Sari la conținut

Probleme aprindere!


Ghelmeci
 Share

Postări Recomandate

Salut, in primul rand, la toata lumea. Vin cu o problema pe care o am de cand am cumparat Monsterul meu de 900, respectiv mi se tot "defecteaza" o bujie. Dar hai sa expun datele problemei: motocicleta este din 97 evident pe carburatie, de cand am luat-o pornea dimineata greu, respectiv o lua un piston si al doilea mai intarzia cu plecatu. Am cumparat set nou de bujii si am constatat cu placere ca timp de o luna nu am mai avut probleme, dupa o luna s-a repetat situatia, am presupus ca este vina carburatoarelor, ca nu ar fi sincronizate si unul dintre ele imi alimenta prea mult bujia cu probleme si o ineca. Am chemat pe cineva cu ustensilele pt. asa ceva si atunci am vazut si o improvizatie pe carburatoare la unul dintre jiglere, bun zic eu si am comandat din Italia o baterie de carburatoare noi (le-am gasit la un pret bun si nu ma asteptam), le-am pus pe motocicleta impreuna cu pretenul respectiv, fericirea a fost maxima caci au venit sincronizate si reglate din fabrica, drept urmare a mers "beton". Parte proasta e ca dupa o luna au revenit simptomele, am cumparat iar buji noi cu gandul ca cele cumparate anterior s-au dus, dar dupa o luna aceeasi situatie. Acum chiar nu stiu ce poate fi.. ma gandesc la una dintre bobine! Poate este defecta si imi strica bujia! Sincer sper sa imi zica cineva mult mai priceput ce problema pote sa aibe si sa termin cu cosmarul asta. Mersi anticipat. Daca mai aveti nevoie de alte detalii, va rog nu ezitati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum mai exact arata bujia ta?post-18053-1270996127_thumb.jpg

 

Un test de compresia ai facut la cilindrul ala?

 

Multumesc pt. un reply asa prompt. In privinta bujiei dupa imaginile din adv. ar arata ca si cum ar avea depozite de carbon depuse, intradevar dupa ce o sterg de benzina (atunci cand este inecata de nu mai porneste) are lamela un pic alba si cuiul si restul negre, pot observa depuneri cu ochiul liber pe ea. Compresie nu am facut la niciunul dintre pistoane, mecanicul care s-a ocupat de ea pana acum a zis ca este ok din pct. asta de vedere.

Mesaj completat

precizez totodata ca bateria este noua, are aproape 5 luni de cand am pus-o pe ea.

Editat de Ghelmeci
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand carburatoarele nu au cum sa vina sincronizate din fabrica, sincronizarea se face NUMAI pe motorul pe care se monteaza carburatoarele.

Dar problema ta nu e asta, eu cred ca in cilindrul cu probleme se arde mai mult ulei decat e normal sau nu ai compresie suficienta si arderile nu-s ok.

Consum de ulei ai putea avea de la simeringuri de supape uzate(ieftin) sau de la segmenti/piston/cilindru uzate(scump). Lipsa compresiei poate veni de la joc termic necorespunzator (asta se mai regleaza din cand in cand dupa cum spune manualul) , depuneri de calamina pe supape/scaune , scaune/supape uzate, set motor uzat.

Ar fi bine sa-i faci un test de compresie si in functie de rezultat continui cercetarile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand carburatoarele nu au cum sa vina sincronizate din fabrica, sincronizarea se face NUMAI pe motorul pe care se monteaza carburatoarele.

Dar problema ta nu e asta, eu cred ca in cilindrul cu probleme se arde mai mult ulei decat e normal sau nu ai compresie suficienta si arderile nu-s ok.

Consum de ulei ai putea avea de la simeringuri de supape uzate(ieftin) sau de la segmenti/piston/cilindru uzate(scump). Lipsa compresiei poate veni de la joc termic necorespunzator (asta se mai regleaza din cand in cand dupa cum spune manualul) , depuneri de calamina pe supape/scaune , scaune/supape uzate, set motor uzat.

Ar fi bine sa-i faci un test de compresie si in functie de rezultat continui cercetarile.

 

Nu stiu daca nu cumva sunt reglate pe banc asa cum se reglau carburatoarele de Dacie si Oltcit, dar cand a pus vacumeterele pe ele erau foarte ok si nu a mai fost necesar nici un reglaj! Acum revenind la aprindere, ma vad nevoit sa specific (caci nu specificasem evident) faptul ca nu imi este fum de nici o culoare din tobe chiar daca accelerez la maxim, iar pe bujia cu probleme nu se gasesc urme de ulei evidente ci doar benzina....din plin! Cand totusi le curat si reusesc sa o pornesc am ceva rateuri mici pana se incalzeste (5-8 min). Nu cred sa fie vorba de carburatoare din cauza faptului ca problema este repetata, ma gandesc la curent slab la pornire pana furnizeaza alternatorul energia care trebuie (inca o data zic bateria este noua).

