Sari la conținut

MZ 125 RT 1961 - Reconditionare


master_alexut
 Share

Postări Recomandate

dani vezi ca ti-am trimis pm.

 

Vin si eu cu o intrebare, stopul meu are doar un bec ,desi intre bec si partea de sus este o tablita cu ceva ce imi miroase a inca un bec....prin urmare stopul de mz 125 are un bec sau 2 becuri?

 

Asa trebiue sa fie original .

post-29942-1283531574_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 163
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

mersi mult ionel, destul de slaba poza cat si pozitia care ma interesa, dar lasa ca mai bine fac eu poza la al meu cand imi recuperez aparatul, intr-adevar vad ca este si becul mare , la mine existand doar cel mic, in principiu e cam la fel si la mine doar ca nu prea vad cum sta becul mare , pe tabla perpendiculara de cea principala nu am decat un locas pe unde intra becul si nimic de sustinere.O sa revin cu poze.

Tu ce ai mai facut cu al tau, ai reusit sa il vopsesti? Ma intereseaza in mod special dungile, ce varianta vei alege si as vrea sa vad banda alba spre care am vazut ca inclini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai facut cateva poze la stop dar la fel de slabe ca-s facute cu telefonu si cand fac foto de aproape asa se vad in rest de la distantanta nu am aceleasi probleme . Cu vopsitu deocamdata astept sa se usuce bine dungile albe ca am facut proba si se cojea vopseaua si alt factor astept sa se andrepte si vremea un pic sa nu mai bata vantu si sa se faca un pic mai cald .

post-29942-1283579167_thumb.jpg

post-29942-1283579185_thumb.jpg

post-29942-1283579224_thumb.jpg

Editat de ioneld
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

In weekend-ul trecut am reusit sa ma mobilizez si sa desfac motocicleta.

2056292380092142186S600x600Q85.jpg

2170769910092142186S600x600Q85.jpg

2414849840092142186S600x600Q85.jpg

Nu vreau sa ma gandesc ce este in motor insa am avut ghinionul sa gasesc o mare problema inca de la cadru....suportul ce tine bara frana picior si suport picior era facut franjuri plus sudat inainte de vechiul propietar.Nu am avut ce face decat sa tai cu flexul ramasitele vechi si sa iau de la celalat cadru partea buna de deasupra...plus sudat la loc.Aripa spate nu am avut alternativa decat sa o sudez la autogen deoarece era mancata rau de tot la numar ....am astupat nenumaratele gauri pe aripa fata..si tot asa.

Daca are cineva in plus o aripa spate in stare buna fara prea multa rugina si sudura as fi tentat.

2610496380092142186S600x600Q85.jpg

2767953640092142186S600x600Q85.jpg

2735579280092142186S600x600Q85.jpg

2027652030092142186S600x600Q85.jpg

In continuare vin cu o intrebare de ordin tehnic...daca tot a venit iarna am luat acasa toate piesele mici de detaliu si vreau sa ma ocup de ele.M-am impotmolit la becurile verde-rosu de pe far , care au plasticul f urat si crapat -decolorat, le-am desfacut dar am realizat ca nu se pot scoate din aluminiul in care sunt imbracate fara sa il rup, deformez irecuperabil.Este un detaliu pe care as vrea sa il imbunatatesc insa....Prin urmare are cineva ceva de genul( stiu ca nu are nimeni, dar imi fac datoria si intreb) sau are idee cum le pot scoate sau posibilitatea de a face unele noi? Cred ca daca as avea o foita( tablita) de aluminiu moale ( exclus cea de la cutiile de cola care este elastica) as putea incerca...desi nu iese la fel ca fabrica , care probabil a avut niste prese.

2958598850092142186S600x600Q85.jpg

2500832930092142186S600x600Q85.jpg

Mesaj completat

Mai caut si capac rezervor indiferent de stare de la mz 250 anii 60' cu scris pe el.Cred ca se potriveste pe mz, am vazut pe un alt mz 125 si mi-a placut mult, banuiesc ca era de la un 250 putin mai nou deoarece avea o insiruire de ani in care mz a castigat ceva curse....ani gen 63'64'66' parca.

