Jump to content
Sign in to follow this  
TheDoctor

Se opreste motorul Honda CBR 600 F4i

Recommended Posts

Fratii mei, va salut cu stima de pe meleaguri banatene, mai precis din Timisoara. Iata-ma si pe mine nevoit sa apelez la experienta voastra tehnica intr-ale motoarelor. Deh, vine primavara si simt cum incep sa ma manance palmele si talpile si-mi vine doru' de duca. Dar ca sa n-o mai lungesc, iacata ce nenoroc m-a lovit pe mine si pe bidiviul meu (Honda CBR 600 F4i 2001): dau s-o pornesc, motorul toarce pentru 10-15 secunde, apoi, brusc, se opreste.. parca se taie brusc curentul..luminile de pe bord se sting si apoi se reaprind, parca se restarteaza ceva prin burta calutului. Problemele au inceput de pe la sfarsitul toamnei - aceleasi fenomene mi se intamplau in mers, dar atunci macar motorul mergea ok pentru o perioada lunga de timp si fenomenul se intampla destul de rar. Motorul a functionat perfect pana pe la jumatea toamnei asteia, cand mi s-a ars releul de incarcare, dar apoi l-am inlocuit. Sa fie o problema electrica sau de alta natura? Habar n-am! Poate ma ajutati voi cu ceva sugestii, teste... Sau daca sunteti din Timisoara si aveti timp sa aruncati o privire, eu stau in Printul, pe Vasile Carlova, pe langa uzina de apa. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fratii mei, va salut cu stima de pe meleaguri banatene, mai precis din Timisoara. Iata-ma si pe mine nevoit sa apelez la experienta voastra tehnica intr-ale motoarelor. Deh, vine primavara si simt cum incep sa ma manance palmele si talpile si-mi vine doru' de duca. Dar ca sa n-o mai lungesc, iacata ce nenoroc m-a lovit pe mine si pe bidiviul meu (Honda CBR 600 F4i 2001): dau s-o pornesc, motorul toarce pentru 10-15 secunde, apoi, brusc, se opreste.. parca se taie brusc curentul..luminile de pe bord se sting si apoi se reaprind, parca se restarteaza ceva prin burta calutului. Problemele au inceput de pe la sfarsitul toamnei - aceleasi fenomene mi se intamplau in mers, dar atunci macar motorul mergea ok pentru o perioada lunga de timp si fenomenul se intampla destul de rar. Motorul a functionat perfect pana pe la jumatea toamnei asteia, cand mi s-a ars releul de incarcare, dar apoi l-am inlocuit. Sa fie o problema electrica sau de alta natura? Habar n-am! Poate ma ajutati voi cu ceva sugestii, teste... Sau daca sunteti din Timisoara si aveti timp sa aruncati o privire, eu stau in Printul, pe Vasile Carlova, pe langa uzina de apa. Multumesc!

verifica in primul rand bornele de la baterie ,apoi verifica firele de la masa unde se leaga masa la cadru si la motor ,mai mult ca sigur e o masa destransa sau oxidata ,succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am avut si eu astfel de probleme la a mea, la inceput era de la butonul de concatc cel rosu, se apasa prea tare si nu mai facea contact decat "cand vroia ea" si a doua oara nu stiam ce se opreste ,iar uneori mai si pornea imd, si era de la borne, nu erau stranse bine, Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul lucru care poti sa il incerci este sa iei un spray de contacte si sa dai prin toate mufele mobrei; clar problema mobrei tale e de natura electrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este de la butonul rosu k spuneai k se stinge si bordul. Cel mai probabil un contact imperfect la baterie sau la cheie k firul de aici este in continua miscare..

Cu un pic de verificare si un spray de curatat cred k o rezolvi, Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai verificat bornele etc.si nu ai gasit problema incearca cu o alta baterie.poate are o problema si se descarca brusc apoi isi revine...se mai intamplau si din astea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Nu iti pot spune exact locul vinovat de problema ta, insa iti pot spune de unde NU poate fi, respectiv nu poate fi de la bornele bateriei intrucat odata pornit un motor daca ii scoti bornele(motor pornit!) el va continua sa functioneze in continuare, la fel si luminile datorita sistemului de incarcare al bateriei!

Dupa parerea mea, este o problema de electrica, cel mai probabil statorul alternatorului, sau firul de excitatie, sau montarea incorecta a releului !

 

P.S: Te sfatuiesc sa mergi la un service specializat, unde au aparatura adecvata pt acest tip de problema; nu are rost sa risti cu partea electrica, s-ar putea ca in final sa te coste mai mult decat face!

 

Bafta multa in rezolvarea problemei!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare! Nu iti pot spune exact locul vinovat de problema ta, insa iti pot spune de unde NU poate fi, respectiv nu poate fi de la bornele bateriei intrucat odata pornit un motor daca ii scoti bornele(motor pornit!) el va continua sa functioneze in continuare, la fel si luminile datorita sistemului de incarcare al bateriei!

Dupa parerea mea, este o problema de electrica, cel mai probabil statorul alternatorului, sau firul de excitatie, sau montarea incorecta a releului !

 

P.S: Te sfatuiesc sa mergi la un service specializat, unde au aparatura adecvata pt acest tip de problema; nu are rost sa risti cu partea electrica, s-ar putea ca in final sa te coste mai mult decat face!

 

Bafta multa in rezolvarea problemei!

ca si o completare la ceea ce ai zis tu,

 

NICIODATA NU SCOATE BORNELE BATERIEI DE PE MOTOR IN TIMP CE MERGE!!!

 

 

bateria are si rol de "buffer" iar releul de incarcare poate sa aiba "varfuri" de scurta durata care pot depasi cateva zeci de volti, si nu cred ca vrei sa alimentezi un CDI de cateva sute de eur cu tensiuni de ordinul zecilor de volti!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ca si o completare la ceea ce ai zis tu,

 

NICIODATA NU SCOATE BORNELE BATERIEI DE PE MOTOR IN TIMP CE MERGE!!!

 

 

bateria are si rol de "buffer" iar releul de incarcare poate sa aiba "varfuri" de scurta durata care pot depasi cateva zeci de volti, si nu cred ca vrei sa alimentezi un CDI de cateva sute de eur cu tensiuni de ordinul zecilor de volti!

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

banuiesc ca problema este in zona contactului.

poti verifica asa:

pornesti motorul si misti usor de cheie in pozitia in care se afla (usor stanga, dreapta, sus, jos, putin rotit stanga, putin rotit dreapta) fara sa treci contactul pe pozitia zero, evident. miscarile sa fie usoare, nu trebuie sa fortezi nimic. daca defectul este in interiorul contactului, posibil sa se opreasca motorul.

daca nu se opreste, misti usor si de firele care vin in contactul general (ala cu cheia, pentru ca e posibil sa nu fie unul strans cum trebuie).

 

in cazul in care se opreste motorul, il pornesti din nou si verifici daca poti sa il opresti repetand ultima operatiune pe care ai facut-o inainte de a se opri.

daca din nou se opreste, defectul e depistat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit si eu, F4 la firele de la blocul contact...cand miscai stg/dr. se oprea tot, lumini, motor, tot(asa mi-am dat seama), pentru ca la un moment dat s-a ros un cablu acolo din cauza ca a fost prins cu colierul prea strans si la virat nu ii permitea sa se intinda cum trebuie.

bafta

Edited by cata_30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...