Sari la conținut

MZ 125 RT 1961 - Reconditionare


master_alexut
 Share

Postări Recomandate

sal..master ai grija cu vopseaua electro static ca unde ai sudat pe la aripi sar putea sa iasa nasol ,dar chituiesti si vopsesti la pistol si ese ok ,asta este dezavantajul la electrostatic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 163
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,

 

Se pare că mulți dintre noi am găsit aceaÂşi firmă pentru cromat... Am trimis câteva piese la OMDIC Âşi eu de vreo săptămână Âşi mi-au zis că în 10-12 zile va fi gata. Deci ar trebui să primesc săptămână viitoare piesele Âşi atunci vă pot trimite niÂşte poze cu ele.

 

Am văzut că mulți doresc spițe pentru MZ 125 RT, chiar Âşi piston + segmenți. Încerc luni să mă uit la prețuri (3,5 RON am dat pe ele primăvara)... revin cu amănunte...

 

În legătură cu polisatul aluminiului... este după părerea mea puțin complicat, necesită mult timp Âşi răbdare. Dacă vrea cineva pot să vă scriu cum am procedat eu, cam ce materiale Âşi "scule" necesită.

 

Multă baftă la recondiționare Âşi felicitări pt. kilometraje master_alexut

Mesaj completat

Salut,

 

În sfârsit am reuÂşit să fac niÂşte poze cu materialele ce vă trebuie pt. polisat pieselor din aluminiu...

 

Iată ce metodă am folosit eu după multe metode citite de pe net Âşi încercate de mine.

În primul rând piesa trebuie bine poponeataățată, după care începe partea cea mai grea, Âşlefuirea. Aici menționez că Âşlefuirea depinde foarte mult de starea piesei care va fi polisată. Dacă nu are defecte mari se poate face f. repede cu pâslă Âşi pastă polish. Dacă nu, suprafața trebuie Âşlefuită până când dispar defectele Âşi zgârieturile de pe ea. Personal la roțile mele a trebuit să încep în multe locuri cu hârtie abrazivă de 60, pt. că avea defecte f. adânce, după care am Âşlefuit cu hârtii mai fine, până când am ajuns la granulația de 400. Asta mi-a luat tot timpul Âşi mințile :laugh: că merge f. încet. La unele piese merge f. repede, că se poate folosi o bormaÂşină cu un disc abraziv, dar la roți nu prea merge, trebuie făcut totul cu mâna.

Acum vine partea interesantă Âşi uÂşoară a lucrării: aveți nevoie de un polizor de banc Âşi un disc ca în poza 1. Nu Âştiu exact din ce este făcut, că am primit Âşi eu de la un prieten, dar m-am interesat Âşi se pare să este din postav, care se găseÂşte în mai multe granulații (am întrebat într-un magazin hobby, aduc la comandă, doar că este ff. scump. în jur de 40 EUR). Vă mai trebuie Âşi o pastă abrazivă, care se găseÂşte în magazinele hobby, luați cea cu, culoarea maro (vezi poza). Pui pe polizor discul, pui pasta abrazivă Âşi dăi să sune :D. ÂŞlefuiți până când dispar micile zgârieturi lăsate de hârtia abrazivă. Deja o să aveți o piesă aproape gata. Acum vine discul de pâslă (vezi poza) cu pastă polish, special pt. metal (vezi poză). Discul de pâslă am cumpărat de la Louis. În setul de la Louis mai este un disc, pe care sincer nu l-am folosit, că nu făcea mai nimic, este Âşi pastă abrazivă în culoare maro Âşi alb, de diferite granulații, dar sincer ce am cumpărat din magazin separat era mult mai bună.

