Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O întrebare si de la mine.

Am luat baterie noua, varta, am pus electrolitul si am lăsat-o puțin înainte sa o pun pe motor. Este absolut necesar sa o pun si pe redresor? M-am documentat si așa ar fi bine ca sa fie 100% încărcată si durata mai mare de viața.

Nu am cu ce sa o masor momentan, nici redresor si nu am mai formatat o baterie pana acum, vreau un sfat, ce ar trebui sa fac?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cumperi una de la Principal si vb la telefon cu ei cum intri in posesia ei - poate prin posta su au ei drum pe la tine. ca mai colaboreaza si cu alte firme ,pe de alta parte am o baterie de la ei de doi ani si e super ok .

Bateriile moto le aduc de la mama lor de acasa pt ca nu au linie in RO/altundeva pt ele.



Iulianserban ,depinde ce baterie ai -de obicei dupa ce pui electrolitul ( dupa min .30 min.) ,dai cheie si te duci ... un drum de 50km? Si nu te doare capul - sa treci pe la atelierul/-ele recomandat de comerciant pt complectarea certificatului de garantie .

Am luat 2 baterii ,una a tinut 3 luni iar cealalta 4 luni iar cand am mers la garantie (numai prima data) nu a vrut sa o schimbe desi a recunoscut ca de acolo am cumparat-o . A doua oara nici nu m-am mai dus inspre comerciant ,dealtfel nu ma mai duc niciodata pe acolo ; acum am una de 2 ani cumparata de la reprezentatul producatorului (tip AGM) si e f ok .

MTBF-ul unei AGM moto e de 2 ani ... .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O întrebare si de la mine.

Am luat baterie noua, varta, am pus electrolitul si am lăsat-o puțin înainte sa o pun pe motor. Este absolut necesar sa o pun si pe redresor? M-am documentat si așa ar fi bine ca sa fie 100% încărcată si durata mai mare de viața.

Nu am cu ce sa o masor momentan, nici redresor si nu am mai formatat o baterie pana acum, vreau un sfat, ce ar trebui sa fac?!

formatarea bateriei ii prelungeste durata de viata. ea va porni motorul dupa ce ai pus acidul, dar ar fi mult mai bine sa o ti pe un redresor cateva ore. redresor moto nu de masina...

sau, pui acidul si mergi cateva ore pe drum... daca ai de mers un drum lung.

 

eu am un bosch din preistorie... am cumparat motorul cu bateria pe el acum 3 ani... si nu era noua... nu stiu ce varsta avea... mai am si alarma pe motor...

de ce cred eu ca nu am probleme cu bacteria?

1. merg zilnic cu motorul.

2. iarna dau bacteria jos, si o incarc la 30 de zile cate 4 - 5 ore cu un redresor destept de la AccuMate. bacteria sta la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Formatarea baterie se face in fabrica ,inaintea livrarii catre comerciant .

Acumulatori cu Li se incarca 70% pt depozitare (timpul mort dintre poducerea ai si punerea in functiune pe 'utilaj') ,acumulatori cu PB se pastreaza/depoziteaza uscati (tot pt asta) .

Despre pastrare e bine sa petreaca iarna in casa ,dar la o temperatura putin peste temperatura de inghet -5...10 grade C ;procesele chimice sunt direct proportionale cu temperatura ,la o temperatura scazuta acestea sunt mult incetinite ; sub temperatura de inghet e cam nasparlie treaba ca se poate descarca iar electrolitul sa inghete ceea ce duce la distrugerea ireversibila a bateriei .Daca e cald ,bateria imbatraneste iar in lipsa unei activitati procesul se accentueaza .

In concluzie ,bateria de acumulatorare se pastreaza cel mai bine intr-o camera cu temperatura constanta si care nu coboara prea mult -un beci ,un subsol neincalzit ; practic asezi bateria linga lada cu cartofi - cat timp acestia nu ingheata /incoltesc pt baterie e ok .

Bateria se pune la pastrat complect incarcata ,iar la 3 luni o incarcare de egalizare . Pe motor (binenteles daca acesta e intr-o incapere sub casa/cu temperatura constanta si ferit de inghet) ,bateria se pastreaza deconectand minusul dar tot asa,complect incarcata .

Incarcarea se face cu un redresor intelijent si/sau dedicat tipului de baterie : AGM/Gel/Cu lichid/Li -(Ion/FePo) ;cu NiCd nu se mai folosesc iar alte chimii sunt unicate .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O întrebare si de la mine.

