adrianm Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 (editat) Salut , am o problema cu termocupla -pornire ventilator hornet 2006 in vremurile bune pornea ventilatorul la 106 grade, acum porneste la peste 112 grade. ce imi recomandati? Schimbă termocupla. Sa cauti o termocupla care deschide mai devreme, in general pe la auto, o duci pe cea de pe moto si pe cea cumparata la un strungar sa iti rezolve filetul la cea noua si o montezi pur si simplu. Sau buton de on/off la radiator. Nu are rost. Dacă la temperatura aia tebuie să meargă motorul, acolo trebuie să meargă. Pornind mai jos doar chinuieşti ventilatorul mai mult, degeaba. Editat August 22, 2016 de adrianm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 Pornind mai jos doar chinuieşti ventilatorul mai mult, degeaba. Decat motorul, mai bine ventilatorul In aglomeratie, oras, e mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VictorVic Postat August 26, 2016 Share Postat August 26, 2016 Salut, S-a mai discutat in cele 681 de pagini din subiectul "Honda Hornet" despre ghidonul de Hornet. Am citit paginile in care aparea cuvatul ghidon, dar nu am gasit raspunsul la intrebarea urmatoare: Se gasesc ghidoane (handlebar) de Hornet PC41 (2007) care sa nu fie originale (am inteles ca respectiva bara costa undeva la 100+ euro) dar care sa aiba aceeasi dimensiune/curburi? Daca raspunsul este da, puteti sa-mi spuneti va rog unde ar trebui sa caut (as vrea ceva nou - m-as feri de dezmembrari) Daca raspunsul este negativ, care dintre ghidoanele generale sunt cele mai apropaite ca "feeling" de cele originale. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 26, 2016 Share Postat August 26, 2016 dar care sa aiba aceeasi dimensiune/curburi? trebuie sa stii masuratorile celui original si functie de el (lungime, inaltimea curburii, etc) gasesti pe net. Daca raspunsul este da, puteti sa-mi spuneti va rog unde ar trebui sa caut (as vrea ceva nou - m-as feri de dezmembrari) pe google. Ghidon moto 22" si sunt multe siteuri unde iti arata masuratorile. Cred ca si la baietii astia gasesti: http://www.metricmotion.ro/, era userul mexicanu parca, cel care se ocupa de comenzi (odata). Parerea mea e ca poti gasi ceva decent pe la un 200-250 lei maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 Decat motorul, mai bine ventilatorul In aglomeratie, oras, e mai bine. N-ai înţeles: motorul tot la temperatura aia stă din cauza termostatului, chiar dacă ventilatorul merge mai de jos ( dampulea ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 ( dampulea ). Ca postul tau Incearca practic si vei vedea diferenta intre ventilator pornit mai devreme si ventilator pornit tarziu. Scurt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 28, 2016 Share Postat August 28, 2016 Ca postul tau Incearca practic si vei vedea diferenta intre ventilator pornit mai devreme si ventilator pornit tarziu. Scurt. Bă da nu te duci tu în (cuvant urat) mătii acolo unde ai tu mobra aia din profil şi să le dai la ăia sfaturi ? Că poate e răcită cu ventilatorul de 5v de sub tastatură ! @NOF Temperatura motorului o ţine termostatul ( în primul rând trebuie verificat ăla dacă deschide târziu ). Apoi verifică termocupla şi eventual schimb-o dacă porneşte prea sus. Nu te lua după toţi habarniştii cu butoane şi eventual gheaţă pe motor, motorul e făcut să meargă la temperatura aia, nu-l ajuţi dacă îi pui o pungă cu gheaţă în cap ! Dacă totuşi vrei să pui buton, pune-l în paralel pe termocuplă şi îl porneşti când crezi tu că e nevoie ( niciodată ) O nelămurire am: Horneta 2006 afişează temperatura digital sau cum ştii tu aşa precis că e 106 sau 112 ? Dacă temp e arătată de un ac şi pe o cursă foarte scurtă zic să nu-ţi baţi capul degeaba. Sau să ţi-l baţi şi mai rău: ia un termometru digital de pe aliexpress ! Lumea care pune butoane pe la termocuplă o face de obicei din 2 motive : a. prostie combinată cu ignoranţă ca mai sus sau b. garnitură arsă, caz în care fierbe motorul, dă lichidul de răcire afară şi ca măsură de urgenţă până la reparaţie scoţi termostatul şi pui buton pe termocuplă, dar asta e deja altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat August 29, 2016 Share Postat August 29, 2016 Alo gara!si pe topicul asta va injurati?WTF?! Una e sa va contrati putin sau sa fiti mai acizi,but com'on! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat August 29, 2016 Share Postat August 29, 2016 (editat) Acum cativa ani am patit sa mi se intrerupa alimentarea ventilatorului intr-un moment foarte aiurea. Eram la Azuga, intr-o coloana kilometrica de masini pt ca se lucra la un pod in zona. Indicatorul de temperatura a sarit la limita superioara instant si noroc ca am observat la timp ca imi scuipa tot antigelul afara, am tras pe dreapta si apoi am completat cu apa distilata (Lukoil cam la 2km de unde oprisem). Distractie mare pt ca trebuia sa ajung in Bucuresti. In afara localitatii boierie insa prin oras am fost nevoit sa fac multe pauze sa las motorul sa se raceasca. Mare mi-a fost supriza cand mecanicul mi-a zis ca a fost de la un fir intrerupt! Mnezo.. In conditiile astea nu m-ar fi ajutat nici cel mai smecher intrerupator pt ventilator sau termometru digital de pe pocnitori-chinezesti.ch Noroc ca nu a fost afectata garnitura de chiuloasa, altfel aveam probleme serioase. Intre timp, acum 2 ani am dus Horneta la o revizie completa si am inlocuit termocupla deoarece au verificat-o in service si declansa ventilatorul la o temperatura mai mare decat cea normala. Concluzie, nu inteleg de ce atata filozofie pe tema asta, nu porneste ventilatorul la timp? Service -> verificare senzor -> inlocuire termocupla (daca e cazul) cu un model potrivit pt CB600f (nu de Trabant, Tico sau Logan) PS: am ramas cu sechele de atunci, cand sunt prins in trafic si se incinge motorul, arunc un ochi sa vad daca se invarte ventilarorul cat astept la semafor Editat August 29, 2016 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat August 29, 2016 Share Postat August 29, 2016 (editat) Concluzie, nu inteleg de ce atata filozofie pe tema asta, nu porneste ventilatorul la timp? Service -> verificare senzor -> inlocuire termocupla (daca e cazul) cu un model potrivit pt CB600f (nu de Trabant, Tico sau Logan) stii prea bine cum e acest topic.aceleasi "probleme" si teorie cu sughituri si panica pt toate aberatiile:ce ulei sa pun,ce anvelope sa folosesc,ce placute de frana,probleme de racire,"releul de incarcare" bulit,and so on.am impresia uneori ca unii sunt loviti cu pluta-n cap si nu pricep de ce au motoare.pana mea,doar eu sunt atat de dobitoc dintotdeauna sa-mi mega-servisez motorul la mecanic si sa fiu atent la tot ce misca in el?! am impresia ca pt unii motorul(as inclina sa cred ca si masina personala la fel) nu e altceva decat un moft aberant.dar sunt ferm convins ca vor cointinua aberatiile gen:mi-am mutat releul de incarcare sub codita si i-am pus ventilator de PC pe el sa-l raceasca pt ca inginerii au fost niste idioti cand l-au pozitionat sub rezervor.bleah! toate aceste "probleme" sunt create de faptul ca cei mai multi vor sa-si repare pe genunchi motoarele(ca doar e ieftinache),desi habar nu au sa citeasca manualul de servise si nici nu au minimul de cunostinte necesare intertinerii unui agregat. Editat August 29, 2016 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 29, 2016 Share Postat August 29, 2016 Mă scuzaţ ! M-au enervat sfaturile alea : să caute o termocuplă de auto care deschide mai devreme, apoi s-o ducă la un strungar "să îi rezolve filetul". Dacă era hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George, îl mângâiam pe creştet ! Bănuiesc însă că e un agent infiltrat să ne strice nouă mobrele cu piese de Dacie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat August 30, 2016 Share Postat August 30, 2016 Hai sa vedem mai intai daca si raspunde la posturi. Cred ca totusi ar trebui si o aerisire la instalatie, schimbat antigel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat August 30, 2016 Share Postat August 30, 2016 Se vinde una bucata viespe, daca este cineva interesat /index.php?