 

Sper că am fost de înțeles. Iată pozele...

post-28655-1288722131_thumb.jpg

post-28655-1288723030_thumb.jpg

post-28655-1288723116_thumb.jpg

post-28655-1288723421_thumb.jpg

post-28655-1288723485_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Salutare..despre ,,doamna'' respectiva (Cristina) pot spune ca este o fata de 28-max 30 de ani, deci daca nu esti un pusti, ai putea sa nu ii mai spui doamna :alcy:. Despre cromare, pot spune ca sunt multumit, busonul de la rezervor are 2-3 bule mici si s-a oferit sa il mai faca odata ( gratis).In principiu recomnd din mai multe motive - ai cu cine discuta, preturile sunt ok zic eu, si la prima vedere iese treba buna. Nu am mai cromat in alta parte ca sa pot face comparatie, dar unele piese ( claxonul ) mi-a iesit impecabil ca de fabrica, am avut reala impresie ca mi-a dat altul, nu cred ca va zbura cromul in urmatorii ani de acolo.Nu se vad urmele de la jmirghel si nici gaurile foarte mici..cu precizarea ca acele gaurele mai mari decat vf unui ac nu se vor astupa, decat cu alama si insemna o munca sustinuta si implicit bani mai multi.

Din pacate din ce am inteles, Cristina a fost nevoita sa intrerupa activitatea in vechiul atelier si deocamdata nu mai face decat cromare, vopsit electrostatic si sablare.

Este tarziu si nu pot face poze, desi nu cred ca se observa calitatea intr-o poza.Ai de ales la Bratu in Pantelimon sau la omdic undeva prin militari m-am intalnit eu sa duc piesele.Alegerea iti apartine dar din cate am inteles cam astea 2 variante sunt cele mai bune.

O sa revin cat de curand cu poze.

 

 

Mesaj completat

Asa cum am promis , am revenit cu poze noi in ceea ce priveste piesele cromate pentru cei ce intereseaza .Arata destul de ok, nu stiu daca se vede calitatea si luciul in poze dar…incercam.

2519092270092142186S600x600Q85.jpg

2908101820092142186S600x600Q85.jpg

 

In alta ordine de idei, dupa multe calcule, puneri pe cap si umblat prin casa cu ea...am ajuns la concluzia ca, casca ce am primit-o cadou de ziua mea nu a fost luata chiar pe marimea mea (M) ci L , deci imi este cam mare.Daca se mai si ,,lasa’’ devine putin periculoasa pt mine. Asa ca o sa incerc sa o vand sub pretul care am luat-o , daca nu se vinde pana termin motocicleta , o sa o pastrez.

Prin urmare:

- una bucata casca ( HELD ) scrie pe ea, open face noua, a costat 280 ron +transport curier 20 ron.

- Casca este noua, a fost doar probata , nu a iesit niciodata din casa, vine asa cum am primit-o, 2 huse (saci) plus cutie.Ideala pentru ceva retro sau scuter.

- Pret fix 200 lei .

Ochelarii au costat 60 ron, daca ii vrea cineva la pachet cu casca se vand la acelas pret, nu se dau separat.

Detalii la tel 0766.286.196 / 0720. 73.84.80 Alex

Sau la yahoo mess : master_alexut sau pe P.M.

 

2433280120092142186S600x600Q85.jpg

2575701730092142186S600x600Q85.jpg

2555401070092142186S600x600Q85.jpg

2536378610092142186S600x600Q85.jpg

2625534560092142186S600x600Q85.jpg

2261312240092142186S600x600Q85.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cromul arată excelent pe piese! Mai mult de-atât n-am nicio pretenție alta decât să văd cât ține la intemperii. Casca este iarăÂşi grozavă, îmi plac stilul Âşi ochelarii aferenți; Âşi fiind pe mărimea mea (am capu' mare, Âştiu) te-aÂş scăpa eu de ele imediat dacă ar fi creițari.

