre rectificare, se poate face pe orice masina de rectificat rotund intre varfuri, sau pe "Masina speciala de rectificat arbori cotiti" , atata timp cat masina respectiva indeplineste normele specifice de precizie si calitate prescrise pentru aceasta operatie si este DESERVITA de un operator COMPETENT . Eu recomand sa se rectifice toate fusurile palier si maneton la aceeasi cota , sa se monteze cuzinetii corespunzatori si garantez ca motorul va functiona normal din nou. Durata de functionare este data de calitatea pieselor folosita la reparatia motorului, si bine inteles de modul de exploatare(daca te apuci sa il pocnesti pe la intruniri, normal ca vei avea probleme in timp)!!! Va doresc succes in ramura !!! Stima si respect ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Decembrie 1, 2009 Autor Share Postat Decembrie 1, 2009 Are un tip din Ploiesti de vanzare un motor sh de GSX400. Da mi un PM daca te intereseaza si o sa caut nr. lui deci fostul motor de pe motocicleta deja fusese skimbat cu totul din acelasi motiv de fostul proprietar...eu am deafacut iar motorul ca sa pun la loc capacul superior cu seriile din talon ca sa-l pot inmatricula,am amanat kestiunea si am mers asa 1000 km si paf si asta......pe toata motocicileta am dat 500 euro...nu cred ca merita sa iau alt motor cu totul si sa cedeze si ala la aceeasi problema (am deja 2 motoare cu problema identica la unul pe stanga la altul pe dreapta arborelui)....de la fost proprietar am inteles ca s-a interesat el si un arbore nou ma costa cat am dat pe intreaga moto = 500 euro.... Mesaj completat Nu va mai certati aiurea,principiul cotelor de reparatii ,este acelasi si la auto si la moto!Cotele difera intre auto si moto din cauza grosimi vilbrochenului! Poti sa ai cuzinet bulit in cota 1 si sa nu ai strat afectat si sa nu rectifici nimic! La fel de bine poti avea cuzinet in cota 0 bulit si sa fi nevoit sa rectifici arborele 2-3 cote sau sa nu poti sa-l mai rectifici deloc! Se pot face rectificari cu simt de raspundere si se pot face si la misto(adica sa mariti moto sau auto si dupa aceea ,,focu la ei")! In cazul de fata se masoara si se vede daca mai exista posibilitatea unei cote ,daca nu altul mai bun! Problema este in viziunea mea urmatoarea: 1.de ce s-a bulit cuzinetul? 2.am inteles eu gresit sau cotele cuzinetilor difera de la o biela la alta? 3.daca difera inseamna ca s-a mai facut reparatie la unul dintre ei? 4.daca s-a facut reparatie trebuiau adusi la aceeasi cota sau merge rectificat doar cel afectat(in caz ca s-a bulit doar 1)? voi masura cu un subler de mare precizie cu prima ocazie voi face rost de asa ceva si tim....voi obs diametrul pe circumferinta arborelui ca sa vad cu cate zecimi sutimi pana mea e diferenta si daca se mai poate face ceva....ochiometric incercand sa pun biela cu noii cusineti va pot spune ca mai este destul de mult de strans din biela ca sa vina pe fix cusinetii cu arborele deci posibil cusinetii sa fie de cota cea mai mare.......nu vreau sa exagerez dar in diametru la ochi cred ca imi mai ramane 1mm de strans cusinetul pe arbore ca sa calce perfect... 1.de ce s-a builit? nush, eu cand am schimbat capacul motorului nu am umblat la arbore si biela....avea ulei nou schimbat...motorul s-a asamblat curat si spalat cu motorina de mizerie ,si lasat la uscat 2 zile....nu aveam bataie in piston si nici la alte piese...singura kestie e ca am fosrtat o plecare de pe loc la rece cand am dat sa traversez dn1 si dupa 5 sec a pocnit.....la fel a patit si fostu proprietar cu motoru ei original...deci nush...boala lui gsx 400? 