Sari la conținut

Despre farurile moto


remu1
 Share

Postări Recomandate

Explica-te, ca poate inteleg si eu ce vrei sa zici.

 

Releul de semnalizare e un simplu comutator (temporizator de putere), el nu consuma curent. Daca pui leduri, ai dreptate, va semnaliza foarte repede sau deloc, dar chiar si cu ele aprinse consumul va fi sensibil mai mic decat cu bec. Si ce rost are sa pui o rezistenta de putere in paralel cu ledurile? Interesul tau e sa scazi puterea, nu sa pastrezi viteza de comutatie a releului. Mai bine scoti din circuit releul ca doar ai pus led-uri ca sa scazi puterea consumata.

:wacko:

 

daca pe mobra cu releul de semnalizare OEM pui semnale pe led-uri, o sa clipeasca f repede, asta vad ca am lamurit-o!

 

"va semnaliza foarte repede sau deloc" - sa inteleg ca asta e ok dpdv al tau?

 

"cu ele aprinse consumul va fi sensibil mai mic decat cu bec" nu doar sensibil, ci muuuult mai mic - bec de 10W x 2 sau de 21w x 2 vs. 4w cat consuma led-urile sa zicem (ncici atat).

 

"Si ce rost are sa pui o rezistenta de putere in paralel cu ledurile?" pai daca nu pui acea rezistenta, nu o sa poti semnaliza normal!

 

"Interesul tau e sa scazi puterea, nu sa pastrezi viteza de comutatie a releului" ba chiar aman2 :) una fara alta nu prea are sens

 

"Mai bine scoti din circuit releul ca doar ai pus led-uri ca sa scazi puterea consumata." corect! si pe urma semnalizezi apasand tu cu degetul cu frecventa cu care ar semnaliza releul :crack:

 

:lol: :D

Mesaj completat

in concluzie, daca vrei sa scapi alternatorul de stres printr-un consum mai mic, monteaza xenon, ca ala consuma 35W nu 55/60W cat consuma un halogen.

 

partea cu led-urile in semnale nu mi se pare o afacere pt ca alea le folosesti numai cand si cand, si doar clipesc, deci nu is ca si cand ar fii aprinse tot timpul.

 

apoi, mai poti monta led-uri la pozitii, fata + spate, alea iar inlocuiesc becuri cu filament ce ar consuma 5W.

 

asadar, halogen (55W) + 2 becuri de pozitie (10W) = 65W sau 70W pe faza lunga! asta ar fii echivalent cu 35W xenon + 30W mnaere incalzite + 2 led-uri pt pozitie si ai rezolvat problema.

Mesaj completat

Ca sa iti faci o parere:

 

post-22404-1263200677_thumb.jpg post-22404-1263200681_thumb.jpg post-22404-1263200686_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 94
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

De ce esti roman? pardon, dan_cata?

 

Eu nu mi-am expus in cele de mai sus punctul de vedere, ca nu mi-a cerut nimeni asta, ci vreau sa inteleg modul de gandire al celui care a scris inainte.

1. repede sau deloc - nu imi pasa, nu intentonez sa pun semnal pe leduri, ci am subliniat ce este f. probabil sa se intample

2. "sensibil mai mic" inseamna ca "se simte", si nu ca e o diferenta de doar cativa mW...

3. d'ooh, evident ca nu poti semnaliza normal daca nu pui rezistenta de putere sa compenseze, ca doar ti-ai pus leduri, dar interesul e sa consume mai putin, nu DOAR sa pui led-uri.

4. scazi putere+semnal la fel - asta e ce vrei tu... am vazut destui la care doar se aprind semnalele, sau chiar par stroboscoape. Eu nu discut ce vor altii, doar admit ca se poate si asa. Ilegal sau nu, treaba lor. Prin asta ti-am rapuns si la urmatorul tau comentariu de prost gust.

 

My point was: de ce nu scade puterea consumata "decat daca folosesti si un releu de semnalizare special pt leduri"? Ea scade oricum, dar nu semnalizezi in 'parametri'. Si apropo de parametri, e vreo lege care specifica frecventa de aprindere a becului de semnalizare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca a fost o neintelegere, scopul postului meu nu a fost sa te ofensez in vreun fel :wacko:

 

asadar... parerea mea e ca nu se merita sa faci tranzitia la led-uri in semnale ca sa scazi puterea electrica consumata, pt ca semnalul il folosesti doar cand si cand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu mi-am expus in cele de mai sus punctul de vedere, ca nu mi-a cerut nimeni asta, ci vreau sa inteleg modul de gandire al celui care a scris inainte.

