Sari la conținut

cum sa scadem temperatura de lucru motorului in sarcina


Postări Recomandate

Incearca sa modifici cu un baiat destept statorul.

 

exista statoare gata modificate - le folosesc cu succes cei care merg la rally raid cu motoare de enduro pentru ca acolo au multi consumatori suplimentari (trip, GPS, halogene, sentinel, etc)

dar pentru enduro nu merita sa-ti bati capul.

 

Eu am mai folosit Engine Ice - aduce Dual Tours. Eu personal nu am vazut imbunatatiri substantiale, dar adevarul e ca motocicleta veche (450 exc model 2006) fierbea foarte foarte greu (si nu aveam ventilator)!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ionut 73 multam de informatie sa traiesti 1000 de ani fara RK-uri

 

Domnilor,cand imi pun in cap ceva se rezolva,asa ca cine e interesat pot sa va ajut cu WATER WETTER incepand cu saptamana viitoara..cum ziceam urmariti filmul si explicatiile din primul post al topicului,solutia asta raceste efectiv motorul cu 30 de grade,nu are punct de fierbere mai ridicat asa cum ziceau multi despre diverse lichide de racire..

Acum chiar o sa par Gica Contra, dar sa stii inainte sa il folosesti se refera la 20 grade Fahreheit reducerea aia nicidecum la 30grade Celsius si ca nu are niciun standard din lumea auto indeplinit.

Oricum, sa stii ca orice "medicament minune" face bine pe o parte si strica pe alta, dar daca tu consideri avantajele Water Wetter mai mari decat dejavantajele merita sa incerci.

Asteptam vesti din teste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista statoare gata modificate - le folosesc cu succes cei care merg la rally raid

dar pentru enduro nu merita sa-ti bati capul.

Ba eu cred ca merita. Vei avea poriniri la buton toata ziua.

Daca mai folosesti si un amestec de apa cu antigel (1:1) si mergi mai cursiv gata toate problemele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba eu cred ca merita. Vei avea poriniri la buton toata ziua.

Daca mai folosesti si un amestec de apa cu antigel (1:1) si mergi mai cursiv gata toate problemele.

 

 

Este o modalitate si asta,dar nu stiu daca nu strica acumulatorul daca pui sa incarca mai mult ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o modalitate si asta,dar nu stiu daca nu strica acumulatorul daca pui sa incarca mai mult ?

Divagam putin de la subiect si sper sa nu suparam pe cineva.

 

Orice acumulator suporta doua tipuri de incarcare:

- una lenta cu 10% curent de incarcare din capacitatea totala a acumulatorului ( asta insemnanad de obicei cam 10 ore pentru un acumulator complet descarcat)si

- una rapida cu 30-40% din capacitatea lui. cam asa incarca statorul ala mai fortzos. asta insemnand cam 2-3 ore pentru un acumulator complet descarcat.

 

Tinand cont ca acumulatorul in timpul unei opriri nu se consuma tota,l un stator modificat sa incarce mai mult isi face treaba foarte bine intre doua opriri chiar daca la el suge si gurmandul ventilator.

 

Si acum on topic.

Acumulatorul incarcat = porniri toata ziua.

Antigel+apa + mers cursiv + un ventilator care merge la turatie maxima= mobra nu va mai fierbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba eu cred ca merita. Vei avea poriniri la buton toata ziua.

 

Ca orice improvizatie, pe langa avantajul evident vine si cu un dezavantaj - fiabilitatea. Uite, Dan Costescu a avut probleme cu unul de-asta care, aparent, era o solutie super verificata.

 

Eu zic ca e mult mai bine sa pui ventilatorul la buton si sa-l pornesti si sa-l opresti numai cand dai de belite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sunt putin offtopic, dar la pastrarea unuei temperaturi mai mici in motor un rol important cred ca il are si uleiul folosit. Cand este foarte cald, sau se merge prin portiuni dificile unde patinezi mult ambreiajul(care incalzeste rau uleiul) , 10w50-ul recomandat de producator poate fi inlocuit cu ceva cu indice de vascozitate mai mare. Am vazut pe undeva ceva gen "Motorex KTM Racing 4T 20W/60", bineinteles si pretul era pe masura, 90-100 lei/litru.

Voi ce ulei/indice folositi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sunt putin offtopic, dar la pastrarea unuei temperaturi mai mici in motor un rol important cred ca il are si uleiul folosit. Cand este foarte cald, sau se merge prin portiuni dificile unde patinezi mult ambreiajul(care incalzeste rau uleiul) , 10w50-ul recomandat de producator poate fi inlocuit cu ceva cu indice de vascozitate mai mare. Am vazut pe undeva ceva gen "Motorex KTM Racing 4T 20W/60", bineinteles si pretul era pe masura, 90-100 lei/litru.

