Lt. Navarro Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 ... am o problema. Cam ce zice si in titlu. De la o vreme, Minku' imi arde becurile. Am mers atata vreme fara nici o problema, si m-am trezit ca dupa cateva utilizari, becul semnal dreapta (spate - ca ala fatza nu mai e) se arde - si am mers mult si bine fara probleme cu fara un consumator electric (bec) pe dreapta fatza, doar cu cel de pe spate fara probleme (pana l-am inlocuit odata ca lumina mult prea slab). Odata mi s-a ars ala de la frana, l-am inlocuit, si acum merge... mi s-a ars p-orma ala de pozitie pe spate, l-am inlocuit cu unul "cireasa", s-a ars si ala dupa 15km, i-am pus unu tip "para" de 21 w - alea "cireasa" tot de atat (cred ca) sunt - si mi l-a ars si p-asta! Instalatie Minsk -> magnetou + dinam... poate sa fie asta explicatia? (daca da, de' ce pana acum am mers mult fara probleme?). Poate intensitatea curentului sa afecteze comsumatorul?; nu ar trebui sa existe o rezistenta (ca un soi de regulator de presiune pt gaze - ca nu stiu cum sa-i zic) care sa nu lase un curent mai mare de o anumita intensitate sa treaca prin el?! Scuze, nu prea le am cu electricele, asa ca va rog sa nu-mi raspundeti "stundentu' style". Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 strange bine suruburile care tin carameaua pe cadru si verifica toti papucii sa stea bine la locul lor. DAca nu e asta e regulatorul ars Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 31, 2006 Share Postat Mai 31, 2006 păi găseÂşte Âşi tu un preten cu un voltmetru Âşi te lămureÂşti rapid nu ar trebui sa încarce mai mult de 14,4 volți până pe la 15 V mai rezistă becurile dar peste nu prea eu nu stiu Minskul dacă e pe 12 V sau pe 6V dacă e pe 6V atunci cifrele de mai sus se împart la doi (e lojic, nu?) Instalatie Minsk -> magnetou + dinam... poate sa fie asta explicatia? (daca da, de' ce pana acum am mers mult fara probleme?). Poate intensitatea curentului sa afecteze comsumatorul?; nu ar trebui sa existe o rezistenta (ca un soi de regulator de presiune pt gaze - ca nu stiu cum sa-i zic) care sa nu lase un curent mai mare de o anumita intensitate sa treaca prin el?! Păi ăla e RELEUL - REGULATOR (Pe vremuri, la dinamuri se folosea denumirea de conjunctor disjunctor) Neapărat trebuie să cauți pe cineva care se pricepe BINE la astea Nu lăsa pe oricine să-ți "regleze" releul, că ai pus-o Ăla trebuie verificat în cunoÂştință de cauză Nu are nici un rost să mă apuc să-ți explic cum funcționează releul, dar în principiu el limitează tensiunea generată de dinam (sau alternator) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 31, 2006 Share Postat Mai 31, 2006 păi găseÂşte Âşi tu un preten cu un voltmetru Âşi te lămureÂşti rapid nu ar trebui sa încarce mai mult de 14,4 volți până pe la 15 V mai rezistă becurile dar peste nu prea eu nu stiu Minskul dacă e pe 12 V sau pe 6V dacă e pe 6V atunci cifrele de mai sus se împart la doi (e lojic, nu?) Păi ăla e RELEUL - REGULATOR (Pe vremuri, la dinamuri se folosea denumirea de conjunctor disjunctor) Neapărat trebuie să cauți pe cineva care se pricepe BINE la astea Nu lăsa pe oricine să-ți "regleze" releul, că ai pus-o Ăla trebuie verificat în cunoÂştință de cauză Nu are nici un rost să mă apuc să-ți explic cum funcționează releul, dar în principiu el limitează tensiunea generată de dinam (sau alternator) spui prostii. minsk are cu totul alta schema fata de cele clasice iar in instalatia pt becuri e tensiune alternativa si nu are baterie. Carameaua aia e defapt un regulator electronic tip shunt, pune la masa excesul de energie, + circuitul pt aprinderea fara platina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serbancuhonda Postat Mai 31, 2006 Share Postat Mai 31, 2006 spui prostii. minsk are cu totul alta schema fata de cele clasice iar in instalatia pt becuri e tensiune alternativa si nu are baterie. Carameaua aia e defapt un regulator electronic tip shunt, pune