Pai cred ca a fost explicat deja "modul meu de gandire" dar mai explic o data poate acum intelege toata lumea:

- la un releu clasic de semnalizare frecventa cu care se aprind/sting becurile depinde de sarcina, adica de puterea becurilor, cu cat puterea acestora e mai mare cu atat frecventa e mai mica

- daca in locul becurilor se monteaza leduri , cum acestea consuma mult mai putin rezulta ca frecventa de clipire va fi mult mai mare , practic ledurile se vor vedea tot timpu aprinse, de unde rezulta ca nu e OK( parerea mea); mai e posibil ca releul sa nu se amorseze si ledurile sa nu se aprinda deloc ( iar nu e OK); ca sa rezolvi problema asta o solutie ar fi montarea unor rezistente in paralel cu ledurile dar daca faci asta consumul de curent va fi ca la becuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mno, de ce va certati voi cu semnalizarea nu inteleg. Si asa n-o folositit prea des. Mai degraba convertiti stopul si luminile din bord, alea chiar stau tot mtimpul aprinse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca pentru semnale, poti sa folosesti becuri gata facute pt soclu, cu LED-uri :wacko:

 

is 18 ron setul :lol: dar... daca pui led-uri si te astepti sa scada consumul, trebuie sa iti schimbi si releul de semnalizare! daca vrei sa il pastrezi pe ala vechi, o sa clipeasca prea repede.

 

Am gasit chiar putin mai ieftin, mersi de recomandare!

 

 

da' ce ma, daca ai vitezana si bmw esti cocalar? plm, inseamna ca eu care am inceput de la mobra si am trecut prin aproape toate motoarele comuniste sunt cel mai mare cocalar, avand un sport-touring (care de fapt este un fel de super-sport touring) si un super-sport pur-sange si, culmea un m5 2009 si un seria 1 2008 sunt cel mai mare cocalar, nu?

 

E o intrebare retorica, nu? Nush ce sa zic.. Esti? (sau doar vroiai sa te lauzi cu super-motoarele tale...)

Sorry daca te am ofensat, insa nu doream sa subliniez decat ca montarea semnalizarilor nu e moft. Unii cocalari is chiar baieti faini...

 

 

 

Ti s-a mai spus dar vad ca tot nu intelegi, semnalizarile pe leduri nu-ti vor scadea consumul decat daca folosesti si un releu de semnalizare special conceput pentru leduri. Daca vei inlocui becurile de semnalizare cu leduri va semnaliza foarte repede, probabil insesizabil sau deloc iar daca pui rezistenta aia de putere in paralel cu ledurile va functiona ok dar consumul va fi ca si cand ai folosi becuri.

 

 

 

Da, aveti dreptate... Mi-a scapat faza cu schimbarea releului. Am cautat putin pe net si se gasesc cateva scheme electronice simple care functioneaza Âşi pe LED-uri. Multe din ele au avantajul ca permit comutarea pe functia de avarie (un lucru necesar, zic eu). Releele de pe Louis is ceva mai scumpe, insa mai exista alternative „gata-facute” accesibile, gen montaj cu LED intermitent, licurici, etc

 

 

http://buy.mikado.ro/product_info.php?cPat...roducts_id=5959

 

Parearea mea e ca merita osteneala. Cand vremea-i de rahat, iti faci de lucru.

 

 

Daca nu-ti incarca suficient degeaba te chinui sa reduci consumul problema e in alta parte: ori ai consumatori in plus gen manere incalzite (chiar si asa nu ar trebui sa ai probleme decat poate prin oras) ori ai o problema la circuitul de incarcare ( punte-regulator sau alternator) care in timp se va agrava chiar daca reduci tu consumul.

 

Eu nu am intalnit pana acum vreo japoneza care sa aiba alternatorul subdimensionat si nici magnetii aia nu-si pierd proprietatile prea repede, am avut japoneza din 78 care si acum incarca bine iar far mai bun ca pe motorul ala inca n-am avut.

 

 

Stiu ca poate par incapatanat, insa dupa 2 relee arse, 2 statoare arse si niciun scurt circuit evident, nush ce alta solutie mai am decat sa reduc consumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa iti faci o parere:

 

post-22404-1263200677_thumb.jpg post-22404-1263200681_thumb.jpg post-22404-1263200686_thumb.jpg

 

ce de xenoane.....

 

cu atatea proiectoare cu xenon face din bezna zi.

 

incredibil pana unde imping unii limitele motorului.