Am luat baterie noua, varta, am pus electrolitul si am lăsat-o puțin înainte sa o pun pe motor. Este absolut necesar sa o pun si pe redresor? M-am documentat si așa ar fi bine ca sa fie 100% încărcată si durata mai mare de viața.

Nu am cu ce sa o masor momentan, nici redresor si nu am mai formatat o baterie pana acum, vreau un sfat, ce ar trebui sa fac?!

 

Este indicat sa incarci acumulatorul cu ajutorul unui redresor, moto sau auto, nu conteaza...important este sa poti modifica valoarea curentului de incarcare la acest redresor. Cele mai mute tipuri sunt realizate cu posibilitate de reglare si, ampermetru pentru vizualizarea curentului de incarcare. Cand cumperi acumulatorul neincarcat, ai primit si cantitatea de acid sulfuric preparat cu o densitate de 1,28 g/cm3 . Se umple fiecare element cu electrolit, temperatura acestuia sa fie cuprinsa intre 15 si 25 0C, astfei incat nivelul sa fie deasupra placilor cu 10mm. lasa 30 min pentru impregnare si, se se conecteaza in prima etapa la incarcat cu un curent egal cu 10% din capacitatea acumulatorului, timp de max 4 ore. Ex. C =14Ah , I= 1,4A in prima etapa. Daca ai o degajare puternica de gaze sau temp. electrolitului ajunge la 400C opresti incarcare. Treci la etapa a doua de incarcare cu un curent de 5% din capacitatea acumulatorului si, se finalizeaza la o degajare de gaze, nu dureaza mai mult de 5 ore. Verifici pe parcursul incarcarii nivelul electrolitului si, completezi cu apa distilata, daca este cazul. Aceste etape, vor asigura o formare corecta a acumulatorului si o functionare de cel putin 4 ani. Este al treilea acumulator formatat in aceste conditii de mine si, ultimul functioneaza in al 6-lea an.... pe un motor de 955 cmc, cu multe porniri pe zi, pastrat iarna intr-un garaj neincalzit dar, conectat la redresor iarna in fiecarea luna cateva ore, iar daca se poate circula ..fac 20-30km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea bateriilor de acumulatoare pe motoarele noi sunt AGM .Ceia se incarca cum scrie la carte :in curent constant urmat de tensiune constanta . Cu redresor 'prost' in cateva incarcari ii termini ,posibil sa reusesti din prima .

Si AGM-ul vine format-uscata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iaca de data asta-i nimerit-o. la bateria mea Yuasa scria ca dupa ce pui acidul o lasi 20 de minute fara capace, le montezi si ai pus-o pe motor. nici macar ca ar fi recomandata formatarea. daca incarci o baterie cu curent constant e posibil sa-i faci mai mult rau, pentru ca n-ai de unde sa stii cind trebuie sa te opresti si "fiertul" nu suna a indicator bun. peste tot scrie ca formatarea se face prin functionarea normala (pornire urmata de incarcarea releului) si ca bateriile de pornire, spre deosebire de cele deep discharge nu prea au de fapt nevoie de ea, ajungind la regimul normal repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vis-a-vis de incarcare dar de fapt urmatoarea chestie adreseaza un lucru un pic mai complex

 

Scenariul urmator, mobra baga prea mult curent in baterie.

 

De ex intr-o mobra slaba, ieftina cu releu mic si prost se baga un bec de 65w H4 in loc de 35w HS1 cat e standard pe motiv ca e prea "chior" si incep problemele de incarcare si intra 15-16.2v in functie de turatie.

 

Se schimba becul cu ala standard si se rezolva problema de voltaj de incarcare, adica maxim 14.4 cu faza lunga etc si accelerata cum se face. A mai patit careva ca mine? Mi se pare ca a fost o bataie prea mare de cap, era sa schimb si alternatorul si releul si tot ca sa rezolv problema dar nu m-as fi gandit ca daca schimb la loc becul ala standard o sa-si revina incarcarea la normal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bateriile AGM numai cei care le cunosc prea putin merg pe nimerite ;ziceam de o incarcare in curent constant urmata de una in tensiune constanta .Pt profani ,aceste 2 incarcari se fac succesiv ,in aceeasi sedinta de incarcare .

