tirlosu Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Salut,de curand am achizitionat o Yamaha XJ600S Diversion din 1995,la un pret extraordinar de bun.Motorul a stat 2 ani in garaj dupa care omul sa hotarat sa-l dea.Eu inca nu am permis cat. A dar l-am luat datorita pretului si aspectului impecabil(dupa parerea mea)in care se afla.Pana imi voi lua permis,pentru ca timpul imi permite,vreau sa il pun la punct,asa ca astept sfaturi despre cum il pot spala(unde pot insista cu apa si unde trebuie sa evit sa bag apa),cum pot curata lantul si foaia de angrenaj,cum pot sa scot carburatorul si cu ce sa il curat(presupun ca este necesar dupa 2 ani de garaj),cu ce tip de ulei sa fac schimbul,si ce alte sfaturi de intretinere imi puteti da. Acum revin la partea tehnica unde si aici am doua probleme pe care fostul proprietar a avut bunul simt sa mi le zica,si anume: 1-la furca,unde culiseaza ea,are doua garnituri de cauciuc pe unde pierde ulei iar partea cromata ramane manjita de ulei.Omul avea garniturile noi si mi le-a dat sfatuindu-ma sa le schimb ca nu voi trece de Revizia Tehnica.Intrebarea mea este daca pot sa le schimb eu sau trebuie dusa la mecanic?? 2-Problema care ma apasa cel mai rau si anume ca la relanti,se aude un trancanit ciudat in motor(cred) care da o usoara vibratie in motocicleta.Trancanitul nu este constant si am observat ca in momentul in care se aude mai tare,si acul turometrului oscileaza si tinde sa moara motorul.Fostul proprietar spune ca inainte sa o puna in garaj nu facea asa,si crede ca e un rulment pe undeva dar nu stie exact sa-mi spuna unde si cum. Pentru a intelege mai bine zgomotul voi atasa un filmulet din care sper sa inteleaga cineva despre ce vorbesc. Astept nerabdator ori ce sfat si parere in legatura cu problemele mele si nu numai. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 (editat) Salut , intra pe topicul de Yamaha XJ acolo gasesti raspunsurile dorite de la alti detinatori de aceeasi model . Atasez linkul jos . /index.php?showtopic=44699 p.s din care localitate esti ? Editat Ianuarie 18, 2010 de -alex- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Salut si bine ai venit pe forum. Sa inteleg din filmulet ca nu esti in Romania. E greu sa discerni ceva in filmulet referitor la sunetul motorului, dar mie unul nu-mi suna ok deloc. Nu ma mir ca ai luat-o asa ieftin cum spui. Omul a vrut sa scape de ea. Cat despre ce spui ca spune el, sa zicem ca asta ar fi, un rulment in motor nu e asa usor de schimbat, si necesita manopera laborioasa si scumpa. Dar nu cred ca e vorba de asa ceva. Poate ceilalti posesori de Diversion te pot ajuta. Deocamdata ma abtin sa-ti zic ce cred eu ca are, nu vreau sa te sperii. Zgomotul inceteaza dupa ce se incalzeste bine motorul? Legat de furca, garniturile se numesc semeringuri si sunt pe forum multe topicuri despre cum se schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 suna ceva urat rau in filmulet dar nu imi dau seama daca e vorba de plasticele de pe ea sau motoru in sine. parca se aude tacanitul lantului de distribuitie, piesa consumabila de altfel. in momentul in care se tureaza motorul inceteaza acel zgomot. e ciudat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 la diversion (cu ceva km la bord) in principal se aude lantul de transmisie primara sau cel de la alternator. mai putin se aude cel de distributie mai are de asemenea si zgomotul specific al ambreiajului, care mi se pare ca se aude si in filmarea aia altfel e greu de "prins" ceva din film, asa cum ziceau si ante-scriitorii mei... zgomote de carena, tacanitul ambreiajului, zgomotul vreunui lant de prin interior, etc. daca motorul mergea la un relanti scazut, erau de "inteles" oarecum diverse zgomote, la un motor cu ceva km