 

da parca la r1200gs are alternator de mare putere 700w parca?? sau 550?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da parca la r1200gs are alternator de mare putere 700w parca?? sau 550?

R 1200 GS - 600W

R 1200 GSA - 720W

R 11xx GS - 700W

R 11xx RT-P - 840W

K 1200 LT (brick) - 700W

 

Intre R 1200, respectiv R 11xx, alternatoarele sunt interschimbabile. Toate BMW-urile facute "in-house" au alternatoare de putere mare, exceptia facand-o scuterul C1 care, desi are motor Minarelli de 125 sau 176cc, produce mai mult curent decat orice alt scuter, 400W.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca poate par incapatanat, insa dupa 2 relee arse, 2 statoare arse si niciun scurt circuit evident, nush ce alta solutie mai am decat sa reduc consumul.

 

Eu nu cred ca o sa rezolvi problema prin reducerea consumului, daca nu ai consumatori suplimentari problema ta cu arsul releelor si a statoarelor are alta cauza.

 

Referitor la montajul ala din link nu cred ca e bun pe post de releu pt ca are un tranzistor mic ( din ce se vede in poza , ca n-am gasit specificatiile) care probabil va ceda daca-l pui sa aprinda mai multe leduri .

 

De facut un releu de semnalizare pentru leduri nu e greu, e chiar foarte simplu si ieftin, partea mai grea e sa faci unul compatibil cu butonul de semnalizare care are doar 3 borne, dar se poate si asta tot ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R 1200 GS - 600W

R 1200 GSA - 720W

R 11xx GS - 700W

R 11xx RT-P - 840W

K 1200 LT (brick) - 700W

 

Intre R 1200, respectiv R 11xx, alternatoarele sunt interschimbabile. Toate BMW-urile facute "in-house" au alternatoare de putere mare, exceptia facand-o scuterul C1 care, desi are motor Minarelli de 125 sau 176cc, produce mai mult curent decat orice alt scuter, 400W.

 

 

fabulos, japo abia ajunge la 2 treimi din valorile astea. si la turatii mult mai mari ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avantajul alternatorului uscat. In plus, se foloseste o curea de la motor la alternator care ii mareste viteza de rotatie. Airhead-urile, tot cu generator uscat, dar fara curea, produc maxim 400W (citez din memorie). Daca mai pui la socoteala faptul ca orice service care se ocupa de electrica il poate rebobina imediat si ca nu s-a auzit de probleme de regulator de tensiune la BMW, iar curea gasesti pe toate drumurile la preturi infime, da, partea de incarcare electrica nu e niciodata un aspect pentru oilheads si K-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Am gasit chiar putin mai ieftin, mersi de recomandare!

 

 

 

 

E o intrebare retorica, nu? Nush ce sa zic.. Esti? (sau doar vroiai sa te lauzi cu super-motoarele tale...)

Sorry daca te am ofensat, insa nu doream sa subliniez decat ca montarea semnalizarilor nu e moft. Unii cocalari is chiar baieti faini...

 

 

 

 

 

nu, doar vand camion :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat spoturi de 6W in locul becurilor de 35W, am "reusit" sa sparg una din sticle si cam atat.

Teoretic, spoturile ar fi echivalente, ca luminozitate, cu un bec de 40W. Practic, recomand spoturi cu un unghi de dispersie a luminii de maxim 30 grade.

Per total, tinand cont de faptul ca astea vor fi folosite pe post de driving lights (o sa le mut pe pozitii) si ca am castigat vreo 50W is destul de multumit de rezultat.

Sa nu va aud ca vorbiti de preturi (300 spoturile vs 10 becurile)! Cand e vorba de motocicleta mi se pune, asa, o pata neagra pe creier si nu mai judec normal :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna treaba, dar chiar reusesti sa vezi ceva pe drum cu si spoturile astea? Sau nu prea, si de asta vei monta becurile halogen inapoi?

 

 

Asta n ar fi fost o solutie mai buna?>

http://www.zexstar.com/product_info.php?in...-24V--50mm.html

 

Is echivalentul a 60W, si s mai ieftine. In plus, la ledurile astea pot fi montate lentile de focalizare, pe diferite unghiuri. Ai fi putut sa alegi un unghi de focalizare mai ingust pt faza lunga, iar unul mai larg pt farul cu faza scurta.

