Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator darcocbr

Si asa multe iti par? Spre exemplu, la mobra mea,pot fii aprinse 5 becuri la far(unu faza scurta,2 faza lunga si 2 pt pozitii), 2 la stopul spate la pozitie,aceleasi 2 si pt stop frana...daca mai si semnalizez e clar. Deci nu vad cum un atv are mai multi si mai mari consumatori. Corect,nu toate mobrele sunt la fel, asta fiind valabil si la atv'uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un amic mi-a gasit printre piesele care i-au ramas cand a vandut ATV-ul un releu de incarcare pe care mi l-a cedat.

post-43750-0-95937200-1407775884_thumb.jpg

Dilema mea este ca respectivul releu are 2 mufe. Una cu 3 fire de aceiasi culoare (care sunt 90% sigur ca merg pe alternator) si 3 fire la cealalta mufa (rosu, negru si verde). Ma gandesc ca nu va merge divaisu cu cel verde lasat in aer, de aceea ii intreb, pe aceia dintre noi cu mai multe valente in electrica / electronica, unde sa leg firul verde? Pe (+) sau pe (-) spre baterie?

 

Va multumesc anticipat


» Post actualizat in 11 Aug 2014 17:35

Un amic mi-a gasit printre piesele care i-au ramas cand a vandut ATV-ul un releu de incarcare pe care mi l-a cedat.

attachicon.gif20140811_194650.jpg

Dilema mea este ca respectivul releu are 2 mufe. Una cu 3 fire de aceiasi culoare (care sunt 90% sigur ca merg pe alternator) si 3 fire la cealalta mufa (rosu, negru si verde). Ma gandesc ca nu va merge divaisu cu cel verde lasat in aer, de aceea ii intreb, pe aceia dintre noi cu mai multe valente in electrica / electronica, unde sa leg firul verde? Pe (+) sau pe (-) spre baterie?

 

Va multumesc anticipat

Am mai gasit niste scheme electrice...cel cu 5 fire e la mine la motocicleta, iar cealalta cu un regulator compatibil cu al meu... Cu umilele mele amintiri din scoala vad ca firele negru si verde se duc pe (-) dar in zone diferite. Am inteles bine sau am citit prost schema?


» Post actualizat in 17 Aug 2014 09:01

Intrebare de 5.000 de puncte. Vreau sa inlocuiesc pe motocicleta o mufa cu 2 pini de pe releul de incarcare, care sa reziste la curentul care ar circula prin ea. Poate sa-mi spuna vreun electronist amator sau profesionist cam ce calitati ar avea curentul care trece de la releu spre baterie? Stiu ca ar trebui sa fie mai mic de 15V, dar amperajul nu-l stiu. Bateria este de 8 amperi, si mufa la care ma gandesc (Tamiya mare / mica) rezista la un maxim de 15 A. Oare reusesc sa o topesc daca o pun acolo?

 

Multumesc Anticipat

post-43750-0-22254500-1407778306_thumb.jpg

post-43750-0-77636000-1407778327_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut ... probabil s-a mai discutat, dar nu am gasit in ultimile 5-6 pagini, asa ca intreb ceva poate prostesc pentru greii din motociclismul forumistic.

 

Trebuie sa cumpar o baterie Yuasa YTX12-BS. Pe toate site-urile pe care am gasit-o imi spune ca vine cu acidul separat si instructiunile de rigoare. Deci eu trebuie sa pun acidul in baterie ... iar acum intrebarea ... trebuie sa cumpar si incarcator? ... sau se produce o minune chimica si acidul ala face 12 volti instantaneu dupa ce l-am pus in baterie? :D

 

Stiu ... si eu rad de mine ... dar intreb, pentru ca un charger e in jur de 40-50 lire ... si nu mai am ce face cu el dupaia.

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ... probabil s-a mai discutat, dar nu am gasit in ultimile 5-6 pagini, asa ca intreb ceva poate prostesc pentru greii din motociclismul forumistic.

 

Trebuie sa cumpar o baterie Yuasa YTX12-BS. Pe toate site-urile pe care am gasit-o imi spune ca vine cu acidul separat si instructiunile de rigoare. Deci eu trebuie sa pun acidul in baterie ... iar acum intrebarea ... trebuie sa cumpar si incarcator? ... sau se produce o minune chimica si acidul ala face 12 volti instantaneu dupa ce l-am pus in baterie? :D

 

Stiu ... si eu rad de mine ... dar intreb, pentru ca un charger e in jur de 40-50 lire ... si nu mai am ce face cu el dupaia.