/topic/741079-vand-honda-hornet-600-an-2005/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NOF Postat August 30, 2016 Share Postat August 30, 2016 Salut , am o problema cu termocupla -pornire ventilator hornet 2006 in vremurile bune pornea ventilatorul la 106 grade, acum porneste la peste 112 grade. ce imi recomandati? Problema rezolvata. Furtun de cauciuc fisurat in dreptul unui colier si radiator jumate gol. (inlocuit furtun si totul e normal). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alxcristea Postat August 30, 2016 Share Postat August 30, 2016 Salut, proaspat proprietar de Hornet 2003. Am vrut modelul 2007 dar asa s-a nimerit. Foarte multumit de ea dar are cateva hibe pe care vreau sa le rezolv urgent: - cauciuc spate 190, nu imi place - nu se aprinde stopul de frana la franarea fata - nu se aprinde(palpaie) martorul pentru neutru - are un zgomot ambreiajul la relanti, asta nu ma deranjeaza daca ar fi o normalitate. In rest pare ok, nu prea pot sa-mi dau seama ca nu am cu ce compara. Are 38.000 km( cel putin atat arata) O sa o duc la mecanic sa rezolv toate acestea. Si semnalizarea pe partea dreapta nu functioneaza, oricum vreau sa le schimb. Sper sa fie doar de la semnalizari. Stie cineva un electrician in Timisoara care poare sa rezolve aceste mici nereguli Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 30, 2016 Share Postat August 30, 2016 Dacă era hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George, AHAHAHHAHA! CE MA? "hornetist pur sânge" Ba, degeaba ai 48 de ani. La ce temperatura iti deschide ma bezmeticule termostatul? Baga-l intr-o cana cu apa care o fierbi, cu un termometru si urmareste-l. Ca el incepe de la o temperatura sa se deschida usor si pe 95 de grade sau chiar mai mult iti e deschis total. Tu nu crezi ca faci un bine daca mergi cu 100gr. fata de 106gr. in trafic aglomerat, temperatura coborata tocmai de mizeria aia de ventilator? Ca la drum intins, nu ajunge la temperatura aia si iti raceste aerul indeajuns de bine. Iar daca tu esti un incult si nu stii sa cauti solutii la orice ca daca ramai in pana pe dreapta drumului si astepti la altii sa te salveze, s-ar putea sa ai surprize. Inca o chestie, da, sa stii ca sunt piese compatibile intre auto si moto, unele chiar la fel. Pompe de benzina, termostate (DA, DA) si altele. Ba, daca nu te pricepi, cum iti permiti ma pleznache sa mi te adresezi ca mai sus? Problema rezolvata. Furtun de cauciuc fisurat in dreptul unui colier si radiator jumate gol. (inlocuit furtun si totul e normal). Am zis ca ai facut si tu ceva, nu ca ne dai teme noua si dupa ne verifici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 30, 2016 Share Postat August 30, 2016 E prea mult de explicat pt un habarnist de ce nu poţi pune termostat de dacie low temp pe motoarele noi. Most engine wear occurs when the engine is cold, once it's warmed up there is very little wear in a healthy engine http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/04/low-temp-thermostats-whats-the-advantage/ Să ne întrebi dacă nu te descurci cu traducerea. După care, marş în ( vezi invitaţia mea din postul anterior ) » Post actualizat in 30 Aug 2016 23:23 Problema rezolvata. Furtun de cauciuc fisurat in dreptul unui colier si radiator jumate gol. (inlocuit furtun si totul e normal). Foarte tare ! Bine că n-a fost mai rău (bloc,chiulasă) sau să fi pus vreo termocuplă de dacia cu filet "rezolvat". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Mersi ca ti-ai facut timp sa imi dai up-uri mocca putza! Mai invata despre motoare si despre instalatiile de racire si dupa sa vorbesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Nu inteleg de ce poluati topicul cu jigniri si injuraturi, in loc sa va luati la sentiment pe privat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Pt ca pe PM nu ii vede nimeni...not interesting! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Pt. ca i-am dat un mesaj sa il intreb de ce e supi si fetita cu barbita mi-a dat nu unul, ci doua (ca asa e la teleshoping oferta) mesaje unde ma injura de zor ca nu sunt pasionat de hornet si dupa mi-a dat ignore Pacat, ca doar ce voiam si eu sa imi iau un hornet Va dau print pe PM conversatia daca sunteti curiosi ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Are dreptate omu', nu prea ai ce cauta aici daca nu esti "hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George" ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Hai sa incercam sa nu ne mai injuram...cred ca se poate argumenta si fara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 (editat) Are dreptate omu', nu prea ai ce cauta aici daca nu esti "hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George" ) Dar...dar... dar... Orice as vrea sa raspund, nu am cum. E argumentul suprem asta Sau poate ma duc sa imi schimb numele in George Acum, trecand peste glume, stiu ce pot mobrele astea, macar variantele mai vechi pana in 2005, am avut prieteni cu ele, am surubarit, am schimbat faimoasele garnituri de la termoflot, etc. Hai sa incercam sa nu ne mai injuram...cred ca se poate argumenta si fara. Eu sunt pasnic, am inceput linistit, la un momentdat mi-am facut ambitie ca l-am vazut ca se agita inutil. Din experienta si din invatat (da, unii chiar au invatat si teoria cand e vorba de mecanica, predata de profesori universitari din aia comunisti, de pe net, din cursuri separate, din contactul cu diversi sefi mecanici, am avut parte de testari cu note) am zis de chestiile de mai sus, care in opinia mea raman valabile universal. Sunt si piese auto compatibile, ca deh, e mai ieftin sa externalizezi un serviciu decat sa cumperi aparatura necesara producerii de ... pompe de benzil, termostate, senzori de tot felul, injectoare, CDI-uri, ECU-uri si altele. Aceeasi pompa de injectie de pe logan (ca tot s-au aprins colegii cu dacia) e similara ca si specificatii si forma cu unele de pe moto cu injectie si fata de una 'moto' e la 1/5 din pret. Si altele. Asta nu inseamna ca te apuci sa tai in nestire si sa carpesti cu sarma. Nu ma apuc sa dezbat acum (iarasi) si celelalte subiecte, insa sunt facute modificari (la un momentdat dat si Jagi recomanda asa ceva si nu il poti acuza pe unul dintre cei mai capabili mecanici in domeniu ca nu stie treaba) pentru a corespunde stilului propriu. Iar chestia cu adaptatul unui asemenea switch la strung, e chiar o chestie profi, din aceleasi considerente mentionate mai sus. Da, poti merge in 99% din cazuri si cu motorul exact cum e el, insa daca ai anumite cerinte, anumite fix-uri, si stii ca treci prin situatii unde setarile originale nu se potrivesc, ajungi in coltul pasionatilor si incepi sa adaptezi mobra pentru uzul tau. Mai finut argumentat de atat, chiar ca nu pot. Ceea ce descrie initiatorul topicului e perfect normal sa se intimple. Temperatura indicata in localitati, Tm, e corecta, asa merg mai toate motoretele. E doar o lipsa de experientza si deaici panica. Daca ai rad fisurat, la 10 000ture face tzisnitoare, pisatoare, ramii rapid fara lichid. E vara si sint 30grd afara, se incalzeste motoreta PINA la coltul strazii. PUNE-I UN BUTON ADITIONAL SA POTI DA DRUMUL SI MANUAL LA VENTILATOR. E cea mai simpla rezolvare in sezonul calduros. LE: inca un citat unde e explicat f clar 'de ce' Motoarele au eficientza in jur de 70grd. La 100grade deja ai pierdut si 5 cai. Nu e o gluma. Bagati mii de euro in tuningeala sa cresteti 5-10 cai si nu constientizati ca aruncati cu banii in caldura. Motovul pt care termostatele se deschid atit de tirziu e ca daca s-ar deschide mai devreme nu se mai indeplinesc normele de depoluare. Motoarele nu polueaza cind merg fierbintzi. La 60-70 grd polueaza. Punerea unui radiator aditional(200-300euro) e o solutie destul de scumpa aparent. Ginditi-va ca mai bine dati banii pe un radiator decit pe toba filtru powercommander. Repet, pt cei ce merg vara in orash si se ard la pantaloni da-ti drumul la ventilator, curentul de aer cald la 85grd e suportabil, toti stiti cum e cind are 105grd, e shoc psihic. Editat August 31, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 @iaco:aia de suflet ca mine suna bine,aia pur sange e trasa rau de par. dar las' ca daca-mi ies apele cum trebuie rascumpar Carbon Viespea la anul si voi fi si eu "pur sange" din nou. » Post actualizat in 31 Aug 2016 14:03 @banzay:nu-ti poti schimba numele in George,a adjudecat si e doar unul. hahahaaaaa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.