yuk Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 Daca nu faci pipi din picioare, tot degeaba ... )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 1, 2014 Share Postat Octombrie 1, 2014 (editat) recunosc, nu am citit cele 62 de pagini, nu am timp pe scurt : am nevoie de baterie, am citit in manual, zice ca: "A sealed battery can fully display its performance only when combined with a proper vehicle electric system. Therefore, replace a sealed battery only on a motorcycle which was originally equipped with a sealed battery." Nu am redresor din ala... sa zicem ca nu e greu sa pui lichidul ala in baterie, poate nici partea cu incarcarea n-ar fi, dar daca nu am redresor = pix. Pe scurt, ce dracu sa fac? iau tot din asta "sealed" (a dracului de sigilata din moment ce umbli la ea....+ Ramane doar partea cu activarea ei, sau cum ii zice, cu completarea cu lichid si incarcarea PE CARE NU AM CUM NAIBA SA LE FAC.) sau sa iau din alea pe gel(chiar daca manualul recomanda sa iau tot SEALED; la astea cu gel mai trebuie sa umbli la ea? sau o iei din magazin si o trantesti acolo si e ok?)? Cica tipul de baterie folosit din fabrica.. YTX9-BS. inca o chestie, in manual nu zice nimic de curentul de pornire, (la yuasa pentru modelul de mai sus e 120A) deci presupun ca de 120 am nevoie. pe net gasesc acest tip la mai multi producatori, imi imaginez ca e ok sa iau de la oricare; DAR am luat dimensiunile bateriei curente, ce gasesc pe net sunt mai mari ca si dimensiuni, cu cativa mm dar nu stiu daca mai intra acolo in lacasul ei.. asta intra destul de la fix. Ma dispera cand ceva ce pare simplu (inlocuiesti bateria) se dovedeste a fi ceva complicat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Editat Octombrie 1, 2014 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Octombrie 1, 2014 Share Postat Octombrie 1, 2014 Hai ca nu e ca si cum ai cumpara o casa sau ceva. Au zis si oamenii mai sus nu e nici o crima daca activezi bateria o lasi jumatate de ora si faci apoi drumuri mai lungi cu motorul sa se incarce. Eu de unde mai cumparam baterii mi le si incarcau ei, doar ca trebuia sa ma duc a doua zi dupa ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 1, 2014 Share Postat Octombrie 1, 2014 încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată... deci daca iau una "pe gel" o bag acolo si plec , nu? » Post actualizat in 01 Oct 2014 08:43 Hai ca nu e ca si cum ai cumpara o casa sau ceva. Au zis si oamenii mai sus nu e nici o crima daca activezi bateria o lasi jumatate de ora si faci apoi drumuri mai lungi cu motorul sa se incarce. Eu de unde mai cumparam baterii mi le si incarcau ei, doar ca trebuia sa ma duc a doua zi dupa ea. nu e, dar imi imaginam ca e simplu ca si cum te-ai duce sa iei paine. » Post actualizat in 01 Oct 2014 08:44 chiar vreau sa fac un drum lung, de vreo 2-3 ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 1, 2014 Share Postat Octombrie 1, 2014 Poti sa iei si una pe acid... atata timp cat bagi curent in ea dupa aceea, fie el de la redresor sau de la alternator, e ok. Bateria mea, dupa punerea acidului si asteptat 30-60 min (o mai masuram din cand in cand), avea 12,7v. 12,8v fiind valoarea de "incarcata". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styuk Postat Octombrie 1, 2014 Share Postat Octombrie 1, 2014 am schimbat-o si eu exact luni si am intampinat aceleasi probleme. mie mi s-a spus ca dupa ce pun acidul sa o mai las fara capacele 2 ore, 2 ore jumatate. Am montat-o, am dat o tura mai lunga si gata. Deci nu te stresa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 1, 2014 Share Postat Octombrie 1, 2014 am vb deja cu un magazin din zona, mi-o "formateaza" ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyedi22 Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Salut, nu am mai pornit mobra de ceva timp si mi s-a dus bateria, intrebarea mea este, o pot incarca cu un redresor de 12V si 10 A daca bateria este de 12V si 7 A? Am auzit ca am sansa sa ii ard elementele de prin ea...:-? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Pune un bec de 5-10-21 w în serie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Salut, Imi vine greu sa cred ca ai un rederesor care debiteaza direct 10A ? In general redresoarele automate genereaza un curent raportat la rezistenta interma, sau se poate modifica printr-un comutator in functie de tipul de acumulator. Mai exact, daca ai un acumulator, de ex. 14 Ah, curentul de incarcare este 10% din capacitatea acumulatorului, adica 0,1x 14 =1,4 A .Cele automate au curentul reglat in functie de rezistenta interna, deci automat va incarca cu 1,4 A. Problema este ce perioada de timp va fi conectata la redresor. Cea mai corecta varianta este sa montezi un voltmetru in paralel pe acumulator, iar finalul incarcarii este cand tensiunea ramane constanta timp de 2 ore. O sa vezi ca tensiunea se modifica pe parcursul incarcarii. Daca nu este capsulata( acolo este interzis sa mai scoti dopurile, cele cu gel, depinde de tip si producator) poti scoate dopurile, incarcarea este finala cand acumulatorul emana gaze !! In final nu trebuie sa INCARCI CU 10A !! trebuie sa ai un redresor cu reglaj de curent, mai corect trebuie sa inseriezi un ampermetru in circuit care sa masoare curentul de incarcare.. Vad ca ai nr de DB?? Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 uf, where do I start? ..bateria este de 12V si 7 A? probabil e de 7Ah, nu se recomanda incarcarea la 10A ci la 1A Pune un bec de 5-10-21 w în serie. poate in paralel dar e deja o improvizatie teoretic ar trebui sa ramina 1A pt acumulator, deci becul sa consume 9A -> bec de 108W daca il pune in serie, becul taie din voltajul pe acumulator Salut,Imi vine greu sa cred ca ai un rederesor care debiteaza direct 10A ? maxim 10A dar se vind cu denumirea generica de "incarcator de 10A" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 poate in paralel dar e deja o improvizatie teoretic ar trebui sa ramina 1A pt acumulator, deci becul sa consume 9A -> bec de 108W daca il pune in serie, becul taie din voltajul pe acumulator Tare asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 mai depinde si de rezistenta interna a acumulatorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Pune un bec de 5-10-21 w în serie. Daca se monteaza un bec in serie, practic curentul din circuit va fi un raport intre tensiunea redresorului si rezistenta totala( rezistenta interna a acumulatorului + rezistenta becului) Pentru un bec de 21W , la o tensiune de 14V a redresorului, rezistenta acestui R= U2 /P , aprox. 9,3 ohm. Intensitatea curentului = U(14 V) / rezistenta interna acumulator + 9,3 ohm ...cat este rezistenta interna?? valoarea nominala la 100% incarcare este data de producator. Dar in cazul unui acumulator descarcat, este influentata de mai multi factori . Cel mai corect pas este utilizarea unui redresor cu posibilitatea de reglare a curentului(sau unul automat), astfel incat sa se respecte pentru curentul de incarcare IC= 0,1x Capacitatea acumulatorului(Ah). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Tare asta. Pai ce vrei daca omul stie ca regulatorul functioneaza prin preluarea surplusului de curent, a ramas blocat pe ideea asta. Daca se monteaza un bec in serie, practic curentul din circuit va fi un raport intre tensiunea redresorului si rezistenta totala( rezistenta interna a acumulatorului + rezistenta becului) Pentru un bec de 21W , la o tensiune de 14V a redresorului, rezistenta acestui R= U2 /P , aprox. 9,3 ohm. Intensitatea curentului = U(14 V) / rezistenta interna acumulator + 9,3 ohm ...cat este rezistenta interna?? valoarea nominala la 100% incarcare este data de producator. Dar in cazul unui acumulator descarcat, este influentata de mai multi factori . Cel mai corect pas este utilizarea unui redresor cu posibilitatea de reglare a curentului(sau unul automat), astfel incat sa se respecte pentru curentul de incarcare IC= 0,1x Capacitatea acumulatorului(Ah). Clamezi kirchhoff dar nu-l aplici in exemplul tau 14v-tensiune baterie(12)= 9,3x curent, facand calculul I=0,215A In realitate tensiunea e mai mare la un incarcator iar un bec de 21W cu filamentul rece are rezistenta mai mica Practic eu am un redresor ce imi scoate media 16V si o inseriez cu un bec de 35W. Parca la start obtin 0,5A si spre finalul incarcarii am vreo 0,3A. Nu mai tin bine minte ca nu am mai incarcat demult. Pe masura ce bateria se incarca scade si curentul de incarcare datorita cresterii tensiunii bateriei » Post actualizat in 06 Oct 2014 21:11 Ps Tu te-ai incurcat ca ai socotit bateria ca un simplu consumator cand ea de fapt e un benerator si are si rezistenta interna si tensiune.Datorita curentului mic de incarcare si a valorii reduse a rezistentelor interne atat a bateriei cat si a sursei acestea se pot neglija si de aici calculu simplificat facut mai sus. » Post actualizat in 06 Oct 2014 21:13 scuze pentru scapari dar nu pot edita