 

O să-ți iasă un MeZeu pe cinste, bag samă! Dă-i bice că acuÂşica-ți creÂşte barba Âşi roțile tot pe loc stau! :laugh:

 

Mai trânteÂşte Âşi dumneata câteva poze cu starea fetei, că se simte neglijată :alcy:. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piesele din imagine au facut 120 ron...orientativ urmeaza rezervorul laterale 80 ron si toba + cot aprox 150 ron.Piesele le-am dus asa cum erau, deci nepregatite.Cine are posibilitatea si vrea sa fie 100% cred ca e mai bine sa le duca pregatite de mana lui, in special la rugina adanca si agresiva.Din cate am inteles se baga intr-un acid ce roade nikelul vechi si ce mai e pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal...chiar este ok pretul eu am cromat de curind la pintis srl si mosu sa cam aruncat la bani si calitate ioc imi venea sa il bat ca vezi doamne ce face el nu face nimeni si uite vad ca ale tale au iesit ok ai un nr de tel de la firma sau persoana care ti lea cromat te rog sau PM.

Mesaj completat

sal....scuze ca intru pe topicul asta maxtere dar cred ca am sanse sa gasesc mai repede o piesa de la rt care sa bulit nu stiu cum dar asta este ,este vorba de semiluna de la pedala de pornire care aveti in plus sau de vinzare rog sa ma contactati urgent PM.incerc sa pun poza la piesa .

post-54357-1292275024_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

4bike - asta este situl :

 

http://www.sausewind-shop.com/

 

nenorocita limba mai au si nemtii astia...sincer am cautat dar nu am mai gasit nici kilometrajele de mz :).Poate ai tu mai mult noroc ca e incalcita treaba pe acolo.

 

cisu68 - cum sa ma supar...aici este binevenita toata lumea cu mz 125 rt, decat imprastiata informatia pe 10 topicuri mai bine una si buna.Din cate am inteles ai gasit piesa...ultima oara erai pe proiect...nu ne-ai mai aratat finalul.

 

aleko - daca ma crezi sincer nu stiu care este diferenta intre ele :D. Fata zicea ceva de mai multe straturi ca sa reziste, cred ca cel mai bine dai un telefon scurt la sursa si te lamureste ea ce si cum ( 075.22.30.399 cristina).

 

In rest as fi vrut sa ii aduca mosul mz-eului meu (sa gaseasca si el sub brad :D ) un cablu de kilometraj dar nu a fost de gasit....poate ii aduce iepurasul de paste. Pana atunci sarbatori fericite la toata lumea si sa ne gasim cu bine in noul an :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi cablu de kilometraj poate improvizezi dintr-unul de Nipru, sigur e mai lung asta si tai.

Anul ce vine trebuie sa-mi reimprospatez cromul si vopseaua pe M61 si e important daca, cromul se da cum trebuie (dupa cuprare). Stii doar ca , cromul original de Ural dar si mai si cel de MZ tinea zeci de ani cu minim de grija. Sarbatori Fericite!

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehe..buna asta cu fabrica :), pai motocicletele astea au 50 de ani si nikelul e destul de ok, cred ca dupa primii 35-40 de ani a inceput sa dea semne de rugina, poate nici atunci nu ar fi dat dar multi dintre noi au luat motocicletele in perioada de declin maxim la vechii propietari ( lasate prin ploaie, ninsoare sau acoperite asa , ca sa fie ceva pe ele).Daca ar fi cineva sa faca si de 4 ori mai putin rezistent ca in fabrica ....l-as pupa, ar insemna sa nikelez odata la 12 ani, dar ma indoiesc sa fie.....Oricum este o mare diferenta, in fabrica aveau fierul nou, instalatii si bai imense, iar pe vremuri lucrul era facut sa reziste nu doar sa iasa cat mai ieftin.Dar cum nu avem incotro, defilam cu ce avem.Am dus ieri si toba plus lateralele rezervorului, sa vedem cum ies si astea.

Mi-am adus aminte..Cristina zicea ca le cupreaza si apoi le cromeaza fiindca prinde mult mai bine pe cupru, dar da totusi un telefon :).

