Indian73 Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Am vazut Unibat pe ceva maxiscutere Italienesti.Nu sunt stralucite,2 ani si i-a lasat cand era lumea mai draga,asa pe neanuntatea.Parerea mea ca sunt surori cu GS-urile taiwaneze si Varta deoarece au acelasi comportament.Parere personala -Yuasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Toate-s facute in China, la kilogram. Inclusiv celebrele Varta( cele pt moto). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ricomuerte Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 cred ca de aia au doar 6 luni garantie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CBROSU Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Am avut eu si m-a tinut undeva la un sezon si putin. Cred ca am dat 80-90 de lei pe ea, asta daca nu confund marcile. Daca nu am impins la ea cand isi dadea duhul de m-au luat toti dracii. Mi-am jurat sa nu ma mai zgarcesc la baterii ieftine. Mi-am luat toplite acum. TOPLITE am acum , ( am avut ) a murit dupa doi ani si ceva , nu stiu daca este mult sau putin pt o baterie moto , cred sunt multi factori care influenteaza viata unei baterii...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 toplite nu sunt deloc grozave. Nu stiu prin ce manevra au reusit sa treabca si numele "by Yuasa" pe ele. Eu nu recomand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Iunie 15, 2013 Share Postat Iunie 15, 2013 Salutare, stie cineva ce baterie trebuie sa cumpar pentru o moto de 125 cmc? Bateria mea a murit iar pe ea nu scrie nimic... 12v ?Ah ?? Multumesc. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 15, 2013 Share Postat Iunie 15, 2013 cauta pe net dupa tipul motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Deci ajutati-ma si pe mine ca nu mai stiu ce sa fac. Am incarcare la 5000 de ture de 12,5v cu lumini aprinse. Releul este schimbat ieri, deci nu este de vina, din generator imi ies 50v la 5000 de ture pe toate cele 3 fire galbene, bateria este noua de maxim 1 luna, mufe prajite nu am (le-am verificat pe toate tot ieri). Ce ar trebui sa mai verific? Sau recomandati-mi pe cineva priceput la electrica moto. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Floryn_k1 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 pff nu ai rezolvat..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Floryn_k1 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 eu tare as fi curios sa masor cu mana mea un hornet care incarca peste 14V la 5000 de ture ca la mn tot in jur de 12 V baga. (deja incep sa cred ca asa trebuie sa mearga) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Am un prieten cu hornet dar din 2005, il sun maine sa masoare incarcarea ca deja devine enervant. In carte se specifica 14,5 v la 5000 de ture dar nu spune cu sau fara lumini. Oricum 14,5 v nu am decat la relanti fara lumini. La turatie scade voltajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Cu multimetru normal faci masuratorile ? Vezi ca sunt scule speciale de masurat accumulatorii si incarcarea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Toti masuram cu multimetru. Nu cred ca acele scule vor da alte rezultate sau daca va fi asa, diferentele vor fi nesemnificative. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 (editat) Stateam si ma gandeam acum: e posibil ca si din cauza bateriei sa am incarcarea asta mai mica de 13v cu lumina aprinsa? Bateria fiind unibat cu vechime de maxim 2 luni. Daca as lega bateria de la masina, cea moto complet deconectata, as prajii ceva? Sau nu pot fi luate in calcul masuratorile in acest caz? Bateria auto are vreo 70ah. Editat Iunie 16, 2013 de octavianvarzaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 O baterie auto este complet descărcată dacă tensiunea la borne (măsurată în condiţiile de mai sus) are o valoare mai mică de 12 V. Funcţie de tensiunea la borne în gol se poate aproxima starea de încărcare a bateriei: 12,6 V = baterie încărcată 100 % ; 12,4 V = baterie încărcată 75 % ; 12,2 V = baterie încărcată 50 % ; 12,0 V = baterie încărcată 25 % ; 11,9 V = baterie descărcată; Deşi o tensiune de 12,6 V poate indica o încărcarcare completă a bateriei, putem avea surpriza ca aceasta să nu poată furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va măsura tensiunea la borne în sarcină. Pentru aceasta, bateria