2.nu,cotele lor originale sunt egale,doar ca am cum 2 cote...cota (presupusa ) 0 a bielei dreapte ok si cusinetul cota 0 stang bulit + noul cusinet pt biela stanga cota prea mare. 3.nu stiu,tot ce am obs e ca s-a mai umblat la unele suruburi de la capacele motorului,dar in interior nu erau urme de fortate pe capetele suruburilor 4.sper sa mearga rectificat doar cel afectat,celalalt merge inca ok. Mefin Sinaia e o sugestie buna...am rude in Sinaia si s-ar putea sa mai am asi cunostiinte care mai lucreaza la Mefin dar e cam peste mana cu distanta...?? Mesaj completat deci fostul motor de pe motocicleta deja fusese skimbat cu totul din acelasi motiv de fostul proprietar...eu am deafacut iar motorul ca sa pun la loc capacul superior cu seriile din talon ca sa-l pot inmatricula,am amanat kestiunea si am mers asa 1000 km si paf si asta......pe toata motocicileta am dat 500 euro...nu cred ca merita sa iau alt motor cu totul si sa cedeze si ala la aceeasi problema (am deja 2 motoare cu problema identica la unul pe stanga la altul pe dreapta arborelui)....de la fost proprietar am inteles ca s-a interesat el si un arbore nou ma costa cat am dat pe intreaga moto = 500 euro....Mesaj completat voi masura cu un subler de mare precizie cu prima ocazie voi face rost de asa ceva si tim....voi obs diametrul pe circumferinta arborelui ca sa vad cu cate zecimi sutimi pana mea e diferenta si daca se mai poate face ceva....ochiometric incercand sa pun biela cu noii cusineti va pot spune ca mai este destul de mult de strans din biela ca sa vina pe fix cusinetii cu arborele deci posibil cusinetii sa fie de cota cea mai mare.......nu vreau sa exagerez dar in diametru la ochi cred ca imi mai ramane 1mm de strans cusinetul pe arbore ca sa calce perfect... 1.de ce s-a builit? nush, eu cand am schimbat capacul motorului nu am umblat la arbore si biela....avea ulei nou schimbat...motorul s-a asamblat curat si spalat cu motorina de mizerie ,si lasat la uscat 2 zile....nu aveam bataie in piston si nici la alte piese...singura kestie e ca am fosrtat o plecare de pe loc la rece cand am dat sa traversez dn1 si dupa 5 sec a pocnit.....la fel a patit si fostu proprietar cu motoru ei original...deci nush...boala lui gsx 400? 2.nu,cotele lor originale sunt egale,doar ca am cum 2 cote...cota (presupusa ) 0 a bielei dreapte ok si cusinetul cota 0 stang bulit + noul cusinet pt biela stanga cota prea mare. 3.nu stiu,tot ce am obs e ca s-a mai umblat la unele suruburi de la capacele motorului,dar in interior nu erau urme de fortate pe capetele suruburilor 4.sper sa mearga rectificat doar cel afectat,celalalt merge inca ok. Mefin Sinaia e o sugestie buna...am rude in Sinaia si s-ar putea sa mai am asi cunostiinte care mai lucreaza la Mefin dar e cam peste mana cu distanta...?? oameni buni rog nu va mai certati aiurea,problema este ca momentan eu nu pot da mai multe date precise fiindca nu detin vreun aparat de masura asa precis ca sa spun ce si cum daca este vibrochenul mai uzat decat cota sa maxima etc etc......si asa garajul in care lucrez e cam vai de mama lui ... nici electricitate n-am....doar sa iau arborele la mine in casa la bloc si sa ma uit mai atent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Decembrie 