Mesaj completat

2284452400092142186S600x600Q85.jpg

Editat de master_alexut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista o pasta de polish-at farurile de plastic de la auto insa nu stiu cum se numeste (pentru lustruirea plasticelor de la "martori"). Intreaba la un magazin de piese auto si-ti vor spune cei de acolo ce si cum. Te complici cu construirea altora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista o pasta de polish-at farurile de plastic de la auto insa nu stiu cum se numeste (pentru lustruirea plasticelor de la "martori"). Intreaba la un magazin de piese auto si-ti vor spune cei de acolo ce si cum. Te complici cu construirea altora.

Orice pasta abraziva(polish).....este buna pentru asa ceva...sunt intradevar diferite modele si au propietati abrazive diferite..... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit un site cu ceva piese...scumpe binenteles :) dar de fapt eu cautam un model pt tabla din interiorul kilometrajului care la mine este scorojita, plouata etc.Am gasit ceea ce cautam si cred ca este utila tuturor.Se printeaza color pe o foaie mai groasa( ideal se si platifiaza la centrele de plastifiat buletine) si ai ceva nou, gratis si de ce nu identic cu originalul.

2525598260092142186S600x600Q85.jpg

 

Acesta este situl:

http://www.sausewind-shop.com/Zweiraeder/R...Klebefolie.html

Nu am cautat dar poate or fi si pt alte modele ( simson etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai caut si capac rezervor indiferent de stare de la mz 250 anii 60' cu scris pe el.Cred ca se potriveste pe mz, am vazut pe un alt mz 125 si mi-a placut mult, banuiesc ca era de la un 250 putin mai nou deoarece avea o insiruire de ani in care mz a castigat ceva curse....ani gen 63'64'66' parca.

Mesaj completat

2284452400092142186S600x600Q85.jpg

uite si pe al meu, pare mai vechiut decat cel din poza ta. Nu e de vanzare, doar ma laud :)

 

ic779h.jpg

Editat de RaduI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare, vin si eu cu ceva noutati si o intrebare.Noutatea consta in faptul ca ,,in sfarsit'' am facut rost de multravnitele sei.Aici meritul ii apartine in totalitate colegului nostru scafbikes, caruia tin sa ii multumesc inca odata.Iaca ca exista un beneficiar direct al targului veterama :D in persoana mea.

2368607810092142186S600x600Q85.jpg

O alta noutate consta in faptul ca mi-am luat si permisul, desi daca imi spunea cineva acum un an ca ma apuc de treburile astea, il trimiteam la un control...:laugh:.In alta ordine de idei sunt motociclist cu acte in regula.

 

 

 

 

Mesaj completat

O alta noutate consta in faptul ca mi-am luat si permisul, desi daca imi spunea cineva acum un an ca ma apuc de treburile astea, il trimiteam la un control...:D.In alta ordine de idei sunt motociclist cu acte in regula.

Zicala,, merge treaba ca pe roate, nu rotunde ci patrate'' se cam portiveste la mine, ma misc incet cu munca dar important este ca ma misc si iarna se anunta foarte lunga si friguroasa ;).

Acum intrebarea....am roti de aluminiu + spite ruginite.Cu ce pot da luciu aluminiului asa cum am vazut in multe poze pe la diversi?Ideea este ca primul strat este ceva foarte foarte poros, cu riscul de a lasa niste zgarieturi, am jmirgheluit pana am dat de luciu.Ma gandesc ca la aplicarea luciului, micile zgarieturi se vor unimorfiza si vor disparea.

Deci imi poate spune si mie cineva, exact ce se foloseste ( numele pastei si ce mai trebuie) ca sa stiu ce sa cer.

2956164570092142186S600x600Q85.jpg

2941159040092142186S600x600Q85.jpg

 

Referitor la foaia de pe kilometraj, in curand o sa printez cateva bucati pe foaie autocolanta.Daca sunt doritori o pot trimite prin posta, gratuit.Specific ca numai celor care au acelas model de motocicleta.

 

Sa ne auzim de bine.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate piesele de aluminiu le cureti cu pasla. Se gaseste pasla si pentru polizor unghiular (flex) si pentru bormasina la diferite magazine de unelte electrice. Eu iti recomand sa folosesti flexul. Spitele , daca au fost cromate , le trimiti la cromat , la fel si jantele iar daca au fost vopsite pui mana si le vopsesti. Incearca sa pastrezi moto cat mai originala. La spitat o sa fie greu. Spitatul nu ar fi atat de greu daca nu ai fi la prima roata. Doar trebuie sa fi atent cum e spitata inainte de a le desface de pe roata - spitele - (eventual faci cateva poze si pe o parte si pe cealalta a rotii inainte de a despita). La centrat e "buba". Tre' sa ai multa rabdare. Ambele roti le poti centra pe furca fata folosind doar creta si doua bucati de lemn insa pana la centrat mai ai de munca. In momentul in care ai ajuns la centrat imi trimiti PM cu nr. de tel. si vorbim atunci ca e mult de explicat. Daca gasesti pe cineva care sa ti le centreze e si mai bine. Scapi de munca in plus si de ceva bani (nu multi). Spor la treba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Centratul unei roti ca pret este undeva peste la 100 de ron, iar echilibratul te costa inca atat. E un meserias, al carui nume imi scapa in momentul acesta, dar are atelierul prin Bucurestii Noi si cu care am vorbit la telefon.