trebuie să fie încărcată în proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V). Bateria va fi conectată la o sarcină ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal înscris pe aceasta timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul, bateria trebuie să aibă o tensiune la borne de minim 9,6 V. De exemplu, un acumulator de 56 AH trebuie conectat timp de 15 secunde la o sarcină care să consume 168 A. Dacă nu există posibilitatea utilizării unei astfel de sarcini, se va măsura tensiunea la bornele bateriei în momentul pornirii motorului. Dacă aceasta nu scade sub 9,6 V, atunci aceasta a trecut testul. Dacă valoarea tensiunii este 9,5 V sau mai mică, atunci bateria este defectă şi trebuie înlocuită. Este vorba de acumulatori auto dar aparatul special de ca iti spuneam are rezistenta aceea speciala pentru verificarea ,,in sarcina'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Toate autovehiculele moderne sunt echipate cu sisteme electronice ce necesită alimentarea cu energie electrică chiar şi atunci când acestea nu sunt utilizate. Aceste sisteme au un consum de energie care poate duce în timp la descărcarea acumulatorului. În general consumul este sub 20 de mA. Pentru a verifica valoarea curentului de standby se procedează astfel : cu motorul şi toţi consumatorii opriţi, se desface borna negativă a bateriei şi se introduce în serie cu acumulatorul un ampermetru. Valoarea curentului măsurat nu trebuie să depăşească 35 mA. Dacă acesta este mai mare de 35 mA, atunci este posibil ca în instalaţia electrică să existe un scurt circuit sau este posibil ca un consumator să utilizeze mai multă energie decât în mod normal. Acest lucru poate duce la descărcarea bateriei sau la uzura ei prematură. Interesant si asta de verificat .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Pentru testarea acumulatorului avem nevoie de trei instrumente: • Densimetru – este un simplu tub de sticlă cu plutitor, cu ajutorul căreia luăm o mostră din electrolit până la nivelul la care plutitorul se ridică. Valoarea de pe plutitor ne arată dacă acumulatorul este suficient de încărcat.• Cleşte ampermetru pentru test în sarcină – Este un aparat de măsură analog, gradat, cu ajutorul căreia putem simula condiţii de sarcină reală, deci putem obţine informaţii reale privind tensiunea măsurată pe borne şi curentul de pornire.• Tester electronic – În comerţ se găsesc foarte multe modele, aşadar există şi riscul că mai multe aparate să măsoare valori diferite. Testerul electronic serveşte nu numai la măsurarea tensiunii, ci putem obţine informaţii aproximative referitor la starea acumulatorului. În tester putem introduce date referitoare la temperatura ambientală, concentraţia electrolitului, tipul acumulatorului (acid sau AGM), curentul de pornire (DIN, SAE şi EN). Testerul ne dă valoarea estimată a curentului de pornire în amperi sau în procente.Cum decurge testarea acumulatorului?Testarea preliminară: Este recomandat să începeţi cu testerul electronic. Dacă tensiunea măsurată pe borne depăşeşte 12V, dar curentul de pornire este foarte mic (cca 1-50A), înseamnă că acumulatorul este întrerupt. În acest caz nu mai are rost să efectuaţi şi alte teste, un asemenea acumulator nu va prelua încărcarea. Dacă tensiunea măsurată este sub 12,4-12,6V, acumulatorul trebuie încărcat. Introduceţi în tester valoarea curentului nominal de pornire, alegeţi standardul dorit (de obicei EN) şi testerul afişează curentul de pornire măsurat. Înainte de încărcare trebuie să verificaţi dacă nivelul de electrolit este corespunzător, după care puteţi măsura şi densitatea acestuia. Există o corelaţie strânsă între densitatea acidului sulfuric din acumulator şi starea de încărcare. Densitatea electrolitului în cazul unui acumulator încărcat este mare (1,26-1,285g/cm3), iar dacă acumulatorul este în descărcare, scade şi densitatea electrolitului. Acumulatorul nu poate menţine încărcarea dacă densitatea electrolitului nu este corespunzătoare. Dacă valoarea tensiunii măsurate pe acumulator este mai mare decât 12,6V, atunci în condiţii normale vom măsura o densitate de peste 1,26g/cm3. Aşadar, dacă măsurăm 12,6V tensiune cu 1,23g/cm3 densitate, atunci densitatea electrolitului nu este corespunzătoare, deci scade şi curentul de pornire. Dacă densitatea este sub 1,26g/cm3, încercaţi