Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Stateam si ma gandeam acum: e posibil ca si din cauza bateriei sa am incarcarea asta mai mica de 13v cu lumina aprinsa?

Bateria fiind unibat cu vechime de maxim 2 luni.

 

Daca as lega bateria de la masina, cea moto complet deconectata, as prajii ceva? Sau nu pot fi luate in calcul masuratorile in acest caz? Bateria auto are vreo 70ah.

Editat de octavianvarzaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O baterie auto este complet descărcată dacă tensiunea la borne (măsurată în condiţiile de mai sus) are o valoare mai mică de 12 V. Funcţie de tensiunea la borne în gol se poate aproxima starea de încărcare a bateriei:

12,6 V = baterie încărcată 100 % ;

12,4 V = baterie încărcată 75 % ;

12,2 V = baterie încărcată 50 % ;

12,0 V = baterie încărcată 25 % ;

11,9 V = baterie descărcată;

Deşi o tensiune de 12,6 V poate indica o încărcarcare completă a bateriei, putem avea surpriza ca aceasta să nu poată furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va măsura tensiunea la borne în sarcină. Pentru aceasta, bateria trebuie să fie încărcată în proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V). Bateria va fi conectată la o sarcină ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal înscris pe aceasta timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul, bateria trebuie să aibă o tensiune la borne de minim 9,6 V. De exemplu, un acumulator de 56 AH trebuie conectat timp de 15 secunde la o sarcină care să consume 168 A. Dacă nu există posibilitatea utilizării unei astfel de sarcini, se va măsura tensiunea la bornele bateriei în momentul pornirii motorului. Dacă aceasta nu scade sub 9,6 V, atunci aceasta a trecut testul. Dacă valoarea tensiunii este 9,5 V sau mai mică, atunci bateria este defectă şi trebuie înlocuită.

 

Este vorba de acumulatori auto dar aparatul special de ca iti spuneam are rezistenta aceea speciala pentru verificarea ,,in sarcina''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate autovehiculele moderne sunt echipate cu sisteme electronice ce necesită alimentarea cu energie electrică chiar şi atunci când acestea nu sunt utilizate. Aceste sisteme au un consum de energie care poate duce în timp la descărcarea acumulatorului. În general consumul este sub 20 de mA. Pentru a verifica valoarea curentului de standby se procedează astfel : cu motorul şi toţi consumatorii opriţi, se desface borna negativă a bateriei şi se introduce în serie cu acumulatorul un ampermetru. Valoarea curentului măsurat nu trebuie să depăşească 35 mA. Dacă acesta este mai mare de 35 mA, atunci este posibil ca în instalaţia electrică să existe un scurt circuit sau este posibil ca un consumator să utilizeze mai multă energie decât în mod normal. Acest lucru poate duce la descărcarea bateriei sau la uzura ei prematură.

 

Interesant si asta de verificat ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru testarea acumulatorului avem nevoie de trei instrumente:

• Densimetru – este un simplu tub de sticlă cu plutitor, cu ajutorul căreia luăm o mostră din electrolit până la nivelul la care plutitorul se ridică. Valoarea de pe plutitor ne arată dacă acumulatorul este suficient de încărcat.
• Cleşte ampermetru pentru test în sarcină – Este un aparat de măsură analog, gradat, cu ajutorul căreia putem simula condiţii de sarcină reală, deci putem obţine informaţii reale privind tensiunea măsurată pe borne şi curentul de pornire.
• Tester electronic – În comerţ se găsesc foarte multe modele, aşadar există şi riscul că mai multe aparate să măsoare valori diferite. Testerul electronic serveşte nu numai la măsurarea tensiunii, ci putem obţine informaţii aproximative referitor la starea acumulatorului. În tester putem introduce date referitoare la temperatura ambientală, concentraţia electrolitului, tipul acumulatorului (acid sau AGM), curentul de pornire (DIN, SAE şi EN). Testerul ne dă valoarea estimată a curentului de pornire în amperi sau în procente.
Cum decurge testarea acumulatorului?

