lazar_viorels Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Eu unul folsesc Brisk,ce mai proasta bujie mi sa parut BOSCH-ul.Voi ce bujii folositi si care vi se par cele mai bune pentru comuniste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 si eu am fol brisk si mi se par ok, bosh nu sm fol... si am mai pus niste bujii simple fara reclama pe ele care-s bune la dacie si-s bune si astea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 incercati ngk simple. sunt ieftine si bune. daca aveti motoarele in stare buna si tineti la ele mult investiti in iridium Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 Inteleg ca voi luati bujiile si le puneti pe motoare fara sa verificati/modificati distanta intre electrozi? Mesaj completat Stiu ca s-a mai discutat pe tema asta si totusi nu-s chiar lamurit zice ca distanta trebuie sa fie de .040 inch..040 inch = 1.01600 milimetri Si ca sa raman on topic eu zic NGK BP7HS. Tot asta reconamda si cei de la Ural Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 sinterom ca la Dacie, 0.6 mm distanta intre electrozi si merge Dnepraznic !!! Nu sunt pretentioase comunistele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 sinterom ca la Dacie, 0.6 mm distanta intre electrozi si merge Dnepraznic !!! Nu sunt pretentioase comunistele... la fel si la mine..............meje bine atat timp cat n-are ocazia sa mance mai mult ulei, ca atunci nu mai tine mult..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 (editat) Inteleg ca voi luati bujiile si le puneti pe motoare fara sa verificati/modificati distanta intre electrozi?... In general este bine sa citesti recomandarea fabricantului, care alege bujia functie de regimul termic, compresie, atip de aprindere, etc parametrii specifici fiecarui motor in parte. In cazul cand se intrervine la sistemul de aprindere este normal ca si bujia sa suporte schimbari. Majoritatea fabricantilor dau distante intre 1-1.2 mm la electrozi, atunci cand este vorba de aprindere electronica si 0.4-0.8 la cea clasica. Am intalnit la si 1,6 la aprindere cu descarcare capacitiva! Editat Decembrie 13, 2009 de mihai_prd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxell22 Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 Eu unul folsesc Brisk,ce mai proasta bujie mi sa parut BOSCH-ul.Voi ce bujii folositi si care vi se par cele mai bune pentru comuniste. cele mai bune bujii pentru comuniste sant SINTEROM DE 175. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 Pentru comuniste cele mai bune sunt Sinterom si Brisk iar la astea mai noi NGK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 cele mai bune bujii pentru comuniste sant SINTEROM DE 175. Foarte simplu la toate comunistele aceeasi bujie si la mobra la 7300 de ture si la Ij cu 4500 nu stiu de ce-si bat capul fabricantii sa scrie tot felul de prostii pe bujii. Usor de dat verdicte ca Bosch este cea mai proasta bujie probabil cele fabricate prin India eu am un Bosch cam de 7 ani in motor si merge excelent fara a fi curatita s-au reglata distanta drept ca este fabricata in West Germany. In legatura cu Sinteromul am incarcat si una de productie recenta si a mers cam o luna si a sucombat urgent. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 Legat de ceea ce spunea initiatorul discutiei: la Simson, singura bujie cu care pleca la prima pedala cu motorul rece era un Bosch vechi, luat de pe o masina. Am incercat cu Sinterom nou o perioada si de fiecare data trebuia sa-i dau trei sau patru pedale si avea ralanti neregulat pana se incalzea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Legat de ceea ce spunea initiatorul discutiei: la Simson, singura bujie cu care pleca la prima pedala cu motorul rece era un Bosch vechi, luat de pe o masina. Am incercat cu Sinterom nou o perioada si de fiecare data trebuia sa-i dau trei sau patru pedale si avea ralanti neregulat pana se incalzea. Si cu un Bosch nou tot asa face Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 le sichimb tot timpul numai intre ele Io nu arunc bujiilr schimbate de rele, le conserv, le curat. le maangai si le zic o poezie... .. Am ceva buji care da scanteia in" laturi", sa ti-le pastrez? le zici tu cite o poezie.? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