Voi ce ulei/indice folositi?

Uleiul nu incalzeste motorul decat indirect daca este in cantitate insuficienta.

Vascozitatea uleiului folosit este de neglijat in ecuatia temperatura motorului.

Indicii de vascozitate ai uleiurilor ce trebuiesc folosite sunt recomandari date de fabricantul motorului si trebuie respectate.

Discutia despre uleiuri este una lunga daca ai sa cauti aici pe forum.

Asa off-topic in doua propozitii W-ul de la un ulei vine de la vascozitate (0W- este cel mai fluid si apoi 5W, 10W, 15W, 20W sunt din ce in ce mai vascoase.), iar 40, 50 ,60 cifrele ce vin dupa W reprezinta indicele de temp la care uleiul respectiv este inca in parametrii (astfel 40 se tine bine pana la 120grade, 50-ul pana la 130grade, 60-ul pana la 140grade).

 

PS: valorile cu gradele sunt orientative. pentru exactitate cauta pe net.

:wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folosesc engine ice de aproape 2 ani, poate e placebo, dar am impresia ca fierbe putin mai greu(cam cu 15% mai greu, pentru a oferi si o cuantificare).nu folosesc ventilator. la zonele de trial trag motoreta la deal doar din muschi, pentru a proteja supapele :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul nu incalzeste motorul decat indirect daca este in cantitate insuficienta.

Vascozitatea uleiului folosit este de neglijat in ecuatia temperatura motorului.

Indicii de vascozitate ai uleiurilor ce trebuiesc folosite sunt recomandari date de fabricantul motorului si trebuie respectate.

Discutia despre uleiuri este una lunga daca ai sa cauti aici pe forum.

Asa off-topic in doua propozitii W-ul de la un ulei vine de la vascozitate (0W- este cel mai fluid si apoi 5W, 10W, 15W, 20W sunt din ce in ce mai vascoase.), iar 40, 50 ,60 cifrele ce vin dupa W reprezinta indicele de temp la care uleiul respectiv este inca in parametrii (astfel 40 se tine bine pana la 120grade, 50-ul pana la 130grade, 60-ul pana la 140grade).

 

PS: valorile cu gradele sunt orientative. pentru exactitate cauta pe net.

:wacko:

 

 

 

W-ul vine de la "winter":

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

 

Pentru cei care folosesc ventilatoare: Al meu, cand l-am montat si i-am facut proba, am observat ca sufla aerul dinspre spate inspre fata. Asa ca i-am inversat firele intre ele, ca sa nu sufle contra curentului provocat de deplasarea mobrei. (exceptand cazurile cand mobra se deplaseaza cu spatele ;) )

 

PS Oricat de bune ar fi radiatoarele, lichidul de racire sau uleiul din motor, la relanti orice motor se supraincinge dupa o vreme. Relanti zic. Cu atat mai mult la polizari in noroaie sau zapada. Problema asta s-a rezolvat cu montarea unui ventilator pe radiator. Daca se merge gen motocross, rally raid sau nu se sta la semafoare, atunci ventilatorul nu este necesar. Altfel... cam e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Adevarat.

Incercam sa scriu cat mai "plastic" ca sa inteleaga toata lumea. Rectific W-ul se refera la vascozitate. ;)

Un limbaj plin de informatii si termeni academici este anost si greu de inteles.

:wacko:

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat.

Incercam sa scriu cat mai "plastic" ca sa inteleaga toata lumea. Rectific W-ul se refera la vascozitate. ;)

Un limbaj plin de informatii si termeni academici este anost si greu de inteles.

:wacko:

 

Winter in engleza inseamna iarna. Deci W-ul se refera la iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Winter in engleza inseamna iarna. Deci W-ul se refera la iarna.

 

Stricam topicul.

Stiu de la ce vine W. Stiam si am inteles si de la tine.

Apropos. Limbaj plastic inseamna limbaj cu inteles figurat. Cred ca sti fara sa iti explic asa cum mi-ai explicat tu. :wacko:

 

Tizule, Soso stergeti va rog ultimele postari ca nu aduc nimic notabil la tema deschisa.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa va readuc in granitele topicului..am primit factura pro forma,solutia o sa ajunga in cateva zile cred in valcea si va costa per flacon undeva in jur de 75 ron..am comandat un bax ca toti din gasca vor cate un bidon,iar daca cineva are nevoie va pot ajuta..asa ca PM me..primul venit primul servit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea : solutiile minune = frectie galenica la picior de lemn.