Testarea preliminară:
  1. Este recomandat să începeţi cu testerul electronic. Dacă tensiunea măsurată pe borne depăşeşte 12V, dar curentul de pornire este foarte mic (cca 1-50A), înseamnă că acumulatorul este întrerupt. În acest caz nu mai are rost să efectuaţi şi alte teste, un asemenea acumulator nu va prelua încărcarea. Dacă tensiunea măsurată este sub 12,4-12,6V, acumulatorul trebuie încărcat. Introduceţi în tester valoarea curentului nominal de pornire, alegeţi standardul dorit (de obicei EN) şi testerul afişează curentul de pornire măsurat.
  2. Înainte de încărcare trebuie să verificaţi dacă nivelul de electrolit este corespunzător, după care puteţi măsura şi densitatea acestuia. Există o corelaţie strânsă între densitatea acidului sulfuric din acumulator şi starea de încărcare. Densitatea electrolitului în cazul unui acumulator încărcat este mare (1,26-1,285g/cm3), iar dacă acumulatorul este în descărcare, scade şi densitatea electrolitului. Acumulatorul nu poate menţine încărcarea dacă densitatea electrolitului nu este corespunzătoare. Dacă valoarea tensiunii măsurate pe acumulator este mai mare decât 12,6V, atunci în condiţii normale vom măsura o densitate de peste 1,26g/cm3. Aşadar, dacă măsurăm 12,6V tensiune cu 1,23g/cm3 densitate, atunci densitatea electrolitului nu este corespunzătoare, deci scade şi curentul de pornire. Dacă densitatea este sub 1,26g/cm3, încercaţi completarea acidului înainte de efectuarea altor măsurători.
  3. Putem afla informaţii despre starea acumulatorului şi cu ajutorului cleştelui de ampermetru, dar testarea nu poate dura mai mult de 10s, pentru că acumulatorul se supraîncălzeşte în cursul testării. Înainte de testarea în sarcină putem afla tensiunea acumulatorului. Dacă tensiunea măsurată este mai mică decât 12,4V, încărcaţi acumulatorul (încărcarea este recomandată şi dacă tensiunea este 12,6V). Cleştele redă valoarea capacităţii de pornire în sarcină de 100A. Dacă acumulatorul este complet încărcat, acul aparatului va indica zona verde. Dacă indică zona galbenă, acumulatorul nu este suficient de încărcat sau este defect. Dacă indică zona roşie sau valoarea afişată scade, acumulatorul trebuie încărcat. Dacă acumulatorul este complet încărcat, dar aparatul nu poate măsura curentul nominal de pornire cu sarcină simulată, acumulatorul este defect.
  4. Încărcarea: Testarea redă valori corecte doar în cazul în care acumulatorul este complet încărcat. Încărcarea acumulatorului trebuie efectuată de către cumpărător, deci vă recomandăm să nu returnaţi acumulatorul cumpărat înainte să încercaţi încărcarea acestuia. Dacă returnaţi un acumulator descărcat care este apoi încărcat de către comerciant pentru a fi testat, costurile încărcării – curent electric, redresor, salariul persoanelor care se ocupă de încărcare, etc. – vor fi suportate de către cumpărător.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai pierdut in atata teorie. Stric ceva daca folosesc bateria auto pe post de baterie moto? Pentru masuratori doar.

DA

NU FA ASTA SUB NICI O FORMA !

Chiar nu gasesti un atelier cu scule pentru treaba asta unde sa -ti irosesti 20 min. din viata, si sa stabilesti CLAR o treaba ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are careva idee daca e posibil sa aibe bateria prea multi volti si din cauza asta sa apara probleme la incarcare? De ex o baterie care are 12.9 - 13v cand nu e folosita mobra si fluctueaza foarte mult curentul de incarcare de la 13v la 15.8 si nu are legatura cu turatia mare. Daca o descarc fortat la 12 volti (lumini etc) si merg cu mobra nu mai fluctueaza deloc voltajul de incarcare sta pe la 13 cum e si normal. O sa iau baterie noua sa postez daca s-a rezolvat problema.