 

 

Are cineva un cot de toba in stare buna, nelovit cu gauri sau zgarieturi adanci ? ...l-am dus pe al meu la cromat dar are 2-3 infundaturi serioase si e pacat sa cromez ceva stramb.Prin urmare, daca are cineva de vanzare sunt interesat.

Editat de master_alexut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehe..buna asta cu fabrica :), pai motocicletele astea au 50 de ani si nikelul e destul de ok, cred ca dupa primii 35-40 de ani a inceput sa dea semne de rugina, poate nici atunci nu ar fi dat dar multi dintre noi au luat motocicletele in perioada de declin maxim la vechii propietari ( lasate prin ploaie, ninsoare sau acoperite asa , ca sa fie ceva pe ele).Daca ar fi cineva sa faca si de 4 ori mai putin rezistent ca in fabrica ....l-as pupa, ar insemna sa nikelez odata la 12 ani, dar ma indoiesc sa fie.....Oricum este o mare diferenta, in fabrica aveau fierul nou, instalatii si bai imense, iar pe vremuri lucrul era facut sa reziste nu doar sa iasa cat mai ieftin.Dar cum nu avem incotro, defilam cu ce avem.Am dus ieri si toba plus lateralele rezervorului, sa vedem cum ies si astea.

Mi-am adus aminte..Cristina zicea ca le cupreaza si apoi le cromeaza fiindca prinde mult mai bine pe cupru, dar da totusi un telefon :D.

 

 

Are cineva un cot de toba in stare buna, nelovit cu gauri sau zgarieturi adanci ? ...l-am dus pe al meu la cromat dar are 2-3 infundaturi serioase si e pacat sa cromez ceva stramb.Prin urmare, daca are cineva de vanzare sunt interesat.

 

mai greu de gasit un cot in stare super,du la un meserias si acopera loviturile cu alama si va iesi cotul super :) asa am procedat eu cu multe piese inainte de cromare.

 

 

piese de comuniste la comanda:0740848790 sau yd.mes.danytunky

Editat de dany_oldmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

sal...astazi am terminat si eu MZul ,desi nam rezistat am facut si o tura cu el pentru ca afar era superb si 12grade,ce sa zic totul este OK mai putin cu incarcarea cind incarca cind nu, cred ca releul, daca este si mine frumos cred ca mai dau o tura si poate fac si un filmulet ,si acum ceva poze..

post-54357-1295014296_thumb.jpg

post-54357-1295014317_thumb.jpg

post-54357-1295014351_thumb.jpg

post-54357-1295014380_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari...mai lipseste o toba si capacul la claxon ca sa fie original, cel putin vizual.Vad ca ai gasit si sei noi, poate spui si de unde le-ai luat fiindca am auzim mai multa lume care cauta.In rest arta foarte bine, vor mai fi ceva reglari pe parcurs insa greul a trecut.;).Am vazut colo si un simson desfacut...ala este noul proiect? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari...mai lipseste o toba si capacul la claxon ca sa fie original, cel putin vizual.Vad ca ai gasit si sei noi, poate spui si de unde le-ai luat fiindca am auzim mai multa lume care cauta.In rest arta foarte bine, vor mai fi ceva reglari pe parcurs insa greul a trecut.;).Am vazut colo si un simson desfacut...ala este noul proiect? ;)