generaor si calculul » Post actualizat in 06 Oct 2014 21:14 in fine nu-mi merge nici tastatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Pai ce vrei daca omul stie ca regulatorul functioneaza prin preluarea surplusului de curent, a ramas blocat pe ideea asta. Clamezi kirchhoff dar nu-l aplici in exemplul tau 14v-tensiune baterie(12)= 9,3x curent, facand calculul I=0,215A In realitate tensiunea e mai mare la un incarcator iar un bec de 21W cu filamentul rece are rezistenta mai mica Practic eu am un redresor ce imi scoate media 16V si o inseriez cu un bec de 35W. Parca la start obtin 0,5A si spre finalul incarcarii am vreo 0,3A. Nu mai tin bine minte ca nu am mai incarcat demult. Pe masura ce bateria se incarca scade si curentul de incarcare datorita cresterii tensiunii bateriei Sa incepem lectia de electrotehnica: 1. Legea de sus nu este a lui Kirchhoff..este legea lui Ohm, si vreau sa te aud daca este pe o portiune de circuit sau pe tot circuitul? 2. De ce ai impartit tensiunea la rezistenta de 9,3 ??? ti-am calculat rezistenta totala in circuit???NU ..eu nu vad, am spus ca este variabila, este o rezistenta interna care depinde de mai multi factori: temperatura electrolitului, nivelul concentratiei electrolitului, structura placilor..etc, Normal ca acest curent de incarcare scade in timp pe masura ce acumulatorul( atentie nu baterie_aceasta nu mai permite incarcarea, se consuma si PA) se incarca...De ce mai inseriezi cu un bec?? Daca ai redresor automat, curentul este absorbit in functie de nivelul de descarcare, sau poate ai redresorul acela din trecut....un bec inseriat si lumineaza intens la inceput, apoi pe masura ce acumulatorul se incarca, becul lumineaza mai putin intens....cunosc "aparatul" am lucrat cu tipul acela..SLAB calitativ. Monteaza un apermetru si o sa vezi INTENSITATEA CURENTULUI consumat la incarcare. Da, la final tensinea la borne este ridicata, de aceea am afirmat, -se monteaza un voltmetru in paralel, in momentul in care tensiunea ramane constanta timp de 2 ore, incarcarea este finalizata. Cred ca am fost inteles pentru ca explicatiile sunt clare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Se aplica Kirchhoff pe circuitul inchis: tensiune sursa,rezistenta interna sursa, rezistenta (becul), rezistenta interna baterie,tensiune baterie chiar daca nu ai noduri pentru ca e mai simplu. Oricum asta nu te scuza ca habar nu ai ca orice sursa in principal este caracterizata de o tensiune si in subsidiar de o rezistenta interna .De la tine nici nu ma asteptam decat la un raspus fantezist cu divagatii pe cu totul alte teme decat ce cerea omul.Cum sa-si incarce bateria cu ce are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Se aplica Kirchhoff pe circuitul inchis: tensiune sursa,rezistenta interna sursa, rezistenta (becul), rezistenta interna baterie,tensiune baterie chiar daca nu ai noduri pentru ca e mai simplu. Oricum asta nu te scuza ca habar nu ai ca orice sursa in principal este caracterizata de o tensiune si in subsidiar de o rezistenta interna .De la tine nici nu ma asteptam decat la un raspus fantezist cu divagatii pe cu totul alte teme decat ce cerea omul.Cum sa-si incarce bateria cu ce are. In ce scoala ai invatat fizica ...in Congo...ma asteptam de la tine la asa ceva....nu este lege, poate in 19 toamna la vreama ta...sunt teoremele lui Kirchhoff, si ai vazut tu lege pe circuit "deschis"?? dar nu are rost..imi pierd timpul cu tine...Nu ai inteles nimic din ce a fost explicat mai sus. El a inteles ca redresorul poate avea valoarea maxima de 10 A la incarcare!!! dar nu trebuie sa lucreze cu aceea, va utiliza numai un 10% din capacitatea acumulatorului..te rog nu mai scrie mereu aiureli ca sa te bagi in seama...pierdere de timp cu tine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 (editat) Tu esti pui de politician imi pui in gura vorbe ce nu le-am rostit, nu am zis nicaieri ca-i lege ci doar ca se aplica (asta se presupunea ca stii ce e, desii de multe ori ai enumerat-o ca lege nu mai dau citate ca m-am plictisit cu divagatiile tale) hotareste-te e fizica de baza sau electrotehnica?In afara de gura mare sunt curios ce pregatire ai tu? Iar la bagat in seama fara rost am vazut ca esti campion. Editat Octombrie 7, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Pai ce vrei daca omul stie ca regulatorul functioneaza prin preluarea surplusului de curent, a ramas blocat pe ideea asta. Clamezi kirchhoff dar nu-l aplici in exemplul