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are careva idee daca e posibil sa aibe bateria prea multi volti si din cauza asta sa apara probleme la incarcare? De ex o baterie care are 12.9 - 13v cand nu e folosita mobra si fluctueaza foarte mult curentul de incarcare de la 13v la 15.8 si nu are legatura cu turatia mare. Daca o descarc fortat la 12 volti (lumini etc) si merg cu mobra nu mai fluctueaza deloc voltajul de incarcare sta pe la 13 cum e si normal. O sa iau baterie noua sa postez daca s-a rezolvat problema.

Da, este posibil. Mi s-a intamplat mie cu o Varta ce nu avea mai mult de 1 an vechime. "Sugea" tot curentu generat de motoreta si avea si 18v. Bineinteles motoreta mergea ca in doua bujii.

Am schimbat bateria si totul este bine mai putin incarcarea care nu trece de 13,3 v la 5000 de ture, dar macar functioneaza motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stric ceva daca folosesc bateria auto pe post de baterie moto? Pentru masuratori doar.

Nu strici nimic, dar ai grija sa nu faci scurt circuit.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu strici nimic, dar ai grija sa nu faci scurt circuit.

Am incercat aseara dar cu o baterie moto mai mare (12Ah) si nicio schimbare. Tot 13,3v la 5000 de ture cu faza scurta aprinsa. Daca mai porneste si ventilatorul scade la 12,8v.

Asadar bateria nu este de vina, releul nu, generatorul nu, mufe topite nu am, nu stiu ce sa mai verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stateam si ma gandeam acum: e posibil ca si din cauza bateriei sa am incarcarea asta mai mica de 13v cu lumina aprinsa?

Bateria fiind unibat cu vechime de maxim 2 luni.

 

Daca as lega bateria de la masina, cea moto complet deconectata, as prajii ceva? Sau nu pot fi luate in calcul masuratorile in acest caz? Bateria auto are vreo 70ah.

 

Incearca asa:

  • Ia bateria moto, o incarci 100% la redresor moto, maxim 1 amper, sa aibe 12.6v de ex.
  • Ia toate contactele de la releu de incarcare, de la releu de pornire de la cdi de la tot ce e mufa si da-le cu spray de contacte
  • monteaza bateria si testeaza voltajul de incarcare si vezi daca voltajul este normal cu lumini tot turata sau la relantiu cum se face. Eventual masori voltajul si dupa un drum mai lung dupa ce faci toate de mai sus, poate isi revine incarcarea la un voltaj normal
Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Incearca asa:

  • Ia bateria moto, o incarci 100% la redresor moto, maxim 1 amper, sa aibe 12.6v de ex.
  • Ia toate contactele de la releu de incarcare, de la releu de pornire de la cdi de la tot ce e mufa si da-le cu spray de contacte
  • monteaza bateria si testeaza voltajul de incarcare si vezi daca voltajul este normal cu lumini tot turata sau la relantiu cum se face. Eventual masori voltajul si dupa un drum mai lung dupa ce faci toate de mai sus, poate isi revine incarcarea la un voltaj normal

Astazi ma ocup si de asta. Ar fi cam ultima operatiune de facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi ma ocup si de asta. Ar fi cam ultima operatiune de facut.

Am curatat astazi toate mufele cu spray de contacte si am cam aceleasi rezultate: cu far aprins la 5000 de ture, 13,4v, la fel si cu ventilator de racire pornit.

Maine o sa iau si bateria in casa sa o pun pe redresor sa vedem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omule, eu iti zic: motorul ala n-are nimica. te-a lasat in drum fara curent, nu porneste etc? de ce tot vrei tu sa gasesti problema care nu exista, suna a OCD.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are careva idee daca e posibil sa aibe bateria prea multi volti si din cauza asta sa apara probleme la incarcare? De ex o baterie care are 12.9 - 13v cand nu e folosita mobra si fluctueaza foarte mult curentul de incarcare de la 13v la 15.8 si nu are legatura cu turatia mare. Daca o descarc fortat la 12 volti (lumini etc) si merg cu mobra nu mai fluctueaza deloc voltajul de incarcare sta pe la 13 cum e si normal. O sa iau baterie noua sa postez daca s-a rezolvat problema.