dar asa...cu socul tras la peste 2000 rpm.... oricum, inainte de a trage concluzii: - schimba uleiul, filtrul de ulei, bujiile - curata carburatoarele, gaseste pe cineva care se pricepe daca esti necunoscator (si asa pari dupa cum ai pus problema daca poti sa scoti carburatorul) - sincronizeaza-le - regleaza relanti-ul la 1200-1300 rpm daca dupa toate astea tot face urat (mai urat decat faceea de obicei, iar descrierile astea le gasesti pe topicul indicat mai sus) tre sa o doftoricesti motorul de diversion e relativ simplu, daca esti un pic minitehnicus si ai ceva scule si documentatie, poti sa-i dai de cap si singur stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Similar se comporta si Diversionul meu, dar nu facea chiar asa de rau; de altfel, e o problema destul de comuna la modelul asta si daca o sa cauti pe topicul dedicat o sa gasesti mai multe explicatii. In cazul meu a fost nu stiu ce capac de la ambreiaj care nu era bine strans. Pana sa desfac motorul, alte diagnostice fusesera rulmentul de la axul vitezelor sau intinzatorul lantului de distributie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 (editat) suna ceva urat rau in filmulet dar nu imi dau seama daca e vorba de plasticele de pe ea sau motoru in sine. parca se aude tacanitul lantului de distribuitie, piesa consumabila de altfel. in momentul in care se tureaza motorul inceteaza acel zgomot. e ciudat. Nu mai tin minte exact daca la Xj e la fel dar, la fostul motor( GPz de 550) ce avea motorul cam din aceeasi generatie cu Xj-ul transimisia primara dintre motor si cutie sa facea pe lant. O bataie de genul asta avea si a mea la relanti, cand se incalzea motorul se mai atenua, iar in ture disparea complet ... LE: acum am vazut ca au mai confirmat si altii treaba cu lantul, oricum pare sa mai fie ceva pe fundal dar e acoperit de bataia lantului care pare sa fie cam pe duca rau ... Mesaj completat Mai mult ca sigur daca a stat mult pe dreapta la primul schimb o sa mai dispara din bataie, eu ii bagam mobil semisintetic 10w40 si era totusi o diferenta semnificativa, probabil la un 15-50 treaba ar fi fost cu totul alta . Editat Ianuarie 18, 2010 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 salutari , si la Diversionul meu persista un anumit "trancanit" acest sunet este mai pronuntat cand motocicleta sta pe piciorul lateral decat pe ce-l centrel , aceasta este prima ciudatenie , a doua este in momentul in care trag maneta de ambreiaj trancanitul dispare complet , motorul merge bine si regulat la relantiu, cand dau drumul la ambreiaj iara apare , intrebarea mea este ce ar putea produce "trancanitul" respectiv ce se intampla in cutia de viteze cand trag ambreiajul ? , ce se decupleaza sau nu se mai invarte si asa nu mai produce acel sunet ? In rest mobra merge bine nu o influenteaza negativ sunetul respectiv , deci daca ar fi ceva defect se ducea de mult .... Astept pareri.. Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 salutari , si la Diversionul meu persista un anumit "trancanit" acest sunet este mai pronuntat cand motocicleta sta pe piciorul lateral decat pe ce-l centrel , aceasta este prima ciudatenie , a doua este in momentul in care trag maneta de ambreiaj trancanitul dispare complet , motorul merge bine si regulat la relantiu, cand dau drumul la ambreiaj iara apare , intrebarea mea este ce ar putea produce "trancanitul" respectiv ce se intampla in cutia de viteze cand trag ambreiajul ? , ce se decupleaza sau nu se mai invarte si asa nu mai produce acel sunet ? In rest mobra merge bine nu o influenteaza negativ sunetul respectiv , deci daca ar fi ceva defect se ducea de mult .... Astept pareri.. Mersi Rulmentul care tine oala de ambreiaj ... cand tragi ambreiajul practic echilibrezi