Editat de stro_stutz_83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa polishezi aluminiu la superluciu ti-ar trebui 3 paste cu granulatie diferita si 3 role de pasla diferite puse pe un polizor static.Cel unghiular are ca. 13000 de ture,prea mult ptr.polishare si e si foarte greu de manevrat.Un biax cu turatie reglabila ar fi la fel de bun.

 

Cat de spitare/centrare,cred ca te rezolva oricare centrator de roti de bicicleta.Eu unul nu am platit niciodata mai mult de 20 de lei pe roata.Succes!

Editat de 4bike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum intrebarea....am roti de aluminiu + spite ruginite.

 

Introducere

Felicitări pentru permis, în primul rând. Să-l stăpânești fără evenimente neplăcute.

Eu am jante de aluminiu foarte lustruite, dar cu spițele ruginite. Îți explic în cele ce urmează, cum am procedat.

 

Capitolul I. Roțile motoretei

 

1. Despițat mai mult de două roți (spițele se mai și rup, piulițele de asemenea)

2. Periat spițe și dat la cromat la o fabrică, pe bani

3. Lustruit jante cu peria de pâslă și o pastă verde (nu știu cum îi zice)

4. Periat butucii și capacele laterale cu peria de sârmă în flex sau polizor de banc.

5. Spițat și centrat la meseriaș

6. Au ieșit două roți extra

7. Ruginit câteva spițe după 3 luni

8. Ruginit toate spițele după 6 luni, plus tot ce am cromat la fabrica "1 XXX" Ploiești

9. Cromarea fără o cuprare prealabilă nu ține la intemperii.

 

Capitolul II. Roata atașului

 

-1. Unde dracu' pleci cu roata aia ruginită?

0. La Salonta. Nu mai am răbdare, dă-o'n puii mei de roată! Și totuși ...

1. La Car Wash cu tot felul de soluții

2. La atelier cu peria de sârmă în flex

3. Spray argintiu, anvelopă și cameră nouă, roată extra, nici o rugină din iunie până în prezent

 

Capitolul III. Ce fac la iarnă

 

1. Cumpăr spițe noi pentru 3 roți

2. Reiau algoritmul de la cap. I, punctele 3, 4 și 5.

 

Concluzia mea: Nu mai risc niciodată cu cromaje nesigure, mai ales la spițe care se înlocuiesc greu.

 

Bibliografie: "Marii clasici ai recondiționărilor de doi lei" - Editura D.D.R. - Ploiești 2011

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot aveti bani de investit in motociclete,de ce nu investiti si intr-o mini instalatie de cromare ecologica?

http://www.caswellplating.com/kits/reprochrome.html

Eu unul sunt la fel de dezamagit de serviciile de cromare din Ro.si sper ca in scurt timp sa mi-o pot lua.

 

Tot aici se poate vedea si un kit ptr. polishare aluminiu.Se gaseste si pe la noi la 120 lei

http://www.caswellplating.com/buffs/alpolkit.htm

Editat de 4bike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow...activitate intensa pe forumul asta, adevarul este ca si eu daca nu intru o zi , simt ca imi lipseste ceva :laugh:.Multumesc mult pentru raspunsuri, o sa ma gandesc serios daca o sa cumpar spitele noi.Am pornit in acest drum, gandindu-ma ca intra investitii modeste, dar vad ca se aduna si fug banii din buzunar rau de tot.Ma si gandeam ca daca ar fi sa vand moto dupa aia, nu cred ca as lua nici jumatate din cat intra in ea.

Bine ca este pt mine si pentru weekendurile insorite doar :D .

 

Sa auzim numai de bine...

Editat de master_alexut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... de ce nu investiti si intr-o mini instalatie de cromare ecologica?

