Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu n-am incarcat-o deloc cand am activat-o... si avea 12,7-12,8v in ea la 30-40 min dupa ce am pus acidul. Din aprilie am mers aproape zilnic cu ea, o singura data a stat 2 saptamani trasa pe dreapta si a invartit f bine (am zis sa nu-i mai trag socul si am dat putin la automat).

Nu vad rostul incarcarii unei baterii noi, din moment ce ajunge la o tensiune buna la activare, singura.

Din cate am vazut pana acum odata pus acidul bateria are putere cat sa invarta de cateva ori. Acum din cate stiu alternatorul nu incarca niciodata o beterie full, deci ar putea sa-i scada durata de viata, dar altfel n-are nici o treaba.

» Post actualizat in 27 Aug 2014 22:05

sa facem un pic de fizica de scoala generala

o baterie, ca si o galeata cu apa, are o capacitate( adica e plina de curent , ca si o galeata cu apa ).

 

daca din galeata bei , se va goli, chiar daca bei putin ( cu un pahar , de exemplu ).

 

o alarma pe mobra este un consumator maricel ( Cam cum ai bea cu o halba de bere dintr o galeata )

 

daca galeata se goleste si ramana goala un timp nu se intampla nimic, insa o baterie golita ( si vorbim de baterii auto/moto ) se distruge fizic , proces irevesibil.

 

Bateriile acestea se mentina incarcarcate si niciodata nu se vor " epuiza " , din motive tehnologice golirea lor completa ( golire care intervine cand un consumator " bea" din ea, iar alarma bea permanent ) este echivalenta cu o crima, bateria nefiind supusa in acest caz, garantiei.

 

Asta e pe scurt, detaliile nu si au rostul in acest moment.

 

CAzul discutat este in ipoteza in care galeata nu se " mentina plaina dupa fiecare halba bauta" respectiv bateria de pe vehicol nu se incarca .

Nu sunt absurd inteleg teoria ta, dar sa o luam altfel. Octombie se ia baterie Toplite din garaj incalzit si se duce in casa, se pune pe redresor, la 3-4 saptamani incarcari. Martie se pune baterie pe motor incarcata full, nu se aprind nici macar becurile de la faza mica. Este ca alarma parca n-ar fi avut vreo tangenta? Oricum am luat o chinezarie anul asta care in aceleasi conditii a depasit durata de viata pentru Toplite la un pret de 4 ori mai mic. Sa vedem la primavara ce mai zice.

Tinand cont ca motocicleta sta in garaj alarma a fost dezactivata tot timpul.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A venit bateria, am pus acidu', am lasat-o 20 minute asa cum zicea in instructiuni, se auzea o balbotare in interior din reactia chimica. Am pus-o pe redresor si vad ca e aprins ledul ca incarca, deci necesita si incarcare ... cel putin asa zice redresorul :P

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As avea nevoie de un sfat, de curand la r6 mi-a murit bateria, si am fost la un service sa-mi caut si sa dau comanda de baterie, asta care a "murit" este varta 12v 10Ah, si mi-a gasit(conform catalogului pe care il au ei) Unibat fara intretinere 12v 10Ah la 210 lei si nu are garantie. Sunt cam sceptic in ceea ce priveste bateriile astea(nu prea am auzit nimic de ele) si mi-e sa nu ma tina decat 1 an. Stii ceva de bateriile astea ? sa o iau ? sa caut yuasa ? sau ceva apropiat calitate pret..si as putea sa iau putin mai mare(gen 12v 12ah dar bineinteles cu conditia sa incapa in locasul ei)
Editat de sarpee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu mi-am luat o baterie de la caranda...12v 5Ah...deși îmi trebuia de 6...până acum merge foarte bine...o am de 4 luni și nu mi-a făcut nici o figură + că e și cu gel...iar tot ce am găsit eu sub 150-200 de lei toate erau cu întreținere...Eram și eu chitit să îmi iau o baterie consacrată, dar m-am gândit mai bine...cât dau pe ea...pot să o schimb pe asta în fiecare an și mai rămân și cu bani de înghețată...am dat pe ea undeva la 60-70 de lei...și are și garanție...ce să îi cer mai mult?!!...spor la ales...

Editat de MAN!AC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeste cu Patrick de la www.ambulantamoto.ro sau are user ottoman aici . Are preturi bune la yuasa. F multumit de colaborarea cu el!