 

pentru un motor dat, in final, racirea motorului depinde numai de : parametrii aerului ce trece prin radiatoare ( debit si temperatura ) , a areului ce vintura motorul in mers si radiatia termica a motorului. PUNCT. In conditii normale de temperatura si presiune el mai bun agent termic este apa cu 4,183 KJ/KgK.

Dilutia apei cu antigel scade capacitatea calorica.

 

daca v-ar vinde cineva un ulei minune, sa pui in caloriferul electric al bunicii sa disipe dublu caldura, ati crede asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca v-ar vinde cineva un ulei minune, sa pui in caloriferul electric al bunicii sa disipe dublu caldura, ati crede asta ?

 

numai daca e ulei metabond ... :wacko:

 

uite de asta nu am incredere in solutiile minune:

 

teapa!

vezi demonstratia lor cu rola de rulment presata pe disc.

1. se preseaza rola "pe uscat" - aparatul de blocheaza la 5 gradatii cu uzura maxima pe rola.

2. se preseaza rola "in baie de ulei" - aparatul se blocheaza la 15 gradatii cu uzura medie.

3. se preseaza rola "in baie de ulei cu metabond" - aparatul se blocheaza la 45 gradatii cu uzura minima.

 

unde e teapa?!

 

la 1. si 2 se preseaza imediat rola pe disc - la rece.

la 3. se lasa "metabondul sa-si faca efectul si corespunde unei rulari de 1000 km a motorului - uleiul are timp sa se incalzeasca! abia apoi se preseaza...

 

 

dovada:

refaceti experimentul lasand rola ( pe uscat sau in ulei ) sa se incalzeasca, exact ca la tratarea cu metabond - abia apoi presati.

o sa aveti surprize. mai ales la 2.

 

 

de psihologia cumparatorului ati auzit? chestia aia " cu cat medicamentul e mai scump - cu atat e mai bun " ?

 

eu mi-am schimbat de curand plasticele la motor... merge muuult mai bine. zau! trage cum nu facea inainte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

numai daca e ulei metabond ... :wacko:

 

uite de asta nu am incredere in solutiile minune:

 

 

 

Las motorul pornit in relanti si peste 30 minute arunca afara antigelul.

Pun in loc de antigel un lichid special(motul Mo Cool) si pot sa las motorul si o ora si nu arunca afara.

vrei sa explici unde este psihologia ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las motorul pornit in relanti si peste 30 minute arunca afara antigelul.

Pun in loc de antigel un lichid special(motul Mo Cool) si pot sa las motorul si o ora si nu arunca afara.

vrei sa explici unde este psihologia ?

 

Io cred ca se inhiba dom'le !

 

Ca atunci cand te... si bate unu la usa.... nu iti mai iese nimica.... de jena....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las motorul pornit in relanti si peste 30 minute arunca afara antigelul.

Pun in loc de antigel un lichid special(motul Mo Cool) si pot sa las motorul si o ora si nu arunca afara.

vrei sa explici unde este psihologia ?

exact asta este problema..tocmai am citit pe ceva site-uri americane despre water wetter si piloti de ferrari,porsche,lamborghini,motoare japoneze etc ziceau acelasi lucru:ptr uz normal intr-o masina normala(sa-i zicem netunata) nu se observa nici o diferenta,in momentul in care il folosesti racing deja treaba se schimba iar oamenii au facut testele destul de profi,cu termometre cu infrarosii cu calcule etc etc..in cursul zilei am vorbit cu dan costescu aka wunderlich,pe care majoritatea il cunoasteti ca participa la raliuri in desert..motorul lui este preparat de echipa lui Patsi Clive(cred ca asa o cheama)in Anglia si ei folosesc permanent solutia asta in lichidul de racire..

 

PS si intr-adevar toti recomanda sa se foloseasca in amestec cu apa distilata si atat ptr efect maxim..eu personal o sa folosesc si revin mai spre vara cu amanunte despre solutia asta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nimeni nu spune ce se intampla daca ai o termocupla eventual auto care porneste automat ventilatorul! eventual pe la 80 de grade si nimeni nu pomeneste ca instalatia de racire daca este sub o anumita presiune fierbe mai tarziu. la auto exista o supapa de presiune in capacul de la vasul de expansie sau la cel de la radiator sub presiune lichidul de racire fierbe mai tarziu cam pe la 120 grade a.. si un motor nu stie pe ce este pus! anexele conteaza ! daca are termostat atentie la cat deschide daca deschide putin fierbe !nu are flux de trecere a lichidului de racire dar poate fierbe si daca termostatul este scos complect!!! exista si radiatoare de racit ulei! dar deja am vorbit mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nimeni nu spune ce se intampla daca ai o termocupla eventual auto care porneste automat ventilatorul! eventual pe la 80 de grade si nimeni nu pomeneste ca instalatia de racire daca este sub o anumita presiune fierbe mai tarziu. la auto exista o supapa de presiune in capacul de la vasul de expansie sau la cel de la radiator sub presiune lichidul de racire fierbe mai tarziu cam pe la 120 grade a.. si un motor nu stie pe ce este pus! anexele conteaza ! daca are termostat atentie la cat deschide daca deschide putin fierbe !nu are flux de trecere a lichidului de racire dar poate fierbe si daca termostatul este scos complect!!! exista si radiatoare de racit ulei! dar deja am vorbit mult .