oala cu placile, apoi cand ii dai drumu sta numai intr-un singur rulment Am facut un mic desen rapid ... normal ambreiajul sta in rulmentul 1, cand apesi ambreiajul (sageata albastra) impingi boltul in rulmentul 2 si altfel echilibrezi oala de ambreiaj si rulmentul nu mai huruie. Cand iti sta pe cric se modifica unghiul la care sta oala pe rulment, automat si fortele, de asta diferenta de sunet ... sper ca ti-am fost de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 ce se aude in filmulet este lantul de transmisie primar . zgomotul mai subtire este din distrib. OH ce ureche! ce diagnoza via youtube! ne lesi? te rog eu frumos! poate fi de oriunde... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 (editat) OH ce ureche! ce diagnoza via youtube! ne lesi? te rog eu frumos! poate fi de oriunde... tu cu orice post esti din ce in ce mai ''STRESSant _L&P'' zi-ne daca stii de unde e ca ''poate fi de oriunde'' stie tot prostul Editat Ianuarie 20, 2010 de cristi cbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Mai, stress-ul stresant asa cum e are dreptate. Si eu am incercat sa aud ceva din filmuletul ala si nu am deslusit nimic clar, si cu motorul in fata ta e greu, si crede-ma ca am ureche muzicala... Si eu mi-am filmat motorul mergand si crede-ma ca pe filmare suna cu totul si cu totul altfel decat in realitate, inregistrarea e prea stridenta, un pacanit iti pare ticait si tot asa... e greu sa faci o diagnoza dupa film... Repet si eu, zgomotul poate veni de oriunde, si eu cred altceva decat ce se zice pe-aici dar ma abtin pentru ca nu aud clar si nu vreau sa zic prostii.. poate fi orice varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Asa o fi, daca zici ca ai in garaj si asa suna, trebuie ca stii mai bine. Nu ma bag. Mie pe inregistrare imi suna ca o rasnita de cafea plina cu suruburi. Nu pot sa disting zgomotul surubului de 10 dintre cele de 100 de suruburi de 6 aflate in rasnita.. De-aia nici nu ma pronunt. Mesaj completat Ok @mao-san atunci sa te supun la un test: Spune ce are motorul de mai jos, e al meu, nu-l mai folosesc acum, zace aruncat printr-o magazie. Mi-am luat altul. Dar de curiozitate, ce are? Eu nu stiu, asa ca nu fac misto, am doar banuieli. Precizez ca face (facea cand era pe cadru) asa numai 5 min la prima pornire rece rece dimineata, dupa incalzire zgomotul dispare dintr-o data, nu se atenueaza. Am mers cu el asa peste 2000 de km si nu s-a inrautatit nici nu a disparut. La fiecare pornire bocna dimineata facea asa 5 min, apoi toata ziua si in rest silentios ca o albinuta. Ghici ghicitoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Spune ce are motorul de mai jos, e al meu, nu-l mai folosesc acum, zace aruncat printr-o magazie. Mi-am luat altul. Dar vai. Ce s-o intamplat cu mult prea laudatul Transalp? Motorul ala asa de fiabil incat puteai face turul globului (de la librarie) cu el? Sa-l fii tinut fara ulei? Sa isi fii bagat vreun incepator mana in el? Oricum, mie imi pare ca suna ca si cand ar merge intr-un cilindru. Gresesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Motorul ala are peste suta de mii de km, e din 1987, numai eu am bagat vreo 30.000 in el.. Si inca functioneaza. Daca iti vine sa crezi am fost cu el asa intr-o calatorie de 2600km dus-intors... deci .. e fiabil Nu-l mai folosesc, l-am schimbat cu altul putin mai nou. Acum am 2 motoare, e ceva rau in asta? Nu, nu merge intr-un cilindru. Mesaj completat Intrebarea era pentru @mao-san, va rog nu comentati daca nu stiti. Nu vreau sa fie influentat rezultatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tirlosu Postat Ianuarie 20, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2010 Salut si multumesc celor care au raspuns la subiect si nu numai Observand