la masa excesul de energie, + circuitul pt aprinderea fara platina ORICE generator de curent variaza cu turatia. Prin urmare ORICE motor ar trebui sa aibe un regulator, sub o forma sau alta. Acum nu mai stiu daca este valabil si la motocicletele fara baterie, adica cele care lucreaza in curent alternativ. Adevarul este ca la Hoinar si Voshod parca nu am avut nimic de genul acesta. Oricum trebuie sa masori tensiunea generata la turatii relativ mari, pentru ca atunci este maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 31, 2006 Share Postat Mai 31, 2006 (editat) sfatul unui "meseriash" ca mine e sa incerci cu alta caramea sau sa masori cu multimetrul iesirile din caramea notate cu 02 Editat Mai 31, 2006 de csman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iunie 1, 2006 Share Postat Iunie 1, 2006 Instalatie Minsk -> magnetou + dinam... poate sa fie asta explicatia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iunie 1, 2006 Share Postat Iunie 1, 2006 pai vezi ca am gasit explicatia!are shi magnetou shi dinam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iunie 1, 2006 Share Postat Iunie 1, 2006 . Instalatie Minsk -> magnetou + dinam... Asta a spus domnu' locotenent spui prostii. minsk are cu totul alta schema fata de cele clasice iar in instalatia pt becuri e tensiune alternativa si nu are baterie. si eu de unde sa stiu? omu' a zis ca are ce are cine stie, poate pana la urma nu are minsk si noi ne dam in stambă aiurea mai spun câteodată Âşi prostii, dar noroc că sunt alții mai mai deÂştepți care să mă corecteze P.S. Nici măcar nu Âştiu cum arată Minsku ăsta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 1, 2006 Share Postat Iunie 1, 2006 Asta a spus domnu' locotenent si eu de unde sa stiu? omu' a zis ca are ce are cine stie, poate pana la urma nu are minsk si noi ne dam in stambă aiurea mai spun câteodată Âşi prostii, dar noroc că sunt alții mai mai deÂştepți care să mă corecteze P.S. Nici măcar nu Âştiu cum arată Minsku ăsta ar minsk. il stiu eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 ...Ma iertati.. Care-i aia "carameaua"??? E tot aia de-i zice "napolitana", treaba aia de aluminiu de sub sea?! Ca m-ati omorat cu dulciurile voastre, dupa voi ar trebui sa curga serbetul de trandafiri in urma comunistelor astea, si cand colo... numai fum... paraituri... ulei... Nu intreb la misto, am schimbat 3 becuri la semnale in ultimele 3 zile, si am ramas fara faza scurta la far - asta inca nu lam schimbat. Deci: "CARAMEAUA" = .................................... Salutari cu farul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 e aceeasi chestie cu napolitana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 (editat) Merci! Bine ca nu e alta componenta, ca dadeam in diabet! Macar de asta stiam... Am sa incerc cu alta "napolitana", daca nu aveti cumva alta idee, de la ce s-ar mai putea arde becurile asa... Editat Iunie 2, 2006 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 fiecare cum ii zice dar lamuriti-ma si pe mine cum se spune corect , jiglor sau jigler ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Iunie 2, 2006 Autor Share Postat Iunie 2, 2006 OK! Lectia de mecanica numero uno, desenati-mi si mie ca la prosti ce ie alea doo. Magnetou si ce e ala dinam. (am zis ca sunt || cu domeniul asta, da' ...) PS: Rugamintea e pe bune! Caterincosii sunt rugati insistent sa se abtina! NU ma intereseaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metallbyker Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 magnetou si dinam e unul si acelasi . dinam aveau vechile biciclete pegas .era ca o chestia care mergea pe roata si facea curent si se aprindea farul . acum problema cu becurile . s-ar putea s fie din "caomuteru de sub shea".dar cred ca se paote pune ceva o componeta electrica pe fir pe undeva . o sa ma interesez . sau mai este varainta sa o treci pe baterie . ai nevoie de un releu de incarcare , o