2, 2009 Share Postat Decembrie 2, 2009 Hmmm..ceea ce spune TNG este oarecum corect...in sensul ca orice arbore cotit se rectifica, daca producatorul prevede acest lucru. Din ce vad prin manuale, nu scrie nicaieri ca ar accepta rectificari. Ba mai mult, cuzinetii de pe arbore difera in sensul ca ei se monteaza dupa un cod de culoare, ceea ce inseamna ca tragerea la cota a manetoanelor si punerea cuzinetilor e moarte curata a motorului (pentru ca nu ai mai respecta codul culorilor). PS: Eu sunt oarecum lamurit acum in privinta cotelor, asa cum arata fotografie din 4 in 4 sutimi e cu mult mai bine decat din sutime in sutime Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 2, 2009 Share Postat Decembrie 2, 2009 Oameni buni, si arborii compresoarelor(turbinelor)din aviatie se repara daca se incadreaza in cotele de reparatie date de fabricant. La nici un motor , cu atat mai mult cand este vorba de vilbrochen, nu se specifica de fabricant ca se va schimba si nu repara! Daca se incadreaza intr-una din cotele de reparatie , atunci se rectifica si se monteaza cuzinetii corespunzatori. Numai in cazul in care nu mai suporta rectificare pentru-ca depaseste si ultima cota de reparatie, se va schimba vilbrochenul. Cat despre rectificare, se poate face pe orice masina de rectificat rotund intre varfuri, sau pe "Masina speciala de rectificat arbori cotiti" , atata timp cat masina respectiva indeplineste normele specifice de precizie si calitate prescrise pentru aceasta operatie si este DESERVITA de un operator COMPETENT . Eu recomand sa se rectifice toate fusurile palier si maneton la aceeasi cota , sa se monteze cuzinetii corespunzatori si garantez ca motorul va functiona normal din nou. Durata de functionare este data de calitatea pieselor folosita la reparatia motorului, si bine inteles de modul de exploatare(daca te apuci sa il pocnesti pe la intruniri, normal ca vei avea probleme in timp)!!! Va doresc succes in ramura !!! Stima si respect ! Arborele de la motoru turbinelor din aviatie nu au cuzineti! Asa ca, nu incurca 2 lucruri diferite! Lucrez in aviatie,asa ca.... Ai spus o fraza in textul tau care este perfect adevarata:"" Numai in cazul in care nu mai suporta rectificare pentru-ca depaseste si ultima cota de reparatie, se va schimba vilbrochenul."" Asta vreau si eu sa fac sa se inteleaga !Ultima cota de reparatie la moto nu exista!Pentru ca, de la prima asa zisa cota de reparatie pina la ultima sunt doar 1,6 sutimi. Te rog sa-mi arati si mie aceea masina de rectificat la noi in tara care trebuie sa i-a dintr-un arbore doar 1,6 sutimi si sa reuseasca! Asta in conditiile in care acel vibroken atunci cind s-a ales praful de cuzineti si sau invirtit a mai ramas ceva din acea diferenta de 1,6 sutimi Iti spun eu niciodata nu o sa ramina,atunci cind s-au invirtit cuzineti diferenta de1,2,3 poate si mai mult dispare instant! In imaginea de mai sus care am prezentat-o au fost lipsa 1,64 mm !!!!!!! deci fostul motor de pe motocicleta deja fusese skimbat cu totul din acelasi motiv de fostul proprietar...eu am deafacut iar motorul ca sa pun la loc capacul superior cu seriile din talon ca sa-l pot inmatricula,am amanat kestiunea si am mers asa 1000 km si paf si asta......pe toata motocicileta am dat 500 euro...nu cred ca merita sa iau alt motor cu totul si sa cedeze si ala la aceeasi problema (am deja 2 motoare cu problema identica la unul pe stanga la altul pe dreapta arborelui)....de la fost proprietar am inteles ca s-a interesat el si un arbore nou ma costa cat am dat pe intreaga moto = 500 euro.... Mesaj completat 1.de ce s-a builit? nush, eu cand am schimbat capacul motorului nu am umblat la arbore si biela....avea ulei nou schimbat...motorul s-a asamblat curat si spalat cu motorina de mizerie ,si lasat la uscat 2 zile....nu aveam bataie in piston si nici la alte piese...singura kestie e ca am fosrtat o plecare de pe loc la rece cand am dat sa traversez dn1 si dupa 5 sec a pocnit.....la fel a patit si fostu proprietar cu motoru ei original...deci nush...boala lui gsx 400? 2.nu,cotele lor originale sunt egale,doar ca am cum 2 cote...cota (presupusa ) 0 a bielei dreapte ok si cusinetul cota 0 stang bulit + noul cusinet pt biela stanga cota prea mare. 3.nu stiu,tot ce am obs e ca s-a mai umblat la unele suruburi de la capacele motorului,dar in interior nu erau urme de fortate pe capetele suruburilor 4.sper sa mearga rectificat doar cel afectat,celalalt merge inca ok. 1.De ce s-a bulit? Tu ai raspuns in prima fraza! Ai schimbat capacul superior, cel cu seria, pe cel care a fost pe motor! Asa zise ""capace"" de fapt blocul motor,sunt facute si prelucrate in pereche!Nu sunt la fel dupa alt motor! Fiecare bloc motor format din doua ""capace""au un cod individual pentru fiecare palier,la fel si vibrokenul! Cu acele doua coduri se stabilesc cuzineti! Ai montat doua capace diferite care sigur nu sa-a pupat pe arbore!Asta inseamna jocuri mari sau insuficiente ceea ce a dus in final la pierdere de presiune de ulei ceea ce afecteaza prima data manetoanele fiind cel mai supuse stresului! 2.Cum stii tu ca, cotele la cele doua biele sunt sunt la fel ,cind nu ai nici cu ce le masura ?Micrometru nu subler ?Ochiometric nu se fac motoare! Cotele nu mai sunt la fel. Fapt confirmat si de tine ceva timp in urma, cind ai spus ca, biela nu se invirte pe toata suprafata la fel! Eu am obosit sa incerc sa te ajut, faci ce vrei pe bani tai! Iti doresc succes si intelepciune in a alege sfatul corect ! Mesaj completat In sfirsit cineva a inteles(Macke) Dar legat 4 in 4 nu te-ai prins! Sunt din sutime in sutime,grosolan vorbind mai precis tolerantele dintre supratata exterioara a vibrokenului si suprafata interioara a cuzinetului sunt de ordinul miimilor sau micronilor! Toleranta, care popular se mai numeste ""pata de ulei"" Ai gresit uitindu-te la cotele care sunt date in imagine pentru diametrul exterior al manetoanelor Acele cote sunt cote de productie care se pot intinli toate pe un vibroken de ex! Asa ca una din acele cote ,raportat la cota unei biele iti da un cuzinet,diferenta pentru urmatorul cuzinet din cea mai mica cota a lui la cea mai mare cota a cuzinetului urmator este de 1,480 la 1,488 este de 8 miimi adica 0,8 sutimi Asa ca grosolan vorbind sunt din sutime in sutime ! Respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Decembrie 2, 2009 Autor Share Postat Decembrie 2, 2009 1.De ce s-a bulit? Tu ai raspuns in prima fraza! Ai schimbat capacul superior, cel cu seria, pe cel care a fost pe motor! Asa zise ""capace"" de fapt blocul motor,sunt facute si prelucrate in pereche!Nu sunt la fel dupa alt motor! Fiecare bloc motor format din doua ""capace""au un cod individual pentru fiecare palier,la fel si vibrokenul! Cu acele doua coduri se stabilesc cuzineti! Ai montat doua capace diferite