ca sa deviat putin de la subiect,voi face si eu acelas lucru,simtindu-ma dator cu unele explicatii. Intradevar dupa cum se vede in filmulet,nu locuiesc in Romania,ci intr-un orasel relativ mic din sudul Angliei,in care pe timpul verii,in fiecare zii de marti se strang cateva sute de motociclisti intr-un cadru organizat,menit sa stranga fonduri pentru transfuziile de sange in caz de accident rutier. In legatura cu achizitionarea motocicletei,inca nu eram hotarat sa-mi iau motor desi era unul dintre motivele pt care am plecat din tara.Spun ca nu eram hotarat pentru ca am considerat ca mai intai trebuie sa imi iau permisul,apoi sa cumpar motorul,dar urmaream constant anunturile de vanzari motoare.Asa am dat peste Diversion-ul asta,avea un pret foarte mic si era si aproape ca locatie,de mine.Am sunat,am mers sa-l vad,si au inceput intrebarie cum ar fii"de ce e asa ieftin".Vanzatorul mi-a raspuns ca folosea motorul pentru a merge la munca,dar la un momentdat i sa dat masina de la servici si nu l-a mai folosit pana ia expirat revizia tehnica,apoi si taxa de drum.S-a dus cu el la revizie si a picat din cauza semeringurilor de la furca.Ne avand timp sa o repare a pus-o in garaj si asa au trecut 2 ani,timp in care i-a pierdut si talonul.In acesti 2 ani,avand o aferta buna,si cumparat alta cu motor mai mare si mai noua,Diversion-ul devenind un bun de care nu mai avea nevoie. A bagat-o la vanzare cu un pret mai mare,dar toti care au venit sa o vada,voiau o motocicleta pe care sa dea banu,sa se suie pe ea si sa plece,nu sa stea sa-i faca acte(perioada de asteptare de 6 saptamani),sa o duca pe la servisuri.si sa-i plateasca taxe,plus ca trebuia luata de acolo cu o duba,neavand dreptul sa circule pe drumuri publice(din lipsa celor enumerate anterior). Toti acesti factori au facut sa-i scada foarte mult pretul si mai ales in conditii de iarna cand nu prea se vand motociclete. Situatia mi sa potrivit ca o manusa,pentru ca aveam un prieten cu duba si pentru mine nu era important sa circul cu ea foarte curand,neavand permis.Asa am reusit sa o cumpar,platind doar motocicleta in sine,fara a mai plati si pentru dreptul de a circula cu ea,ceea ce ia facut sa scada pretul la 225 de lire(aproximativ 1050 de ron). La banii astia,aratand impecabil,cauciucuri noi,etc,etc sunt sigur ca oricare dintre voi ar fii cumparat-o cu tot cu zgomot, fara sa clipeasca. Cum spunea Belbody,omul a vrut sa scape de ea,si asta a facut,dar nu din cauza zgomotului la motor. Revenind la problemele ei,dupa ce am citit cele spuse de voi,mi-am facut o idee si intradevar pare zgomot de lant care se aude dinspre cutia de viteze. Intradevar nu sunt foatre priceput la mecanica de aceea va si cer ajutorul aici. Deci revin cu inca doua intrebari: -pentru a putea schimba filtrul de aer sau sa scot carburatorul,trebuie sa scot rezervorul sau carena? -pentru a putea desface cutia,trebuie mai intai sa scot uleiul? Multumesc si voi mai atasa un filmulet in care se aude mai bine zgomotul respectiv. Zgomot la motor-filmulet nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 (editat) Deci revin cu inca doua intrebari:-pentru a putea schimba filtrul de aer sau sa scot carburatorul,trebuie sa scot rezervorul sau carena? -pentru a putea desface cutia,trebuie mai intai sa scot uleiul? Multumesc si voi mai atasa un filmulet in care se aude mai bine zgomotul respectiv. Zgomot la motor-filmulet nou - da, ca sa schimbi filtrul de aer si sa umbli la carburatoare, trebuie sa scoti rezervorul - da, pentru a putea desface cutia (de viteze, daca de ea e vorba) trebuie sa scoti uleiul, sa scoti motorul de pe cadru si sa il demontezi bucati-bucatele. dupa zgomotul din al doilea film as zice ca de vina e mai degraba lantul de antrenare a alternatorului. se mai aud pe acolo si supapele, dar e alta poveste oricum, pregateste-te de interventii mari la motor Editat Ianuarie 20, 2010 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 excelent pret ai obtinut. spor la reconditionat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 mao-san, totusi poate sint si altii curiosi daca rezolvi ghicitoarea. daca nu diagnostichezi gratuit facem o cheta si te platim. daca tot ai deschis sezonul de reparatii 2010 asta te-ar ajuta chiar sa-ti faci oleaca de reclama (din care, ramine de vazut). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 puteai sa "te scoti" in multe feluri, l-ai ales pe cel mai prost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 (editat) CONTEAZA CHIAR ATAT DE MULT ? APROPO...TU ALTA TREABA NU AI ? DECAT SA ANALIZEZI RASPUNSURILE PE CARE LE DAU ? TE AM DERANJAT CUMVA ? DE UNDE SI PANA CAND SUNT OBLIGAT SA RASPUND LA INTREBARILE VOASTRE? AJUT PE CINE VREAU SI DACA VREAU. SUNT LA DOCTOR CUMVA? AAAAA...ESTE IARNA SI E PLICTISEALA MARE? Pai daca tot te dai rotund ca aia si cu aia e, desi nu poti distinge motorul de galagia din el ... raspunde si la asta, ce ti-e un raspuns in + sau in - sau raspunsul de mai sus ala cu "e lantul de transmisie primara si de distributie" il stiai tu ca doar asa se aude si ala de la tine din garaj dar in rest n-ai idee de nimic ... Problema la TA s-a discutat, nu stiu daca si pe forum dar eu am discutat-o cu belbody si s-au cam terminat posibilele variante si nu era nici una din ele, ca le verificase pe toate si erau ok, dar bataia tot ramasese Macar un HINT Editat Ianuarie 21, 2010 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Tirlosu, imi cer scuze pentru interventia pe topicul tau. Cei care vreti sa-i raspundeti va rog ignorati posturile mele si cele legate de motorul meu. O sa fac alt topic cu "ghicitori pentru @mao-san". Sau mai bine nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 corect ...mai bine pt ca habar nu am cu ce se manannca Da stiu, pentru mine e mai greu sa ajung la tine la service avand in vedere locatia, deci nu dai sfaturi gratuite. Multumesc. Ghicitoarea mea nu era deloc la misto, nu stiu ce are motorul ala o sa vad doar cand o sa-l desfac. Voiam o parere pe bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 @ tirlosu pentru a schimba simeringurile de la telescoape trebuie in primul rand sa scoti telescoapele din jug , desfaci etrieri , axul rotii , slabesti suruburile de la jug ... asta dupa ce o suspenzi , trebuie ridicata de fata cam 40 cm ( roata din fata) sa ai loc sa scoti telescoapele , inainte de tot sa slabesti capul de sus a telescopul ( este mai usor cand sta in jug ) decat dupaia sa-l pui in menghina si sa-l mai zgarii sau cine stie ce.... acuma poti inlocuii simeringurile, cand desfaci complet surubul (busonul ) de sus a telescopului ai grija sa nu sara datorita arcului sub presiune , eventual pui o carpa pe el si-l desurubezi incet cu mana ... dupa acea intorci telescopul sa curca uleiul din el ( ai grija sa nu cada si altele afara ... arcuri , saibe ce o mai avea pe acolo sau daca ies tine minte ordinea lor) ...., operatiunea asta se face pentru a putea inlocuii uleiul odata cu schimbarea simeringurilor , in fiecare telescop intra 375 ml de ulei 10W (sau 15W suspensia e mai tare ) ai aici un Link simeringurile sa fie SAITO , marca uleiului ce gasesti ... p.s pentru aceasta operatiune trebuie sa dai jos carena + verifica sa ai toate sculele necesare s anu te blochezi la jumatatea drumului, Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tirlosu Postat Ianuarie 21, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 21, 2010 Multumesc mult,foarte util linku. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.