 

Red Bandit mi-a zis că a găsit o firmă la București, care face cuprare, nichelare (la 9 lei și ceva decimetrul pătrat) și apoi se oprește și întreabă ce vrei mai departe: cromare cu nuanțe diferite de culoare, aurire etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva cuvinte despre cromare.

Cromarea functie de destinatie este de mai multe feluri. Pe voi va intereseaza cromarea pentru aspect, care poate fii crom decorativ aplicat pe metale sau mase plastice, aceasta metoda este cea mai raspandita dar nu are rezistenta pe piese ce stau sub cerul liber, fiind efectuata prin acoperiri electrochimice sucesive in straturi subtiri(microni)(ex. la otel cupru, nichel, crom). Aceasta metoda necesita lustruirea piesei inainte de cromare. O alta metoda este cromul dur, avand pelicula mai groasa(sutimi), procedeu ce nu mai este raspandit, cromul se depune direct pe piesa ce neste lustruita partial, pentru a avea o aderenta marita. Este foarte rezistent la actiunea exterioara, rezistand ani. Aspectul este mat si patat, urmat de o lustruire cu polis ce contine o ceara speciala, capatand un aspect frumos si uniform. Aceasta ceara e tot secretul, astupa porii microscopici ai peliculei, protejand patrunderea oxigenului si a apei, dand rezistenta mare in timp. Acest procedeu era utilizat la "Semanatoarea", "Autobuzul" si alte fabrici de profil, ce astazi nu mai exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Red Bandit mi-a zis că a găsit o firmă la București, care face cuprare, nichelare (la 9 lei și ceva decimetrul pătrat) și apoi se oprește și întreabă ce vrei mai departe: cromare cu nuanțe diferite de culoare, aurire etc.

 

Cred ca e vorba de fa. asta,ca fac si ei tot felul de floricele,in schimb la cromare nu vad nicio diferenta in afara de pret fata de nea' Preda!

http://www.omdic.ro/gata/facute_cromat_m_z.html

La nea'Bratu nu am cromat dar i-am auzit pe altii cat de "multumiti " au fost :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acolo aveam de gand sa duc si eu la cromat , plus vopsit electrostatic.Stiu ca Mihai tot recomanda pe nea' bratu si probabil ca rezultatele sunt bune.Mie unul mi-a placut ce am vb la tel cu Cristina( de la omdic) si o sa incerc acolo, mai ales ca este la pachet cu vopsitul, vorbesc doar cu o persona pt totul si nu mai alerg pe la diversi.O sa va tin la curent cu lucrarea si calitatea lucrarii.Sper sa nu gresesc in alegerea facuta, daca iese bine...o sa aveti inca un atelier de cromat si vopsit la indemana :laugh:.Sa vedem acum ce o iesi si pe la ce preturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit si eu cu o doamna de la Omdic astazi. O sa fac un drum pe acolo. Eu vreau sa-mi refaca un ax, mai exact dintii de la un ax demaror de la un Simson touren si cei de la piesa conexa adica pedala de pornie. O sa vad ce preturi au si voi reveni si eu cu un post cu preturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar sunt curios cum va iesi cromarea.Bafta!

Ce vopsesti electrostatic?Toata motocicleta sau doar elementele care nu necesita pregatire?Vezi ca piesele chituite nu preau au ce cauta la 220 grade in cuptor!Poti vopsi normal

aripile si rezervorul iar celelalte piese electrostatic dar risti sa ai 2 nuante diferite.Asa ca ai grija sa nu alergi pe la vopsitori mai mult decat ti-ai dori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, a ramas sa ii duc piesele sa vedem...ce este in minus se acopera cu alama ca sa prinda vopseaua.Om vedea daca se preteaza de vopsit electrostatic si cum iese.Daca nu o iau pe calea classica.Mainele duc piesele la cromat si celelate in brate sa vedem daca merg.

Apropo,zice ca au si sablare...ii fac reclama, sper sa primesc o reducere :laugh:.

In continuare las mostenire pentru urmatoarele generatii :D niste modele de kilometraje.M-am chinuit o jumatate de ora sa pun si emblema acolo si sa iasa ceva finut.Am facut mai multe tipuri sa vad care imi place mai mult, cred ca il aleg pe cel cu emblema.

2548308640092142186S425x425Q85.jpg

2069190720092142186S425x425Q85.jpg

2370417720092142186S500x500Q85.jpg

Editat de master_alexut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...