care sigur nu sa-a pupat pe arbore!Asta inseamna jocuri mari sau insuficiente ceea ce a dus in final la pierdere de presiune de ulei ceea ce afecteaza prima data manetoanele fiind cel mai supuse stresului! CU ULEIUL....AM SIGILAT PERFECT TOT,NU AM AVUT CURGERI DE ULEI,SENZORUL DE PRESIUNE AL ULEIULUI A INDICAT PRESIUNE OK TOT TIMPUL FUNCTIONARII APROX 40 ZILE,MOTORUL A MERS PERFECT PANA LA ACEA DATA. CUM SE EXPLICA ATUNCI ACEEASI PROBLEMA LA FOSTUL PROPRIETAR CU MOTORUL ORIGINAL FARA CAPACE SKIMBATE? A FOST UN RISC ASUMAT,CAPACELE LE-AM VERIFICAT INAINTE DE MONTARE,CUSINETII PT ARBORE I-AM PUS DIN MOTORUL COMPLET,PE CARE ARBORELE MERGEA DEJA,CUM VROIAI SA MERG CU O MOTOCICLETA A CARUI MOTOR NU ARE SERIILE DIN TALON DAR EU AVAND DOAR CAPACUL SUPERIOR CU SERIILE DE LA PRIMU MOTOR BULIT AL EI ORIGINAL?LOGIC MONTAND CAPACUL ORIGINAL! (FARA SPAGA LA RAR ) 2.Cum stii tu ca, cotele la cele doua biele sunt sunt la fel ,cind nu ai nici cu ce le masura ?Micrometru nu subler ?Ochiometric nu se fac motoare! NEMAIFIIND UMBLAT ARBORELE SI BIELELE PP CA SUNT CUSINETII ORIGINALI DECI COTELE ORIGINALE (0?) CHIAR DACA TOCIREA NU ARE LOC CHIAR UNIFORM REZULTA DIFERENTE MICI INTRE UZURI. DACA AVEAM BANI SUF NU-MI LUAM ASTA SI-MI LUAM ORI MOTOR BUN ORI SCULE DE DESFACUT SI DE MASURAT BUNE.... N-AM NICI UNA Cotele nu mai sunt la fel. Fapt confirmat si de tine ceva timp in urma, cind ai spus ca, biela nu se invirte pe toata suprafata la fel! NU SE INVARTE LA FEL FIINDCA E OVALIZAT VIBROCHENUUUUUU.... Iti doresc succes si intelepciune in a alege sfatul corect ! MERSI! IDEEA ERA MACAR SA MERG LA UN NENE CARE ARE ATELIER SE RPICEPE SI AL VEDE CU OCHIU LUI SI ZICE DA MA SE POATE SAU NU..TE COSTA 100 LEI SI TE TINE 1 AN SAU O LUNA... Mesaj completat CA SA VEZI CUM IESE ADEVARUL : livius_: is raritati motoarele astea... mai era unu in Bv care avea asa ceva la dezmembrari, si l am ajutat pe un tip sa si l ia... el trebuia sa ia motoru, eu restul.. am pus fiecare 100 de euro si eu m am ales numai cu resturi... abia am reusit sa dau de asa-zisu amic ca sa mai recuperez ce se putea livius_ereticus007: cu motorul luat si a reparat motoreta ca sa scape de ea... nu vreau sa ma gandesc ce teapa si a luat urmatorul proprietar Mihai eu Mihai asa am patit,motor skimbat livius_e: te cred.. eu mi am luat o cu electrica... am schimbat deja 2 baterii, 2 relee, 2 generatoare.. Mihai : eu l-am luat de la un tip eduard,din fieni targoviste...daca iti zice ceva livius_: livius_: ala e Mihai : ups.... livius_: mda livius_: futul in gura Mihai : ce coincidenta tare Mihai eh,eu am atunci motoru ala luat de voi lol livius_: buna treaba.. acu mi pare si mai rau ca l am ajutat pe rahatul ala de om livius_: de atunci mi am jurat ca nu mai dau bani la nimeni de pe forum... deci am dat 500e pe un motor de 200e facut din dezmembrari ....MARFA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Decembrie 2, 2009 Share Postat Decembrie 2, 2009 Pana la urma motorul a fost nasol a fost schimbat cu unul tot nasol! Poti sa faci o incercare sa-l rectifici daca : 1.dupa rectificare mai ai strat tratat si exista cuzinet bun calitativ care sa se aseze frumos atat pe biela cat si pe vilbrochen 2.daca gasesti meserias sa-l rectifice bine si la un cost rezonabil 3.daca costurile totale nu sunt prea mari Daca nu se merita vinde-l piese si cu asta basta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.