 

Poate s-a mai intalnit cineva cu aceeasi problema! Pana acum m-am intalnit cu asemenea problema doar la batrana Dacie cu bobina de inductie, dar as vrea sa stiu ceva sigur sa nu dau bani aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca bujia da scanteie, iar daca nu da, verifica daca alta bujie da scanteie pe aceeasi fisha. Asigura-te ca bujia e de care trebe, pusa unde trebe, stransa ca la carte. Posibil sa fie dusa una din bobine, dar am rezerve.

 

Nu cred sa fie baterie slaba sau ceva. Daca vrei tu, verifica bateria si circuitul de incarcare. Ar trebui sa ai intre 12.8 si 14 V masurati la baterie cu motorul pornit, la relanti sau imediat peste (nu conteaza ca merge intr-un cilindru sau in doi, ca da rateuri sau nu, atata timp cat rotatia e aproximativ cea de relanti). Masuratoarea o faci cu lumini normale aprinse (far faza scurta).

 

Mai complicat e sa verifici daca cilindrul cu probleme (ala din fatza, cumva?) mai are compresia in parametrii. Daca zici ca aici e ok, o lasam ca ultima optiune.

 

Am un prieten al carui monsterici pleca iarna (ma rog, toamna tarzie si primavara timpurie) intr-un cilindru. Al doilea pleca din cand in cand doar. Nu era de la bujii (schimbate), insa pe vreme calda mergea bine-mersi. Si carburile lui cica erau reglate tot cu color-tune din ala. Al tau face la fel si cand e cald afara?

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de schimbat carburatoarele vechi cu cele noi s-a ocupat Ionut (este pe aici pe forum), el face colortunare, reglare si sincronizare si o face destul de bine, niciodata nu am avut probleme dupa mana lui. Am sa veific curentul de incarcare cum s-a specificat mai sus, acum ceea ce am "constatat" eu a fost faptul ca dupa 2 minute de incalzire timp in care mergea doar cu un piston, am demontat bujiile si am pus cea buna in locul celei proaste si invers, tot pistonul DIN FATA cel cu problema, nu porneste. Singura modalitate de pornire simultana a pistoanelor este cu o curatare amanuntita a bujiilor, si asa imi mai da cate un mic rateu din cand in cand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica sa dea scanteie consistent pe ambii cilindrii. Ori nu ai compresie pe fatza, ori nu ai scanteie calumea.

 

Vezi sa nu fie de la delcou sau coclender :love: [ma mir ca inca nu a facut nimeni misto pe topicu asta]

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica sa dea scanteie consistent pe ambii cilindrii. Ori nu ai compresie pe fatza, ori nu ai scanteie calumea.

 

Vezi sa nu fie de la delcou sau coclender :laugh: [ma mir ca inca nu a facut nimeni misto pe topicu asta]

 

Ok, mersi pt. sfaturi, am sa verific scanteia pe ambele bujii si cat de curand ii fac o compresie. Stiu ca este cam batranica motocicleta mea, dar ma incapatanez sa ii redau vitalitatea de altadata.

 

P.S. De ce sa faca cineva misto, doar suntem oameni, si eu sunt un om cu o problema! :love:

Stai linistit ca tin la glume! Dar bune sa fie! :lol:

Mesaj completat

Apropo, este cineva pe aici care poate sa ma ajute sa masor compresia? Rog PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
In primul rand carburatoarele nu au cum sa vina sincronizate din fabrica, sincronizarea se face NUMAI pe motorul pe care se monteaza carburatoarele.

Dar problema ta nu e asta, eu cred ca in cilindrul cu probleme se arde mai mult ulei decat e normal sau nu ai compresie suficienta si arderile nu-s ok.

Consum de ulei ai putea avea de la simeringuri de supape uzate(ieftin) sau de la segmenti/piston/cilindru uzate(scump). Lipsa compresiei poate veni de la joc termic necorespunzator (asta se mai regleaza din cand in cand dupa cum spune manualul) , depuneri de calamina pe supape/scaune , scaune/supape uzate, set motor uzat.

Ar fi bine sa-i faci un test de compresie si in functie de rezultat continui cercetarile.

 

Din intamplare am accesat aceasta pagina cu probleme la aprindere, chiar eu i -am facut carburatoarele lui ghelmeci, iar cele noi chiar erau sincronizate din fabrica(lucru asta l am constatat dupa ce am pus vacumetrele pe ea) iar jiglorul de benzina era si el reglat, intradevar numai pe motocicleta se face sincronizarea in functie de uzura cilindrului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...