baterie , si un electrician priceput. nu este omul meu acuma online , dar o sa il intreb cand intra de problema ta si iti dau raspuns sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 magnetou si dinam e unul si acelasi . dinam aveau vechile biciclete pegas .era ca o chestia care mergea pe roata si facea curent si se aprindea farul . acum problema cu becurile . s-ar putea s fie din "caomuteru de sub shea".dar cred ca se paote pune ceva o componeta electrica pe fir pe undeva . o sa ma interesez . sau mai este varainta sa o treci pe baterie . ai nevoie de un releu de incarcare , o baterie , si un electrician priceput. nu este omul meu acuma online , dar o sa il intreb cand intra de problema ta si iti dau raspuns sigur dobitoc dinam= generator de curent continuu, de multe ori cu statorul magnet permanent la puteri mici. face redresare mecanica magnetou = o scula apropiata de un alternator, ideea de baza e ca are in principiu numai aprinderea dau are si un modul pt lumini, dar fara pretentii - putere mica si fara regulator, fara redresare in circuit minsk are alternator monofazat cu excitatie magnet permanent, e o constructie super eficienta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 magnetou si dinam e unul si acelasi M-ai spart, vere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 dobitoc dinam= generator de curent continuu, de multe ori cu statorul magnet permanent la puteri mici. face redresare mecanica magnetou = o scula apropiata de un alternator, ideea de baza e ca are in principiu numai aprinderea dau are si un modul pt lumini, dar fara pretentii - putere mica si fara regulator, fara redresare in circuit minsk are alternator monofazat cu excitatie magnet permanent, e o constructie super eficienta pe aproape....dar.....cam kelemek......magnetou = generator de tensiune alternativa monofazica, dinam = generator de tensiune continua (e corect cu redresarea mecanica care se face prin sistem de rotor-colector, perii colectoare+carbuni, pe intelesul tuturor)..ceea ce ai vazut tu ca tine si bobine pentru alimentarea consumatorilor si bobine pentru aprindere (cum e la mobra, la danuvia, la carpati romanesc, la simson moped sr2 si altele) se numeste dinamo-magnetou......intr-adevar, excitatia la minsk este cu magnet permanent, situat in rotor, din aceasta cauza, tensiunea furnizata la bornele generatorului este strict dependenta de turatia motorului, iar, la turatie mare, e posibil ca acesta tensiune sa ajunga si la 20V in gol, poate si mai mult, evident tensiune alternativa sau pulsatorie (nu stiu exact ce forma are)monofazica......pentru a evita problemele pe care le are cel care a deschis acest topic.....adica i se tot ard becurile, capetele destepte ruse au folosit un element regulator de tip derivatie, cu un thiristor....adica, in momentul in care tensiunea depaseste un anumit prag de referinta (in jur de vreo 13-14V), thiristorul este comandat sa se deschida, punand astfel in scurt iesirea generatorului, astfel, tensiunea scade, si thiristorul se blocheaza, prin repetarea fenomenului, se obtine stabilizarea tensiunii, astfel incat sa nu depaseasca un anumit prag......in acelasi timp, acea cutie de aluminiu situata sub sa este la fel cu cea de la voskod si, maiinclude pe langa stabilizarea tensiunii pentru consumatori, si aprinderea fara platina, care are in componanta ei doua diode redresoare, un alt thiristor si cateva componente pasive, si, daca-mi aduc bine aminte, mai are o dioda zenner de putere (4 sau 5w), la vreo 180v, care ar trebui sa preia tensiunea autoindusa in primarul bobinei de inductie.......daca baiatul are multa rabdare, se poate chinui sa sparga invelisul acela de un fel de spuma poliuretanica de pe partea din spate a modulului si, cu putina pricepere si notiuni de baza de electronica, acesta se poate depana foarte usor......in afara de acea dioda zenner de tensiune si putere mare, toate componentele sunt relativ usor de procurat din comert........succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metallbyker Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 pm . my bad ... pt mine aman 2 produc curent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 magnetou si dinam e unul si acelasi . dinam aveau vechile biciclete pegas .era ca o chestia care mergea pe roata si facea curent si se aprindea farul . acum problema cu becurile . s-ar putea s fie din "caomuteru de sub shea".dar cred ca se paote pune ceva o componeta electrica pe fir pe undeva . o sa ma interesez . sau mai este varainta sa o treci pe baterie . ai nevoie de un releu de incarcare , o baterie , si un electrician priceput. nu este omul meu acuma online , dar o sa il intreb cand intra de problema ta si iti dau raspuns sigur care e treaba frate cu electricianul priceput???????.................sau cu mecanicul priceput.....am un coleg de munca care s-a dus in service autorizat skoda (avia motors) caci el are o skoda felicia si, dupa ce i-au dat cu fel de fel de spray-uri prin corpul clapeta fara ca macar sa demonteze acel corp clapeta, iar, dupa ce au strigat tare si cu mandrie ca au terminat, i-au spus ca masina se va repara in timp, singura!!!!! excelenti mecanici, nu?.....specialisti!......jos palaria....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
minidv Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 (editat) Deci ...sa ma dau si eu expert ....am un preten care aceasi problema o avea cu napolitana/carameaua/cutia cu maimute/ciocolata/cutiutza .....inauntru are cateva piese care se gasesc peste tot si eu am descoperit o rezistentza inegrita si un tiristor strapuns adica strapuns facut "cui" deci tot curentul trecea fara sa mai fie "regulat" ..desfa cutiutza si uitate dupa o rezistentza verde ( acuma neagra ) si un tiristor care arata ori ca un surub cu un cap mai mare (cu doua terminale ) ori ca o chestie sub forma de romb cu o parte rotunda...il dai afara si il masori cu un ohmetru tre sa aiba catziva ohmi in nici un caz 0 ohmi .....succes.. Editat Iunie 5, 2006 de minidv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 Deci ...sa ma dau si eu expert ....am un preten care aceasi problema o avea cu napolitana/carameaua/cutia cu maimute/ciocolata/cutiutza .....inauntru are cateva piese care se gasesc peste tot si eu am descoperit o rezistentza inegrita si un tiristor strapuns adica strapuns facut "cui" deci tot curentul trecea fara sa mai fie "regulat" ..desfa cutiutza si uitate dupa o rezistentza verde ( acuma neagra ) si un tiristor care arata ori ca un surub cu un cap mai mare (cu doua terminale ) ori ca o chestie sub forma de romb cu o parte rotunda...il dai afara si il masori cu un ohmetru tre sa aiba catziva ohmi in nici un caz 0 ohmi .....succes.. stii tu ceva....un thiristor are 3 terminale.....anod, katod, grila de comanda (A,K,G).....surubul ala de fi 6 parca este chiar anodul sau catodul (depinde te tipul th) sunt cu anod la surub sau cu katod la surub, in functie de aplicatia in care vrei sa-l folosesti......adica in functie de ce polaritate trebuie sa ai pe radiator......masurat, intre anod si katod trebuie sa ai o impedanta (dimensiune de rezistenta, adica cateva sute de ohmi) intr-un sens, parca....ia uite bai...cat am putut sa uit.......oricum, daca arata sub 10 ohmi intre oricare doua terminale, il poti arunca.....iti recomand sa il inlocuiesti cu 20N10 adica 20 amperi la 1000V, care se gaseste in comert, fabricat de IPRS Baneasa....daca ma exista tipii....daca nu, apeleaza-ma pe pm si, daca mai gasesc pe acasa, iti trimit eu unul..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
minidv Postat Iunie 8, 2006 Share Postat Iunie 8, 2006 Stiu ca are 3 terminale ....din pacate stiu un pic de electronica ...am explicat pe intelesul orisicui ...asa diodele din punte ar trebui sa aiba un terminal nu??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.