 

Merci.

 

baga acidu, las-o cat zice, bag-o in motor si gaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci nu trebuie pusa la incarcat ... sarumana baieti !

Asa-mi aminteam si eu, ca nu trebuie. Dara a pus Thomas mai demult un video chiar cu instructiuni de la Yuasa si zice clar ca trebuie si pusa pe redresor. De mers o sa mearga oricum, probabil cel mult ii scade durata de viata.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa ce pui acid si ai lasat-o minim 10 min (fara sa-i pui dopurile) masoara tensiunea sa fie minim 12.7v-12.8v la bornele bateriei

in caz ca nu ai tensiunea de mai sus bateria trebuie pusa la incarcat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

:) scazi durata de viata daca o activezi si atat... am 2 baterii pe motor (poveste lunga), ambele yuasa, ambele luate de noi. ambele au stat in jur de 16 ore fiecare pe un redresor automat (un h-tronic) ce poate debita maxim 1000 mAh. asta dupa ce au stat in repaus cam 3 ore (+/-) dupa ce le-am pus acidul. parerea mea e ca un redresor cu functie de intretinere (desulfatare) merita sa-l ai acasa. eu una il pun in fiecare zi (deh, honda, chiar daca am renuntat la mufele de pe circuitul de incarcare tot mi-e frica) pe baterie cand las motocicleta in garaj...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara poze, nici nu s-a intamplat.

» Post actualizat in 23 Aug 2014 07:53

Cătălin, incarca bateria dupa ce ai pus acidul. Inainte de incarcare, las-o 30-60 de minute dupa ce ai pus acidul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara poze, nici nu s-a intamplat.

» Post actualizat in 23 Aug 2014 07:53

Cătălin, incarca bateria dupa ce ai pus acidul. Inainte de incarcare, las-o 30-60 de minute dupa ce ai pus acidul.

Merci Cesar, miercuri imi vine bateria, intre timp am cumparat si un incarcator ...http://www.halfords.com/motoring/motorcycling/motorcycle-accessories/halfords-bike-it-motorcycle-maintenance--charger-1-25-amp

Si bateria o las pana zice incarcatorul ca e full ... nu? Problema e ca incarcaretul asta nu baga curent daca simte ca bateria e full ... deci nu stiu daca o sa fac vreo sfaraiala.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E greu sa se determine daca acumulatorul a atins capacitatea maxima disponibilă.

Un smart charger de calitate intra in floating mode sau mintanance mode cand s-a atins incarcarea maxima.

Cel cumparat de tine pare unul decent. Va dura probabil 3-4 ore minim pana la full charge din cauza curentului maxim la iesire, care e relativ mic.

Dintre toate bateriile pe care le-am formatat, yuasa se activeaza cel mai rapid.

 

Ramonica, putem sa vedem o poza cu montajul tau? Suna interesant desi nu cunosc nici o Honda sa aiba nevoie de atata curent la pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am incarcat-o deloc cand am activat-o... si avea 12,7-12,8v in ea la 30-40 min dupa ce am pus acidul. Din aprilie am mers aproape zilnic cu ea, o singura data a stat 2 saptamani trasa pe dreapta si a invartit f bine (am zis sa nu-i mai trag socul si am dat putin la automat).

Nu vad rostul incarcarii unei baterii noi, din moment ce ajunge la o tensiune buna la activare, singura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu umblu cu 2 bateri dupa mine,dar eu chiar o folosesc la pornire dupa ce porneste o deconectez ,de fapt este legata doar la minus in portbagaj si conectez plusul cateva secunde pana porneste si o scot din circuit,de fapt arunc firul de plus in portbagaj langa bateria mare,trotineta mea nu porneste cu bateria de 9 amperi cat zice producatorul.am incercat si nou si degeaba,nu invarte

bateria de este in burta motorului este de 18v sa invarta motorul,porneste perfect,cea din locasul special este de 9v :) isi face treaba perfect ,inafara de pornire

este un burgman de 400 de epoca,primul model :)

asa merg de 4000 km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la asa ceva ma gandeam si eu.

Mai sunt motociclete care au problema cu curentul de pornire - mono si bi-ciclindrice in special. RSV mille imi vine in minte cel mai repede.


» Post actualizat in 24 Aug 2014 20:37

Doua baterii, una pt incalzire (pe motocicleta de viteza care se incinge ca naiba) n-am mai auzit :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...