sal...toba este facuta de fostul propietar din inox sieste facuta chiar bine si saude misto si am zis ca este pacat sa o schimb si in plus ii sta bine cu clacsonul ai dreptate o sai caut o grila,apropo de sei cucucele dela sei sint de ij pue pe sasiul seii de mz merg la fix fara nici o modificare.da este un awo turen cred ca o sa incep ansamblarea in citeva saptamini acu depinde de timp de asta duc lipsa cum iese soarele cu am de lucru la greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bine v-am regasit ….tocmai am adus si restul pieselor de la cromat.Cum am fost rugat de mai multe persoane sa le pun aici pentru a vedea calitatea…am incercat cat s-a putut.Toba... am avut ceva lovituri , zgarieturi adanci si infundaturi iremediabile dar avantajul este ca se poate intoarce (anumite parti) sa iasa bine pe moto, cred ca bunicul de la care am luat-o, a fost initiatorul curentului de motocross din Romania.Cotul a avut pe burta cateva infundaturi....am sunat la vreo 3 firme specializare, toti s-au oferit sa imi faca alt cot pe bani...destui , asa ca am renuntat.Mai am un alt cot , la fel de obosit, insa ce ma mira este ca ambele au ca niste cratere (gauri mici si mari) in partea superioara, am mai auzit si la altii cu mz 125, parca a sarit metalul de acolo, nu se pot astupa decat cu alama si destul de greu ( implicit scump), cine vrea perfectiune,cred ca un cot nou rezolva problema, altfel nu prea are rezolvare.In concluzie sunt f. multumit de cum a iesit toba, nikelul este uniform si pare bine infipt pe treaba, toba plus cotul au facut 120 ron.

Rezervorul....personal nu am mai vazut rezervoare nikelate pe forum, aici au fost ceva probleme fiind mai dificil de nichelat un rezervor, datorita suprafetei mari,l-a facut odata , nu iesit ok , a dat tot jos, apoi l-a bagat a doua oara in baie.Arata f bine doar ca are 2 mici umflaturi, care cu timpul vor degenera probabil.Pe ansamblu imi place mult cum A IESIT rezervorul si a costat 60 ron , pt banii astia merita facut la 3-4 ani, nu imi pare foarte scump.

Am prins gustul la nikelat si sincer tot ma uit pe poze ce as mai putea face....am mai dus filtrul de aer (ii va da un crom mai putin lucios) cat si alte mici piese ( clemele mobile ce prind cablurile de frane de pe tamburi, emblema mica de pe sa etc), sper sa nu exagerez :). Momentan lucrez la rotile de luminiu, frec cate 20 min pe zi( si este foarte mult de jmirgheluit la ele).

Daca tot am scris cate ceva …profit si vin cu o intrebare.Imi suradea ideea de a LUSTRUI si MOTORUL dar am auzit ca NU ar fi bine pentru racire, acei pori din aluminiu, ar ajutala racire...este adevarat??? Dauneaza racirii un motor lustruit sau este doar un mit ?

 

Numai ganduri bune....

2973463860092142186S600x600Q85.jpg

2807379150092142186S600x600Q85.jpg

2556556560092142186S600x600Q85.jpg

2195944520092142186S600x600Q85.jpg

2193336510092142186S600x600Q85.jpg

2818476640092142186S600x600Q85.jpg

 

Ps: noroc cu rezervorul ala...acum am vazut si eu ca trebuie sa mai fac niste putina ordine prin camera:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RaduI... dextopul, m-ai prins :).

 

Mihai rezervorul doamne fereste sa ramana asa, nu am apucat sa vorbesc cu Cristina (fata ce le-a cromat) fiindca era in intarziere mare si se grabea, insa rezervorul a fost sablat si bagat in baie, ce este in plus de nikel , este o depunere de metal foarte dura (genul partilor nenichelate de pe piesele ce au fost facute pe o parte cum am mai vazut la altii dar nu stiu pe unde).Deoarece este destul de poros si uniform as zice ca este binevenit inca un strat de metal, peste care va veni vopsea normala pana la stratul de nichel, sa vedem imbinarea dintre cele doua, acolo va fi intereseant daca va prinde.

As fi vrut mai multe pareri in legatura cu lustruirea motorului, dar pana la urma nu cred sa fie adevarat, multe din motoarele noi au motorul nichelat sau dintr-un aluminiu lucios si nu au mai luat foc :).

Profit sa mai amintesc si aici, singurele elemente ce imi mai lipsesc sunt cablul de kilometraj si oglinda.Daca cablul se potriveste de la altceva, nu l-as refuza....deci sunt interesat de ambele sa le cumpar.

 

Multumesc pentru vorbe....

Editat de master_alexut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...