completarea acidului înainte de efectuarea altor măsurători. Putem afla informaţii despre starea acumulatorului şi cu ajutorului cleştelui de ampermetru, dar testarea nu poate dura mai mult de 10s, pentru că acumulatorul se supraîncălzeşte în cursul testării. Înainte de testarea în sarcină putem afla tensiunea acumulatorului. Dacă tensiunea măsurată este mai mică decât 12,4V, încărcaţi acumulatorul (încărcarea este recomandată şi dacă tensiunea este 12,6V). Cleştele redă valoarea capacităţii de pornire în sarcină de 100A. Dacă acumulatorul este complet încărcat, acul aparatului va indica zona verde. Dacă indică zona galbenă, acumulatorul nu este suficient de încărcat sau este defect. Dacă indică zona roşie sau valoarea afişată scade, acumulatorul trebuie încărcat. Dacă acumulatorul este complet încărcat, dar aparatul nu poate măsura curentul nominal de pornire cu sarcină simulată, acumulatorul este defect. Încărcarea: Testarea redă valori corecte doar în cazul în care acumulatorul este complet încărcat. Încărcarea acumulatorului trebuie efectuată de către cumpărător, deci vă recomandăm să nu returnaţi acumulatorul cumpărat înainte să încercaţi încărcarea acestuia. Dacă returnaţi un acumulator descărcat care este apoi încărcat de către comerciant pentru a fi testat, costurile încărcării – curent electric, redresor, salariul persoanelor care se ocupă de încărcare, etc. – vor fi suportate de către cumpărător. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 M-ai pierdut in atata teorie. Stric ceva daca folosesc bateria auto pe post de baterie moto? Pentru masuratori doar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 TESTER ELECTRONIC ACUMULATOR http://www.rune.ro/catalogEchipamente/fise/13electrica/BMidtronics%20Tester%20Acumulatori%20MDX%20600.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 M-ai pierdut in atata teorie. Stric ceva daca folosesc bateria auto pe post de baterie moto? Pentru masuratori doar. DA NU FA ASTA SUB NICI O FORMA ! Chiar nu gasesti un atelier cu scule pentru treaba asta unde sa -ti irosesti 20 min. din viata, si sa stabilesti CLAR o treaba ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 ma doare creierul. e o discutie fara sfirsit. daca pui acumulator auto o sa se deplaseze Pamintul de pe orbita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 (editat) Are careva idee daca e posibil sa aibe bateria prea multi volti si din cauza asta sa apara probleme la incarcare? De ex o baterie care are 12.9 - 13v cand nu e folosita mobra si fluctueaza foarte mult curentul de incarcare de la 13v la 15.8 si nu are legatura cu turatia mare. Daca o descarc fortat la 12 volti (lumini etc) si merg cu mobra nu mai fluctueaza deloc voltajul de incarcare sta pe la 13 cum e si normal. O sa iau baterie noua sa postez daca s-a rezolvat problema. Editat Iunie 18, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Are careva idee daca e posibil sa aibe bateria prea multi volti si din cauza asta sa apara probleme la incarcare? De ex o baterie care are 12.9 - 13v cand nu e folosita mobra si fluctueaza foarte mult curentul de incarcare de la 13v la 15.8 si nu are legatura cu turatia mare. Daca o descarc fortat la 12 volti (lumini etc) si merg cu mobra nu mai fluctueaza deloc voltajul de incarcare sta pe la 13 cum e si normal. O sa iau baterie noua sa postez daca s-a rezolvat problema. Da, este posibil. Mi s-a intamplat mie cu o Varta ce nu avea mai mult de 1 an vechime. "Sugea" tot curentu generat de motoreta si avea si 18v. Bineinteles motoreta mergea ca in doua bujii. Am schimbat bateria si totul este bine mai putin incarcarea care nu trece de 13,3 v la 5000 de ture, dar macar functioneaza motoreta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Stric ceva daca folosesc bateria auto pe post de baterie moto? Pentru masuratori doar.Nu strici nimic, dar ai grija sa nu faci scurt circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Nu strici nimic, dar ai grija sa nu faci scurt circuit. Am incercat aseara dar cu o baterie moto mai mare (12Ah) si nicio schimbare. Tot 13,3v la 5000 de ture cu faza scurta aprinsa. Daca mai porneste si ventilatorul scade la 12,8v. Asadar bateria nu este de vina, releul nu, generatorul nu, mufe topite nu am, nu stiu ce sa mai verific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.