Sari la conținut

Motocicleta Romaneasca


kyvacka
 Share

Postări Recomandate

romanii au facut vreo alta motocicleta in afara de mobra?cei care au ceva informatii legate de acest topic rog sa posteze.ceva poze[daca aveti]sunt binevenite.mentionez ca ma refer la motor facut de fabrica si nu ceva surubarit la cineva pe-acasa.mersi! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreprinderea Metalurgica de Stat (vajnica producatoare de IMS-uri, devenite apoi ARO a produs si cateva motociclete. Din motive de incompetenta a unora (stim noi care) lucrurile au ramas in stadiul de experiment.

 

 

 

Se pare ca s-au produs totusi un numare de 6-7 buc. Daca nu ma insel, una din ele ar trebui sa se afle la fabrica, expusa. Nu am fost acolo sa verific. Nu stiu date tehnice despre ea, dar informatia provine dintr-un interviu acordat de unul din oamenii care a participat la nasterea IMS-ului.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreprinderea Metalurgica de Stat (vajnica producatoare de IMS-uri, devenite apoi ARO a produs si cateva motociclete. Din motive de incompetenta a unora (stim noi care) lucrurile au ramas in stadiul de experiment.

 

 

 

Se pare ca s-au produs totusi un numare de 6-7 buc. Daca nu ma insel, una din ele ar trebui sa se afle la fabrica, expusa. Nu am fost acolo sa verific. Nu stiu date tehnice despre ea, dar informatia provine dintr-un interviu acordat de unul din oamenii care a participat la nasterea IMS-ului.

 

:cheers:

 

din cate shtiu eu erau revolutzionare pt vremea lor, aveau motoare in 4 timpi shi daca nu ma inshel axe cu came in cap.......

 

tot o informatzie pt care nu ash putea sa bag mana in foc este cea conforma careai romanii au mai produs sub licentza un model de VICTORIA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Privind in prezentul "industriei moto romanesti" cred ca acest topic e locul potrivit pentru a aduce in discutie produsele First Bike.

Am incercat sa ma documentez despre motoarele lor scriindu-le si cerand cateva poze si date tehnice pentru a le posta aici; din pacate insa, am fost invitat sa merg la unul dintre magazinele FirstBike pentru a obtine astfel de detalii...

Poate voi aveti alt noroc :

http://www.firstbike.ro/

 

Vanzari:

vanzari@firstbike.ro

 

Informatii:

office@firstbike.ro

 

sau poate ca pur si simplu stiti mai multe despre aceste motociclete.

Stiu ca produc un chopper si o stradala. Stradala arata destul de aiurea, dar chopperul DE DEPARTE arata chiar bine, cu toate ca nu da senzatia de "motor"... Pana saptamana viitoare (cand probabil o sa ajung iar pe net) sper sa se scrie una alta pe aici despre subiectul FirstBike ... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Privind in prezentul "industriei moto romanesti" cred ca acest topic e locul potrivit pentru a aduce in discutie produsele First Bike.

 

 

Am intrat intr-un magazin cu 2 motociclete First Bike, una carenata si una tip "cioapăr". Pretul e pe la 75- 80 milioane, cioparu' arata fain, da cam mic, 4 timpi viteza 95/h consum 2,3 l, 5 viteze. E un model de vanzare pe bikeshop.ro

 

Prca era cam mai mult, pentru un romanesc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cutia postala am gasit un pliant de la First Bike.

Oferta lunii Iunie:

post-5416-1148998112_thumb.jpgpost-5416-1148998103_thumb.jpg

Este cam indoit dar daca dai zoom intelegi ce scrie...

 

Produsele Firskt Bike sunt produse chinezesti asamblate la noi (asa stiam eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motociclete romanesti de conceptie (cat de cat) romaneasca sau asamblate aici?

concepute in romania ptr. ca eu nu consider a asambla ca totuna cu a fabrica.mersi! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Brasov, la uzinele Steagul Rosu au fost facute prin anii '70 cateva motoare de motocros care au rupt tot ce exista pe atunci in competitiile interne. Dupa 2 sezoane au fost interzise si nu se mai stie nimic de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Brasov, la uzinele Steagul Rosu au fost facute prin anii '70 cateva motoare de motocros care au rupt tot ce exista pe atunci in competitiile interne. Dupa 2 sezoane au fost interzise si nu se mai stie nimic de ele.

nu stii se bazau pe mobra sau erau constructii noi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Brasov, la uzinele Steagul Rosu au fost facute prin anii '70 cateva motoare de motocros care au rupt tot ce exista pe atunci in competitiile interne. Dupa 2 sezoane au fost interzise si nu se mai stie nimic de ele.