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

daca se monteaza o baterie de capacitate mai mare (de exemplu,in loc de 10 ah se monteaza o baterie de 12 ah). incarcarea mobrei nu este putin suprasolicitata? statorul,releul..eu cred ca nu e bine...la motorul meu bateria este de 9ah si este mai mult decat suficient. bafta

Editat de darcocbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este suprasolicitata, odata ce e incarcat, o baterie nu mai este un consumator.

Dar intradevar, daca motocicleta a fost proiectata bine, nu ar fi nevoie de o baterie mai mare.

 

Eu am montat acuma o baterie mai mica, 12AH in loc de 14AH, pentru ca mi-am dorit ceva maintenance free si am gasit la dimensiuniile potrivite doar de 12AH. In schimb, are un curent de pornire mai mare, invarte electromotorul acuma mult mai rapid. Eu as alege oricand baterie cu curent de pornire mai mare fata de cativa AH in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am gasit asta http://consumabile.bepagroup.ro/yuasa/yuasa-yuasa-ytx14-bs cred ca este cu gel din moment ce nu are intretinere nu ? am vazut ca cea de 12ah e cu aprox 1cm si ceva mai mare si nu incape sigur

Is doar mai inalte si la unele motoare nu e problema, la altele e.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile activate din fabrica (cunoscute si sub denumirea populara "pe gel") nu mai sunt populare printre marii producatori de acumulatori datorita factorilor si timpului mare de la fabricare(activare) si pana la utilizatorul final, in conditiile in care ele trebuie mentinute la incarcare in mod regulat.

 

Un calcul simplu (ca timp):

- fabrica (Taiwan, China, etc.)

- vapor (3 luni?)

- descarcare pe continent in depozitele companiilor navale

- livrarea catre depozitele mari europene sau livrare catre dealerii marcii in tara respectiva

- livrarea catre magazin

- preluarea de catre client

 

Implicit depozitele mari sau depozitele marcii trebuie sa le tina incarcate, cu o logistica impresionanta, desigiliarea cutiilor in mod regulat, bancuri de incarcare de minim 10 bucati, personal, etc. Asta inseamna costuri prea mari si posibilitatea erorii umane ceea ce ar duce la livrarea unui acumulator neconform si la perimarea marcii respective.

 

De aceea s-a imbunatatit tehnologia fabricarii acumulatorilor "fara intretinere", prelungindu-le astfel durata de viata -> efectiv viata acumulatorului incepe in momentul in care torni acidul in el .

 

Si inca o data, pe scurt, cum se "prepara" corect un acumulator nou:

- pus acid

- lasat 30 min fara capacul de siguranta pus in camera aerisita (reactie chimica)

- sigilat capacul (si niciodata nu se mai desface)

- in momentul de fata acumulatorul este la 70-80% din capacitatea ta, daca este pus pe moto ea merge, dar releul de incarcare NU va incarca complet acumulatorul

- pus la incarcat pe un incarcator dedicat de moto (multe variante pe piata, de la low-cost pana la profi') pana la 100%

- pus pe motocicleta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te uiti pe manualul motorului si vezi ce recomanda producatorul, de regula, pe aceea o iei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată...

Editat de MAN!AC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- in momentul de fata acumulatorul este la 70-80% din capacitatea ta, daca este pus pe moto ea merge, dar releul de incarcare NU va incarca complet acumulatorul

- pus la incarcat pe un incarcator dedicat de moto (multe variante pe piata, de la low-cost pana la profi') pana la 100%

 

Teoretic o baterie se incarca vreo 10 ore cu un curent mic. Practic, merge si in 1-2 ore cu un curent mai mare, merge si direct pe motocicleta. Daca dupa ce o montezi faci un drum de 2-3 ore, probabil e suficient sa se incarce complet. Daca te duci pana la benzinarie si pana la terasa cate 2km pe zi, normal ca nu apuca sa se incarce.

Aceeasi poveste e si cu alarma. Daca se merge des cu motocicleta si din cand in cand cateva zeci de km, nu sunt probleme. Daca sta cu alarma pusa cu saptamanile nepornita, se descarca bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Edit: inainte sa o monteze pe motocicleta, nu pe baterie :)

încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...