tau 14v-tensiune baterie(12)= 9,3x curent, facand calculul I=0,215A In realitate tensiunea e mai mare la un incarcator iar un bec de 21W cu filamentul rece are rezistenta mai mica Practic eu am un redresor ce imi scoate media 16V si o inseriez cu un bec de 35W. Parca la start obtin 0,5A si spre finalul incarcarii am vreo 0,3A. Nu mai tin bine minte ca nu am mai incarcat demult. Pe masura ce bateria se incarca scade si curentul de incarcare datorita cresterii tensiunii bateriei » Post actualizat in 06 Oct 2014 21:11 Ps Tu te-ai incurcat ca ai socotit bateria ca un simplu consumator cand ea de fapt e un benerator si are si rezistenta interna si tensiune.Datorita curentului mic de incarcare si a valorii reduse a rezistentelor interne atat a bateriei cat si a sursei acestea se pot neglija si de aici calculu simplificat facut mai sus. » Post actualizat in 06 Oct 2014 21:13 scuze pentru scapari dar nu pot edita generaor si calculul » Post actualizat in 06 Oct 2014 21:14 in fine nu-mi merge nici tastatura Interesant..In cazul in care conectezi un redresor pentru incarcarea unui acumulator, acumulatorul este un receptor, curentul electric trece prin electrolit de la placile pozitive la cele negative. Acumulatorul fiind descarcat U<12,3V, se stabileste sensul curentului in circuit( reguli de asociere a sensurilor tensiunii si curentului) discutam aici de electrotehnica daca tot te contrazici si intri in subiect, inseamna ca ar trebui sa-l cunosti ?? Rezistenta placilor acumulatorului in stare descarcata difera fata de cea in care placile sunt incarcate...deci trebuie sa fie luata in calcul !! Doresti valoarea exacta a curentului de incarcare, ti-am mai spus, inseriaza un ampermetru si o sa te convingi de rezultat. Sunt metode experimentale, ideea este sa ajungi la un rezultat real si sa fie inteles. Este complicat sa calculezi rezistenta totala din circuit, depinde de mai multi factori ! Dar am vazut cum te-ai descurcat la calcul sectiunii conductoarelor si la rectificarea arborilor motorului de motocicleta…..eu m-am lamurit…no comment! PS. Pe langa tastatura, nu iti "merg" ca sa-ti folosesc cuvintele...mai MULTE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 (editat) Divagatii tipice pentru tine care vorbesti ca sa te auzi. Iti recomand o vizita pe la psiholog pentru inceput, ca prea sari de la una la alta. Ps Calculul sectiunii conductoarelor se face cum ti-am explicat si nu ai inteles nimic.Mii de proiectanti au calculat si calculeaza asa, conform normelor, nu ca vrei tu sa faci economie. In privinta lui "complect" regulile s-au schimbat in timpul jocului, pe vremea mea "complet" era ala de te baga la puscarie iar calul batran se invata greu la ham. Editat Octombrie 7, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 No comment... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyedi22 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Salut, Imi vine greu sa cred ca ai un rederesor care debiteaza direct 10A ? In general redresoarele automate genereaza un curent raportat la rezistenta interma, sau se poate modifica printr-un comutator in functie de tipul de acumulator. Mai exact, daca ai un acumulator, de ex. 14 Ah, curentul de incarcare este 10% din capacitatea acumulatorului, adica 0,1x 14 =1,4 A .Cele automate au curentul reglat in functie de rezistenta interna, deci automat va incarca cu 1,4 A. Problema este ce perioada de timp va fi conectata la redresor. Cea mai corecta varianta este sa montezi un voltmetru in paralel pe acumulator, iar finalul incarcarii este cand tensiunea ramane constanta timp de 2 ore. O sa vezi ca tensiunea se modifica pe parcursul incarcarii. Daca nu este capsulata( acolo este interzis sa mai scoti dopurile, cele cu gel, depinde de tip si producator) poti scoate dopurile, incarcarea este finala cand acumulatorul emana gaze !! In final nu trebuie sa INCARCI CU 10A !! trebuie sa ai un redresor cu reglaj de curent, mai corect trebuie sa inseriezi un ampermetru in circuit care sa masoare curentul de incarcare.. Vad ca ai nr de DB?? Bafta, Da sunt din Pucioasa si iti multumesc de raspuns >< Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Poate ne vedem pe 18 oct. 2014, ora 11, la stadion in Tgv. Avem o campanie moto _citeste pe comunitati Tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 e 50 ron un incarcator la lidl , costa mai putin decat tot foiletonul pe care l-ati scris aici ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.