 

 

 

dadadadadada, imi suna cunoscut !!! si tu ce fel de ural ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate shtiu eu erau revolutzionare pt vremea lor, aveau motoare in 4 timpi shi daca nu ma inshel axe cu came in cap.......

 

tot o informatzie pt care nu ash putea sa bag mana in foc este cea conforma careai romanii au mai produs sub licentza un model de VICTORIA

Pot să confirm ceea ce am văzut cu ochii mei în anii 80 în casa unui ofițer de armată, adică un pliant din anii 50 sau 60

ÂŞi anume că da, se numea Victoria, avea doi cilindrii ÎN V!!!, patru timpi, ca Âşi Moto Guzzi, nu mi-a venit să cred

A fost scoasă la o defilare de 1 mai (era prototip funcțional) după care nu s-a mai auzit nimic de ea

Mai multe nu Âştiu, Âşi nici nu are rost să inventez

Ăin minte doar că arăta surprinzător de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modelele alea facute de aro,erau un monocilindru in 4T,ceva in genul simson.

stiu ca sunt expus(e) intr-un muzeu(ceva legat de tehnica).m-am ofticat cand

am vazut ce s-a ratat din cauza unor minti perverse.

cu ocazia asta vreau sa zic ca ma fuck pe tot ce este romanesc si in special pe mintile

romanilor.romanii,in mare parte sunt formati din laba.degeaba vine unul cu cate o sclipire,

ca vin doi manelisti prosti cu functii inalte si zic:nu se poate dom'le,nu se poate

raport dilutie prosti/destepti-10:1=romania(cu litere mici).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu ocazia asta vreau sa zic ca ma fuck pe tot ce este romanesc si in special pe mintile

romanilor.romanii,in mare parte sunt formati din laba.degeaba vine unul cu cate o sclipire,

ca vin doi manelisti prosti cu functii inalte si zic:nu se poate dom'le,nu se poate

raport dilutie prosti/destepti-10:1=romania(cu litere mici).

Băi frate, da' rău mai eÂşti!

Noroc că io mi-s ardelean :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afisul ala scanat lipsesc modelele de motocicleta(sau nu le-am vazut io). Exista 2 modele (Pentru Aradeni, vis-a-vis de teatru pe partea cu Coraura) de la FirstBike: una se numeste Royal 200cc si e un chopper la 80 bulioane, 199cc, 11,5 kw/8000r/m cealalta e gen sport cu aceleasi performante dar la vreo 65 de bulioane.

Arata bine.

Editat de doar_eu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor ptr. informatii.intre timp am facut si eu niste sapaturi pe ici pe colo si iata ce am aflat:intr-adevar romanii au incercat si chiar au reusit sa construiasca o motocicleta ce purta numele I.M.S. 1953.era un bicilindru de 350 cm3 cu supape in chiulasa antrenate cu tije impingatoare si culbutori.existau doi arbori cu came in bloc antrenati cu angrenaje,care puneau in miscare si dinamul,magnetoul si pompa de ulei.aprinderea se realiza cu magnetou de inalta tensiune Bosch plasat inaintea cilindrilor.avansul era automat cu centrifugal.dinamul era plasat inapoia cilindrilor si era tot Bosch.cutia de viteze avea patru trepte si era actionata cu o pedala tip balansier[ca la jupiter]pe partea dreapta.pedala de pornire era pe stanga.furca telescopica era similara cu cea de la MZ RT 125 sau Jawa Ogar,fara amortizare.motorul era inspirat dupa un model englez de AJS insxa spre deosebire de acesta era de constructie monobloc[motor+cutie de viteze]pe cand la englez cutia se demonta separat de motor.ungerea era cu carter sec[rezervor separat de ulei].motorul dezvolta in jur de 16 c.p. pe la 5500 rpm si probabil ca fugea pe la vreo 120 km/h.oricum nu a trecut de stadiul de prototip si nu a ajuns sa fie rafinat ptr. ca rusii au prins repede de veste. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...