 

De vorbit na-i vorbit ult,dar de zis nai zis nimic

La motocicleta chiari daca schoti termostatul nu rezolvi supraincalzirea.

Presiune este si aici ,busonul la radiator sa deschide la 1.4 bar sau sa gaseste si de ala care sa deschide la 1.8bar.

Ajuta si ala dar in conditii hard tot pot sa fierbi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact asta este problema..tocmai am citit pe ceva site-uri americane despre water wetter si piloti de ferrari,porsche,lamborghini,motoare japoneze etc ziceau acelasi lucru:ptr uz normal intr-o masina normala(sa-i zicem netunata) nu se observa nici o diferenta,in momentul in care il folosesti racing deja treaba se schimba iar oamenii au facut testele destul de profi,cu termometre cu infrarosii cu calcule etc etc..in cursul zilei am vorbit cu dan costescu aka wunderlich,pe care majoritatea il cunoasteti ca participa la raliuri in desert..motorul lui este preparat de echipa lui Patsi Clive(cred ca asa o cheama)in Anglia si ei folosesc permanent solutia asta in lichidul de racire..

 

PS si intr-adevar toti recomanda sa se foloseasca in amestec cu apa distilata si atat ptr efect maxim..eu personal o sa folosesc si revin mai spre vara cu amanunte despre solutia asta..

 

cateva cuvinte despre principiul pe care a fost creat WaterWetter-WW

 

Microparticulele lui de aditivare au 2 efecte:

1. cresc temperatura de fierbere, amanand practic momentul cand aceasta fierbere se produce. Acest interval de amanare este primul avantaj adus motorului pentru ca nefierband, nu apar bulele care strica de fapt coeficientul de transfer al lichidului de racire.

2. chiar si atunci cand incepe fierberea bulele sunt reduse ca dimensiune si numar ceea ce inseamna suprafata de contact mai buna, atat la "preluare" adica in motor cat si la "evacuare" adica in radiator. Cu alte cuvinte imbunatatirea coeficientului de transfer termic pe toata lungimea circuitului de racire.

 

Asta e tot, de aici si coborarea temperaturii cu 20 Grd F. Nu e evident un miracol care sa ne garanteze ca nu vom mai vedea niciodata motoare fierte dar cine a fost un pic atent la mecanismul fierberii o sa aprecieze progresul pentru ca asta poate fi cateodata diferenta intre a castiga/pierde o cursa sau a cala/salva motorul.

 

Despre antigel. El ne ajuta cu ce deja stim cu totii dar la coef de transfer termic sta mai rau si decat apa cu WW. D-asta nu e recomandat mai ales in configuratiile racing unde protectia anti inghet nici nu intereseaza.

Editat de ADV75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cateva cuvinte despre principiul pe care a fost creat WaterWetter-WW

 

Microparticulele lui de aditivare au 2 efecte:

1. cresc temperatura de fierbere, amanand practic momentul cand aceasta fierbere se produce. Acest interval de amanare este primul avantaj adus motorului pentru ca nefierband, nu apar bulele care strica de fapt coeficientul de transfer al lichidului de racire.

2. chiar si atunci cand incepe fierberea bulele sunt reduse ca dimensiune si numar ceea ce inseamna suprafata de contact mai buna, atat la "preluare" adica in motor cat si la "evacuare" adica in radiator. Cu alte cuvinte imbunatatirea coeficientului de transfer termic pe toata lungimea circuitului de racire.

 

Asta e tot, de aici si coborarea temperaturii cu 20 Grd F. Nu e evident un miracol care sa ne garanteze ca nu vom mai vedea niciodata motoare fierte dar cine a fost un pic atent la mecanismul fierberii o sa aprecieze progresul pentru ca asta poate fi cateodata diferenta intre a castiga/pierde o cursa sau a cala/salva motorul.

 

Despre antigel. El ne ajuta cu ce deja stim cu totii dar la coef de transfer termic sta mai rau si decat apa cu WW. D-asta nu e recomandat mai ales in configuratiile racing unde protectia anti inghet nici nu intereseaza.

 

 

Uite un om serios ,care stie sa explice !

Despre asta e vorba si asta nu e miracol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...