young-biker Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Sinterom..parerea mea Am luat bosch de la peco si s-a dus intr-o zi. Stiu pe cineva care are pe motocicleta bujie de la o dacie pe gaz ( 3 electrozi ..parca) merge struna. @km453---mare dreptate cu "poeziile" Au si ele momente mai proaste..dar dupa merg f bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Am ceva buji care da scanteia in" laturi", sa ti-le pastrez? le zici tu cite o poezie.? Domnule Pedros Ij ul merge cred si fara bujie. Am vazut la un batran ( cred ca mai traieste) mai multe bujii cu portelanul spart si-l intreb ca ia distrus motorul? Zice nu eu cand le cumpar prima data le juganesc ( castrez adica lespargea portelanul) si pe urma n-am probleme sincer nu stiu cum putea merge Ij ul. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 NGK BP6HS sau B6HS se regaseste in mai toate mobrele comuniste :Ural , Dnepr , Jawa , CZ...existente in lista lor de fabricanti.( Echivalentul ei cu electrod de platina este BP6HVX iar de iridium BPR6HIX ) Home.1004.0_1_.html http://www.ngk.es/Home.1004.0.html -Personal am facut probe la motorul de Carpati cu BP6HS si pare OK -rangul termic http://www.ngk.es/El_rango_termico_de_una_bujia.1075.0.htmlEl_rango_termico_de_una_bujia.1075.0_1_.html -interpretarea codului NGK http://www.ngk.es/Interpretacion_del_codigo_de_N.1074.0.htmlInterpretacion_del_codigo_de_N.1074.0_1_.html Pretul acestei buji in ebay este sub 2 euro , mai scump este transportul !! Mesaj completat Adresele corecte sint alea cu http://..... am uploadat in doua feluri sa fiu sigur ca merge ! Mesaj completat Acesta este tabelul numeric NGK , asa se poate alege bujia preferata , cel mai important lucru...zic eu !! Mesaj completat -bujia in cauza cred ca se citeste asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 sunt comici producatorii astia cu "grad termic mai cald -mai rece" dar se feresc sa dea concret cifra termica. Uite eu nu cred ca Bosch din India sunt proaste. Vreau un motiv concret. Eu am luat 2 bujii Bosch W5AC si fata de alti producatori erau pre-reglate la 0.7mm, atata scria pe cutie, atat a fost, am pus lera pe ele. Nu tin 10000km? Nu am pretentia la mai mult. Nici de la Iridium nu am pretentie la mai mult, fiindca de la milioanele de explozii, apar microfisuri in ceramica care duc ramuri de scanteie la masa, nu conteaza ca electrodul de iridiu e bine-merci. Uitati-va la tabelele in care ni se arata cum sa citim bujiile, cu tot felul de poze. Exista poza cu bujia in parametri, exista bujia cu ceramica sparta de la detonatii(hiba de motor), cu bujia terminata de vechime si nr de km(hiba de proprietar), arsa de temperaturi extreme(bube cu aer fals sau amestec sarac) bujie terminata ca a fost aleasa incorect(hiba de mecanic) etc. Nu exista nici o poza care sa arate cum arata o bujie stricata de la ea putere, adica motor bun, bujie aleasa corect, reglata corect, amestec bun, avans bun, aprindere buna, e bujie sub 10000, necuratata cu peria de sarma, ne-prajita in flacara la aragaz, si totusi nu vrea si nu vrea, e din India si nu stie limba. Singura hiba posibila e sa fi fost in fabrica sau la transport scapata cumva sa apara fisura microscopica in ceramica, sa fure din scanteie, dar asta e defect de fabricatie 0.001% nu te intalnesti de 2 ori in viata cu asa ceva. Eu am Sinterom 14NP21, si e o treapta mai fierbinte decat trebuie, dar merge f. bine. Sinterom face bujii cinstite, la pret accesibil, au si ei certificari o gramada, numai marketingul si vanzarea le e proasta. Prostia lor, treaba lor. Acum am Bosch W5AC, sunt o treapta prea reci. Astea le recomanda Bosch pt MZ-ul meu, numai ca de obicei ei mizeaza ca sunt forjate si turate si recomanda ceva mai racing, adica mai reci. Am sa le folosesc sezonul asta, probabil o sa se inegreasca un pic, vad eu. Dar nu o sa spun ca sunt proaste, deja am dat motivele ca sunt inafara benzii optime cu ele. Nu am ce face, tatonez, fiindca nici Bosch nu da cifra termica. 