 

UIte asta ar fi pt faza lunga

http://www.zexstar.com/product_info.php?in...-Cree-X-RE.html

 

 

In fine, era doar o sugestie, nu o lua in nume de rau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sigur ca sunt si alte variante mai ieftine cu lumina mai puternica. Initial optasem pentru un set LED-lentila-modul alimentare (apropo, la cat costa ledurile astea e obligatoriu sa folosesti o sursa de alimentare dedicata si, de ce nu, chiar radiator) insa pe final m-am oprit la spoturi.

Nu le-am montat inca pe motocicleta deci nu pot sa spun cata lumina dau efectiv dar sunt sigur ca nu vor fi suficiente pt. mers in siguranta noaptea. Farul ramane principala sursa de lumina. Insa pe timp de zi si chiar noaptea prin orase luminate bine eu cred ca isi vor face treaba cu succes.

Ca o alta paranteza, sunt surprins placut de cat de mult au evoluat led-urile de putere. Am gasit chiar led-uri de 3000lumeni. Nu stiu cata lumina inseamna asta efectiv da ma gandesc ca e ceva, nu? E un subiect de urmarit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea, producatorul mobrei o gandit si dimensionat destul de bine farul ca sa poti merge noaptea in siguranta. Apoi, daca te tine alternatorul si bugetul ca sa iti montezi proiectoare aditionale ca sa vezi si mai bine, treaba ta.

 

Cel mai important, daca chiar vrei sa fii vazut de conservarii de pe contrasens, se zice ca e bine sa mai montezi inca 2 lumini laterale, in idee in care daca se formeaza un triungi de puncte luminoase, conservarul iti poate aprecia mai bine distanta la care se afla fata de tine si forma/dimensiunea mobrei. Si io zic ca asta conteaza f mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu unul nu inteleg de ce va complicati viata cu tot felul de improvizatii si nu va montati un kit xenon?

Cu improvizatiile laea nu o sa aveti niciodata lumina adevarata si dati si banii degeaba.

O sa credeti ca imi fac reclama, dar nu este asa, eficienta xenonului este incredibila, asta n-o spun numai eu.

Cine are loc sa-si monteze proiectoare face treaba adevarata,costa ceva, dar rezultatele sunt remarcabile..

Sanatate multa.

Luigi

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand am xenon pe mobra chiar nu imi mai taie lumea calea si mi se acorda in cele mai multe cazuri prioritatea cuvenita. Dar sa nu uitam,

 

CAND ESTI CALARE PE MOBRA, NU AI NICIODATA PRIORITATE!

Mesaj completat

Eu unul nu inteleg de ce va complicati viata cu tot felul de improvizatii si nu va montati un kit xenon?

Cu improvizatiile laea nu o sa aveti niciodata lumina adevarata si dati si banii degeaba.

O sa credeti ca imi fac reclama, dar nu este asa, eficienta xenonului este incredibila, asta n-o spun numai eu.

Costa ceva, dar rezultatele sunt remarcabile..

Sanatate multa.

Luigi

Subscriu, un client multumit :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mi-am luat inca philips, as fi vrut sa mi iau xenon dar ma deranjeaza 2 chestii: sunt cum ai zis tu cu ''instalatie de aia enervanta'', ca au cam multe fire ce trebuie inghesuite pe acolo sa nu se vada si am impresia ca nici mansonul ala de cauciuc care vine peste corpul becului si protejeaza de apa, nu se mai potriveste datorita dimensiunii xenonului.

 

Se da gaura in mansonul ala si e ok,protejeaza uite o poza cu xenon pe faza scurta urmeaza si pe lunga

 

Ps: Am pus balastul sub bord nu se vad fire sau altceva.

post-24144-1263749931_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cu siguranta daca ti puneai doua xenoane H1 sau H7 (nush cum ai la mobra ta), cate unul pe fiecare far, iti incapeau. Iar ca pret, tot 300 de lei te costa.

 

Dar eu nu cred ca ai facut o treaba rea. La becurile halogen pe care le ai deja, inca 80 de w de "putere luminoasa" cred ca se fac simtite in trafic. Oricum, LED urile reprezinta solutia de iluminat in viitorul apropiat... Parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Pen'ca doar ce am terminat de inciocolat mobra m-am decis sa fac si niste poze cu spoturile.

Doar faza scurta:

post-10706-1267463525_thumb.jpg

Faza scurta plus spoturi:

post-10706-1267463694_thumb.jpg

Din fata (vreo 10m, 1.5m inaltime):

post-10706-1267463776_thumb.jpg

 

Mai ramane sa vad si in mers cum se vad spoturile dar deocamdata pare sa fie foarte bine. Io is multumit, voi ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...