 

 

Da, este posibil. Mi s-a intamplat mie cu o Varta ce nu avea mai mult de 1 an vechime. "Sugea" tot curentu generat de motoreta si avea si 18v. Bineinteles motoreta mergea ca in doua bujii.

Am schimbat bateria si totul este bine mai putin incarcarea care nu trece de 13,3 v la 5000 de ture, dar macar functioneaza motoreta.

 

 

Am incercat aseara dar cu o baterie moto mai mare (12Ah) si nicio schimbare. Tot 13,3v la 5000 de ture cu faza scurta aprinsa. Daca mai porneste si ventilatorul scade la 12,8v.

Asadar bateria nu este de vina, releul nu, generatorul nu, mufe topite nu am, nu stiu ce sa mai verific.

la xt-ul meu, mobra a avut releul schimbat cu unul OEM in toamna ca baga 15.5

in primavara asta eu de frica sa nu moara bateria am luat un redresor nepotrivit, am copt-o bine la 5 amperi ca nu ma pricepeam, bateria nu a murit, am bagat si niste elctrolit in ea moment in care a inceput iar sa faca figuri adica fluctua incarcarea foarte mult de la 13 la 15.8v si in general tragea prea mult curent ca dimineata o gaseam la 12.9 v (prea mult)

toata lumea mi-a zis ca e releul de vina, eu nu am crezut ca tocmai l-am schimbat

eu am dat cu spray de contacte peste tot aseara si azi am schimbat bateria cu una noua azi

acum sunt mai mult decat fericit ca nu fluctueaza voltajul, am voltmetru pe bord si sta tot timpul la 13 - 13.1 maxim chiar si la 7500 rpm

 

concluzia mea e ca 13.3 v la tine e ok daca zici ca merge fara probleme, eu sunt multumit cu un votaj stabil de 13 - 13.1 tot timpul

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am copt-o bine la 5 amperi ca nu ma pricepeam

eu n-am vrut sa zic nimic initial dar...

unele din lucrurile scrise mai sus sint false. cum ar fi ca 35 mA cu contactul pe OFF e ok. o fi pt. o baterie de masina, de fapt nici pt. aia nu prea e.

eu zic pt. a n'spea oara ca probabil motorul ala n-are nimic dar i se cauta o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, deoarece sunt afon la partea de electricitate va intreb pe voi daca o motocicleta (125 cc) e normal sa incarce o baterie moarta de cativa ani doar cu 1,5 - 1,6 V la 4000 rpm?

 

nu am si nu gasesc manualul motocicletei...

 

 

Multumesc.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indiferent de marca, orice acumulator este bun, cu conditia ca acesta sa fie formatat. ( formatarea presupune cicluri succesive de incarcare / descarcare )

Cat despre Unibat, fiind produs relativ nou pe piata din Romania, nu cred ca se poate pronunta inca cineva...

Totusi daca luam in calcul pretul de achizitie si faptul ca produsul se fabrica in Italia, atunci cred ca Unibat-ul este o alegere buna.

Editat de adya76
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o baterie folosita des va tine mai mult decat una zacuta, deci mergi mult cu motorul, tine bine bateria. a mea... nustiu cati ani are. 3 la mine...

o baterie protejata de frig va tine mult mai mult ca una lasata la minus 15 iarna afara. in plus eu o incarc de 2 - 3 ori pe iarna (3 - 4 luni cat nu merg)... am un Bosch... nu-s fan al firmei... dar inca merge...

 

diferenta majora dintre un brand mare si o firma mai necunoscuta va fi puterea la pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut Unibat pe ceva maxiscutere Italienesti.Nu sunt stralucite,2 ani si i-a lasat cand era lumea mai draga,asa pe neanuntatea.Parerea mea ca sunt surori cu GS-urile taiwaneze si Varta deoarece au acelasi comportament.Parere personala -Yuasa.

ce tot vorbesti ma...tu compari Varta cu gs?VARTA SUNT BATERII FOARTE BUNE!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...