Explicatia faptului ca tensiunea creste in functie de consumator corelat cu valoarea acesteia in functie de turatie e simpla ,dar numai pt cine poate deosebii tensiunea de curent .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatia faptului ca tensiunea creste in functie de consumator corelat cu valoarea acesteia in functie de turatie e simpla ,dar numai pt cine poate deosebii tensiunea de curent .

hai sa clarificam pur semantic fraza asta si dupa aia trecem mai departe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca doresti explicatii despre semantica limbii romane i-ti recomand un forum care se ocupa cu asa ceva,desi nu pot sa furnizez acum o denumire concreta a unuia sunt sigur ca exista asa ceva .

Aici discutam despre probleme tehnice .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iaca de data asta-i nimerit-o. la bateria mea Yuasa scria ca dupa ce pui acidul o lasi 20 de minute fara capace, le montezi si ai pus-o pe motor. nici macar ca ar fi recomandata formatarea. daca incarci o baterie cu curent constant e posibil sa-i faci mai mult rau, pentru ca n-ai de unde sa stii cind trebuie sa te opresti si "fiertul" nu suna a indicator bun. peste tot scrie ca formatarea se face prin functionarea normala (pornire urmata de incarcarea releului) si ca bateriile de pornire, spre deosebire de cele deep discharge nu prea au de fapt nevoie de ea, ajungind la regimul normal repede.

Esti tu sigur de ce scrii acolo ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-a intimplat in 2009 dar ce-mi amintesc era ca zice sa torni electrolitul si sa astepti 20 de minute inainte sa pui capacele. e drept ca in clip zice alteceva, vad ca si aici zice la fel: http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2009.pdf

 

LE: 3 times ampere hour rating inseamna 30A la una de 10Ah timp de 30 minute, suna cam ciudat. in pdf-ul din link spune "check to make sure that the charger current (amps) is equal to or greater than the standard (STD.) charging method listed on the battery" (pagina 31)

Daca doresti explicatii despre semantica limbii romane i-ti recomand un forum care se ocupa cu asa ceva,desi nu pot sa furnizez acum o denumire concreta a unuia sunt sigur ca exista asa ceva .

Aici discutam despre probleme tehnice .

ideea e ca nu se intelege nimic din fraza aia. cine e corelat cu cine? si pina la urma urmei, de ce ar fi firesc sa puna bec mai puternic si sa creasca tensiunea pe care o furnizeaza releul? Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ziceam sa puna un bec mai tare si sa creasca tensiunea ci despre faptul ca e simplu de explicat fenomenul ai notiuni elementare de fizica ,adica macar ca tensiunea e diferita de curent .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, avetii idee cum aflu daca mi s-a dus releul de incarcare sau bateria la o honda f4i ?
Azi mi-a pornit (cu o mica ezitare, am simtit ca bateria e cam slaba), am oprit motorul dupa 2-3 minute cat timp am urcat pana sus, apoi nu mi-a mai pornit. Mi-a dat cineva curent si a mers, am dat o tura de vreo 10-15 kilometrii, apoi am vrut sa o pornesc (sa vad daca merge) si nu a luat-o.
Daca era releul stricat, ma gandesc ca dupa ce imi dadea curent nu mai mergeam mai mult de cativa metrii, deci bateria sa fie ?

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iei curent, o pornesti din nou, o tii cam la 5000 de ture si masori cu un multimetru tensiunea la bornele bateriei. Ar trebui sa ai minim 14 volti sau cam asa ceva (poti verifica manualul mobrei pentru valoarea minima care trebuie sa fie acolo). Daca e sub, nu-ti incarca releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da .

Depinde de felul defectului - daca s-a intrerupt si nu mai incarca bateria ,aceasta 'moare'(se descarca) dupa un anumit timp de mers si la loc nu se mai poate incarca .Si se stie ca de unde tot iei si nu mai pui .... .

Pt a afla ce si cum se intampla ,aplica metoda lui ahilepleianul .

Daca nu ai acces la un multimetru ,poti verifica incarcarea in felul urmator : noaptea ,pornesti motorul si aprinzi farurile - cu motorul la relanti ai o intensitate a luminii iar cand tragi gazul si motorul trece de 2 000rpm intensitatea creste.

Daca tot ai nedumeriri ,fa un clip (cu telefonul ,de ex) si posteaza-l aici - motor la relanti cu luminile aprinse dupa care urmeaza turarea motorului cu luminile aprinse .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...