3-4 minute e normal sa fie usoare probleme cu functionarea motorului, relanti-ul si asa e cu o ardere chinuita, si bujia pana ajunge la regim dureaza nr. de secunde cat e cifra termica: 180s 14NP18, 240s 14NP21 etc. Valoarea exacta e pt motorul etalon, deci sunt abateri. La service-ul unde duc eu masina la revizie au un tester pt bujii, sa vada daca sunt bune, deci se poate sa arate perfect si sa fure scanteie pe interior. Eu am preferat sa pun unele noi dupa 15000km, au incasat destule explozii in bot. M-am gandit sa fac si eu un tester din ala, sa bag bujia in ulei de trafo sa inhib scanteia intre electrozi si sa pun generator cu tensiune variabila, dar m-am lasat ca pt 8 lei o bujie noua nu se merita. Cu asa ceva as putea argumenta ca o serie de bujii e proasta, ca din 10 bujii 6 fura scanteia inainte de termen, dar altfel cred ca totul e o mica pastila de obecalp. Hai primavara! Si scanteie la bujii(e) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 buna discutia asta... am mai priceput si eu ceva.... http://www.ngk.de/fileadmin/e_learning/menu.html?lang=en >> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Eu folosesc NGK cea mai ieftina. am facut de cand am cumparat-o deja 3000 km si merge fara probleme. Si astea roamnesti sunt bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Hai sa adaug o intrebare la intrebarea initiatorului: Ce bujii spune fabricantul motocicletei sa folositi si ce bujii folositi si vi se pare ca merge bine? Si ce bujii ati folosit si nu ati fost multumiti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Eu am folosit in general Sinterom. Dar, mai importanta decat bujia zic eu ca este aprinderea. Degeaba e bujia buna daca aprinderea e slaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lazar_viorels Postat Ianuarie 26, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2010 Hai sa adaug o intrebare la intrebarea initiatorului: Ce bujii spune fabricantul motocicletei sa folositi si ce bujii folositi si vi se pare ca merge bine? Si ce bujii ati folosit si nu ati fost multumiti? este foarte buna completare ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Am folosit Bosch si a mers bine dar avea o problema ciudata! cum treceam de 6000 ture dadea rateuri, isi dadea in nas. Cum am pus NGK cred ca BP6HS nu mai face probleme. Si cu Sinterom merge bine dar bujiile astea pica cam repede! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Ianuarie 31, 2010 Share Postat Ianuarie 31, 2010 Am parcurs cu MOBRA 25.000 km (la care aveam aprindere electronica dotata cu convertizor ridicator de tensiune) , folosind de obicei BOSCH W5 (sau 6 , dupa cum gaseam) . La TULA (care are aprindere electronica comandata tot de platina) folosesc tot BOSCH dar W8 . Pe LASTUN , care are aprindere electronica dotata cu convertizor ridicator de tensiune am unele cu 3 electrozi MASTER BP6ES . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Ianuarie 31, 2010 Share Postat Ianuarie 31, 2010 cand am luat voshodul am avut un sinterom care mergea foarte bine; acum am ceva rusesc A14B yoA; (de la un rus care aduce piese de comuniste din ucraina) care imi merge foarte bine; mai trebuie sa lucrez la carburatie; tot nu ii dau de cap; poate cand da soarele mai bine ma ajuta si pe mine cineva; bineinteles la 2-3 numai bine!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.